Hirdetés
- Pajac: Átlátszó fém
- Kalandor: Habemus papam
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- bambano: Bambanő háza tája
- gerner1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
4Grider
nagyúr
válasz
martongunar #8050 üzenetére
Ha így lenne, akkor mindegyik működne One-al és Yettellel, vagy egyik sem működne. De mindig mindegyik működik telekommal.
-
válasz
martongunar #8034 üzenetére
Köszi! Időközben utána olvastam.
Szokták Vo5G-nek is írni.
Majd egyszer, valamikor a jövőben, talán nekem is lesz 😅 -
dchard
veterán
válasz
martongunar #8024 üzenetére
Semmi értelme neked bármit is leírni. Ugyanazt ismételgeted, mintha attól bármi is megváltozna...
-
csaszi75
senior tag
válasz
martongunar #8024 üzenetére
Így gondolkodik az, aki még nem látott ilyen rendszert működni
Ha olyan egyszerűen működne bármi, mint ahogy te gondolod, akkor soha nem lenne semmire panasz.. de mégis van
Nem csak az előző hozzászóló írta már le többször, hanem mások is..
Ilyen a készüléktámogatás.. Azoknál a gyártóknál, ahol ezekre odafigyelnek, ott nagyobb a támogatási szint. Vagy amelyik szolgáltatónak fontos, ott több gyártóval is felveszik a kapcsolatot..
A Telekom ebben egyszerűen jobban dolgozik.
De pl ott van a szifonok támogatása.. kizárólagosságuk volt először... vagy az Apple féle órákra is.. stb.
Nincs miről beszélni, azért mert számodra egy kedves készüléken nem megy valami, attól még nem kell teleszórni a panaszaiddal a fórumot.. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #8022 üzenetére
Leírtam neked az ok-okozati öszefüggést többször is, részletesen. Nem ismételgetem ugyanazt, olvass vissza. És nem, nem csinált semmit "másként" a Telekom, egyszerűen régebb óta csinálja, ennyi a magyarázat, semmi több. A fórum egy ilyen hely, ha téged nem érdekel a magyarázat, akkor ne told tele a topikot butaságokkal.
"nem hiszem, hogy a T a Cubot, Blackview, Ulefone (emlékszel, konkrét példa volt) és társaival bármiféle módon közölte volna a paramétereit"
Hitéleti kérdésekkel nem foglakozom. A profilt pedig bármelyik gyártó meg tudja szerezni a szolgáltató közreműködése nélkül is, mert nincs benne semmi titok, kettő perc alatt kinyerhető egy már támogatott készülék szoftveréből (akár más gyártóéból is).
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #8020 üzenetére
Ismételgeted ezt a butaságot. Nincs olyan hogy "T-féle vowifi". Ha tök ugyanazt a paraméterezést használnák, a hálózat kód akkor is különbözne, ergó a telefon nem lenne hajlandó regelni. Nem akarod érteni, hogy ezt a telefon csinálja, nem a hálózat. MTK-nál sem lehet 100%-ra kijelenteni, csupán annyit mondtunk, hogy ez az itteni tapasztalat.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #8014 üzenetére
Nincs is. Ezért kérdeztem vissza
-
domper2015
senior tag
válasz
martongunar #8003 üzenetére
Igen, főleg a 2/3G lekapcsolásokat nézve. Nesze neked környezetvédelem, lehet venni másik telefont vagy marad az ügyeskedés a profilokkal
-
domper2015
senior tag
válasz
martongunar #8001 üzenetére
Nyitott bootloader + root, utána lehet játszani a profilokkal. A M Edge 30 Neo a Telekomon tud mindent, Yettel semmi, One csak Volte.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7997 üzenetére
Meg kell nézni pontosan milyen rádiós körülmények között megy le a Galaxy S23 2G-re. One-os tapasztalatom az, hogy még akkor sem nagyon akar lemenni, amikor a VoLTE már erősen loss-os. Érzékelhető, hogy a 3G lekapcsolás óta az SRVCC sokkal nehezebben triggerelődik, valószínűleg átparaméterezték. Másik kettővel nincs tapasztalatom.
Motorolán ne tévesszen meg, hogy pontosan ugyanaz a neve egy SW kiadásnak, ha más a csatorna, simán lehetnek benne más profilok, mitöbb csontra ugyanaz a modem verzió is tartalmazhat eltérő (VoLTE/Vowifi) profilkat. Moto G71 5G-n szívtam ezzel, akkor jöttem rá...
-
__Zs__
tag
válasz
martongunar #7997 üzenetére
A "Szoftver csatornája" mellett "reteu" van nálam a telefonban.
Rendszerből pedig elvileg a legfrissebb van fent (13-as Androiddal). Nem talál újabbat.Egy újabb infó:
A SIM kártyák részletes információs menüjében ez áll:
Yettel:
Mobilhanghálózat típusa: 4G
Mobiladat-hálózat típusa: 4GOne:
Mobilhanghálózat típusa: GSM
Mobiladat-hálózat típusa: ismeretlenEz egyre jobb!
-
__Zs__
tag
válasz
martongunar #7993 üzenetére
Köszönöm a visszajelzést!
"A Yettel emlékeim szerint eléggé hadilábon állt a Motorolákkal régebben. A G32 egy 22-es típus, nem tudom, ahhoz hogy viszonyul." --> De hát ezzel nem pont azt mondod, hogy a szolgáltató oldalán van a probléma gyökere? És, persze, értem, hogy a másik készülékben (amiben van "VoLTE kapcsoló" a beállításokban) ugyanazzal a Yettel-es SIM-mel megy a VoLTE, de akkor annak mi az oka, hogy a ONE-os SIM-mel meg a moto G32-ben is működik gond nélkül a VoLTE? (a telefon a specifikációja alapján pedig LTE-képes)
A fentiek kapcsán várom még 4Grider válaszát, hogy lehet-e, és ha igen, akkor miként lehet egy telefonban elérhetővé tenni az adott szolgáltató VoLTE profilját (ld. #7990 és #7994).Közben visszakerestem: 2023. októberében vettem (eMAG) 2 év garanciával.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7993 üzenetére
Értem.
Az, hogy a te oldaladon (hívó fél) a teló lemegy VoLTE_ról 2G-re, az azt jelenti, hogy nálad van próbálma, nem a hívott félnél. Ha a telód lement 2G-re, onnan kell neki némi idő míg visszamászik 4Gre (cell reselection, ami kizárólag a hívás bontása után tud megtörténni, ez jópár másodperc). Ha a te oldalad látszólagos ok nélkül megy le 4G-ről 2G-re hívásindításnál, az telefon probléma lesz. Csak nem ez is valami alsópolcos kínai csoda ami sosem volt támogatott listán?
Szerk: már a te oldaladon van a Moto G32? Az a sáv lista teljesen jó.
Szerk2: "Hiába mondtam neki, hogy viszont a másik szolgáltatónál megy a mobilnet (4G) miközben beszélek." Te figyelj, nem lehet hogy a telefonodon egyáltalán nem megy a VoLTE adott szolgáltatóval és egyszerűen ezért megy le 2G-re amikor hívást indítasz? Az hogy a telefon úgy általában VoLTE képes még mindig nem jelenti azt hogy adott szolgáltatóval is (hibátlanul) működik, erről beszélünk itt már évek óta.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7991 üzenetére
Nem kell, hogy meghassa, de ez van. Ha ezek az időzítők túl rövidek lennének, akkor meg nem találná meg a hálózat az egyébként elérhető telefont. Azért a 20mp az túlzás, 6-8 mp után lehet visszahívni, feltéve hogy közben a túloldal nem próbál rád megint.
"A fantom csöngés azt jelenti, hogy elkezd a telefon a kimenő visszahívásnál erőlködni a volte-n. Majd sok idő, több 10 mp. elteltével levált 2G-re. Majd ismét eltelik sok idő, legalább fél perc, tehát még egy 2G hívás felépítéséhez is sok idő és elkezd kicsengés hangot játszani. De a túloldalon nem csörög."
Az első fele megmagyarázható: szar lefedettség mellett elindul a VoLTE hívás felépülése, aztán a hálózat érzékeli hogy nem elég jó valamelyik irány és menet közben ledob 2G-re. Ez megtörténhet látszólag "jó" lefedettség mellett is, például látsz 2-3 pucukát a telón, de közben az uplink már szar. Ha ez a hívásfelépülési szakaszban van, akkor ez eltarthat egy ideig. Ne felejtsd el, hogy két teljesen eltérő technológia VoLTE-n és 2G-n (áramkörkapcsolás) hanghívást csinálni, a kettő közötti váltást hívják SRVCC-nek. A második felével viszont szkeptikus vagyok: kicsnegés hangot csak akkor hallhatsz, ha a hívott félnél már megy az alerting. Láttam már olyat, hogy egy telefon egyszerűen nem játszotta a csörgést, miközben már ment az alerting, de ez is telefon bug volt. Ha nem klasszikus telkós számot hívsz (VoIP), akkor megtörténhet, hogy az IP telefonközpont "behazudja" a csörgetést, de esetben mobil-mobil hívásról beszélünk, tehát ez nem játszik.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7983 üzenetére
Mivel 2G-n minden lassabb (paging, hívásfelépülés, bontás, nyugtázás stb.) ezért a 2G-hez tartozó időzítők lazábbak. Ha te VoLTE-ról vagy Vowifi-ről indítasz hívást, közted és a szolgáltatód IMS-e között gyakorlatilag nincs hívásfelépülési idő. Ellenben a szolgáltatód maghálózatának meg kell találnia a másik szolgáltatónál 2G-n alvó telefont. Ha ez sokáig tart, akkor normáls esetben hosszú csöndet kell hallanod, a telefonban már csak akkor hallhatsz "csöngetést" jelző hangot, ha a túloldal képes volt legalább a jelzés csatorna megnyitására és visszaigazolására.
Ha te elindtasz egy hívást a fenti feltételekkel, és hamar lerakod a telefont (különösen ha a túlodal 2G-n nem igazán jó lefedettség mellett van), akkor az történik, hogy te hiába bontottad a még fel nem épült hívást a saját oldaladon, a túloldal még keresi a telefont (paging), majd amikor megtalálta rögtön el is kell bontania a kapcsolatot, mert te már letetted. Ergó simán elő lehet idézni ezt az állapotot, ha "jó ütemben" ismételgeted ezt a saját oldaladon. Várni kell néhány másodpercet a bontás után, ennyi. Ugyanez még extrémebben megfigyelhető roaming környezetben, ott ugyanez még lassabb.
A fantom kicsöngés az mi lenne?
Szerk: miközben elkedztem válaszolni, átírtad. Egyáltalán ugyanarról beszélünk?
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7978 üzenetére
"Esetleg még azzal lehet összefüggésben, hogy a hívott félnél nem 4G-re megy ki a hívás"
Ha a hívott félnél nincs VoLTE, akkor 2G van, ahol a kapcsolási idő számottevően több, mint VoLTE-n. És mivel ez hálózat-közi hívás, te VoLTE-n sokkal gyorsabban tudsz rápróbálni a másik félre, miközben a túloldal a 2G "lassúsága" miatt még nem szabadította fel az erőforrást, ezért foglaltat kapsz. Tök normális.
-
donjohnson
addikt
válasz
martongunar #7978 üzenetére
és így vannak elmentve a telefonszámaid, akiket visszahívsz?
+36-20...
+36-30...
+36-70...
mert sok telefon nem jól kezeli a 06-ot.
ez a formátum a pontos. -
yanna
addikt
válasz
martongunar #7975 üzenetére
Valóban bátor kijelentés, exvodán, yettelen soha semmi problémám nem volt több készülékkel sem.
-
donjohnson
addikt
válasz
martongunar #7975 üzenetére
ha csalók hívnak, akik hamisítják a hívószámukat akkor hiába hívod vissza.
hívószám-hamisítás topik: [link] -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7971 üzenetére
" a vezetékes (kommersz) netet, ott is hasonló módon lehet megoldva a vezetékes telefon ill. az IPTV"
Igen, ez ott is dedikált erőforrás - hasonlóan a VoLTE-hez - , amihez te kivülről nem férsz hozzá. Na ez a különbség voip és voip között.
"Mert az más csatornán jön."
Így van. Hollandiában például havonta tesztelik a vészhelyzeti értesítő rendszert, és nekem is frankón megjött magyar SIM-mel.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7961 üzenetére
Persze hogy el lehet érni, de ez pusztán szerencse kérdése. Ez azért egy lényeges különbség.
Még optikán is megtörténhet, hogy nyomsz egy speedtest-et, és a párhuzamos VoiP hívás bereccsen. Képzeld el amikor sima mobilneten voip hívást indítanál mondjuk a Balatonon, aohl éppen szénné torlódja magát a hálózat.
#7962:
"külföldön ha jól sejtem, akkor az ottani hálózat nagyjából csak az ip átvitelt biztosítja? Maga a kártya a honos volte szerverre, központba vagy aminek hivják, jelentkezik be, mint ahogy az adatkapcsolat az IP címet is onnan kapja."
Így van.
"Ezért van az, hogy segélyhíváskor le kell váltani 2G-re?"
Nem ezért van, hanem azért mert az előfizetői adatokkal, számlázással stb. minden esetben csak a honos szolgáltató rendelkezik, ezért ilyen a komplett mobil architektúra, nem csak hangra, hanem adatra meg mindenre.
A segélyhívás valójában egy speciális procedúra, nem egy sima hívás ahol a hívószám 112 vagy hasonló. Lehetséges segélyhívást csinálni VoLTE-n is, de elég kevés szolgáltató támogatja, jellemzően 2G fallback van.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7959 üzenetére
A VoLTE semmilyen szinten sem klasszikus VoIP. Amikor VoLTE hívást indítasz, a hálózat közted és a telefonod között létrehoz nem egy, hanem két dedikált csatornát (bearer), egyiket a jelzés üzeneteknek, másikat a hangnak, ami teljesen elkülönül a normál mobilnetes forgalomtól, és a telefonod meg a szolgáltató IMS-e között minden más forglaomhoz képest előnyt élvez (QoS), ami ki van kényszerítve a rádiós hálózattól elkezdve az átviteltechnikai hálózaton át egészen a maghálózatig. Ezt a színvonalat házilag nem lehet előállítani semmilyen VoIP megoldással, mert az a normál internetes forgalommal megy, míg a VoLTE nem. Ez is jelzi a különbséget a VoLTE és a Vowiif között is: előbbire van teljes end to end garancia, utóbbira nincs. Ezek nem egyenértékű szolgáltatások, távolról sem.
-
tibor23
senior tag
válasz
martongunar #7955 üzenetére
A román Diginek is volt ilyenje még régebben.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7955 üzenetére
Ez oké, nade ezt te egy sima SIP soft kliensbe írtad be, ami sima internet kapcoslaton keresztül működött, amihez nem volt semmilyen minőségbiztosítás , mint egy rendes VoLTE hívásnál. Most is megteheted, hogy előfizetsz tetszőleges voip szolgáltatónál, elraksz a telefonodra egy kliens és használod, de nem lesz ugyanaz a minőség, mint egy rendesen végződtetett VoLTE hívás.
-
martongunar
tag
válasz
martongunar #7955 üzenetére
Feltehetően az egész másképp működött, mert akkor még nem volt volte/vowifi.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7950 üzenetére
Adhatnának "kiskaput"? SIM alapú AKA mellett? Mégis hogyan? Az ugye megvan, hogy itt nincs user név és jeslzó?
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7948 üzenetére
Rosszul csiripelték. Az IMS-nek része a VoLTE és a Vowifi is, mindkét esetben SIM alapú auth van, nincs semmilyen előfizetői porfil amihez egyálalán hozzá tudnál férni, minden a hálózatból jön. A telefonon lévő IMS "profilok" csupán ahhoz kellenek, hogy a telefon ezeket a szervereket meg tudja találni.
-
AKCi
csendes tag
válasz
martongunar #7941 üzenetére
Sziasztok!
Én is rácsatlakozok a témára mert nálam most elég aktuális, mániákusan cserélgetem a telefonokat és egy Realme GT2 Pro/S23+/S24 Ultra/Nothing Phone 3a Pro után számomra meglepő volt, hogy a jelenlegi OnePlus 13R telefonom csak a Vodafone irányába nem alkalmazza a VoLTE és VoWiFi-t
Telekom-os kártya már magától be is lőtte kérdés nélkül, nyilván neki estem és Shizuku/Pixel IMS kombóval előhoztam a lehetőséget de nem alkalmazódik, olvastam előtte, hogy OnePlus okról hiányzik a Voda irányába ez a profil, de reméltem hátha sikerül.
A "One" most azt mondja, hogy az ő részükről minden okés, az IMS részleteinél mégis az az infó van nálam, hogy szolgáltatói oldalról nem engedélyezett a funkció (valószínűleg ez a VoWiFi profil miatt)
Van bárkinek megoldása OnePlus eszközre? Olvastam, hogy más országokban is van gond Vodával (általában), és hogy régebbi OxygenOS verziókon még ment, de nagyon új infót nem találok erről
Előre is köszi!
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7939 üzenetére
Nincs mit. Nem titkolt szándék, hogy ezzel talán pont kerül ennek az egész témának a végére. De ha valakiben még van kétely, csináljon capture-t és megnézzük azt is
Még így utoljára egy kis színes: régi Redmi A2 (tényleg alsópolcos) Vowifi-n telekom irányba ugyan elindult az ePDG reg, de olyan szar DH group-okat küldött a telefon a hálózatnak, hogy az elutasította és nem épült fel az IPsec. De ezt sem fognám a Telekomra, mert egyébként elég "elnézőek", pedig ez olyasmi amit "át lehetne paraméterezni", csak éppen ütközik a belső secu policy-vel
De ilyenből csak egyet láttam a számos telefonból ami eddig átment a kezemen.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7937 üzenetére
Megnyitod Wireshark-ban, szűrsz DNS-re és már látod is, hogy a telefon névfeloldást sem csinál a két szolgáltató egyikének ePDG-je felé sem. Tehát a telefonban nincs meg a szolgáltatói profil, és nem is próbálkozik még generikus profillal sem. Következtetés: a telefon oldalán van a probléma. Ha ez egy MTK-s telefon, akkor itt ez az első ilyen, ha nem csal a memóriám.
És szerintem jól csináltad, mert úgy általában névfeloldást, forgalmat látok, tehát volt működő wifi a telefonon. De ha el is szartad volna, a névfeloldás felét (a kérést) akkor is látnunk kellene
-
thomas77
senior tag
válasz
martongunar #7934 üzenetére
Engem érdekel a téma. Írhatnád ide is!
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7932 üzenetére
Egyszerű: bármilyen normális router-ben lehet forgalmat analizálni (tcpdump). Én openwrt alatt csinálom, de a legtöbb gyártónak (MikroTik, Ubiquity) van saját tool-ja. Egyszerűen elkezded rögzíteni az interfészt és közben a telefonnal csatlakozol az AP-hoz (engedélyezett vowifi-vel). Az elkészült file-ból Wireshark-kal könnyen ellenőrizhető, hogy volt-e kérés a mobilszolgáltató ePDG_je felé vagy sem.
Ha minden kötél szakad, csinálsz a laptopodból Wifi AP-t és Wireshark-kal rögzíted a forgalmat (valszeg live linux-szal jársz a legjobban), és ahhoz csatlakoztatod az érintett telefont.
Az elkészült file-t felrakod valahova hogy meg tudjuk nézni.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7930 üzenetére
Tudod mit? Próbáljuk meg ezt máshonnan megközelíteni.
Ha mutatsz nekem egy trace-t bármelyik telefonoddal amelyikkel nem megy a Vowifi akár Yettel akár One irányba, és az látszik hogy a hálózat elutasítja vagy nem válaszol a telefon kérésére, akkor majd térjünk vissza erre a témára. Ez a de facto bizonyíték, minden más fikció.
Mindenki másra is érvényes
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7928 üzenetére
"Ragozhatjuk ezt akármeddig, a lényegen nem változtat: a Telekom több készüléken támogatja a vowifit, mint a Yettel / One, ha visszaolvasol, ezt nem csak én írtam már le."
Senki nem állítja az ellenkezőjét. De te emögött valamiféle balfaszságot vagy összeesküvés elméletet látsz, miközben a magyarázat sokkal egyszerűbb és prózaibb. Szerinted a Yettelnek meg a One-nak hol érdeke az, hogy kevesebb telefonon működjön a Vowifi náluk, mint másnál? Ha valamit egy egyszerű konfig váltással meg tudnának javítani a saját oldalukon, miért érné meg fenntartani a rossz állapotot miközben pénzt spórolhatnának meg ezzel?
"2019. még az általad szutyoknak titulált (európai) Galaxy S8-asomon is ment a vowifi T-Mobile kártyával."
2019-ben indult a Telekom vowifi, a többiek hány évvel később? Ez is csak azt bizonyítja, amit már eddig is mondtunk.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7926 üzenetére
"Egyébként fórumokon olvastam, hogy a Ulefone telói még amerikai szolgáltatókkal is tudják a vowifit. De mint írtam, a Yeti és a One kártyákkal még a menüje sem jelenik meg."
Nade ez pont összevág azzal amiről eddig beszéltünk: nyilván az egyik legnagyobb piac összes szolgáltatóját igyekszik mindenki támogatni gyártói oldalon, ehhez képes a One meg a Yettel kerekítési hiba kategória.
"Lényeg, hogy ahogy írtad nyilván ezekben a telókban is van valamilyen, nevezzük akkor általános vowifi profilnak, de ezt a szolgáltatói oldalon is kell valamilyen módon támogatni, hogy a telefon ráugorjon és alkalmazni tudja."
Még mindig nem érted: a szolgáltatónak nincs mit támogatnia. Ha egy telefon kérést sem küld a hálózatnak, mert a gyártója (vagy a modem gyártója) úgy alkotta meg, hogy nem indul el az ePDG regisztráció profil nélkül ami a telefonon van, akkor te itt hol látod a szolgáltató felelősségét? A szolgáltató oldalán ha el van engedve az előfizetésen a vowifi, ez után minden a telefonon (meg a gyártóján) múlik. Nincs semmi speciális varázslat a szolgáltatói oldalon.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7924 üzenetére
"Én meg többedszerre kérdezem, akkor a One és a Yettel vowifi miért nem mennek vele? Még a menüje sem jelenik meg."
Foglaljuk akkor össze: tehát van egy MTK alapú telefonod, amivel csak a Telekom vowifi megy? Emlékeim szerint te lennél az első MTK-s akinél így van. Vagy még mindig az S9-ről beszélsz? Mert a két telefon nem ugyanúgy fog működni, de ehhez nem a Telekomnak vagy bármelyik másik szolgáltatónak van köze, hanem elsősorban a modem gyártójának. Az MTK az eddigi tapasztalatok alapján elengedi bármelyik operátorral, aztán az alap paraméterekkel vagy megy vagy nem (eddig többnyire ment az itteni tapasztalatk alapján). A Samsung Exynos-a vagy bármi ami Qualcomm az csak akkor működik, ha benne van a szolgáltató ország és hálózatkódjához tartozó egyedi profil. Ezért nem mindegy, hogy éppen melyik konkrét telefon modellről is beszélünk.
Meg kell trace-elni egy rendes routerrel, hogy amikor kóddal előcsalod a vowifi-t, egyáltalán elmegy-e a kérés a szolgáltató felé vagy el sem megy. QCA alapú telefonoknál profil nélkül nem küld a telefon semmit sem, hiába kapcsolod be a vowifi-t gombbal (profil nélkül). Ergó semmi köze nincs ennek a szolgáltatóhoz.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7922 üzenetére
Cubot Kingkong Mini MTK alapú, erről beszéltem. Nem a Telekom használ "generic" profilt, hanem a telefonban lévő modem. Mostmár többedszerre írom le. Az S9-ben a Samsung szutyadék Exynos modeme van az EU-ban eladott példányokban, ugyanaz igaz rá mint a QCA-ra: ha nincs felprofilozva a telefon, nem indul el a vowifi, még akkor sem ha az ember előcsalja kóddal a vowifi gombot. Samsungnál egyébként még az is előfrodult, hogy SW frissítéssel nem beleraktak, hanem kivettek modem funkciókat, és most kapaszkodj meg: pontosan ugyanabban a típusban, de egy év eltéréssel a gyártás oldalon ugyanazzal a SW verzióval máshogy viselkedett a két egyébként tök egyforma telefon. Na ilyet csak a Samsungnál láttam eddig.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
martongunar #7914 üzenetére
Dehogy az utolsóval. A Telekomos mindig is ment a XEH rommal, a digist is simán bekapcsoltam a sim cserés vowifi kapcsoló trükkel. Anyukám németben használta anno sokáig az S9+-át a digis simmel vowifin.
Ez a one meg yettel vowifi viszont igen ergya, Honor 50 telón hiába van bekapcsolva mégse megy, még pixel ims appal se... -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7918 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom több gyártóval is, hogyha egyszer valamelyik készülékek megkapta, akkor előbb-utóbb a többi készülék is megkapja, amennyiben azokra még jön ki frissítés. nyilván felmenő rendzserben az újabb telókba is belerakják. A profil maga nem változik. A Samsung szutyadék saját modemével nincs tapasztalatom (nagy ívben elkerülöm a hallottak alapján), QCA alapú Xiaomi-val van sok tapasztalatom, ott kell a profil, minden szolgáltatóhoz, ha nincs benne nem működik, kóddal sem. Ez QCA jelenség egyébként és nem Xiaomi. MTK alapú telefonok nagy számban működnek generikus profillal, hogy mennyire jól azt nem tudom.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7916 üzenetére
"A Diginek muszáj is volt jó vowifit előállítania, kényszerhelyzetben volt."
Ez igaz. Abból viszont nem érdemes téves következtetést levonni, hogy tudsz egy olyan telefont, aminél pont úgy jött ki a lépés, hogy a Telekomé nem került bele, míg a Digié igen. Inkább a nagy számokat érdemes nézni, ahol a Telekom messze vezet, míg a másik kettő eléggé le van maradva. Nyilván a gyártókkal szembeni érdekérvényesítésnek nem segített, hogy utóbbi két cég kivált a korábbi cégcsoportokból. Csináhatnák-e jobban a kapcsolattartást? Valószínűleg
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7912 üzenetére
Ha támogatott készüléket vesz, értsd: nem csak úgy simán rá van írva, hogy vowifi képes hanem az adott szolgáltató profiljával rendelkezik (a kettő között nagy a különsbég), még akkor is ott lesz a saját router/wifi/internet kapcsolat, amire bármikor mutogathat a szolgáltató. Nem mondom hogy nem lehet elérni hogy foglalkozzanak egy ilyen panasszal, de elég kitartónak kell lenni.
#7914:
Ez viszont már nem stimmel. A Telekom mint legrégebben vowifiző hazai szolgáltató azért rendelkezik szélesebb eszköz támogatással mindenki másnál, mert egyszerűen régebb óta csinálják (években mérhető), régebb óta elvárás a gyártók felé hogy működjön. Nem azért, mert bármit is jobban csináltak vagy máshogy paramétereztek. Sokszor kitárgyaultuk már ezt.
-
tisztavíz
kezdő
válasz
martongunar #7912 üzenetére
A Xiaomi Mi 10T Lite 5G-m VoWiFi képes, most is azon lóg Telekom kártyával (csak amiatt vettem, hogy bebizonyosodjon). Yettel-el ha fejreálltam sem ment. A 1220-at talán 20-30-szor is hívtam. A végén már a háttérben egyeztettek technikai kollégákkal, persze engem nem irányítottak oda, hiába kértem. A válasz mindig ugyanaz volt, 2022 utáni és náluk kapható készülékeken valószínűleg müködik, egyébként nem tudják garantálni. Ha szerinted felveszik még hibára is, sok sikert hozzájuk.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7910 üzenetére
Nyilván ha központi hiba van azt meg fogják oldani, de láthatod itt a topikban is, hogy ha minőségi probléma van, vagy egyszer csak nem jönnek be a hívások stb., egyik sem központi hiba, nem is foglalkoznak vele, mert túl sok a külső tényező.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7908 üzenetére
Rossz a példa, ugyanis a régi (3G-s) pikocelláknál sem foglalkoztak panasszal, mivel be nem lehetett bizonyítani, hogy nem az ügyfél gyászos internet kapcsolata az oka annak, ha szar a szolgáltatás minősége a pikocellát használó telefonoknál. A szolgáltató által telepített "jelerősítőket" (repeater) egyáltalán nem szűntetik meg, és ezekre van minőségbiztosítás is, mivel a szolgáltató saját infrastruktúrájának a része, ellentétben a wifivel. Ezt alá is támasztják az itteni tapasztalatok.
-
yanna
addikt
válasz
martongunar #7749 üzenetére
A második variáció logikus számomra.
-
zelikocc
senior tag
válasz
martongunar #7682 üzenetére
Én majdnem minden esetben manuálisan választom ki a mai napig.
-
zelikocc
senior tag
válasz
martongunar #7678 üzenetére
De ez miért bosszantó?
Nem minden szolgáltatónál van (még!) VoLTE roaming, így ha azt akarod használni, akkor minden országban meg kell nézned, hogy melyik szolgáltató támogatja és azt kézzel kiválasztani...
Egyes országokban ez azzal párosul, hogy már lekapcsolták az operátorok a 2G-t is, nem csak az USA-ban. Az ilyen országokban evidens, hogy ha nem olyan szolgáltatót választasz ki roamingra amelyikkel megy a VoLTE roaming, akkor nem fogsz tudni telefonálni 2G és 3G hiányának okán. -
csaszi75
senior tag
válasz
martongunar #7678 üzenetére
Hm...?? Nem igazán értem miről írsz
Idén augusztusban átruházták a 2G frekit a Yettelre, + visszabérlik a Yetteltől.. 2026. január 01-től..
https://www.telekom.hu/static-tr/sw/file/Magyar_Telekom_kozlemeny_2024augusztus21.pdf
Ami kor arról írsz hogy T az T-USA vagy T-Hungary? -
csaszi75
senior tag
válasz
martongunar #7676 üzenetére
A 4IG még a kanyarban sem volt.. de az USA már lekapcsolta sok helyen a 2-3G-t..
https://www.phonearena.com/news/t-mobile-verizon-att-sprint-2g-3g-4g-lte-network-shut-down-date_id134159
Tehát ez még Vodafone International megoldás tutira.. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7672 üzenetére
Azért azt tisztázzuk, hogy "eltéríteni" nem lehet. Ahhoz hogy ez az egész működjön, az IMS regnél az auth-nak megoldottnak kell lennie, ez csak a honos szolgáltatón keresztül működik, sehogy máshogy. A gyanú az, hogy a VPLMN (vagy a közbülső cég aki ezt a szolgáltatást nyújtja neki), SS7/MAP/DRA segítségével elvégzi az AKA-t a honos szolgáltató HSS-én keresztül, ergó ez csak a honos szolgáltató tudtával működhet így, ellenkező esetben bukik az auth, és a telefon nem csinál IMS reget. Tehát nem elég a P-CSCF és S-CSCF címeket DNS szinten eltéríteni, az auth ennyitől még nem működik. Nem lehet "nyitott" hálózatot csinálni.
-
thomas77
senior tag
válasz
martongunar #7672 üzenetére
Csak azt akartam mondani, hogy ha elmész Amcsiba, akkor VoLTE-n fog működni a telefonod. Azon fogsz hívni Amerikába is és Magyarországra is. Máshogy nem is lehet a mai világban (2G 3G hiányában).
Ha a telefonodon megy a VoLTE roaming, akkor működik. Én nem nagyon értem a hátterét ennek, hogy hogy van megoldva, de meg van oldva. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7643 üzenetére
Nem az értlemezéssel van a gond, hanem a műszaki megvalósítás mikéntjével. Nincs olyan, hogy valaki felhúz egy IMS-t és "ráveszi" a SIM kártyát hogy oda jelentkezzen be, mert két irányú azonosítás van: a hálózat azonosítja a SIM-et, és a SIM is a hálózatot, az ehhez szükséges kulcs párok pedig kizárólag a SIM kártyán és a honos hálózat ügyfél adatbázisában (HSS) vannak meg, ez így működik a 3G óta. Eleve érdekes a megoldásban, hogy ha ennek olyan honos hálózat felé kéne működnie ami nem IMS képes (ugye ez van a mintában a weboldalukon), akkor a telefonban nincs VoLTE profil, tehát már eleve az is kérdés, hogy a telefon hogyan és miért indítana IMS reget bárhova is. És a P és S-SCSF szerver címeket is valahogy meg kell hamisítania vagy el kell térítenie mert ha még a telefon indít is IMS reget, az a honos S-CSCF felé fog elindulni, mert a telefon VoLTE/IMS kliense oda próbál meg bejelentkezni. Tehát van itt bőven megválaszolatlan kérdés.
Ha van valaki az USA-ban az megnézhetné, hogy mit tapasztal. Bár ha megjelenik a VoLTE logó, akkor is előbb hiszem el hogy megcsinálták a VoLTE roamingot
-
thomas77
senior tag
válasz
martongunar #7585 üzenetére
Nagyon köszönöm neked is és mindenkinek, aki vette a fáradtságot és bejelentette ezt a hibát.
Neked úgy tálalta a dolgot az ügyintéző, mintha már tudnának a hibáról? Én akárhányszor hívtam őket, mindeig csak a hebegés-habogás és értetlenkedés ment. Lehet, hogy most már tényleg foglalkoznak az üggyel?
-
thomas77
senior tag
válasz
martongunar #7571 üzenetére
Ahogy csaszi75 is írja, lehet, hogy köze van az APN beállításnak a VoWifi-hez, de valószínűleg mindegyik APN profilban benne van az IMS. Legalábbis én ezt tapasztalom.
Bármelyik APN-t használom, megy az előfizetésesen. Bármelyiket használom, nem megy a feltöltősben.
Ha felhívod az ügyfélszolgálatot, kérlek jelezd te is a hibát nekik. Sokat segítenél vele! -
4Grider
nagyúr
válasz
martongunar #7571 üzenetére
Különbözik, de már legalább 10 éve a prepaid előfizetések használhatják a két fő vodafone apn-t.
-
4Grider
nagyúr
válasz
martongunar #7569 üzenetére
Az apn-nek nincs köze a VoWiFi-hez.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! HP ZBook Studio G8 OLED WorkStation - i9 11900H 32GB DDR4 2TB SSD RTX 3070 8GB Win11
- Lenovo Legion Pro 7 16IRX9H INTEL I9-14900HX RTX 4080 bolti ára 1.35 mill ft
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest