Hi!
Éppen azzal foglalatoskodom, hogy egy DirectX-es alkalamzást írjak, és szeretnék DirectX file-okat beolvasni (*.x). A beolvasással nincs gond, de az összes mesh felülete fekete, hiába van fényforrás a világban. Mesh beolvasása esetén nekem kell megírni az egyes subset-ekre a fénybeállításokat? Esetleg a modell tervezésénél kell megfelelő világítást használni? A modelleket Maya-val csinálom és onnan exportálom DirectX file-okká.
Itt egy tipikus Mesh loader, ebben nem látok olyat, hogy a fényforrásokat ráigazítaná:
public static Mesh LoadMesh(Device device, string file, ref Material[] meshMaterials,
ref Texture[] meshTextures)
{
ExtendedMaterial[] mtrl;
// Load our mesh
Mesh tempMesh = Mesh.FromFile(file, MeshFlags.Managed, device, out mtrl);
// If we have any materials, store them
if ((mtrl != null) && (mtrl.Length > 0))
{
meshMaterials = new Material[mtrl.Length];
meshTextures = new Texture[mtrl.Length];
// Store each material and texture
for (int i = 0; i < mtrl.Length; i++)
{
meshMaterials = mtrl.Material3D;
if ((mtrl.TextureFilename != null) && (mtrl.TextureFilename !=
string.Empty))
{
// We have a texture, try to load it
meshTextures = TextureLoader.FromFile(device, @''..\..\'' +
mtrl.TextureFilename);
}
}
}
return tempMesh;
}
Aztán a kirajzolás:
private void Draw(float x, float y, float z)
{
device.Transform.World = Matrix.Translation(x, y, z);
for (int i = 0; i < meshMaterials.Length; i++)
{
device.Material = meshMaterials;
device.SetTexture(0, meshTextures);
meshMesh.DrawSubset(i);
}
}
Örülnék a hasznos ötleteknek.
[Szerkesztve]
Andris - http://andriscs.blogspot.com