-
LOGOUT.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
stuka20
senior tag
Hamarosan esedékes lesz az időszakos szervíz/ karbantartás. 2év/ 30ezer km.
Kb. 125ezer forintos karbantartást takar (nem tudom, hogy az express szervíz is benne van e). Az express szervízben van benne a motorolaj és szűrő cseréje, fékfolyadék cseréje, pollenszűrő csere, hűtőfolyadék ellenőrzés, illetve egyéb dolgok vizsgálata.
Ezenfelül érdemes még valamit kérni? A nyári gumit is ekkor cseréltetem. Milyen össz árra számítsak? Még nem volt ilyenem, ezért kérdezem. -
stuka20
senior tag
Nálam gyakran előfordul, hogy szól az lta végett, a párás szélvédő miatt.
Szerintem normális. A radar szenzorok a kis körök a rendszám vonala mentén, vagy a fényszóró alatt. Nem látom a képen, de talán 1-1 db a rendszám mellett közvetlenül és 1-1 a ködlámpa/ fényszóró felett/alatt. Az LTA meg a menetrögzítőd felett, ahol az auto ablaktörlő szenzorjai is vannak.De ha hülyeséget írtam úgy is kijavítanak, nem állt szándékomban.
-
stuka20
senior tag
Az olajcserét kérni kell külön vagy a 12 hónapos időszakos karbantartásnál azt megcsinálják alapból. Tavaly volt karbantartás, de nincs papírom róla, hogy mit takar
-
stuka20
senior tag
Bevallom nem nagyon értek a műszaki dolgokhoz, de megnézve az oktatóvideót, sokat segített pár dologban.
Az én yarisom tesztautó volt, kb. 800km-el vettem át, nem tudom hogy átadás előtt volt e olajcsere vagy valami, + kötelező szervíznél sem emlékszem, hogy volt e valami.(*) Majd felhívom őket, hogy mikor volt legutóbb.
Kérdésem lenne: ha elviszem olajcserére, akkor vihetek sajátot (nincs, még) vagy azt ők intézik és gyárit cserélnek?
*hibrindrenszer ellenőrzés, karbantárs volt, utóbbi nem tudom mit takar
Jelenleg 7200km van benne 2 év alatt, így ha nem volt még olyajcsere, akkor mindenképp szeretnék és tartanám a 7-8ezer km-kénti olajcserét, mivel többnyire 4-4 km-t megyek oda-vissza munkába, azaz havi 520-600km-t teszek meg. (heti 1-2x vidék, 40km)
Üzemanyag téma lett volna még, de a videót megnézve, maradok a mol százasnál. -
stuka20
senior tag
-
stuka20
senior tag
Nem szokott nektek előfordulni, hogy sávváltáskor elkezd rezegni ritmusosan a kormány, vagy ha nem is a kormány, de olyan, mintha ilyen rezgő útburkolaton (pl a zenés) mennétek? Mitől van?
-
stuka20
senior tag
válasz
Tom1939 #23074 üzenetére
2020-as rav4-nek szintén, 2022-es yaris-nak is ratyi ez a módja. 2024 kia sportage szintén ugyanez, pedig utesóm azt mondja nagyon jó, csak amikor jönnek szembe velünk, akkor egy fél-1 másodpercre elvakatítottuk őket, de szerinte az még jó xD
Más: (mindenkinek címezve)
Ilyen hideg időben (-4, 0 fok..) hogy alakul nektek az üzemanyag fogyasztás?
Nekem a 3.7km-es táv alatt 5 km-t evett. A kis yarisnak nem fekszik ez a hideg, 7-10 literes a fogyasztása a 4-4km-es úton. Másfél km-ig megy általában az ülésfűtés, klíma meg 22 fokra van állítva. Csak kíváncsiságból kérdezem. -
stuka20
senior tag
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
Nektek nem fordult elő olyan, hogy teljesen összekeveredtek a rádió adók, és többségében külföldi adók lettek helyettük? Pl. A rádió 1, a Győr+ teljesen eltűnt.. össze -vissza van minden szemét..
-
stuka20
senior tag
Üdv!
2022(23) yarisomban és egy 2020-as rav4-ben szeretném/szeretnénk kicserélni a gyenge fényerejű belső világításokat ledesre. Honnan érdemes rendelni ilyen dolgokat, ti honnan szoktatok?
-
stuka20
senior tag
Üdv ismét!
Gondolom mindegyikben egyforma lehet, de én nem találtam róla infót, hogy a 2020 vagy 2022-es yaris-ban milyen típusú rádió lehet?
-
stuka20
senior tag
Annyit nézelődtem/ gondolkodtam az autócserén, hogy végül arra jutottam nem veszek semmit.
-
stuka20
senior tag
válasz
blueye #22413 üzenetére
Pontosan ezért is írtam fentebb, hogy a toyotás mondta, hogy nem elég, hogy drágábbak lesznek az autók, de még a kedvezményeken is karcsúsítanak. Ezért is gondolkodok én is egy cserén, mert jelen pillanatban viszonylag jó árért veszik be a régit.
Egyébként a sedan is, szép, csak kár, hogy nincs benőle 2 literes verzió, se jbl hangrendszer, se executive csomag, ami a katalógusban meg szerepel. (konfigurátorban nem)
Viszont nagyobb a lábtér és a raktér, és a GR-S szürkéskék színe és szép, 140le és szintén keveset eszik.[ Szerkesztve ]
-
stuka20
senior tag
válasz
KubanitoS #22411 üzenetére
Igen azt elírtam, 15M akart lenni. Ez a random példa azért jó, mert ha beveszi a jenlegimet a toyota, akkor a maradvány tényleg jelentéktelen marad.
Viszont olcsóbb nem lesz már semmi.KMT:
Ebben van igazság. Viszont a fizetésemhez viszonyítva számolok és nem megy minden az autóra, bőven tudok félretenni, és szerencsére abban a helyzetben vagyok, hogy nincsenek nagy kiadások. Ezért is gondolkodtam, hogy így kényelmesebb lehet váltani. -
stuka20
senior tag
válasz
stuka20 #22408 üzenetére
Nem tudtam vagy olvastam semmit ezekről a corolla hibákról, de még csak teszteknél sem láttam, hogy gondjaik lennének. Hol van ez a csoport egyébként?
Úgy érzem maradnék toyota vonalon, nem kell plug-in hibrid, tetszik ez az öntöltős verzió.
Persze elfogadnám a golfot, de drága és a szállítása is hosszabb ideig tart. Bár a gte talán városi használatra jobb választás lehet. -
stuka20
senior tag
Néztem a golfot, az is nagyon tetszik, de sokkal drágább. Corollára van 1 millió forint árkedvezmény, így 16 helyett 18M, havi akár 85-ért. (havi 150-ig tudok elmenni)
Viszont a corolla cross-t is egalább 9 évig kellene törlesztenem, hogy az teljes mértékben az enyém legyen, a 18-19 milliós gti vagy gte-nél is ez lenne a helyzet. De az tényleg fiatalos autó és vadító.
Na de megéri e 5 évig forgatni az autókat?A HB corollát 5 év letetelte után kitudnám fizetni zsebből. De akkor is mondhatom azt, hogy fiatal vagyok még, megyek még egy kört, de 5 év az sok idő.
A golfot vajon mennyire drágább fenttartani, mint a toyotát? Még ha lízingelve is van.
Szóval engem elég könnyű elbizonytalanítani. Na meg nem egy telefont vesz az embert, így érthető, hogy sokat vacillál rajta az ember.
szerk.: De igen, valóban nem néztem toyotán kívül mást. Túlságosan megbízhatónak és hosszúéletűnek tartom. (bár ezt megint ellentmondás részemről, hisz ha fiatal vagyok, akkor nem ragadok le most egy típusnál évtizedekig
)
[ Szerkesztve ]
-
stuka20
senior tag
válasz
KubanitoS #22382 üzenetére
Semmi gond nincs a HB-vel, inkább csak a zavarodottság látszik bennem. Szerintem is egy jó középút, ahogy te is írtad és valszeg maradok az eredeti tervnél.
Egyébként a HB-nál (lehet a többinél is) kb. 16 lóerővel karcsúbb lesz a 2025-ös verzióban, a károsanyag kibocsátás csökkentése érdekében. (szalonban mondták, csak érdekesség képpen jegyeztem, a témától függetlenül)
Köszönöm mindenkinek a részvételét és segítségét a döntéshozatalban!
-
stuka20
senior tag
A dilemma folytatódott és elvetésre került a corolla cross, mivel túl drágának bizonyult.
Ezért maradt 2+1 egy fél.
-Az egyik, hogy maradok a yaris vonalon, csak az újabb 130 lóerős felextrázott típus, a mostanim szinte fapados. (mivel, mint írtam az autót egyedül használom, szinte semmi csomaggal/ ennek ellenére a yaris mindig félig van)
- A második, hogy maradok annál a gondolatmenetnél, hogy egy kicsit nagyobb, de erősebb, azaz a corolla hatchback, amiről próbáltatok lebeszélni.
- A +1 fél pedig a touring sports. Mivel a toyotás (lehet véletlenül, de lehet csak én nem figyeltem) nekem nem a hatchback-et mutatta meg a szalonban, hanem a TS-t, amibe bele is ültem előre-hátulra, és meglepődésemre a csomagtérajtaja gombnyomással nyílt. Na mondom a HS ilyet is tud? Hát, mint kiderült a katalógusból, ilyet csak a TS tud.A corolla cross nagyon tetszik, de drága nekem, valahogy a törlesztésnél nem jön ki a matek, na meg egy magamnak minek suv, bár ez igaz a TS-re is.
A TS-től tartok, hogy a hosszúsága miatt nehéz parkolni és elférni vele (kilóg vagy ilyesmi), továbbá a brutál nagy csomagterét nem fogom tudni kihasználni sosem. (ugye szüleimnek van egy 2020-as rav4, abban is szép nagy hely van)
Tehát a TS egymagamnak szintén túlzás lehet.A HB viszont tényleg kicsi, a csomagtere nem sokkal nagyobb a jelenlegi yarisomnál, de ugye én egymagam vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
stuka20
senior tag
válasz
dragon1993 #22357 üzenetére
Hehe
Végül szerintem a corolla cross-t választom. A TS már túl hosszú nekem (hosszabb, mint a rav4, bár kb tolatva parkolok mindenhová).
Gondolkodtam, miközben vezettem a yarisom és igazából nekem bőven elég, ha 50-ig meglódul. Na meg a yaris-hoz képest biztos lesz érzésre különbség erőben.Miközben nézegettem a két modelt, a cross megtetszett, a TS eleje viszont annyira nem jön be. Meg úgy gondolom a criss jobb lesz az itteni hulladék utakra. A yaris is néha akkorát koppan, hogy elejtek egy könnycseppet, pedig figyelek az ilyenekre..
Majd kérek ajánlatot a szalontól.
A cross-nál a 4wd megéri a felárat? (1millió) Valamelyik tesztben elhangzott, hogy a 4wd verzióban hátul a futómű multilinkes, míg a 2wd csatolt lengőkaros, jelentsenek ezek bármit is, csak ki lett emelve.
Írták még azt is, hogy milyen gáz, hogy hátul nem ledesek a lámpák egy ilyen drága autónál, nekem erre az volt a gondolatom, hogy én azt nem fogom látni, engem nem zavart.
-
stuka20
senior tag
Nem kicsit elbizonytalanodtam, hogy mégis mire cseréljem le a kis yaris-t. Mint írtam, kiszolgálna a mostani is, de zavar, hogy kicsit gyengusz és kevés benne a hely.
Szeretek odalépni, de eléggé figyelem a fogyasztást is.
Ezért gondolkodtam, hogy akkor már egy 130 lovas yaris-ra is cserélhetném, de akkor már megint kicsi lesz a hely.
A corolla cross-ra egyébként sok helyen olvastam, hogy nyugdíjas autó, de lehet csak azok mondják ezt, akik már számtalan féle autót vezettek.Fiatal vagyok még, ezért is szeretem a "sportosabb" kivitelt.
A mostani yarisomban tetszik, hogy nagyon jól veszi a kanyart és a körforgalomban is vicces "lehagyni" a többi drágább autót, illetve azért 40-50-ig ez is jól gyorsul, ha besegít a villanymotor.Viszont itt ajánlva lett a corolla cross, aminek egyébként direkt nem néztem utána korábban, mert nem akartam suv-ot. De most olvastam róla és néztem teszteket, illetve itt fórumon tapasztalatokat. Igazából megtetszett, mert újabb és rengeteg mindent tud.
A jelenlegi yarisomból hiányzott is a rav4-ben lévő kamerák és radarok segítsége, bár a yarisban van tolatókamera, meg hát kicsi, így könnyebb vele parkolni is. (na meg aranyos)A corolla TS-nél van a kedvenc színem, viszont hosszúnak érzem már a kombit.
Mint írtam, többnyire egyedül használom az autót, nincs család, ezért is dilemmázok.
Tehát két oka van a cserének:
1. Nagyobb és erősebb.
2. Toyotás mondta, hogy jövőre (mint mindig igazából) megfognak drágulni az autók, illetve a kedvezményekből is lefaragnak.A másik még, mint amikor a yaris lett véve, hogy utána nem sokkal jött az új és erősebb új generációs yaris. Attól tartok, hogy a corollánál is így járok majd, aztán az fogja zavarni a kis agyamat. Ezért is hajlok az újabb modellek felé.
Elnézést a regényért.
-
stuka20
senior tag
válasz
blueye #22351 üzenetére
Bármelyik rosszabb magyar úton, de leginkább körforgalomban. De elfogadnám a rav4-et is, annyira azért nem zavar, tehát kicsit túloztam.
Cross jelenleg a legújabb a többinél, de az a zöld szín nagyon hiányzik.
Viszont a Cross-nál a szürke (palládium ezüst) és még a fehér szín is nagyon szép, mármint illik az autóhoz.Én le tudok mondani egyik másik javára, de sajnos mindkét autó szép, nehéz a dömtés.
Van egyébként rav4 is a családban.
Egyébként jól látom, hogy pl. a 360 fokos kamera és az első szélvédő fűtőszálak megléte is csak a nagyobb suv modellekben elérhető? Cross-nál sincsen pl. a fűtőszál.
-
stuka20
senior tag
válasz
peetie1 #22344 üzenetére
A cross is szép, de engem a sima corolla azért vonzott, mert ott az a zöldes színe, ami nagyon jól néz ki. De itt ketten is azt mondják, hogy a corolla is nagyon szép.
Majd nézek még teszteket. Egyelőre, akkor a HS-t elvetem, mivel részletre veszem, ezért a plusz felár annyira nem látványos, na meg a yaris-t is beszámítják nekem.
A rav4-nél kicsit zavar a billegése, nem tudom a cross-nál az milyen lehet.
De igazatok lehet, mert ha már 5 évre veszem, akkor jobban megérheti a nagyobb TS vagy esetleg a cross.
-
stuka20
senior tag
Sziasztok!
A kis yarisom cserélném le egy nagyobbra és erősebbre. A kiszemelt modell a corolla hatchback 2 literes verziója. Bár egyedül használom az autót, de ha több személyt kell vinnem, akkor hátul már eléggé kevés a hely, főleg én mögöttem, csomagtér fele is foglalt mindig.
Munkábabejárós autó kb., ami oda-vissza 8km + heti 2 alkalom vidék (40km)
5 évre venném elsőkörben (easy program)Ahogy néztem összehasonlítva a HB és a touring sports (TS), az utóbbi olcsóbb minimálisan. Mégi a TS-t választani vajon a nagyobb csomagtartó és hátsó tér miatt?
Óvatosan vezetek általában és próbálok figyelni az alacsony fogyasztásra, de néha szeretek odalépni is, amit a kis yaris néha meg is old szépen, de érződik az erő hiánya. (bár nagy különbség, de a rav4 2.5 literes verziója ég és föld, azzal jó érzés menni)
Ezért is szemeltem ki a corolla HB-t első körben. (GR csomag)
A hibrid rendszert még nem teljesen értem, mármint hogyan kellene használni, mert van, hogy oda-vissza munkahelyre 4.5 literrel megyek, de van, hogy 10literrel.
Arra gondoltam azért 10 liter, mert hideg és lassabban melegszik be és ilyenkor nem megy a villanymotor, de megcáfolta magát, mert volt olyan, hogy indulás után, hideg állapotban beállt 4.5-5 literre.Tehát igazából amiatt kérek segítséget, hogy melyik autó érné meg jobban?
Yaris cross nem tetszik, új ch-r sem, a 130 lóerős yaris szimpatikus, de mindenképp nagyobbra cserélném. -
stuka20
senior tag
Üdv!
Nem tudjátok véletlenül, hogy a 2021-es hibrid rav4-nek ki lehet e cserélni az alap kameráit egy jobb minőségűre?
Nekem nincs gondom vele, de apám szerint rossz. (Szervízben már volt, mert állítólag csikozódott a kép, most ez a fedélzeti számítógép vagy a kamera hibája esetleg passz.) Viszont, ha meleg van, akkor tényleg gyengébb és hullámzik is, de ez szerintem normális.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bebetto Luca 2in1 babakocsi - mózeskosár és sport résszel
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
- HONDA Civic 1.5 Lsi. Csere: iPhone 16 pro max, vagy S25+, S25 Ultra
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó