Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tornas

    őstag

    válasz Holyshout #1232 üzenetére

    Ilyen jellegű berheléseket inkább NE csinálj!!! :N

    A ventilátorok rendes megkenése után általában újabb évekig nincs gond vele. Viszont ha a görgős- vagy a siklócsapágy már elkopott a kenés elmulasztása miatt, akkor már nincs mit tenni. Újat kell venni!

  • Algol

    senior tag

    válasz Holyshout #1224 üzenetére

    A megolajozáshoz csak a ventilátoron levő öntapadós címkét kell lehúzni (óvatosan, hogy majd vissza is tudd ragasztani a por ellen) és máris hozzáférsz a tengely végéhez.

    Az olajozásnál jobb a zsírozás, de ahhoz már a tengelyvégen levő seeger gyűrűt is le kell venned, azután lehúzhatod a rotort a tengelyről. Tisztítás, zsírozás után összeszerelés, a seeger gyűrű visszapattintása, a címke visszaragasztása a sorrend.

  • tornas

    őstag

    válasz Holyshout #1224 üzenetére

    Igen szét!

    Címke eltávolít, kupak eltávolít, majd egy kis órás, laposfejű csavarhúzóval eltávolítod a műanyag (fehér színű) zégergyűrűt. Ezután elválasztod a forgórészt az állórésztől. Tisztisd meg a csapágyat előtte. A siklócsapágyra tegyél egy kis csapágyzsírt (az forgórész tengelyére is, nem csak az állórészre is), nem kell túl sok belőle. Utána összerakod, majd kézzel üresen bejáratod, majd mehet egy próba mondjuk egy 12 V-os adapterrel. Ha minden rendben, akkor mehet a tápba.

    Az olaj használatát inkább összerakott állapotban javaslom. Csak a kupak alá kell két kis cseppet csöppenteni, miután szétszedted és kitakarítottad a belsejét.

  • Algol

    senior tag

    válasz Holyshout #1217 üzenetére

    A Chieftec-ben eredetileg

    Yate Loon D12SH-12 (120x120x25)
    2200 RPM, 88 CFM, 40 dBA, 0,3A, statikus nyomás: 2,6 mm-H2O, Sleeve Bearing venti van.

    Amit bele akarsz tenni:

    Swif2 1201 (120x120x25)
    1200 RPM, 55 CFM, 18,2 dBA, 0,14A, statikus nyomás: nincs adat, Hydro-dynamic Bearing

    A két ventilátor között nem csak az 55 CFM kontra 88 CFM légszállítás a különbség. A Swif2-nek nem adták meg a statikus nyomását, mert alapvetően házszellőztetőnek készült, ahol is nincs nagy akadály a légáramlás útjában, ott ez az adat nem lényeges. Más a helyzet egy tápegység szellőztetésekor, a táp belseje bizonyos akadályt jelent a légáramlás útjában. Ilyenkor a kis statikus nyomású ventilátor légszállítása sokkal jobban visszaesik, mint egy nagynyomású példányé. A Swif2 kicsiny statikus nyomására a kis áramfelvételéből következtethetünk. Szerintem nem alkalmas az eredeti ventilátor helyettesítésére.

    "az everest_ultimate edition 2100-rpm-et ír ki....ez normális?"

    Ha jól jelzi ki a fordulatszámot és ezt támasztja alá az is, hogy nagyon zajossá vált a ventilátor, akkor abban a tápegységben nagyon melegszik valami. Ha ezt most egy elégtelen hűtéssel még megtámogatod, akkor biztos valami hamarosan tönkre fog menni a tápban. Ezt a melegedés ügyet ki kell vizsgálni az esetleges venticsere mellett is.

    Helyettesítésre ajánlom a következő ventiket:

    Nexus D12SL-12 PWM (120x120x25)
    2000 RPM, 76 CFM, 26,9 dBA, 0,3A, 2.7 mm-H2O, Sleeve Bearing, ez olcsó és ha nincs maxra járatva a táp, akkor elég lesz. Vagy:

    Cooler Master Excalibur (R4-EXBB-20PK-R0) PWM (120x120x25)
    2000 RPM, 85,6 CFM, 30 dBA, 0,45A, 3,53 mm-H2O, Barometric Ball Bearing, ez szuper, de drága.

    Mindenképp át kellene vizsgáltatni a tápot, mert a ventilátor zaj a magas fordulatszám miatt, az meg a melegedés miatt lehet.

  • tornas

    őstag

    válasz Holyshout #1217 üzenetére

    Csaóka!

    Kezdjük a legelején:
    -Először is kérdezni kellett volna és utána cselekedni! :U
    -Az általad kiválasztott venti sajnos nem felel meg. :(
    -Ház és rendszerhűtőt a tápba nem szerelünk!

    Eredeti Yate Loon (GP) D12SH-12 adati - RPM:2200; CFM: 88; dB: 40, motorerő: 0,3 A, indítófesz: 5 V.
    Coolink Swif2 1201 adatai - RPM: 1200, CFM: ~56 CFM, dB: 18,2, motorerő: 0,14 A, indítófesz: 7 V.

    "tudja ez majd ugyanúgy hűteni mint az előző?"
    Nem!!

    "...itt arra vagyok kíváncsi, hogy nem fog-e elfüstölni a tápegység mert kisebb a fordulatszáma meg a CFM-je stb stb."
    De elfüstölhet!

    Ami pedig az everest-et illeti, a tápventi fordulatára vonatkozó mérései rendre nem pontosak. A Swif2 csak 1200 RPM-et forog. Nekem 6200-at ír...

    Az eredeti ventilátort (siklócsapágyas) meg lehet(ett) volna menteni: ha szétszeded (nagyon egyszerű a feladat), akkor lágy csapágy- vagy kenőzsír. Ha nem szeded szét, akkor sűrű motorolaj is megtette volna (a tápod kiporolásával egyetemben). És nem vártam meg volna, hogy nagyon zajossá váljon, hanem ha már hangosodik, akkor kellett volna megkenni egy kicsit!

    De ha már venni kellett volna egyet, akkor én ezt raktam volna bele:
    Jamicon KF1225H1HR-R
    HTLS csapággyal, adatai - RPM: 2200; CFM: 80,5; dB: 38,5; motorerő: 0,35 A, indítófesz: 5 V
    A LOMEX-nél 1300 pengő körüli az ára.

Új hozzászólás Aktív témák