Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- VHS digitalizálás
- sh4d0w: StarWars: Felismerés
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Aweriot: Cloudflare és mi
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szevam: ChatGPT: Bizonytalansági jelölés funkció bekapcsolása
- Oldman2: A KOReader ebook olvasó program
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT
Ismert ventilátor gyártók termékeinek adatlapjai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Algol
senior tag
válasz
Holyshout
#1224
üzenetére
A megolajozáshoz csak a ventilátoron levő öntapadós címkét kell lehúzni (óvatosan, hogy majd vissza is tudd ragasztani a por ellen) és máris hozzáférsz a tengely végéhez.
Az olajozásnál jobb a zsírozás, de ahhoz már a tengelyvégen levő seeger gyűrűt is le kell venned, azután lehúzhatod a rotort a tengelyről. Tisztítás, zsírozás után összeszerelés, a seeger gyűrű visszapattintása, a címke visszaragasztása a sorrend.
-
tornas
őstag
válasz
Holyshout
#1224
üzenetére
Igen szét!
Címke eltávolít, kupak eltávolít, majd egy kis órás, laposfejű csavarhúzóval eltávolítod a műanyag (fehér színű) zégergyűrűt. Ezután elválasztod a forgórészt az állórésztől. Tisztisd meg a csapágyat előtte. A siklócsapágyra tegyél egy kis csapágyzsírt (az forgórész tengelyére is, nem csak az állórészre is), nem kell túl sok belőle. Utána összerakod, majd kézzel üresen bejáratod, majd mehet egy próba mondjuk egy 12 V-os adapterrel. Ha minden rendben, akkor mehet a tápba.
Az olaj használatát inkább összerakott állapotban javaslom. Csak a kupak alá kell két kis cseppet csöppenteni, miután szétszedted és kitakarítottad a belsejét.
-
Algol
senior tag
válasz
Holyshout
#1217
üzenetére
A Chieftec-ben eredetileg
Yate Loon D12SH-12 (120x120x25)
2200 RPM, 88 CFM, 40 dBA, 0,3A, statikus nyomás: 2,6 mm-H2O, Sleeve Bearing venti van.Amit bele akarsz tenni:
Swif2 1201 (120x120x25)
1200 RPM, 55 CFM, 18,2 dBA, 0,14A, statikus nyomás: nincs adat, Hydro-dynamic BearingA két ventilátor között nem csak az 55 CFM kontra 88 CFM légszállítás a különbség. A Swif2-nek nem adták meg a statikus nyomását, mert alapvetően házszellőztetőnek készült, ahol is nincs nagy akadály a légáramlás útjában, ott ez az adat nem lényeges. Más a helyzet egy tápegység szellőztetésekor, a táp belseje bizonyos akadályt jelent a légáramlás útjában. Ilyenkor a kis statikus nyomású ventilátor légszállítása sokkal jobban visszaesik, mint egy nagynyomású példányé. A Swif2 kicsiny statikus nyomására a kis áramfelvételéből következtethetünk. Szerintem nem alkalmas az eredeti ventilátor helyettesítésére.
"az everest_ultimate edition 2100-rpm-et ír ki....ez normális?"
Ha jól jelzi ki a fordulatszámot és ezt támasztja alá az is, hogy nagyon zajossá vált a ventilátor, akkor abban a tápegységben nagyon melegszik valami. Ha ezt most egy elégtelen hűtéssel még megtámogatod, akkor biztos valami hamarosan tönkre fog menni a tápban. Ezt a melegedés ügyet ki kell vizsgálni az esetleges venticsere mellett is.
Helyettesítésre ajánlom a következő ventiket:
Nexus D12SL-12 PWM (120x120x25)
2000 RPM, 76 CFM, 26,9 dBA, 0,3A, 2.7 mm-H2O, Sleeve Bearing, ez olcsó és ha nincs maxra járatva a táp, akkor elég lesz. Vagy:Cooler Master Excalibur (R4-EXBB-20PK-R0) PWM (120x120x25)
2000 RPM, 85,6 CFM, 30 dBA, 0,45A, 3,53 mm-H2O, Barometric Ball Bearing, ez szuper, de drága.Mindenképp át kellene vizsgáltatni a tápot, mert a ventilátor zaj a magas fordulatszám miatt, az meg a melegedés miatt lehet.
-
tornas
őstag
válasz
Holyshout
#1217
üzenetére
Csaóka!
Kezdjük a legelején:
-Először is kérdezni kellett volna és utána cselekedni!
-Az általad kiválasztott venti sajnos nem felel meg.
-Ház és rendszerhűtőt a tápba nem szerelünk!Eredeti Yate Loon (GP) D12SH-12 adati - RPM:2200; CFM: 88; dB: 40, motorerő: 0,3 A, indítófesz: 5 V.
Coolink Swif2 1201 adatai - RPM: 1200, CFM: ~56 CFM, dB: 18,2, motorerő: 0,14 A, indítófesz: 7 V."tudja ez majd ugyanúgy hűteni mint az előző?"
Nem!!"...itt arra vagyok kíváncsi, hogy nem fog-e elfüstölni a tápegység mert kisebb a fordulatszáma meg a CFM-je stb stb."
De elfüstölhet!Ami pedig az everest-et illeti, a tápventi fordulatára vonatkozó mérései rendre nem pontosak. A Swif2 csak 1200 RPM-et forog. Nekem 6200-at ír...
Az eredeti ventilátort (siklócsapágyas) meg lehet(ett) volna menteni: ha szétszeded (nagyon egyszerű a feladat), akkor lágy csapágy- vagy kenőzsír. Ha nem szeded szét, akkor sűrű motorolaj is megtette volna (a tápod kiporolásával egyetemben). És nem vártam meg volna, hogy nagyon zajossá váljon, hanem ha már hangosodik, akkor kellett volna megkenni egy kicsit!
De ha már venni kellett volna egyet, akkor én ezt raktam volna bele:
Jamicon KF1225H1HR-R
HTLS csapággyal, adatai - RPM: 2200; CFM: 80,5; dB: 38,5; motorerő: 0,35 A, indítófesz: 5 V
A LOMEX-nél 1300 pengő körüli az ára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Tőzsde és gazdaság
- LED világítás a lakásban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Meghalt a Windows 10, éljen a Windows 10!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elite: Dangerous
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Apple iPhone 15 Pro Max 256 GB Natural Titanium 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Bomba ár! Dell Latitude E5440 - i5-4GEN I 4GB I 320GB I 14" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB AeroCool Quantum Mesh 650W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3962, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




