Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz laca891 #44450 üzenetére

    Melyik oldalon? Azért a két aksi, főleg ha az egyik le van merülve, elég jól megfogná az extra feszültséget, legalábbis ha figyelembe vesszük, hogy mi kerülhet fel a 12V-os hálózatra.

    Aki bikázik, annak gondolom nincs hibája, tehát 12-14V körül van épp a feszültsége. Ha üresjáratban be is indul a generátor tölteni, akkor is csak valahova 14-16V-os szintre emelkedne, ami normál állapot.

    A másik autón a generátor nem is működik és van egy lemerült akkuja, szóval onnan pláne nem nincs extra generált áram, feszültség.
    Magas feszültség a gyújtás és mondjuk talán xenon lámpa esetén a szekunder oldalon lehet, de az meg nem jön át a primer oldalra. Másrészt egy primer, szekunder zárlat esetén nem is keletkezne szerintem magas feszültség. Valami spéci hiba kellene hogy ez előálljon. Pl. az hogy a gyújtótrafó épp, de a feszültsége nem a gyertyára kerül, hanem valahogy a 12V-os hálózatra. Lehet hogy van autószerelő, aki látott már ilyet. Viszont feltételezve, hogy a bikázó autó hibátlan, ha a másik oldalról jönne vissza nagyfeszültség, akkor nem számít, hogy a te oldaladon megy-e a generátor, mert ugyanúgy kiüthet mindent generátor nélkül is.

    Amennyire én látom, ha nem csap be közbe egy villám, vagy nem szakad rá a felsővezeték bikázás közben, akkor nem keletkezhet káros feszültség. A kisebb tüskéket a két akku felszívja.

    Elektromos autóval más lenne a helyzet, de azzal nem is lehet bikázni szerintem, mert nincs olyan pont ahonnan le lehetne venni 12V-ot a szükséges, akár többszáz amperes áramerősséggel.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés