Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Real Racing 3 - Freemium csoda
Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz
bathoryp #17349 üzenetére
Nagyon régen szedtem szét utoljára a karbimat. Mikor megcsapágyaztam az egyes torok kimenő tengelyét, akkor sem vettem le a fedelet, mert nem volt rá szükség. Úgyhogy, sajna nem tudok fotóval szolgálni. Egyébként a szerelési könyv a hidegindítás legelső lépésétől a teljes terhelésig, lépésről lépésre bemutatja az ábrákon keresztül, hogy épp mi történik. Látszik a benzin útja, mikor mi nyit, mi zár.
//A karbi pneumatikus része a Pulldown dob, aminek a pontos beállítása sem egyszerű,mert a helyes működését a megfelelő nyitási értékek befolyásolják.Ehhez viszont kell egy mini szivattyú, ami nincs nekem. Én megoldottam e nélkül is, csak sajnos a könyv nagyon összekeverve, felcserélve mutatja be a beállítási lépéseket. Egyazon ábrához, más szövegrészt társítottak, hiányosak. Művészet volt kitalálni az egyes lépések értelmét. Kellett hozzá, a beállítási értékek táblázata a könyv túlsó végéből. Még az a szerencse, hogy ez a dob, csak plusz tíz fok alatt avatkozik be a levegő csappantyú hideg nyitásába.
Bocs a kitérőért, túllőttem a témát.. -
bathoryp
újonc
Esetleg van fotód a ketté szedett karbiról? Néha kicsit zavar, hogy nem látom át könyv sematikus ábráit.
Ahogy a hetemet elnézem, hétvége előtt nem jutok le a járműhöz. De sebaj, addig van idő elméletben rákészülniA 140 sem rossz, de a GPS szerint az 152 volt, és pont ez a bajom. Ha jól emlékszem 70 körül pontos az óra, azalatt siet, felette késik. 100-nál még nem vészes, de ez már elég jelentős. Attól tartok, nem kalibrálható. Na sebaj, nem tervezem kihajtani a belét, csak zavar, ha valami nem úgy működik, ahogy kéne.
-
vil59
tag
válasz
bathoryp #17345 üzenetére
Kösz, csak egy kicsit megint túlírtam magam. Igazából a két torok nincs összekötve egymással. Mikor a kettes kezd nyílni, akkor, hogy ne legyen hírtelen nagy adag benzin, emiatt van egy átmeneti csatorna ott.
Alapjáraton meg eleve nem jut onnan az egyes torokba üz.anyag,akármennyi ideig is volt elötte nyitva a kettes torok. Mert amint bezárúl a szelep, a körülötte lévő kör-résen keresztül a szívóerő szárazzá teszi az egész torkot. De, ha résmentesre záródik a pill. szelep, akkor a befecskendező csőből kijutó még egy-két csepp nem tud eltávozni a p.szelep tetejéről, mivel ott nincs szívóhatás és emiatt kifolyik a tengely résén, ha túl ki van kopva a ház furata. Emiatt kell az a negyed-fél csavar behajtás, meg amiatt is, hogy a p.szelep éles pereme ne véssen gödröt a fal belsejébe.
///Nekem sajna, az egyes torok pill.szelep tengelye már kikoptatta megfelelően a ház furatát(igaz, már csapágyban forog), de a rés azért még megmaradt.Úgyhogy álló helyzetben, ha kézzel adagolok benzint a torokba, úgy 5x-6x egymás után, akkor a tengely mellett kifolyik a benzin a talpra. Persze, mikor jár a motor, akkor nem jön ki, hanem helyette fals levegőt szív.Sajna érzem is az alapjáratomon. Majd kieszelek valami megoldást,a kőrbetömítésére.///
--De, azért az a 140 nem rossz! -
bathoryp
újonc
Vil, köszönöm ezt a részletes leírást, igazán nagyon:
A szabályzócsavart láttam, sejtettem is hogy mire való, de nem volt időm foglalkozni vele. Mindenképp ellenőrizni fogom a fojtószelep rést, amint sikerül sötétedés előtt hazaérnem.Szombaton miután cseréltem a gyújtáselosztót, beállítottam stroboszkóppal, utána jött az alapjárat állítás, mert lényegesen magasabb volt az új elosztóval. Vasárnap mentünk egy keveset autópályán, kicsit ki is húzattam (a kilométeróra tévedését akartam ellenőrizni nagyobb sebességnél - végeredmény: óra szerinti 140 GPS 152), majd a pályát elhagyva 5 perc múlva megérkeztünk, és a motor ott helyben le is fulladt. Gyorsan adtam neki kis plusz levegőt, és akkor tűnt fel a benzincsepp. Tehát előtte huzamosabb ideig volt nyitva a 2-es torok. Arra gondolok, hogy az innen szivárgó benzin folyt bele az 1-es torokba, és attól fulladt alapjáraton. Szerinted lehetséges ez?
-
bathoryp
újonc
válasz
bringasisti #17342 üzenetére
Már hogy a 10 eFt a nagyon drága? Lehet, de ha nekiállok körbeutazni a város bontóit, több benzint elfüstölök, mint amennyivel olcsóbbat kapnék máshol. Erre meg van egy hónap garancia, ráadásul tényleg ritka jó állapotú. Meg is nézem majd az oldalán a gyártási kódot, mikor lehet.
Ha Vikáék kicsit is elszúrták a röpsúlyos rész kalibrálását, vagy a vákuumdob erejét, az garantált nyomatékveszteséget jelent, és ezzel együtt többletfogyasztást. Igazságot tenni csak mérőpados nyomatékgörbékkel lehetne, persze ezt senki nem fogja puszta kíváncsiságból megfinanszírozni.
-
vil59
tag
válasz
bathoryp #17341 üzenetére
Szia.
Pár éve írtam itt erről a kettes torokról. Ugyan én akkor ki is kötöttem és ledugóztam a működtető dobot és annak gumicsövét. Mivel sosem nyomom be a gázpedált háromnegyed állásnál jobban,sosem volt kihasználva. Ha meg akkoriban mégis használtam, (hegyre fel) benyelt egy vagon benzint. Országúton, csak sík terepen mindig hatot fogyasztott, de ha sűrűn nyitottom a kettes torkot, akkor a városi nyolcat ette. Ezt, most csak mellékesen írtam,nem követendő példa..
Amennyiben a képen valóban benzincsepp és nem olaj, akkor kiszökik a benzin a tengely és a ház közti résen. Mivel a kettes pill.szelep alatt valóban vákum van, ezért szívóhatásra az egyes torok kimeneti nyílásából a benzin adag egy része áttórlódik ebbe a vákumtérbe(centripetális erő). Majd innen, kiutat találva, a tengely-ház közti résen kiszivárog a benzin. Ezt lehet látni az Y-Z résbeállító idom alján. Valószínű, hogy a kettes pill.szelep teljesen be van zárva, az az, a torok falának van ütköztetve. Mert ilyenkor van ez a vákum, ami a jelenséget okozza. Nem lehet teljes vákum. A tengely túlsó kimenetén van egy kis állító csavar. Ha a pill. szelepet teljesen bezárjuk,akkor ezt a csavart addig kell állítgatni, hogy a pill.szelep ne a torok belső falának ütközzön, hanem a csavar végére. Tehát, zárt állapotban ne érintse a torok falát. Ennek nagyon pici résnek kell lennie.Nálam, ez a csavaron mérve, a pill. szelepnek,a ház falának ütközésekor, fél fordulat befelé. Így van biztosítva az, hogy az így könnyített vákum már nem képes átszívni a benzint az egyes torokból a kettes torok tengelyéig. Egyébként erre rápróbáltam, mert nekem is ugyanez volt a jelenségem: teletömtem a kettes torok pill.szelep feletti teret papírzsebkendővel. Hermetikusan elzártam, az az teljes vákum keletkezett az alsó részben. Mentem vele egy-két km.-t és csurom benzin lett a papír, a tengely oldalán is kifolyt a benzin a talpra. Tehát, emiatt is kell, hogy az állítócsavaron ütközzön fel zárt állapotban a tengely.
Beállításánál le kell venni a karbit-könyv szerint-,de nem kell, mert ha teljesen kinyitom a szelepet és megtartom így,akkor egy hosszabb, vékony hegyű csavarhúzóval hozzá lehet férni. Lehet hallani fűlre,hogy milyen hangja van, mikor hírtelen ütközésre zárom a tengelyt. Ha tompa, akkor a ház falának ütközött, ha meg fémes,az a csavar hegye.
Vigyázni kell, mert ha nagyobb ez a hézag,mint a csavar max.fél fordulata, akkor itt már annyi fals levegőt szív, hogy egyenetlen lesz az alapjárat. -
bathoryp
újonc
Tegnap eljutottam bontóba, ahol rögtön akadt egy kiváló állapotú gyújtáselosztó. Tengely semelyik irányba nem lötyög, nincs holtjátéka, stift tökéletes, röpsúly rugók rendben. Nem volt olcsó 10-ért adta, de biztosan jobb vétel, mint ugyanennyiért egy Vika. Ha belegondolok, hogy mennyit számít a rugók pontos ereje, vagy bármi más apróság, kizárt hogy Vikáék ezt pontosan le tudták volna másolni (mert mint tudjuk, még a motortartó bakot sem sikerült).
Még ott az utcán kicseréltem az elosztót, rögtön indult vele, szép egyenletesen járt. Párszor félre kellett álljak igazítani, mert becsörgött a motor (persze elfelejtettem vinni a stroboszkópot), de mire hazaértem, már majdnem tökéletes volt. Az nem kifejezés, hogy a kocsi megtáltosodott!
Kb 12 éve vezetem a kocsit hellyel-közzel, de 0 kilométeres kora óta ismerem. A nyakamat tenném rá, hogy sosem ment így! Hogy ki és mikor gányolta meg a rugókat, azt nem tudom, de mi úgy ismertük ezt a kocsit, hogy 3000 fordulat alatt kis kényelmes, és afölött hirtelen megindul, tehát pörgetni kell, ha az ember gyorsítani akar. Ennek most vége, a teljes tartományban jól húz! Persze mondanom sem kell, hogy a stroboszkópos képe is sokkal szebb, alapjáraton csak egy kis kilengése van, kb 2-3 fok, de nagyobb fordulaton kisimul.
Most viszont egy újabb hiba aggaszt. A karburátor 2-es torok működtetőkarján látok benzincseppet. Ha jól látom, a fojtószelep tengelye keresztülmegy a karburátoron. Van ennek valami tömítése? Mintha innen szivárogna.
Még egyszer köszönöm mindenkinek a gyújtáselosztós tanácsokat!
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17337 üzenetére
Köszönöm a segítséged!
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17334 üzenetére
Bingó! Ez az 1000 ft- os sortömítés szivatott halálra. Elfelejtettem fotózni, holnap pótolom. Közbe kiderült egy kis karbi gumitalp csere . Jön ez egymás után..,...
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17334 üzenetére
Ok, köszönöm. Jelentkezem!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
mcfly72 #17333 üzenetére
Generátor alatt a burkoló lemez le, fém hűtőcső 8 As csavar víz le, és mikor veszed le a szívó csónakot nézd meg hogy belül nem e vizes ott ahol a levegő megy. Mint említettem nekem volt hogy a szívó csonk úgy eresztette a vizet hogy tócsa volt a kocsi alatt. Hengerfej marad, karburátor marad.
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17332 üzenetére
Világos! Átnézem, már csak az a kérdés, hogy mindent le kel szednem vagy elég a szívócsonkot.
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17330 üzenetére
Köszönöm! Közbe kiderítettem én is, 1000 ft- vicces ha ez szop@tott.....megyek veszem meg,cserélem ki!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
mcfly72 #17327 üzenetére
Ha hengerfejtömítés a gond akkor a tömítésen lévő alumínium gyűrű ami a henger persely tetejére feszül lehet látni hol fúj át mert egy fekete folt mutatja. Ha nyomaték kulccsal lett meghúzva és görbe a hengerfej akkor is kizárt hogy minden henger köpje ki a vizet. Ott nem a hengerfej a gond.
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17326 üzenetére
Azt nem tudom, azt nem szedtem le, a kipufogó csonk 4 csavarjánál bontottam.
Apropó ha nincs rendesen meghúzva a hengerfej, csinálhat ilyet? -
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17324 üzenetére
Igen, úgy húztam meg. Csak az a gond ,hogy mikor indítozok bemegy a víz a gyertyák hoz és lefogja az indítást. Utána kiveszem a gyertyákat indítózok ,aranyos kis vízköpőt játszik a kocsi, a gyertyák helyéről szabályszerűen spriccol a víz, 1-4 hengerből jobban mint a 2-3 ból
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
mcfly72 #17323 üzenetére
Az alumínium hengerfej nem szokott elrepedni, ha el van mégis repedve akkor csak 1 esetleg 2 hengerbe megy víz. A szívó csonk viszont nekem már volt hogy repedt volt és akkor mehet víz a motorban. Hűtő tömítő fél adag és meglátod mit csinál. A hengerfej nyomaték kulcs segítségével van körkörös egymás után kifelé haladva meghúzva?
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17316 üzenetére
Kicseréltem a pakolást, de csak nem jó, beindult de a gyertyákat ellenőrizve, víz volt a helyükön.
Ez szerintem hengerfej repedés lesz. Most szereznem kell egy hengerfejet, a jó isten áldja meg! -
kmarco05
csendes tag
OK, köszi szépen a tanácsot!
Üdv,
KMarco
-
kmarco05
csendes tag
Miért ha bent hagyom eltéveszthetem? Mi az összefüggés? Hgy folyásolja be a benthagyott gyertya a szelepek felső végállását? Az egész autót tologatom majd hogy forduljon a főtengely, így látom amikor fedésbe vannak a "tesó" szelepek. Ha meg tultolom visszahuzom a kocsit. Vagy nem ilyen egyszerű? Mostmár kicsit elbizonytalanodtam. :-// De jo ez legalább nem csinálok hülyeséget.
Köszi a választ!üdv
KMarco -
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17316 üzenetére
Ok! Reggel indulás amúgy is, meglátjuk!
-
kmarco05
csendes tag
Köszönöm!!! Ez alapján már neki lehet állni. Pár szaklap irja hogy a gyertyákat kötelező kivenni szelephézag állitás előtt. Én még ilyet nem hallottam, szoval én nem szeretném kivenni, ezért benthagyom nem követek el hibát?
Köszi szépen!
Üdv
KMarco05 -
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17314 üzenetére
Ez délután volt, ragyogó időben. Nincs elvileg kávétrutyi a beöntőnél!
-
bringasisti
Topikgazda
KMARCO05: Hideg motornál kell állítani mert azért kell a hézag hogy terhelésnél ne legyen se hézag se túlfedés. Kopott motornál nem lehet pontos értéket produkálni.
MCFLY72: Szar a levegő reggel köd van, nálatok és azért dől a gőz a kocsiból, azt nézd meg hogy az olaj betöltő sapkánál keletkezik kavétejszin? -
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #17299 üzenetére
Kicseréltem a h.f.pakolást, de az miért van,hogy még mindíg nyomja a fehér gözfüstöt a kocsi?
A rendszerben maradt cuccot égeti ki, vagy mi a pihe?
No meg ami a kipuff végén kijött, na az nem semmi! -
kmarco05
csendes tag
Illetve még annyi kérdés hogy állítólag Feliciáknál a gyújtási sorrend 1-3-4-2 ezt én hol tudom ellenőrizni? van erről bármi leírás ami ezt alátámasztja? ( Feli, 1998/10 )
köszi
Üdv,
KMarco
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
1 rövid kérdés: Felíciánál a szelephézagot hideg vagy meleg motornál kell állítani ?
Köszi szépen,
Üdv,
KMarco
-
bathoryp
újonc
válasz
Frissjogsi #17304 üzenetére
Örülök, hogy hasznosnak találod
Nekem mindig ott van telefonon, bármit szedek szét, előbb rákukkantok. -
vil59
tag
válasz
bathoryp #17302 üzenetére
Igen,én is úgy gondolom, valóban az a legkézenfekvőbb, ha szerzel egy bontott elosztót. Aztán vagy azt teszed bele, vagy összelegózod a kettőt.
-Azon a robbantott ábrámon látszik, hogy én akkor kiszedtem az elosztó alsó részét is. Mert én is kíváncsi voltam arra a meghajtó fogaskerékre. Nekem kb. egy tizedet kotyog, forgásirányban. Nem a meghajtókerék lötyög a stiften, hanem a stift a tengely furatában. A stift két vége be van szegecselve a fogaskerék furatába. Jobbnak láttam, ha nem bontom meg ezt az egységet.
-A körmösnél lévő stift csere sem egyszerű,mert igazából az a cél, hogy szorosan menjen a furatba az új csap és többé már ne tudjon kiverődni a tengelyben. A kőrmös edzett anyag, az a furat nem tágúl. A stiftnek, itt egy-két tized holtjátékának kell lennie,az elmozdulások miatt. Mikor cseréltem, én 4,2-es fémfúrószárból csiszoltam és kis túlfedéssel ütöttem be.
Ez és az alsó stift holtjátékom annyira csekély mértékű, hogy stoboszkópon mérve nem ad hullámzó gyújtási értéket, stabil fordulatszámon. -
bringasisti
Topikgazda
válasz
bathoryp #17301 üzenetére
A regulátor tengely kombó kapható egyben és akkor nincs gond. A rugó úgyse állítható be utólag mert annak hogy az egyik feszes a másik laza az az értelme hogy mikor önindító forgatja a motort szinte nincs előgyújtás, és mikor beindul és alapjáraton megy akkor mivel csak 1 rugó feszíti rögtön tud nyílni, és utána már nem ilyen mértékű az emelkedés. Az ábra 120 as Skoda de ez a lényeg. Így határozzák meg a gyújtás elosztó karakterisztikáját
-
bathoryp
újonc
Régebbről megvan nekem a Favorit javítási kézikönyv, jpg formátumban. Elég nagy, nehezen kereshető, mobilon kínszenvedés.
Kicsit kezelésbe vettem. Átkonvertáltam PDF-be, a minőségen optimalizáltam, így csak 64 MB lett a mérete. Ráeresztettem szövegfelismerést, így a szöveg kereshető, másolható. Ezután megszerkesztettem a tartalomjegyzéket az eredeti alapján, PDF könyvjelző formájában. Így egy kattintással a kívánt fejezethez lehet ugrani.
Szóval: letölthető PDF-ben a Skoda Favorit, Forman javítási kézikönyv
-
bathoryp
újonc
Hú, nagyon köszönöm ezt a precíz leírást, egy aranybánya
Így már tényleg érthető minden. Mivel fontos a nagyon pontos rugóerő, így nem szívesen kísérleteznék a meglévő, rossz méretű rugóval.Keresgéltem neten röpsúly rugókat, de mintha nem lehetne kapni
Tud esetleg valaki? Ha nem, akkor mégiscsak megpróbálok bontóban körülnézni.
-
bathoryp
újonc
válasz
bringasisti #17269 üzenetére
Akkor ezt félreértettem. Mindenesetre most rávillogtam még egyszer a stroboszkóppal, így, hogy az eredeti PAL gyújtásvezérlő van rajta, de ugyanúgy ugrál. Emelt fordulaton is. Kb 2000-ig tudtam emelni a fordulatot, afölött már elmosódott a jel, állítanom kellett volna a strobin.
Én továbbra is a kiverődött stiftben látom a bűnöst.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil klíma Tarrington House eladó!
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztalok (Fekete és Fehér)
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Abus Viantor sisak
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest