- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fecogame: A csámcsogás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gs20
tag
Egyszerűen nem értem Favinál hogy lehet gyűrűkopásról, meg hengerfal kopásáról beszélni. Szedtem szét valós 360 000 km-t futott motort, érdembeli kopása nem volt. Pedig mindig olcsó olajokkal ment...
-
Thomass90
csendes tag
válasz
Atuska75 #11644 üzenetére
Köszönöm!
A lemezek megvannak, csak akkor ázik, ha nagyon nagy tócsába megyek és végig mossa alulról a motort a víz. A szelepszár szimmering cseréje mennyire nagy mutatvány? Hengerfejet le kell bontani a blokkról, szelepeket ki és akkor lehet cserélni? Másik dolog, hogy az autó nem füstöl kéken (dugattyúgyűrű kopása nem lehet vészes), de az utastérbe nyitott ablaknál bejön a kipufogógáz- szaga. Érdemes hegesztetni vagy inkább cseréljem éle a kérdéses elemet, ha lyukas?
-
peti_s
addikt
Üdv, köszi a benzinszűrős válaszokat, még nem feküdtem neki, majd holnap.
Viszont, 1 hét múlva lejár a műszaki, és bizony lyukas a bal első sárvédőm egy 3 cm-res helyen. Gletteljem ki a vizsga idejére?
Más, 100 felett nagyon kicsit balra-jobbra mozog a kormány, futóműállítás a szervizkönyv szerint 15000 km-el ezelőtt volt, akkor voltak cserélve a gömbcsuklók is, utána én cseréltettem már a porvédőket. A kerekeken a gumik egyenletesen kopnak. Mi okozhatja ezt?
-
Thomass90
csendes tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Nagy esőben, amikor egy nagyobb tócsába belemegyek, és eljut a motorház alá is a víz, akkor az autó motorja elkezd hörögni, a fordulat leesik, majd megáll. Pár perc után viszont indul és megy szépen tovább. Valami elektronikai alkatrész ázik be, csak nem tudom, hogy mi. A gyújtáselosztó fedele alatt nincs víz, azt megnéztem, a pipakábeleken nincs repedés, de azok is nedvesek voltak. Van ötletetek? A a másik, hogy előzéskor nagy terhelésen (kb 110-től felfelé) elkezdi az autó enni kegyetlenül az olajat, ilyenkor még az utastérbe is jut egy kis égett olajszag. Ha nem előzgetek vele, akkor nem eszi vészesen az olajat, itt viszont kb 250 km-en benyelt 2-3 decit. Egyébként egy 94-es pierburg karbis 50KW-os GLX-ről van szó.
-
Mágus2
Közösségépítő
Az 1.3 MPI nem sokkal erősebb, mint a 90-es favoritod, szóval ott csak újabb autót kapnál, ami szintén kínlódik az emelkedőkön. Ha mindig megpakolva jársz, nem lenne érdemes beszerezni egy pickupot hurcolászósnak a favi mellé? A pickup azért szalad olyan jól, mert rövid a váltója, amit a kombi felda esetében kicsit hosszabbra vettek. Vagy vegyél egy combit és egy pickup váltót bele, ha csak 1 autó lehet.
Erre a felhasználásra a legjobb az lenne, ami nekem van. 1.9tdi, 81kw, combi octavia horoggal. Na, az ugyanúgy megy rakottan, mint üresen, és a menés alatt tényleg menés van értve.
-
gs20
tag
Még egy kérdés: az erősebbik (50KW) 1.3-as milyen vehemenciával mozgathatja a nagyobb kombi kasztnit, esetleges utánfutó mellett? Bár a dízel nyomatéka jobban vonz
(Ezek a nagyon megpakolt utak nekem kb a teljes út 20-25%-a, úgy havonta egyszer van egy ilyen, jellemzően 300-350km-es utam)
-
gs20
tag
Mágus, és akinek van még ilyen tapasztalata, tanácsot kérnék!
Gondolkodom, hogy lecseréljem az autót. (Favorit 136L 1990, kb 80000 km, felicia ülések, kpzár, riasztó, anyámkínja). Nem mintha különösebb gondja lenne, csak 2 dolog ami nem tetszik: kicsi a csomagtér, gyenge a motor (ha tökig pakolva, és utánfutót húzva megyek).
Amit utódnak nézegetek: Felicia kombi GLX 1999 1.9D. Ami tetszik: szép és jó állapot, abs, légzsák, tudtom szerint világból kimenő nyugodt szívódízel motor.
Na viszont kipróbálni még nem tudtam. 1.6 benzinessel mentem már, ment mint a meszes, de a hibalistájától, és a fogyasztásától nem voltam elragadtatva. Ettől a dízelmotortól mi várható el? Nekem nem kell a Faviénál sokkal különb menetteljesítmény, alapvetően nyugisan vezetek, de mint mondtam, sokszor megyek felpakolva (kb teljes terheléssel, motoralkatrészekkel plafonig rakva az autó, meg utánfutó szintén) és a Favi benzinmotorja ezt nem nagyon tolerálta. Terhelten folyamatos padlógáz mellett kell állandóan váltogatni 2-5 között leheletnyi emelkedő hatására is (lényeg: fordulat folyamatosan 3000 felett). Eddig 2 utam volt vele így, de sajnálom így gyilkolni. Skoda Pickupos ismerős mondta, hogy a diesel pickup ugyanúgy megy rakottan mint üresen.
Tehát: NEM racerkedni akarok vele, hanem csak nyugodt, nyomatékos autókázást 5-6 literes fogyasztással.
A kultúrált belső, légzsák, abs, nagyobb csomagtér (jól jön majd ha jön a gyerek), nyomatékból autózás,és a kedvezőbb fogyasztás ami vonzana (Favi nekem 7et eszik a fenti használati móddal).(2 hónapja adtam el a kisteherautómat: Hyundai H200, 2.5 TD, sima adagolós, 80 ló, 200NM, de ez egy 2 tonnás autóban. Na azt imádtam, nyugodt kis dízel kellemes nyomattékkarakterisztikával, a sebváltó szinte csak dísznek volt, 40-130-ig ment ötödikben üresen, 50-130ig megpakolva.)
-
benedek2010
csendes tag
válasz
bringasisti #11632 üzenetére
Köszönöm, megcsinálom!
A fékrásegítőnek sajnos lassan lejár az ideje
További szép estét!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
benedek2010 #11628 üzenetére
Az AC karhosszúságon kívül még van a nagyon régi típus amikor csak két csavar tartja. Ha három csavaros akkor szereld ki a membránt mozgató kart, és finom csiszolópapírt teljesen sík felületre téve ügyelve hogy a kezed ne remegjen be síkold fel /forgatva tologatva / a felfekvő felületet. A megfelelő méretű bakelit tömítés két oldalára pakolás kell, esetleg lehelet vékonyan olajálló pasztával bekenve. Fékrásegítő falsot szív ha nem a csövekkel van gond akkor vigyázzmert ha végleg beszarik nem lesz FÉK
-
rob210
nagyúr
válasz
benedek2010 #11628 üzenetére
A vákumot onnan kapja.
Nézd meg a fékrásegítő dobnál a pipás lehet csak az csúszott ki, vagy annak a bilincs rossz. -
benedek2010
csendes tag
Köszönöm a válaszokat!
Akkor AC pumpa membrán csere lesz és cső ellenőrzés.
Az olaj szivárog az AC pumpánál. Két új bakelit tömítés megoldja a gondot vagy lehet más baja is azon a részen? Fékrásegítővel kapcsolatban lenne még kérdésem. Az autó indítása után sziszeg, de ha benyomom aztán felengedem a féket abba marad. Ez miért van? Ja és amikor megszűnik a sziszegés jóval lejjebb megy az alapjárat. Sok baj van szeretett kis autónkkal.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
benedek2010 #11622 üzenetére
Az AC membrán csere, de ha az egész AC- t cseréled akkor arra kell figyelni hogy a keskeny farosban olyan AC volt aminek rövid a billegető karja és vékony bakelittel van szerelve. Ha kompletten ujjat veszel akkor a vastagabbik bakelittel kell szerelni! Víz; Sötét tiszta aszfaltra álljál rá és járasd a motort mig a ventilátor bekapcsol, ilyenkor a legnagyobb a nyomás a rendszerben. Ekkor néz a kocsi alá. Ha látod hogy folyik a víz akkor nyert ügyed van. Ha nem látod akkor vagy megint hengerfejes a motor , elgörbült a hengerfej, mikor gond volt vele és átfújt kráter keletkezett az öntvényben, vagy gátrepedése van! Ha felakad egy szelep és nem tudod miért ez az oka! A gátrepedés ha nem vészes hűtőtömítővel hosszútávra megoldhatod / én évekig jártam így / vagy szakműhely és vízüveget nyomnak bele vagy meghegesztik kérdés mibe kerül? Bocsi a méret
-
-
rob210
nagyúr
válasz
benedek2010 #11622 üzenetére
Az olajba az AC-n keresztül kerül benzin ezt jól látod.
A víz sok felé eltűnhet egy 105-nél ahol az egész hűtőkör keresztül kasul megy a kocsin.
Minden csövet át kell nézni ami nem kis munka. -
benedek2010
csendes tag
Sziasztok! 105-ös Skodáról van szó. Az olajba hogyan kerülhet benzin? Megnőtt az autó fogyasztása is 25 kilométeren megevett 10 litert ami marha sok.
Én az AC pumpára gyanakszom. Kb. 1 hónapja lettek kicserélve a hengerfejek mert a víz egy része egyszerűen eltűnt valahol a másik része pedig bele folyt az olajba. Az olajos probléma megoldódott de most benzin van benne és ugyanúgy eltűnik a víz.
Mit gondoltok? Mik lehetnek a bajai?
-
peti_s
addikt
Üdv! Feliciaban benzinszűrőt szeretnék cserélni, megyek vele Ausztriába rokonokhoz, és biztos ami biztos alapon kicserélném.
Úgy tudom a tank környékén van ez már, meg tudom én csinálni, v inkább szerelőhöz vigyem? Oda amúgy most nem szívesen vinném, csökkent a színvonal, az árak meg emelkedtek. Köszi előre is, üdv. peti_s
u.i. Az NGK gyertyák jók, mondjuk a Champion amit kiszedtem sem volt rossz.
-
wladymir
csendes tag
válasz
Retro DJ #11616 üzenetére
Igen.A terv az volt,hogy a belső küszöb is cserélve lesz,de végül csak rozsdátlanítottam kifoltoztam,és kikentem noveroxal,kapott üregvédőt,a réseket kihúztam dinitrollal,és ennyi.
Lemegy a 2 év műszaki és meglátom mi lesz.Igazából garázsban tartom,és keveset használom,szóval talán nem esik szét a 2 év alattÉs köszönöm mindenkinek aki tanáccsal segített
-
boken
senior tag
-
-
Pszicho7
újonc
válasz
Pszicho7 #11589 üzenetére
Hello.
Talán megvan a probléma. Sajnos a gyújtást nem tudom levenni az autóról. Persze a motorháztető alatt van egy kar amivel ez megoldható. Tehát lehetséges hogy a gyújtáskapcoslómmal vagy valamelyik kábellel van a gond? Gázadásnál 1-2 rángatózás vehető észre, úgy mint Wills++-nál.
-
wladymir
csendes tag
válasz
bringasisti #11609 üzenetére
Sajnálom,pedig tök nyilvános és nincs ilyen beállítás,külön mobilra.
-
wladymir
csendes tag
Csináltam videót a felujításról,ha valakit érdekel.
Hozzáteszem,hogy szinte mindent most csináltam életemben először,ennek tudatában fikuszolniKöszönöm.
http://youtu.be/ywBDsxrJbso -
gs20
tag
válasz
Retro DJ #11597 üzenetére
Igen, a baj az, hogy leürül a rendszer.
De korábban a 10w-40-el és más fajta szűrővel két hét állás után sem koppant indításkor, most meg este leállítom, reggel indítok és koppkoppkoppkopp egy fél másodpercig. Hosszabb állás után hosszabb a kopogás is. 70000 km után nincs elkopva annyira semmi hogy indokolja ezt.
Rohadt zavaró. -
Ramsess
csendes tag
válasz
bringasisti #11601 üzenetére
Egyetértek
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
Ramsess #11600 üzenetére
A karburátor oldalán van az a műanyag izé / ülepítőtartály /ami hivatott a vizet koszt felfogni, valamint a karburátorban nem a legmélyebb pontról kap benzint az alapjárat. Sajnos az a gond amit Mágus már egyszer megpendített hogy próbálunk segíteni, de mikor a gond megoldódott azt a segítséget kérő nem jelzi vissza hogy mindenki okosodjon
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyomtató topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Gmail
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nintendo Switch
- Aggódik az NVIDIA, mert egyre jobb AI terén a Huawei
- Honor 200 Pro - mobilportré
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Apple Macbook Pro 13 Touchbar M2 -2022 - Használt, karcmentes
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- GIGABYTE B650 UD AX WiFi AM5 DDR5 alaplap bontatlan csomagolásban 3 év garancia 27% áfa
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest