Mágus, és akinek van még ilyen tapasztalata, tanácsot kérnék!
Gondolkodom, hogy lecseréljem az autót. (Favorit 136L 1990, kb 80000 km, felicia ülések, kpzár, riasztó, anyámkínja). Nem mintha különösebb gondja lenne, csak 2 dolog ami nem tetszik: kicsi a csomagtér, gyenge a motor (ha tökig pakolva, és utánfutót húzva megyek).
Amit utódnak nézegetek: Felicia kombi GLX 1999 1.9D. Ami tetszik: szép és jó állapot, abs, légzsák, tudtom szerint világból kimenő nyugodt szívódízel motor.
Na viszont kipróbálni még nem tudtam. 1.6 benzinessel mentem már, ment mint a meszes, de a hibalistájától, és a fogyasztásától nem voltam elragadtatva. Ettől a dízelmotortól mi várható el? Nekem nem kell a Faviénál sokkal különb menetteljesítmény, alapvetően nyugisan vezetek, de mint mondtam, sokszor megyek felpakolva (kb teljes terheléssel, motoralkatrészekkel plafonig rakva az autó, meg utánfutó szintén) és a Favi benzinmotorja ezt nem nagyon tolerálta. Terhelten folyamatos padlógáz mellett kell állandóan váltogatni 2-5 között leheletnyi emelkedő hatására is (lényeg: fordulat folyamatosan 3000 felett). Eddig 2 utam volt vele így, de sajnálom így gyilkolni. Skoda Pickupos ismerős mondta, hogy a diesel pickup ugyanúgy megy rakottan mint üresen.
Tehát: NEM racerkedni akarok vele, hanem csak nyugodt, nyomatékos autókázást 5-6 literes fogyasztással.
A kultúrált belső, légzsák, abs, nagyobb csomagtér (jól jön majd ha jön a gyerek), nyomatékból autózás,és a kedvezőbb fogyasztás ami vonzana (Favi nekem 7et eszik a fenti használati móddal).
(2 hónapja adtam el a kisteherautómat: Hyundai H200, 2.5 TD, sima adagolós, 80 ló, 200NM, de ez egy 2 tonnás autóban. Na azt imádtam, nyugodt kis dízel kellemes nyomattékkarakterisztikával, a sebváltó szinte csak dísznek volt, 40-130-ig ment ötödikben üresen, 50-130ig megpakolva.)
E=MZ²