Hirdetés

2024. június 28., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#11601) bringasisti válasza Ramsess (#11600) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

A karburátor oldalán van az a műanyag izé / ülepítőtartály /ami hivatott a vizet koszt felfogni, valamint a karburátorban nem a legmélyebb pontról kap benzint az alapjárat. Sajnos az a gond amit Mágus már egyszer megpendített hogy próbálunk segíteni, de mikor a gond megoldódott azt a segítséget kérő nem jelzi vissza hogy mindenki okosodjon

BENEFON DELTA--------N8

(#11602) Ramsess válasza bringasisti (#11601) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Egyetértek :R

(#11603) TaaT


TaaT
veterán


[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#11604) gs20 válasza Retro DJ (#11597) üzenetére


gs20
tag

Igen, a baj az, hogy leürül a rendszer.
De korábban a 10w-40-el és más fajta szűrővel két hét állás után sem koppant indításkor, most meg este leállítom, reggel indítok és koppkoppkoppkopp egy fél másodpercig. Hosszabb állás után hosszabb a kopogás is. 70000 km után nincs elkopva annyira semmi hogy indokolja ezt.
Rohadt zavaró.

E=MZ²

(#11605) peti_s válasza gs20 (#11604) üzenetére


peti_s
addikt

Egy próbát tennék Mann olajszűrővel.

(#11606) wladymir válasza gs20 (#11604) üzenetére


wladymir
csendes tag

Szerintem az 5w-s olaj nagyon híg a faviba .

(#11607) wladymir válasza TaaT (#11603) üzenetére


wladymir
csendes tag

Ez szép darab.

(#11608) wladymir


wladymir
csendes tag

Csináltam videót a felujításról,ha valakit érdekel.
Hozzáteszem,hogy szinte mindent most csináltam életemben először,ennek tudatában fikuszolni:)Köszönöm.
http://youtu.be/ywBDsxrJbso

(#11609) bringasisti válasza wladymir (#11608) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

.

BENEFON DELTA--------N8

(#11610) wladymir válasza bringasisti (#11609) üzenetére


wladymir
csendes tag

Sajnálom,pedig tök nyilvános és nincs ilyen beállítás,külön mobilra.

(#11611) Mágus2 válasza wladymir (#11606) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szerintem nem. :D Rendes szűrővel nem kopog. Lassan 400 000km van az enyémben, szóval ha ártana neki, már nem menne.

(#11612) bringasisti válasza Mágus2 (#11611) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Nekem is volt hogy meg kellett pöccinteni a motort hogy az olajnyomáslámpa kialudjon. Mint már rengetegszer kiragoztuk sajnos sok a használhatatlan alkatrész, és ez az olajszűrőre is vonatkozik.

BENEFON DELTA--------N8

(#11613) Pszicho7 válasza Pszicho7 (#11589) üzenetére


Pszicho7
újonc

Hello.

Talán megvan a probléma. Sajnos a gyújtást nem tudom levenni az autóról. Persze a motorháztető alatt van egy kar amivel ez megoldható. Tehát lehetséges hogy a gyújtáskapcoslómmal vagy valamelyik kábellel van a gond? Gázadásnál 1-2 rángatózás vehető észre, úgy mint Wills++-nál.

(#11614) Ramsess válasza Pszicho7 (#11613) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Gyújtáskapcsoló betétet kellene cserélni.
A motorháztető alatti kart nem értem,talán áramtalanító van a Favoritban?
Rángatódzást okozhat rossz gyertya,karburátor probléma,ritkábban gyújtás probléma.

[ Szerkesztve ]

(#11615) Ramsess válasza wladymir (#11608) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Szép munka,szép autó,a rozsda sajnos nem kíméli a vasat.

(#11616) Retro DJ válasza wladymir (#11608) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Nem kis munka volt, valamint az a baj, hogy a többi helyen tovább csámcsog a rozsda... :(

Én nem is tudom mi lesz a vassal, ha már ilyen szinten korrodált lesz. Mert én biztos nem költök rá horror összeget, hogy újból "jó" legyen a kaszni... :(

Retro

(#11617) boken válasza wladymir (#11608) üzenetére


boken
senior tag

Szintén gratula,szép munka volt.
A miénknek jövő év elején lejár a műszaki,addigra betölti a 25-öt,lekerül róla a rendszám,októberben megpróbálom meghirdetni,egy 40-50 ezer forint körül,hátha valakinek alkatrésznek jó lesz,ha nem akkor megy a bontóba.

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#11618) bringasisti válasza wladymir (#11608) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ügyes vagy! Ez egy komoly szakmunka volt!

BENEFON DELTA--------N8

(#11619) wladymir válasza Retro DJ (#11616) üzenetére


wladymir
csendes tag

Igen.A terv az volt,hogy a belső küszöb is cserélve lesz,de végül csak rozsdátlanítottam kifoltoztam,és kikentem noveroxal,kapott üregvédőt,a réseket kihúztam dinitrollal,és ennyi.
Lemegy a 2 év műszaki és meglátom mi lesz.Igazából garázsban tartom,és keveset használom,szóval talán nem esik szét a 2 év alatt:)

És köszönöm mindenkinek aki tanáccsal segített :C

(#11620) Retro DJ válasza wladymir (#11619) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Úgy nem, de a miénk naponta fut és csillaggarázsa van :(

Retro

(#11621) peti_s


peti_s
addikt

Üdv! Feliciaban benzinszűrőt szeretnék cserélni, megyek vele Ausztriába rokonokhoz, és biztos ami biztos alapon kicserélném. :) Úgy tudom a tank környékén van ez már, meg tudom én csinálni, v inkább szerelőhöz vigyem? Oda amúgy most nem szívesen vinném, csökkent a színvonal, az árak meg emelkedtek. Köszi előre is, üdv. peti_s :)

u.i. Az NGK gyertyák jók, mondjuk a Champion amit kiszedtem sem volt rossz. :R

(#11622) benedek2010


benedek2010
csendes tag

Sziasztok! 105-ös Skodáról van szó. Az olajba hogyan kerülhet benzin? Megnőtt az autó fogyasztása is 25 kilométeren megevett 10 litert ami marha sok. :O Én az AC pumpára gyanakszom. Kb. 1 hónapja lettek kicserélve a hengerfejek mert a víz egy része egyszerűen eltűnt valahol a másik része pedig bele folyt az olajba. Az olajos probléma megoldódott de most benzin van benne és ugyanúgy eltűnik a víz. :( Mit gondoltok? Mik lehetnek a bajai?

[ Szerkesztve ]

(#11623) rob210 válasza benedek2010 (#11622) üzenetére


rob210
nagyúr

Az olajba az AC-n keresztül kerül benzin ezt jól látod.
A víz sok felé eltűnhet egy 105-nél ahol az egész hűtőkör keresztül kasul megy a kocsin.
Minden csövet át kell nézni ami nem kis munka.

Renault power

(#11624) Mágus2 válasza peti_s (#11621) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A a szűrőt a sofőr oldalon találod a tank elejéhez erősítve. Ki kell venni a hátsó ülést,az utas oldalon kinyitni az ac-t takaró kupakot, lehúzni a kimenő csövet(vannak nyilak a tetején). Mellé fekve meglátod a szűrőt. 1 csavar tartja.

(#11625) Mágus2 válasza wladymir (#11608) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Most jutottam rendes nethez, megnéztem a videót. Szép munka. :R

Nem gondoltad meg magad a sárfogó gumival kapcsolatban, legalább hátra, hogy ne vágja a vizet a mögötted haladóra. :F

(#11626) bringasisti válasza benedek2010 (#11622) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Az AC membrán csere, de ha az egész AC- t cseréled akkor arra kell figyelni hogy a keskeny farosban olyan AC volt aminek rövid a billegető karja és vékony bakelittel van szerelve. Ha kompletten ujjat veszel akkor a vastagabbik bakelittel kell szerelni! Víz; Sötét tiszta aszfaltra álljál rá és járasd a motort mig a ventilátor bekapcsol, ilyenkor a legnagyobb a nyomás a rendszerben. Ekkor néz a kocsi alá. Ha látod hogy folyik a víz akkor nyert ügyed van. Ha nem látod akkor vagy megint hengerfejes a motor , elgörbült a hengerfej, mikor gond volt vele és átfújt kráter keletkezett az öntvényben, vagy gátrepedése van! Ha felakad egy szelep és nem tudod miért ez az oka! A gátrepedés ha nem vészes hűtőtömítővel hosszútávra megoldhatod / én évekig jártam így / vagy szakműhely és vízüveget nyomnak bele vagy meghegesztik kérdés mibe kerül? Bocsi a méret

BENEFON DELTA--------N8

(#11627) wladymir válasza Mágus2 (#11625) üzenetére


wladymir
csendes tag

:) .Nem.Kidobtam.

(#11628) benedek2010


benedek2010
csendes tag

Köszönöm a válaszokat! :R Akkor AC pumpa membrán csere lesz és cső ellenőrzés. :D Az olaj szivárog az AC pumpánál. Két új bakelit tömítés megoldja a gondot vagy lehet más baja is azon a részen? Fékrásegítővel kapcsolatban lenne még kérdésem. Az autó indítása után sziszeg, de ha benyomom aztán felengedem a féket abba marad. Ez miért van? Ja és amikor megszűnik a sziszegés jóval lejjebb megy az alapjárat. Sok baj van szeretett kis autónkkal. :)

(#11629) Pszicho7 válasza Ramsess (#11614) üzenetére


Pszicho7
újonc

Igen áramtalanító van benne.
A probléma szerencsére kiküszöbölve. A kábelekkel volt gebasz és a betéttel. Szerencsére a szerelő pár óra alatt kicserélte őket és az autó problémamentesen megy.

Köszönöm a segítséget! :)

[ Szerkesztve ]

(#11630) rob210 válasza benedek2010 (#11628) üzenetére


rob210
nagyúr

A vákumot onnan kapja.
Nézd meg a fékrásegítő dobnál a pipás lehet csak az csúszott ki, vagy annak a bilincs rossz.

Renault power

(#11631) benedek2010 válasza rob210 (#11630) üzenetére


benedek2010
csendes tag

Rendben amikor időm lesz rá megnézem. Szép estét és köszönöm a segítséget. :)

(#11632) bringasisti válasza benedek2010 (#11628) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Az AC karhosszúságon kívül még van a nagyon régi típus amikor csak két csavar tartja. Ha három csavaros akkor szereld ki a membránt mozgató kart, és finom csiszolópapírt teljesen sík felületre téve ügyelve hogy a kezed ne remegjen be síkold fel /forgatva tologatva / a felfekvő felületet. A megfelelő méretű bakelit tömítés két oldalára pakolás kell, esetleg lehelet vékonyan olajálló pasztával bekenve. Fékrásegítő falsot szív ha nem a csövekkel van gond akkor vigyázzmert ha végleg beszarik nem lesz FÉK

BENEFON DELTA--------N8

(#11633) Ramsess válasza Pszicho7 (#11629) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Szuper!
Örülök hogy jó lett! :K

(#11634) Pszicho7 válasza Ramsess (#11633) üzenetére


Pszicho7
újonc

Hidd el, Én is :) :D
Imádom ezt az autót! Egyszerűen élvezet vezetni! Csak az a fránya alapjárati hiba ne jött volna elő többször. Remélem most már elmúlt a probléma és nem jön elő többet.

(#11635) benedek2010 válasza bringasisti (#11632) üzenetére


benedek2010
csendes tag

Köszönöm, megcsinálom! :) A fékrásegítőnek sajnos lassan lejár az ideje :( További szép estét!

(#11636) gs20


gs20
tag

Mágus, és akinek van még ilyen tapasztalata, tanácsot kérnék!

Gondolkodom, hogy lecseréljem az autót. (Favorit 136L 1990, kb 80000 km, felicia ülések, kpzár, riasztó, anyámkínja). Nem mintha különösebb gondja lenne, csak 2 dolog ami nem tetszik: kicsi a csomagtér, gyenge a motor (ha tökig pakolva, és utánfutót húzva megyek).

Amit utódnak nézegetek: Felicia kombi GLX 1999 1.9D. Ami tetszik: szép és jó állapot, abs, légzsák, tudtom szerint világból kimenő nyugodt szívódízel motor.

Na viszont kipróbálni még nem tudtam. 1.6 benzinessel mentem már, ment mint a meszes, de a hibalistájától, és a fogyasztásától nem voltam elragadtatva. Ettől a dízelmotortól mi várható el? Nekem nem kell a Faviénál sokkal különb menetteljesítmény, alapvetően nyugisan vezetek, de mint mondtam, sokszor megyek felpakolva (kb teljes terheléssel, motoralkatrészekkel plafonig rakva az autó, meg utánfutó szintén) és a Favi benzinmotorja ezt nem nagyon tolerálta. Terhelten folyamatos padlógáz mellett kell állandóan váltogatni 2-5 között leheletnyi emelkedő hatására is (lényeg: fordulat folyamatosan 3000 felett). Eddig 2 utam volt vele így, de sajnálom így gyilkolni. Skoda Pickupos ismerős mondta, hogy a diesel pickup ugyanúgy megy rakottan mint üresen.

Tehát: NEM racerkedni akarok vele, hanem csak nyugodt, nyomatékos autókázást 5-6 literes fogyasztással.
A kultúrált belső, légzsák, abs, nagyobb csomagtér (jól jön majd ha jön a gyerek), nyomatékból autózás,és a kedvezőbb fogyasztás ami vonzana (Favi nekem 7et eszik a fenti használati móddal).

(2 hónapja adtam el a kisteherautómat: Hyundai H200, 2.5 TD, sima adagolós, 80 ló, 200NM, de ez egy 2 tonnás autóban. Na azt imádtam, nyugodt kis dízel kellemes nyomattékkarakterisztikával, a sebváltó szinte csak dísznek volt, 40-130-ig ment ötödikben üresen, 50-130ig megpakolva.)

E=MZ²

(#11637) gs20


gs20
tag

Még egy kérdés: az erősebbik (50KW) 1.3-as milyen vehemenciával mozgathatja a nagyobb kombi kasztnit, esetleges utánfutó mellett? Bár a dízel nyomatéka jobban vonz :)

(Ezek a nagyon megpakolt utak nekem kb a teljes út 20-25%-a, úgy havonta egyszer van egy ilyen, jellemzően 300-350km-es utam)

E=MZ²

(#11638) Ramsess válasza Pszicho7 (#11634) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Ennek igazán örülök,én is szeretem az enyémet,már 21 éves lesz lassan,az a tapasztalat,hogyha rögtön megadunk neki mindent,amikor kéri,és nem hagyjuk halmozódni a problémákat,nagyon hálás tud lenni,és hiba nélkül megy sokáig. :K

(#11639) Mágus2 válasza gs20 (#11637) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az 1.3 MPI nem sokkal erősebb, mint a 90-es favoritod, szóval ott csak újabb autót kapnál, ami szintén kínlódik az emelkedőkön. Ha mindig megpakolva jársz, nem lenne érdemes beszerezni egy pickupot hurcolászósnak a favi mellé? A pickup azért szalad olyan jól, mert rövid a váltója, amit a kombi felda esetében kicsit hosszabbra vettek. Vagy vegyél egy combit és egy pickup váltót bele, ha csak 1 autó lehet.

Erre a felhasználásra a legjobb az lenne, ami nekem van. 1.9tdi, 81kw, combi octavia horoggal. Na, az ugyanúgy megy rakottan, mint üresen, és a menés alatt tényleg menés van értve. ;)

(#11640) peti_s válasza Mágus2 (#11624) üzenetére


peti_s
addikt

Köszi a választ, az utas oldalon kinyitni az ac-t takaró kupak részt nem értem. :F

(#11641) gs20 válasza peti_s (#11640) üzenetére


gs20
tag

Hátsó ülés alatt jobb oldalon jó nagy, kb 15 centis lemezkupak, felfeszíted és hozzáférsz a tankra menő csövekhez felülről.

E=MZ²

(#11642) gs20 válasza Mágus2 (#11639) üzenetére


gs20
tag

Köszi Mágus!

Igazából ez az autó ismerősé lett volna, és mivel a favit ismerem és szeretem, a felda meg gyakorlatilag elég sok mindenben ugyanaz, ezért gondoltam erre.

Octaviára egyelőre nincs keret, arra még spórolnom kell. :)

E=MZ²

(#11643) Thomass90


Thomass90
csendes tag

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Nagy esőben, amikor egy nagyobb tócsába belemegyek, és eljut a motorház alá is a víz, akkor az autó motorja elkezd hörögni, a fordulat leesik, majd megáll. Pár perc után viszont indul és megy szépen tovább. Valami elektronikai alkatrész ázik be, csak nem tudom, hogy mi. A gyújtáselosztó fedele alatt nincs víz, azt megnéztem, a pipakábeleken nincs repedés, de azok is nedvesek voltak. Van ötletetek? A a másik, hogy előzéskor nagy terhelésen (kb 110-től felfelé) elkezdi az autó enni kegyetlenül az olajat, ilyenkor még az utastérbe is jut egy kis égett olajszag. Ha nem előzgetek vele, akkor nem eszi vészesen az olajat, itt viszont kb 250 km-en benyelt 2-3 decit. Egyébként egy 94-es pierburg karbis 50KW-os GLX-ről van szó.

(#11644) Atuska75 válasza Thomass90 (#11643) üzenetére


Atuska75
tag

Terhelésen történő olajfogyasztás a szelepszár szimering kikeményedése ill. kopása miatt van. A víz olyan helyeket is megtalál amiket te nem is látsz. Nézd meg hogy a motortér alatti vízterelő lemezek mind megvannak-e.

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#11645) bringasisti válasza Thomass90 (#11643) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ha terhelésnél eszi az olajat akkor a dugón fáradtak a gyűrűk. Ha megnézed a légszűrőt ahol a kertellgáz fel van vezetve tocsog az olajtól

BENEFON DELTA--------N8

(#11646) peti_s


peti_s
addikt

Üdv, köszi a benzinszűrős válaszokat, még nem feküdtem neki, majd holnap. :D Viszont, 1 hét múlva lejár a műszaki, és bizony lyukas a bal első sárvédőm egy 3 cm-res helyen. Gletteljem ki a vizsga idejére? :D Más, 100 felett nagyon kicsit balra-jobbra mozog a kormány, futóműállítás a szervizkönyv szerint 15000 km-el ezelőtt volt, akkor voltak cserélve a gömbcsuklók is, utána én cseréltettem már a porvédőket. A kerekeken a gumik egyenletesen kopnak. Mi okozhatja ezt?

(#11647) Thomass90 válasza Atuska75 (#11644) üzenetére


Thomass90
csendes tag

Köszönöm!

A lemezek megvannak, csak akkor ázik, ha nagyon nagy tócsába megyek és végig mossa alulról a motort a víz. A szelepszár szimmering cseréje mennyire nagy mutatvány? Hengerfejet le kell bontani a blokkról, szelepeket ki és akkor lehet cserélni? Másik dolog, hogy az autó nem füstöl kéken (dugattyúgyűrű kopása nem lehet vészes), de az utastérbe nyitott ablaknál bejön a kipufogógáz- szaga. Érdemes hegesztetni vagy inkább cseréljem éle a kérdéses elemet, ha lyukas?

(#11648) Thomass90 válasza Thomass90 (#11647) üzenetére


Thomass90
csendes tag

Szilenteket mikor cseréltél? Az enyémek cserére szorulnak, és ugyanezt csinálja az autó.

(#11649) Retro DJ válasza Thomass90 (#11647) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Dugattyú gyűrű kopását tudja diagnosztizálni az autóreszelő egy végnyomás mérővel. Megmérni szárazon a végnyomást, utána olajat a hengerbe töltve is. Ha lényegesen eltér akkor gyűrűkopás.

Retro

(#11650) gs20


gs20
tag

Egyszerűen nem értem Favinál hogy lehet gyűrűkopásról, meg hengerfal kopásáról beszélni. Szedtem szét valós 360 000 km-t futott motort, érdembeli kopása nem volt. Pedig mindig olcsó olajokkal ment...

E=MZ²

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.