Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
Aktív témák
-
busman
veterán
Semmi?
-
busman
veterán
Elkezdődött már a restaurálási folyamat?
-
Dokibá
aktív tag
Egy teljes külső-belső fényezés kamrában min. 150k. Szerintem ezt az autót nem lehet 500k-ból rendberakni.
-
SAMYka
senior tag
Egy tanács: vigyázz, mert a drága olcsó az olcsó drága! Tehát ha valami munkát sikerül olcsón megcsinálni akkor nem biztos hogy sokáig jó is lesz. Hosszú távon érdemes normális helyen csináltatni inkább drágábban mint hogy valahol megáljon alattad a senki földjén. De ne legyen igazam.
Sok szerencsét! -
busman
veterán
Ahogy látom metálfényű volt a paripa.Az igényes fényezés kb 200-250K körül jönne,de ehhez igényes karosszériamunkára van szügség.
-
TitiRii
senior tag
azért az a 60k öszeg kicsit karcsu volt
motorhoz nem feltétlen csakszijak kellenek, ha meg már csinálja az ember és rááldoz a ksznira 200-300k kat ..
akkor jobb ha a motort is ujítya mert kinos mikor az hal szét, meg a futomüvet se árt
és ez drágább mint a kasznis rész
gátlok gömbfejek gumi harangok, féktárcsák dobok pofák, kerék csapágyak,fékcsövek.
motorba szijak,szelepek,szimeringek,csapágyak,gyürük,tömítések
és akkor tegyük fel hogy nem hibásodott meg semmi és pl nem kell olaj és vizpumát cserélni, vagy dugokat és hengert furni.
ez valóban csak visza pénzt, és egy ilyen autónál csakis kizárlólag akkor éri meg ha teljesen fel van újítva
ellenkezö esetben 200kt a negyedére rákölteni, hogy aztán hetente legyen vele valami probléma..
és mire sorban szépen a többit is kicseréled addig megint elrohadgyon a kaszni és kezd elöröl
nincs értelme
vagy az eegészet egybe ful fel ujitani
vagy nem költeni rá
minden más csak pénz kidobás -
Club
őstag
Hát szerintem valahogy így fest:
Karosszéria
Csak gondold végig mennyi alkatrész kell hozzá+szétszedni, megcsinálni, hegeszteni, csiszolni, illeszteni, stb stb.
És akkor ez még csak a lakatosmunka.
Senki nem fog ingyen dolgozni.
Egy ilyet megcsinálni, még egy profi lakatosnak is sztem 1.5-2 hét.
Na most ő eleve el fog ezért kérni minimum 80k-t.
És akkor még haveri alapon dolgozott.
Az alkatrészek(baromi nagyvonalú leszek, pláne hogy japo kocsi, rég kifutott szériával) legyenek mondjuk 60k.
Festés
Azok a festékek, amik nem hólyagosodnak fel a naptól, nem tördeznek meg, nem potogynak le és nem mattulnak meg a tavaszi nap első fényétől 10k/kg árban kezdődnek.
Persze lehet venni Trinát-ot 2k-ért, de nem javaslom
Ebből teszem fel legyen szerencsénk, legyen elég 4kg.
Akkor csak maga a festékanyag:40k
A festés(mivel itt szintén nem ajánlatos simán spray-el, otthoni kompresszorral lefújni) szerintem egy profi festőnél tutira van 60k.
Szumma:240k
Gondolná azt az ember, hogy akkor most már így tök jó, mert kész az óutó.
Hátperszehogynem....
Ilyenkor jön a belső kárpit, ablaktörlőlapátok,belső gumicsíkok,motorhoz légszűrő, ékszíj,kapcsolok, égők stb stb stb.
Na ez az amit senki sem gondolna, hogy ebből simán összejön 60k.
Először mikor én ezt tapasztaltam nem hittem el és tényleg.
Szóval most vagyunk 300k-nál és szerintem sok esetben baráti árakat számoltam.
Nem elkeseríteni akarlak, de ezek a kocsik sajnos sok esetben csak ha már meg van rá a pénzed akkor mint hobby használhatóak, mivel öregebb kocsi révén a mindennapos használatban is jönnének elő vele gondok.
Valóban szép formája van.
De amíg nincs egy saját házad, mellette 3 új autód és nincs plusz pár milliód amit a hobbydnak szentelj, addig sajna ez kemény dió.
Én inkább azt mondom, bár egyiknek sincs olyan szép formája, de keress egy használt kocsit azért a pénzért amit rá szeretnél fordítani, jobban jársz. -
-
busman
veterán
Autószervizben dolgozom,biztos hogy a lakatosmunka+festés nem fog megállni
300K-ból,ha normálisan meg akarod csináltatni.
Én a helyedben 2x is megondolnám ,hogy megvegyem,5-600K ból már egész jó állapotú kocsikat lehet venni... -
PeliScan
addikt
Teljesen ésszerű és reális amit mondtok, viszont ennyira nagyon nagyon tetszik ez a Sapporo.
Van egy másik lehetőség is, van ugyanilyen típusú Sapporo, gyönyörű piros fényezéssel, tökéletes karosszériával, uilyen motorral, viszont pótalkatrészekkel (szinte egy komplett kocsi, mert kettőből rakta össze ezt az egyet, és a maradék persze megvan) viszont az 400-500e. Ez viszont állati sok egy 26 éves autóért. -
dabadab
titán
Szerintem ne eroltesd, ha ennyi penzed van, inkabb nezzel szet a Pannoniak meg Uralok kozott, ott sokkal jobb esellyel tudsz szep veteran jarmuhoz jutni.
Egyebkent az indexes Mitsubishi forumban elo szokott fordulni egy Zak nevu tag, neki volt Sapporoja (volt az autojarol cikk a Totalcaron is, bar akkor mar mase volt), ha gondolod, kerdezd meg ot is. -
AI
tag
Nekem is van egy hasonló állapotú kocsim, de én még 100k-t is sokallnék rákölteni. Ezért kitaláltam hogy meg lehetne csinálni amolyan Mad Max stílusban: kézzel lefesteni feketére, egy dögtolót az elejére meg esetleg reflektort a tetőre. A kipufogócsövet pedig el lehetne vezetni oldalt egy vastag krómozott csővel. Nem egy nagy cucc, és olcsón ki lehetne hozni. És a magyar viszonyok között még jobb is, mert nem kapsz infarktust ha valaki végighúzza az oldalát.
-
Club
őstag
Ez kb az a szint, amit ha nem vagy fanatikus nem éri meg megcisnáltatni.
Miért?
Mert többe lesz az mint 200-300k, hidd el.
Lehet egy kocsit immel-ámmal megcsináltatni,olyan is lesz.
Ehhez nagyon sok karosszériamunka kell, festés, szinte mindent cserélni stb stb.
Drága.
Egy haverom ugyanezt csinálja, csak ő tényleg durva típusokat csinál.
Pl a Bogár amivel ő jár, van neki 2millióban.
Persze az tényleg jó állapotban van, meg spéci festés bla bla bla.
De sztem ez nem áll meg 300k-ból.
Nem is az anyagok meg az alkatrész az amit nehéz megcsináltatni(,mert azt ha ügyes vagy, igaz sok utánajárással)meg lehet szerezni, csináltatni úgy, hogy elfogadhatő legyen.
De a munkadíj.. az a kemény.
Nem elkeseríteni akarlak, csak ha ezt elkezded, számolj vele hogy a pénz úhy fog eltűnni a kezed közül, mintha a kútba dobnád. -
Szalma
őstag
(Akkor számoljunk tovább: 80ekm 10 év alatt az napi ~22km, csak a munkanapokkal számolva ~30km és semmi hétvégi kiruccanás. Bp.-en a napi munkábajárás minimum 10km, vidéken ha autózik az ember, még több... Ha nem munkába járt vele (szolgálati autó!!!), akkor a hétvégeken használta (mert akkor minek az autó, ha nem hajtja), ~150km/hétvége. Ez mind elhihető ugyan, de ez igen alacsony használat...
Azért hajrá, nagyon jó seggű autó!)
Szeretettel:
Szalma -
TitiRii
senior tag
válasz
Adrian Mole #13 üzenetére
az már jelen van
-
TitiRii
senior tag
háát
200 bol neces lesz...
nem elég lakatolni
utána fénezni is illik
márpedig teli fényel illene, de min kivülröl alul meg alváz védelmet neki
persze vanak akik 50 böl lefuják egy garázsban
na de hát érted
épp ezt taglaltam az elöbb
szal ki is lehet hozni de az inkább javítás mintsem felujitás, abbol is akár a sufnisabb kokányabb verzio
szal az ilyen murihoz mélyen a zsebébe kell nyulnia az embernek
este lezsnek telo számok mindenre -
PeliScan
addikt
Egy ~50 körüli úrral beszéltem, azt mondta ő 13 éve 90e-vel vette meg, szóval ő 80at tett bele. El tudom képzelni, tekinteve h 2000től már volt mellette szolgálati kocsija, persze lehet h nincs igazam.
Adrian Mole, épp ezen dolgozom. Esztelenül beleugrani nem akarok, és saknos lehetőségem sincs rá h kidobjam az össze pénzem egy után tovább rohadó kocsira. -
PeliScan
addikt
TitiRii, köszönöm a válaszaid!
A motor/futómű felújítás egyenlőre (amíg összegyűjtök még pízt) várhat, a karosszériát megcsinálni lenne a legfontosabb, olyan szempontból is, hogy nosztalbiabiztosítás pl szétrohad kasztnival biztos nem kap, ami pedig bukó lenne
Egy lelkiismeretes, és ember/autóközpontú lakatos elérhetőségét én is megköszönném. 100e-ból csak a keroszséria megcsinálható úgy, hogy az sok évig jó legyen?
Vangelis; vétálárr+átiratás+papírok (200e) és kb uennyit h működjön. Viszont ha ennyiért nem lehet szépre kihozni, legalább a külsőt, akkor nagyon meg kell gondolnom. -
Adrian Mole
senior tag
Mielőtt teljesen ''széfoffoljuk'' a topicot, egy jó tanács a nyitónak. Ilyen kocsihoz, főként ha első kocsi, és még nemigen volt komoly tapasztalat autókkal, érdemes nem magának a kocsinak a beszerzésével nyitni, hanem egy megbízható, autóbuzi, kommunikatív, de normális szerelőnek a felhajtásával. Sokszorosan megtérül a dolog. Ha fordítva van (tehát elsőnek egy lepukkantabb, pláne ritkább kocsi, utánna kétségbeesett szerelőkeresés), akkor lehet, hogy a szerelő sem lesz meg addig, amíg tart a lendület a kocsi szeretetében. Saját tapasztalat.
-
TitiRii
senior tag
válasz
Adrian Mole #9 üzenetére
hát vagy egy másik ugyan olyan gépre
haverék 40 éves wareszt restauráltak, igaz ehez 4 példány kelelt, hogy 1 épp szülesen belőle
de az... mintha most jött volna a gyárból még korhü gumit is szereztek rá
igaz végöszegben ott jöttek ki majdnem, mintha vett volna egyet, ami most jött ki a gyárból -
TitiRii
senior tag
egy felujitás álltalában a vételár 5* se szokott lenni
szal ha 200 ért veszi teszem azt, akkor + 1 milla
jo persze ez tényleg függ a felujitás mértékétöl
nálunk sajnois felujitás alá veszik a szervizt is
szal ha kilakatol,, ami kopot azt cserélik, elkölt rá 100-200 at
és akkro az már felujitottnak számit
holot ez csak szerviz
felujitás az mikor a gyári álapotot álityák viszsa, vagy jobbra is csinálják attól
érdemes megnézni pár külföldi oldskul mobil találkozo képet, vagy tuning fesztivál képeket
ott is vannak szépszámmal régi autok nem kicsit gyári állapotot meghazutoló állapotban, és felextrázva -
Adrian Mole
senior tag
Hát, láttam én olyan karosszériát, amit nem lehett már javítani, mert szükség lett volna hozzá eredeti tervrajzokhoz, ami méreteket is megad.
De tény, hogy általában pénzkérdés...
Régi japánokhoz általában minden van, akár itthon is tudod rendelni egyenesen gyárból. Igaz, gatyád elárverezésére fel lehet készülni. -
TitiRii
senior tag
válasz
Adrian Mole #5 üzenetére
persze, elökotrom amint a fönök elökerül (az édesapám) ö a kontakt ember
szerelést is lehet válalunk ha lesz szabad kapacitás -
TitiRii
senior tag
válasz
Adrian Mole #4 üzenetére
olyan nicns amit ne lehetne javítani
csak a kérdés
menyiért
ha nagyon szét van hulva
akkor érdemesebb keresni hozzá még egy példányt
én itt inkább az alakatrészektől félek
régi japo géphez elég kacifántos szerezni sokszor csak külföldröl lehet, és nem éppen olcson -
Adrian Mole
senior tag
Nekem is jól jöttek ezek az informackók, köszi. Modjuk nem szépek a részletek az ótón, de ha megvan a pénzmag, sztem szuper gép ez a Mitsu, megéri belevágni.
Szerintem érdemes megnézetni valami szakival a megvétel előtt, hogy lehessen egy pontosabb kalkulációt csináltatni, meg esetleg kiderüljenek ''érdekesebb'' dolgok (pl karosszéria nincs-e javíthatatlanul szétrozsdálva, csavarodva, stb - ne is legyen!). -
TitiRii
senior tag
az hogy enyt ált az autó az inkább hátrány mint elöny, és 170e km el együtt az bizony már ilyen korban felujitásra szorulhat(szimeringek szijak cseréje minimum, de én csapágyakra is ránéznék, gyürük, szelepek .
kipuf rendszer is biztos szép rozsdás állapoban van
lengés csillapitok, gumi harangok, gömbfejek, tárcsák pofák, ezeknek szintugy nem tesz jót ha idösek, és ha sokat állnak
ha bpi vagy jo karoszériást és szerelőt tudok ajálani
fényezöt is talán
(mi most egy 1968 as ford taurus 1.5 v4 et szerelünk, sajnos nem felujitunk, mert a tulaj(1. tulaj egy 80 éves mama) azt nem akarja, mert a fiának akarja ajándékozni, töbnyire motorokat szoktam helyrepofozni) -
TitiRii
senior tag
ez függ a felujitás mértékétől
karoszéria kilakatolása min 50e ft os munkadij+ alapanyag
igényes ful teli fényezés(kivül belül) 80e ft + alapanyag az meg ügye függ atol milyen szint akarsz neki.
akkor a belsö tér feujitása is elég sokba tud lenni, itt is függ hogy szövetet, vagy bört akarsz.
a futomű és motor felujitás is minimum 80e ft os munkadijt számolj, + alkatrészt amit sztem lévén hogy japán model és régi
elég nehézkes és borsos lesz beszerezni
munkadijakat sporolhatod ha van mühelyed és meg tudsz csinálni ezt aztvagy ha nem szakmühelybe viszed hanem sufiban magánál(fényezés kivételével, azt érdemesebb rendesen kamrában)
tehát a felujítás mértékétől és minöségétől függöen 300-400e ft tól a csillagos égig -
PeliScan
addikt
Halihó!
Igen, tény h feszegeti a PH fórum határait, de az utóbbi időben a közösségi témák annyira elszakadtak a HWktől, illetve remélem több nálam tapasztalt fórumtag akad, így reménykedve nyitom a topicot.
Igen-igen szeretnék már egy ideje egy 1979-80-81 évjáratú Mitsubishi Sapporot. Most találtam egy elfogadható árút, csakhát az állapota...főleg a karosszéria rohadt, meg az index/fényszóróbúrák igen repedtek-sérültek, belős tér is viseltes, ám motorikusan szerintem jó.
Amit tudok róla;
'81es, 1.6, 8-9 lityó fogyasztás (ebből gondolom h jó a motor), 13 éve vette a tulaj, 3 éve áll, hol garázsban hol kint, össz 170e van benne, komoly alkatrészcsere/felújítás/generál nem volt az elmúlt 13 év alatt.
A kérdés az lenne, hogy igényesen, szépen rendbehozatni a karosszériát (lakatolás, fényezés, búrák kicserélése, esetleg a díszlécek is) mennyibe kerülne szerintetek?
Válaszaitokra nagyon számítok, mert úgy néz ki hamar kéne dönteni h kell e vagy nem. Nekem ilyen téren (karosszéria, lakatosmunkák, fényezés) semmi tapasztalatom (lévén első autó lenne) nincs, bármilyen véleményt, tippet, ötletet szívesen fogadok!!
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Aktív témák
- ASUS X301 (RX170HD)
- Lenovo Thinkpad T495s Ryzen 5 PRO 3500U/16GB RAM/256 SSD/14" FHD touch Magyar bill. laptop eladó
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga 4th i5-8265U/8GB/256GB NVME SSD/FHD Touch UltraBook garanciás
- Superconsole X2PRO retro játékkonzol 70000 játékkal + android box egyben
- Dell Vostro 5581 (Intel i7, 16 GB RAM, 256 m2 SSD)
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Samsung Galaxy A23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest