Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Ironhand #2935 üzenetére

    Az IDE mód ilyen jellegű problémát nem okozhat.

    SSD esetén is sajnos lehetséges, hogy bizonyos szektorok (memóriacellák) sérüljenek és azok használhatatlanná váljanak. Ilyenkor az SSD a merevlemezekhez teljesen hasonló módon a kérdéses szektort megjelöli és a továbbiakban oda nem ír, nem próbál meg olvasni, hanem minden további műveletet egy speciális, addig nem elérhető tartalék területre irányít.

    Ez a művelet merevlemezek esetén általában látványosabb (pl. a merevlemez furcsa hangokat ad, hosszabb ideig nem reagál, stb.), SSD-k esetén szinte észrevehetetlen, de attól még a jelenség sajnos nem zárható ki.

    Természetesen érthető, hogy minimális rendeltetésszerű használat (pl. egy telepítés) után nem szeretnénk látni, hogy az SSD állapota folyamatosan romlik. Általában a gyártók felelőssége, hogy csomagolás és szállítás előtt alaposan teszteljék az eszközöket és az ilyen esetleges problémákat kizárják.

    Azt sajnos nem tudom megerősíteni, hogy ilyen esetben kérhető-e garanciális csere, mivel az SSD
    ettől függetlenül használható, a hibák "kifelé" nem jelentkeznek: a hibás szektorok már nem okoznak
    gondot, probléma akkor jelentkezhet, ha folyamatosan újabb hibák jelentkeznek.

    Erről bővebben:
    http://www.hdsentinel.hu/faq.php#badsectors
    http://www.hdsentinel.hu/faq.php#test

    sőt ha a tesztek megerősítik, hogy az állapot most már stabil, azaz nem jelentkezik újabb hiba, akkor a hiba-számláló akár nullázható a Hard Disk Sentinel-ben, így a kondíció is visszaállítható 100%-ra, hogy csak az esetleges továbbiakban előforduló, újabb problémákat jelezze.
    http://www.hdsentinel.com/faq_repair_hard_disk_drive.php (angol nyelven)

Új hozzászólás Aktív témák