Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
ezt annyira nem értem, hogy az durva.
mi a francért kellett a földön kerozint égetni? miért nem lehetett elrepülni Madridba, ott újratankolni és menni tovább?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
t72killer
titán
Mert a leszállásra is megvan egy súlylimit és az jóval kisebb, mint a felszállási limit. Egyébként ha már menet közben tankolgatásos a buli, égetés helyett mehettek volna pl Marokkóba is, ott is van pár reptér.
Viszont azt nem hiszem el, hogy az üzemanyag lefogyasztásának egyetlen módja az utasokkal megpakolva égetés a betonon, 6 órán keresztül... Majd jön egy repgépész és mondja, hogy van-e erre szivattyú vagy franciakulccsal és lopótökkel kell nekiesni a madárnak miután leszerelték mindkét szárnyat, de erős a gyanúm, hogy a jelenlévők extrém fillérb.szásnak lehettek szem és orrtanúi.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
Eastman
addikt
Ha naponta veszel hat és fél tonna almát, azt ugyan annyiért kapod mint a heti másfél kilót? Nem.
Repbenzin egyébként prémium cucc. Veterán motorokat azzal tartósítják, az nem nyírja ki az üzemanyagrendszert miközben hónapokig áll a gép. Bóti benzintől tavaszra sokszor a fűnyíró is behal.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
-
Benne volt a cikkbe, hogy ilyenkor le szokták szívni, csak most nem működött a technika.
Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
titán
-
#90088192
törölt tag
Hello
Az 3 különböző dolog, a repülő benzin, más az oktánszáma 100 felett van, a sima benzinben van egy ólompótló adalék aminek kb 90 nap a lejárati ideje, ha addig nem használod ki ül mindenre amivel érintkezik.
A repülőgép sugárhajtűmű pedig nagyon finom kerozinnal üzemel aminek annyi köze van a sima benzinhez, hogy mindkettő kőolaj származék -
dugo_
veterán
1, Nem csak repülni kell tudni, hanem le is kell tudni szállni. Túlsúllyal (feleslegesen cipelt, el nem égetett üzemanyaggal a köztes megálló miatt) pedig nem lehet.
2, Rengeteg súlylimit vonatkozik egy repülőre, ezek egy része műszaki, másik része hatósági korlátozás:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_gross_weightA Ryanair állítólag a műszaki limitek alá vizsgáztatja a gépeit, mert úgy olcsóbb, cserébe teletankkal, tele fedélzettel nagyon csücskösen férnek bele a súlyhatárba.
Itt az olvasottak alapján az volt a probléma, hogy egy csurig tankolt és rakodott gépre még több üzemanyagot kellett volna tölteni a szembeszél miatt, amihez már nem volt elég kapacitás. A köztes megállót beiktatva pedig a meglévő üzemanyag mennyiség lett hirtelen nagyon sok, ami a leszállást lehetetlenítette volna el.
-
e-newsee
addikt
Persze, hogy tud repülni, de a balesetveszély miatt úgy van kiszámolva az üzemanyag, hogy minél kevesebb maradjon a gépben leszálláskor, ha bármi balul ütne ki. Ezért van para, ha a rossz idő miatt egy gépnek kell tennie pár kört a leszállópálya fölött, újra és újra megpróbálva a landolást, mert ha csak nem spórolt valami üzemanyagot egy váratlan hátszél, vagy kedvező légáramlat miatt, akkor pár ilyen manőver, és kifogy a "benzin". Ezért van az is, hogy ha nem tud leszállni az egyik reptéren, akkor nem biztos, hogy átirányítják egy másikra (hiába van ott szélcsend), mert lehet, hogy odáig meg nem érne el. Inkább megy pár kört, kiégeti a felesleget, hogy ha a szélben landolás nem sikerülne sérülés nélkül, legalább ne égjen sz@rrá az egész cucc. Másrészt ugyanaz a gép teletankolva simán el tud repülni mondjuk Madridból New Yorkba is, de ha csak Marokkóig kell mennie, akkor minek tankolják tele? Egyrészt a fent említett problémák miatt, másrészt lefejteni a felesleget sokkal gazdaságtalanabb, mint eleve bele sem tankolni, plusz egy teletankolt gép rövid távon feleslegesen fogyasztana többet a plusz üzemanyagsúly miatt. A repülés nem olyan, mint az autózás, hogy mindig teletankolom, mert úgyis elautózom pár nap/hét alatt. Inkább olyan, mint az a fajta "béemvézés", amikor az X5-ösbe tankolsz ötezeré', mert az is elég a teszkóig, meg vissza.
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
sh4d0w
félisten
Megint a Ryanair... Túlsúlyos gép, nem megfelelő karbantartás...
https://www.coreinfinity.tech
-
nullpoint
őstag
Azt nem értem az egészben hogy:
Ryanairnek most van 450darab Boeing 737-800. [link]
Elvileg ismernük kell a tipus tulajdonságait.Ennek a hatótávja 5460km , 22 tonna üzemanyagtartállyal. [link]
(Bocs a wikilinkért, hiteles forrást nem találtam, kezeljük fentartással, de a számolgatáshoz jó lesz.)Na most ez a hatótáv pont jó a Ferihegy- Nemismadársziget viszonylathoz.
Mi a faxnak kellett álló helyzetben elégetni több tonnányi üzemanyagot, hogy aztán ne legyen elég az útra,és félúton meg kelljen állni tankolni?
A hülye rohadt barmok. Gondolom felelős(öke)t most sem találnak.
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
Wlac
Ármester
Ezt a konkrét esetet nem ismerem, de két éve volt szerencsém egy hasonlóval szenvedni. A lényeg, hogy a gép fizikailag ugyan bírná ezt a terhelést is, azonban a Ryanair alacsonyabb maximális felszállósúlyt határoz meg a gépeire, mint a gyári értékek, ugyanis ezen súly alapján fizet. Van pár gépe, amin lehet változtatni a limitet, de a legtöbben ez (ha jól emlékszem) megáll 69,999 tonnánál. Egy ilyen útra a 75 tonnás gépeket szokták küldeni, mivel messze van a cél, és jellemzően nyaralni mennek az emberek, nagy csomaggal.
Mivel itt a gép elindult, ezért valószínűleg a kapitány kért túl sok üzemanyagot. Persze a flotta operátor is küldhette volna a legnagyobb gépét, de ezek szerint elég volt a kisebb is az útra, úgyhogy nem ő a hunyó. De ezt majd megállapítják az okosok.
Egyébként csak egy tanács a fapadosokkal kapcsolatban: ha hasonló módon menne valaki messzebbre (Grand Canaria, Dubaj), akkor ne csak a feladott poggyászba pakoljon ruhát és hasonlókat, hanem a kézibe is. Simán lehet, hogy hasonló okok miatt itthon maradnak a feladott poggyászok, a kézi viszont mindig ott lesz az embernél, és jobb esetben egy-két napot "abból" kell túlélni.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
t72killer
titán
Így van, én is úgy tudom, hogy a típus speckóin belül lehet "olcsóbbra" vizsgáztatni egy konkrét madarat - és hát nem is lenne ryanair, ha nem az utolsó centikre-grammokra lenne kiszámolva a történet.
Otthonhagyott poggyász sztori volt már több is, ld a korábbi ryanair-es szösszeneteimet
#16: a kolléga mondta meg a választ a #17-ben.
#14: a dologban ez az, amitől kivert a hideg veríték, amikor a kolléga írta, hogy a visszafejtés a gép nem rendesen karbantartott üzemanyagrendszerében meglévő hiba miatt nem működött.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
sh4d0w
félisten
válasz t72killer #18 üzenetére
Pont ezért javasoltam már egy barátomnak is, ne repüljön velük. A múltkori topicban is említettem, hogy egyre több a rossz hír a cégről, erre jött vmi okostojás - gondolom a tulajok közül az egyik - hogy marhaság.
Amikor a karbantartáson spórol egy airliner, az a vég, idő kérdése, mikor következik be komoly baleset.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
bambano
titán
ez jó, akkor ezentúl túl kell tankolni a gépeket és egy se fog lezuhanni, mert súlylimiten túl van
komolyra fordítva a szót, nem ment át a lényege a kérdésemnek.
nem azt kérdeztem, miért kellett kipocsékolni az üzemanyagot, hanem azt, hogy miért A FÖLDÖN kellett kipocsékolni.miért nem mondta a ryanair, hogy x probléma, ezért teszünk egy sétarepülést a Földközi tenger felett???
ez olyan, hogyha hirtelen rádjön a pisilhetnék/f.shatnék/hányhatnék, akkor is igyekszel kicsit félrevonulni, ha lehet, és nem a buli közepében dobod el a tételt...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
t72killer
titán
#1: <-, igen úgy értelmeztem, hogy arra kérdezel rá, amire a kollégák adták meg a választ: sutyerákék nem tartották karban az üzemanyagrendszert és nem lehetett leszívni a kerót .
#2: A sétarepülés pl végiglátogatva a horvát-olasz-spanyol partokat jól hangzik, csak nem szakmabeliként feltételezem egy egész sor akadálya van: útvonalengedélyek, pilóták repülőórái, anyámkínja.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
nullpoint
őstag
Erről a vizsgáztatós dologról van valami iromány? (ha van linkeljétek be légyszi)
Ez olyasmi mintha a lehetne 7,5tonnásomat 3,5-re vizsgáztatni és olcsóbb lenne a fenntartás, cserébe megesköszöm hogy nem szállítok vele nagyon nehezet?
Beszarás ez az egész repülősdi.
[ Szerkesztve ]
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
Carlytoo
senior tag
Engem itt csak az érdekelne, hogy az utasokat miért kellett orális kényeztetésre kényszeríteni ez idő alatt?
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
bambano
titán
válasz t72killer #22 üzenetére
"csak nem szakmabeliként feltételezem egy egész sor akadálya van: útvonalengedélyek, pilóták repülőórái, anyámkínja.": értem, tehát hat órán át pörgetni a hajtóműveket a betonon, ott nem számít a repült óra, nemzetközi légtérben meg számít...
hát én beraktam az esetet az inkompetens főnök hülye döntései skatulyába...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
Reggel vmi rádióműsorban beszélgettek erről egy pilótával. Ő azt mondta, hogy a Ryanair szopatja a pilótáit és szerinte ez az eset a pilóta bosszú reakciója volt, hogy akkor viszont ő betű szerint betart minden szabályt. Túlsúllyal nem szállhat fel, viszont azt is tudta, hogy nem működik a leszívó rendszer. Tehát, ha szabályos akar lenni, akkor ez a megoldás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Közúton már voltam ilyen szituban. Budapesten és környékén melóztam egy olyan 16 tonnás teherautóval, ami 12 -re volt vizsgáztatva, hogy ne kelljen állandó behajtási engedély. Csakhogy, egy 12t önsúlya 6t, a 16 -osé meg 8,5t. Tehát papíron csak 3,5t -ig volt terhelhető. A körzetben ritka a súlymérés, tehát alacsony a bírságolás esélye. Szabályos vagyok, ha elindulok 6t áruval? Nem. Veszélyeztetek bárkit, bármit? Nem, mert az autó egyébként 7,5t árura lett tervezve. Tehát, csak azon múlik, hogy bevállalom, vagy sem. Ha szopat a főnök, akkor ragaszkodhatok a szabályokhoz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Eastman
addikt
...ez az eset a pilóta bosszú reakciója volt, hogy akkor viszont ő betű szerint betart minden szabályt.
Ami - tegyük hozzá - minden utas és a személyzet érdeke is.
Anno homáron fakadt ki valaki, hogy nem azt kapta az Eurowingstől amit várt. Erre valaki viszontkérdezett, hogy "azokkal akarsz utazni ahol a pilóta nekivezette a hegynek az utasszállítót?" Tehát az álmoskönyv szerint nem szerencsés, ha elégedetlen a pilóta.
#28
Haver félreállt a kpm-nek, miután fél éve könyörgött a főnökének, hogy cserélje le a tükörradiál szettet a soktonnás billencsen. Aztán köszönt és hagyta, hogy azok végezzék a dolgukat. Hány életet mentett meg a sajátján túl?[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
Somatom
veterán
Miért van a súlykorlátozás, ha egyébként fizetős engedéllyel lehet menni az adott útvonalon?
A repcsi mondjuk 75 tonnára lett tervezve, csak spórolásból 60 -ra lett vizsgáztatva. A gép súlya most 62 tonna, a kifutó meg símán bírná a 100 tonnás gépet is. Az utasok veszélyeztetve vannak?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Mindíg találnak valamit, ha rá akarják húzni valakire a vizes lepedőt. A statuálás a lényeg.
Én annak az elromlott leeresztőnek az ügyét kapargatnám meg. Mikor, hogyan romlott el és ki tudott róla? Miért tankoltak meg egy olyan gépet, aminek hibás a leeresztője?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Wlac
Ármester
Ha az a helyzet, amit korábban írtam, akkor nem voltak veszélyeztetve az utasok. Az, hogy a gép alacsonyabb korlátozott felszálló súllyal rendelkezik, mint ami szükséges lett volna, szimplán adminisztrációs dolog. Éppen felszállhatott volna, csak aztán ha ez egy ellenőrzés során kibukik, akkor az egész légitársaság lehúzhatja a rolót.
bambano #21: azért a földön, mert felszállni nem szállhatott fel ekkora súllyal.
nullpoint #23: éppen lehet, hogy ezt meg lehetne csinálni, azonban a közúti ellenőrzés sokkal lazább. A repülőgépek összes önerőből végzett mozgása rögzítve van, minden egyes repülés papírja évekre visszamenőleg archiválva. Ha egy ellenőr meg akarja nézni, hogy három éve június 26-án milyen adatokkal szállt fel a gép: üzemanyag, tényleges súly, utasok és poggyászok száma, súlypont. Még azt is látja, hogy a gépajtóban hány babakocsit kellett elvenni. Itt ezért működhet az alacsonyabb kategóriára papírozás. Gondolom egy átlagembernek nincs kedve egy ilyen füzetet vezetni (amit természetesen a büntetőjogi felelőssége teljes tudatában kell tölteni).
Somatom #33: van a gépeknek egy úgynevezett MEL-je (Minimum Equipment List), ami alapján meg lehet-e határozni, hogy egy gép alkalmas-e a repülésre vagy nem. Gondolom, hogy a leeresztő rendszer hibája kívül esett a minimális feltételeken, ezért repülhetett a gép. Azt zárójelben jegyzem meg, hogy évekig dolgoztam a gépek alatt és soha nem hallottam olyanról, hogy le kellett volna fejni a felesleges üzemanyagot.
Egyébként sok mindent láttam már a reptéren, de pont a Ryanair gépek műszaki állapotával kapcsolatban nem látok okot a félelemre. A budapesti bázisú gépeken minden estre szerelő jár körbe, nem egyszer "oktatott" engem is a dolgokról. Nem hülye ő sem, nem ír alá olyan dolgot, amit nem javított ki, mert nem akar börtönbe kerülni, a pilóta pedig nem fog felszállni, ha azt látja, hogy a gép nem alkalmas az útra, mert ő is élni akar. De ha ez "megnyugtat" bárkit is, a nagy légitársaságok gépei is rendszeresen érkeznek nem működő segédhajtóművel vagy beragadt cargo ajtóval. Ettől még nem lesznek kevésbé biztonságosak vagy repülésre alkalmatlanok.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
bambano
titán
"azért a földön, mert felszállni nem szállhatott fel ekkora súllyal.": ezt nem értem.
én azt vettem ki a történetből, hogy felkészítették a gépet egy kedvezőbb időjárási helyzetre, azt vélelmezték, hogy tetőig tankolva el tud menni a célállomásra. ezután jött a rossz hír, ebből kiszámolták, hogy a célállomásra nem tud eljutni, kell Madridban tankolni. Ebből lett a probléma, hogy Madridig nem fogyott volna ki elég üzemanyag ahhoz, hogy a max. leszálló súly alá csökkenjen a gép tömege, ezért kellett fáklyázni Ferihegyen.
ha ez igaz, akkor felszállni fel tudott volna, mert ha nem változik meg az időjárás, és miatta a repülési terv, akkor felszállt volna úgy, ahogy volt.
azt kizártnak tartom, hogy a földön szándékosan beletankoljanak annyi naftát egy gépbe, hogy ott, rögtön a cső lehúzásakor tudni lehessen, hogy szabálytalan. vagyis a felszálló tömege rendben kellett legyen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Eastman
addikt
"Gondolom, hogy a leeresztő rendszer hibája kívül esett a minimális feltételeken..."
Natgeón a'szondják, hogy kényszerleszállás előtt a levegőben tanácsos leengedni a naftát. Akkor a gép amiről beszélgetünk, nem kényszerleszállhatott? Köröznie kell fent a égben amíg létrán le nem hoznak a tűzoltók mindenkit?
Jó, jó tudom, ez már a szőrszálnak a hasogatása. Két külön leeresztőrendszer van egy utasszállító repülőgépen? Vészhelyzeti és túltöltésesi?
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
llax
senior tag
"Ez nem tehergép, szóval elvileg úgy van tervezve, hogy ha tele van üzemanyaggal és utasokkal a hozzájuk való csomagokkal, akkor az a gép tud repülni."
Utasszállítónak berendezve sem tud ilyet. Vagy fullig nyomod kerozinnal, vagy telepakolod utassal, vagy poggyásszal, a három együtt nem megy. Fapadosnál, a kimaxolt ülőhely mennyiség miatt a 737 különböző variánsaira 20-40-nel több utas fér fel (és nekik is lehet poggyászuk), mint ugyanezen gépek 2 osztályos kivitelére, így a tömeg probléma is hamarabb jelentkezik.
Ha tele van sok poggyásszal rendelkező utassal a gép és hosszú útra indul, akkor vagy kevesebbet tankol és köztes leszállást iktat be, vagy a poggyászok egy részét hagyják a földön (és viszik utánuk kevésbé terhelt gépen - ha ilyen nem várható, akkor marad az üzemanyag leengedés és a köztes leszállás).
Az egyik probléma, hogy a poggyászok tömegét nem ismerik előre (bár "nyaralós" járatokon sejthetnék...), tömött (és hosszú) járatokon csak felszállás előtt derül ki, hogy beleférnek-e a súlylimitbe.
Jelen esetnél a hibás szivattyú volt a fő probléma és persze a szervezés, mert ilyen kicentizett utakra nem azt a gépet kellett volna küldeni (javításig mehet rövidebb útvonalakon, ilyen problémák esélye nélkül).
-
llax
senior tag
Nem minden gép képes a naftát leengedni a levegőben, amelyik igen, azon gondolom egy másik rendszer végzi. Amelyik képes lenne, de ez hibás rajta, attól még repülhet a gép (esetleg feltételekkel).
Az a tömeg, amivel még képes egy darabban leszállni egy gép, jóval nagyobb, mint a max. leszállótömeg (mármint a normál üzemi). Csak egy ilyen leszállás után az a gép jó sokáig nem fog utasokkal repülni (alapos, teljes szerkezetre kiterjedő átvizsgálás következik). Az üzemanyag leengedés elsősorban ennek elkerülését szolgálja (nem csak súlyos műszaki hiba miatt kellhet sürgősen leszállni).
[ Szerkesztve ]
-
janeszgol
félisten
-
Somatom
veterán
"bár "nyaralós" járatokon sejthetnék"
Elég sokat röpködtem Alicanteba és mindíg jót mulattam a nyaralósokon. Én mindíg csak kézipoggyásszal mentem. A sarki kínainál minden egyebet be tudtam szerezni pár Erzsiért. Mi a túró kell egy pálmafás helyen nyaraláshoz? Póló, papucs, rövidnadrág.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
t72killer
titán
válasz janeszgol #42 üzenetére
"A kerozinégetés bevett gyakorlat."
Ez most éppen 5tonna volt, annyi, amennyit én mindennapos 100km autós ingázás ÉS évi 3-4db fél EU-n átautózás mellett nagyjából 2 teljes év alatt égetek el. Komolyan, aki következő alkalommal p.fázni mer, hogy vegyek villanyautót, meghogy ígymegúgy rombolom a környezetet, úgy vágom képen, hogy a hajtómű túloldalán száll ki a pofonból...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Rádióban volt erről szó, azt mondták vagy idióta volt, vagy így akart kib@$zarintani a céggel a pilóta, mert egyre kijjebb szervezik őket.
Wlac: még sosem repültem, és kicsit félnék is, de nem a sok Légikatasztrófák rész miatt, amiket láttam, hanem pont az ilyen népszivatásoktól tartanék. Minden nap buszozok és busszal is történtek légikatasztrófához mérhető szerencsétlenségek...
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
bambano
titán
egyébként ezt a leszívás dolgot se értem.
sok az üzemanyag egy gépben, ezért leszívják belőle.
azzal a lötyivel mi lesz? repülő üzemanyagként nem kezelhetik, hiszen egy ismeretlen forrásból szerezték be. 5 tonna veszélyes hulladék?egy esetben értem: elviszik a gépet nagyjavításra. teljesen rendben van, hogy akkor kitakarítják a tankokat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
t72killer
titán
válasz E.Kaufmann #48 üzenetére
Tudtommal gázolajnak is simán használható lenne. . Benzinnek nem jó, nincs meg az oktánszám (ez nem repülőbenzin).
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Wlac
Ármester
válasz E.Kaufmann #45 üzenetére
Mármint úgy érted, hogy nem a balesettől tartasz, hanem repülés körüli esetleges szívástól (várakozás, poggyászelhagyás stb)? Azok sajnos benne vannak a pakliban, bár messze nem annyira gyakran fordulnak elő, mint ahogyan a szenzációhajhász hírekből úgy tűnhet. Én eddig nagyjából harmincszor utaztam, és eddig egyszer fordult elő, hogy a csomagomat egy nappal később kaptam meg.
Egyébként ha nem fapados légitársasággal utazik az ember, akkor normális support is akad, akik gondoskodnak a tájékoztatásról, járattörlés esetén az átfoglalásról stb. Persze nincs a fapadosakkal sem baj, csak helyén kell kezelni őket. Én nem mennék a családdal nyaralni velük, de pár napos hátizsákos kiruccanásokra szerintem ideálisabbak.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
Pontosan, leszállnak félúton egy másik országban, aztán boldoguljál paraszt. Lehet, kevesebb a macera a valóságban, de egyre többször írnak ilyenről. Azt se tudom, hogy a rendes útiköltségen felül ilyen esetekre mennyit kellene és milyen formában magunknál tartani. Hogy érdemes és milyen "b" terveket szervezni?
Ha nagyon szeretnék, akkor magamnak és a páromnak ki tudnám köhögni egy rövidebb repülős utazás árát szállással (amúgy is rágja a fülem), de egyszerűen nem tudom kiszámolni, mennyi kp-nak is kellene rendelkezésre állnia biztonsági tartaléknak és mit tehetek még óvintézkedésként. És ez marhára visszatart.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
t72killer
titán
-
llax
senior tag
válasz t72killer #52 üzenetére
Ha egy pilótának csak a céggel van baja: simán tud váltani, különösen akkor, ha a leggyakoribb típusokra van jogosítása.
A Germanwings egy nagyon más téma, ott a cégnek nem sok köze volt a történésekhez. Egy (titkoltan) labilis egyén saját (titkolni kívánt) eü problémái miatti frusztrációja teljesen cégfüggetlen dolog. Majdnem kivédhetetlen. (a mindig két személy a pilótafülkében valamelyest segíthet, de nem oldja meg a magándokinál kezelés melletti, látszólagos alkalmasság problémáját) -
t72killer
titán
-
llax
senior tag
válasz t72killer #54 üzenetére
"Ezesetben nem értem, miért nem igazolt át?"
Ezt a kérdést sokan feltehetnék/feltehetnénk maguknak/magunknak is. Vélhetően összességében nem olyan/elég rossz a helyzetük, csak vannak olyan problémák, amire szeretnék felhívni a figyelmet. Ráadásul itt egy külső, sem a cég, sem a pilóták által nem befolyásolható körülmény (nagyon kedvezőtlen szél) hozta elő a problémákat.
(A pilóták munkaidejük jelentős részét a munkáltató beleszólása nélkül töltik. Sok, szabályok adta kereteken belüli döntéseikért nem is kérheti számon őket. Emiatt a különféle problémák és feszültségek csak szűkebb területekre korlátozódnak.)Tegyük még hozzá, hogy a Ryanair nagysága miatt a "fapados problémák" az Easyjet-hez képest, kb. 2x a Wizz-hez képest kb. 4x nagyobb gyakorisággal jelentkezhetnek, ha még valami picit spórolósabban vagy sz@rabbul csinálnak, mint az előbbi kettő, akkor itt Európában a többől több-1 probléma náluk fordul elő.
Egyébként a Gw eset csak egy nagyon szűk területre alkalmas példa, azt mutatta meg, hogy a nagyon precíz szabályozás és ellenőrzés pajzsán is vannak (részben betömhetetlen) rések.
-
t72killer
titán
Easyjettel gyakran utazok különböző Ny-EU <-> Ny-EU viszonylatban, kanárin legalább 5x voltunk már velük családilag az elmúlt évtizedben: ebből egyetlenegyszer volt egy 3órával később indulás (még a reptéren, a terminálban vártuk meg, nem raktak fel a gépre). A kézipoggyászomat se szuszakolták soha a gép gyomrába.
A gépeik, amiken eddig utaztam legalábbis, sokkal tisztábbak, mint az a 4 ryanair gép, amin eddig ültem.30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#90088192
törölt tag
válasz t72killer #49 üzenetére
Sajnos NEM használható gazolaj, helyett, mert a lángfront terjedési sebessége közelebb a benzinhez, es nincs kenési képessége mint a gazoljanak. Amikor Taszáron meg volt US katonai bázis, elloptak egy kocsit a szerelvényből ami vitte a kerozint.
Aztán eladtak a gazdálkodónak,(egy konkrét esetről tudok), aki belerakta a Z0 2260 betakarító gépbe.
Elindították, és motor gyönyörűen elkezdett felpörögni, kb 5000rpm környéken le kellett verni a nagynyomású üzemanyag csöveket mert SEHOGY nem tudtak megállítani. Ez meg hagyományos adagolóval volt szerelve.
Az új, közös csöves rendszerben a Pumpa és a befecskendező elemek igen hamar megszorulnak a kenés hiánya miatt.
Az üzemanyag rendszer tisztító adalék különben majdnem tiszta kerozin. -
llax
senior tag
válasz t72killer #58 üzenetére
Esetleg megy vissza a finomítóba, némi ellenőrzés után mehet a többihez.
Itt nem kell szennyezéssel számolni, nincs "ismeretlen eredet" vagy számottevően eltérő összetétel. Szigorúbb normák vonatkoznak rá (nemzetközileg is), mint a benzinre vagy gázolajra.
Bruttó ára literenként helytől és mennyiségtől függően 500-700Ft között van + kezelési költségek.
(Budapesten 80USD/tonna +áfa a leszívás).Budapesten konkrét árat nem találtam, csak a mindenféle kezelési költségeket. Debrecenben 631-663Ft/liter (itt kezelési költségekről nem írnak - a sávos árazásból kiindulva már benne lehet a literárban.)
A különböző reptér használati árakat bogarászva több MTOW alapján számolandó tétel van, azaz max. felszállótömeg (gépre vonatkozó - nem tényleges) alapján kell fizetni, megkezdett tonnánként. Így érthető, hogy némely fapados miért vizsgáztatja alacsonyabb MTOW-ra a gépit gyári speckónál.
Ezen felül vannak mindenféle terminál használati díjak is, ha már felpakolták a gépre az utasokat, akkor az óra nem ketyeg tovább (viszont kezdődik a személyzet "rendes" munkaideje, ha már bezárták az ajtót - az erre járó bérrel együtt).
A nagy légitársaságoknál ezek (is) vastagon, tartalékokkal benne vannak a jegy árában, a fapadosok igyekeznek a minimumra szorítani a költséges infrastruktúrák használatát (ez teljesen renden lenne - pl. a takarításon spórolás már nem).A legnagyobb vicc, amikor Debrecenben, az oda járó egyetlen nagy légitársaság (LH - csak München) gépéhez busszal viszik ki az utasokat, ha nem tud közvetlenül a terminálépület mellé állni (ha a Wizz mindkét Debrecenben állomásoztatott A320-asa hamarabb beért, még akkor is csak ~150m). Tovább tart a buszra fel-leszállni, mint gyalog odamenni, de az LH utasainak "jár" a szolgáltatás (mondjuk esőben még lenne is értelme - vagy nyáron, amikor különféle charter járatok is jönnek-mennek és tényleg messzebb kellhet megállni a gépnek) Ez a másik véglet
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! HP ProDesk 600 G5 SFF számítógép, CPU: i7-9700, 16 GB RAM, 512GB SSD, Win10/11 PRO, telepítve
- 31.5" 2K QHD AORUS FI32Q G-Sync Super Speed (SS) IPS Panel 170Hz HDR400 + HLG Valós 1ms Garancia
- Hibátlan Lenovo Thinkpad X270 (I7-7500U, 16GB/256GB, 12,5 FHD) eladó!
- -50% Bontatlan Lenovo Yoga Slim 7i Pro Prémium Fémházas Ultrabook 14" i5-1240P 16/512 2,2K
- Samsung Galaxy Watch 6 Classic ezüst 47mm bluetooth okosóra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest