- Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen mosógépet vegyek?
- Windows 11 24H2
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Digitális Állampolgárság Program
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szipipeti
tag
És egy "saját" tapasztalat a jogalkotó hozzáállásáról a változó viszonyokhoz...
2x-sok éve (szándékosan nem írok pontos időt, sem azt a területet mely érintett)... üzletszerűen szerettünk volna foglalkozni egy "extrémsport" speciális területével.
Ennek nem is volt törvényi akadálya. Ami probléma volt, hogy egyszerűen az adott tevékenység nem volt beilleszthető a jogszabályok által pontosan definiált részére, hanem csak egy általános "egyéb" kategóriába illett bele.
Nem volt magyar nyelvű szabvány (mai napig nincs), (még nem voltunk EU- tagok)... (azóta egy EU-s "harmonizált" szabvány alkalmazható)
Mivel érezhetően erősen szürke zóna volt, igyekezetünkben eljutottunk egészen az ágazat miniszteri titkárához, aki egy "privát" beszélgetésben elmondta, hogy ne is számítsunk gyors, egyértelmű és működő jogszabályi háttérrendszerre...
1, jellemzően a jogszabályalkotás kapacitáshiánnyal küzd, és "futnak" az események és az "élet" gyors változásai után...
2, ezt figyelembe véve, valamint az "árát" egy jogszabályi háttér kiépítésének (előkészületek, szakvéleményezés, összevetés a párhuzamos már élő szabályokkal, valamint a nemzetközi joggal, módosítások, előterjesztések... törvénykezési szakaszba küldés... ect...) nem indítják meg, amíg nincs "kényszerítés" a jogalkotó felé... Ilyen lehet pl.: a nemzetközi kötelezettségek, vagy pl.: adott területen túl sok (és ezt szó szerint kell érteni) halott... -
Dr. Akula
félisten
Hajaj, de még mennyire, ismerek oylat akinek a motorja elé ugrott ki egy "ezt a villamost még elérem" gyaller, szarrá törve a motort, sofőrt. Persze pénze az nem volt amiből fizetni tudott volna, lehetett volna kérni behajtást, úgy 150 év alatt biztos be is folyt volna az összeg fele.
-
Dr. Akula
félisten
válasz twollah1976 #2 üzenetére
Ez a probléma megvan a biciklisekkel is, egyik se száll le a zebrán, de integet meg csengetget ha majdnem elütöd, pedig a KRESZ szerint is csak a gyallernak van elsőbsége a zebrán, cangával nincs.
-
Dr. Akula
félisten
Szerintem autók közé abszolút nem való a roller, nem tudja tartani a sebességet, az 1. kátyúban repülsz róla, a gyors ciklázással pedig a lassú, de erőteljes autók alá borulsz és el leszel gázolva.
Az igazi helye a járda lenne - ha tudnának az emberk kulturáltan közlekedni vele, nem ledudálni, letarolni, ijesztgetni a gyallereket. Ha meghallok egy csengőzést a járdán a hátam mögött, az automatikus reakcióm az szokott lenni hogy lerúgjam a drótszamárról vagy könyökkel üssem le, nem az hogy elsőbbséget adjak neki. Sajnos a közelekedési kultúra teljes hiánya meg a járdára teszi alkalmatlanná a rollert, ahogy a biciklit is.
Ennek ellenére a járdára termett, és jogszabály ide vagy oda, ott is fogják használni, de konfliktus az lesz. Ahogy a biciklisekkel is. Meg kell tanulni kulturáltan használni, nem irritáló módon. Addig marad a fight.
-
samujózsi
senior tag
válasz Cyberpunk #32 üzenetére
Csak a magam példájàt említhetem: áttétel megvan hozzá, ha 70 kiló lennék, minimális zsír, max. izomtömeggel, akkor könnyedén bírnám.
De elmúltam 50, az edzettségem sose volt hűde... nem egyszerű, na...
Hosszabb távon úgy 25-30 amit stabilan bírok.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
hunluki
senior tag
Gyorsan meg lehet azt szokni, nekem kb 10 perc volt. Személy szerint a rollerrel civilizáltan közlekedők -sajnos igen kicsi- közösségébe tartozom.
1. Alap hogy nem lóg a fejemből zene
2. 90%-ban kerékpárúton haladok odafigyelve a környezetemre és a megfelelő féktávokra ha para lenne
3. Ha járdán megyek akkor max 10, odafigyelve minden gyalogosra, háztömbök sarkát lassítva nagy ívben megközelítve, zebrán tolva.
4. Támogatom a komolyabb szabályzást, sőt a kötelező biztosítást is
5. Körbe vagyok pakolva mindenféle villogó és fényvisszaverő cuccokkal
6. Napi szinten munkába járáshoz használom autó/bkk helyett
7. Több mint 2500 legurult km rolleres tapasztalatom vanMegvallom az őszintét nekem fájna ha vissza kéne venni a tempóból, teljesen kezelhetőnek tartom. Ellenben támogatnám a kötelező kresszvizsgát, jogsit, vagy akár speciális vizsgát amit akár 2-3 évente újra le kell tenni és kimondottan roller specifikus. Ja és kb betiltanám a lime-ot és a hasonló szolgáltatásokat mert pontosan ugyanúgy keseríti meg az én életemet is mint bárki másét (eldobált, otthagyott rollerek, részegen randalírozók miatt a rolleresek megítélése).
Iszonyat praktikus cucc, rengeteget időt és pénzt spórolok vele, az "életérzés" részéről nem is beszélve. Nem épp a legvonzóbb de tegnap este 10-kor indultam haza délutános műszakból és nagyon komoly látvány volt a városon átgurulni nyugis tempóban a ködben. Vagy a másik fele hogy egy húzós nap után nyáron kis kitérővel úgy megyek haza hogy egyből kitisztul a fejem, kellemes érzés. Arról nem is beszélve hogy mire hazaérek nem azon zakatol az agyam hogy a hülye xyz hogy közlekedett és csattant majdnem bele a másikba hanem full nyugodtan és jóformán kipihenten állhatok neki a családi életnek.
-
Redneck
nagyúr
Autózok, motorozok, kerékpározok, tömegközlekedek, és gyalogos is vagyok. Anno lobbiztam a B125-ért, de mára kicsit máshogy látom. Kár, hogy nem jött össze, akkoriban komolyan gondoltam, hogy közlekedésbiztonsági, és környezetvédelmi szempontból jó irány lehet. Sajnos a kormány a lehúzást látta benne, plusz a társadalom jelentős része képtelen volt befogadni és meglátni a jó lehetőséget. A közlekedésben résztvevő sok barom láttán, talán nem is baj, hogy így alakult.
Mára sokat változott a forgalom, új eszközök jelentek meg a mindennapi közlekedésben, így nem ártana körültekintőbb szabályozás, és nagyobb kontroll, az utakon közlekedő járművekkel kapcsolatban.A poszthoz kapcsolódóan, ezeknek szerintem semmi helyük nincs a forgalomban:
-kamu 50-es gépeknek
-KRESZT leszaró kerékpárosoknak
-kerékpárúton vagy bringasávban görkorizó és gördeszkázó idiótáknak
-közúton 10 centi átmérőjű kerékkel e-rollerezőknek
-papírok nélkül 50-100 km/h-val elektromos kerékpározóknakEzeket mind szarrá büntetném.
Mindenképp törvénymódosításra, és értelmes szabályozásra van szükség. Új kategóriákat kell létrehozni, mert az elektromos kerékpárok és e-rollerek, jelenleg erősen szürke zónában mozognak.
A közlekedési kultúrán is fejleszteni kell, rengetegen totál sötétek az utakon. Szerintem elengedhetetlen, a gyermekkorban elkezdett oktatás, és a közúti forgalomhoz kötelező KRESZ vizsga bevezetése. Plusz a jövőben épülő, vagy felújításra kerülő közutak tervezésénél, vegyék figyelembe a megváltozott közlekedési szokásokat. Építsenek értékelhető minőségű útburkolatokat, normális méretű sávokkal, külön kerékpársávval vagy úttal. A járdáról le kell választani az emberi erővel hajtott, de nem közútra való eszközök (görkori/gördeszka/roller) sávját.A kerékpárok, elektoromos kerékpárok és rollerek használatát szintén KRESZ vizsgához, védőfelszerelések (bukósisak, láthatósági mellény) és biztonsági berendezések (világítás, fék) használatához kötném. Az elektromos rollerek műszaki feltételeit, minimális kerékméret és hasmagasság megadásával egészíteném ki.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Somatom
veterán
Kifelejtetted a Pedelecet. Azzal egy nyugdíjas is símán tartja a 25 -öt. Nálunk még nem annyira elterjedt, de ha a cikk is említ nyugati példákat, akkor én is tehetem. Németországban már több pedelecet adnak el, mint "analóg" kerékpárt.
energy4ever:
Alapvetően egyetértek veled, de sajnos, ez nem ilyen egyszerű. A KRESZ azt is meghatározza, hogy az egyes járműfajták hol és hogyan közlekedhetnek. Az SMKP besorolással ezeket a lélekvesztőket kizavarnád az autók közé. Na, abból lenne csak igazán halál, ami erősen rontaná az amúgy sem fényes baleseti statisztikánkat.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
yerico
senior tag
válasz szipipeti #77 üzenetére
Zebrán TILOS szaladni. Tempósan, de sétálva kell átmenni. Tilos áttekerni kerékpárral például. Valamint a gyalogosnak MEG kell győződnie arról, hogy gond nélkül átér, és csak utána léphet le az útra. És csak innentől kell elsőbbséget adnia neki az autósnak, mármint hogyha lelépett. Ha csak áll a járdán, akkor az csak annyit jelent, hogy nézelődik, de nem akar átmenni.
-
klaczi
aktív tag
Addig nem lesz szabályozás amíg valaki valami frekventált helyen, rolleres vagy más áldozat életét veszti!
Nap mint nap találkozom velük. Sokszor ketten állnak rajta, vagy a kedvencem mikor a menetirányból szembe érkeznek.
Szóval itt nálunk nem csak balra kell figyelni, hanem utána jobbra is. Egyirányú forgalom. Most is áll a ház előtt 3 darab, gondolom odalett a nafta.[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
Miert akarjak besorolni barhova is?
Sehol sem allja meg a helyet egy elektromos mikro kereku retek sem. Se roller, se semmi hasonlo.
Ami oneron kivul tud haladni magatol(elektromosan, benzinesen), arra legyen segedmotoros biztositas, minimum AM jogsi. Ha ezek nincsenek, legyen tovabbra is illegalis. Pont. Egyszeruen ahogy irtad, nem allja meg a helyet sehol sem..
Aki buta ahhoz, hogy megcsinalja a kreszt, az maradjon csak a gyaloglasnal, vagy tomegkozlekedesnel. Aki pedig annyira rossz testi allapotban van, hogy ne vezessen el egy valodi segedmotort(ami akar 45kilo alatt van), az szinten ne vezessen semmit se...Yerico:
Van valami korhatar ami alatt csak jardan kozlekedhetnek kerekparral. (12-14ev talan)
Valamint aki jardan kozlekedik kerepkarral ha jol tudom max 10km/h-val mehet.
Zebranal pedig lekell szalljon, es gyalogosan tolnia kell az ut tuloldalaig.[ Szerkesztve ]
-
yerico
senior tag
Az megvan, hogy kerékpárral csakis és kizárólag akkor lehet járdán közlekedni, ha NINCS mellette út, vagy az út kerékpáros közlekedésre alkalmatlan? És is az alkalmatlan nem azt jelenti, hogy túl nagy és veszélyes rajta a forgalom, vagy túl sok a kátyú, hanem mondjuk autópályát, vagy olyan útszakaszt, ahonnan a kerékpárosok ki vannak tiltva, például táblával.
-
timsigm
csendes tag
Az a baj ezekkel az új mikromobilitási eszközökkel, hogy nem illeszthető be semilyen életszerű közlekedési helyre sem.
Járdára gyors, közútra a kis kerék és a nagy sebességre való képesség párosa miatt veszélyes.
Bár ahogy közlekednek, engem nem zavar, hadd hulljon a férgesse.Bár nem sorolnám be kerékpárnak, mert akkor eléggé borítja a kresz ezen definicióját és megzavarná a többi csoportot, de mindenesetre ahhoz hasonló közlekedési szabály alá vonnám. Definiciót tekintve alapból belerakható a segédmotor osztályba, mert nem emberi erő hajtja, de valóban igaz, hogy már rég ki kellett volna venni, vagy átméretezni az egyéb paramétert.
a törvényhozás mindig lassan műkszik, főleg mert sok mindent tényezőt be kell várjon.
De az biztos bármilyen törvény szülessen, rettentő fájdalmas lesz, mivel a !!közlekedők!! döntő többsége sz***ik az egészre és úgy közlekedik mintha csak ő lenne az úton. Ilyen mentalitás mellett bármilyen lesz a törvény, fájni fog. -
citkar
addikt
Kerékpárosként szerintem sem szabadna kezelni az elektromos rollereket, mégpedig azért mert jóval gyorsabban halad, mint ahogy sok ember kerékpározni szokott. 25 km/h-val kevesen kerékpároznak hosszan, folyamatosan munkába menet (létezik, de kevesen vannak és ők nem is váltanak elektromos rollerre valószínűleg). Aki tud 25km/h-s tempóval kilométereket tekerni valószínűleg edzésben van, rendszeresen teszi ezt és megszokta ezt a tempót, velük nincs is gond, de amikor valaki a 10 esetleg 15 km/h-s kerékpáros tempójával átvált egy elektromos rollerre, ami jóval gyorsabban megy, mint ahogy ő szokott közlekedni akkor csak száguldozik, ráadásul járdán. Azt látom, hogy az emberek többsége nem képes megfelelően közlekedni 25 km/h-val egy rollerrel (gyorsabban meg pláne), kerülgeti a gyalogosokat, vagy ők ugranak el előle, vagy ütköznek.
Nehéz besorolni ezt az elektromos rollert, de szerintem vagy lassabb tempóra kéne korlátozni (10 vagy 15 km/h-ra) és mehetne kerékpárosként, vagy legyen gyorsabb és ha bírja az útnak megfelelő tempót, menjen segédmotorként (ha ekkora kerekekkel bevállalja valaki).[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz szipipeti #77 üzenetére
+ a gyalogosnak megkell gyozodnie az atkelese biztonsagarol.
Mint minden baleset, sajnalatos. Viszont azt lehet mondani, megerdemelte. Onszantabol (valoszinuleg) korulnezes nelkul kifutott egy gepjarmu ele. Normalis az ilyen?
Az esetek nagy reszeben 2 fele gyalogos letezik zebranal:
1.: Csolatas(se), fulhallgato, kapucni, telefon kezben nyomkodva, es megy elore mint egy hulye, barmi lehet elotte.
2.: Zebranal all, nincsen lampa, megallok, villogok neki, majd raszolok, hogy menjen mar at, es csak akkor ondul el.
Meglepo, de mostanaban a gyerekek(10-16) evesek a legnormalisabbak(atlagban) ilyen teren. -
szipipeti
tag
Ez valóban így van...
Néhány éve olvastam valami bírósági ítélet kivonatát valahol... (most nem találtam már meg)...
A lényeg az volt, hogy a zebrán egy sportoló srác futott át (lámpa nem volt) bokor mögül...
Az ítélet őt hozta ki hibásnak, mert "gyalogos" közlekedésre kell számítania az autósnak, ami 4-6 km/h, nem 10-12,,, (tehát minimum 2x-es sebesség). -
válasz szabi__memo #22 üzenetére
Az, de sajnos az is, amit a "sokat" megélt, bölcs öregek csinálnak a közlekedésben, gyalogostól kezdve az autóig, vagy biciklivel, ami talán a legrosszabb
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Somatom
veterán
Erről van szó. Sok nyakatekert paragrafus helyett, a természetes önszabályzás módszerét kéne alkalmazni. Engem nem érdekel, hogy ki, mivel, hogyan közlekedik, de ha én vagyok szenvedő alanya elmebeteg közlekedési stílusának, azzal szándékosan veszélyeztet. Sztem ilyenkor automatikusan törvényen kívülivé kéne váljon, akit jogi következmények nélkül hátba suhinthatnék a három kilós bringalezáró lánccal, vagy a lendületét kihasználva, egy kecses mozdulattal átbillenthetném a bringaútról a Margit híd korlátján egy gyors csobbanásra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #70 üzenetére
Az én 50-es robim is megy 95-el, 125-ös mociból meg van ami 140-et veri. Nem jut eszembe melyik, de youtubeon láttam róla videót nemrég.
Ja
-
d@vee
őstag
Dehogy kell biciklinek kezelni. Egyre gyakrabban látok bicikliseket átsüvíteni zebrán, hát...egy büdös nagy taslit kellene csapni mindnek. Ha motorral vagy autóval megyek, igyekszek már messziről kiszúrni, van-e ilyen gyanús alak, de az a gond hogy az ilyen elektromos szarokkal (már bocs) is simán rámennek az utcára pár sarok erejéig.
Ja
-
Fred23
nagyúr
Tetszett a cikk, egy helyen azért meglepődtem: "Pintér Sándor belügyminiszter, illetve miniszterelnök-helyettes úr". Egy Don Pintér Sándor akkor már rövidebb lett volna, de persze világos így is a szöveg.
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
Nem vagy naprakesz a temaban, az biztos!
125os siman tudja a 100-at. Nekem van GSX-R 125om, 11KW, tehat papiron is A1. 3asban eleri mar a 100-at, es van 3db sebesseg felfele meg! Teljesitmenyben a legjobb A1-es motor(ara is van, 1,4millio ft!)
Regi Aprilia RS125 2T akar 180at is megy...(igaz, az A2 mar, hiaba 125)
-
t72killer
titán
-
Louro
őstag
Nem értem mi itt a gond. Bár az igaz, hogy sok-sok éve letettem a KRESZ vizsgát. De mivel egyszer kellett, így nem "ülepedett le" a tudás. Ha iskolában tanítanák, akkor talán jobban beégne.
De gondolom te betéve ismered a KRESZ-t, ha letetted a vizsgát. Na meg nem 100%-ra vizsgáztam, mielőtt ez lenne az ok, amibe még bele lehetne kötni.
Mess with the best / Die like the rest
-
Somatom
veterán
Viccelsz? A fateromtól örökölt, 1972 -es, 125 -ös Trophy MZ is símán tudott 100 -at. A 125 -ös, négyütemű Aprilia Scarabeom úgy gyorsul 100 -ig, mint a villám. Olyan 140 -körül lehet a vége. Nem értek egyet azzal, hogy külön motoros képzés nélkül ilyen teljesítményű járműveket lehessen vezetni közúton.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
solena
tag
Tudom, hogy nem buli, biciklivel meg aztán pláne.
125ös motor a százat? Annak aztán lehet áttétje, ha még tartani is tudja. Nem ccm-ben kéne ezt mérni, hanem teljesítményben, és akkor tökmindegy lenne, hogy mekkora a térfogat.
Vesa: tudom, hogy rosszabb, mint 30 éve, mert sokkal több lett az autós, sokkal nagyobb a forgalom, és sokkal nagyobb teljesítményű járművek vannak az utakon. Ezért kéne betartatni rendesen azt a nyomorult kreszt, és nem össznépi játékot űzni abból, hogy ki szúrja ki a "civil rendőrautókat". Mert nem azért kéne szabályosan közlekedni, hogy "jajúristen, megb*sz a rendőr", hanem hogy mindenki épségben eljusson a céljához.
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
ivana
Ármester
Teljesen mindegy, mész motorral és a nyerges szabályosan előz szerinted ez kellemes? Egy 125-ös motor meg azért viszi a 100-at.
Amúgy normálisabb helyeken 125-öst vezethetsz autó jogsival. Ez a B125 így magyar sajátosság. Van ahol részt kell venni egy egy napos oktatáson, de vizsga meg hasonlók nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-
solena
tag
Végülis, lehetne 50.
De nem szántanám be, mert lehetne tőlem 125 ccm is, de akkor sem haladhatná meg a megengedett sebességeit. Legyen leszabályozva (ezért kéne rá a műszaki vizsga meg a többi, hogy nyomon lehessen követni). Persze, ez is megkerülhető, mint minden, de ha nincs rá szabályzás, akkor nem lehet szankcionálni, ha rajtakapják.
Vagy, ha már "nevezéktan", akkor a lassú, kisteljesítményű lenne az új M, és akkor az "M2"-t be lehetne tenni a B125-be, ha valaki autó mellett vezetne ilyen kávédarálókat, ha meg csak önmagában, akkor "M2".
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
ivana
Ármester
Hagyományos kismotor jellegű járművek: "M2" kategória, annyi módosítással, hogy ugyanúgy biztosítás, forgalmi, műszaki vizsga, településen max 40km/h, településen kívül max 60km/h.
Mi a értelme lenne 50 alá korlátozni belterületen, csak feltartja a forgalmat. Én a kismotor kategóriát úgy ahogy van beszántanám. Vonatkozzon az rá, mint a 125-re és lehessen vezetni 125-öst B jogsival.
-
solena
tag
Szerintem nem fajtákra kellene szédszedni (e-roller, e-motor, segway, anyámkínja, stb.), hanem teljesítményre, és azt leszabályozni.
Gyalogos: saját lábán közlekedik, saját erejéből.
Emberi erőt használó járművek: olyan közlekedési eszközök, amit kizárólag a használója fizikai ereje hajt meg. Ez lehet kerékpár, gördeszka, sima roller, görkorcsolya, nyuszimotor, stb., ami gyalogosoknak kialakított helyen (járda, sétálóutca, stb.) maximum 10 km/h sebességgel közlekedhet, fokozott óvatossággal. Kerékpárúton és más, a kerékpárosokra vonatkozó szabályozású sebességgel. 14 éves kor alatt nem kötelező a kresz-vizsga megléte, de addig a szülő/gondviselő tartozik felelősséggel a gyerek közlekedéséért, utána kötelező.
Kisteljesítményű/lassú járművek: olyan, nem ember által hajtott jármű, aminek a maximuma 25km/h (a rehabos rokimotort is ide sorolnám, igaz, az max 10 km/h, annyi engedménnyel, hogy ő járdán is közlekedhet), kötelező biztosítás, kötelező regisztráció gyáriszám/alvázszám alapján, amit könnyű leolvasni (így lenne forgalmija a járműnek), a használatához "M1" jogosítvány kellene (kettészedném az M kategóriát, mint ahogy az A van szétszedve), és ugyanúgy műszaki vizsgára kéne hurcolászni, mint a nagyokat. Akinek van pénze ilyen úri huncutságra, legyen pénze fenntartani. És ő közlekedhetne kerékpárúton is, annak a megkötéseivel.
Hagyományos kismotor jellegű járművek: "M2" kategória, annyi módosítással, hogy ugyanúgy biztosítás, forgalmi, műszaki vizsga, településen max 40km/h, településen kívül max 60km/h.
KRESZ: mindenkinek kötelezővé tenném a vizsgát. Akinek nincs, nem lenne kötelező a tanfolyam, és az első vizsgáját ingyen tehetné le, de a tanfolyam nem ingyenes, és minden további vizsga fizetős. Gyerekeknek 14 éves korukig ingyen lenne a KRESZ-tanfolyam.
Ha valakit elkapnak azzal, hogy nincs műszakija/jogosítványa, stb., el lehessen kobozni a járművet ott helyben (trélert hívni, beszállítani telephelyre), és annak a költségeit a vétkesre verni. Ha a járművét adott időn belül nem váltja ki (nem szerzi meg a vizsgát, nem intézi a járműve ügyeit), be lehetne zúzatni, vagy érvényesített forgalmival árverésre bocsátani (amelyik látszólag jobban megéri).
[ Szerkesztve ]
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
t72killer
titán
válasz Necroman_Mk2 #47 üzenetére
Nincsen, de be fogok szerezni egy kamerát sztem. Hullaszállító esélyes volt a dolog, uis még akkoris métereket repül a pali, ha nem én ütöm el, hanem ő száll belém oldalról. Kettőnk szerencséje volt, hogy jóval gyorsabb volt nálam, és átsuhant előttem. Tanulság: gyalogosok által bejárt helyeket akkoris csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, ha fényévnyire nincs senki, amivel ha nekimész a delikvensnek, akkor se nyírod ki/az idióta a kocsi oldalával találkozik, nem a szélvédőről kell levakarni.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
e-newsee
addikt
válasz Necroman_Mk2 #50 üzenetére
Tudom, hogy volt régen is boltból kilépős gázolás, mert eddig is voltak biciklisek, görkorisok, sima rolleresek, de az ilyen balesetek kockázata ezeknek az eszközöknek a megjelenésével sokkal nagyobb lett, ezért számítani kell a jövőben ilyenekre. A felelősség jobban megoszlik a kétféle közlekedő között.
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
ncc1701
veterán
-
Necroman_Mk2
őstag
Ilyen boltból kilépős elütés sztorit én már kerékpárral is hallottam, szóval nem az e-rollerekkel együtt jelent meg. De abban igazat adok, hogy valamit kezdeni is kell velük, és nem a segédmotoros kerékpárba sorolás a megoldás. (Elektromos robogónál, esetleg biciklinél még oké, de az más tészta.)
Én megtartanám a bérlés lehetőségét is, viszont ezeknek a max sebességét lekorlátoztatnám 10-15 km/h-ra. Az is kb. 2-3-szor gyorsabb egy sétáló embernél, de egy gyalogosokkal teli járdán vagy sétállóutcán ez bizony szükséges."Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
ivana
Ármester
+1 életveszélyesek ezek a tuning rollerek. Megyek 35-el a népligetben bringával és simán megelőz... Én amúgy a 25-öt is túlzásnak tartom ekkora kerekkel, kb. 15-re korlátoznám ezeket, közelítve a "rendes" rollerek sebességéhez.
(#12) Louro
Biciklire szerintem(!) - nem néztem utána - nincs. Vannak, akik szinte 50-nel száguldoznak.
A Kresz ismeretét pedig kötelező iskolai tananyaggá minősíteném.
Azért ez így Először ismerni kéne a KRESZ-t és utána beszélni róla. A bringás sebességkorlátozások a normál B jogsi KRESZ vizsgán is a tananyag részei.
-
e-newsee
addikt
Amúgy az is baj, hogy az e-rollerrel gyalogosok közt közlekedsz némán, de viszonylag gyorsan. Így, még ha csak 10km/h-s tempóval gurulsz is, és egy gyalogos váratlanul hátralép, oldalra lép, elfordul egy kirakattól, vagy kilép egy üzletből, és te túl közel vagy, akkor sem fogsz tudni megállni. Persze nem lesz belőle súlyos sérülés, max egy kis horzsolás, összefejelés, stb, de akkor is te leszel a hülye, nem a gyalogos, aki körül sem nézve ténfereg. Hozzáteszem, kb teljes joggal, mert a járdán, vagy egy téren miért is kellene számítania nála gyorsabb járműre? Eddig legalábbis így volt. De ahogy nő a kerékpárok, és az egyéb mikromobilitási formák száma, a gyalogosoknak is egyre nagyobb felelősségük van a saját biztonságuk megőrzése érdekében. Sajnos manapság körül kell nézni, nem lehet csak úgy hátrálni (lábzoomolni ), miközben a kamera keresőjébe nézünk. Megváltozott a környezet, meg kell változni a kultúrának is. Nehéz, de alapvetően ezzel kellene kezdeni, mert a kultúra az, amit törvényileg igen nehéz befolyásolni.
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
Necroman_Mk2
őstag
válasz t72killer #23 üzenetére
"Szívás, tehát még engem visznek el..."
Inkább mindkettőtöket: téged a rendőrség, a deszkást (rollerest, korist) meg jobb esetben a mentő, rosszabb esetben a hullaszállító. Egyik se túl jó opció...
Bár ha van a kocsiban kamera, és készült az elcsapásról felvétel, azt elküldeném deszkás fórumoknak, blogoknak meg FB csoportoknak, hogy okuljanak a másik kárán.[ Szerkesztve ]
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
Vesa
veterán
válasz szabi__memo #22 üzenetére
"Az hogy iskolában nem oktatják az döbbenetes, szánalmas és szégyen"
Van viszont hittan, ami úgy hiányzik, mint egy falat kenyér...
A tudomány a valóság költészete!
-
dugo_
veterán
Jogosítványt és KRESZ vizsgát az autósoknak!
http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/bunugyek/serult-a-szelvedoben
-
Vesa
veterán
válasz arnyekxxx #40 üzenetére
Direkt oda írtam, hogy rollerezni és biciklizni nekik sem szabadna a zebrán! Ezzel együtt a zebárt úgy kell megközelíteni, hogy meg tudj állni. Ha ráteker valaki, ő lesz a hibás, az más kérdés, hogy tudod-e majd bizonyítani, hogy rajta ült és nem tolta. De ez most a kérdést tekintve irreleváns, ilyen probléma a sima bringánál is van napi szinten, mégsem jellemző tömegesen. Az E-rollerrel nem ez a baj, hanem az, hogy gyalogosokat gázolnak és erről már lesúlytó statisztika is van.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Az elektromos rollereket lehet és kell is szabályozni, de a 21. századhoz méltó módon"
Ez a lényeg! A cikk jó, de nem esik szó arról, miért akarják szabályozni a területet (most azt tegyük félre, hogy jó magyar szokás szerint idióta módon). Az E-rollerek és E-bikeok megjelenésével párhuzamosan, ugrásszerűen megnőtt balesetek száma, jellemzően két módon:
1. gyalogos gázolások (E-rolleres/biciklis gázol gyalogost)
2. közúti baleset (autó/kamion/akármi gázol E-rollerest/biciklist)Valamit tenni kell az ügyben, mert rohamosan nő ezeknek a járműveknek a száma, főleg a gyerekek, fiatalok körében, akik koruknál fogva eleve nem a körültekintésükről, nyugalmukról, és felelős közlekedési magatartásukról híresek, ráadásul semmiféle KRESZ ismerettel nem rendelkeznek.
Az SMKP besorolás viszont baromság, egy modern szabályozásra lenne szükség méghozzá sürgősen.A tudomány a valóság költészete!
-
ncc1701
veterán
A bicaj, és a roller jármű. Járművel nem közlekedhetsz a zebrán, de ha közlekedsz is, számíts arra, h nincs elsöbbséged. Egyrészt. Másrészt az autós arra számít, hogy galogos sebességgel érkezik meg a zebrára a gyalog, így lehet, h ha akarna sem tudna megállni egy gyors rollernek/bicajnak.
Kímélj meg ettől mindenkit, inkább vegyél be otthon egy levél altatót, nem jó dolog vétlenként megölni valakit, és ezzel együtt élni. -
-
Az írás jó!
A segédmotoros kerékpár esete egy kicsit árnyalt, hajdan, mikor ez a kategória létrejött, az autó sokkal ritkább eszköz volt, akinek nem volt pénze autóra (sokaknak nem volt), az motorozott. A segédmotoros kerékpár egy tanulóeszköznek indult ezen az úton. A szabályozása persze lemaradt, még anno én is például úgy vizsgáztam le belőle 14 évesként (mert onnantól lehetett), hogy egy 10+2 kérdéses tesztet kellett kitölteni, a 10 kérdés a KRESZ-re vonatkozott, a plusz kettő az egészségügyre. Már akkor is vicc volt ez. De fiatalként élveztük a mobilitás következő fokát a Tacskó bicikli után.
A KRESZ-t mindenkinek ismernie kell - a gyalogosnak is. A nem ismerete nem mentesít a hatálya alól.
Az elektromos rollernél egyébként én is a bérelhető megoldásokban látom a hibát. Azt kellene szigorúbban szabályozni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Vesa
veterán
válasz twollah1976 #2 üzenetére
"Majd ha kiugrik eleg a zebrara egy ilyen roller akkor teljesen mashogy fogsz gondolkodni."
Zebrán?? Autósként köteles vagy a zebrát úgy megközelíteni, hogy meg tudj állni ha a gyalogos lelép rá. A zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége! KRESZ megvan?
Az más kérdés, hogy a gyaogos nem biciklizhet(ne) és nem rollerozhat(na) a zebrán (tolniuk kéne), de ez független a kérdéstől.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz twollah1976 #2 üzenetére
"Majd ha kiugrik eleg a zebrara egy ilyen roller akkor teljesen mashogy fogsz gondolkodni."
Zebrán?? Autósként köteles vagy a zebrát úgy megközelíteni, hogy meg tudj állni ha a gyalogos lelép rá. A zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége! KRESZ megvan?
A tudomány a valóság költészete!
-
Cyberpunk
félisten
Nekem 50-es a nagy tányér, hátul meg 11 a kicsi fogaskerék (országúti bicaj). Az 50/11-el úgy 57-58 km/h tekerhető ki síkon. De én a Dunántúlon élek, itt azért van szint is, mivel dombság. Így főleg egyedül az átlagaim 30 körül mozognak. Többen azért lehet haladósabban is tekerni egymást váltva az élen.
Hope was the right choice, and it always will be.
-
Lucko81
csendes tag
Már egy ideje én is e-rollert használok munkába járáshoz. Kell mennem közúton, bringa úton és járdán is. Ugyan azokat a szabályokat alkalmazom, amit a bringákra is előír a kresz. És soha egy rossz szót nem kaptam még senkitől. Vagyis közúton 25km/h (erre limitálva van a roller), bringa úton 20km/h, járdán pedig 10km/h. Csak be kéne tartani a szabályokat mindenkinek és minden rendben lenne. A roller = segédmotornak minősítés meg egy baromság.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Cyberpunk #32 üzenetére
Igen, pontosan, nagy tempó hosszú távon, na oda kell kondi. Dunakanyarba járunk edzeni, ~80km-en 27-es átlag mellett van 145-150 körüli átlag pulzusunk. Az ugye nem kevés. De egy ilyen 50+km/h kitekeréstől is eléggé felszökik, hiába, puding vagyok. Áttételem meg ilyen kislányos, 48-11-es (trekking a bicó, feleslegek leszórva róla, 25mm-es gumikkal, outi hátsó sorral).
[ Szerkesztve ]
-
Cyberpunk
félisten
50 Km/h nem nagy ügy síkon biciklivel, nyilván a bicikli fajtája is számít, például vékony gumis országútival, vagy időfutammal, ahol még könyökölsz is könnyebb. Igazából két dolog függvénye, erőnlét és áttétel. Mondjuk ezt megtartani 10-20 km-en keresztül na oda már kell a láb.
Hope was the right choice, and it always will be.
-
Cyberpunk
félisten
Hát ma még a kerékpárra sem írják elő a kötelező bukósisakot, csak ajánlás van. A szabályaink egy része elavult, vagy korrekcióra szorulna. a KRESZ oktatást támogatnám, több értelme van, mint valami kijelölt ideológia mentén az erkölcstannak.
Hope was the right choice, and it always will be.
-
Cyberpunk
félisten
Vicc, de ilyen abszurdok még bőven léteznek ebben az országban.
Hope was the right choice, and it always will be.
-
dugo_
veterán
válasz samujózsi #28 üzenetére
Egyszer repülőrajttal próbáltam leelőzni a csuklós volvót az astoria-deák között, de csak a 18 méteres hosszát sikerült behozni 47km/h-s max mellett, aztán elkezdett fékezni a megállóhoz.
Nem sokáig használtam sebességmérőt, mert mindig azt figyeltem, hogy mikor tudok 40km/h fölé pörgetni, ami lefelé nézve nem túl biztonságos. A thököly is megvolt 44-nel, ráadásul nem túl hosszú, 42-16-os áttétel mellett, egy sebességgel.
-
mpierre
veterán
Jav.:
.... is kb sehol sem tud biztonságosan, magát vagy, másokat nem veszélyeztetve haladni.
[ Szerkesztve ]
#### A hatalom nem egy jelvény vagy egy pisztoly. A hatalom az a hazugság: minduntalan hazudni, míg lassan az egész világ behódol neked. #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html #### https://youtu.be/CRaOpLyIDpk
-
mpierre
veterán
Nos. Kissé régebbre kell visszanyúlni az időben, hogy érthető legyen ez az elég fura elképzelés.
A nem emberi erővel hajtott roller nem egy új keletű dolog. A 1990-es évek közepén volt egy olyasmi, amit Motoroll-nak neveztek. Még a BNV-re is kijutottak egy standdal, meg egy rakat rollerrel. Ez egy olyan szerkezet volt, amit egy kétütemű motor dörzshajtással hajtott. A váz acélcsőből készült, a kerekek a mindenki által ismert köbös alu kuka kerekei voltak. Egy megfelelően kis tömegű emberrel igen komoly tempót lehetett vele elérni és baromi zajos volt. (A hátad mögött szabályosan haladó Ifát nem hallottad...) Ennek egy újabb kori deriváltja, másabb motorral, lánchajtással, rendes fékekkel: [link] Ma elektromos motorral készülnek.
A motor mibenléte nem változtat a tényen, hogy a motoros / elektromos roller gyorsabb a gyalognál, de lassabb a verdáknál. Vagyis is kb sehol sem tud biztonságosan, magát vagy, másokat veszélyeztetve haladni. (Felesleges kielemezni a használat "kúturaltsági" színvonalát... )
Azt nem tudom, hogy a korábbi járművek meddig jutottak a magyar bürokrácia útvesztőjében. Feltéve, ha bármelyik "feltaláló" nekiállt a hivatalos engedélyeket, stb beszerezni, vagy gerillázott az ötletével... Ha valaki elkezdte az engedélyezést, akkor nem előzmény nélküli a feltűnése a motorikus hajtású rollernek. Így simán beleeshetett abba a csapdába, hogy: ja, ilyen már volt... akkor oda került volna... mindegy mi hajtja... jó lesz most is ott.
#### A hatalom nem egy jelvény vagy egy pisztoly. A hatalom az a hazugság: minduntalan hazudni, míg lassan az egész világ behódol neked. #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html #### https://youtu.be/CRaOpLyIDpk
-
Slack
tag
Az írás elejével egyet kell értenem. Valóban nem jó a jelenlegi szabályozás.
Ugyanakkor személy szerint az elektromos rollert betiltanám, mert sem az úttestre, sem a járdára nem való.
(Bicikli útra talán...)
Arra az érvre pedig, hogy más országokban tud normálisan működni, arra azt tudom mondani, hogy nem; máshol sem működik normálisan... Rendszeresen jelennek meg cikkek arról, hogy xy országban is szabályozni akarják. (Nyilván nem azért mert olyan jól működik.) -
t72killer
titán
Szívás, tehát még engem visznek el... Elég nagy lyuk a szabályozásban, pedig gördeszkák-görkorik sokkal régebb óta vannak, mint ezek az elektromos ketyerék. Nem belátható zebrakörnyék is van bőven - illetve nem csak zebránál van a gyalognak elsőbbsége.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
ncc1701
veterán
válasz samujózsi #13 üzenetére
50-55km/h nekem azért összejön síkon, igaz, nem nagyon eröltetem. Nem vagyok egy bicajos alkat, 110kg, és 2x éve gyúrok. Jó bicaj kell hozzá amúgy, meg jó minőségű út. Edzeni szoktunk bicajjal is, van, h a 30km-es szakaszt 37-es átlaggal letoljuk 5 fős bolyban. De balcsi kör már csak 24-25km/h-s átlaggal megy, lévén pocsék a bicaj út.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
-
dugo_
veterán
Biciklire szerintem(!) - nem néztem utána - nincs.
Akkor talán nézz utána.
Sebesség
26. §
(1)
d) * teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
da) * lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) * lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d/2. * a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3. * a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok
54. §
(2) * Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni. -
szentkuti11
addikt
Köszi a visszajelzést! Sajnos ezzel kapcsolatban nem találtam teljesen pontos, hiteles forrást, és eddig mindenki mást állított (gondolom, hogy a városon kívül-belül vonalon lesz a megoldás, ahogy néhány kommenttel később írja egy kolléga), én pedig koromból eredően erre még nem tudok emlékezni, úgyhogy kivettem a zárójeles gondolatot a cikkből!
-
DeXoSZ
csendes tag
Nagyon egyetértek az írással, én is szívesen használnék 125-ös négyüteműt B jogsival nyáron, de nem hiányzik az ezzel járó bürökratikus macera. Így marad az ugyanolyan dinamikájú, de jóval szennyezőbb 50-es kétütemű...
Mellesleg Olaszországban lazán béreltem így 125-öst, ráadásul utassal.A második feléhez meg, pár hónapja használok elektromos rollert, vonattal kombinálva gyorsabban beérek a munkahelyre, mintha beülnék egyedül az autómba arra a 10km-re.
-
Louro
őstag
válasz yodamester10 #8 üzenetére
Hidd el, kevés ilyen van. Papa-mama megvette gyerekének a hasonló rollert. Nem saját zsebpénzből. És nem törődik vele. Száguld, ugrat, szlalomozik az autók között. Életkorhoz kötés se az igazi, mert rendőr nem fog random megállítani rollereseket. A trafis fotókon nem látszik, ami alapján be lehetne azonosítani a tulajokat.
Lehet meredek, de én biciklire is tennék valami rendszámtáblát és máris meglenne a tulaj, ha száguldozik vagy bajt okoz. Jelenleg nekimegy a tömegnek, aztán továbbhajt. Ki azonosítja? Senki. Jegyzőkönyvben: "A köcsög piros biciklis, akin fekete bukósisak volt és símaszk, belehajtott a tömegbe."
Mess with the best / Die like the rest
-
Louro
őstag
Megértem a felháborodást. De! Új kategória bevezetése nélkül ez a leglogikusabb. A "motoros" roller mára veszélyes jármű lett. Ezek az újak, pláne úgy, hogy nemrég olvastam, hogy van közel 100km/h-re képes is....
1.: Védőfelszerelés nincs.
2.: Járdán bárki kilép egy épületből akár, egy 40-nel suhanó rolleres elég nagy bajt tud okozni. (Biciklis is.)
3.: Ha úttesten halad, akkor öngyilkos a védőfelszerelések nélkül.Minden kerekes járműre sebességszabályozás kellene. Biciklire szerintem(!) - nem néztem utána - nincs. Vannak, akik szinte 50-nel száguldoznak.
A Kresz ismeretét pedig kötelező iskolai tananyaggá minősíteném. Gyalogos is legyen tisztában a szabályokkal, szabályozásokkal.
[ Szerkesztve ]
Mess with the best / Die like the rest
-
-
e-newsee
addikt
Valóban, a másnak okozott kár szempontjából nem mindegy a tömeg. De hogy te mekkorát esel, az ugyanaz. Viszont szét lehetne akkor szedni mondjuk úgy, hogy kézi erővel is működtethető (pedál), illetve valahogy megfogni azt, hogy a bringák úgymond "könnyűszerkezetesek". Vagy nem tudom.
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
szabi__memo
nagyúr
Az idiótákat kellene betiltani. Legyen autós, motoros, rolleres vagy gyalogos
-
yodamester10
őstag
Én pont azért vettem elektromos rollert,hogy jó időben ne kelljen használni a 8km-re levő munkahelyemre a dízel autót.A dízelt tavaly lecseréltem egy golf gte-re de jó időben biztos rollerrel megyek melózni.A baj a roller használókkal,hogy van idióta is köztük főleg a bérelt rollereknél amit be tiltanék és mindjárt lenne egy normális használat mert ugye a 100 ezres saját rollert senki nem dobálja ugrat vele stb.Nekem van mijia és kugo s1 de egyikkel sem mernék a városban a 2x2 sávban rollerezni 26km/h-val úgy,hogy 1996 óta van jogsim.A sisak ok azzal egyet értek sőt a 7 éves kölyök se nyomuljon vele forgalmas helyen de hogy segédmotor az egy vicc.
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
senior tag
Vélemény: tömény arrogancia, a tények figyelembevételének teljes mellőzése. Egy ilyen "nem sm" roller lazán megelőzött, miközben én 30+ tempóval tekertem. És ezek még inkább mennek agyatlanul, mindenhol, mint a biciklisek.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
e-newsee
addikt
Én simán létrehoznék egy "mikromobil" kategóriát. A neve nem tudom, mi lenne, de bele lehetne sorolni a fent említett Segway-t, az e-rollereket, hoverboardot (igen, azt is), és akár a görkorit, gördeszkát is olyan szinten, hogy közterületen közlekedve kötelező legyen a térd- és könyökvédő, valamint a sisak. Zárt pályán, magánterületen értelemszerűen úgy
esikszáll le róla mindenki, ahogy akar.
A segédenergiával támogatott mikromobilitási eszközökre pedig elő kellene írni egy regisztrációs kötelezettséget. Nem is kell rendszámozni, ezeknél a cuccoknál ott egy gyári sorozatszám. Csak fel kellene használni, max kiegészíteni valami egyedi sorszámmal, hogyha esetleg két külön gyártó is ugyanazt a sorozatszámot adná a termékének. De akár lehetne rendszám is, csak nem kellene az a bumszli nagy, mint az autóknál. Nyilván ehhez kellene plusz munka más területen is, és valahogy be is kellene tartatni a kötelező regisztrációt (és a kivezetést/átvezetést is). És szerintem pont ezért nem foglalkoznak vele, mert kurva sok munka lenne, és nehéz lenne betartatni, vagy ellenőrizni (lévén, hogy minden sufni webáruházban kapni e-rollert), ahhoz meg itt nálunk nem fűlik a foga senkinek sem.
És, bár mérni nehéz lenne, de a szabályozás kedvéért kellene egy sebességhatár is, amivel maximum közlekedhetnek gyalogosok által is használt területen. A teljesítménykorlátot eleve elvetném, mert egy 1kW-os rollerrel is lehet lassan menni, és egy 400W-ossal is gyorsan, ha a körülmények adottak.
De az egésznek annak kellene lenni az alapjának, hogy kötelező oktatási tananyag lenne a KRESZ. Nem csak egy egyszerű kivonat "úgysem lesz mindenkinek jogsija" alapon, hanem a teljes szabályozás. Egy tanév bőven elég lenne rá mondjuk általános 6.-ban. Akkor már elvárható (kellene, hogy legyen) egy gyerektől, hogy képes felfogni többszörösen összetett mondatokat. Suliban elég lenne egy osztályzat év végén, és attól még, aki jogsit akar, ugyanúgy tegyen KRESZ vizsgát! Így meg lenne az alapszintű tudás, hogy ha valakinek csak kettese lesz "KRESZ"-ből, akkor is legalább az alapokkal tisztában van, ha meg jogsival akarja veszélyeztetni a környezetét, akkor meg kell tanulnia rendesen is!
A segédmotorkerékpár kategóriát én megszüntetném, és beolvasztanám a legalsó rendes motor kategóriába. Csak valahogy azt kellene definiálni, hogy mitől számítana motornak, és meddig tartana mondjuk egy elektromos bicikli. És ez elég nehéz, mert teljesítményben és sebességben vannak átfedések. És nyilván baleset szempontjából tök mindegy, hogy egy motoros KTM biciklivel, vagy egy Honda robogóval zakózol 60-nal. Merthogy mindkettő képes annyival menni. Szóval erre nincs ötletem, de erre vannak a "szakemberek", ezt nekik kellene egy komoly workshop keretében kidolgozni. És nem csak a jelenlegi piacot figyelembe venni, hanem megnézni a külföldi trendeket, hogy mik fognak várhatóan beszivárogni pár év múlva, amiket szintén be kell majd illeszteni a rendszerbe.Csak sajnos az egésznek az a rákfenéje, hogy nem látszik a szándék a törvényhozás részéről. Különben nem ilyen nyilatkozatot tettek volna az illetékesek, hanem mondjuk egy olyat, hogy nyugi, folyik egy projekt az alsóbb kategóriás személyi közlekedés átreformálására a piaci szereplők, és a szakértők bevonásával, várhatóan x időn belül benyújtjuk a javaslatot.
A másik hiányzó lökés pedig az, hogy az embereknek sincs igénye a változásra, mert ez a szürke zóna mindenkinek jó úgy, ahogy van. "Tudom, hogy belepisilsz a medencébe, de nem tudom bizonyítani, és különben sem az én medencém.""Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
t72killer
titán
válasz twollah1976 #2 üzenetére
A cikk szerint bicikliként kéne kezelni, a biciklis ugyanúgy vétkes, ha zebrán vagánykodik felülve.
Szabályozni kell, de nem kell túlszabályozni. A lényeg, hogy kerüljön ki a gyalogos kategóriából minden kocogó gyalognál gyorsabb eszköz, és bizony vannak még bőven: gördeszka, görkori, segway(?)...
A felelősségbiztosítást pedig már a gyalogosoknak is kötelezővé tenném, egy gyalog is tud szabálysértéssel totálkárt okozni.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Degeczi
nagyúr
"akár 40 km/h sebességükhöz pedig idővel (ez már ’80-as évek, annak is a második fele) megérkezett a kötelező bukósisak is" - nem így van, már bőven a 90-es évek eleje volt, mire kötelező lett a bukósisak (és picit korábban a kötelező felelősségbiztosítás is).
Azért tudom, mert részben ezért raktam le annak idején a Babettát, amit a 90-es taxiblokád idején még gyakran használtam. -
twollah1976
őstag
Majd ha kiugrik eleg a zebrara egy ilyen roller akkor teljesen mashogy fogsz gondolkodni.
Foleg ebben a nyalkas csuszos idoben.
Az egyik pillanatban meg senki sincs a zebran, a masikban egy villanas es ott van a kozepen a rolleres.
Ha lassan mentel megallsz, ha nem figyeltel elutotted.\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
szabi__memo
nagyúr
Jó kis cikk lett. Gratulálok
Normális szabályozás nélkül veszélyes minden kategória. Meg normális utak nélkül is
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó! Kishibás Rtx 2070 8GB
- Brother QL 600 - Etikett és címkenyomtató -
- Acer PREDATOR DLSS3 Gamer - I7 10700/RTX 4060/512GB NVME/1TB/ GARANCIA-BESZÁMÍTÁS!!
- Gamer Ryzen 5600X / 16GB DDR4 / RTX 3070 / 512GB NVME / 1TB HDD / GARANCIA / BESZÁMÍTÁS/
- ZBook Firefly 15 G8 27% 15.6" 4K IPS i7-1185G7 T500 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar