Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- bambano: Bambanő háza tája
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
george11
addikt
Az a baj, hogy nekik is van forgalmuk, és gond nélkül lehúznak bárkit. A történet írójában lehet azt látták, hogy fiatal kölök, "sportkocsi" így van pénze, ezért ahogy tudják lehúzzák.
Egy normális szerelő be sem vállal olyan melót, amit nem tud korrektül elvégezni. Nem szégyen azt mondani az autó tulajának, hogy nézd ezt nem tudom megcsinálni, mert
a: nem értek ehhez, nem akarom szétbarmolni
b: nincs hozzá műszerem/célszerszámom
c: látom, hogy mi a hiba, de ha fejreállok, akkor sem tudom megtalálni az okátÉn is jártam már így, meg szerintem minden szerelő. Anno egy 2,5Tdi(még a soros ötös motorral) A6-os audit vagy 4X hengerfejeztünk meg míg meg lett a hiba oka... a hozott utángyártott tömítés vékonyabb volt egy tizeddel, mint a gyári, ezért forralta a vizet a gép. Elmókáztunk vele vagy 2 hetet, de a tulajjal mégsem fizettettük ki 4X a munkát, csak 1X és elnézést kértünk a bénázásért.
-
george11
addikt
Az ilyen ügyfeleknek meg közölni kell, hogy ok, nem cserélem ki csak ezt meg azt, de akkor nincs rá garancia, hogy két hónap múlva ne legyen ismét baja.
Ezek az újabb gépek már nem olyanok, mint anno a Skoda-Lada, hogy összeszögelem valahogy azt' elmén még egy évet, de ezt valahogy a tulajok nem igazán akarják megérteni. -
george11
addikt
"Ráadásul más maszek szakik orra alá hogy tolsz akármit? Se számla, se bizonyíték..."
Ilyen helyre eleve nem vinném az autót. Az, hogy nincs számla nem jelenti, azt, hogy semmi felelőssége nincs a munkája után.
A melegen nehezen indul témának meg általában semmi köze nincs a gyújtáshoz, sem a hűtőhöz. Vagy túl sok benzint kap(ez lehet egy visszafolyó ág repedése miatt is akár, vagy egyéb tömítetlenség), vagy a hőgomba adta meg magát, ezért túl sok kaja jut a motorba, esetleg a lambdaszonda is okozhat hasonló dolgokat.
Ha a vízpumpa kuka volt, akkor jó eséllyel lett ismét hengerfejes az autó
Az alkatrész próbálgatás meg gerinctelen dolog. Ez olyan, mintha hoznának neked egy PC-t, hogy nem indul el, és erre te módszeresen vennéd bele az új alkatrészeket, amíg rá nem jössz a hibára. Egy hűtőt akkor szokás kicserélni, ha folyik, vagy el van tömődve, amit nem nagy kaland leellenőrizni. -
george11
addikt
Mert többnyire úgy van méretezve, hogy mire a tárcsa meghal, addigra a kinyomócsapágy is megadja magát félig-meddig.
Egy tárcsa átlagban mondjuk 30K, egy komplett szett meg 45K.
Igen az árkülönbség valóban jelentős, de, ha azt is hozzáveszed, hogy 2X kell levenni a váltót, ha valami gond van a régi maradék cuccokkal, akkor mit nyertél ?
Tárcsa+szerkezet+csapágy ezt így szettben érdemes cserélni, és akkor jó darabig tuti nem lesz semmi gond vele.Csak egy példa: 99-es Golf 1.6 benzin
Sachs kuplungtárcsa: 21.331ft
Sachs kuplung szerkezet: 33.565ft
Sachs kinyomócsapágy: 3.056ftSachs kuplung (komplett)szett: 32.577 ft

-
george11
addikt
Bakker.
Kuplungot jóérzésű szaGember nem cserél csak szettben.
A hengerfej síkolás 40-ért meg hogyismondjam ... te vitted el a gépműhelybe vagy a szerelő? 20-25 körül szokott lenni ez az akció, a többi meg "jatt" volt a szerelőnek.
Hondaklub-nál nem próbáltál keresni valami megbízható szakit?
Amúgy hengerfejezésnél lehet nem a síkolás volt a ludas, mert, ha nagyon el van mászva minden, akkor a blokkot is síkolni kell. + gondolom a hengerfejcsavarokat sem cserélték le, pedig célszerű, mert megnyúlnak ... 1X használatos mind.Én úgy számoltam árakat, hogy nekem a civic füstölt, mint a barom, ezért vettem meg ár alatt. Hengerfej síkolás, 1 szelepcsere volt, + minden szelepszárszimmering, és ehhez még jött egy gyűrűzés(audi A4 gyűrűk pont passzolnak bele, így nem kellett aranyáron honda gyűrűsort vennem). Nekem ez a motorgenerál akció 96K volt.
Sajnálom, hogy felétek ilyen szerelők vannak, akik csak a lehúzásra mennek, de pl. a fényezőhöz tuti visszavittem volna a gépet, és megmutatom neki a csodás munkáját, mint ahogy a hengerfej témával is visszamentem volna, hogy csinálja meg normálisan
Itt van tőlem nem messze egy elég jóhírű fényező(még veteránokat is csinálnak, nagyon profik). Egy komplett festés 250-300K színtől függően.
Sajna megtaláltad az összes olyan embert, akit nem kellett volna
-
george11
addikt
Pedig simán bele kell férjen abba a keretbe

"olajzabáló, hengerfejes,repedtleömlőjő,lyukacsoskipufogójú" Ezt nevehzhetjük egy motorgenerálnak, és kipfogó javításnak. Egy komplett mocigenerál egy benzines gépnél max 200 ropi, ha nem hagyod magad átverni.+kipufogó. A leömlőt lehet javítani is, a lukacsos rendszert szintén. Ez legyen 60-80K
Fékrendszert nemtudom mivel lehet szétcseszni, de nemhiszem, hogy egy százasnál többe lenne rendbetenni azt ami ténylegesen rossz benne.
Akkor most vagyunk 380 körül.
A fenntmaradó 200K nem elég szélvédőre, meg lámpára?
Fényszórót lehet jobban jártál volna, ha valami cicatuningosat veszel(pl. angel eye, és tárasi), mert egy pár vagy 40-50 körül átlagban.
A gond ott volt, hogy a szakik, akik tákolták, azok nem igazán tudták, hogy mihez/hova nyúljanak, így kicseréltek mindent, amit értek ... Írtad, hogy volt kuplungcsere is, de mire eladtad megint tönkrement. Ez is elég fura dolog, hacsak nem futott az autó alattad vagy 200.000 km-t
A lakatosmunka, meg sokmindentől függ. Saját használatra ilyen autót nem vennék meg, de eladásra kis pénzből rendbe lehet tenni, hogy eladja magát az autó. Másik tipp: nemtudom konkrétan mennyi pénzt költöttél rá, de gondolom milló felett. Ha most kicsit elgondolkodsz, akkor ausztriából, vagy németből simán hozhattál volna bontásra egy másik autót cirka 3-400K-ból. Ilyenkor még regadó sincs. Behozod alkatrésznek, és annyi.Legközelebb akkor is azt mondom, hogy vigyél magaddal szerelőt. A szerelő itt nem azt jelenti, aki meg tudja otthon csinálni az autóját, hanem azt, akinek ez a szakmája, és éveken át napi soksok órában ezt csinálja. Ezzel nem unokatesód szaktudását fikázom, ne érts férle, csak furcsa, hogy egy hozzáértő ember hogy képes megvenni egy ennyire romos autót ilyen drágán.
Ha tudom, hogy ennyiért eladod, még lehet énis elgondolkodtam volna rajta
Tanulópénznek túl drága volt az akció szerintem, de remélem az új autóddal nem lesznek ilyen gondjaid
-
george11
addikt
Nem b@szogatásképp, de, ha valaki autót vesz(ráaádsul milla felett), akkor miért nem visz magával egy szerelőt, hogy átnézze?

A Hondáknak két titka van: gyári alkatrészek, és egy lelkiismeretes szerelő.
Nekem volt anno egy "92-es Civic, amit lepusztulva vettem meg olcsón. Rendbetettem, amit kellett, majd egy év múlva eladtam 1,5X annyiért
Most egy 12 éves olasz autóval járok, amiben senki sem bízik, mert
szétrohad - baromság keressen valaki rozsdás Bravo-t
szétesik - ha 3X össze volt törve, és szarul csinálták meg akkor lehet
mindigszar - nálam valahogy mégsem
sokateszik - való igaz vársban megeszi a 9-10-et is télen, de cserébe megy is, ha kell.
Ez mostmár negyedik éve megvan. Ez idő alatt 1db alkatrész ment tönkre benne, mégpedig a bal első helyzetjelző izzója.
Amikor megvettem, akkor a kopó cuccokat kicseréltem gyári újra(szíjak+görgők+szűrők+gyertya). Azóta csak olajcsere van.
Igaz múlthéten kalandos volt, mert sikerült felakadni az olajteknővel egy úton(főút), és így lett egy kisebbfajta kiadás, de ez nem az autó hibája.Kicsit elkanyarodtam, de a lényeg, hogy megbízható szakember nélkül használt autót venni lutri.
Ennyi pénzért nem szabadott volna elherdálni a Prelude-t szerintem. Ha találtál volna egy normális szerelőt, akkor a megvételkor felsorolt hibákat simán megcsinálja max fél millából motorgenerállal együtt. És, akkor még jó darabig autó lett volna.

Új hozzászólás Aktív témák
- Részben visszahozza a GPU-s PhysX-et az új GeForce driver
- Rémisztő árakkal szembesülnek a notebookgyártók az új mobil platformoknál
- HBO Max
- Építő/felújító topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xbox Series X|S
- Jelentősen átalakulhat a Xiaomi 17 Ultra kamerarendszere
- Milyen okostelefont vegyek?
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Projektor topic
- További aktív témák...
- Dell Pro 14 Plus 2-in-1 14" FHD+ IPS érintő Ultra 7 268V 32GB 512GB NVMe IR kam gar
- GAMER Asus ROG NVIDIA 6gb dedikált / i7-10750h / 16gb ram / 500gb ssd / MAGYAR rgb bill / win11
- Prémium Lian Li O11 Gamer/Workstation PC - Ryzen 9 5950X, RTX 4070 Super, brutális teljesítmény
- Lenovo ThinkPAD 15 GEN2 / Intel core i5-11generáció / 16gb DDR4 ram / 512gb NvMe SSD / WIN11
- LOQ 15IRX9 15.6" FHD IPS i7-13650HX RTX 4050 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Lenovo Thinkpad X13 Gen1 Ryzen5 4650U Refurbished - Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD Touch I HDMI I W10 I Cam I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


Kuplungot jóérzésű szaGember nem cserél csak szettben.
Fényszórót lehet jobban jártál volna, ha valami cicatuningosat veszel(pl. angel eye, és tárasi), mert egy pár vagy 40-50 körül átlagban.

