Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Isual

    veterán

    válasz #16939776 #36 üzenetére

    Tudomásom szerint a panel ugyanaz, dezz tesztje alapján 3x11 bites az effektív megjelenítés (nem tudom hány bites LUT van benne és milyen precíz a belső színszámítás, ha erre gondolsz).
    Lényegi különbség a feature-ökben és extrákban van egyébként, igen.
    (Nemrég kalibráltam a volt 231WMi-met - jelenleg egy jóbarátomnál van - s nagyon jó eredményeket kaptam, 1000 körüli kontraszttal, s szemmel is nagyon hasonló volt a képe, az EiZO monitor testben is hasonlóan teljesített, mint a SpectraView-m...)

    Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Isual #3 üzenetére

    Köszönjük a tesztet, és a linkelt cikkeket is :R

    (#3) Isual:

    Azt tudod hogy az EA231wmi-ben mennyivel butább a meg hajtás? vagy csak a + feature-ök ben/extrákban van különbség?

  • dezz

    nagyúr

    válasz Tybee000 #34 üzenetére

    Az még mindig sokkal jobb, mint hasonló tudásért a 3-400k... ;)
    Nem egy játék-monitor...

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #32 üzenetére

    Igen, pontosan így nézett ki az elején az sRGB szimuláció! (Pl. piros pixelek közé kevert halvány zöldeket és kékeket is, stb.) Később (A1) ez megszűnt, mert ott már az adott pixelek színeit "pasztellizálta" a kellő mértékben. Natív módban meg persze eleve nem jelentkezett. Az A1-esen én már semmi ilyesmit nem láttam. Fogalmam sincs, nálad az ott mi a fene volt. Valószínűleg tényleg nem a VGA, mert ott ha van is, dinamikus és sokkal kevésbé észrevehető.

    Lehetséges, hogy az A2-nél (ilyet nem néztem még) visszatértek az A0-ás szimulációs megoldására? Nem tudom, mi okuk lett volna rá.

    Az LSB-re tett dithert 8 biten is csak közelről, sötétebb részeken lehet tetten érni, nem hogy 10 biten...

    Legjobb lesz, ha egyszer együtt nézünk meg egy U2410-est... Én megmutatom az FRC-t, te meg a havazást (bár mondom, az A0-án én is kapásból kiszúrtam, mint ahogy itt is írtam róla, illetve a megszűnéséről).

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    válasz dezz #31 üzenetére

    Én A01 előttit nem is láttam. Azzal kezdtem és végül A02-t használtam egy darabig.

    Márpedig ott volt. Úgy nézett ki, mint egy static ordered spatial dithering. Nem mozgott semmi sehova, de homogén sötét felületeket bámulva közelről szépen kirajzolódott valami "rendezetten véletlenszerű" minta, ami pár pixel széles téglalap blokkokból építkezett. (Mint ha mondjuk 2x3 pixeles kis téglalapokból lenne kicsempézve a kép úgy, hogy vannak vízszintesen és függőlegesen beforgatott csempelapok is és minden csempe hasonló színű, de kicsit mégis más. Vagy mondták még erre mások, hogy olyan "havas" hatású, mint ha hópelyhek vagy jégszemcsék nőttek volna egymásra...)

    És nem hiszem, hogy a VGA tette volna rá, mert DP-n elvileg kiment 10-bit és csak a 8 bitet ditherelik a Radeonok, illetve ugyan úgy megjelent alapértelmezett VGA LUT-al is, amikor végképp nincs oka a VGA--nak ditherelnie.
    Szerintem azt a LUT után tette rá az elektronika.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #29 üzenetére

    A statikus spatial dithert a korai revíziók sRGB emulációjának eredménye volt (ahol is minden alapszínhez kever egy kicsit a másik kettőből is, hogy ne legyen annyira tiszta). Később ezt per pixel alapon oldották meg, ott már nem látszott semmilyen dither.

    Egy 1/1024-es dithert (10 -> kvázi 12 bithez) nem igazán lehet meglátni.

    Igen, itt negyed olyan halvány az FRC, mint a 6-biteseken, de azért nem könnyű nem észrevenni... ;) Ha meredten nézel egy pontra, akkor mondjuk nehezebb, mint ha lassan pásztázol a szemeddel (pl. lassan mozgatod az egeret és követed a szemeddel), aztán azt veszed észre, hogy látszólag megy vele az egész képen a halvány sakktáblaminta. Mindig amerre éppen megy az egér (látszólag, mert úgy értelmezi a szem a 2-fázisos váltogatást)... Normál távolságból itt nem feltűnő, a 6-biteseken már határeset. (De még mindig jobb, ha 1x1 pixeles [egy "kocka"], mint sok TN 2x1 pixelese.)

    (#30) El Kebir: Amit én eddig láttam, az mind ezt csinálta. (Jobb az embernek a saját szemével meggyőződni a dolgokról, mert az "ismeretterjesztő újságírás" mondjuk úgy nem 100%-osan megbízható.)

    [ Szerkesztve ]

  • El Kebir

    őstag

    válasz dezz #28 üzenetére

    Ok, tehát mindenképpen pepitázik az frc, mondjuk erről nem olvastam sehol, nagy területű frc-s villogásról viszont igen, mint az frc látható hibája.
    Így viszont nincs is frc önmagában, hanem csak mint valami kombinált területi és időbeli dithering.

    "Igazából valós véleményekre lennék kíváncsi"

  • janos666

    nagyúr

    válasz dezz #28 üzenetére

    Az U2410-el annak idején sokat nyűglődtem, úgyhogy azt én is nézegettem "nagyítóval" (közel hajolva hosszasan vizsgálgattam, főleg a sötét árnyalatokat, mert a skála fekete közeli részével nem voltam elégedett -> vagy bebuktak a sötétek a feketébe, vagy túl hirtelen emelkedtek, bárhogy próbáltam kalibrálgatni a VGA LUT-ot ; míg végül kaptam egy újabb revíziós cseredarabot, ami rendben volt).

    Azon figyeltem valamiféle statikus spatial ditherre (amit valószínűleg a 12-bites processzor tett rá az 1D lookup után) és miután egyszer kiszúrtam közelről, később már messzebbről is láttam homogén sötétszürke területeken.
    Ez a pepita téma viszont azon sem szúrt nekem igazán szemet. Mondjuk igaz, hogy arra a panelre nem csak az A-FRC volt tuti biztos, de az is hogy natív 8 bitről indul, tehát finom kellett, hogy legyen. És valószínűleg a megelőző statikus ditherzaj is elfedte valamennyire.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • dezz

    nagyúr

    válasz El Kebir #27 üzenetére

    "az egyidőben csak egyféle színárnyalatra állítja a pixeleket"

    Nem egészen. A sakktábla mintázat "fekete" mezőiben eggyel lejjebb lépteti, a fehérekben pedig nem módosítja, aztán a köv. ütemben fordítva. (Már a kikeverni való árnyalatoknál.)

    Erre azért van szükség, mert ha az egész képen léptetné a léptetnivalókat, akkor egy teljes képes villogás lenne az eredmény. A pepita mintázat által a két ütem nagyobb felületeken kiegyenlíti egymást.

    A véletlenszerű eloszlás sem megoldás 6 bit esetén, mert statikusan is zavaró és dinamikusan is olyan, mint egy erős zaj. A "pepitázás" a legjobb kompromisszum, és még az amúgy is meglévő polaritásváltással is összeköthető, egy áramköri részre bízható az egész.

    (Ezt tapasztalatból is tudom, néhány éve fejlesztettem egy CPLD alapú megoldást, ahol egy RGB565-ös megjelenítőn kellett 3x6-bites tartalmat megjeleníteni. Bár az eggyel magasabb helyiérték, de fele ilyen halványan is sem lett volna sokkal másabb a helyzet.)

    Ez a "pepitázás" tipikusan az FRC-ző megjelenítők jellemzője. A 8 bit+FRC-s U2410-esen a 2 bittel kisebb helyiértéknek megfelelően 1/4 olyan halvány, mint a 6 bit+FRC-seken. A natívan x-bitesek meg nem csinálják. (Így derült ki az is, hogy a natív 10-bites panelesnek mondott egyes monitorokban valójában ugyanaz a panel van, mint az U2410-esben.)

  • El Kebir

    őstag

    válasz dezz #26 üzenetére

    Az a polaritásváltás érthető, de továbbra sem értem, azt miért az frc-hez kötöd, mikor az egyidőben csak egyféle színárnyalatra állítja a pixeleket (persze csak az azonos színkódnál). A sötét és világos fázis nem is látszik egy képen az frc-nél, hanem csak egymás után.

    Ha mégis látható pepita minta, akkor az nem frc hiba, hanem az a polaritásváltás hibája és független az frc-től, és nem értem, akkor miért frc hibaként írsz a "pepitázásról".

    "Igazából valós véleményekre lennék kíváncsi"

  • dezz

    nagyúr

    válasz El Kebir #25 üzenetére

    A pepita (ill. esetenként csíkos) mintázat alapvetően a #19-esben leírt dologból jön. Valamilyen oknál fogva a kis blokkocskákban mindkét ütemben (sima/inverz) ugyanazokra a pixelekre esnek a sötét és világos fázisok. Ha nem így lenne, akkor eleve nem is látnánk a tipikus sakktábla effektet.

  • El Kebir

    őstag

    válasz dezz #19 üzenetére

    "Az FRC azért pepita"

    Az FRC-nek nem az a lényege, hogy nincs pepita és semmilyen más elrendezésben világosabb és sötétebb árnyalat, hanem csak időben váltakozik, homogén sötétebb és homogén világosabb árnyalat váltja egymást?? (vagy mitől FRC, ha a pixelterületek különböző árnyalatúak?)

    (pepita elrendezés nem csak a területalapú ditheringnél van? hiszen ha már van területi különbség akkor nem FRC)

    [ Szerkesztve ]

    "Igazából valós véleményekre lennék kíváncsi"

  • korion

    senior tag

    válasz janos666 #11 üzenetére

    abból indultam ki,h egy barátom most vett Lg moncsit (nemtom milyen ips)
    de 24col és 60ezer volt!

    nekem is 5850 van!
    és egy 82hd ready tv-m és nekem is bőven elég!(nagyon jó széria)

    azért próbáltam valahogy kategorizálni a "gémergépet",mert mindenki odaírja,h"gémer":(
    pedig nem hogy normális vga nincs a gépbe még 4gb ram sincs(kicsit néha dühít)
    egy ilyen pillanatban fogalmazódott meg!

    Quad proci,59széria 69,78 széria(vga),8gb ram kb a "gémergép" szerintem itt kezdődik.

    nem szeretnék vitázni,csak leírtam,h szerintem...

    szép hétvégét mindenkinek! :R

    +3670-365-3097 Inkább sms vagy viber!;)

  • leonejoci2

    tag

    Na ez komoly cikk volt! :C
    Köszönjük!

    Ne verj át, mert én sem teszem!Előreutalás ill. előre postázás csak annak akivel már bizniszeltem!

  • dezz

    nagyúr

    Máshonnan is megközelíthetjük. A nálad járt példányon szürkés volt az IPS glow, vagy inkább színes? (Egyik irányból sárgás, másikból kékes.) Az EA és a nálam járt PA szürkések voltak, az U2311-es pedig színes...

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #20 üzenetére

    Az FRC mindig a fentről számolt 6. bitet billegeti. (Már a 6-bit+FRC-s paneleknél.) Ez olyan, mintha egy 64 fokozatú skálán ugrálgatnál egyet-egyet lejjebb-feljebb. Ez sosem lesz olyan, mintha ugyanezt egy 256 fokozatúval csinálnád, amin egy statikus dither sem igazán feltűnő. Nem tudom, mi a különbség a Hi-FRC és AFRC között, de túl sok nem lehet, mert egyik sem tud "elrugaszkodni" a pepita(/csíkos) villogástól (pedig elvileg el lehetne, függetlenül az alapot adó polaritási mintától, de nem láttam még rá példát). TN monitoroknál egyébként általában 2x1, IPS-nél 1x1 pixel módozatban van, a sakktábla 1-1 négyzetét tekinve. (Laptopoknál többféle variáció is előfordul, sőt még olyan is, hogy soronként váltakozik.)

    Ami a dithert illeti, normális monitoron minden esetben az LSB-t [least significant bit], azaz 8-bites bemenetű panel esetén fentről számolt 8. bitet "birizgálják". Mint írtam, és persze magától értetődő, ez még statikusan sem túl feltűnő. (Akkor válhatna azzá, ha a monitor nem "sok-sok biten" számolna a háttérben és az eredetileg az LSB-n lévő dither kerekítési hibák miatt "átvándorolna" az eggyel, vagy akár kettővel feljebbi bitre, de ilyesmi ezekkel a monitorokkal nem történhet meg.) Nyilván lehetne utánozni a 6-bites FRC-t, de minek? :) (Mondjuk a DreamColor majdnem ezt csinálta, csak inverzbe váltogatás nélkül. De ott valahogy nagyon be lehettek szívva a mérnökök. :D )

    Pana: vigyázz, nehogy tönkremenjen tőle! ;]

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    válasz dezz #19 üzenetére

    Ja, az FRC az rendben, inkább az érdekelt, hogy az Advanced miben más, mint a Hi-FRC. (Talán kicsit dinamikusabban váltogatja az elrendezést, mondjuk nem is csak valami 2x2 vagy 4x4 mátrixban és végképp nem statikusan?)
    És még arra próbáltam utalni, hogy szerintem létezhet olyan kis képfeldolgozásra használt chip is, amitől kitelik, hogy nagyon hasonló eljárást használjon (2x2 dithermátrix vagy statikusan, vagy minden frissítésen a saját tükörképébe váltva) és abszurd esetben akár 8 bites panelen is láthass olyasmit, mint az FRC (és így akár olyan 6 bites panelen is, amin az FRC-t kevésbé látnád). -> Elhiszem hogy nem túl reális, de elvben lehet.

    Tavaly vett egy laptopot egy ismerősöm, amit egyszer a kezembe vágott, hogy bütyköljem már meg a VGA drivert, mert nem lehet natív felbontásba rakni a kijelzőt.
    Ránéztem, és tényleg már távolról is úgy nézett ki, mint ha egy magas DPI-al megáldott kijelzőn nem minden pixel lenne aktív.
    Aztán a Windows háttér fölé nyitottam egy ablakot és a fehér háttéren rögtön látszott, hogy egy sakktábla az egész.
    Utána még szórakoztam is vele, hogy CAD-ben húzgáltam drótvázas rajzokat és látszott, ahogy széthullanak a vonalak pöttyökre mozgás közben.
    Hihetetlen durva, hogy ma még lehet ilyet találni. És gondolom viszonylag friss gyártmány volt, mert LED világított mögötte...

    Láttam már ezt a lagom tesztet, viszont ezen a kijelzőn, ami előtt épp most ülök, még soha.
    Kib@szott durva! :DD
    Nem is kell kitölteni vele a teljes képernyőt, elég ha már durván a fele belóg.
    Ha feldobom az ablakát, akkor a Pana G30 gyorsan, de látható fokozatokban lehúzza a kontrasztot valahova a padlóra (nem egyszerű ABL, sokkal lentebb tolja, mint ha full fehér képernyőt adnék neki, szerintem egész addig viszi, ameddig csak lehet software-es szabályozni pl. a Contrast beállítással) miközben folyamatosan váltakozik a tesztábra színe. Aztán ha elveszem ezt az ábrát a képernyőről (vagy csak belezoomolok egy picit, hogy megtörjem a mintázatot), akkor megint csak viszonylag gyorsan, de látható fokozatokban jön vissza a kontraszt (mint ha rátapasztanám az ujjam a távirányítóra, hogy folyamatosan tekerjem a Contrast-ot felfelé).
    Ezt egyszer még használni fogom valamire. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #17 üzenetére

    Az FRC azért pepita, mert arra a mechanizmusra épül rá, ami képfrissítésenként felváltva a pixelek felét pozitív, másik felét negatív polaritásra kapcsolja (adott kivezérlés mellett), a kiegyenlítettség érdekében pepita elrendezésben. Erre a pozitív/negatív váltogatásra a folyadékkristály állandó feszültség melletti nemkívánatos állapotváltozásainak megelőzése céljából van szükség. A pepita mintázat lehet vízszintesen és függőlegesen is szimpla vagy dupla pixelenkénti. (Néha előfordul, hogy nincsenek tökéletesen összehangolva a két polaritás tápfeszültségei, amitől az egyik irányban picivel mindig nagyobb lesz a kivezérlés. Ilyenkor ott is látható a váltogatás, ahol arra nem is lenne szükség. És ilyenkor van az is, hogy az egész kép villog a Lagom LCD Test Clock and Phase oldalán a megfelelő pepita-variációval.)

    A dither rossz híre visszanyúlik a legelső 6-bites monitorok idejébe, na azokon tényleg nem lehetett nem észrevenni még 1m-ről is statikus dithert. Ehhez képest a 8 bitre tevődő dither normál távolságból gyakorlatilag észrevehetetlen. Pl. az EA231WMi-n is csak közvetlen közelről lehet látni, pedig nem is dinamikus.

    Bár tudok egy modern rossz példát is: HP DreamColor LP2480zx! (Legalább is a 2 évvel ezelőtti változat.) Azon olyan szinten elrontották, hogy nem is értem. Ott szintén nem lehet nem észrevenni és bizonyos mintázatokkal még "össze is akad". Lényegében mintha szintén a (fentről számolt) 6. bitet birizgálnák, nem a 8. És még statikus is.

    Ráklikkeltem a linkre, de láttam, hogy ott a Spectraview 231-ről volt szó. Akkor jobban nem néztem meg (félretettem), de látom, sok hasonlóság van. Különbség is kell legyen, mert az mégis csak egy másfélszer drágább típus.

  • janos666

    nagyúr

    Frissítettem a panel spec részt egy megjegyzéssel. :K

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz dezz #15 üzenetére

    Egy időben egyenesen paráztam a dithereléstől, de ma már csak legyintek és azt nézem zavaró-e normál távolságból vagy sem, illetve elegendő effektív precizitást biztosít-e a végére, vagy sem.

    Jobb híján hiszek neked, de azért vannak efelől aggályaim, hogy tényleg ilyen egyértelműen elkülöníthető-e, hisz mindig csak együtt látjuk az összes lépés eredményét és nem tudjuk, hogy tényleg minden panelnél ugyanazt jelenti-e az A-FRC fantázianév, stb.

    Ha nem lapozod át a bevejezőt (;]), akkor látod, hogy Isual is írt már róla egy terjedelmesebb bemutatót, ami elég hosszan tárgyalja azt, hogy felhasználói szemszögből milyen érzés a monitort használni. Ezért is maradt ki sok ilyen jellegű dolog, mert én sem akartam redundáns duplikátumokat gyártani, inkább csak ilyen specifikusabb jellegű apróságokkal igyekeztem megtámogatni a dolgot.

    De jogos kritika, lehet hogy a fentiek fényében is túl szűkre lett szabva ez az oldal.

    Szerintem vedd ki belőle azt, ami szerinted hiányzik vagy túl szűkszavú Isual + az én cikkemben és dobj fel egy harmadikat, ha mást nem személyes bejegyzésnek. (Akkor belinkelem azt is a cikk elejére. :DDD)

    Kis személyes vélemény:
    Az az igazság, hogy durván másfél éve valószínűleg nagyon szívesen láttam volna az asztalomon ezt a monitort és ma sem söpörném le, ha már itt lenne.

    Viszont én itthon már nem használok LCD-t, PDP mániás lettem.
    Ha pedig mégis LCD-t használnék, akkor valószínűleg az új Samsung PLS paneles monitorok felé kacsintgatnék, mert gyűlöltem ezt a gyöngyházbevonatot és abból a gyors kis szemrevételezésből, amire eddig lehetőségem volt (de azt hiszem egy PLS-es EIZO lesz a következő tesztalany :B) gyorsabb is, mint ezek az e/H-IPS-ek.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz dezz #15 üzenetére

    Meglátjuk... talán tehetünk az ügyben valamit.

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #12 üzenetére

    Szerintem bárki láthatja, csak tudnia kell, mit nézzen. Az (A)RFC egy pepita vibrálás, a dither pedig véletlenszerű. Ezen kívül az első 6-bites panel esetén 4x feltűnőbb, mert a ("fentről" számolva) 6. bitet billegeti, a dither pedig a 8.-at.

    Érdekes cikk, eléggé rámentél 1-2 dologra, ami dícséretes, viszont az általános ismertetést (tehát, hogy miért is érne meg ez a monitor 3x annyit, mint pl. a Dell 2312HM [leszámítva a némileg jobb panelt]) kicsit hiányosnak érzem.

    Egyébként korábban nálam is volt egy ilyen monitor, el is kezdtem írni róla egy cikket (általánosabban ismertetve a specialitásait), aztán betegség és az egyéb elfoglaltságok miatt félre lett téve. Éppen a napokban álltam neki befejezni. Most nem tudom, mi legyen vele. Ha tudom, hogy te is megkaptad, össze lehetett volna fésülni a kettőt.

  • Isual

    veterán

    válasz janos666 #12 üzenetére

    Hogyne lenne ditherzaj, csak éppen sokkal finomabb/észrevehetetlen a 14 bites LUT és 16 bites internal processing miatt.
    A legerősebb érvem továbbra is az, hogy az NEC még nem rakott 6 bites panelt a PA szériába (se korábbi profi IPS-eibe pl 2490WUXi(2)), és bizonyosan SLA1-es 23"-es LG H-IPS van benne, ami mind natív 8 bites panel.

    Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg

  • janos666

    nagyúr

    válasz Isual #10 üzenetére

    Elhiszem, hogy dezz-nek jó szeme van hozzá, de attól még továbbra sem bízom a puszta szemrevételezésben: az elektronika is ditherel, tehát nincs olyan hogy nincs valamennyi ditherzaj. Ha pedig van valamennyi, azt szerintem kicsit vadnyugatias csípőből tüzeléssel belőni, hogy 6 vagy 8 bit valós precizitás áll-e a cső végén.

    Tudok neked mutatni olyan PDP-t, amin állóképpel is folyamatosan "táncolnak a pixelek" már közepes távolságból is és épp valahol az optimális távolság körül kezd ez észrevétlenné válni. Mozgás közben pedig erősödik, de még nem zavaró, viszont jól tartja az árnyalatokat mozgás közben is (2011-es Samuk).
    Utána tudok mutatni olyan PDP-t is (2011-es Pana), amin bizonyos jól megválasztott állóképpel etetve egyáltalán nem látod a ditherzajt még centikről sem, mozgóképen viszont iszonyat elzajosodik a kép a mozgó élek mentén és itt látványosan elkezdenek egybefolyni a finom árnyalatok is mozgás közben.
    Mindkettő durván (függ a frissítési frekitől is és idén már elkezdték fentebb tornászni egy picit) 10 sub-field-el dolgozik (ami semmi 6 bithez képest). Mégis van olyan szituáció, mikor nem bírod szabad szemmel megmondani, hogy van-e ditherzaj a képen és olyan is, mikor nehéz nem észrevenni vagy akár egyenesen ocsmány.
    És ez nagyban függ az alkalmazott ditherelési eljárástól (vagy inkább eljárásoktól és azok szuperpozíciójától, ha több lépcsősor végén is megjelenik ez a lépcső...).
    Például a 2010-es Pana PDP-ket én nézni sem bírtam, jelenleg pedig 2011-es Pana PDP előtt ülök. (A valós árnyalatok száma nem változott, csak a ditherelési algoritmus. Bár tervben van a csere 2012-es modellre, amin nőtt a valós árnyalatok száma is.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz korion #9 üzenetére

    Egy U2312-höz képest nem, de ahhoz képest, amit tud (14-bites 3DLUT, homogenitás kompenzációs, stb) viszonylag

    Szerintem egy "GAMER" gépnek full grafika mellett el kell érni az 50fps-t átlagban...

    Én rögtön rinyálok, ha érezhetően gyakran (mondjuk nem óránként egyszer pár pillanatra, hanem 5-10 percenként rövid vagy 20-30 percenként hosszabb időre) esik le 60 alá és megyek is drivert frissíteni aztán kikapcsolni valami effektet.

    Bár mi az a full grafika? Nálam a motion blur effekt az fixen OFF és AA-t is csak akkor kapcsolok, ha tényleg működik, olyat nem erőltetek, ami itt-ott meghagyja a recéket, máshol pedig csak elmaszatolja őket (de legalább lassít is).

    Sajnos be van fagyva kicsit a VGA piac. Már 3 éve nálam van a HD5850, de még ma sincs olyan VGA a piacon, amire tényleg megérné lecserélnem. Ami gyorsabb, az messze nem annyival, mint amit rá kéne dobni...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Isual

    veterán

    válasz janos666 #8 üzenetére

    nem fogod megtalálni, pont az seholse elérhető... :(
    a legerősebb érv a natív 8 bit mellett eddig dezz szeme (a sajátom is egyébként, csak az közelsem elég indok :D) és az, hogy minden SLA1-es végű LG H-IPS valós 8 bites panel - ez (és a 231WMi), pedig bizonyosan a fent említett sorozatszámú panellel van szerelve.
    (egyébként érdekességként annyi - ezt is dezztől tudom :D - hogy lehetséges, hogy az U2311H-ból a kezdeti darabok még szintén valós 8 bitesek voltak, de azok nem a fent linkelt LM230WF2-SLC1 panellel voltak szerelve, hanem az SLB1-es variánssal, ami vélhetően 8 bites volt - legalábbis az első darabokból kapott tesztpéldányon nem látott az AFRC-re utaló jelenséget. nemtom az árazással ez összhangba hozható-e, de az első U2311H-k mégiscsak 80k körül voltak, aztán 47k-ra lejöttek amikor már vitték, mint a cukrot... én nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ócsósítottak időközben egyet a panelen :U)

    [ Szerkesztve ]

    Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg

  • korion

    senior tag

    azt hittem 75-85ezer forint :U
    nem olcsó! :(

    +3670-365-3097 Inkább sms vagy viber!;)

  • janos666

    nagyúr

    válasz Isual #7 üzenetére

    Ne tekintsd nézeteltérésnek. Engem is érdekel. Itt csak az érveket soroltam, hogy miből gondoltam azt, ami a cikkben le lett írva.
    Ha bebizonyosodik, hogy valós 8-bit, akkor természetesen ki fogom javítani. :K
    Egyelőre próbálom előkeríteni az SLA1 jelzésű panel adatlapját - eddig nem sok sikerrel.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Isual

    veterán

    válasz janos666 #6 üzenetére

    Nem akarok itt nézeteltérésbe kerülni, de jobbnak látnám a thought to be 8 bitet hangoztatni mivel az NEC még nem adott ki 6 bites panelű (e)H-IPS-t, a P241w-ben is natív 8 bites van, a 231WMi-ben is az kéne, hogy legyen (dezz szerint az van - és ugyi ebben meg ugyanaz a panel van), nomeg az SLA1-es végű LG panelek rendre natív 8 bitesek (+ A-FRC itt ott).
    Szóval itt inkább az lenne kivételes, ha nem natív 8 bites lenne. :)
    Én ezek alapján, és a szemem alapján majdnem teljesen biztos vagyok abban, hogy ez nem 6 bit+A-FRC.
    Na de lépjünk is tovább :K

    [ Szerkesztve ]

    Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg

  • janos666

    nagyúr

    válasz Isual #3 üzenetére

    Mivel csak tesztelésre kaptam a monitort, így nem kukkantottam bele, hogy valójában mi van a káva mögött, de eddig elég megbízhatónak tűnt a TFTCentral adatbázisa, illetve az ott szereplő típusjelzésnek megfelelő panel specifikációi látszólag is fedni vélték a valóságot.

    Mivel alapvetően PDP-khez van szokva a szemem, így én sem vagyok túl kényes a ditherzajra. Így nem is nagyon próbáltam keresni sem.

    Másrészt pedig attól függetlenül is jelen lesz némi dither, hogy 8 vagy 6 bites-e a panel, hisz a feldolgozó elektronika ettől sokkal precízebb és szerintem a 14-bites 3D lookup eredményeit sem kerekíti, hanem dithereli 8 bitre (amivel a panelt eteti az LVDS csatin).
    Tehát valamilyen jellegű ditherzaj szerintem mindig jelen lesz, ez szerintem nem elég jó támpont.

    A linked azt mondja, hogy unconfirmed, thought to be true 8-bit. Múlt időben beszél, így én inkább az adatbázisukat tekintem érvényesnek a részükről.

    Elképzelhető, hogy itt kivételesen még sem ez áll fenn, de szerintem 6-bit + A-FRC.
    De a lényeg szerintem inkább az, hogy kellően finomnak tűnt a precizitás és nem láttam zavaró ditherzajt.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Isual

    veterán

    válasz joghurt #4 üzenetére

    Nem kategorizálta el, 155k-ért az első hw-esen kalibrálható professzionális monitor (meg ColorComp, meg egy rakás extra, anyaghasználat..stb), egyedül a panelon spóroltak, ami "csak" 8 bites és így standard a gamutja.
    Én mindig az EiZO EV2335W-t hozom fel, ami 130k-ért fele ennyit nem tud, és annak 6bit+A-FRC-s panelje van (viszont PLS panel, nem LG, így lágyabb AG coating).

    [ Szerkesztve ]

    Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg

  • joghurt

    addikt

    válasz Isual #3 üzenetére

    Én is lestem, hogy egy professzionálisnak beállított monitorban még csak felmerülnie sem illene a 6 bitnek. Ha már arrafelé a 10 bites sem ritka.

    A NEC mondjuk az adatok alapján némileg elkategorizálta, de attól még nem rossz monitor. Mondjuk egy Audi sem rossz, csak nem kell a Ferrari szalonba kirakni.

    A tej élet, erő, egészség.

  • Isual

    veterán

    Jó cikk, egyetértek az összegzéssel :K

    Észrevétel: " 1:1000, illetve 300 cd/mm^2."
    Illetve tudtommal a panel ebben ugyanaz, mint a 231WMi-ben, nevezetesen a LM230WF2-SLA1, overdriveval (forrás). És natív 8 bites, nem 6bit + A-FRC (ez utóbbi adatot hol lelted, én szemre nem látok A-FRC-t, a világossági skála alsó vele sem vibrál, mint az A-FRC-s 6 bites IPS-eknél).

    [ Szerkesztve ]

    Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg

  • JanR

    addikt

    Jól kivesézted a monitort, ahogy néztem. Ma már nem, de holnap reggel biztos átnyálazom :)

  • walkmanboy

    tag

    Köszönöm a cikket, érdekes volt.

    A nők szerint a szülni a legnehezebb.. Vajon BF-eztek e már 220-as pingel?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés