Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sh4d0w: Én és a számítógép
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
eddie17
addikt
13-as méretben az Apollo kínálta a legjobb ár érték arányú gumit, így nyáriból az van fent páromnak az öreg Suzukin. Kiváló kis budget gumi.
Télije nem nagy szám, elmegy következő szezonban cserés lesz.
Nekem Michelin Alpin 4 van a Peugeot-on. Na az meglepően jó, pedig az sem prémium a 15-ös kategóriában. -
Most, hogy megint retek van (sokak szerint armageddon ugye), nagyon is jól teljesítenek ezek az Apollók. Teljesen jó vétel volt.
-
mr_ricsi
veterán
A Michelin a saját 4évszakosát (CrossClimate) ajánlja a kevés km-t közlekedőknek.
"teszt is volt róla, hogy pályán rövidebb melegben télivel a féktáv, mint nyárival... "
Ilyen tesztet nem láthattál, csak ha hamisított egyet valaki. Melegben a téli gumival megnő a fékút.
Az anyaga is lágyabb a melegben, amiért nem tapad jobban, hanem fékezéskor mállik. Meg a futófelület lamellái is jobban deformálódnak a téli abroncsoknál. -
mr_ricsi
veterán
"a többi hsz-re: a gumit 6 év után dobjuk el, mert addigra jelentősen romlanak a tulajdonságai."
Abban az esetben rendben van amit írsz, ha a gumikereskedelemben dolgozol, minden más esetben sületlenség!
A gumi anyagát leginkább a Napsugárzás UV tartalma rongálja. Kisebb mértékben a tartós nedvesség.(Mivel a gumi nem teljesen vízzáró.) És még időnként a levegő ózontartalma is lehet akkora, amit már számításba kell venni, mert a gumi felületével reakcióba lép.
Az autótulajdonosok többségének 2 garnitúra gumija van. Az év felében minden gumi a Naptól-víztől-ózontól védett helyen van, és emiatt a gumiabroncs gyakorlatilag semmit sem öregszik! A gumikereskedők végeztettek egy tesztet, hogy meddig lehet újként eladni egy többéves nemhasznált gumit. A teszt megállapítása szerint szakszerű tárolás mellet 5 év után a gumiabroncs tulajdonságai teljesen megegyeznek a gyártás utáni paraméterekkel.
Felesleges környezetszennyezés kidobni 6 évesen egy olyan gumit, ami összesen csak 3 évet volt használva, ami alatt a paraméterei még szinte nem romlottak semmit.
(A gumi oldalait szilikonos vagy glicerines gumiápolóval lehet fiatalon tartani. A glicerines jobb, mert a szilikon szárítja a gumit. A futófelületet pedig úgy lehet karbantartani, hogy időnként néhányszor erősebben fékezünk, és ezzel lekoptatjuk a futófelületről a felkeményedett réteget. Utóbbira leginkább a csak városban használt autóknál lehet szükség.)
-
távcsőves
senior tag
14 éves 1.2 classic. Újonnan vett kp-ra. Eladás nem volt tervben sosem, a család 20 év használati idötartammal számolt. Összesen van benne 117000km és ennek fele legénykoromból adódik. Bontatlan motor stb. És kedd délelötig érintetlen karosszéria. Feleségemnek felmondott a fönöke és ráadásul sikeresen beletolatott a bal első sárvédőbe.
-
nicsefrigyes
csendes tag
Az autósoknak pedig azt javasolják, vásároljanak prémium terméket, mert az a legbiztonságosabb, tartsák be az előírt levegőnyomást és a sebességhatárokat, és használják a gumiabroncsot a kopáshatárig.
Én is így álltam hozzá a dologhoz, de örülök, hogy ez a cikk is megerősített ebben.
-
Bird
addikt
Aki esett már el gumi miatt, azután többet azokon már nem fog spórolni. Körülbelül mint PC-ben a táp.... Egyszer halljon csak meg mert gagyi rizsliszt kategóriát sikerült csak annak idején "kispórolni".
-
bambano
titán
ilyesmit te nemigen olvashattál michelines fejlesztőtől, mivel nekik erre a szegmensre van külön termékük.
a többi hsz-re: a gumit 6 év után dobjuk el, mert addigra jelentősen romlanak a tulajdonságai. a 10 éves gumi virágágyásnak jó, ahogy Doze nagyon helyesen megjegyezte.
a napszámos napi tankolásnak az az értelme a vajda szerint, hogy sem ellopni nem tudják akkor az üzemanyagot, sem másfelé nem mennek vele.
aki kevésszer tankol, az rakjon prémium üzemanyagot az autójába, mert a sima benzinben levő etanol megromlik.
-
mephi666
nagyúr
valami michelin-es fejlesztőtől olvastam a "nyári-téli vs 4évszakban téli" kérdésről olyat, hogy simán használjon télen-nyáron télit az, aki éves szinten párezer km-t tesz meg, aminek nagyját városban
télivel max pályán, nagy sebességnél van nagyobb zaj/kopás/fogyasztás, viszont főleg városi használatban bőven gazdaságosabb minden évszakban télit használni (egyszerűen nem kopik annyival gyorsabban és a fogyasztás sem jelentősebb, minthogy megérje fenntartani +1 szettet) ...a többi a gumisok reklámja, hogy "veszélyes nyáron a téligumi" (teszt is volt róla, hogy pályán rövidebb melegben télivel a féktáv, mint nyárival... jobban tapad, cserébe valamivel jobban kopik intenzívebb terhelésnél)
ui: nem akarok ebből a témából flame-et indítani
-
Ghoosty
őstag
válasz
Hieronymus #8 üzenetére
Ha egy faluból betaxizol városba, akkor nyugodtan számolhatsz 400 HUF/km-t. Ha tényleg megy 900 km-t, akkor a taxiköltség 360.000. Egy 7-8 éves Fábia éves értékvesztése 100-150k HUF/év. (HAHU szerint.) Ennyi kilóméteren kb 25k HUF a benzinköltség. Biztosítás, adó legyen mondjuk 50k. Így még 100k feletti összegel jobban jár, mint taxival, ezt költheti szervíre, egyebekre. Mondjuk, ha 600km alá csökken az éves átlagos futása és/vagy újabb az autó, valóban olcsóbb a taxi.
-
ncc1701
veterán
Én inkább megveszem 18-19k körüli tetejét, mert szerencsére kisautó. Az a 20e nem számít, idén is ha megnézitek a téli gumi teszteket, van 2 ajánlott, a többi vagy elfogadható, vagy ilyen apolló, amire azt mondják, h ellenjavallt. Adott esetben számíthat az a pár méter is, amivel hamarabb megáll.
Csináltak tesztet, miszerint egy kopott prémium is jobb, mint egy gyenge minőségű új. Érdemes ezen elgondolkodni. -
mr_ricsi
veterán
válasz
sketchifun #4 üzenetére
Itt olvasható, hogy a Michelin szerint 10 év felett nem tanácsos a gumiabroncsokat használni.
Itt a Magyar Gumiabroncs szövetség is a 10 évet írja.
Ha szerinted közveszélyes az, akinek a gumiabroncsai a szakemberek szerint még használható állapotúak, akkor az agyadat már átmosták a gumikereskedők reklámjai.
A Goodyear luxemburgi fejlesztési vezetője pedig egyenesen azt mondja hogy
"- Nincs korra vonatkozó ajánlásunk. Nyugodtan megtarthatja a gumiját.
- Akár tíz-tizenöt évig is megtarthatom?
- Igen. Bár tizenöt év múlva, ha még ugyanazzal az autóval jár, már négy generációval újabb gumik lesznek. Lehet, hogy nem rossz a gumija, de az új termék biztosan jobb lesz minden tekintetben.""Nem azt mondom, hogy drága gumit kell venni, mert az a tuti. De úgy gondolom, az a minimum, hogy erre odafigyelni."
Itt a Michelin azt állítja, hogy a kopott drága gumi mindig jobb, mint az új olcsó. Vagyis aki nem drága gumit vesz, az magára és másokra is veszélyes. -
távcsőves
senior tag
válasz
Hieronymus #8 üzenetére
Ugye BP belvárosában laksz? Én nem.
Pet007: úgy, hogy nem a DOT számot kell ellenőrizni. Szerencsére.
-
pet007
aktív tag
válasz
sketchifun #4 üzenetére
En tovabb mennek, azt nem ertem ezek hogy jutnak at muszakin?
-
távcsőves
senior tag
válasz
Kisgépkezelő #6 üzenetére
Tiszta hülye vagyok. A 2.ik kocsit (Fabia) sosem tankolom tele. Keveset megy, és a friss benzint jobbnak tartom, mint a tankban rohadó egy évest. Tavaly mondjuk sokat használtuk. 967km-t ment. (2016-ban.)
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
AllTheBest #5 üzenetére
Ez amolyan napszámos megoldás, azoknak a sportja, akiknek nincs rendszeres jövedelme, de azért vannak olyan hülyék, hogy fenntartanak egy autót. Egy darabig én is játszottam amíg fiatal voltam. Mikor volt munkám, akkor beletöltöttem vagy 2000 forintnyi benzint, hogy lemehessek hétvégén a Balatonra, de tele sosem tankoltam, mert ha áll 15 000 forintnyi pénzem a tankban, akkor már nem marad sörre.
-
AllTheBest
őstag
válasz
sketchifun #4 üzenetére
Azt hogy érted meg, hogy valaki keveset tankol az autóba?
Én sose tudtam felfogni, mindegy, ha most 40 liter helyett csak 10 litert tankolok akkor annyit nyertem az egészen, hogy négyszer kell tankolnom az 1 helyett... -
sketchifun
senior tag
Értek sokfajta spórolást. Értem, hogy olcsón tankol valaki, értem, hogy ritkán mossa le a kocsit valaki. Azt is értem, hogy valaki nem ápolja a verdát, meg azt is, hogy ha van egy horzsolás a kocsin, nem vágja fel az ereit.
Azt viszont sose értettem, hogy valaki hogy mer 8-9-10-éves gumival közlekedni. Az hagyján, hogy másra veszélyes, de még saját magára is az ilyen.
Nem azt mondom, hogy drága gumit kell venni, mert az a tuti. De úgy gondolom, az a minimum, hogy erre odafigyelni.
-
Nem akarok reklámot csinálni nekik, de azt tudni kell, hogy ez az Apollo akkora cég ( amúgy indiai ) hogy tulajdonában van a Vredestein márka is.
http://www.apollovredestein.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 512GB FHD 144Hz
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2736 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Vállalom FRP Lock os telefonok javítását ingyen kiszálással és akár helyszíni javittással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest