- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez így van!
-
Z_A_P
addikt
Szia, ha az auto facelift-es, akkor a kulcsba NEM KELL ELEM hogy inditani tudd.
Az csak a taviranyito ajtonyitashoz kell.
A kulcs indukcios elven kapja az aramot onnan ahova bedugtad, tehat attol mert lemerul az elem tudnod kene inditani. -
Sziasztok!
Jelentősen bővült a cikk, újabb résszel és verssel is.
-
-
scope2007
addikt
Ahogy hallottam.
Nekünk azért nincs mercink, mer' cink -
válasz
Donki Hóte #69 üzenetére
Szia!
A két első gátlót és a két első rugót a XV kerben egy pici autós boltban vettem. Fater találta a hiirdetésüket a jófogásokn. Az Ivánka pál utcában voltak. Azt tudom hogy a négy összesen nem volt 40 talán 16 volt a két gátló. A rugókból meg a legerősebb legmagasabb 4 zöld pöttyeset vettem. Magnum márkájújak amúgy
Nem tudom honnan szedik.
A gumikat pedig úgyszintén jófogáson hirdette egy Kamionos manusz. Megvette, de nem volt jó az ő kocsijára és így valami 34-35 ért adta ide és még el is hozta házhoz szinte, mert nálunk ment el a kamionnal.
A mostani legutolsó cuccot, mind a Kauffernél vettem. Egyedül a rendszámtartót vettem a tescoba, mert ezt a fajta sima feketét csak ott találtam, és nem csak négy kis karom tartja a táblát, hanem körbeöleli, így biztos nem esik ki.
A két Osram sima alap égő került 1600 pénzbe a két olaj meg 1000 és 1100 volt. A servoba Dex II automata olaj kell, a fékhez meg sima alap nagyon világoskék, szinte víztiszta fehér DOT 4.
-
válasz
Lalikiraly #68 üzenetére
Hol veszed ilyen baromi olcsón az alkatrészeket?
Már ott lehidaltam, amikor írtad, hogy 2 db új első lengéscsillapítót vettél 20 eFt-ért, vagy hogy 4 db új négyévszakos gumit vettél 30 eFt-ért
Suzukihoz nem lehet ennyiért venni alkatrészeket, nemhogy Mercihez
-
A tegnapi napon megint volt egy kis szerelés
Első körben volt egy fékolajcsere. Ami bizony szükséges volt, egyrészt a víztartalom miatt és mint kiderült, valószínű levegős is volt és konkrétan 3 fajta olaj volt benne, piros, zöld és kék is... Ez pipa
Servo olaj csere is megtörtént egy körben. Ugyanis ezeknél csak úgy lehet cserélni, hogy felül a tartályból kiszívod és oda betöltöd a frisset. Aztán egy hónap múlva kb mennem kell motor olajcserére, már a műszerfalon is jelzi. Így akkor még egyszer lesz cserélve. De viszont azt vettem észre, hogy a motor valahogy szebben jár és halkabb is. Tehát elég tré lehetett a servo olaj.
Ki lett cserélve a két első fényszóró égő Osramra, mert nem volt túl egyforma a fénye a kettőnek és nekem az nem tetszett így majd még egyszer be kell állítani a fényszórókat.
Ki lett cserélve a hátsó rendszámtartó is, mert valami régi kereskedős volt, így sima stock feketét kapott.
Át lett nézve, szinte minden full okés.
Az egész került a két fajta olaj, a két égő a rendszámkeret és a munkadíj 9000 Forintba.
-
válasz
Lewis4421 #66 üzenetére
Nekem G Astrám volt és hadd ne mondjam az E hez képest a különbséget...
Hát én csak azt tudom tolmácsolni amit a talikon és a csoportokban hallok.
Az A ért aki ért hozzá picit, az nagyon nincs oda. Lányok, csajok, anyukák imádják.
A második szériás A egyébként nekem is nagyon tetszik.
A későbbiek pláne. Elég vagányak amúgy.Amúgy hiába szidják nekem a 212 es tetszik a legjobban!
Perze a 140 bálna után szabadon..
-
Lewis4421
csendes tag
válasz
Lalikiraly #38 üzenetére
"Az A merciben sosem volt Merci motor. A Merci klubban az A Mercit nem ismerik el Mercinek.
A B-t sem.
És sajnos a W212 E osztályban is a 200 as és attül kisebb egyik sem Merci motor."Ezzel en nem ertek egyet, volt 2012es C200 cdi-m , alap valtozat, most meg van egy opel astra twintopom 1.8benzin , ami full extras , de az biztos, hogy eg es fold a kulonbseg az elmeny a merci javara, minden szempontbol veri a fullos opelt , de nem is mondanam egy ligaba oket. Az opelem egy szeker erzesre a c class-hoz viszonyitva.
-
válasz
Hieronymus #60 üzenetére
Van egy 10+ éves Ford Focus DA3 TDCI autóm. Egy éves korában vásároltam meg. Eszembe sem jutott visszahűteni a turbót. Van néhány baja már az autónak, de a turbó köszöni, jól van.
Nekünk is van egy 1.6 TDCI Ford Focusunk. Már 16 éves, nagyon jó egészségnek örvend, kezdettől fogva a miénk, 6 éve az asszony használja.
Egyszer, amikor még eléggé új volt az autó, mentünk nyaralni, éjszaka egy húzós autópálya menet után beálltunk egy üzemanyag kút melletti parkolóba és leállítottam a motort. Valami kattogást hallottam a motortérből (akkor még nem tudtam, hogy ez természetes az ilyen motor esetén) ezért a motor leállítása után kb. 20 másodperccel felnyitottam a motorháztetőt.
Teljesen le voltam döbbenve, mert a sötétben nagyon szépen látszott, hogy a turbó csigaháza szép meggypiros színben izzik
Álló helyben kellett neki vagy egy perc, hogy lehüljön annyira, hogy ne világítson.
Azóta minden nagyobb terheléssel járó menet után legalább 1 percig hagyom hülni a turbót és csak utána állítom le a motort
Az izzó turbóban álló motor mellett nincs olajáramlás, rásül az olaj a turbó tengelyére. Lehet, hogy jó állapotban van a turbód annak ellenére is, hogy sosem hűtöd vissza, de hidd el, hogy még jobb állapotban lenne, ha visszahűtenéd a turbót nagyobb terhelések után
-
válasz
#90088192 #61 üzenetére
Értem mit mondasz,
Maradjunk a példádnál. " miért van 1m3 olaj egy ~1000kw os dízel motorban, es miért kell 300 óránként cserélni."Ez ugye előírás a használathoz. A karbantartónak nem kell elgondolkoznia a miérteken. Végre kell hajtania az olajcseréket.
Egy fogyasztóknak tervezett jármű használatához nem várható el előképzés. A gyártónak kettő lehetősége van.
Vagy beavatkozásra kéri a jármű vezetőjét.
Vagy automatikusan biztosítja a szükséges beavatkozást.A turbóra vetítve ez így nézhetne ki.
1 Figyelmeztető jelzés, a motort még nem szabad leállítani.
2. A motor leállítása után a jármű gondoskodik a szükséges hűtésről.
A gyakorlatban egyiket sem alkalmazzák. Elemben a turbó okán jobban terhelhető olaj használatát írják elő.Az már csak hab a tortán, hogy a hengerekben és a dugattyúknál, magyarul az égéstérben magasabb a hőmérsékket a robbanási ütemben, mint a turbóban. Ott is szükséges kenést biztosítani.
A következő az lesz, hogy a teljes motort forgatni kell még egy ideig a leállítás után?
Ne értsd félre. A "visszahűtés" haszna leginkább pszichés és kárt nem okoz. A motor visszahűtésének amúgy sem az a legjobb módja, hogy alapjáraton, állóhelyzetben járatják a motort. A legnagyobb fokozatban a legkisebb gáz mellett közlekedve hűl vissza leggyorsabban a motor. (Az egyik fórumtárs írta le, hogy benzinkúton nézték furcsán a visszahűtési procedúra miatt.)
"A vissza hűtés lényege annyi hogy pl alapjáraton vagy toló üzemben képes vissza hűlni az olaj és maga a turbó is."
Na, ja. Ha az egyik oldalon még melegít a motor, a másik oldalon alig van hűtés, miközben a turbó is csak a lendülete miatt forog még, ha forog.
"Mennyit használod az autodat teljes terhelésen?
Ha jól sejtem kb 0."
[Ez ügyben itt lehet nézelődni]
Olyan országban élek, ahol lehet használni teljes terhelés mellett az autót. Pontosabban itt sem, mert korlátozva van a járművek maximális sebessége. Az egy kicsit gyorsabb haladásért nem iktatom ki a korlátozást.
Amúgy sem az autópálya gyilkolja az autókat. A városi közlekedés folyamatos gáz és fék használatból áll.#62 ncc1701: "Ott a 2009-es yarisunk, valós 140-nél forog 4700-at, közben puszttít 8.5L felett. 1.3 benzin, 87 paci
Van egy 2 literes dízel insigniánk, az valós 130-nál sem forog 2000-et, ott kér 5.5-6L között, 160 paci. "Értem.
Azt gondolom tiszta mindenki számára, hogy a dízel motor hatásfoka legalább 20%-al magasabb az Otto motorhoz képest. A tragikusabb része, hogy felénk a gázolaj nagyjából ekkora százalékkal olcsóbb is.
Van még egy dolog, amit figyelembe kell venni. A turbó nélküli motorok esetében, az Otto motor ott adja le a legnagyobb nyomatékot, ahol Diesel véget ér. Ez nem hiba, motor karakterisztika.Amúgy elsősorban nem a motoron múlik az "autópálya alkalmasság". A váltónak sokkal nagyobb szerepe van ebben. Alacsony nyomatékú motor esetében csak a váltóval lehet kompenzálni a nyomaték hiányt. Ez "köszörülést" jelent a pályán.
Kettő autót használunk.
A régebbi egy Ford Focus DA3. 1,6 turbódízel. 5,5-6,5 literes fogyasztás autópályán. a fogyasztás inkább a szintemelkedéstől függ, kevésbé a sebességtől. A másik egy vérbeli városi autó Mitsubishi Spacestar. 1,2 literes Otto motorral. A nyugodt erőt képviseli. Elméletileg. Egy évvel ezelőtt a Ford motorterében elkezdet zörögni valami. A laza 2000 kilométeres útba nem mertem belevágni vele. Maradt a spacestar. Elméletileg 180 a végsebessége. Soha sem mentem vele 170-él többel. A váltót úgy tervezték, hogy negyedikbe váltva nyomaték maximum körül pörög az autópályákon. Ötödikben 130 felett kezd el élni a motor.
Nyilván ez egy városi autó. Mondjuk a belépőszint aljáról. Minden munkanapon kétszer 9 kilométert pályázok vele. Fogyasztásban 120-130 körüli sebességgel belefér az 5 literbe, csak ne legyen torlódás a városi szakaszon. Ilyen rövid útra télen a Ford nem is alkalmas. Folyamatos küzdelem a DPF telítődésével. Nem képes felmelegedni a motor az öntisztítás beindulásához. -
ncc1701
veterán
válasz
Hieronymus #54 üzenetére
Ott a 2009-es yarisunk, valós 140-nél forog 4700-at, közben puszttít 8.5L felett. 1.3 benzin, 87 paci
Van egy 2 literes dízel insigniánk, az valós 130-nál sem forog 2000-et, ott kér 5.5-6L között, 160 paci. Csippelve 200 ló körülre fura módon fél literrel kevesebbet kérne.Az első mégsem való pályára, legalábbis nagy tempóra, ha más nem, megsüketülsz benne. Ha telefonálni akarsz, le kell lassítani 90-re. Meg ha történik valami, inkább egy nagy autóban ülnék, hiába van abban a yarisban 7 lufi.
Na, erre mondjuk, h nem pályára való. Sajtreszelővel is lehet, enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas, tudod.
-
#90088192
törölt tag
válasz
Hieronymus #60 üzenetére
Értem mit mondasz, az olaj gépelem, és funkciója a hűtés is. Pont múltkor beszélgettem egy "MG szerelovel" és nekem kellett elmagyarázni, hogy miért van 1m3 olaj egy ~1000kw os dízel motorban, es miért kell 300 óránként cserélni.
Mennyit használod az autodat teljes terhelésen?
Ha jól sejtem kb 0.Vagyis mindennek megvan helye és oka.
Tartós vontatás esetén pl igen csak jó lehet.Pont az a lényege az egésznek, amikor az autó megáll, a hideg oldal is felmelegszik a a turbóbam, hiszen se olaj se a lapatozasat érő levegő áramlás nem játszik tovább. A tengely maga is felforrósodott.
A vissza hűtés lényege annyi hogy pl alapjáraton vagy toló üzemben képes vissza hűlni az olaj és maga a turbó is.
A turbó lapatszog változtatás, az alloreszen történik, nem a forgó lapátok vannak babralva. Így esetünkben ez lényegtelen, hiszen ott teljesen száraz a csapagyazasa, és a kipufogó oldalon játszunk vele.
-
válasz
#90088192 #58 üzenetére
"..folyamatosan az olaj áramlása, az hűti a környezetet. ...."
Logikus. De van kettő problémácska.
1. Az olaj jó kenőanyag, viszont nem túl jó hűtőanyag. Az elektronka világában használnak hűtőolajat. A kenőképesség viszont nulla, bár nincs is szükség rá.Neked van némi műszaki vénád. Nyugodtan feltehetek neked találós kérdést.
Ha egy olaj képes nagyjából 100 fokos hőmérséklet tartományon belül megfelelő kenést biztosítani, mennyit számít a hővezető képesség?
A tengely egyik oldalán a hűvös levegő hűt, a másik oldalán a kipufogógáz fűt. Akkor az acél vagy az olajfilm hővezetése szignifikánsabb jobb?
Azzal érdemes tisztában lenni, hogy a járművezetők döntő többsége nem műszaki beállítottságú. Nem fogja visszahűteni a turbót, a motort, ...
Én sem teszem.
Van egy 10+ éves Ford Focus DA3 TDCI autóm. Egy éves korában vásároltam meg. Eszembe sem jutott visszahűteni a turbót. Van néhány baja már az autónak, de a turbó köszöni, jól van.
Azt már meg sem merem említeni, hogy a turbó, lapát állásszöge változtatható. Ennél a felállásnál a kenőanyag hűtése a legkisebb probléma. -
-
#90088192
törölt tag
válasz
Hieronymus #56 üzenetére
Itt azért nem minden van rendben:
A turbó két lapatozasat egy tengely köti össze ami csapagyazva van. Ennek kell a hűtés. Hiszen a tengely/csapágy ház felmelegszik üzem közben, de mivel folyamatosan az olaj áramlása, az hűti a környezetet.
Amint ez az áramlás megszűnik a hűtés sem funkcionál.
Ha a turbó max terhelésen járt, akkor izzasig képes heviteni a kipufogó oldali házat, ha csak megallitod ezután a tengely csapagyazasa nem lesz hűtve, a hő pedig elegeti az olajat a csapágy házban. Ennek nem reszletezem a következményeit, hiszen te is tudod, koxosdas lesz.A legnagyobb nyomaték akkor ébred a motorban amikor a legjobb a motor töltés cseréje. Ezt hívjuk nyomaték csúcsnak. A legjobb töltés csere akkor áll be amikor a szívó oldali nyomás eléri a maximumát, a legalacsonyabb fordulaton, miközben a fordulatszám korrelációt mutat az üzemanyag láng front sebességével.
A motor legjobb fogyasztása pedig a teljesítmény görbe és nyomaték görbe metszés pontjában található.
Vagyis a maximális Teljesítmény közelében tényleg nincs sok haszna a tubonak, de a nyomaték csúcs igen csak érdekes, hiszen a turbó a csúcsbol, egyenest csinál a nyomaték görbén , vagyis elnyujtja a maximális kivehető nyomaték fordulatszám tartományát. Hiszen optimalizálja a töltés cserét egy fordulatszám tartományban.
-
válasz
Hieronymus #56 üzenetére
az nem mindegy mekkora fordulatszámon képes erre. Nekem a Civicbe például nagyon kellene egy 6. sebesség és a Hyundai Matrix is ilyen. Mindegyik 1.6 benzines motor, de a Matrix konkrétan szetpörgi már magát 130 körül. tehát képes az autópályázásra de se nem komfortos se nem ideális.
-
A legkisebb 900cm3 motorral szerelt autóknak végsebessége is 150-160 körül van, a karosszéria kialakításától függően. Ebbe az autópályázásnak bele kell férnie.
"És az olajat mi forgatja a turboban, ha nincs szivattyú, mert áll a motor?"
Mi van vele?
A hőtermelés is leáll. Ráadásul ugyan az az olaj keni motort is, ahol magasabb az üzemi hőmérséklet. A turbóba kerülő gáz már alacsonyabb hőmérsékletű, mert útközben veszít a hőmérsékletéből egy keveset.
Ha a motornak vagy a tartozékainak szüksége van álló helyzetben történő hűtésre, akkor a jármű gondoskodik róla.
A legjobb példa erre a DPF regeneráció közbeni/utáni hűtése. A motor leállítása után is üzemben marad a hűtés, ameddig a kritikus hőmérséklet alá csökken a részecskeszűrő hőmérséklete.A motor maximális nyomatékánál nincs szükség a turbóra. Hatalmas hőterhelést kap a turbó miközben nincs szükség a tevékenységére. A legegyszerűbb megoldás a lapátok állásának nullázására. Hő van, forgás szinte nincs. Az olajforgatás is csak minimális.
Ha valóban gond lenne, akkor az olajforgatást át tennék az elektromos rendszerre a gyártók.
Előre is bocsánat, de az átlag autósnak fogalma sincs a a jármű működéséről. A turbót sem képes visszahűteni, legfeljebb üzemanyagot pazarol.Persze a "hűtéssel" nem okoz kárt. Ez is valami. Az ijesztgetős oldalaknak is élni kell valamiből.
-
tasiadam
veterán
válasz
Hieronymus #54 üzenetére
"Hogyan lehetséges az, hogy egy ma gyártott autó nem alkalmas autópályás közlekedésre?"
Úgy, hogy kb ennyit tud, azt is nyélgázon. Nem arról van szó, hogy ne menjenek vele pár kilométert, de volt aki 500at levágott benne, mert keveset eszik.
"Ráadásul üzem közben kapja a turbó a hőterhelését, nem a motort leállítva."
És az olajat mi forgatja a turboban, ha nincs szivattyú, mert áll a motor? A probléma itt kezdődik, amikor a szemét kitapossák, majd hirtelen leállítják.
Újabb motorokban ez nem gond, mert elektromos a pumpa, de ahol a főtengely hajtja, ott szépen ráéghet a turbora az olaj, mert nem megy a szivattyú, nincs nyomás. -
"Nem arra való, hogy 130-al pályázzanak vele, de ezt csinálják."
Ne csináld már.
Hogyan lehetséges az, hogy egy ma gyártott autó nem alkalmas autópályás közlekedésre?
A turbó visszahűtése is érdekes dolog. Kicsit rákerestem a német oldalakon.
Nincs ilyen témájú beszélgetés.
Abba már ne is mennyük bele, hogyan lehet "visszahűteni" a turbót?
Mekkora fordulatszámon kell járatni a motort és mennyi ideig?
Ha alacsony a fordulatszám, nincs turbó forgás. Ha magas, akkor nincs hűtő hatás.
Ráadásul üzem közben kapja a turbó a hőterhelését, nem a motort leállítva.
Abba már ne menjünk bele, hogy a turbó a motor nyomatékának szinten tartására használják.
A motor nyomaték maximumán nincs szerepe a turbónak, mégis kap hőterhelést. -
Versus
senior tag
válasz
Lalikiraly #38 üzenetére
A Merci klubok és a face csoportok rendkívül szórakoztatóak tudnak lenni, pont az ilyen fals infók miatt.
A W168, w169-es kismercikben sosem volt más "csak" merci motor.
A W176-os A-osztályban a benzinesek, beleértve a szinte elpusztíthatatlan 1.6-os turbót ami a 160-as,180-as és 200-as verziót hajtja mind "echte" Mercedes motorok, egyedül az A180-as CDI-ben vendégszerepelt a rönó 1.5-ös dízel blokkja Continental elektronikával és ad-blue nélkül is euro6-os minősítéssel. Eleinte az A180CDI létezett a merci OM651-es motorjával is ami egy 1.8-as méretre csökkentett löketű verzió volt, ezek mind automata váltósak voltak. Sajnos ezt a gyártás költséges volta miatt két év után szintén a francia blokk váltotta.
Igazából sok rosszat nem igazán hallani az 1.5-ös kisdízelről sem, ha rendesen szervizelve van akkor problémamentes, pont mint egy dácsiában!A W212-ben soha nem volt más mint merci motor. Soha. És nem ezért a valaha gyártott legjobb merci. Főleg a faceliftes verzió!
A W205-ös C-osztályban volt elérhető a C180CDI kb. szintén két évig(a faceliftig) a francia eredetű 1.6-os blokkal ez nem volt sikertörténet, pláne az ad-blue rendszer tud drága lenni benne. A facelift után ez is már csak a merci OM654-es "szuperdízelével" érhető el.
Ja a W177-ben levő 1.33-as benzineseket Németországban gyártják. Ennyire francia az a motor is. Csak ezt nem mondják a totálkáron.
-
#90088192
törölt tag
válasz
Lalikiraly #39 üzenetére
Igy is jo
bar nem igy akartam.
-
tasiadam
veterán
Inkább az emberek lustasága miatt. Nem arra való, hogy 130-al pályázzanak vele, de ezt csinálják. Turbos, de nem foglalkoznak a visszahűtéssel, akkor a konstrukció si rossz gyárilag, és ha foglalkoznak vele egy picit, hiba nem lesz. olajcsere macerás volt bennük, az a másik hátrány.
Hasonlóan kényes a PSA-BMW prince motor. De ha az ember ledobja róla az EGR-t, meg egy rendes turbot rárak, elmegy elég sokat, és pont ki is van küszöbölve a 2 legnagyobb problémája.
Nem hiába váltottak a smartnál nagyobb szívó benzinre, meg dobták el idő után a dízelt, majd lett elektromos. Pont olyanná vált 2 generáció elteltével (fortwo), amilyennek kitalálták. Kis városi auto, rövid távokra. -
tasiadam
veterán
Őseimnek w124 volt, és ha jól rémlik ez követte. Nagyon sokáig szerettem volna ebből egy om606 vagy legalább 605 verziót, de teljesen máshogy alakult minden elképzelésem. Most pedig már nem szeretnék kocsit, amikor megtehetném, hogy legyen egy
W210-E39 és a többi régi sedan, ami pusztulat kényelmes, és relatíve igénytelen. Főleg a mercik. Bár úgy tudom, az újabb common railjeik is nagyon tartósak. -
-
ncc1701
veterán
A smart sem a megbízhatóság mintaszobra, tudtommal.
-
Nekem van egy ősöreg ilyen igazi bontószökevényem, laza 250 ezer km-el, és az az egyetlen alkatrész amire orbitális nagy betűkkel rá van írva, hogy Mercedes-Benz
Egyébként nagyon szeretjük az asszonnyal, harmadik autó, ha valamelyik igazi csillagos besz@rna (mert be is szoktak...) -
válasz
Lalikiraly #40 üzenetére
Ezek durva árak. Pl nekem az eredeti japán lengéscsillapítóm 14 ezer forint volt kedvezménnyel. / darab!
A kerékcsapágyakat 8 ezer forint / darab cseréltem tavaly.
A váltóolajam ( igaz az nem Eneos, hanem Castrol) 5 liter volt 21 ezer forint 3 éve. Most így hirtelen más összehasonlításom nincs a szervízkönyvem alapján. Volt egy ABS munkahenger elektronika felújításom, 54 ezer forint volt. A komplett vezérlés szíjjakkal, feszítőkkel, 48 ezer, plusz erre ráment még a pollen és légszűrő 7500 Ft értékben
De neked egy egykori prémium Mercid van nekem meg egy öreg belépő japánom . JÓ árak nagyon ! -
akaido
addikt
válasz
Lalikiraly #38 üzenetére
Hja, nagy vonalakban ezt tudom, de a Merci A-nál ezt a háttérinfót absz. nem ismertem.
-
-
Szia!
Hát valahogy mindig mázlim volt olcsón alkatrészt találni, de nincs nagy titok.
Az egyik beszerzési forrásom az Kauffer, ott jók a kapcsolataim, így az unix 50% osától is jobb árat szoktam kapni.
A másik a ZS+U Csepel. Ott még jobb árak vannak alapból.
A harmadik pedig most hirtelen nem mondom meg a bolt nevét a XV. kerben talán a jávorka pál utcában van.
A jobb hátsó kerékcsapágyam került valami 5000 pénzbe, viszont nem tudtam még kicseréltetni, nem nagyon vállalja senki mert nagy meló.
Jó meg aztán mondjuk nem Meylet vagy Lemfördert vettem, amik amúgy már sokszor úgyanúgy made in vágottszeműek lettek sajnos.Ami nekem csalódás az a FEBI. Nagyon leadta a minőséget.
Jah és még nagyon jó bolt a Vianno Kft a XIV kerben. Nem olcsó de főleg gyári alkatrészek Meg mondjuk tudják mi merre hova.
A kövi hely még az Auto president az meg az M5 kivezetőnél van. az bontó is.
-
-
Szia!
Az A merciben sosem volt Merci motor. A Merci klubban az A Mercit nem ismerik el Mercinek.
A B-t sem.
És sajnos a W212 E osztályban is a 200 as és attül kisebb egyik sem Merci motor.Nem kell aggódni amúgy. AZ X osztály pl Nissan Navara átcimkézve.
A Fordokban Peugeot motor van.
A Nissanokban a dízel az RenaultA Dacia nyilván Renault
Régen a Citroen az Opel GM től kapta az automata váltót
Az Opel pedig az Japán Aisintól
Ezt híjják globalizációnak.
-
-
Uh nagy volumenű írás, nem semmi mit vettél a nyakadban. Én hasonló megszálott vagyok a Honda Civic -cel.
Azok az árak amúgy hogy a túróba jöttek neked ilyen kevésbe ki? kerékcsapágy vagy a lengéscsillapító 20 ezerért 2 db? -
akaido
addikt
válasz
Lalikiraly #31 üzenetére
A második generációs A Merciké?
A legutóbbi években tudok Renault-Mercedes kooperációról, na de pl. 2005-2011 között is ez már létezett? -
-
Automatánál első dolgod legyen, már másnap hogy olajat cserélsz benne és szűrőt. Difi olajat is érdemes cserélni mert senki sem szokta.
Az hogyha sebességberakáskor ránt egyet, az nem mindig a váltó hibája, lehet váltó vagy motortartó is.Benzinesnél garantált az összes gyertya és gyertyakábel cseréje is.
A rugók nagy része mindegyikben törött. Kilóra adják őket majdnem újonnan is.
Hibakódot érdemes töröltetni, mert az évek alatti sok szereléstől aksi fel és lecsatlakozástól is tele lehet és sok problémát okozhat.Tetőablak soknál hibás elszakad a bovden, vagy ha nem használják berohad az egész egyszerűen.
Viszont ha valaki azt mondja a kiszemelt autónál hogy ááá csak annyi a baja, hogy nem zárnak az ajtók, vagy a lámpamagasság nem megy, akkor hagyd ott. Vákuum-rendszer hiba. Kismilliárd helyen lehet szar, soha nem jössz rá...
Igen, ha csörög hidegen a lánc, akkor kezd megnyúni, ami nem jó dolog. Nem vészes amúgy kicserléni, főleg ha hozzáértő csinálja. Árban sem vészes. De amúgy nem sűrű hiba egyáltalán.
Olajfolyás a motorból jó eséllyel a főtengely szimeringnél szokott. Nekem az összes mergában folyt ott.
Dízel külön állatfaj, bele lehet futni hatalmas bukóba. Izzítógyertya csere a rémálom kategória is lehet simán.
Akksit akármit mondank benzinesbe 75 ös a minimum, ha fapados, ha több extra van akkor 85 öst bele, dízelbe 95Ah alatt felejtsd el. Azt is tisztességes fajtát. BOSCH Silver, EXIDE esetleg, vagy lehet gyárit is szerezni. A dízelbe kell az indítás miatt, me marha sok erő kell hozzá egyrészt, másrészt pl az állófűtés is irgalmatlan sok energiát vesz el. A Dízel előmelegítő kályha ezért csak járó motornál kapcsol be. Míg így is érzi az autó, pedig kiváló az akksim.
Az állófűtések vagy csak a sima dízel melegítő kájhák 90% a nem működik. Nem költ rá senki, pedig 70-80 ért fel lehet újjitatni és marha jó dolog.
Ha komplett webasto van programozható, akkor lehet telefont is szerezni a kocsiba és akkor GSM modullal küldesz egy SMSt a kocsinak és beindul az állófűtés -
Ajtók aljára figyelj majd oda, ott szeret rohadni a kompakt Merci. Úgy próbáld ki, hogy csont hideg a motor és te hallgasd kintről más indítsa be. Elég egyértelműen csörgeti a láncot, ha az már meg van nyúlva. Olajfolyás ne legyen, nagyon fontos. Ha automata akkor ne lehessen érezni amikor sebességbe rakod. Dízelnél az automata kerülendő, mert szétrázza az elektronikát.
-
akaido
addikt
Üdv!
Érdekes volt mindegyik fejezet, csoda, hogy le nem fejezett a kocsi annyi problem volt.
Egy w169 A kismerdzsóra szeretnék átnyergelni a közeljövőben, így felkészültebb leszek talán.
Sógor is nemrég váltott egy ezüst 3 ajtós C200-as dízel automata sportcoupéra, aminek szintén a tetőablaka rakoncátlankodott. bontóból szerezett egy felújítottat. -
Leírtam.
Minden évben el kell vinni az autót és ellenőriztetni kell az állapotát. Németben nem csak márkaszerviz végezheti az éves karbantartást.
Ha sérült a felület javíttatni kell. A szervizkönyvbe benyomják a pecsétet. Ezzel bizonyítva van, hogy a kívülről folyamatosan rendben volt a korrózióvédelem.
Gondolom, ha valaki vásárol egy új autót, akkor jut annyi pénz karbantartásra, hogy folyamatosan javítva legyenek a kőfelverődések és egyéb kis sérülések. Később eladáskor többe fog érni az autó. -
-
Köszi a beszámolót! Nagyon jó autó a W210 attól eltekintve, hogy olyan abszurd helyeken képes rohadni amit egyábkánt el nem tud képzelni az ember! Én már 25 éve Merciket nyúzok, volt már minden (is), feleségem 10 évig használt egy W210-est (E290TD) és SOHA SEMMI baj nem volt vele. Azóta is visszasírjuk a hajós dülöngélését, a TV fotel kényelmét, az olajkályha andalító klattyogását...
Használd egészséggel, ha meg tudod állítani a korróziót (ha kell tudok mondani bizarr helyeket) akkor sokáig nagyon elégedett leszel vele. És a szkeptikusoknak; tényleg Suzuki árban üzemeltethető; olyan olcsók az alkatrészek hozzá. Kivétel a karosszéria elemek. Na azok aranyárban vannak -
Lenry
félisten
válasz
Hieronymus #22 üzenetére
A Mercédeszhez 30 év garanciát ad átrozsdásodásra a gártó.
... feltéve, hogy az bizonyíthatóan belülről indult, lásd a következő cikket -
válasz
Lalikiraly #21 üzenetére
A Mercédeszhez 30 év garanciát ad átrozsdásodásra a gártó.
Évente kötelező szemle szükséges hozzá és javíttatni kell a sérüléseket.
A többi gyártó 12 év átrozsdásodási garanciát ad általában.Néhány éve bejutottam üzemlátogatásra a BMW egyik Müncheni üzemébe.
Az alkatrészek kétszer kapnak passziváló bevonatot. A legyártás után és a festés előtt.
A kész karosszériát, ajtóstól mindenestől egy kar bemártja a fürdőbe.
Ez gyakorlatilag 100%-s korrózió védelmet jelent, a bevonat sérüléséig. -
Hát igen sok sok igazságot írtok.
Igen, ezekhez a Mercikhez hobby ként kell tekinteni, különben tökön is szúrhatod magad...
Azért csajozni se utolsó annó saját tapasztalat. Akkoriban azt mondtam jó nekem a szinglisegg, azt amikor meglett a C180-asom másnap lett csajom. Igaz azóta is ő van. Csak ezt el ne olvassa, me hétvégén nem kapok majd kajátPedig tudok magamra főzni, mosni, takarítani. csak nem úgy ahogy ő szereti. Ha takarít olyankor inkább elküld. Az meg nekem pont jó szerelni ilyesmi. Na jó már megint írom a marhaságokat, nemhogy lapos lenne a szám
Igen a W210 esetében ha a motor megkapja a minimális karbantartást, akkor még a CDi esetében lévő mini törp ördög turbót is beleértve, lerohad róla a kaszni. Tarthatod te száraz, hűvös helyen, napfénytől védve, akkor is rohad.
Alkatrész meg ennyi idő után hogyne lenne, nézzétek meg az orosz videókat azok annyi kocsit törnek, hogy egy videó alatt egy átlag Magyar bontó már tele is lenne...
-
#90088192
törölt tag
Javitottam sok fajta jarmuvet, de nekem a Merci nem jott be. Olvasva a sok szeretetet amit toled kapott, hat ugy vagyok vele, mindenkinek kell egy hobby.
Majdnem lett Mercedeszem ennek ellenere, mert csak par honapon mulott, hogy nem o lett a baratnom(ha csak ideiglenesen is).
Nekem errol mindig az jut eszembe, hogy vettem egy V6 japan csodat a bontobol kb AU$2000-ert, dobtam ra feket, gumit, megcsinaltam a nagyszervizt rajta, es hasznaltam. 10 eves autot majd 250Ekm-rel. LPG meg benne, es amig a benzinnek AU$1.3 volt litere, addig az LPG meg AU$ 0.35. Beleraktam sajat szorakoztatasom miatt a hengerenkenti befecskendezos gazt, es igy ugyan annyit evett gazbol, mintha benzinnel jarnek.
Persze takaritani ugyan ugy kelett, sot szonyeget csereletem benne, mert valami fajanko dohanyose volt.Vagyis a tervezesi hibakat leszamitva, ugyan ott vagyunk, mert izgalmas volt maga a javitas.
Aztan eladtam, marha formammal.
-
ncc1701
veterán
Az autó kora mindegy, porlasztó csúcs mindenhová drága... Sajna ez sem egy suzuki ilyen szempontból.
-
Lenry
félisten
válasz
Hieronymus #17 üzenetére
alkatrész lehet hogy nincs, de a W210 egész hatékonyan képes elszublimálni az alkatrészei körül
-
Magától elbomló alkatrész.
Na ilyen nincs a Mercédeszek esetében.A linken egy E 200 CDI vátolzat van. Még csak 17 éves, de már több mint 1 millió kilométert tolt bele a gazdája.
A motor még nem volt megbontva és az akkumulátora is még az eredeti.
Dieser Mercedes hat über eine Million Kilometer auf dem BuckelA 2,2-Literes Diesel motorral szerelt autó (122 PS és 270 Nm) nem egy rakéta.2003-ban vásárolta a gazdája újonnan. Az évi nagyjából 60 ezer kilométert részben utánfutó húzással teljesítette az autó.
-
válasz
Lalikiraly #14 üzenetére
-
Lenry
félisten
válasz
Lalikiraly #13 üzenetére
Egyébként ezekhez szó szerint annyi az alkatrész mint a Dunában a víz...
persze, mert az autó magától elbomlik az alkatrészek körül -
-
-
Szia!
Nagyon szépen köszönöm.
Hát nekem a legjobban a 212 es E tetszik, de arra egyelőre nem telik és igazából a tulajok szidják mint a bokrot főleg a motorok miatt.
Nekem nagyon sokáig C osztály volt 202-es de az E ben ezerszer jobban érzem magam. A hely is több és jóval kényelmesebb.
Amúgy el sem tudom képzelni milyen lehetett akkoriban egy vacsiúj ilyen E osztály. Mert most is kényelmes, ring az úton, de ettől még jól lehet kanyarodni vele. Szóval elképesztően kényelmes és csendes lehetett. Pláne egy E50
Mondjuk olyat már vezettem.
-
Lenry
félisten
nájsz.
E osztály témában nálam a 210-es a leghátul kullog a sorban, de jó olvasni, hogy van, aki ezeket is élvezi és szereti, úgyhogy sok balesetmentes kilométert -
ncc1701
veterán
Részemről nagyon irígylem ezeket a számokat. Nálam az insigniába a 7 liter automataváltó olaj 7x4400ft. Meg kb minden horror áron. Szintén váltó olaj spec leeresztő csavarok 10+5eft.
-
Ha Újpesten laksz, akkor nem Lalikirály vagy, hanem Lilakirály
-
Köszönöm szépen a testsúlyom kitárgyalását. Jobb ez mint a Dallas
Na hát a kérdésre válaszolva, hogy mennyit költöttem rá? Szokták volt mondani, hülye aki számolja. Hát az árát mégegyszer azt bőven.
Kis lista.
Első szerelés ami volt szilentek, légszűrő, pollenszűrő, meg nem is tudom mi apróságok az volt 40.
Aztán volt a két első gátló az első fék az még olyan 50
A kulcs 50 be került
Üzemanyagrendszer rendberakás olyan 25-30.
Akkor olajok és további szűrők még olyan 40-45
A rádió 20 ba került.
Kissebb alkatrészek és szerelések még legalább egy olyan 50.
Akkor hosszbordás szíjj és feszítő még 25 kb
Motormosás 2x az volt 3000 FT Laca autómosóban
A négy gumit puszi árban 35 ért kaptam plusz 10 volt a szerelés
Futóműállítás 10.
Kormányöszekötők és stabpálcák 2x ez is olyan 20 volt szereléssel.
Temérdek takarítás és hasonlók, mire emészthető állapotba került.Sajnos vannak még hibák, de ez egy ismétlem 23 éves autó.
-
-
Snoop-y
veterán
A temahoz meg annyit, hogy orom volt olvasni. Mennyit koltottel ra osszesen? Anno en a Hondamat akartam tokeletesere megcsinalni de hat akkoriban orultem ha eletben tudom tartani...
Szoval gratulalok sok balesetmentest kivanok a jargannyal
-
De. 178 centihez 100 kilósan nagydarab ember vagy. 30 feletti BMI már orvosi szempontból is elhízottnak számít.
-
Szia!
Hát igen, van amikor nekem is nyűg, de vannak olyan jófej szerelőim, akikhez már azért érdemes elmenni, mert jókat csevegünk. Az más hogy a havi rezsijüket is kifizetem lassan
Hát sok dolog volt rajta, de ez egy 23 éves autó, amivel az utóbbi 10 évben a kutya nem törődött.Most két hét múlva lesz egy fékolajcsere, valószínűleg a főfékmembrán is kezdi megadni magát így az is repül. Meg egy hátsó kipufogót is kap és utána a karosszéria csinosításán kívül nemigazán van mit kezdeni vele. Most is vagy 4 hónapja csak "teszi a dolgát" amit útálok mondani.
-
Zigur
senior tag
Érdekes volt olvasni mint nem autó őrült, szerintem te nagyon élvezed hogy állandóan foglalkozhatsz az autóval
Új hozzászólás Aktív témák
lo Csak erős idegzetű autómániásoknak és szerelőknek!
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F (10 mag/16 szál) +RX 7800 XT 16GB GDDR6 +Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- AKCIÓ!!! DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F + Új RTX 5060 Ti + Új 16-32GB DDR5! GARANCIA/SZÁMLA!
- Razer Book 13 4K+ TOUCH I7 eladó
- HP 2x8 Gb DDR4 2666 Mhz RAM
- Félgép eladó/ Intel i9 9900 / Asus Prime Z390-A / 64GB DDR4 / 500GB Samsung 980 /
- HP, Lenovo dokkoló 12.300Ft-ért? VÉGKIÁRUSÍTÁS
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest