Hirdetés
- XY6020L Sinilink DC-DC átalakító
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Szólánc.
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Amit a Samsung okostelefonok, táblagépek, kütyük "régiózásáról" tudni kell!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Én a következőt vettem észre egy öreg 2-es Golf-fal 2 éve télen:
95-ös Mol benzint tankolva reggel ötkor kézzel-lábbal kitámasztottam magam indításkor mert úgy rázkódott az egész jármű és valami rettenet traktor hangja volt.
Váltottam 100-as Mol-ra, akkor már elég volt "csak" fél kézzel kapaszkodni indításkor, a motorhang ugyanúgy borzasztó volt.
Aztán kipróbáltam az Omv Max Motion 95-öt, a motor puhán indult mindenféle rázkódás nélkül, a hangja puha pöfögésre váltott, át is álltam rá.
A sima 95-ös OMV benya (a schwehat-i, nem a mol-tól továbbértékesített) pedig valahol a 100-as mol és a prémium 95-ös omv között teljesített.A fogyasztásbeli difire nem emlékszem. Talán kicsit mintha jobban ment volna tőle de ez simán lehet placebó hatás is vagy csak az érzés miatt, hogy nem rángat a motor. Mindenesetre érzésre mintha jobban ment volna.
Aztán egy Ford KA-ra váltva a szokásos OMV helyett valami "tanyasi" sohanemláttamméganevet benzinkúton tankoltam 95-öt, hát az valami iszonyat szar volt, konkrétan éreztem, hogy a motor erőtlenné vált.
[ Szerkesztve ]
-
válasz antiapaladin #1 üzenetére
Az OMW tényleg jó, kár hogy nincs a környékünkön, szívesen tankolok náluk, ha valamiért nem tudok a MOL nál tankolni. A MOL nekem amolyan középút, kicsit jobb mint az átlag, de ha nem lenne kedvezmény, lehet nem itt tankolnék. A Golf esetében el tudom képzelni, hogy a gyengébb minőségű üzemanyag miatt nekiállt háromhengerezni, ezért rázkódott annyira. Valószínű hogy a motor is kopott lehetett, valamelyik hengerben nem volt meg a megfelelő kompresszió, esetleg a gyújtás valamelyik alkatrésze, lehet gyertya volt gyengébb, amit a prémium üzemanyag kompenzált.
Tankoltam én is nevenincs kúton, még jó hogy csak épp pár litert. Nem tudom milyen üzemanyagot adtak, de padlóznom kellett a verdát, annyira erőtlen és kelletlen lett.[ Szerkesztve ]
Csak nevess, ne vedd túl komolyan!
-
Elektronikus motorvezérlés, mindig az adott helyzethez állít előgyújtást. A nagyobb oktánszámú benya kevésbé hajlamos kopogni, ezért másképpen lövi be a gyújtást... Szerintem ezt érezni.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
válasz Jack Hunter #4 üzenetére
Akár, de nem szokott. Nagyon kevés karbis autó van már, a 90-es évekbeliek nagy része már elektronikus gyújtással jött.
Öreg dízelek vannak még mechanikus adagolóval inkább.Mutogatni való hater díszpinty
-
Hát hogy a veterán korú 30+ éves karbis (ez még az volt) autó meg az ilyen-olyan elektronikával ellátott motor miként viszonyul a különféle oktánszámokhoz és etanol tartalmakhoz, nem tudom megítélni és ami azt illeti, ez a témakör különösebben nem érdekel, megelégszem a konklúziókkal mert egy-egy kérdés mindig újabb kérdéseket szül és a végén azon kapom magam, hogy relatív értelemben fölöslegesen fordítok komoly energiákat egy olyan kérdéskörre aminek érdemi hasznát nem veszem.
A lényegi része az maradt számomra, hogy a golfot elengedtem, a mol 100-a sehol nincs a nála olcsóbb omv-s prémium 95-höz képest.
Nevenincs kúton pedig csak annyit szabad tankolni ami elvisz a következőig ahol csurig kell tölteni valami rendessel. -
válasz Jack Hunter #2 üzenetére
Valami ilyen mértékű kedvezményem van nekem is a molnál de azt nézve, hogy a prémium E10-es 95-ös omv literje 640 Ft, a Mol 100-as meg 660 Ft a holtankoljak alapján. Hát egy kávé áránál (vagyishát ma már az is többe kerül) sokkal nagyobb kedvezményt kellene adniuk, hogy visszaálljak rájuk.
A golf meg tényleg öreg, kopottas, 30 pluszos karbis veterán, kényes jószággá vált mára. Viszont így jobban kijött a minőségbeli különbség. [
Hopp, ez előzőt törölni akartam, nem elküldeni. /OFF]
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
ha nincs megírva az autó nagyrészt fölösleges, egyébként hasznos mert az olcsó 95-el bekopog ott ahol 100-al nem, és a teljesítmény is több. 100as benzin minőség sorrend pedig : omv > shell > mol, ez logok alapján, viszont az utóbbi 2 évben óriásit esett minőségben az omv is
-
válasz Jack Hunter #4 üzenetére
"Ezért választom mindig a százast, mert lehet hogy drágább, de mégis olcsóbb mint a kilencvenötös, mert többet tudok adott mennyiséggel autózni."
A nagyobb oktánszám a nagyobb kompresszió tűrést jelenti. Ne várj tőle extra teljesítményt vagy nagyobb utazótávolságot, ha a motor alacsonyabb oktánszámmal üzemelésre van tervezve.
Az elterjedt oktánszámok.
E95 - E10. Ez a legolcsóbb üzemanyag. Az átlagos járművekbe tölthető. Az etanol tartalom elérheti a 10%-ot.
E95 - E5 (Super). Az etanol maximum 5%. Ez a régi járművekbe is betölthető. Magasabb az üzemanyag energia tartalma. De arányosan drágább is.
Nem egyértelmű Magyarországon, hogy melyiket forgalmazza az adott töltőállomás vagy mind a kettőt.E98 - Super.Ennek az üzemanyagnak a legmagasabb az energia tartalma. De! Ez az üzemanyag csak a az erre tervezett motorokban ideális. Az alacsonyabb nyomás mellett befecskendezve akár rosszabb is lehet az E95-nél.
E100, nagyjából színtiszta marketing.
Tisztító hatás!
Bruhaha. Az üzemanyag salak képződését nem tisztítja. A korom képződés csak a Dízel motorokra jellemző.
Ha egy Otto motorban korom képződik, akkor nagyjavítás következik. A benzines motorok problémája a szén-monoxid képződés. Ez gáz és nem szilárd anyag. A lambda szonda felelős a szén-monoxid képződés redukálásáért.A gyári előírás szerinti üzemanyagot használj. A rosszabb minőség és a sokkal jobb minőség okozhat problémát. A marketinget felejtsd el.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Alusky
aktív tag
válasz Hieronymus #9 üzenetére
Koromképződés van a benzinesben is amióta hengerbe fecskendeznek, ezt néhány gyártó kiküszöbölte, a többi szarik rá. Rosszul beállított karbisokra is jellemző tud lenni.
[ Szerkesztve ]
Köszönöm Prohardver Kft, hogy biztosítod a második Facebookot a világon.
-
Alusky
aktív tag
Én egy ideig tankoltam prémiumokat benzinből meg gázolajból is aztán leszoktam róla, mert az égvilágon semmit nem tapasztaltam velük. A semmiért nem tömöm a zsebét senkinek. Maradt a kommersz nafta, csak ne pancsolt legyen.
Emelt kompresszió vagy turbónyomás nélkül nem is fog nagyobb lenni a teljesítmény, érzetre legfeljebb az előgyújtás miatt. Ladákon szoktunk ezzel szórakozni.A Shell mostani motortisztítós reklámja meg akkora faszság, hogy olyat még Európa nem látott.
[ Szerkesztve ]
Köszönöm Prohardver Kft, hogy biztosítod a második Facebookot a világon.
-
drkbli
tag
Nekem mindig tetszik, amikor valaki felmondja a tankönyvi szöveget, mint abszolút igazságot.
Miről beszélünk? 23 éves 1.4-es benzines francia, ritka használat, szinte mindig ugyanaz az útvonal, 133 km, ki a városból, sok autóút, kevés autópálya, a végén 30 km országút, a végén két egybegyógyult helység, többnyire 50. Költségek Drivvóban vezetve.
100-as benzinre akkor tértem át, amikor bevezették a benzinár-stopot.
Utolsó szeptemberi 95-ös tankolásnál 6,29 l/100 km volt a fogyasztás, most szeptemberben 6,02 l/100 km.
Milyen egyéb eltérés figyelhető meg? Sokkal könnyebben indul az ugyanolyan ritka használat mellett, jellemző volt, hogy tankolás után az első indítás után lefulladt, ez 100-as benzinnel nincs. Hangja csendesebb, duruzsolóbb.
-
N€T0X|N
őstag
Én fogyasztásbeli különbséget semennyire nem tapasztaltam a sima 95 és 100 között sem, vagyis nálam pont ugyanannyi. Viszont szebben jár a 100-assal, fordulaton halkabb picit a motor. Egy időben azért tankoltam E5-öt, mert nem volt annyira elmebajos a benzin ára, most meg azért, mert nincs arányaiban túl nagy különbség a tankolás végén, hogy ne akarjam a szebb duruzsolást hallgatni. A prémium 95-öt haszálva semmi pozitívumot nem találtam érdekes módon (ami szinte ugyanannyiba kerül már, mint a 100).
drkbli Én is Drivvo-zok.
[ Szerkesztve ]
Sent from my keyBoard
-
bambano
titán
Nem hiszem, hogy olyan nagy különbség lenne teljesítmény szempontjából a 95-ös meg a 100-as benzin között.
Én azért tankolok mindig 100-ast minden autómba, mert keveset autózunk, és nem akarom, hogy megrohadjon a bioetanol a kocsiban. Az e10-es üzemanyagokban bioetanol van, az e5-ösben meg ETEBE, az nem rohad meg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #9 üzenetére
"Nem egyértelmű Magyarországon, hogy melyiket forgalmazza az adott töltőállomás vagy mind a kettőt.": ja, annyira nem egyértelmű, hogy rá van írva a kútfejre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
eldiablo
addikt
-
angyalpc2
aktív tag
válasz Hieronymus #9 üzenetére
" A korom képződés csak a Dízel motorokra jellemző."
jujj
kérdezd meg a Tce, TSi, skyaktive, 1.6 THP, puretech, meg a többi közvetlen befecskendezéses benzin motor tulaját erről. Megfogsz lepődni. -
Steve_Brown
aktív tag
Érdemes egyébként tiszta vizet önteni a pohárba.
A magyar kutak 80%-a a százhalombattai finomító benzinét/gázolaját árulja, csupán az adalékolásban van különbség.
Az E10-es 95-ös és az E5-ös 95-ös ugyan azt az etanolt tartalmazza és ugyan arra az alap keverékre épül. Az E5-ös 95-ös mindössze kisebb arányban tartalmaz etanolt és kap bizonyos adalékokat.
Az E5-ös 100-as pedig nem tartalmaz etanolt, helyette terc-Butil-etil-étert tartalmaz a kellő arányban. A lepárlás után már nincs semmi köze a 95-ösökhöz. Ráadásul adalékokat is jóval nagyobb arányban tartalmaz.Az adalékolásról annyit, hogy a MOL 3-4 évente tendert ír ki adalékcsomagokra, amelyre különböző gyártók pályáznak. Ezek közül 4-5 csomag lesz kiválasztva és hozzáadva a benzinhez. Ez az adalék változik ha más kúton tankolsz, a többi dolog ugyan az, hiszen ugyan onnan jön.
Az adalékozás tud segíteni. Főleg a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok hálálják meg nagyon.
-
ncc1701
veterán
Sajna már a benzinesekben is képződik korom.
Tisztító hatás pedig csak ott tud érvényesülni, ahol az üzemanyag találkozik a lerakódással.
Részemről céges benzinesbe fapad mol 95 megy, saját dízelbe pedig omv prémium. Nem tapasztalok semmiféle extra plusz hatást, amit adna.
-
nemlehet
őstag
Nekünk van egy 1.6-os G Astránk és egy 0.9-es 2019-es Clio-nk. Az Astránál és semmilyen különbséget nem érzek mindegy mit tankolok bele. A hangja se változik, mindig ugyan úgy indul, nem lesz erősebb vagy dinamikusabb és a fogyasztás sem változik.
A Clio-nál viszont érezhető különbség van. Alacsony fordulaton a 100-as benzinnel sokkal kevésbé érződik gyengének a motor, a kocsi lomhasága érezhetően javul. Persze nyilván nem kell azért világmegváltó dolgokra gondolni, de konzekvensen meg szoktam tudni mondani hogy éppen mi lett tankolva a kocsiba. A fogyasztás nálam nem változik én mindig 5.2-5.5 között közlekedek vele, de a barátnőmnél a 100-as benzinnel olyan 0.2-0.3 liter fogyi különbség ki szokott jönni. Nekem az az elméletem, hogy mivel alacsony fordulaton kicsit erősebb az autó, kevésbé pörgeti amikor elindul a lámpáknál.
Eddig az összes szerelőnk esküdött a 100-as benzinre, szerintük a jobb égés miatt kevesebb szutykot rak le a motorra, de ezt nem tudom megítélni laikusként. Igazából egyik autónak se nagyon volt eddig semmi motorbaja.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Érdekes dolog ez az etanol mizéria is nem? Állítólag ezzel a keverékkel kevesebb a károsanyag kibocsátás. Viszont hosszú távon több lerakódást okoz. Aminek egy része korommá alakulva távozik az autóból, ami a nagyobb részecskék miatt károsabb mint a szén dioxid. A százas benzin viszont nem tartalmaz etanolt, vagy legalábbis kevesebb van benne, és állítólag nem idéz elő lerakódást. Plusz megvan az a hatása, hogy szívesebben tankolja az ember, mert a kocsinak is jobb. Állítólag. Akkor most melyik a nyerő?
Csak nevess, ne vedd túl komolyan!
-
ncc1701
veterán
válasz Jack Hunter #22 üzenetére
Sztem hitvita.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Jack Hunter #4 üzenetére
Inkább a fordítottja szokott igaz lenni. Hengerfej síkolással, vagy dugattyú lerakódással megnövekedhet a kompresszió, 95-össel kopogni fog a motor és kinyír mindent, ha tartósan úgy van használva. Manuálisan nem tudod annyira levenni az előgyújtást (beállíthatatlan lesz), hogy ne kopogjon egy 91 vagy 95-re állítható motornál. 100-assal azonnal abbahagyja a kopogást.
-
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Steve_Brown #19 üzenetére
Orlen-nél az E5 100-ast most váltotta az E10 100-as. ETBE-t tartalmaz, de egyébként az ETBE egyik alkotó eleme az etanol. Nyilván nem olyan, mintha direktben az lenne benne.
-
válasz Jack Hunter #22 üzenetére
Nem kéne kormolnia. Viszont kevesebb trutyivá ég el az alkohol, mint az olajszármazékok.
@Hachiko95 : "dugattyú lerakódással megnövekedhet a kompresszió"
Általában a szelepekre rakódik korom, az meg nem tesz jót a kompressziónak, ha nem zárMutogatni való hater díszpinty
-
Alusky
aktív tag
válasz Hachiko95 #24 üzenetére
Nagyon meg kell síkolni ahhoz, hogy annyit növekedjen a kompressziói, hogy kopogni kezdjen 95-re. Garage54 szórakozott ezzel még régebben, meg lehet oldani valóban, de ott sem egy egyszerű síkolás volt amit az átlag felújításnál kap egy motor.
És amúgy mi van a 102-es meg az afölötti benzinekkel? Sima kúton nem kapni, de attól még léteznek.
Köszönöm Prohardver Kft, hogy biztosítod a második Facebookot a világon.
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Hachiko95 #26 üzenetére
Ez téves. Az ETBE nem tartalmaz etanolt. "ETBE-t etanol és izobutilén keverékének katalizátor fölött, melegítés hatására lejátszódó reakciójával állítanak elő." Tehát az alapanyaga az etanol, de a végeredmény egy más anyag.
Orlen kút viszonylag ritka itthon.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Steve_Brown #29 üzenetére
Azt nem is írtam, hogy tartalmaz, hanem hogy alkotó eleme.
A 100-as tartalmaz ETBE-t és az ethanol az alkotó eleme az ETBE-nek.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Pedig láttam már több ilyet, hogy a dugattyún van egy réteg korom.
(#28) Alusky
Volt már ilyennel dolgom, aminek a hengerfejéből alig szedtek le, dugattyúkon volt lerakódás és kopogtak(csörögtek).
Utánanéztem és bizony ez volt a tapasztalat, hogy ha csak egy kicsit is leszedsz a hengerfejből beállíthatatlanok lesznek, kérik a magasabb oktán számot (98,100), amire egyből abbahagyják a kopogást. -
-
Hachiko95
aktív tag
Abszolút motorfüggő, nem egy általános dolog, csak létezik ilyen is.
Egyébként én szoktam hallani kopogás érzékelős kis benzines autókat, amik tartott gázon kis terhelésen kopognak, olyan mintha nem tudná lejjebb venni magának a gyújtást. Azokkal nem tudom mi van.[ Szerkesztve ]
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Hachiko95 #30 üzenetére
Nem alkotja etanol. Nincs benne épkézláb etanol molekula. Nézd meg a konstitúciós képletét.
Etanol:
ETBE:
Az etanol az oxigénatomjához kapcsolódó hidrogénatomot átadja a CH2-nek. És az így összeállt molekulához kapcsolódik be az oxigénatomjával, amihez pedig a megmaradt hidrogénatomok és a másik két szénatom kötődik. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Steve_Brown #34 üzenetére
A mondanivaló lényege az volt, hogy az ETBE ethanol alapú, abból "alkotják".
-
Csupingo
veterán
Mi pl. egyszer tankoltunk haver régi cross motorjába shell vpower 100-ast. Ég és föld volt, sokkal jobban ment. A munkahelyemen a két fűkaszába is kezdetektől fogva, 10-20 éve, csak vpower 100, vagy a kuton kapható aktuális legjobb benzin van téve. Soha semmi baj nincs velük. Még gyergyát se cseréltünk eddig. Ami szintén jó, hogy nem rakódik le a porlasztóban, nem vállik szét, stb. Sosincs télen leengedve, kipucolva és fél év állás után is azonnal használható.
Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)
-
addikt
Én a Giulia Q-ba mindig a MOL 100-ast teszem, mert a manual szerint minimum 98 kell neki és oda van üzemanyag-kártyám. Az 1.4 T-jet Bravo-mban szoktam váltogatni a MOL 100-ast és a 95-öt, de különbséget egyedül az árstoppos télen vettem észre. Akkor a 95-össel elég köhögős volt első indításnál. Lehet akkor rontották a minőségét, hogy kisebb legyen a veszteségük. Ezt valószínűleg sosem fogjuk megtudni.
[ Szerkesztve ]
-
Ha meg nem a MOL kúton tankolnál több is leesne...
Ez a kedvezmény remek parasztvakítás...Ennyi erővel mehetnél az Orlenre is -15 FT-ért.
"Ezért választom mindig a százast, mert lehet hogy drágább, de mégis olcsóbb mint a kilencvenötös, mert többet tudok adott mennyiséggel autózni. Hogy ez mennyire tesz jót vagy rosszat az autónak, nem tudom, de motorikusan nem volt még gond vele, ezalatt a 27 ezer kilométer alatt."
Itt se nagyon tapasztaltam még különbséget.
Éves szinten 40 ezret megyek egy Honda Jazz 1.4-gyel, és mindegy mit tankolok, ugyanannyit eszik...
Nem szabad minden marketingmaszlagot megenni sajnos. Biztos van autótípus, aminek jobbat tesz a 100-as, de akkorára nyílik az olló, hogy a végén LPG-t is rakhatsz be, mert a még tisztább üzem..
[ Szerkesztve ]
Black Shark Watch GT okosóra eladó, vadiúj bontatlan.
-
Az üzemanyag árak közötti eltérést úgy lövik be, hogy lehessen olcsóbban megtenni egy kilométert a drágább benzinnel. Kivételek mindig vannak, de ez nem befolyásolja az alap állítást.
Ha gazdaságosabb lenne a prémium benzin használata, mint a normál benziné, ki vásárolna normál benzint?A hívószó például, háromszor jobban tisztít. Ha nem hiszed teszteld le.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
A legjobbnak az OMW max 100 at tapasztalom, persze nekem dízel Merci van.
Na most én nálam itt nem áll meg a dolog. A klubban többen is tanácsolták, hogy 1 tank üzemanyaghoz rakjak 2 deci 2T olajat. Igen erősen érezhető, hogy jót tesz neki. De mondok mást. Fél liter floriol étolja egy tankba. És nem placebó, durván érezhető a különbség. Sokkal simábban és halkabban jár a motor. Mostanában meg a Spurival próbálkozok sima OMW gázolaj mellé. A motor simábban és egyenletesebben jár tőle. Továbbá magasabb hőfokon is megy. Ezt nem hasraütés-szerűen mondom, hanem a mutató is mutatja. Bármikor demonstrálom bárkinek. Nyilván mivel olyan a spuri kb, mintha az RC autókba való nitrót öntene az ember a tankba. Az egyéb áruházakban kapható üzemanyagrendszer tisztító adalékok nem érnek nettó semmit.
Amit biztosra mondok, hogy az OMW prémium gázolajtól igen sok legalább 50+ km et megy el az autó. Ezt is demonstrálom bármikor bárkinek ha nem hiszi. Ez 4 év tapasztalata.
Régen benzines autómba a Shell az a kalap szar volt, mintha víz lenne.. Mondjuk az is, mert hígítják tisztességesen. Ha meg valaki álomvilágban él, hogy az nem lehet, mert ellenőrzik...
Jah, mint egy étterem az irodaházban ahol dolgoztam, hogy jöttek a nébihtől és a borítékkal várták őket. Mingyá nem volt gond semmi.Egyébként ez az adalékolás felvet előnyös dolgok mellett előnyteleneket is. Egyrészt az étolaj, mint élő flóra. Ettől gombásodik a tank. Lásd pl olajsütőt hagy úgy pár napig / hétig benne az olajjal, meglátod az eredményt.
2T olajból pedig a full szintetikust érdemes. Repsol. Marha drága, de nem füstül és se színe se szaga.
A Spurit még most 2 tank, most van a harmadikban, meglátjuk.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
Ja igen, utószó. Az LPG nettó hülyeség ma már. Marha sokba van belerakatni és kivétel nélkül ahány LPGs autóssal találkoztam, mindegyik szív vele. Az autó megbarmolásáról már nem is beszélek. Max tényleg annak, aki veszettül sokat megy.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
válasz Lalikiraly #41 üzenetére
300 FT a különbség.
300 ezerből topkategóriás lengyel rendszert programoznak fel, semmi gond nincs vele.
Az szív az LPG-vel, akinek 10-15 évvel ezelőtt belehányt szar rendszere van.
Jelenleg sokkal hamarabb megtérül, mint évekkel ezelőtt.És barmolás nélkül beépíthető cuccok vannak. Érdemes inkább utánanézni.
[ Szerkesztve ]
Black Shark Watch GT okosóra eladó, vadiúj bontatlan.
-
Én akkor sem hiszek benne és továbbra is kókányolásnak tartom. Mondok, aki szereti csinálja, én nem szórakoznék vele az fix. Az hogy most ennyi a különbség az árban, azt mindannyian tudjuk mitől van. Majd egyszer rászálnak az autógázra és megint szívás lesz. Megtették a gázzal, a fával, a szénnel, a fűtőolajjal is. Ha csak egyszerűen nem nagyobb a bevétel a gáz szettek adójából és az építésekből.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
válasz Lalikiraly #43 üzenetére
Nem hit kérdése.
Black Shark Watch GT okosóra eladó, vadiúj bontatlan.
-
pepucs
tag
válasz Lalikiraly #41 üzenetére
Ez egy tipikusan olyan közhiedelem ami a kókány beszerelés és programozás miatt terjedt el még 2010 előtt és azóta is a szerelők kedvenc mantrája.
Seat Toledo 2002 1.6 16v, 455 000 KM van a kocsiban 2008 óta LPG-s (Zavoli). 389 000-nél eltört az egyik szelepemelő himba ezért hengerfej felújítást és gyűrűzést kapott. Azóta is köszöni szépen jó.
LPG-re visszavezethető hibám SOHA nem volt. LPG rendszerrel is csak kötelező szűrő csere, egy bontott vezérlő mert a diagra nem csatlakozott 14 év után és 2 üzemanyagcső elöregedése. Nem véletlenül ennyire elterjedt az olaszoknál.Szakszerűen beszerelt és programozott LPG-vel nincs semmi gond, cserébe továbbra is 300ft alatt van litere.
Ezzel a logikával az új társasházakba költözés is nettó hülyeség ma már, mert csak a szívás van a melósok hanyagsága miatt a kispórolt szigeteléstől kezdve a 3 év után széthulló burkolásokon át az esetleges szomszédok miatti problémákig.
Az ára mindig is olcsóbb volt a benzin/dízelnél. Még ha rosszul van programozva és 10% többlefogyasztás is van vele, még úgy is olcsóbb.
Természetesen a VW csoportot érintő hibákkal ennyi km alatt összefutottam én is. Zárak, ablakemelők, trafók, egr, lambda stb. Egyik se köthető a gázüzemhez.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
válasz Lalikiraly #43 üzenetére
Mert nem találkoztál normális rendszerrel, és éveken keresztül szar szerelők hefteltek össze mindent..
Az országban viszont van 5-10 jónevű LPG szerviz, ahol felprogramozott, normális rendszert kapsz, viszont egy csomó helyen a programozás kimaradt..
Összehányták, ment szegénykeverékesen, és ebből adódtak problémák.
Te erre a halmazra reflektálsz, tapasztalat hiányában.
Black Shark Watch GT okosóra eladó, vadiúj bontatlan.
-
pepucs
tag
válasz Lalikiraly #43 üzenetére
A fél liter étolaj a mercibe nem, de az lpg az kókányolás. Értem
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Én hiszek nektek , de ez az utólagos beszerelés nálam akkor sem fér bele se így se úgy.
Egyébként a Skoda csinált asszem bi és trifuel autókat. Benzin, LPG és Etanol. Persze az utóbbi, ma már nem tényező.
A többi mindenki meglátása.Az étolaj és / vagy 2T olaj a Mercibe viszont erősen indokolt, persze ez érvényes más dízelekre is. Ez pusztán a nálunk kapható silány üzemanyagra vezethető vissza. (Ez nem hasraütés vagy néphiedelemmel jött, hanem egyszerű tapasztalattal. Nem egy független szerelő mondta nekem is. És bizony erősen érezhető a jótékony hatása. Azzal meg nehéz vitatkozni.
Visszatérve az LPG re, hülyeségnek tartom, hogy mélygarázsba nem mehet olyan autó le. Viszont ez sok embernél lehet egy visszataszító tényező. De ha ennyire mondjátok hogy nagyon jó a gáz és megéri, akkor miért nem megy tömegesen, mert az arány nem valami nagy... Persze nem egy 1.0 Yarist érdemes nyilván.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
válasz Steve_Brown #49 üzenetére
Igen, ez egy jó ötlet, őszintén erre nem is gondoltam... Pedig nem kell hozzá sok ész.
Black Shark Watch GT okosóra eladó, vadiúj bontatlan.
Új hozzászólás Aktív témák
- BOMBA ÁR! 10 Magos! Új Samsung Galaxy Book2 "Kis Gamer" Laptop -50% 15,6" i5-1235U 8/256 FHD IPS HDR
- Bontatlan Lenovo ideapad 5 "Kis Gamer" Ultrabook -30% 14" AMD Ryzen 5 5625U 6Mag 16/512 Radeon 2GB!
- APPLE IPHONE 13 PRO 128GB
- Sony A7 IV + 2470 GM II
- Szép! Lenovo Thinkpad T14 G3 "Golyóálló" Üzleti Laptop 14" -50% i5-1235U 10Mag 16GB/256GB FHD+ IPS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen