Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Steve_Brown #84 üzenetére
Majd a 10 ezer kilométer utáni videó lesz érdekes, ha majd elkészül.
-
Steve_Brown
senior tag
-
válasz
MasterDeeJay #82 üzenetére
Már az alapjárati fordulatszám megnevezést is elhagyják. Helyette előírt fordulatszám van használatban.
-
Ez nem ennyire egyszerű sajnos. Az alapjárat modern autóknál nem egy állandó valami. Sok szenzor befolyásolja.
Avensisnél környezetvédelmi okokból 650 gyárilag melegen és kb 800-900 hidegen.
Astrámnál is takarítani kellett egy rakat dolgot meg újratanítani. Elég ha nem jó egy légtömegmérő és random mászkál. Idővel a folytószelepen lévő kosz is befolyásolja amit tud korrigálni a komputere egy darabig aztán káosz lesz. -
bambano
titán
válasz
MasterDeeJay #80 üzenetére
rendes autóban rádugják a gyári diag műszert az autóra, a megfelelő almenüben beírják az alapjárati fordulatszámot, és akkor az annyi.
-
Avensis 2008-as 2L benzin. [link]
E5 az ajánlás ez miatt kényszerből 100-ast kell tankolnom mivel a közeli kutakon nincs alacsonyabb E5 csak a 100-as.
Igazából próbának volt benne 95-ös E10 is, annyit tapasztaltam hogy lassabban melegedett be és lomhább is volt. Fogyasztása ugyan annyi volt 95-sel mint 100-assal.
Elég sok autó nem szereti az E10-est. [link]Tisztítás témában az esetemben nem az üzemanyag lenne ha lényeg hanem hogy meghajtanám rendesen. Automata váltós (4 seb) a gép így alapból a legalacsonyabb fordulaton tartja, ami azt jelenit hogy városban alapjáraton mászkálok vele. Volt egy igen kellemetlen hiba amivel sok évig! szenvedtem, mégpedig hogy nagyon alacsony volt az alapjárata (értsd 400-600 között) ez miatt megevetet évetne egy aksit mivel nem töltött semmit ilyen alacsony fordulaton. Szerencsémre amcsi fórumon találtam rá varázslatot (szívótorok nem volt koszos, aksi rajta közben lehúz torok csatit majd vissza és 2 szer gyujtás majd 3.-ra elindít és 5 percig hagyni pörögni és beállt 900-1100-ra ami részemről tökéletes)
Az alapjárat problémára korábban amúgy itthon senki nem jött rá, sem a márkaszervíz, sem földi halandó szerelők. Nem kicsit égő hogy nekem informatikus létemre neki kellett állni autót szerelni és kutatni hogy mi lehet a megoldás. De hát férfi embernek ha kell akkor érteni kell a kocsihoz nincs mese. -
mepet
addikt
válasz
Donki Hóte #78 üzenetére
Akkor en 0% vagyok. Nalam pontosan ugyanannyi fogy a 95-osbol es a 100-asbol es pontosan ugyanakkora a teljesitmeny is. 2008-as 1.25 ford fiesta 3 hengeres turbo nelkuli ecoboostbol az erosebbik valtozat.
A fogyasztas 100%, hogy ugyanannyi, mert mertem. Erdekesseg, hogy nem is kell kulon merni, mert a fedelzeti muszer halal pontosan szamolja a fogyasztast, 50-bol 50-szer egyezett a szamitottal.
En ebben a tisztitas dologban nem hiszek, ugyanis en a motorolajat szurostul szoktam csereltetni, benne a kosszal.
-
Nem fog látszani a különbség. A kétféle üzemanyag energiatartalmának a különbsége bőven az észlelhetőség határa alatt van.
Laboratóriumban egy tesztmotorral valószínűleg kimérhető, a valós életben egy átlagos sofőr nem fog különbséget találni.
Szubjektívet persze érezni mindenki érzi, a hétköznapi sofőrök 50%-a szerint a drága üzemanyagból kevesebb fogy, 50%-a szerint meg több fogy
-
Csabroncka
addikt
Én egy jó darabig 100-as benyával etettem a Toyotát, majd ahogy drágult váltottam olcsóbbra. Most ott tartok, hogy tartós használat mellett jó bele a Auchan 95-ös is
. Az ég világon semmi bajom vele, sőt úgy, hogy kb 30 forinttal olcsóbb a MOL-nál még tetszik is.
Én nem vettem észre, hogy szarabb lenne a Rompetrolos román üzemanyag, az olajcserék ugyan úgy 15e-ként mennek, koksz és korom sem lett (nem is volt), belül is patika a motor. Az estleges adalékra csak annyit mondok, hogy 230.000 van a gépben és még mindig 0W20-al üzemel, minimális csipkedéssel (1,5dl/15e).
Azt felejtik el sokan el, hogy a minőségi motorolaj, gyári szűrő a rendszeres cserével (legalább évente 1x) sokkal fontosabb motorélettartam és állapot szempontjából, minthogy prémium 100-as vagy mezei szabványt teljesítő 95. -
válasz
Donki Hóte #73 üzenetére
"Ez az, az etanol energiatartalma alacsonyabb, mint a benziné, ezzel szemben az oktánszáma 105-106, vagyis a két tulajdonság hatása ellentétes, akár mondhatjuk azt is, hogy kiegyenlíti egymást."
Az oktánszám hiba magasabb, adalék anyaggal állítják be az oktánszámot. Az etanol tartalom ebből a szempontból lényegtelen,
Nagy közelítéssel az E5 és E10 benzin között kb 5%. etalon eltérés van. (Lehet kevesebb vagy több is, a százalékok csak maximumot határoznak meg) Ez az jelenti, az 5% kb 30%-ak kevesebb energiát tartalmaz. A teljes mennyiségre vetítve kb 1,5 %.
Ennél a guminyomásnak is komolyabb hatása van a fogyasztásra. A gázpedál hatalma sokkal nagyobb. -
bambano
titán
válasz
Donki Hóte #73 üzenetére
ha két üzemanyag energiatartalma eltér, és ugyanazt a teljesítményt taposod ki az autóból, akkor látszani fog a fogyasztás-különbség.
próbálj már olyan hsz-t írni, ahol a két paragrafus nem üti egymást.
-
antiapaladin
csendes tag
Szerk:
Ez Steve_Brown fórumtársnak szántam válasz akart lenni.Ha esetleg ez rám is vonatkozna, értem, hogy egy hibátlanul működő modern(ebb) motor az üzemanyaghoz lövi be az aktuális leadott teljesítményt ami alapvetően egy remek dolog.
Én csak azt mondom, hogy bizony lehet difi egy mezei mol kutas szimpla 95-öse és egy egy telephelyes "wefartintoyourfueltank" 95-öse között amit nem biztos hogy észreveszel egy mai gyártású járművel mert kompenzál az elektronika de előjöhet egy öregebb kocsival. Ezt természetesen nem egy minden kiskútra vonatkozó evidenciaként mondom.
Lásd a peugeot-os eset ami kizárólag az adott helyen történő tankolás után következett be, ill a KA-val történt esetnél ami szintén csak egy bizonyos kúton jött elő, hiába, hogy elvileg ugyanazon előírásokat teljesítő lötty van a tárolókban, az adott kutakon valami mégis nagyon más volt.
Ha ugyanaz a százhalombattai cucc kerül a kiskút tárolóiba mint a mol kutak tárolóiba akkor nem is lett volna szabad előjönnie semmi meglepinek. Azt meg nem tartom valószínűnek, hogy valahonnan máshonnan szerzik be a motornyálat.
Csak gondolom, hogy valamit ügyeskedtek bár természetesen ilyen soha, semmilyen körülmények között nem fordulhat elő, a "megoldjuk okosba' főnök" kiskereskedők soha nem léteztek kis hazánkban.A 100, 95 és 98 közötti oktánszámos E5-E10 esetekhez szándékosan nem is okoskodtam hozzá a korábban említett ok miatt.
-
válasz
Steve_Brown #68 üzenetére
Ez az, az etanol energiatartalma alacsonyabb, mint a benziné, ezzel szemben az oktánszáma 105-106, vagyis a két tulajdonság hatása ellentétes, akár mondhatjuk azt is, hogy kiegyenlíti egymást.
Nyilván nem egy öreg kopott központi befecskendezéses szívóbenzin motorban, de egy fejlett motorelektronikával rendelkező hengereknkénti injektoros turbós benzines motorban állítom, hogy nem tudsz különbséget tenni a kétféle üzemanyag használatakor mért fogyasztásban.
-
Steve_Brown
senior tag
Itt fejeztem be a hsz-ek olvasását, mert tökéletesen látszik, hogy sokan vagy nem tudnak értően olvasni vagy halvány lila gőzük nincs hogyan történik a teljesítményszint korlátozása a modern motoroknál.
-
antiapaladin
csendes tag
Szintén passz, akár még kútja is válogathatja. Persze, tudom, mindenhol ugyanolyan szabvány szerinti az üzemanyag.
Az viszont tuti, hogy észrevehetően lomhább lett a kocsi, gyengébben gyorsult és nem úgy beszéltem be magamnak.
A fogyasztás nem tudom változott-e, csak keveset tankoltam a kiüresedőfélben lévő tankba, meg amúgy sem nagyon foglalkozom vele, hogy 6.5 helyett 7.2-őt eszik-e egy másik benzinnel.Szerk.
Kálozon van valami magánkút, az ottani benzinnel konkrétan elkezdett le-lefulladni az addig gond nélkül üzemelő Peugeot 206. Amint az kifogyott/nagyon rá lett tankolva máshol (nem emlékszem már erre a részletre), azonnal megszűnt minden tünet. -
válasz
Steve_Brown #68 üzenetére
"A másik, hogy magasabb sűrítési végnyomással magasabb hatásfok érhető el, így 100-as benzinnel egy erre alkalmas modern motor tényleg hatékonyabban tud működni."
A mai modern autók teljesítmény korlátosak. Nem fog nagyobb teljesítményt leadni a motor, mint amit megenged a fedélzeti komputer. A fizikailag ugyan azt a motort, többféle teljesítménnyel árulják.
A mai motorok mérik a beáramló levegő hőmérsékletét, nyomását és oxigén tartalmát. A teljesítmény igényhez igazítva határozzák meg a szükséges levegő és üzemanyag mennyiségét.
A hagyományos szívó motorok esetében esély sincs a nyomás emelésére. A turbók esetében alapszabály, hogy a turbó nem nyújthat teljesítmény többletet. Nyomaték többletet adnak alacsonyabb fordulatszámokon. Jobban tud gyorsulni a jármű. -
8th
addikt
válasz
antiapaladin #1 üzenetére
Egy ideje Hajósra járok át egy magánkútra. Omv/mol árnál 25 forinttal olcsóbban adják a nyálat. Nem tapasztaltam sem teljesítmény csökkenést sem fogyasztás növekedést, kopogós járást meg kb. semmit amire számítottam. Néha a helyi volánbusz telephelyen tankolok az is bő 20 forinttal mol ár alatt marad (ők mol benzint forgalmaznak). Sokáig megszállottan jártam omv kútra de már magasról leszarom. ¯\_(ツ)_/¯
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Donki Hóte #65 üzenetére
Egyébként ez nem igaz.
Az etanol energiatartalma alacsonyabb mint a benziné, de a normál program nem fog alacsonyabb lambdára korrigálni, így tényleg gyengébbnek kell lennie az autónak.A másik, hogy magasabb sűrítési végnyomással magasabb hatásfok érhető el, így 100-as benzinnel egy erre alkalmas modern motor tényleg hatékonyabban tud működni.
-
válasz
Jack Hunter #66 üzenetére
Igen, van egy szint, ami alá nem érdemes bemenni, mindenféle TSZ kúton nem érdemes tankolni benzint, akármilyen olcsón is adják
-
válasz
Donki Hóte #65 üzenetére
Nagy százalékban igaz amit írtál. Nem feltétlenül a kisebb oktánszámú üzemanyaggal van baj, hanem azzal,hogy néhány kevésbé ismert kúton "pancsolják" a benzint, vagyis kevernek hozzá más, olcsóbb anyagot is.
-
Néha azonban előfordul, hogy más, nem túl híres benzinkúton vagyok kénytelen tankolni, ahol nincs más, csak a klasszikus formula. Iyenkor bizony érezni, hogy mintha nem úgy menne a kocsi, de ez lehet csak bebeszélem magamnak, az viszont tény, hogy az olcsóbb benyából többet kajál, és kevesebbet megy el.
Komoly baj van a motor környékén, ha tényszerűen igaz az, hogy az olcsóbb benzinnel kevesebbet tud megtenni az autó, mint egy prémium üzemanyaggal
A benzin energiatartalma nem függ az oktánszámtól és az adalékolástól, tehát egy jó állapotú, rendesen beállított motornál nincs észrevehető különbség a fogyasztásban a drága üzemanyagok javára. Sőt, abban sincs objektíven észrevehető különbség, hogy mennyire "húz" a motor egy gázadásnál.
Az talán igaz, hogy a drága, erősebben adalékolt benzinek valamilyen mértékben tisztítják a motor belsejét és talán-talán tisztítják központi befecskendezéses motorok szívócsövét és a szelepek azon részét, ahol koromlerakódás keletkezik.
És talán-talán-talán (vagyis valószínűleg egyáltalán nem
) tisztítják a szuper adalékolású benzinek a hengerenkénti befecskendezéssel működő benzinmotorok szívócsövét és szelepeit. Ennek az oka az, hogy a szívórendszerben keletkező koromlerakódás nem az üzemanyag elégéséből alakul ki, hanem a szívócsőbe visszavezetett kartergáz olajtartalmának az elégése miatt keletkezik.
A szívócsőben lévő koromlerakódást viszont elég nehezen tud tisztítani olyan adalék, ami a szívócső közelébe sem jut, mert az üzemanyaggal együtt a szelep másik oldalára, közvetlenül a hengerbe kerül befecskendezésre. A közvetlen befecskendezésű benzinmotorok szívócsövében keletkező koromlerakódást csakis a kartergáz visszavezető rendszerben elhelyezett olajleválasztó szűrővel lehet hatékonyan megelőzni, viszont ha a koromlerakódás már kialakult, akkor azt csak mechanikai tisztítással lehet eltüntetni, azt semmilyen benzinadalék sem tünteti el
A hit erejét természetesen nem vitatom, mindenki olyan üzemanyagot használjon, amiben hisz, ismerjük a mondást, miszerint a hit hegyeket mozgat meg
-
Ez valóban így van. Volt kollégám furgonnal jár és minden bap teletankolja. Minden nap kap valami kedvezményt, vagy kávét akármit
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
Ha tényleg az én kedvemért, akkor: munkaütem.
és nem robbanásszerűen ég, hanem szabályozottan. -
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
Jó, de dízelautóról volt szó a Mercedes esetében.
-
A kedvedért munka ütem. Irányított, nagy sebességű égéssel. Inkább égésekkel.
Amikor a dugattyú a felső holtponttól visszaszámított kb 2 mm-t eléri (itt keletkezik a megfelelő levegő-benzin keverék), a gyújtógyertya elektródái között villamos szikra ugrik át. Ez a szikra meggyújtja az égéstérben összesűrített benzin-levegő keveréket, ami robbanásszerűen elég.
-
Ez azért is érdekes kérdés, mert nem feltétlen te szabod meg (avagy a pénztárcád), hogy mi jó a gépnek.
Motoros vagyok, évente áltagosan 12-15 ezer km-t teszek a gépbe, így nagyobb rutinom (a kisebb üzemanyagtartály = több tankolás végett) a V blokkos csodákban van.
Adott egy VTX1300, ami ha megzavarodok sem eszik mást, mint 100-ast, hiába tettem bele többfélét is próbaképpen, számára ez a nyerő.
Ellenben ott van a 2 db XL600V is, amelyek egyenesen utálják a 100-ast. Igaz, a 95-öst is, de a kedvenc csemegét (ami tapasztalatok alapján a 98-as) már egész kevés helyen lehet kapni.Szóval én amondó vagyok, hogy nem a logika dönt itt ebben a helyzetben. Hanem az, hogy a saját masinánk számára mi a legideálisabb.
-
MOL... mindig legalább 20-30 forinttal drágább, mint az önkiszolgáló magán kút, hiába van Forensis meg mol kártyám. Az önkiszolgálón is mol benzin van, de legalább nem kell bemenni, tökölni, gyorsabb az egész.
Régen az 1.4-es Renault motorba tankoltam 100-as meg 98-as benzint, de nem éreztem különbséget. Nem húzott jobban, nem evett kevesebbet. Az a motor legalább elment 2/3 etanollal is, egyszer-kétszer megjátszottam vele hosszabb távon. Hogy eltűnt a tiszta e86 a kutakról. Mondjuk elment a bosnyák, román vacakabb benzinnel is.
A 0.9 Tce se hálálja meg a drágább benzint, elvan a 95-sel. Most is rekord keveset evett, 4.8l/100km gps szerint 100-as tempóval. BCs-Szilvásvárad. A rekordom meg egy tank benzinnel 850 km.
Legközelebb is Dacia lesz, gyári LPG-s Tce. -
bambano
titán
válasz
Hieronymus #57 üzenetére
robbanási ütem...
-
válasz
Lalikiraly #48 üzenetére
"Az étolaj és / vagy 2T olaj a Mercibe viszont erősen indokolt, persze ez érvényes más dízelekre is."
NEM!
Egy mai modern dízelmotoros autóba egy csepp étolaj vagy kétütemű motorolaj sem kerülhet.
Ezen motorokba nagyon magas nyomáson fecskendezik be az üzemanyagot. A robbanási ütemben többször is kisebb mennyiséget. A befecskendező rendszert az üzemanyag keni. Az étolaj viszont nem viseli el az ütés jellegű nyomásnövekedést. Ezért a keverék kenőhatása megszűnne. A gázolajban lévő növényolajat kezelik. Általában hidrogénezéssel keményítik. Ezzel javítják a tulajdonságait. Még így is csak 7% mennyiségben adható az üzemanyaghoz.
"Az erősen indokolt" érvelést ha valaki komolyan veszi és betölti az étolajat, fizeted a javítás költségét?A te gépsárkányod működne tiszta étolajjal is. Nyilván jogszerűtlen lenne, mert nem fizetnéd meg az üzemanyag adótartalmát. De éveken át járhatnál vele motorkárosodás nélkül.
A te esetedben az üzemanyag olajosítása növeli a viszkozitást. A kopottabb helyeken ez olajfilmet alakít ki, ami csökkenti a további kopást és csökkenti az üzemanyag veszteséget. Például a henger és dugattyú között.
A gázolaj mindig hígít a felkent kenőolajon, csak így kevésbé.
Egy frissen vásárolt új autó esetében a linkelt Totalcar tesztet nem élné túl a motor befecskendező rendszere.
https://totalcar.hu/magazin/technika/2015/01/20/fogyasztasmeres_premium_vs._normal_gazolaj_vs._etolaj/Más.
Korábban írtátok. A magas oktánszámú benzin csökkenti a motor kopogását.
Jobban belegondolva teljesen logikus. Mivel nincs nagyobb kompresszió, az üzemanyag - levegő keverék gyulladási pontja növekszik. Ezért nem tud begyulladni a dugattyún kirakodott forró koromtól. Nincs nem kívánt előgyújtás, nincs kopogás. -
válasz
Jack Hunter #53 üzenetére
A Spuri az ugyanolyan ordas kamu, mint a fogyasztás csökkentő mágnes. Eladják azoknak, akiknek semmi műszaki érzéke nincs és nem értik, hogyan is működik egy autó. Ha értenék, nem vennének ilyen hülyeségeket. És még azt hiszik, hogy ők az okosak és spórolnak vele, miközben pont ők azok, akiket jól lehúznak.
-
whbear
senior tag
Ezt az étolajat és 2T olajat a dieselhez nem jó dolog reklámozni, mert a W210-esben nincs még DPF és ott nem számít, sőt jobban keni magasnyomású szivattyút és az injektorokat. De W211 vagy W203 -tól felfelé jól kinyirja a szűrőt Gázolaj esetében nincs nagy értelme prémiumot tankolni ha adalékolsz mert ugyanaz a MOL B7 az alapja mindnek. Én a Mannol 9930 adalékot használom, kb 20 fajtát próbáltam. Ez nem a cetánszám növelésre megy rá elsősorban, hanem a kenésre úgy, hogy DPF barát. Nem képez hamut elégéskor mint a 2T olaj.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Jack Hunter #53 üzenetére
A MOL termékfejlesztésért felelős igazgatója elmondta, hogy ha érne bármit a Spuri akkor már benne lenne a 100-as benzinben mint adalék. És a shopban megkapható adalékoknak sincs semmilyen mérhető hatása.
-
Meglepően sokakat érdekel a téma!
Én a Spurival vagyok úgy, mint itt páran a 100- as benyával: nekem nem működik. Sem fogyasztásban, sem teljesítményben. Mielőtt bejött ez a MOL app, én is kevertem mindenfélét, mindenfélébe. Autója válogatja, mit szeret. Egy régebbi nyolcszelepesnél nagyobb valószínűséggel érezni némi pluszt, egy közvetlen befecskendezésű, pláne nagynyomású üzemanyagrendszerrel ellátott motornál kevésbé, mert gondolom annyira precízen, számítógép által kontrolláltan történik az üzemanyag égéstérbe juttatása, hogy még a kevésbé minőségi üzemanyagból is képes közel azonos hatásfokot elérni.
Nem vagyok a saját pénzem ellensége, és ha szereti a kocsim a jobb üzemanyagot és meg is hálálja, plusz kedvezményesen is tankolhatok, akkor miért ne? -
-
pepucs
tag
válasz
Lalikiraly #48 üzenetére
Információ hiánya, hiteles forrás hiánya és a kókány szerelőknek köszönhetően az arány valóban nem valami nagy
Ennek én csak örülök, legalább nem szálltak még rá és megéri.
-
válasz
Steve_Brown #49 üzenetére
Igen, ez egy jó ötlet, őszintén erre nem is gondoltam...
Pedig nem kell hozzá sok ész.
-
Én hiszek nektek
, de ez az utólagos beszerelés nálam akkor sem fér bele se így se úgy.
Egyébként a Skoda csinált asszem bi és trifuel autókat. Benzin, LPG és Etanol. Persze az utóbbi, ma már nem tényező.
A többi mindenki meglátása.Az étolaj és / vagy 2T olaj a Mercibe viszont erősen indokolt, persze ez érvényes más dízelekre is. Ez pusztán a nálunk kapható silány üzemanyagra vezethető vissza. (Ez nem hasraütés vagy néphiedelemmel jött, hanem egyszerű tapasztalattal. Nem egy független szerelő mondta nekem is. És bizony erősen érezhető a jótékony hatása. Azzal meg nehéz vitatkozni.
Visszatérve az LPG re, hülyeségnek tartom, hogy mélygarázsba nem mehet olyan autó le. Viszont ez sok embernél lehet egy visszataszító tényező. De ha ennyire mondjátok hogy nagyon jó a gáz és megéri, akkor miért nem megy tömegesen, mert az arány nem valami nagy... Persze nem egy 1.0 Yarist érdemes nyilván.
-
pepucs
tag
válasz
Lalikiraly #43 üzenetére
A fél liter étolaj a mercibe nem, de az lpg az kókányolás. Értem
-
válasz
Lalikiraly #43 üzenetére
Mert nem találkoztál normális rendszerrel, és éveken keresztül szar szerelők hefteltek össze mindent..
Az országban viszont van 5-10 jónevű LPG szerviz, ahol felprogramozott, normális rendszert kapsz, viszont egy csomó helyen a programozás kimaradt..
Összehányták, ment szegénykeverékesen, és ebből adódtak problémák.
Te erre a halmazra reflektálsz, tapasztalat hiányában.
-
pepucs
tag
válasz
Lalikiraly #41 üzenetére
Ez egy tipikusan olyan közhiedelem ami a kókány beszerelés és programozás miatt terjedt el még 2010 előtt és azóta is a szerelők kedvenc mantrája.
Seat Toledo 2002 1.6 16v, 455 000 KM van a kocsiban2008 óta LPG-s (Zavoli). 389 000-nél eltört az egyik szelepemelő himba ezért hengerfej felújítást és gyűrűzést kapott. Azóta is köszöni szépen jó.
LPG-re visszavezethető hibám SOHA nem volt. LPG rendszerrel is csak kötelező szűrő csere, egy bontott vezérlő mert a diagra nem csatlakozott 14 év után és 2 üzemanyagcső elöregedése. Nem véletlenül ennyire elterjedt az olaszoknál.Szakszerűen beszerelt és programozott LPG-vel nincs semmi gond, cserébe továbbra is 300ft alatt van litere.
Ezzel a logikával az új társasházakba költözés is nettó hülyeség ma már, mert csak a szívás van a melósok hanyagsága miatt a kispórolt szigeteléstől kezdve a 3 év után széthulló burkolásokon át az esetleges szomszédok miatti problémákig.
Az ára mindig is olcsóbb volt a benzin/dízelnél. Még ha rosszul van programozva és 10% többlefogyasztás is van vele, még úgy is olcsóbb.
Természetesen a VW csoportot érintő hibákkal ennyi km alatt összefutottam én is. Zárak, ablakemelők, trafók, egr, lambda stb. Egyik se köthető a gázüzemhez.
-
válasz
Lalikiraly #43 üzenetére
Nem hit kérdése.
-
Én akkor sem hiszek benne és továbbra is kókányolásnak tartom. Mondok, aki szereti csinálja, én nem szórakoznék vele az fix. Az hogy most ennyi a különbség az árban, azt mindannyian tudjuk mitől van. Majd egyszer rászálnak az autógázra és megint szívás lesz. Megtették a gázzal, a fával, a szénnel, a fűtőolajjal is. Ha csak egyszerűen nem nagyobb a bevétel a gáz szettek adójából és az építésekből.
-
válasz
Lalikiraly #41 üzenetére
300 FT a különbség.
300 ezerből topkategóriás lengyel rendszert programoznak fel, semmi gond nincs vele.
Az szív az LPG-vel, akinek 10-15 évvel ezelőtt belehányt szar rendszere van.
Jelenleg sokkal hamarabb megtérül, mint évekkel ezelőtt.És barmolás nélkül beépíthető cuccok vannak. Érdemes inkább utánanézni.
-
Ja igen, utószó. Az LPG nettó hülyeség ma már. Marha sokba van belerakatni és kivétel nélkül ahány LPGs autóssal találkoztam, mindegyik szív vele. Az autó megbarmolásáról már nem is beszélek. Max tényleg annak, aki veszettül sokat megy.
-
A legjobbnak az OMW max 100 at tapasztalom, persze nekem dízel Merci van.
Na most én nálam itt nem áll meg a dolog. A klubban többen is tanácsolták, hogy 1 tank üzemanyaghoz rakjak 2 deci 2T olajat. Igen erősen érezhető, hogy jót tesz neki. De mondok mást. Fél liter floriol étolja egy tankba. És nem placebó, durván érezhető a különbség. Sokkal simábban és halkabban jár a motor. Mostanában meg a Spurival próbálkozok sima OMW gázolaj mellé. A motor simábban és egyenletesebben jár tőle. Továbbá magasabb hőfokon is megy. Ezt nem hasraütés-szerűen mondom, hanem a mutató is mutatja. Bármikor demonstrálom bárkinek. Nyilván mivel olyan a spuri kb, mintha az RC autókba való nitrót öntene az ember a tankba. Az egyéb áruházakban kapható üzemanyagrendszer tisztító adalékok nem érnek nettó semmit.
Amit biztosra mondok, hogy az OMW prémium gázolajtól igen sok legalább 50+ km et megy el az autó. Ezt is demonstrálom bármikor bárkinek ha nem hiszi. Ez 4 év tapasztalata.
Régen benzines autómba a Shell az a kalap szar volt, mintha víz lenne.. Mondjuk az is, mert hígítják tisztességesen. Ha meg valaki álomvilágban él, hogy az nem lehet, mert ellenőrzik...
Jah, mint egy étterem az irodaházban ahol dolgoztam, hogy jöttek a nébihtől és a borítékkal várták őket. Mingyá nem volt gond semmi.Egyébként ez az adalékolás felvet előnyös dolgok mellett előnyteleneket is. Egyrészt az étolaj, mint élő flóra. Ettől gombásodik a tank. Lásd pl olajsütőt hagy úgy pár napig / hétig benne az olajjal, meglátod az eredményt.
2T olajból pedig a full szintetikust érdemes. Repsol. Marha drága, de nem füstül és se színe se szaga.
A Spurit még most 2 tank, most van a harmadikban, meglátjuk.
-
Az üzemanyag árak közötti eltérést úgy lövik be, hogy lehessen olcsóbban megtenni egy kilométert a drágább benzinnel. Kivételek mindig vannak, de ez nem befolyásolja az alap állítást.
Ha gazdaságosabb lenne a prémium benzin használata, mint a normál benziné, ki vásárolna normál benzint?A hívószó például, háromszor jobban tisztít. Ha nem hiszed teszteld le.
-
Ha meg nem a MOL kúton tankolnál több is leesne...
Ez a kedvezmény remek parasztvakítás...Ennyi erővel mehetnél az Orlenre is -15 FT-ért.
"Ezért választom mindig a százast, mert lehet hogy drágább, de mégis olcsóbb mint a kilencvenötös, mert többet tudok adott mennyiséggel autózni. Hogy ez mennyire tesz jót vagy rosszat az autónak, nem tudom, de motorikusan nem volt még gond vele, ezalatt a 27 ezer kilométer alatt."
Itt se nagyon tapasztaltam még különbséget.
Éves szinten 40 ezret megyek egy Honda Jazz 1.4-gyel, és mindegy mit tankolok, ugyanannyit eszik...
Nem szabad minden marketingmaszlagot megenni sajnos. Biztos van autótípus, aminek jobbat tesz a 100-as, de akkorára nyílik az olló, hogy a végén LPG-t is rakhatsz be, mert a még tisztább üzem..
-
Én a Giulia Q-ba mindig a MOL 100-ast teszem, mert a manual szerint minimum 98 kell neki és oda van üzemanyag-kártyám. Az 1.4 T-jet Bravo-mban szoktam váltogatni a MOL 100-ast és a 95-öt, de különbséget egyedül az árstoppos télen vettem észre. Akkor a 95-össel elég köhögős volt első indításnál. Lehet akkor rontották a minőségét, hogy kisebb legyen a veszteségük. Ezt valószínűleg sosem fogjuk megtudni.
-
Csupingo
veterán
Mi pl. egyszer tankoltunk haver régi cross motorjába shell vpower 100-ast. Ég és föld volt, sokkal jobban ment. A munkahelyemen a két fűkaszába is kezdetektől fogva, 10-20 éve, csak vpower 100, vagy a kuton kapható aktuális legjobb benzin van téve. Soha semmi baj nincs velük. Még gyergyát se cseréltünk eddig. Ami szintén jó, hogy nem rakódik le a porlasztóban, nem vállik szét, stb. Sosincs télen leengedve, kipucolva és fél év állás után is azonnal használható.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
Steve_Brown #34 üzenetére
A mondanivaló lényege az volt, hogy az ETBE ethanol alapú, abból "alkotják".
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Hachiko95 #30 üzenetére
Nem alkotja etanol. Nincs benne épkézláb etanol molekula. Nézd meg a konstitúciós képletét.
Etanol:
ETBE:
Az etanol az oxigénatomjához kapcsolódó hidrogénatomot átadja a CH2-nek. És az így összeállt molekulához kapcsolódik be az oxigénatomjával, amihez pedig a megmaradt hidrogénatomok és a másik két szénatom kötődik. -
Hachiko95
aktív tag
-
-
Hachiko95
aktív tag
Pedig láttam már több ilyet, hogy a dugattyún van egy réteg korom.
(#28) Alusky
Volt már ilyennel dolgom, aminek a hengerfejéből alig szedtek le, dugattyúkon volt lerakódás és kopogtak(csörögtek).
Utánanéztem és bizony ez volt a tapasztalat, hogy ha csak egy kicsit is leszedsz a hengerfejből beállíthatatlanok lesznek, kérik a magasabb oktán számot (98,100), amire egyből abbahagyják a kopogást. -
Hachiko95
aktív tag
válasz
Steve_Brown #29 üzenetére
Azt nem is írtam, hogy tartalmaz, hanem hogy alkotó eleme.
A 100-as tartalmaz ETBE-t és az ethanol az alkotó eleme az ETBE-nek. -
Steve_Brown
senior tag
válasz
Hachiko95 #26 üzenetére
Ez téves. Az ETBE nem tartalmaz etanolt. "ETBE-t etanol és izobutilén keverékének katalizátor fölött, melegítés hatására lejátszódó reakciójával állítanak elő." Tehát az alapanyaga az etanol, de a végeredmény egy más anyag.
Orlen kút viszonylag ritka itthon.
-
Alusky
senior tag
válasz
Hachiko95 #24 üzenetére
Nagyon meg kell síkolni ahhoz, hogy annyit növekedjen a kompressziói, hogy kopogni kezdjen 95-re. Garage54 szórakozott ezzel még régebben, meg lehet oldani valóban, de ott sem egy egyszerű síkolás volt amit az átlag felújításnál kap egy motor.
És amúgy mi van a 102-es meg az afölötti benzinekkel? Sima kúton nem kapni, de attól még léteznek.
-
válasz
Jack Hunter #22 üzenetére
Nem kéne kormolnia. Viszont kevesebb trutyivá ég el az alkohol, mint az olajszármazékok.
@Hachiko95 : "dugattyú lerakódással megnövekedhet a kompresszió"
Általában a szelepekre rakódik korom, az meg nem tesz jót a kompressziónak, ha nem zár -
Hachiko95
aktív tag
válasz
Steve_Brown #19 üzenetére
Orlen-nél az E5 100-ast most váltotta az E10 100-as. ETBE-t tartalmaz, de egyébként az ETBE egyik alkotó eleme az etanol. Nyilván nem olyan, mintha direktben az lenne benne.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
Jack Hunter #4 üzenetére
Inkább a fordítottja szokott igaz lenni. Hengerfej síkolással, vagy dugattyú lerakódással megnövekedhet a kompresszió, 95-össel kopogni fog a motor és kinyír mindent, ha tartósan úgy van használva. Manuálisan nem tudod annyira levenni az előgyújtást (beállíthatatlan lesz), hogy ne kopogjon egy 91 vagy 95-re állítható motornál. 100-assal azonnal abbahagyja a kopogást.
-
ncc1701
veterán
válasz
Jack Hunter #22 üzenetére
Sztem hitvita.
-
Érdekes dolog ez az etanol mizéria is nem? Állítólag ezzel a keverékkel kevesebb a károsanyag kibocsátás. Viszont hosszú távon több lerakódást okoz. Aminek egy része korommá alakulva távozik az autóból, ami a nagyobb részecskék miatt károsabb mint a szén dioxid. A százas benzin viszont nem tartalmaz etanolt, vagy legalábbis kevesebb van benne, és állítólag nem idéz elő lerakódást. Plusz megvan az a hatása, hogy szívesebben tankolja az ember, mert a kocsinak is jobb. Állítólag. Akkor most melyik a nyerő?
-
nemlehet
őstag
Nekünk van egy 1.6-os G Astránk és egy 0.9-es 2019-es Clio-nk. Az Astránál és semmilyen különbséget nem érzek mindegy mit tankolok bele. A hangja se változik, mindig ugyan úgy indul, nem lesz erősebb vagy dinamikusabb és a fogyasztás sem változik.
A Clio-nál viszont érezhető különbség van. Alacsony fordulaton a 100-as benzinnel sokkal kevésbé érződik gyengének a motor, a kocsi lomhasága érezhetően javul. Persze nyilván nem kell azért világmegváltó dolgokra gondolni, de konzekvensen meg szoktam tudni mondani hogy éppen mi lett tankolva a kocsiba. A fogyasztás nálam nem változik én mindig 5.2-5.5 között közlekedek vele, de a barátnőmnél a 100-as benzinnel olyan 0.2-0.3 liter fogyi különbség ki szokott jönni. Nekem az az elméletem, hogy mivel alacsony fordulaton kicsit erősebb az autó, kevésbé pörgeti amikor elindul a lámpáknál.
Eddig az összes szerelőnk esküdött a 100-as benzinre, szerintük a jobb égés miatt kevesebb szutykot rak le a motorra, de ezt nem tudom megítélni laikusként. Igazából egyik autónak se nagyon volt eddig semmi motorbaja.
-
ncc1701
veterán
Sajna már a benzinesekben is képződik korom.
Tisztító hatás pedig csak ott tud érvényesülni, ahol az üzemanyag találkozik a lerakódással.
Részemről céges benzinesbe fapad mol 95 megy, saját dízelbe pedig omv prémium. Nem tapasztalok semmiféle extra plusz hatást, amit adna.
-
Steve_Brown
senior tag
Érdemes egyébként tiszta vizet önteni a pohárba.
A magyar kutak 80%-a a százhalombattai finomító benzinét/gázolaját árulja, csupán az adalékolásban van különbség.
Az E10-es 95-ös és az E5-ös 95-ös ugyan azt az etanolt tartalmazza és ugyan arra az alap keverékre épül. Az E5-ös 95-ös mindössze kisebb arányban tartalmaz etanolt és kap bizonyos adalékokat.
Az E5-ös 100-as pedig nem tartalmaz etanolt, helyette terc-Butil-etil-étert tartalmaz a kellő arányban. A lepárlás után már nincs semmi köze a 95-ösökhöz. Ráadásul adalékokat is jóval nagyobb arányban tartalmaz.Az adalékolásról annyit, hogy a MOL 3-4 évente tendert ír ki adalékcsomagokra, amelyre különböző gyártók pályáznak. Ezek közül 4-5 csomag lesz kiválasztva és hozzáadva a benzinhez. Ez az adalék változik ha más kúton tankolsz, a többi dolog ugyan az, hiszen ugyan onnan jön.
Az adalékozás tud segíteni. Főleg a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok hálálják meg nagyon.
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
Hieronymus #9 üzenetére
" A korom képződés csak a Dízel motorokra jellemző."
jujj
kérdezd meg a Tce, TSi, skyaktive, 1.6 THP, puretech, meg a többi közvetlen befecskendezéses benzin motor tulaját erről. Megfogsz lepődni. -
válasz
Jack Hunter #4 üzenetére
Más már leírta.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #9 üzenetére
"Nem egyértelmű Magyarországon, hogy melyiket forgalmazza az adott töltőállomás vagy mind a kettőt.": ja, annyira nem egyértelmű, hogy rá van írva a kútfejre.
-
bambano
titán
Nem hiszem, hogy olyan nagy különbség lenne teljesítmény szempontjából a 95-ös meg a 100-as benzin között.
Én azért tankolok mindig 100-ast minden autómba, mert keveset autózunk, és nem akarom, hogy megrohadjon a bioetanol a kocsiban. Az e10-es üzemanyagokban bioetanol van, az e5-ösben meg ETEBE, az nem rohad meg.
-
Én fogyasztásbeli különbséget semennyire nem tapasztaltam a sima 95 és 100 között sem, vagyis nálam pont ugyanannyi. Viszont szebben jár a 100-assal, fordulaton halkabb picit a motor. Egy időben azért tankoltam E5-öt, mert nem volt annyira elmebajos a benzin ára, most meg azért, mert nincs arányaiban túl nagy különbség a tankolás végén, hogy ne akarjam a szebb duruzsolást hallgatni. A prémium 95-öt haszálva semmi pozitívumot nem találtam érdekes módon (ami szinte ugyanannyiba kerül már, mint a 100).
drkbli Én is Drivvo-zok.
-
drkbli
tag
Nekem mindig tetszik, amikor valaki felmondja a tankönyvi szöveget, mint abszolút igazságot.
Miről beszélünk? 23 éves 1.4-es benzines francia, ritka használat, szinte mindig ugyanaz az útvonal, 133 km, ki a városból, sok autóút, kevés autópálya, a végén 30 km országút, a végén két egybegyógyult helység, többnyire 50. Költségek Drivvóban vezetve.
100-as benzinre akkor tértem át, amikor bevezették a benzinár-stopot.
Utolsó szeptemberi 95-ös tankolásnál 6,29 l/100 km volt a fogyasztás, most szeptemberben 6,02 l/100 km.
Milyen egyéb eltérés figyelhető meg? Sokkal könnyebben indul az ugyanolyan ritka használat mellett, jellemző volt, hogy tankolás után az első indítás után lefulladt, ez 100-as benzinnel nincs. Hangja csendesebb, duruzsolóbb.
-
Alusky
senior tag
Én egy ideig tankoltam prémiumokat benzinből meg gázolajból is aztán leszoktam róla, mert az égvilágon semmit nem tapasztaltam velük. A semmiért nem tömöm a zsebét senkinek. Maradt a kommersz nafta, csak ne pancsolt legyen.
Emelt kompresszió vagy turbónyomás nélkül nem is fog nagyobb lenni a teljesítmény, érzetre legfeljebb az előgyújtás miatt. Ladákon szoktunk ezzel szórakozni.A Shell mostani motortisztítós reklámja meg akkora faszság, hogy olyat még Európa nem látott.
-
Alusky
senior tag
válasz
Hieronymus #9 üzenetére
Koromképződés van a benzinesben is amióta hengerbe fecskendeznek, ezt néhány gyártó kiküszöbölte, a többi szarik rá. Rosszul beállított karbisokra is jellemző tud lenni.
-
válasz
Jack Hunter #4 üzenetére
"Ezért választom mindig a százast, mert lehet hogy drágább, de mégis olcsóbb mint a kilencvenötös, mert többet tudok adott mennyiséggel autózni."
A nagyobb oktánszám a nagyobb kompresszió tűrést jelenti. Ne várj tőle extra teljesítményt vagy nagyobb utazótávolságot, ha a motor alacsonyabb oktánszámmal üzemelésre van tervezve.
Az elterjedt oktánszámok.
E95 - E10. Ez a legolcsóbb üzemanyag. Az átlagos járművekbe tölthető. Az etanol tartalom elérheti a 10%-ot.
E95 - E5 (Super). Az etanol maximum 5%. Ez a régi járművekbe is betölthető. Magasabb az üzemanyag energia tartalma. De arányosan drágább is.
Nem egyértelmű Magyarországon, hogy melyiket forgalmazza az adott töltőállomás vagy mind a kettőt.E98 - Super.Ennek az üzemanyagnak a legmagasabb az energia tartalma. De! Ez az üzemanyag csak a az erre tervezett motorokban ideális. Az alacsonyabb nyomás mellett befecskendezve akár rosszabb is lehet az E95-nél.
E100, nagyjából színtiszta marketing.
Tisztító hatás!
Bruhaha. Az üzemanyag salak képződését nem tisztítja. A korom képződés csak a Dízel motorokra jellemző.
Ha egy Otto motorban korom képződik, akkor nagyjavítás következik. A benzines motorok problémája a szén-monoxid képződés. Ez gáz és nem szilárd anyag. A lambda szonda felelős a szén-monoxid képződés redukálásáért.A gyári előírás szerinti üzemanyagot használj. A rosszabb minőség és a sokkal jobb minőség okozhat problémát. A marketinget felejtsd el.
-
dnelb
veterán
ha nincs megírva az autó nagyrészt fölösleges, egyébként hasznos mert az olcsó 95-el bekopog ott ahol 100-al nem, és a teljesítmény is több. 100as benzin minőség sorrend pedig : omv > shell > mol, ez logok alapján, viszont az utóbbi 2 évben óriásit esett minőségben az omv is
-
antiapaladin
csendes tag
válasz
Jack Hunter #2 üzenetére
Valami ilyen mértékű kedvezményem van nekem is a molnál de azt nézve, hogy a prémium E10-es 95-ös omv literje 640 Ft, a Mol 100-as meg 660 Ft a holtankoljak alapján. Hát egy kávé áránál (vagyishát ma már az is többe kerül) sokkal nagyobb kedvezményt kellene adniuk, hogy visszaálljak rájuk.
A golf meg tényleg öreg, kopottas, 30 pluszos karbis veterán, kényes jószággá vált mára. Viszont így jobban kijött a minőségbeli különbség.
[
Hopp, ez előzőt törölni akartam, nem elküldeni.
/OFF]
-
antiapaladin
csendes tag
Hát hogy a veterán korú 30+ éves karbis (ez még az volt) autó meg az ilyen-olyan elektronikával ellátott motor miként viszonyul a különféle oktánszámokhoz és etanol tartalmakhoz, nem tudom megítélni és ami azt illeti, ez a témakör különösebben nem érdekel, megelégszem a konklúziókkal mert egy-egy kérdés mindig újabb kérdéseket szül és a végén azon kapom magam, hogy relatív értelemben fölöslegesen fordítok komoly energiákat egy olyan kérdéskörre aminek érdemi hasznát nem veszem.
A lényegi része az maradt számomra, hogy a golfot elengedtem, a mol 100-a sehol nincs a nála olcsóbb omv-s prémium 95-höz képest.
Nevenincs kúton pedig csak annyit szabad tankolni ami elvisz a következőig ahol csurig kell tölteni valami rendessel. -
válasz
Jack Hunter #4 üzenetére
Akár, de nem szokott. Nagyon kevés karbis autó van már, a 90-es évekbeliek nagy része már elektronikus gyújtással jött.
Öreg dízelek vannak még mechanikus adagolóval inkább. -
-
Elektronikus motorvezérlés, mindig az adott helyzethez állít előgyújtást. A nagyobb oktánszámú benya kevésbé hajlamos kopogni, ezért másképpen lövi be a gyújtást...
Szerintem ezt érezni.
-
válasz
antiapaladin #1 üzenetére
Az OMW tényleg jó, kár hogy nincs a környékünkön, szívesen tankolok náluk, ha valamiért nem tudok a MOL nál tankolni. A MOL nekem amolyan középút, kicsit jobb mint az átlag, de ha nem lenne kedvezmény, lehet nem itt tankolnék. A Golf esetében el tudom képzelni, hogy a gyengébb minőségű üzemanyag miatt nekiállt háromhengerezni, ezért rázkódott annyira. Valószínű hogy a motor is kopott lehetett, valamelyik hengerben nem volt meg a megfelelő kompresszió, esetleg a gyújtás valamelyik alkatrésze, lehet gyertya volt gyengébb, amit a prémium üzemanyag kompenzált.
Tankoltam én is nevenincs kúton, még jó hogy csak épp pár litert. Nem tudom milyen üzemanyagot adtak, de padlóznom kellett a verdát, annyira erőtlen és kelletlen lett. -
antiapaladin
csendes tag
Én a következőt vettem észre egy öreg 2-es Golf-fal 2 éve télen:
95-ös Mol benzint tankolva reggel ötkor kézzel-lábbal kitámasztottam magam indításkor mert úgy rázkódott az egész jármű és valami rettenet traktor hangja volt.
Váltottam 100-as Mol-ra, akkor már elég volt "csak" fél kézzel kapaszkodni indításkor, a motorhang ugyanúgy borzasztó volt.
Aztán kipróbáltam az Omv Max Motion 95-öt, a motor puhán indult mindenféle rázkódás nélkül, a hangja puha pöfögésre váltott, át is álltam rá.
A sima 95-ös OMV benya (a schwehat-i, nem a mol-tól továbbértékesített) pedig valahol a 100-as mol és a prémium 95-ös omv között teljesített.A fogyasztásbeli difire nem emlékszem. Talán kicsit mintha jobban ment volna tőle de ez simán lehet placebó hatás is vagy csak az érzés miatt, hogy nem rángat a motor. Mindenesetre érzésre mintha jobban ment volna.
Aztán egy Ford KA-ra váltva a szokásos OMV helyett valami "tanyasi" sohanemláttamméganevet benzinkúton tankoltam 95-öt, hát az valami iszonyat szar volt, konkrétan éreztem, hogy a motor erőtlenné vált.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H170M i7 6700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB KOLINK Observatory Lite TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock A520M R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD RX 6500XT 4GB BitFenix Neos Thermaltake 500W
- BESZÁMÍTÁS! Asus H110M i5 7400 8GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB ZALMAN S3 TG Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Lenovo ThinkVision L24i-10 24 FHD 60Hz 4ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470s - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest