- Ingyen kellene, de tegnapra
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- SCYROX V8 gamer egér
- Gurulunk, WAZE?!
- Watch_Dogs 2 EAC hiba Windows 11 24H2-n
- Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szép, összeszedett, hiánypótló munka, részemről hálásan köszönöm, hogy megírtad!
Különösen tetszik, hogy az RX 6400 és az 5700G is szerepel a tesztben.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő. / ~ / Szakmai jellegű kérdésekkel privát üzenetben NE keressetek! Ezeknek a fórumon a helyük!
-
Postas99
senior tag
Először is
Köszönet! Üditő írás és nagyon alapos.
Hatalmas munka, és részemre pedig fontos infó, és sok hasznos támpont.
Remélem lesz olvasottság mert megérdemled. -
smilecat
aktív tag
Elképesztő az a munka és energia amit ebbe a tesztbe fektettél! Nagyon köszönöm a munkádat, érdekes volt végigolvasni!
-
Én csak most futottam össze ezzel a cikkel, de minden elismerésem a szerzőnek, ez hatalmas munka volt!
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
GAI
senior tag
válasz
Stüsziteszt #282 üzenetére
Örülök, hogy tetszett a cikk, és kellemes emlékeket idézett fel. Őszintén szólva engem is meglepett ennek a cikknek a népszerűsége, mert mindig is azt hittem, hogy ez a téma annyira rétegigényt fed le, hogy a legtöbb olvasó számára unalmas lesz. Ehhez képest olvasottságban már majdnem beérte a nagy videokártyás cikkem második részét, és csaknem 3x annyi hozzászólás született rá. Pedig azzal a cikkel sokkal több munka volt, és (számomra legalábbis) sokkal érdekesebbnek is tűnt, ennek ellenére kiábrándítóan alacsony érdeklődés mutatkozott rá annak idején, amikor megjelent, legalábbis a korábbi cikkeimhez képest...
-
Stüsziteszt
újonc
Látom, még ilyen hosszú idő után is akad hozzászóló -és némi halogatás után- én is megkockáztatom.
Nem vagyok egy hozzászólós fajta, de ez a téma számomra is van olyan érdekes, hogy ismeretlenként ide szemtelenkedjek a profik közé, és írjak pár sort. Valóban köszönet és respect jár a szerzőnek az alapos és nagy munkával járó cikkért. Mivel esetemben a szakmai hozzáértés hiányzik, teljesen érzelmi alapon közelítek a témához. Már nem a legfiatalabb éveimben, 2004-ben szereztem be egy 3D-s játékokat is futtatni képes PC konfigurációt. Alaplapra integrált igp volt benne. Akkor még úgy álltam a kérdéshez, hogy "minek az a vga, ha számítógép, fusson rajta a számitógépes játék, oszt kész!" Ugyebár én nem vagyok szakember, volt nálam dos rendszert futtató gép is, a parancssorok begépelgetése nem szerzett nagy örömet. A Windows és főleg az XP már más tészta volt. A fönt említett gépben egy Amd Athlon egy magos processzor tekert. (1900Mhz-en, amit a rendszer gyakran csak 1600-nak ismert fel.) Az alaplapra integrált videóvezérlő egy ProSavage akárhány elnevezésű cucc volt. Ezzel futtatni lehetett pl. a Phantom Menace-t nagyjából közepes (vagy csak low?) beállításokkal, elég élvezhetően. Legalábbis én élveztem.(Főleg, miután rájöttem, hogy a megfelelő drivereket is föl kell telepíteni a mellékelt CD-ről, hogy elinduljon a játék.
Nagy öröm volt látni, ahogy a Win XP grafikus kezelőfelülete megtelik élettel.)
Később beszereztem a Robin Hood: Defender of the Crown játékot. Borzasztó lassan futott, klasszikus diavetítés élmény! És az egy külön érdekesség volt, amikor a térkép módot bekapcsoltam. Robin a bal felső sarokban magyarázott, viszont az arcáról hiányzott a bőr, csak a csont és az inak voltak meg, gülü szemgolyói rémisztően forogtak a csontos szemüregében. Azóta sem láttam ehhez fogható zombit. Már arra gondoltam, hogy visszaviszem a játékot, azzal, hogy szoftverhbás. Nekem egy Zombi Robinos kalózverziót adtak. Szerencsére mielött körbe röhögtettem volna magam, beszereztem és beraktam egy Ati Radeon 9250 videókártyát. Látványosan kisimúltak Robin Hood vonásai. Fölkerült a hús az arcára. Egy Forma 1 játék autói is fölhagytak a tatooini homokfutó üzemmóddal, és megjelentek a kerekek.
Hasonlóan ugrásszerű élmény volt még, amikor egy későbbi gamernek titulált konfigurációban a GT 640-et kicseréltem egy GTX 750 Ti-re.
Ezek a meghatározó élmények felkeltették az érdeklődésemet, a videókártyák világa iránt. Az igp és APU megoldások fejlődése, és általában a teljesítménybeli nüanszok is le tudnak kötni.
Mostanában beszereztem egy Ryzen 5700g-vel szerelt konfigurációt. Kicsit tesztelgettem, mielőtt beraktam egy videókártyát (GTX 1650 Super). Régebbi játékokkal szinte hasított. Többet is ki lehetett volna hozni belőle, de egyelőre gyári hűtő van.
Szóval érdekes volt a cikk![ Szerkesztve ]
-
alfa20
senior tag
Köszönöm az írást, gratulálok hozá, szép munka!
"Az agy olyan, mint az ejtőernyő: csak akkor működik, ha nyitott." (Thomas Dewar)
-
DonCosta
tag
Köszi a teszteket! Egy A10-7890K-m van és már rég elvesztettem a fonalat kb mihez mérhető...
-
Sanya
nagyúr
Átolvasni is nehéz volt, nemhogy lemérni az összeset, Gratulálok!
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Robitrix
senior tag
Nem kevés munkát tettél ebbe a tesztbe. Gratula a munkáért..... alapos lett....
-
Dinomano
őstag
válasz
Neovenator #276 üzenetére
iGPU vonal annyiban érdekel, hogy a kis fogyasztású cuccokat alapból szeretem. Anno, mikor még nem kereső ember voltam, gyenge gépen, low configon "szenvedtem" a játékokkal. Talán a nosztalgiafaktor miatt megmaradt bennem a kíváncsiság, hogy mennyire butítható egy játék. Ehhez a szemlélethez passzul az iGPU.
X Series S-t is azért vettem, mert tetszik a gép kívül-belül puritánsága... APU, memória, SSD, és ennyi.
ugyanígy érdekel pl. a C64-es Demo Scene is, hogy az egyszerű, öreg kis vasból mit lehet (még) kihozni "okoskodással".
/(^_^)____7=--- - - >|
-
Neovenator
senior tag
válasz
Dinomano #275 üzenetére
Nekem is sokáig volt egy teljes méretű 1050Ti a fő gépemben, nagyon szerettem, de lepasszoltam egy 1660Ti-ra végül...aztán a covid alatt úgy döntöttem pótcselekvésként, hogy összerakom a retró gépemet, amit annak idején el kellett adnom egy új gép építéséhez, csak sokkal kisebb helyen...Core 2 Quad Q9550...
Végül, 4 alaplappal később kilyukadtam egy olyan verziónál, amiben volt egy ebben az írásban is taglalt RX550 (azt is megtartottam, remek kis cucc retró konfigba) 8GB DDR2 társaságában, azt hittem, ennyi volt, visszakaptam a régi gépemet, csak egy slim mATX házban...de ha elkapja az embert a hülyeség, akkor el van kapva...végül kimaxoltam az egészet (irracionális pénzért nyilván) és 16GB DDR2 került bele, egy MSI 1050Ti LP mellett, mert a Q9550 ezt még nagyjából ki tudja hajtani, de erősebbet már nem.
Meglepően fürge jószág a végeredmény, különösen a korához képest és ismét visszajöttek a jó érzéseim a 1050Ti-al kapcsolatosan is, ezért is jutott eszembe az írásban látott soksok LP kártya láttán, hogy talán belefért volna ebbe az előkelő társaságba...de persze igaz, hogy low-endhez tényleg kissé túl izmos, a 1650 LP-ről már nem is beszélve."The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
-
Dinomano
őstag
válasz
Neovenator #273 üzenetére
Laptopban dedikált VGA-m 1050Ti, meg korábbi asztali gépemben is az volt. Szeretem, jó kis kártya. Mostanában kezd minimum config lenni, jó sokáig kiszolgált. Talán ez a fajta kártya az, ami eddig a legtovább megvolt nekem. (Vagy versenyben van a HD5670-el. A maga idejében az is egy jó választás volt.)
/(^_^)____7=--- - - >|
-
GAI
senior tag
válasz
Neovenator #273 üzenetére
Igen, ez egy külön cikk lehetne, hogy melyik a legjobb low profile kártya... és akkor persze életszerű körülmények között kéne tesztelni, tehát SFF gépben, meg az ahhoz adott gyári táppal, hogy egyáltalán meghajtja-e és nem fő-e bele
Ez is egy érdekes cikk lehetne, bár talán méginkább rétegitény, mint ez az IGP-s
-
Neovenator
senior tag
De egyébként pl 1650-ből is van, ilyen alapon az is be kellett volna kerüljön.
Egyébként igen, de nem akartam kukacoskodónak tűnni...
Amúgy persze jogos, hisz most már a 4060-as is kijött LP-ban, azt meg igazán nem lehet már belépőszintnek nevezni. A 1050Ti szerintem csak azért kerülhetett volna esetleg be, mert szellemiségében talán passzolt volna, lévén egy alacsony fogyasztású, all-around, kedvező árú, mindenes megoldás volt. De mondom, ez legyen a legnagyobb probléma az életben...köszönjük az írást.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
-
GAI
senior tag
Többnyire igen, de a 1050Ti alapvetően nem low profile kártyának volt tervezve, csak készült belőle olyan verzió is. De egyébként pl 1650-ből is van, ilyen alapon az is be kellett volna kerüljön. Sőt, régebben egészen magas kategóriás kártyákból is készítettek low profile változatot, pl GTS 250, ami ugye egy 9800GTX átnevezve
Szóval nem feltétlenül alsókategóriás az, ami low profile, és ennek a cikknek nem volt célja a magasabb kategóriás low profile kártyák tesztelése. -
GAI
senior tag
válasz
Neovenator #268 üzenetére
A 1050Ti a maga idejében nem low-end kártyának számított, ezért nem szerepel a cikkben. Nem a low profile kártyák bemutatása volt a cél (az csak véletlen, hogy pont olyan lett az összes), hanem a maguk idejében leggyengébb GPU-k összehasonlítása a korabeli IGP-kkel.
-
danih
veterán
Radeon 780M iGPU-n a Starfield egész jól elmegy, nagyvárosban 30-35, zárt térben 50-60 fps (vsync on).
1080p FSR2/66%, árnyékok-zöldségek Low, többi Medium -
-
Csupingo
veterán
válasz
Dinomano #264 üzenetére
Ez egy jó kérdés. A 8 magos 5700g tdp-je 65W, olyan sokat nem ehet az igp. Persze ha valakinél 50W is sok már, akkor talán van olyan dvga, ami kicsit kevesebből hozza ezt, de nem biztos. Azért az igp-k étvágya nem olyan nagy.
Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)
-
És ez még csak gyorsul fog a DDR5 miatt.
Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
Yany
addikt
Annyi, hogy a streaming és capture képességek nem elérhetőek a radeon driverben az IGP-vel. Mondjuk nem értem miért, de ez van.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Dilikutya
félisten
válasz
Dinomano #253 üzenetére
Igen, a fizikai RAM-tól függ. Én utoljára 8GB RAM mellett használtam, emlékeim szerint fixen 3 vagy 4GB-ot állítottam be. 4GB mellett 1-et is, 2-őt is használtam. Dinamikusra, fixre is tudod állítani.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dinomano
őstag
AMD vonalon az iGPU-k (5600G, 5700G, 5500U) mennyire combosak? iGPU-nál a vRAM foglalás mértékét az elérhető RAM határozza meg? Pl. ha van 16 giga RAM-om, akkor 3 giga vRAM-ot is "csinálhat magának" az iGPU?
/(^_^)____7=--- - - >|
-
Dinomano
őstag
Bizony, konzolon főleg a generáció vége felé 20+ FPS meg nem igazi 720p játszott. (PS3, X360 pl.)
A GTA IV béna volt 360-on. HDD-re nem lehetett telepíteni, és jó eséllyel kaptál disc errort. Én a feléig tudtam elvinni, mivel a teljesen(!) makulátlan, tükörsima, karcmentesmentes lemezt nem volt hajlandó kezelni a játék.
A warez-os gépek fejét meg gyilkolta rendesen. Mint anno PS2-ön a GTA 3, GTA SA.../(^_^)____7=--- - - >|
-
Hagyd már ezt a szalmabábérvelés, nem érted.
Hiteles a teszt,mert beépített benchmarkkal csinálta. És nagyon alapos és remek munkát végzett, mint mindig.
Kutyát nem érdekel, hogy cap-es a benchmark.
Tudod mennyit melója van, ebben?
Szerintem elképzelni se tudod.Egyszerűen nem bírod elengedni ezt a dolgot.
Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
Teasüti
nagyúr
Persze, ilyen közeli kivágásoknál, vagy ha a plafont nézed, nyilván megy feljebb.
Oké. 250 fps a városban. Nincs frame cap in-game. Nem tudom a benchmark-ban miért éppen 66-ra áll be, de az mesterséges limit-nek tűnik nekem. Lehetne bármi más érték is, főleg ilyen változatos hardverek mellett: mindegyiken 66-ra áll be? Ez nem véletlen.
Sajnos a GTA4 teszt az így szerintem érvénytelen. Legalábbis csak a 0-66 közötti eredmények mérvadók.[ Szerkesztve ]
-
GAI
senior tag
Persze, ilyen közeli kivágásoknál, vagy ha a plafont nézed, nyilván megy feljebb
A benchmark egy amolyan worst case scenario-t vetít le, ha az jól megy, akkor az éles játék mozgalmas jelenetei is jól fognak menni. Ebből a szempontból szerintem jó az a benchmark.
Egyébként igaz amit írsz, hogy a lista 2/3-ával jól megy low-on, csak azt ne feledjük, hogy a lista 2/3-a jóval újabb is, mint maga a játék. Például az összes AMD APU újabb minimum 3 évvel, a leggyengébb apu-kon mégis 30 FPS alatt van 720p ultra low-on is. Szerintem a GTA van annyira széles néprétegeket megcélzó játék, hogy illett volna jobban futnia a gyenge vasakon. De mint írtam, elég csak megnézni a GTA5 számait: a gyenge konfigokon bizonyos esetekben még jobban is fut, a látványvilág meg nagyságrendekkel jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezt én is megfigyeltem a benchmark esetén. Éppen 66 fps-nél tetőzött nálam is. Ez szerintem a benchmark sajátossága lehet. Hisz nem végig 100%-ban olyan mozgalmas a jelenet, ami indokolná. Éles játékban megy az feljebb is.
Talán célszerűbb lenne játékban mérni a benchmark helyett. Lehet egészen másképp nézne ki a grafikon.Amit még észrevettem, hogy az intro az durván rángat. Viszont ahogy kocsiba pattannak és a játékos megkapja az irányítást, onnantól szép stabilan fut.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Tessék. Minimum grafika 720p-n. 500 fps. Nem értem hol a probléma.
Elnézést, paint-ben elmaradt a crop.
Amúgy így sok év távlatából tényleg nem néznek ki vmi jól a modellek. Nagyon alacsony a poligonszám.De maga a környezet részletessége, fizika, ezek rendben vannak. Jóval több élet van Liberty City-ben, mint bármelyik Stalker játékban.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A te tesztedből az látszik, hogy még IGP-vel is teljesen játszható a lista felső kétharmadával. Minimum grafikán. Egy szaros IGP-n. Max grafika és a minimum grafika között mondjuk a Intel HD graphics 4000 esetén a különbség a nem fut és a játszható között van épp. Igen, 30 fps az játszható: Xbox360 is annyit tudott. Kevés játékban volt csak 60 fps. Ez ezek szerint rosszul skálázódik?
Abban az időszakban meg még a 720p volt általános, 1080p az még nem is volt mindenkinek.
A 66 fps cap az nem tudom miért van, de azt se látom ez miért fontos. 66 fps az nem elég? Abban az időszakban, amikor kb minden LCD monitor 60 Hz-et tudott natív felbontásban?[ Szerkesztve ]
-
envagyok
veterán
Mikor mondom koca játékosoknak akik olcsó gépet akarnak, hogy a haswell 4. Genes i5 gép az integrált vga-val 30fps-el futtatja a GTA V-öt, mindenki hitetlenkedik, a marketplace-en önkéntes megmondóemberek kommentelnek, hogy átverem az embereket, hülxe vagyok, stb.
Pedig bizony így van, mert én csak okoskodok a fotelből, hanem kipróbáltam.
És tényleg így van. -
GAI
senior tag
Szerintem a "rosszul optimalizált" és a "rosszul skálázódik" fogalma keveredik itt össze ebben a vitában. A GTA4 kifejezetten rosszul skálázódik, vagyis (korabeli) gyenge gépen nem fut jól, de erős (akár sokkal újabb) gépen se nagyon bír 60 FPS fölé menni. Szóval megírták egy adott teljesítményszintre (ami akkoriban kb a csúcs PC-t jelentette), azon jól fut tehát jól optimalizált, de nem jól skálázódik, mert gyengébb géphez nem lehet eléggé visszabutítani a grafikát, illetve ha jóval erősebb gépet teszel alá, akkor sem kapsz 200 FPS-t. Ezt a későbbi GTA5-ben már sokkal jobban megoldották, látszik is a tesztben, hogy a gyengébb vasakon szinte még jobban is fut, mint a GTA4, holott sokkal szebb a grafika, az erősebb vasakon pedig sokkal magasabb sebesség érhető el vele, mint a GTA4-el.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Csak úgy kíváncsiságból, a stabil 60 fps az nálad a szarul fut kategória?
Lehet ezért beszélünk el egymás mellett.
Akkoriban még a 60/75 Hz volt az általános. Ez volt a 60 fps PC Master Race éra. Ez stabilan ment is a GTA4-el, ha adottak voltak a feltételek. Csak úgy finoman odabiggyeszteném, hogy ekkoriban a konzolok még 25/30 fps-el működtek. Hogy lehetne szarul optimalizált, ha egyszer szépen futott? Az, hogy 1 magos processzorokkal nem volt játszható, az nem a szoftver hibája. Akkoriban már négy magnál jártunk, leléptük a két magot is már legalább két generáció óta. Haladni kell a korral ha vki játszani akar PC-n. Ez régen is így volt, most is így van.[ Szerkesztve ]
-
Micsoda?
Érdekes.
Nagyon más hogy emlékszünk a PC játék történelemre.
2007-es volt az 1. rész egyébként.
Úgy szintén érdekes, hogy saját megadat cáfolod meg a hozzászólásaiddal az állításaidat.
"De az elvitathatatlan, hogy a GTA4 az remekül skálázódik, ami NEM egy szarul optimalizált játék ismertetőjele (azt ugyanis onnan ismerni fel, hogy minimum grafikán is épp oly szarul fut mint maxon, mikrolaggol, stb)."
Pontosan ez a helyzet vele.
"Csak ismételni tudom magam: nagy gépigény =!= optimalizálatlan."
Erről van nagyban szó.
Most te ha azt hiszed nem kedvelem GTA-t és klónjait, akkor tévedni fogsz. Nagyon szeretem őket, de GTA IV és Mafia 3 egy igazi erőforrás zabaló, optimalizálatlan, gyenge port. A The Lost and Damned már valamennyire jobb volt.
Azért mert te nem kedvelsz egy játékstílust, attól még nem kell lefikázni. Úgy hogy gyakorlatilag mindenki tudja, hogy a Stalker és folytatásai igazi mérföldkő volt az FPS-ek történetében. Ugyan ilyen volt Far Cry és Crysis is.
Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
Teasüti
nagyúr
Nem azért használ ennyi magot PC-n a GTA IV, mert erre volt készítve vagy ennyire erőforrás igényes volt, hanem ennyire el volt cseszve.
Őőő, hallottál már a párhuzamosításról?
Olyat nem lehet csak úgy véletlenül "elcseszve" programozni.
A mai napig nem triviális probléma a párhuzamosítás. Olyannyira nem alapvetés még 13 évvel később sem, hogy kifejezetten gyakori, hogy még négy magot se hajtanak ki a játékok. Ezt onnan látod, hogy van 10-20% terhelés a CPU-n. 8 magos processzoron 15% az úgy egy szálas futtatásnál történik (néhány százalék a háttérfolyamatokhoz kell Windows-nak).
Csak ismételni tudom magam: nagy gépigény =!= optimalizálatlan.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Dilikutya #233 üzenetére
Mint írtam 2 magos C2D-val szépen futott single-ben - nekem egy E8600 volt 4,5 Ghz körül ha az emlékezetem nem csal. Később lett egy Xeon ami a Q9500-asokkal volt egyenértékű. Ezzel már multi-ban is ha 10 ember lövöldözött rakétával egyszerre, akkor is ment. Persze aláírom az E8xxx és Q9xxx processzorok azok akkoriban voltak éppen aktuálisak. Aki akkor több generációs lemaradásban volt mondjuk egy 1 magos processzorral, ott megértem ha nincs jó tapasztalat.
De az elvitathatatlan, hogy a GTA4 az remekül skálázódik, ami NEM egy szarul optimalizált játék ismertetőjele (azt ugyanis onnan ismerni fel, hogy minimum grafikán is épp oly szarul fut mint maxon, mikrolaggol, stb). Két - akkor modern - mag kellett hozzá minimum és onnantól már nem volt gond. Bár nekem VGA-ból se volt gyenge, 1 GB Vram-ot alátettem. Szóval én azért emlékszem rá ilyen jó fényben, mert nálam simán futott.Emlékszem amúgy a visszhangjára, hogy előtte sokáig mindenki megkérdőjelezte a sokmagosok értelmét. Aztán ahogy jött az első fecske, hogy na itt ez a játék ami valóban kipörget 4 magot, azon meg ment a sírás, hogy nagy a gépigény.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Én játszottam a Call of Pripyat-tal, de egészen máshogy emlékszem rá. Nekem már a saját idejében is B kategóriásnak hatott grafikailag, ha már a grafikát hoztad fel a GTA ellenében.
Ez a környezet ez már 2009-ben is rég elavult volt.
Far Cry már 2005-ben köröket vert erre a grafikára:
-
Dilikutya
félisten
2008-ban a 4 magos CPU-t használó játék erősen a ló túlsó oldala volt a sok egyszálas kóklerség mellett. Volt 4 magos CPU, de nagyon az elején jártunk még ennek.
Akkori gépeken nem tudom, hogy ment, nekem sehogy, de mai napig nem egy sebességbajnok. Ellenben egy 2013-as legnagyobb APU-ról 11th gen i5-re váltás ugyanazon videókártyával látható javulást hozott, szóval tény, hogy szereti a procit.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Grafikailag futottak még kategoria.
X-ray grafikus motor HDR támogatással, Mesterséges intelligencia, Open Dynamics Engine fizikamodellező motor, Ballisztika, időjárás algoritmus, 30 m2 barangolási lehetőség. (Ha már sandboxnál tartunk)
És ez mind a 2007-es első részben.
Valóban nem volt benne fizika.
Csak a következő generációs FPS-nek nevezték.
Ez volt akkoriban egyedülálló és úttörő volt.Cavinton tudom ajánlani.
Jól futott 2 magon, mert jó volt optimalizálva.
Nem azért használ ennyi magot PC-n a GTA IV, mert erre volt készítve vagy ennyire erőforrás igényes volt, hanem ennyire el volt cseszve.
PS3, XBox360 a fele, negyede erőforrásból kihozták.A GTA IV a játékélmény vitte el az ember. A grafika nem egy nagy szám.
A Brutális bejárható terület meg már a San Andreas-ban megcsinálták.[ Szerkesztve ]
Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
Teasüti
nagyúr
Nem rémlik, h bármelyik Stalker játékban lett volna olyan szintű fizika, ami kihajt 4 processzormagot. Ez akkoriban egyedülálló volt és úttörő. Ez volt az az időszak, amikor még mindenki szemöldököt emelgetett, hogy minek nekünk sokmagos processzor, amikor kb minden egy szálon fut. A Stalker meg egy egyszerű shooter, semmi technikai bravúr vagy innováció nem volt és szvsz grafikailag is a futottak még kategória mondjuk a Call of Duty szériához képest. Fura összehasonlítás. Hozz inkább egy fizikában erős sandbox játékot, ha a GTA4-et akarod hasonlítgatni!
[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
Ha jól tudom, minden 3D-s GTA-ban van valamiféle framerate limit, itt a tesztben is látszik, hogy a diszkrét VGA-kon is kikoppan 66 FPS körül.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
válasz
Dinomano #228 üzenetére
A mindenen is futó GTA V képest optimalizálatlan volt.
GTA IV szebb volt igaz PC-n, de komoly áldozatot hoztak a teljesítmény rovására.
Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
Dinomano
őstag
Nem tudom már ekkora időtávból megítélni, hogy mennyire volt jó port. Arra emlékszem, hogy a Social Club vagy milyen belépést erőltette a játék PC-n, abból volt morgás.
Annyira nem öregedett szépen a játék, a fejek, arcok nem az igaziak. (Mondjuk, lehet hogy direkt design-eri döntés a karikatúraszerű fejek). Annyi cheat van a PC-s verzióban, hogy állítható a forgalom, ami azért egy Very easy módnak elmegy./(^_^)____7=--- - - >|
-
Hát nézd, ha egy 2008-as játék egy vadiúj 5700G High (nem Ultra-n) 60-70 fut el csak az vér ciki.
Csak azért írom, mert a vele kb. egyidős Stalker: Call of Pripyat Vega 8-om Full HD max-on 60+ fölött bőven.És azért a 2 játék nincs egy súlycsoportban grafikailag.
Szóval csak azért a mihez tartás végett. A GTA IV egy pokoli rossz port volt.A mihez tartás végett, akkoriban egy 4850 volt és a GTA IV nem volt képes maxon futni.
Borszasztó volt. Játszható, de hitvány.[ Szerkesztve ]
Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Dinomano #223 üzenetére
Dehogy jelent meg rossz állapotban. Az egy egész jól sikerült alkotás. Az első cím ami valóban kihasználta az akkoriban még újnak számító 4 magos processzorokat. 270 órát tettem bele megjelenése után. Igen, gépigényes volt az tény. De a gépigényes =!= szarul optimalizált. Megfelelő vassal vajsimán ment, bármiféle röcögés nélkül. Core2Duo-val 4 Ghz felett gyönyörűen futott már a megjelenésekor is. 4 Ghz-re húzott Core2Quad-dal meg már multi közben se akadt be. C2D-vel azért volt akadás, mikor tucatjával repkedtek a rakéták jobbra-balra. Max grafikán már akkoriban alá kellett tenni 1 GB Vram-ot (ez akkor még felső kategória volt), és Ultra árnyékokkal valóban belassult kicsit. De az az árnyék effekt csak később került bele. Szóval GTA4-hez ideálisan egy erőmű kellett 2010-ben vagy mikor. De ha megvolt, akkor röccenés nélkül ment. De visszavéve a beállításokat is egészen jól skálázódott.
Ma meg egy 5700g-vel is elfut High beállításokon 60-70 fps körül.[ Szerkesztve ]
-
Dinomano
őstag
válasz
Dilikutya #212 üzenetére
Tudom, hogy anno rossz állapotban jelent meg a GTA IV. Viszont most játszom újra egy 6 gen I3 -6100-on, 4 GB RAM, 1 GB HD 5670-on. Akadás nélkül, nagyon szépen fut. 1440X900-on, max textura, max látótáv majdnem. Sweet Autumn moddal tettem fel. (Igaz, az a teljesítményt nem veszi vissza.)
/(^_^)____7=--- - - >|
-
-
Dilikutya
félisten
válasz
Dinomano #220 üzenetére
Én a harmadikat is elengedtem, igaz, abban az is közrejátszhatott, hogy rengeteg agyatlan mészárlást csináltam a küldetések helyett.
Pedig olyan szép ritkító öltönyös morgó nagyszakállú kretén volt a karakterem.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dinomano
őstag
válasz
Dilikutya #218 üzenetére
Hozzá kell tenni, hogy alapjáraton sem volt "álleejtős" a Saints Row 2 grafikája... :-)
A 3. részt kijátszottam, és gond nélkül ment a HD 5670-en, közepes beállításokkal. A negyedik rész is jól optimalizált volt, ment HD 5670-en az is, és nem minimumon. (Más kérdés, hogy annyira bugyuta volt már nekem a játék, hogy fél óra után lett uninstall.)/(^_^)____7=--- - - >|
-
Kapitalista Szemét.
[ Szerkesztve ]
Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
Dilikutya
félisten
válasz
Dinomano #217 üzenetére
Mondjuk a HD5670 a Saints Row 2 kortársa, szóval ha azon szar, az nem jelent semmit, sok játék szar az alsóbb kategóriás kortársakon.
Amúgy elég gyér gépigénye van, a GTA IV-nek a minimum is nagyobb, mint ennek az ajánlott. RX460, meg 6 magos FX-6300 szerintem nem volt kevés neki, bár nem tudom. Amikor még megvolt az A10-6800K, nem próbáltam ki, most meg i5-11400-al már nyilván nem játszhatatlan, inkább azt tudom elképzelni, hogy a maximum fps értékek nem lőnek az egekbe, de a minimum sem esik a béka segge alá. Így nézve a GTA IV is játszható 4K-n is. Az A10-el nem kíséreltem volna meg, annál még 1080p-n is voltak kínos beesések.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
válasz
Ivy.4.Ever #211 üzenetére
Pascal alapú a kártya, nem Kepler, szóval "csak" 7 éves uarch.
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Dinomano
őstag
válasz
Dilikutya #212 üzenetére
Vannak olyan játékok, amikre nincs mentség. Ha jól emlékszem, pár éve próbáltam Saints Row 2-öt, Vikings - Battle for Ashgard game-et (mindkettő korai X360 érás cím volt, egyiknek sem kellene erőforrás igényes game-nek lennie. Mindkettő csapnivalóan futott, és az sem segített, hogy a végtelenségig butítottam a grafikát.)
Illetve Prototype 2 futott csapnivalóan, gyakorlatilag játszhatatlan volt./(^_^)____7=--- - - >|
-
Dilikutya
félisten
Far Cry 6 teljesen jó. 1080p, high, szépen ment a 4GB-os RX570-emen. Nem ultra, csak high, de látványra itt már nem nagyon van különbség. Alulról súrolta a 60 fps, egyetlen baj volt csak vele, hogy valamennyi játék után beszakadt 20-ra, de inkább alá, és újra kellett indítani. Egy időre megoldotta a UPlay kliensben az overlay kikapcsolása a problémát, de aztán újra előjött. Valami VRAM kezelési bugja lehet.
A Cyberpunk-ot még nem próbáltam, de az valószínűleg nem simán optimalizálatlan, ott azért hozzátesz az is, hogy egy hatalmas, nyílt világú játszótér modern grafikával, viszont sokat javítottak rajta a megjelenés óta.
Ami rossz, az a GTA IV.Arra nincs mentség, azon az se segít, hogy 15 év után nyers erőből is jobban kéne mennie. Jó, a videókártyám meg a játék között csak 9 év van, de nem is annyira az számít neki, sokkal inkább a CPU, de egy 11th gen i5 sem lehet kevés.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Egy dolgot még érdemes megemlíteni a tesztből kiszűrve.
Hogy milyen brutálisan optimalizálatlanok a mai játékok.Kezdve itt a Cyberpunk -tól egészen újabb Far Cry-okon át.
Még egy ilyen Car Mechanic Simulator 2021 hihetetlen milyen lassan tud futni egy GT1030-on 720p low-on.
Ami nem túl régi VGA, ráadásul dedikált is, 2GB DDR 5 fedélzeti rammal.
Pedig nem egy nagy szám az a játék.
Bár mint a Car Mechanic Simulator-ok általában gondolom 1000 sebből véreznek.A Starfield is ezt a modern tendenciát követi.
[ Szerkesztve ]
Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
válasz
Dilikutya #205 üzenetére
Utoljára egy Fatal1ty AM2 járt nálam. Gépfelfejlesztésre adta oda a megrendelő.
Guru Panel nem volt hozzá. Pedig járt hozzá. Emlékeim szerint.A diagnosztikai LCD-ből minden hibára rájöttél.
Csak egy kézikönyv kellett.Szapultam is magam utána, hogy miért nem vettem meg a lapot.
Isten + császár lapot árultak a Pirosak.
Ezek voltak a legjobb tuning lapok.Borsos ára volt, de ez kárpótolt a hihetetlen tulajdonságai miatt.
Driverben nem voltak sajnos nagyon acélosak.Régebben színről be lehetett azonosítani a lapokat. Az volt a jó.
Epox a zöldek, Abit pirosak, Gigabyte a kékek.Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
Dilikutya
félisten
Jól eltűnt az Abit, ha jól emlékszem, csődbe is mentek. BF6, BH6, BX6, majd később az NF7, BH7 remek alaplapok voltak. Aztán a Pentium 4/Athlon XP korszak után szépen el is tűnt. Érdekes, hogy akkoriban meg az AsRock volt lesajnált, alsópolcos márka, aztán szépen feltörtek.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
válasz
envagyok #203 üzenetére
Meg kell nézni a spec-ét, de általában szinte az összes 462-es Abit lap támogatta.
Akkoriban az Abit és Epox alaplapok voltak a csúcsok.Mert a poligám antropomorfizmus és az epidemikus geocentrizmus mai szintje termodinamikus démonizmust, valamint elektrosztatikus dualizmust kelt bennem.
-
Új hozzászólás Aktív témák
lo Avagy diavetítő bajnokság az alsóházban az integrált chipek házatáján, némi időutazás keretében.
- Szilícium-szén teleppel készül a Galaxy S26
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Projektor topic
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- RAM topik
- Avowed teszt
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hálózati / IP kamera
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest