Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- CaNNa3IS: Kis előkarácsonyi muzsika csak nektek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: Ennél jobb Windows 7 Aero Skin nem igen van Windows 11-re (WindowBlinds 11)
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
CPT.Pirk
#135
üzenetére
Ja, másik kedvenc infón. Fizika 1 : épületek tartószerkezetei. Fizika 2 : villamosságtan, de elektromos terek, Ohm törvény, minden egy félévben

Ez azért volt jó, mert fizikából a többségnek fingja nem volt az ellenállás, áram, feszültség fogalmáról. A mechanikáról kicsit több, de az meg annak volt érdekes, aki másfél évvel később CAD szakirányra szakosodott. Hogy ennek miért kellett szerepelnie az szakosodás előtti anyagban?Az általános műveltségről meg annyit, hogy ha bárkinek meg merem említeni, hogy fizikából, matematikából bizony tanulta, mi az a szögperc, áram, feszültség, inch, stb., akkor én vagyok a bunkó mert mikor volt az már
(Közben esetleg fiatalabb nálam
)@JColee : Infós mérnökök (már végzettségileg) elég sok esetben dolgoznak ilyenben, de csak írtam pár munkakört. Egy villamosmérnök, ha fejlesztő lesz, akkor valószínű fog integrálni, neki nem haszontalan tudás.
De oké, solutions architect leszel valahol, vagy IT manager. Vagy .net fejlesztő.Illetve! Egy igazi mérnök tudja az "alja" munkáját is a szakmának. Előző munkahelyemen a normálisabbjának (villamosmérnökök) nem esett ki a kezéből a dekopírfűrész sem, ha valamelyik gyártósoron olyan faragás kellett.
-
válasz
CPT.Pirk
#135
üzenetére
Nálunk is volt gép felépítése alapok, de olyan szinten nem volt az egész komolyan véve... Az egész szakon egy dolgot vettek komolyan, rendszermodellezés, és ehhez a matematika. Főleg, mert a tanszékvezető vegyész volt, és ehhez értett. Azóta ez változott, ahogy tudom, sokkal jobbak már a viszonyok. Mondjuk azt nem tudom, a robotos szakirányon látnak-e a hallgatók fizikailag robotot... mert nekünk nem volt.
Ugyanakkor az adott egyetem egy másik informatikai szakán sem volt ez másképp. Elmélet, úgy ahogy, gyakorlat 0. ott a legtöbbet a Linux oktatás érte, mert azt elég keményen bevasalták. Meg a tanítási gyakorlat, mert ott tényleg oda kellett állni az általános iskolai osztály elé, és teljesíteni.
És akkor ez csak infó. De ugyanezt az "ötletszerűen bizonyos területeket lesz**** másokat keményen visszakérünk" hozzáállást lehetett tapasztalni biológia, kémia, szociológia, nyelvszakok kapcsán.
Van itt baj hallgatói és oktatói oldalon is.
Amúgy nektek nagyon jó, ha tudjátok egy számítógép felépítését, mikrokontrollerekhez, stb. eléggé hasznos, ha van viszonyítási alap. Az tényleg gáz, ha ezt helyből nem tudja egy villanyosmérnök.
@bambano : Engem is az zavar, hogy nincs egymásra épülés. Elmentem a PTE egyik karára tanulni, helyből nyakamba szakadtak a számterek, aritmetikák, algebra. Másik karon meg analízis.
Egyiket sem tanítják középiskolában.
És _semmilyen_ kapcsolat nem volt a középiskolai tananyagokkal. Nem hogy arra nem építettek, hogy egy infó szakon esetleg az emberek többsége amúgy is kocka, és azért tud ezt-azt, teljesen összeszedetlen, kaotikus tananyagot próbáltak ímmel-ámmal tanítani. Kivéve persze a hihetetlen fontos analízist, aminek mondjuk hatalmas hasznát látom, ha elmegyek webfejlesztőnek, vagy local supportnak, vagy szerveradminisztrátornak. -
-
Ahhoz képest már mindenki ájtís aki fel tud telepíteni egy windózt, meg semmit nem hallott még komolyabb szerverkörnyezetekről. Esetleg ha valami hangzatos állása van, amihez laptopot adnak, és 3 Excelt nézeget rajta.
Szóval ja, amikor lejön a hírekben, hogy sok informatikus kéne, akkor azért mindenki bólogat, hogy jaja számítógépezzen csak a gyerek, csak arról nincs szó, hogy nem a letöltögetéssel lehet pénzt keresni, hanem ha egész nap szervert hackel a kölyök magának.
Azzal is egyetértek, hogy csomó minden nincs tanítva. Nekem kb. adatbázisokból meg Linuxból mondtak újat a felsőoktatásban. A többit azt leginkább a kollégiumban tanultam, ahol a helyi hálót mi üzemeltettük

Ugyanakkor múlt héten volt egy vendégünk egy másik telephelyről, aki gazdasági informatikára jár - biztos inkább gazdaságira, mert a külső monitorán nekem kellett felbontást állítani (a VGA csatit megtalálta magától). Ar arca persze hatalmas volt. -
Én is azt mondtam, hogy jobb a felvételi, de tömegszakok esetében annyira nem számítana. Amúgy felvételin is van, hogy felvesznek mindenkit, aki odamegy, mert kell az ember.
Ahova mérnöki szakra jártam, oda 400 embert felvettek. Aközött mindenhogyan lenne egy csomó hülye.
-
-
válasz
Vadmeggy
#106
üzenetére
Akkor az egy rosszul szervezett szak volt. Amúgy a tömegoktatás már csak ilyen, írásban lehet számonkérni szinte csak... És ez tényleg nem jó.
Az első szakomon kb. 20-30-an voltunk egy évfolyamon, ott inkább szóbeli volt mindenből. De azon a karon a 100 fős évfolyamokat is szóbeliztették. És az még nem kreditrendszer volt, jobban tanultak az emberek.Amúgy azért na, aki egy 3 körüli átlagot nem hoz össze, az annyira nem biztos, hogy a jövő reménysége. Amit én láttam ennek a két szaknak az elvégzése alatt, hogy aki kicsit is tanult, és kicsit is érdekelte amire jár, annak azért mentek a dolgai, meg utána az szakember lett. Akit meg nem érdekelt az a szak, amire járt, az most "pénzügyi tanácsadó", kaját hord ki, meg benzinkutas. Amikkel nincs gond, csak minek tanult tök mást?
(Azt mondjuk mai napig nem vágom, hogy valaki miért végez el egy bioszt hogy utána az állami adnimisztrációban dolgozzon. vagy egy infót, hogy utána kajafutár legyel - na ezek tök feleslegesen voltak a felsőoktatásban.)Szóval tökéletes megoldás nincs a felesleges emberek kiszűrésére, de ez az egyik lehetséges, lássuk, működik-e.
@Cpt. pirk : Jaja, a kvóta fontos, azt az általad emlegetett műintézmény tömegszakján tapasztaltam is

-
Hasonlóan vagyok én is, infósként baromi sokat deriválok, tényleg. Azt tanították, FTP szerver beállítást, AD ismereteket, Linux clusterezést, szerveralkalmazásokat, PHP-t, ilyen kevéssé fontos dolgokat meg nem. Ezért mondtam, hogy a követelmények mellett a tananyagon is lenne mit gyúrni.
-
A munkahelyemen a diplomával rendelkező, nyelveket beszélő kollegák magyarul és angolul is olyanokat írnak levelekbe, hogy égnek áll a hajam. A nem diplomások még rosszabbak. Mind a két kör olyan dolgokat hisz a világról, vagy nincs tisztában olyan alapfogalmakkal, hogy fogod a fejed.
Ebből le lehet vonni a következtetést, hogy túl könnyű diplomát szerezni. -
"úgy tanítanak matekot infós mérnöknek, hogy nemhogy nem kell bizonyítást tudni, el se mondják, az a vicc kategória."
És akkor az a másik vicc, hogy ha tudja a matekot, lehet 4-es átlaga, de amikor én végeztem a PTE-n (mind a kétszer) kijöhetett úgy egy informatika tanár, vagy mérnök onnan, hogy alapvető dolgokat nem tudott.Ezért mondtam, hogy mind a két oldal "sáros" . Tele van minden (nem csak az infó szakok, szociológia, építészet, biosz) feleslegsen erősen követelt dolgokkal, miközben néhol fontos szakmai ismeretek maradnak ki. Ez gáz.
-
Azért ezt jónak tartom, hogy bizonyos eredmény alatt nem ingyenes. Amit már az én egyetemi éveim alatt is műveltek némely hallgatók, az kicsit kevés volt ahhoz, hogy az állam fizesse.
Ugyanakkor szükséges lenne az oktatás átalakítása is, mert jelenleg nagyon sok esetben olyan dolgokat is tanítanak a felsőoktatásban tanulóknak, amiknek az adott szaknak semmi köze.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4056, 100% Akkumulátor
- Garmin Forerunner 405 GPS óra
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



