Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3501) apaszka válasza SZATA (#3460) üzenetére


apaszka
veterán

Szia!
Volt valami durranás?
Lemaradtam?

https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

(#3502) marsu. válasza apaszka (#3501) üzenetére


marsu.
senior tag

Gondolom csúszik. :) Legalábbis ios-re nem jött semmi új.

(#3503) apaszka válasza marsu. (#3502) üzenetére


apaszka
veterán

Akkor nem maradtam le semmiről. Jól van!

https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

(#3504) marsu. válasza apaszka (#3503) üzenetére


marsu.
senior tag

Nem tudom a sötét oldalon (droid) :DDD mi a helyzet, de ios-re reménykedem egy nagyobb dizájnbeli frissülésre. Ez a ios 6 style háát...igaz nem használom minden nap. Meg persze remélem jön egy-két új funkció is. Majd meglátjuk.

[ Szerkesztve ]

(#3505) edk-


edk-
őstag

Ezt így lehet? A Bécsi út nincs teljesen elzárva a járműforgalom elől?

"Try SCE to Aux." ˁ˚ᴥ˚ˀ eladó dolgok: https://cutt.ly/edkelado

(#3506) Taybore válasza edk- (#3505) üzenetére


Taybore
aktív tag

Az a része észak felé egyirányú. A Szépvölgyitől délre egyik irányból se járható. :R

Más: az iOS frissítés (Szata nagy bumm-ja) valóban elmaradt szeptemberben, még mindig reszelik a bétát. Droidra meg még egy darabig nem várható áttörés :(

[ Szerkesztve ]

(#3507) marsu. válasza Taybore (#3506) üzenetére


marsu.
senior tag

Es lehet tudni, hogy mit tartalmaz majd a frissites? Vagy ez titkos info? :)

(#3508) Kronk válasza Taybore (#3506) üzenetére


Kronk
őstag

Droidon nem lehet valahogyan bétát tesztelni? De azért indén megjelenik mind a két platformra?

http://totesz.myminicity.com/

(#3509) Watt25 válasza Kronk (#3508) üzenetére


Watt25
veterán

Droidon nem lehet valahogyan bétát tesztelni?
De, lehet. :)
De azért indén megjelenik mind a két platformra?
Azért az betenne, ha nem...

Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/

(#3510) Taybore válasza marsu. (#3507) üzenetére


Taybore
aktív tag

:DDD

(#3511) Sanyi.mTs válasza Taybore (#3510) üzenetére


Sanyi.mTs
addikt

(#3512) marsu. válasza Taybore (#3510) üzenetére


marsu.
senior tag

😂😂 De aztan tenyleg nagy durr legyen.

(#3513) Braddock válasza Sanyi.mTs (#3511) üzenetére


Braddock
őstag

Nem azért mondom, hogy mondjam. Pesti menő szállodából vittem utast a reptérre. A Waze a délutáni dugókat elkerülendő olyan kis utcákon vitt, hogy önszántamból sem hajtottam volna be ezekre az "ismert" helyekre. Úgyhogy simán el tudom képzelni a történetet, még úgy is hogy nem az volt úti célnak beállítva, hanem csak arra rövidített a navigáció.

(#3514) radi8tor válasza Braddock (#3513) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Jaja, sajnos a mellékutcáknál nem kalkulálja be, hogy elsőbbséget kell adni, meg kell állni minden sarkon és lassabb lesz, mint egy kicsivel nagyobb kerülővel a főút.

⭐ Stella

(#3515) Taybore válasza radi8tor (#3514) üzenetére


Taybore
aktív tag

Miért ne kalkulálná? Ha minden sarkon meg kell állnod, akkor kisebb lesz az átlagsebességed arra a szegmensre. Ha mindig mindenki megáll, akkor arra lassabb lesz. Ilyen módon tökéletesen tud kalkulálni vele. :K Persze, néha lehet, hogy küld arra valakit kísérleti nyúlnak, hogy tudja, mennyi arra az átlagsebesség. ;]

(#3516) Pulsar válasza radi8tor (#3514) üzenetére


Pulsar
veterán

Hidd el hogy de... mindent. Azt is bele számítja, hogy melyik órában, az év melyik hónapjában, mennyi idő alatt érsz át az egyik szegmensről a másikra. És ha több irány van, akkor mindre ;)

(#3517) szebe


szebe
őstag

Mennyi köztes célpontot tudok navigációnál hozzáadni?

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#3518) marsu. válasza szebe (#3517) üzenetére


marsu.
senior tag

1-et, legalábbis ios-en, gondolom más platformon is.

(#3519) Pulsar


Pulsar
veterán

Így van, droidon is 1-et lehet

(#3520) simico válasza Pulsar (#3516) üzenetére


simico
aktív tag

Akkor miért visz be rendszeresen fekvőrendőrös, csupa jobbkezes, 30-as korlátozott övezetbe a párhuzamos főút helyett? Ha tényleg tudná és számolna azzal amit írsz, akkor eszébe nem jutnának ilyen ökörségek, hogy a Váci út helyett a párhuzamos, fekvőrendőrös, 30-as kis mellékutcán vigyen végig 2 km-t, mert szerinte az gyorsabb mint a Vácin végigmenni és 2x jobbkanyarral kiváltani egy balra kanyarodást; nem akarna a Régi Fóti útról bevinni 30-as csupa jobbkezes kis utcákba a Szentmihályi útra kanyarodáshoz (pláne, hogy a Fóti-Szentmihályi egy lámpás kereszteződés, a kis utcából pedig akár 5 percig is eltart mire sikerül a 2x2 sávos, nagy forgalmú Szentmihályira balra kikanyarodnod); az Óbudai temetőbe most hétvégén nem egy valag jobbkezes, 30-as, csupa fekvőrendőrös utcácskákon vitt volna; a távolságban is közelebbi és rövidebb védett Apolló helyett nem akarna a messzebb levő, csupa jobbkezes, 30-as Adrián végigvinni ami nem csak jóval lassabb, de még kerülő is; és még estig sorolhatnám az ilyen hülyeségeket.

Ha tényleg tudná és számolná ezeket, akkor szeébe nem jutna 1-2 kereszteződéses, védett főút helyett tucatnyi kereszteződéses, korlátozott övezetben levő mellékutcácskákon vinni olyankor is amikor egyáltalán nincs dugó, meg jól járható, egyébként is a logikus útvonalon levő lámpás kereszteződés helyett kerülőútra küldeni mellékutcácskákba ahonnan macisajt vagy stop tábla mellett próbálkozhatsz 2x2 meg 2x3 sávos, nagy forgalmú főútra balra kanyarodni. Ja, más naviknak érdekes módon eszébe sem jutnak ezek az idétlen útvonalak.

(#3521) zharkanyi válasza simico (#3520) üzenetére


zharkanyi
tag

Amiket leírsz olyannal én nem találkozom. Ha levisz kis mellékutcákra, akkor megváltásként élem meg, mert épp kerüli a dugót. :)

Nem lehet, hogy be van állítva a legrövidebb útvonal a tervezéshez a telefonodon?
Én egyszer kísérleteztem és azon felejtettem. Akkor volt hasonló élményem, mint neked.

(#3522) simico válasza zharkanyi (#3521) üzenetére


simico
aktív tag

Természetesen leggyorsabb módra van állítva a tervezés.
Egész egyszerűen a waze valójában nem tudja, hogy egy adott út(szakasz)on mennyi az engedélyezett sebesség, milyen korlátozások vannak, mennyire könnyen járhatóak a kereszteződések (elsőbbségi viszonyok, lámpa, stb). Csak arra alapoz, hogy X időnként valami lúzer végigszopja a korlátozott övezetet az összes jobbkezes kereszteződéssel és utána Y ideig ez alapján számolna adott szakaszra menetidőt, aztán amikor ez elévül akkor várja a következő lúzert. És Budapesten elég sok olyan rész van, ahol emiatt hülyeségeket tervez.

(#3523) Watt25 válasza simico (#3522) üzenetére


Watt25
veterán

Egész egyszerűen a waze valójában nem tudja, hogy egy adott út(szakasz)on mennyi az engedélyezett sebesség
Ez sosem volt titok (hiszen ezeket az adatokat nekünk kell(ene) a térképszerkesztőben felvinni), viszont ez valamikor változni fog...
Nekem az idők folyamán kezd egy kicsit fura érzésem lenni. Picit misztikus dolog, bár valószínűleg valahol az adatbázis mélyén meg lenne rá a válasz, csak senki sem találja... A tippem az, hogy egyszerűen vannak felhasználók, akiknek nem működik optimálisan az útvonaltervezés, valamilyen adathiba miatt... Hülyén hangzik, de nagyon sokszor olvastunk már tök ellentétes véleményeket a Waze általi útvonaltervezésről... Lehet, van valamilyen felhasználófüggő hiba, amit még nem találtak meg... De nagyon sokszor olvasni lényegében olyan véleményeket, hogy "nekem mindig sz*r", meg olyat is, hogy "nekem mindig jó".

Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/

(#3524) radi8tor válasza simico (#3520) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Váci út melletti mellékutcába engem is akart vinni már. Egyszer mentem arra, utána már tudom nem hallgatok rá ha arra akar vinni 1 perc időnyereség miatt.

⭐ Stella

(#3525) Kbali válasza simico (#3522) üzenetére


Kbali
nagyúr

+1 mostanában a 8., 9. kerületben kapok olyan útvonalakat, hogy a fülem kettéáll, csak azért mert a Fiumei be van lassulva.
Van egy olyan balos is, amit már automatikusan kerülök, mert onnan gyakorlatilag délután nem lehet balra kanyarodni a forgalom és a kevéssé előzékeny autóstársak miatt.

(#3526) sztanozs válasza Watt25 (#3523) üzenetére


sztanozs
veterán

Ez sosem volt titok (hiszen ezeket az adatokat nekünk kell(ene) a térképszerkesztőben felvinni), viszont ez valamikor változni fog...

Én még nem láttam max sebességre vonatkozó beállítást a felületen - vagy változott valami a közelmúltban?

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#3527) Watt25 válasza sztanozs (#3526) üzenetére


Watt25
veterán

Beta szerkesztőben már van egy ideje.

Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/

(#3528) sztanozs válasza Watt25 (#3527) üzenetére


sztanozs
veterán

A bétának ugyanaz a felhasználókezelése, mint az élesnek? Nem tudok az éles felhasználó/jelszó párossal belépni.

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#3529) Watt25 válasza sztanozs (#3528) üzenetére


Watt25
veterán

A bétának ugyanaz a felhasználókezelése, mint az élesnek?
Részben. Nem kell újraregisztrálni, de csak a kiválasztottakat engedi be. :)

Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/

(#3530) sztanozs válasza Watt25 (#3529) üzenetére


sztanozs
veterán

Aha, értem - amúgy nem is tudtam semmit se csinálni, mivel belépés nélkül nem is működik a béta oldalon semmi. :U

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#3531) Watt25 válasza sztanozs (#3530) üzenetére


Watt25
veterán

Ez nem igaz, ahogy az éles szerkesztő esetében sem igaz... Gyakorló mód... Csak menteni nem tudsz.

Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/

(#3532) Pulsar


Pulsar
veterán

Annyira összetett az útvonal tervezési algoritmus, annyi paramétert vesz figyelembe, annyi adatot számol át, amit elképzelni sem tudunk. Minden szegmens 17520 ídőadattal rendelkezik + a nagy átlag, és a többi. Ugyan ennyi adat / irány lehetőség a kereszteződés. És erre jönnek az aktuális átlagsebességek.
Aki rendszeresen autózik Budapesten azt tudja, hogy egy útszakasz sokszor 5 percen múlik, hogy dugós vagy üres. Én pár éve mikor a belvárosba jártam dolgozni csepelről, a Szabadkikötő úton 7:30-kor jól lehetett haladni, de 7:15 még dugó volt, valamint 7:45-kor már megint.
Nyilván ennyi adatot teljesen realtime feldolgozni nem lehet. Van pár perc csúszás.De van alapja amikor azt tervezi amit. Nem véletlen terel le, vagy visz más felé.

(#3533) fant0mi válasza Pulsar (#3532) üzenetére


fant0mi
addikt

En utkozben is, amikor erre idom es lehetosegem van, neha ujraszamoltatom vele az utam (ujra ranavigalok a celpontra). Nem egyszer elofordul, hogy masfele vinne.

Tegnap peldaul egy egyoras ut alatt magatol tervezte at 3-szor az utat, szurke ablakban tajekoztatott errol. Mintha ez mostansag tobbszor fordulna elo.

(#3534) radi8tor válasza fant0mi (#3533) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Na ezaz, de miért nem csinálja ezt magától ha érzékeli, hogy az adott úton hosszabb az út, mint egy kerülőúton.
Mintha magától nem akarna ilyet csinálni. Vagy csak nekem nem volt még hozzá szerencsém.

⭐ Stella

(#3535) fant0mi válasza radi8tor (#3534) üzenetére


fant0mi
addikt

Nekem tegnap csinalta tobbszor magatol az ujratervezest (eddig nemigen csinalta magatol), viszont nem kaptam eltunt buckalakokrol fenykepet. Javulast erzek. :-)

(#3536) simico válasza Pulsar (#3532) üzenetére


simico
aktív tag

Ez mind szép és jó, de... egyrészt ez valójában nem olyan nagy kunszt ám, ezekhez a számításokhoz nem kell olyan hatalmas számítási igény és az összes ilyen adat sem olyan hihetetlenül hűha mennyiség (szakmámba vág a téma, onnan tudom).

Másrészt én baromi kíváncsi vagyok arra az algoritmusra ami szerint az "A" útvonal a gyorsabb, ha:
"A" útvonal, hossz 1300 méter, historikus adatokból számított és éppen elérhető forgalmi adatok alapján átlagsebesség 20 km/h, 5 manőver (kereszteződésben balra vagy jobbra fordulás);
"B" útvonal, hossz 1000 méter, historikus adatokból számított és éppen elérhető forgalmi adatok alapján átlagsebesség 40 km/h, 1 manőver.

Az általam ismert matematika szerint "A" útvonal a fenti paraméterekkel sose lehet gyorsabb "B" útvonalnál.

Elég sok fix helyet tudok, ahol mindig szarul tervez. Például itt és itt.

Arra inkább nem is mondok semmi jelzőt, hogy egy navigáció 2015-ben nem tud olyan alap térképadatokat, mint például egy útszakasz (szegmens, akráminek is hívjuk) max engedélyezett sebessége.

[ Szerkesztve ]

(#3537) Taybore válasza simico (#3536) üzenetére


Taybore
aktív tag

Ha ennyire nem vagy megelégedve a Waze-zel, akkor senki se kötelez, hogy ezt használd. Ha mégis ezt teszed, annak nyilván valami oka van, pl mégiscsak olyat tud, ami a konkurenciák fölé emeli. Lehet próbálkozni más navikkal, azokban is fogsz tucatnyi hibát és hiányosságot találni, ha kellően sokáig használod. :K
Az A-B útvonalas példád pedig eleve hülyeség, ezt a Waze se számolná rosszul, de mint Pulsar is említette, csillió adatból számolja ki az algoritmus az optimálisnak gondolt útvonalat. Természetesen a Waze se tévedhetetlen, hisz amit számol, az a múlt és részben a jelenlegi adatokból származik, a jövőbe ő se lát, hogy mire odaérsz már dugó van, vagy épp ellenkezőleg, kikerültet egy olyan szakaszt, ahol az imént még forgalom volt, mostanra viszont már üres. Ezeket az adatokat pedig igenis nagy szám kiszámolni (nekem is szakmámba vág), mert ha összeszámolod, hogy hány paraméterrel kell terveznie csak a Te utadat, akkor ezt még szorozd fel pár százezerrel, amennyien éppen használják a világon egy adott pillanatban. és ezt a szerver számolja mindenkinek, nem a telefonod. :R
A két linkelt útvonaladdal pedig nem tudom, mi lenne a probléma, de ha gondolod, részletezd, és megnézzük, hátha térképhiba. Én most nem látom hibásnak ezeket a tervezéseket.

(#3538) zharkanyi: +1 ;)

[ Szerkesztve ]

(#3538) zharkanyi válasza simico (#3536) üzenetére


zharkanyi
tag

Miért van az az érzésem, hogy kezd trollkodásba átmenni az amit csinálsz?

Ha nem tetszik ne használd!

Nekem tökéletesen működik a Waze. Akkor visz kerülő útra, amikor kell. Ha meg lehet haladni, akkor végigzavar a főútvonalon.

Amúgy szerintem még mindig nem érted a Waze működését csak nyomod a saját panaszod. Páran már írták, hogy a manőverekkel pluszban nem kell számolni, mert az adott szakasz átlagsebessége magába foglalja a manővert is.
Ha pl. balra nagyívben kell kikanyarodni valahol, ahol az sokáig tart, akkor a Waze a kanyar előtti egyenest, a kanyart magát és az azt követő egyenes részt egy egységnek tekinti és arra méri az időket.
Innentől viszont már csak ezekkel az egységekkel (szakaszokkal) kell számolni és teljesen mindegy közben hány manőver és fekvőrendőr van, mert mind bele van számítva a várható áthaladási időbe.

Mind a két általad jelezett útvonalon most épp a szerintem legkézenfekvőbb útvonalat teszi első helyre a Waze. Most épp. Lehet 1 órája még máshogy volt, de annak valószínű oka volt.

Továbbá igen. Benne van a pakliban, hogy legalább egy ember így is megszívja, mert ha nem állna senki a dugóban, akkor a Waze sem tudná, hogy ott épp dugó van.

(#3539) junkpod válasza fant0mi (#3535) üzenetére


junkpod
nagyúr

Baszki azok elveszett gyerekek akikért aggódnak és nekik sem jó, hogy nem a családjukkal vannak.

Box's don't touch!

(#3540) Pulsar válasza simico (#3536) üzenetére


Pulsar
veterán

fant0mi: Köszi, ezt a bug-ot már mi is rengetegszer jeleztük, de valahogy nem talált még fülekre. Nekem rendszeresen csak hosszú utakon megy az ilyen forgalom figyelés, van jobb útvonal dolog.

simico: Nem akarok vitatkozni, mert teljes egészében én sem ismerem az egész algoritmust, ezért is írtam, hogy nyilván oka van. Ha más oka nincs is akkor bug :D
De köszi a linket, rálesek erre a két részre, hátha találok valamit. ;)
(szerk: A két pont közötti tervezésnél vannak neked furcsaságok? Ha igen, dobnál egy telós screenshotot,hogy mit tervez? (Más algoritmus alapján tervez a livemap és a kliens) köszi)

[ Szerkesztve ]

(#3541) szőröscica válasza Pulsar (#3532) üzenetére


szőröscica
addikt

Néha viszont eszméletlen faszságokra is képes, ma a Duna Pláza mellől (Melba étterem) a XVII. kerületbe úgy akart hazahozni, hogy visszavitt a város felé a Róbert Károlyra, majd onnan ki a Kacsóh Pongrác felüljárón az M3 kivezetőre.

A Váci út meg tök üres volt kifelé, és km-ben is kevesebb volt. :DDD :N
Nekem sokszor olyan érzésem van, hogy indokolatlanul erőlteti a kis mellékutcákat, máskor pedig nagy kerülőket csináltat azért, hogy főúton mehessek.

Persze tudom, hogy rettentő bonyolult rendszer, és rendkívül hasznos így is, de leginkább idegen helyeken járva jó, mert ha mindennap ugyanott ingázol, akkor idővel sokkal jobb útvonalakat kiismerhetsz, és felülbírálod. Lásd a korábban beszélt M3 bevezető-Szerencs utca részt, amit imád a Waze, itt a topikból a legtöbben viszont automatikusan kerüljük azt, mert halál.

(#3542) Pulsar válasza szőröscica (#3541) üzenetére


Pulsar
veterán

Ismét nem vitatkozni akarok, csak sztorizni :D

Mikor először volt annyi wazer az utakon, hogy el kezdett alternatívákat feldobálni mindig néztem, hogy de hülye, én tudom, mert én okosabb vagyok, aztán mindig koppantam. :) Nagyon nehezen tudtam megtanulni hinni neki.
Hányszor néztem rá furcsán, hogy miért akar levinni az autópályáról, mikor én még megyek 2 lehajtót, és hányszor álltam utána a pályán a dugóban :D

A másik, hogy mait sokszor gyorsabbnak hiszünk sem biztos hogy az. Én azt szoktam csekkolni, hogy amikor nem hallgatok rá, akkor mennyit változik az ÉVI (ETA).
Na ilyenkor lehet bele futni igazán csak nagy hülyeségekbe :D

(#3543) szőröscica válasza Pulsar (#3542) üzenetére


szőröscica
addikt

Néha beszopom én is, ha túl sokat akarok ügyeskedni. :DDD Váratlan helyzetekben valóban jó tud lenni. Nekem alapvetően abban segít a legtöbbet, hogy az M3 bevezetőn, vagy a Váci út felől támadjam a várost, innen kezdve sokszor felülbírálom, de enélkül nagyokat szívhatnék. :)

Ellenben az ETA számítása rendkívül agresszív a programnak, eléggé taposni kell neki, hogy hozd a kijelzett időt. Tapasztalataim szerint a sebességhatárokat felülről tartva működik csak. De pl. egy Bp-Miskolc távon ha 150-160 közé lövöm a tempomatot (GPS 148), és a kihaltabb szakaszokon megeresztem pár percig 200-al, akkor is csak néhány percet tudok az ETA-ra verni.

(#3544) Pulsar válasza szőröscica (#3543) üzenetére


Pulsar
veterán

Igen, mert eddig minden szegmensen az átlag sebességgel számolt ÉVI-t. Ez lesz hamarosan egy újítás, mert a sebesség határok alapján fogja számolni bizonyos esetekben. Ilyen vicces pl a X. ker Jászberényi is. Ember nem megy ott 50-el ha nincs trafi, így az út átlag sebessége 70 fölött van kicsivel (éjjel pl). Aztán jön egy user, és betartja a sebesség határokat, és már megy is rá a narancssárga csík, hogy lassulás van. :D Éppen ezért az ilyen szegmenseken a maximális sebesség lesz a mérvadó, ha több az átlag sebesség.

Szoktam én is versenyezni ÉVI-vel, jó unalom űző :)

(#3545) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Tegnapi eset. Beírom a címet. Ok, azt írja 18 perc.
Megyek az úton, felbukkan az értesítő, hogy 5 perccel hosszabb lesz az út.
Mondom nem lesz ez így jó, mivel rengeteg kerülőút van még addig.

Rányomok, hogy útvonalak. És döbbenten vettem észre, hogy van egy 15 perces útvonal is.

Erre adjatok magyarázatot: ha 18-ból lett 23 perces az út, akkor miért nem tervezett újra automatikusan a 15 perces útvonalra?
Lehet én vagyok maximalista, de azért elvárható lenne az automatikus újratervezés ebben az esetben is, nem csak akkor ha eltévesztek egy fordulót.

⭐ Stella

(#3546) simico válasza Taybore (#3537) üzenetére


simico
aktív tag

Az A-B útvonalas példád pedig eleve hülyeség, ezt a Waze se számolná rosszul,

Nem hülyeség, ugyanis pont azt tapasztalom, hogy sok helyen / sztiuációban ilyen rosszul számol a waze! A hozzászólás végén a két példa pont ezt mutatja! Az általa javasolt út 30-as övezet fekvőrendőrökkel, egyenrangú útkereszteződésekkel, a végén egy több percig tartó manőverrel (kivéve ha hajlnalban nulla forgalom mellett mész) - ahelyett, hogy végigvinne a védett főúton aminek a végén lámpa fedezete mellett simán lehet balra kanyarodni. És nem azért visz le a főútról mert ott dugó van, ugyanis forgalomtól függetlenül mindig bevinne ezeken a helyeken a 30-as övezetbe, teljesen értelmetlenül. És ezt pont azért is teszi, mert nem tudja, hogy a főutat kivéve mindkét oldal harmincas övezet, historikus sebességadatok pedig vagy alig vannak vagy nem valósak. Tehát az egyik alaprobléma még mindig az, hogy alapvető térképadatok hiányoznak a rendszerből.

A két példa esetén tehát ez a gond, hogy teljesen indokolatlanul, időben és távolságban is hosszabb útvonalat tervez. A Régi Fóti út és az M3 közötti rész 30-as övezet, fekvőrendőrök, jobbkezes utcák, Szentmihályira onnan balra szó szerint több percig tart mire ki tudsz fordulni. Ellenben a Régi Fóti a nap 95%-ában igen jól járható és lámpás (fedezve van a balra kanyarodás is) a kereszeteződés a Szentmihályinál. Az Apolló utca ugyanez, védett főút ami a nap minden szakában ötvennel végigjárható (sosincs dugó), viszont mindkét oldalán 30-as övezet jobbkezes, teljesen beparkolt utcákkal (az Adria kátyúi már csak hab a tortán). Oda-vissza végigmegyek az Apollón, mire te a waze által javasolt Adrián végigcsoszogsz. Az általa javasolt Szerencs utcai alternatíva már ilyen szempontból jó, viszont a Szerencs - M3 egy neuralgikus pont, még mindig az átjutásra vársz a sorban lámpánál amikor én már rég átmentem az M3 felett a Széchenyi úti felüljárón. Ugyanez volt hétvégén az Óbudai temetőbe menet, Bécsi út gyenge forgalom, Szentendrei út gyenge forgalom, erre bevitt 30-as övezetbe valag fekvőrendőrrel, vagy 10 jobbra-balra keringéssel - ha már semmiképp nem tetszett neki a Bécsi, akkor legalább a Bojtár - Kunigunda utakon vihetett volna.

Szóval mégegyszer: nem az a gond, hogy dugó esetén nem lát a jövőbe, stb, hanem hogy nulla forgalom mellett is rosszul tervez sok helyen (jellemzően a korlátozott övezetek környezetében), mert nem tud eléggé alapvető infókat az adott útrészekről. Az elővárosi vonalak vasúti átkelői a másik probléma, ezt néha kombinálva a korlátozott övezetes / mellékutcás mókával (például Káposztásmegyerről is rendszeresen a Töltés utcai átjárón, majd utána kis utcákban vinne a Pozsony utcai aluljáró és utána főutak helyett) simán vesztesz 10 perceket egy 15-20 perces úton ha rá hallgatsz.

Az már egy másik probléma, amikor bizonyos kiemelt utaknál viszont akármekkora dugó esetén is ragaszkodik az azon való továbbmenéshez, miközben a mellette levő alternatív utakon jól lehet haladni mind a valóságban, mind a saját térképe alapján - többször is írtam erre példaként a Róbert Károly körút Lehel utca - Thököly közti részét, baleset miatt teljesen beállt dugóban sem vitt volna másfelé, csak kírta, hogy akkor +12 perc lesz a menetidő, ellenben kb két éve már kisebb dugóban is még simán vitt másfele.

(#3547) SZATA válasza radi8tor (#3545) üzenetére


SZATA
senior tag

Nem kétlem, lehet, hogy igazad van, de azért egy kis matek nem árt. :)
Az összesen 23 perces útból hány perc volt még vissza mikor rányomtál az útvonalakra?

(#3548) radi8tor válasza SZATA (#3547) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nem összesen.

18 perc körül jött az értesítés, hogy pontlevonás miatt 5 perc bünti. Ekkor lett 23.
És ugyanebben a pillanatban nézve új útvonalat 15 perceset is felajánlott.

⭐ Stella

(#3549) Pulsar


Pulsar
veterán

Ez a menet közbeni újratervezés valamiért nem megy. 2.x kliens körül valahol elhalt, és azóta nagyon nem akaródzik menni rendesen.

(#3550) junkpod válasza Pulsar (#3549) üzenetére


junkpod
nagyúr

Érdekes amiket írtok. Egyrészt nekem nem jellemző a felretervezes másrészt a waze meg mindig ingazo navinak mondja magát így szvsz a helyismereted is elvárhato és hát navit sem feltétel nélkül kell alkalmazni.
A kis utakkal se értem mi a gond, hiszen dugot-torlodast ami a főúton van Csak kis utcákon lehet elkerülni.
Engem tegnap is meg mentett a Csömöri úti felüljáró előtti dugotol ami a nagylajosig állt.
Az évi is eléggé pontos nálam és nem kell hozzá tulhajtas, az pedig tény hogy pályán egyik navi evi-jere se tudsz sokat raverni, max orszagut-varosi úton tudsz spórolni.
Ja és menet közben is varial rendszeresen n.

[ Szerkesztve ]

Box's don't touch!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.