Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#15801) Siriusb válasza Donki Hóte (#15800) üzenetére


Siriusb
veterán

Rányomsz az Útvonalakra.

(#15802) Donki Hóte válasza Siriusb (#15801) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Köszi. (Nincs valami valami közvetlenebb megoldás, mert az "Útvonalak" menüpont előhozásához a navigációs képernyőn rá kell bökni egy eléggé kicsi gombra :F )

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#15803) Siriusb válasza Donki Hóte (#15802) üzenetére


Siriusb
veterán

Én nem találtam más lehetőséget.

(#15804) Rick4 válasza Donki Hóte (#15800) üzenetére


Rick4
félisten

Miért kell újratervezni? A waze lényege, hogy nincs gyors- rövid- gazdaságos útvonal, hanem van a jó, meg a többi. Értelme sincs megnézni, merre visz, hacsak nem ragaszkodsz valamiért más útvonalhoz, mert az ideális útvonalon visz...

Persze ez mind csak elmélet, a valóságban nem egészen így működik, tök és paszuly módban visz mindenfelé, de amúgy az újratervezésnek tényleg nincs értelme, mivel menet közben a beérkező adatokat is feldolgozza, nekem volt olyan, hogy Szegedről elindultam Pestre, Dabasnál baleset volt, és egész egyszerűen vette az infókat, kérdés nélkül áttervezett, és vitt le a pályáról. Persze ez egy éve volt, akkor még minden jól ment. :D .

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#15805) radi8tor válasza Rick4 (#15804) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Azért kell újraterveztetni mert nem túl gyakran tervez újra a háttérben, főleg nem a csúcsidőben amikor terheltek a szerverek.
Autópályán haladva ez nem olyan vészes, de városban ahol 10 fele lehet menni ugyanoda ott azért van értelme a kézi újratervezésnek.

⭐ Stella

(#15806) leslieke válasza radi8tor (#15805) üzenetére


leslieke
Jómunkásember

Nekem már pályán is hasznos volt az újratervezés. Ha nem teszem, szépen bevitt volna a baleset miatt kialakult dugóba, így meg időben le tudtam menni másfele.

A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

(#15807) viktorhu válasza Rick4 (#15804) üzenetére


viktorhu
veterán

Azért kell újratervezni, mert egy ponton dugó volt, amikor elindultál, ezért ott levisz a susnyásba.

Mire odaérsz, már nincs dugó, de akkor is levisz, mert az egyenes út csak 3 perc megtakarítás volna, így. marad az, amit egy órával korábban dobott a gép.

Te meg nem tudod, hogy most csak szívat, vagy tényleg dugóba kerülsz, ha nem mész le a jobbkezes mellékutcákba kanyarogni, ezért újratervezel, és örülsz, hogy most már az egyenes út a gyorsabb.

(#15808) zeon.hu válasza viktorhu (#15807) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Amikor indultam és terveztem, akkor hajnali 2 volt.
Valószínűleg nem volt dugó Doboz településen, főleg mostanában :D

#?*@&!

(#15809) radi8tor válasza zeon.hu (#15808) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nem így működik ez. Inkább arra gondoljatok, hogy x időnként tervez újra egy útvonalon. Ha ezen belül történik valami akkor arról nem értesülsz.
De ha kézzel újratervezteted, akkor értesülsz róla. Biztos hogy a szerverek terhelésének csökkentése miatt van. Sokszor még így sem tud útvonalat tervezni, hát még akkor ha mondjuk percenként újratervezne...

⭐ Stella

(#15810) zeon.hu válasza radi8tor (#15809) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Értem.
De a szerverek éjszaka sokkal kevésbé terheltek, főleg mostanában.
Mellesleg odafelé is cikk-cakkos úton vitt Dobozon keresztül, ezért nem hittem neki már éjszaka :D

#?*@&!

(#15811) plömplöm


plömplöm
őstag

nincs más megoldás, kell egy újabb macro, ami félpercenként újraterveztet :D

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#15812) viktorhu válasza zeon.hu (#15808) üzenetére


viktorhu
veterán

Nem, én az olyan helyzetekre gondolok, mint amikor pl. dugó van az M0-n, és ezért levisz a lehajtón, és a következőn (vagy akár ugyanazon) vissza, hogy a dugó egy részét kikerüld. Mondjuk a tervezéstől számított 1 óra múlva érsz oda.

Ilyenkor a google térkép megpróbálja kitalálni, hogy a dugó oka (pl. baleset) el szokott-e múlni annyi idő alatt, amíg odaérsz, és ha azt gondolja, hogy igen, eleve "belevezet" a dugóba, azt remélve, hogy addigra nem is lesz ott.

A Waze viszont az aktuális helyzettel számol, és aztán újratervez út közben - csakhogy nem fogja megváltoztatni az utadat, ha annak a nyeresége úgy 5 perc alatt van, így ha egyszer azt tervezte, hogy levisz a lehajtón, aztán mindjárt vissza, akkor úgy maradsz akkor is, ha közben elmúlt már a dugó.

Amikor ilyen kérdéses helyekre odaérek, akkor előtte mindig újraterveztetek. Ha meg nem sietek nagyon, a települések régi belső főútjaira vagy akár mellékútjaira való letérés nem zavar, legalább kirándulok egyet :) Ez régi szokásuk a naviknak, így sikerült megnéznem pl. hegyi falvakat átutazóban Görögország Makedónia részén.:)

(#15813) Rick4 válasza viktorhu (#15807) üzenetére


Rick4
félisten

Gondolkodtam én már elég sokat, hogy működhet a rendszer.... Igaz, már csak heti 1x megyek hosszabb útra, de tegnap is mentem 750 km-t, volt 2-3 jelentés, meg tévedés, de alapvetően működött minden.

A rendszernek egy ideiglenes útakadály, torlódás, baleset esetén oda- vissza kellene működnie. Amikor az autópályán haladó userek sebessége lecsökkent, a rendszer régeben megkérdezte, dugóba kerültél? Ha ez már nem működne, ott a valós sebesség adat, ha egy szakaszon 6-7 felhasználó lassan halad, vagy szinte áll, nyilvánvaló, hogy jelentés nélkül is dugó, baleset van, ebből kellene a rendszernek automatikusan áttervezni, ami biztosan működik, nálam tegalábbis tegnap ment.
16 óra után jöttem haza az M5-ösön Pestről, volt egy hídfelújítási munka, Inárcs környékén, ami miatt csak egy sávon haladt a forgalom, sokan voltunk, torlódás lett a dologból, az eredetileg megtervezett utat nem néztem, de gyanítom már eleve a kerülővel számolta ki, (nincs előttem, hogy a dugó előtt szól-e, év változott-e a menetidő, vagy csak ott szólt, hogy menjek le) szépen leterelt, Ócsánál lementünk, keresztül a kis falvakon, majd a következő lehetőségnél, Újhartyánnál visszavitt, direkt figyeltem, mindent jól csinált. Szerintem az a tervezés, amit én a cím beírásával csináltam, már az addigi adatok (bejelentés vagy lassulás érzékelés) alapján a pálya egy részét megkerülve történt, de ez nem történhet egységesen mindenkinél, a rendszer számol a nyerhető idővel, és a később érkező felhasználók egy részét leviszi, gondolom másik részét direkt nem, mivel a kis falvakon sincs értelme keresztülküldeni 2000 embert, miközben emiatt a pálya kiürül..

Tehát amíg engem levisz a pályáról, téged a pályán tarthat a dugóban.
Azonban a másik oldal is kellene működjön, vagyis ha a dugó elmúlt, az épp arra haladó felhasználók a megfelelő sebességgel haladnak, nincs értelme a hosszabb- lassabb útvonalon haladni. Ennek ellenére a rendszer nem tervezne újra automatikusan, és nem vinné az épp akkor oda érkezőket egyenesen a pályán? Ne már...

Ennek a funkciónak oda- vissza úgy kellene működni, mivel ezekre az alapokra épül, az újratervezés önműködően történjen. Nyilván némi késés benne lehet, fel kell dolgozni az eseményeket, viszont te se mindig érhetsz oda abban a kérdéses 3 percben, ahol már újratervezve mást ad ki, szóval ha a kézi újratervezéssel MINDIG más az eredmény, akkor itt valami baj van.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#15814) axioma


axioma
veterán

Anno mikor Horvatorszagbol jottunk haza, indultunk (talan vasarnap) du 4-5 korul, persze a Bp-re bevezetok dugoban. Ezt jol hozzaszamolta, pedig mar boven ejjel ertunk haza. Nyilvan M7-rol befele olyankor az ember rutinbol megy, nem gps alapjan... de akkor is fura, hogy usa-ra tervezve, pedig ott is hosszu szakaszok vannak, ezt me'gse probaljak pl. a sok ora mulva "szokasos" forgalommal helyettesiteni.

(#15815) viktorhu válasza Rick4 (#15813) üzenetére


viktorhu
veterán

"Ennek ellenére a rendszer nem tervezne újra automatikusan, és nem vinné az épp akkor oda érkezőket egyenesen a pályán? Ne már..."

Miért ne tervezne újra? Egyébként nem a jelentések, hanem a sebesség alapján teszi. Ki is írja, hogy csökkent a dugó stb.

(#15816) MaCS_70 válasza axioma (#15814) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ez mikor történt?

Ez egyébként tipikusan az a szituáció, amit a gépi tanulás idővel megtanul kezelni.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#15817) zeon.hu


zeon.hu
nagyúr

Fél órája tereltek le az M3-ról, Waze nem jelezte.
Folyamatosan vissza akart fordítani még akkor is, amikor már közelebb volt a másik irányba.
Többször is volt újratervezés.
(Füzesabonynál kigyulladt egy kamion állítólag)

#?*@&!

(#15818) Rick4 válasza viktorhu (#15815) üzenetére


Rick4
félisten

Azt ugye nem értetted, hogy egy költői kérdés volt, és a végén ott volt, hogy én SEM értek vele egyet?? :U

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#15819) zeon.hu válasza zeon.hu (#15817) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Ja, viszont a Google térkép mutatta a terelést.

#?*@&!

(#15820) tepenzed


tepenzed
őstag

Bocs, hogy ide beoffolok, de a gmaps topic elég halott, szóval mostanában nagyon elegem van a Waze útvonaltervezéséből, még jó, hogy egyre jobban ismerem Pestet, szóval a google maps mindig jót mutat, ha átváltok. De nekem még mindig nem mutatja a fix kamerákat (a fix helyeket mutatja, ha átváltok angolra, de jelentéseket nem), a sebességlimitet, jelenlegi sebességet, baleseten és lezáráson kívüli egyéb eseteket. Ezek a funkciók nálatok is teljesen offosak?

[ Szerkesztve ]

(#15821) axioma válasza MaCS_70 (#15816) üzenetére


axioma
veterán

Ja mar regebbi, nem iden voltunk. Ha javult akkor bocs!

(#15822) lacentos


lacentos
aktív tag

Nem tudom ki találta ki, de jó lenne ha módosítanák a felugró ablakban a szöveg színét.
Sárga ill. halványzöld alapon fehér betűk :Y . A félre állt autó stb. olvashatatlan legalább is Android Autó alatt ilyen.

(#15823) viktorhu válasza Rick4 (#15818) üzenetére


viktorhu
veterán

Igen, viszont ebből látszik, hogy bár nekem válaszoltad, nem arra reagáltál, amit én írtam - én nem állítottam olyat, hogy ne tervezne újra, csak azt, hogy mégis ragaszkoodik a régi útvonalhoz, ha kicsi az elérhető nyereség a változással. Ami jó akkor, ha nem kell 3 perc nyereségért letérni az autópályáról, de nagy butaság akkor, amikor emiatt ragaszkodik a susnyáshoz, és manuálisan kell újratervezni.

(#15824) simico


simico
aktív tag

A Róbert Károly körúton a vidámparki lehajtónál levő térfigyelő kamerát megfelelő szintű szerkesztő legyen szíves átállítani red light-ról dummy-ra. Nem is értem miért piros lámpa figyelő kameraként lett beállítva. Teljesen értelmetlen a felüljárón "az útvonalon piros lámpa figyelő kamera várható" figyelmeztetés.

(#15825) radi8tor válasza simico (#15824) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Lehet azért állították be így hogy kapj róla figyelmeztetést. Az a záróvonal átlépést kamerázza.

⭐ Stella

(#15826) Donki Hóte válasza radi8tor (#15825) üzenetére


Donki Hóte
veterán

És mit csinálnak azzal a felvétellel, ami azt mutatja, hogy egy napon belül kb. ezer autós lépi át a záróvonalat :F

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#15827) radi8tor válasza Donki Hóte (#15826) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Lehet semmit. :D

⭐ Stella

(#15828) petir válasza Donki Hóte (#15826) üzenetére


petir
senior tag

Remélhetőleg büntetést küld ki a főváros vagy a kerület.

Elég idegesítő mikor csúcsban Te akár 10 perc mire feljutsz a pályára valaki meg jön aztán betúrja az orrát a záróvonalon + keresztbe felfestett vonalakon...

(#15829) Donki Hóte válasza petir (#15828) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Eléggé kizárt, hogy büntetést küldjenek. Rendszeresen járok arra, én már a feljáró közepén vagyok, amikor látom, hogy vagy 25 autóval mögöttem a 32-es busz besorol a középső sávba és szépen előremegy. Aztán fél perc múlva 25 autóval előttem szépen kisorol az M3-asra vezető sávba.

Ha a busznak szabad, akkor nem hiszem, hogy az autósokat megbüntetnék ugyanezért.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#15830) petir válasza Donki Hóte (#15829) üzenetére


petir
senior tag

Azért a busz más téma...segíteni kell a haladását jó pár helyen már tábla is figyelmeztet erre....

(#15831) MaCS_70 válasza petir (#15830) üzenetére


MaCS_70
félisten

+1 A busz mehessen! Eléggé KRESZ-náci vagyok (szakmai ártalom), de ez azon kivételek közé tartozik, amelyekben feltétel nélkül támogatom a megengedő kezelést!
Amúgy, ha a kamerát a Főváros nézi, akkor simán mehet, hogy nem szívatják meg a Főváros működését szolgáló BKK/BKV-t.

MaCS

[ Szerkesztve ]

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#15832) Donki Hóte


Donki Hóte
veterán

Támogatom a tömegközlekedés előnyben részesítését, ahol legális, de nincs olyan, hogy busz-KRESZ, ami különbözik az úrvezető-KRESZ-től :N

Nagyon sok helyen van olyan, hogy tiltó táblák alá kiteszik, hogy "Kivéve BKK". A záróvonalnál viszont nincs olyan, hogy kivéve BKK, a 32-es busz pedig rendszeresen a záróvonalon keresztül sorol vissza az M3-ra menő sávba.

Innentől pedig ha egy hétköznapi autóst megbüntetnek ezért, akkor jogosan kérni ki közérdekű adatigénylésben azt, hogy hány buszt büntettek meg ezért a cselekményért. Aztán, ha kiderül, hogy egyet sem, akkor goto ombuccmann :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#15834) petir válasza Donki Hóte (#15832) üzenetére


petir
senior tag

#15831 MaCS_70 válasza
Adom maximálisan és egyet is értek !

---

Nincs olyan , hogy buszkresz OK , oldó tábla sincs. De ahogy Macs is írta nem hülye a főváros büntetés ügyileg..

Amúgy amit írsz tipikus esete a "...Ha másnak szabad akkor nekem is..." mert miért ne dolognak.
Napi 400-600 km-t is megyek és ki nem állhatom mikor 10-15 percet én végigcumizok mindenkivel valaki meg jön és szabalytalanul bevág, ha én ki tudom várni várja már ki a szabálytalankodó is.
Kipróbálni nem fogom de remélem, hogy von büntetést maga után. Van amúgy pl. Budán ilyen a Margit hídnál vagy a Kolosy téren azok tuti büntetnek volt belőle TV riport.

Egy szó mint száz ha büntet ha nem inkább mondja be legalább van visszatartó ereje!

[ Szerkesztve ]

(#15835) simico válasza petir (#15834) üzenetére


simico
aktív tag

Senki nem büntet azon kamera alapján és a bemondásnak sincs semmilyen visszatartó ereje, hiszen nem piros lámpán mennek át a delikvensek mivel lámpa a közelben sincs. Egyébként se látom az ott renitenskedők lefingott szarjaiban, hogy wazet használnának.

Ennyi erővel az összes kereszteződésben átállíthatnánk a tér- és forgalomfigyelő kamerákat lámpafigyelő típusra.

(#15836) petir válasza simico (#15835) üzenetére


petir
senior tag

A Waze-nek nincs más hangutasítása erre vonatkozólag.
Szóval nem tud mást mondani...esetleg ha kiderül milyen kamera lehet lobbizni , hogy legyen hang...
Pl Olaszországban van olyan - átlagsebesesség mérés ezen az útszakaszon - szóval nem lehetetlen a dolog.

Ma hajnalban arra jártam amúgy - tábla van ami figyelmeztet!!!

(#15837) lacentos


lacentos
aktív tag

#15822 Erre esetleg lenne hozzáértő vélemény ? Van rá mód, hogy fehér helyett feketék legyenek a betűk az ablakban ?

(#15838) fant0mi válasza lacentos (#15837) üzenetére


fant0mi
addikt

Nincs.

(#15839) leslieke válasza lacentos (#15837) üzenetére


leslieke
Jómunkásember

Használd éjszakai módban mindig.

A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

(#15840) lacentos válasza leslieke (#15839) üzenetére


lacentos
aktív tag

Mondjuk nálam automatán van, de ha felkapcsolom a világítást akkor leveszi a fényerőt éjszakai módra. Ennek ellenére maga megjelenő ablak ugyan úgy sárga vagy zöld fehér betűkkel megmarad. Enyhén szólva gagyi a dolog ebben a formában.

(#15841) ACE- válasza leslieke (#15839) üzenetére


ACE-
addikt

Android Auto-n nappali üzemmódban van, bármire állítom, akkor vált éjszakaira ha felkapcsolódik az autó világítása.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#15842) leslieke válasza ACE- (#15841) üzenetére


leslieke
Jómunkásember

Ezt nem tudtam. Akkor az ios ilyen szempontból jobban működik.

A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

(#15843) Doner


Doner
aktív tag

Sziasztok, ez a hiba mitől lehet?

Két db j320f telefonom van és mindegyiken azt csinálja hogy kiírja "hálózat keresése" (persze van wifi is meg gps jel is meg minden. De ha beütök a címet akkor a keresőben még fel is dobja a lehetőségeket ha viszont indítanám a navigációt akkor azt írja "célpont nem található. Ellenőrizd a helyszínt és próbáld újra." Próbáltam gyorsítótárat törölni, újratelepíteni, még a telefon egész szoftverét is újratelepítettem odinnal de akkor sem működik, és nem értem akkor éveken keresztül miért volt jó?

Ha tudnád hogy a gyertya fénye láng, már rég készen lenne az étel.

(#15845) Big_Boss


Big_Boss
aktív tag

Akint érint, a tegnapi frissítéssel elvileg ki lehet tenni dashboardra a Waze-t a Carplayen:
[link]

(#15846) leslieke válasza Big_Boss (#15845) üzenetére


leslieke
Jómunkásember

Jól néz ki. Köszi az infót.

A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

(#15847) Jazz


Jazz
veterán

Tudja valaki hogy lehet kikapcsolni a forgalmi értesítéseket, hogy "beállt, torlódás...". Amik a nagy ablakban nyílnak le automatikusan.

Ezen beállításoknál csak ez az egy opció van, és nincs másik:
Beállítások\Figyelmeztetések...\Jelentések\Torlódások=>Térképen mutat

Ha ezt kikapcsolom, a térképen nem fogok látni semmilyen torlódás ikont. Azt szeretném hogy az továbbra is maradjon.

De vezetés közben ne ússzon be másodpercenként az üzenet hogy "torlódás".
Van erre valami lehetőség, ezt kigyomlálni?

Köszi

free your mind

(#15848) bl4ze


bl4ze
veterán

Tegnap 8.1 Android fejegységen AA-t használtam Waze-val : örömmel láttam, hogy végre AA alatt is van már sávasszisztens és Lotti is bemondta, hogy melyik sávból kanyarodj stb :) :R

.:. bl4ze .:.

(#15849) Lali-213


Lali-213
senior tag

Sziasztok,

Ma megint előjött a nincs GPS hiba és sehogy nem tudtam működésre bírni a navigációt. Nektek volt gondotok vele mostanság? Vagy a telefonom szórakozik velem?

(#15850) Jabby válasza Lali-213 (#15849) üzenetére


Jabby
őstag

Nálam anno az A1 teló csinálta ezt, miután kapott egy Android 9-es frissítést.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.