Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Fecogame


Fecogame
veterán

Jótanácsokat nagyon szívesen fogadok, többek között ezért is írtam meg a posztot :)

Aktuális kérdéseim:

- Vigyek-e szerelőt akkor, amikor az autót visszaviszem a kereskedőhöz, és összeírom neki a hibákat, vagy csak miután kijavíttatta őket?

- Átmehet műszakin autó ilyen hibákkal?

- Tényleg csak a kereskedő javíttathatja a hibákat, vagy én is (nyilván számlát kérnék róla)?

Mindenkinek köszönöm előre is a válaszokat!

:R

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#2) F_Zolee válasza Fecogame (#1) üzenetére


F_Zolee
veterán

Kérdés, hogy mikor javítaná meg a hibákat. Lehet ott kell hagyni. Írd össze a hibákat. Mivel ő felel a garanciális hibákért neki kéne kijavítani.
A műszaki más világ. Neppereknek bejáratott helyük van erre.

(#3) Integrale


Integrale
veterán

Több, mint valószínû, hogy nem hengerfejes, hanem a hôcserélô tömítései szarok. Kár hengerfejezni emiatt.

Az F17-es váltó tud csapágyasodni, egy keményebb Nógrádi ropi a tengely amin fut a csapágy.

Milyen hangot hallasz 1500 körül?

Ha 4ms helyett 2ms a befecskendezés, akkor nem fogyaszt többet, inkább kevesebbet. A többlet fogyasztás inkább a vízhôfok érzékelô miatt lehet, ami a vízkörben lévô olajos lerakódás miatt mérhet rosszul.

Gyanús egyébként a szelepfedél membránjának a hibája, az adhat hangot, az okozhat járásban, erôben, fogyasztásban eltérést.
Gyertyatakarót vedd le, balra egy félkörnél van egy rés, ha ott szuszog, sípol, akkor membrán kuka.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#4) CounterBoci válasza Fecogame (#1) üzenetére


CounterBoci
senior tag

- Átmehet műszakin autó ilyen hibákkal?

Sokkal durvábbakkal is. Néhol ha saját lábán eljut odáig az autó, átmegy. Néha számolnak fel egy-egy ilyen korrupt állomást, de van bőven.

(#5) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

ha alvázvédőzni kellett a rozsdát, akkor inkább állj el a szerződéstől.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) F_Zolee válasza bambano (#5) üzenetére


F_Zolee
veterán

Ha ilyen egyszerű lenne minden...

(#7) 8th


8th
addikt

Aki átrohadt lemezt purhabbal és alvázvédővel "javít" az bármilyen aljasságra képes. Én is elállnék a vételtől.

(#8) cinemazealot válasza Fecogame (#1) üzenetére


cinemazealot
addikt

Én is csak használója vagyok a 2006-ban vásárolt, egyébként 2002-es autómnak (Suzuki WR+), és még a rutin szervizeléseket is szakinál végeztetem el, így nem biztos, hogy én leszek a legjobb tanácsadó. De az autómat pontosan azért nem akarom máig lecserélni, mert tudom (hallom, olvasom, tapasztalom), hogy ez a piac konkrétan gusztustalan és nem akarok olyan helyzetbe kerülni, mint most Te. Az "ápol és eltakar" alvázvédelem, meg a "nem így működik, vigyük mi vissza az autót hozzá, majd ő elviszi a saját szervízébe" számomra intő jelek. Amit ő fog csinálni, az gányolás lesz megint, hogy minél hamarabb megszabaduljon Tőled. A kérdéseidre:

- Ha van olyan szerelő ismerősöd, aki el tud kísérni, mindenképpen vidd magaddal, hogy tudjon ki vitázni a főnökkel, ha Te nem érzed magad annyira kompetensnek a témában (én így tennék)!

- Hivatalosan biztosan nem. Számomra -- amikor ott voltam az autóm egy vizsgáján -- az egyik legdöbbenetesebb vizsgaesemény az volt, amikor egy leszakadt tömlődarabra szerelt szondát dugtak be a kipufogóba, és azt lefotózva örökítették meg a káros anyag kibocsátás ellenőrzésének megtörténtét. A ló másik oldala a közlekedési hatóság (Mozaik utca), ahol Fortuna csókjai mellett isteni mázli is kell ahhoz, hogy egy földi halandó autója elsőre átmenjen.

- Miután az autót már kifizetted, az a Tiéd, nem kérdés, hogy ki javíthatja a hibáit: az, akit Te megbízol. És itt jön képbe az, hogy adásvételkor hogyan egyeztél meg az eladóval. Ha az eladó vállalt garanciát, akkor annak megfelelően az eladó jogosult javít(t)a(t)ni. Ha nincs garancia, akkor a Te döntésed, kire bízod az autódat. Ha kérsz is róla számlát, továbbra is az adásvételi megállapodáson múlik, hogy a telepet ilyen frissen elhagyva az eladó köteles-e azzal bármit is kezdeni. Ahogy az is kérdés, hogy hajlandó-e utólag elállni az adásvételtől. Szerintem nonszensz, hogy ennyi hiba jött ki az első 150 kilométeren (bár ez szerintem manapság mindennapos, ezért mondom, hogy ez egy gusztustalan piac), aminek jó része ráadásul ismert hiba kellett legyen. Az eladónak tehát tudnia kellett ezekről, mégsem tájékoztatott róluk. Én megpróbálnám visszavásároltatni vele az autót, de ha így teszel, mindenképpen többed magaddal menjél az egyeztetésre.

(#9) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

az a baj hiába vettél volna toyotát vagy minőségi olasz autót.. ugyanúgy szét tud rohadni nullára. Én, így teljes sötétként, ha autót akarnék venni, akkor 1) újat vennék 2) csak ismerőstől 3) legvégső esetben idegentől, de teljes számlás szervizes átvizsgálással.
Másképp át lennék verve :)

(#10) dj79 válasza cinemazealot (#8) üzenetére


dj79
senior tag

Kereskedőről van szó, tehát 1 év szavatosságról beszélünk. (amennyiben nem eldobós cég)
Itt pont az a baj, hogy ha más nyúl bele... Első körben, a hibák javítása előtt mindenképpen meg kell próbálni a visszavásárlást, de ugye ez csak akkor tud működni, ha az eladó a cég volt, nem pedig hansjürgen, alsóbécspusztai osztrák lakos, utóbbi esetben esélytelen lenne egy szavatossági per vagy hasonló.

(#11) mephi666


mephi666
nagyúr

alapvetően nem nagyon bízok senkiben:

"Plusz a 3 órás szerelés alatt nagyon ráértünk, így felhívtuk az osztrák szervízt, ahol elvileg az autót szervizelték. Kiderült, hogy ők nem is tudnak arról, hogy ez az autó valaha is ott járt volna... :Y

Ez utóbbi elég durva fegyvertény, biztos ami biztos még visszahívjuk őket, hátha csak félrenéztek valamit."

itt én elsőre arra gondolnék, hogy krumpliból faragtak maguknak nyomdát és hamisítottak egy jól kinéző szervizkönyvet... legalább különböző tollakkal írták az összes bejegyzést? :) ...a friss alvázvédőzés is elég gyanús nekem...

mi 1.5éve vettünk rokon autót: Zafira B 1.6 105ló... kívülről kicsit viseltes (ami miatt inkább bíztam benne, hogy nem akarnak elrejteni semmi komolyat), korábban zabálta az olajat (1liter/1000km), de az előző tulaj csináltatott rajta egy félmillás motorfelújítást, ami után ez megszűnt (kb 10ezer km-t mentünk vele és talán egyszer töltöttem rá minimális mennyiséget még az előző olajcsere előtt, amit a megszokott szervizben végeztettem volna... utána 2 periódus közt sem kellett rátölteni, néztem gyakran a szintet)

ez volt az első alkalom, hogy kereskedőtől vettünk autót, de sokat tanultam belőle:
- elvitettem a megszokott szervizbe a kocsit átvizsgálásra, ott mondták hogy első-hátsó lengéscsillapítók, fékek elég szar állapotúak... használható, de hamarosan időszerű lesz a javításuk... valamint itt-ott minimális olaj és vízfolyás... (egyébként korához képest jó állapotú, méregetve nem volt durvábban megtörve, nem tekeredett a kasztni)
- kereskedő mondta utána hogy túllihegték a szervizben, ők mérték: lengéscsillapítók, fékek tökéletesek... meg friss műszakival kapom a kocsit, át se menne egyébként műszakin (aha persze... :D )
- pár kisebb hiba volt, amit még ők megcsináltak a vételárban, valamint kapott a kocsi tőlük 2 új lauffen gumit előre, mert a régik viseltesek voltak (termosztátháznál szüntettek meg minimális vízfolyást, kipufogó kifújt, ott cseréltek valami tömítést... oké...
- mondtam neki, hogy tudom hogy 14 éves a kocsi, számolunk azzal, hogy csináltatni kell majd rajta ezt-azt... mondja meg nyugodtan, ha nem jó pl a lengéscsillapítók állapota... ettől függetlenül érdekel a gép: "nem-nem, tökéletesen jó, a szervizben lihegték túl" ...oké...

áprilisban vettük át a kocsit, használtuk... elkezdte csipegetni a vizet... nézegettem alá, egyik vízcsőn csöpögött le a rózsaszín nedű... megszokott szervizben csináltattam, munkadíjjal 10 körül megállt... (egyik gyári cső kezdte elengedni magát) ...ilyennel nem hívogattam a kereskedőt, betudtam ezt a kocsi korának...

pár hét múlva az akku adta meg magát: oké, ez is előre sejthető volt, hogy nem vadonatújat raknak bele... írtam az előző tulajnak, mert megtaláltam közben a motorfelújításról kapott számlamásolat alapján :) segítőkész volt, mondta hogy nála x időt volt a kocsi, ő nem cserélt benne akkut, valószínű a végét járja már...

májusban jöttek a melegek, klíma nem hűt... megszokott szervizben feltöltötték a rendszert, kimérték, nyomáspróbázták, nem ereszt... klíma mégsem megy... mondták, hogy 99% hogy behúzótekercs: cserélték benne, azóta is tökéletes :K először megijedtem, hogy kompresszor lesz, de így töredékéből tökéletesen jó

júliusban mentünk nyaralni, hazaúton jövünk bogyiszlón a gáton, volt egy kisebb hupli, utána minden úthibánál zörgés elölről... kb mintha gallyra futottunk volna rá... leálltunk, gugli, szekszárdon gyorsan szervizt kerestünk, hogy hol tudnak hirtelen ránézni, mert ezzel kecskemétig el kellene jutni... ott az autóklubhoz irányítottak egyik helyről, hogy XY-t keressük, ő segíteni fog... már lebeszélte vele... mentünk is, a fickó nagyon normális volt: megüresedett egy állás, ránéztek a kocsira, megrángatták minden oldalról: toronycsapágy... ne aggódjunk, hazajutunk vele biztonságosan... otthonról hívom a megszokott szervizt, mondom hogy akkor ha már szét lesz kapva teljesen, toronycsapágy mellett lengéscsillapítók, fékek is legyenek rendberakva... valamint olaj+szűrők cseréje is aktuális... az a kör került kb 300-330-ba, de már a vásárláskor kalkuláltunk vele, hogy előbb-utóbb időszerű lesz... (14 éve nem nyúltak nagyon ehhez a részéhez, nálunk egy időre le van tudva)

azóta mi is volt? kábelkötegek a hátsó ajtókban, amiknek a javítása 5+10k... ja meg pár hete átnézettem velük, hogy olajfolyás honnan keletkezhet... motormosás után járatták, szétbombázták, sehonnan nem szivárog olaj... valószínű kívülről lett felhordva rá... ja és egy kör alatt cseréltek kipufogónál valami tömítést, amit elvileg a kereskedő intézett a saját szervizükben :DDD igazából adásvétel után semmi miatt nem kerestem a kereskedőt, mert ezekről a hibákról vagy tudtam, vagy betudtam a kocsi életkorának... nem volt korrekt, mert elhallgatott ösztönösen olyan információt, amit megmondhatott volna, mert nem befolyásolja a vásárlási szándékot :U

ami ismert hibái vannak a kocsinak, de együtt tudunk vele élni:
- a rádió képes leszívni az akkut... pl ha van benne egy cd, akkor az első számokat mindig olvassa tökéletesen, de a lemez közepe-vége felé levőket csomószor nehezen olvassa be... ha úgy kapcsolom ki, hogy épp küzdött az egyik track beolvasásával, akkor ezt folytatja gyújtás nélkül is és 2nap alatt képes volt télen leenni az akkut :D
- bal első ajtóhatároló kicsit recseg (mikor jelentkezett mégis a tünet? amikor mentünk 2 hete nyaralni :D ) ...együtt tudok ezzel élni
- időszakosan jön a szervizlámpa vezérműtengely jeladóról: kontaktok javítva lettek 1 hete, de véletlenszerűen néha visszajön a hiba (pl megyünk 3km-t, jön a lámpa, leállítom a kocsit, majd újra indítom és megyünk 200-at akkor vissza se jön :) ) ...ha állandósul a lámpa, ránézetek (elfelejti a hibakódot általában, annyira random a hiba) ...ez se nagy költség, ha a jeladókat kell cserélni és kb 2perc munka

kíváncsi leszek, hogy nálatok mi lesz a vége, de a leírtakból az jön le, hogy ez a nepper sokkal rosszabb, mint amihez nekünk volt szerencsénk :(

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#12) Fecogame válasza dj79 (#10) üzenetére


Fecogame
veterán

Hazai használtautó kereskedő cégtől vettem, így él az egy év szavatosság.

A visszavásárlást (amit ha jól néztem a jogszabályban) csak alapos indokkal és abban az esetben, ha a kereskedő nem hajlandó a hibát kijavítani lehet kérni.

Ha mégis erre kerülne a sor, a kereskedő a teljes összeget (átírással együtt) adja vissza, vagy csak az autó vételárát? Ha az utóbbi, akkor bizony buktam legalább 100e-t ezen a történeten.

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#13) dj79 válasza Fecogame (#12) üzenetére


dj79
senior tag

A százezres bukó még mindig kevesebb, mint a későbbi karosszériázás ára, fogd fel tanulópénznek.
Beszélj a kereskedővel... sajnos a rozsda az a terület, ahol a várható költségeket nem lehet úgy megbecsülni, mint monduk a mechanikai javítások díját.

(#14) Fecogame


Fecogame
veterán

Csináltam videókat a motorhibáról:

Bentről (nem tudja tartani a fordulatszámot)

A motorról (furcsa hang)

Normális bármelyik jelenség vagy jogosan tartom ezeket furcsának?

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#15) lsebestyen válasza Krugszvele (#9) üzenetére


lsebestyen
addikt

Azzal azért vitatkoznék, hogy ugyanúgy rohad szét a nullára. Az import H Astrák és B Zafirák döntő többsége rohad. Sajnos ez ilyen. Ismerősömmel ~15db H astrát / B zafirát néztünk végig, mire talált egyet amin csak a csomiajtó rohad picit. :DDD

OP: Ha bármi esély is van arra, hogy 100k bukóval kiszállj a sztoriból, akkor azt meg kell lépni!

[ Szerkesztve ]

(#16) Hieronymus válasza Fecogame (#1) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Egyetlen jótanács van.
2020 előtt gyártott Opelt ne vegyél. Közel 20 évnyi szenvedés után a PSA tolta be a meglévő fejlesztéseit az Opelbe. Racionalizálték a gyártott autótípusokat és a gyártást.
2018-ban lett nyereséges az Opel, 20 év helyben járás után. A következő években minden terméküket rendbe tették. Nem lehet nagyon mellé nyúlni.
A korábbi modellek közül a több mint 20 évesek között lehet még "jót" találni, de a koruk okán én nem erőltetném a vásárlást.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#17) Lenry válasza Fecogame (#14) üzenetére


Lenry
félisten

dehogy normális ez...

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#18) 8th válasza Fecogame (#14) üzenetére


8th
addikt

Egyik sem normális jelenség. Engem a hamisított szervizkönyv és a kasztni hibák sunyi elrejtése már önmagában is eltántorítana az autótól a kehes motortól függetlenül is. Az már csak hab a tortán. Hogyan tudtad megvenni az autót ilyen nyilvánvaló hibákkal? Következő autóvásárlásnál kérj fel egy autóátvizsgáló embert. Busásan megtérül a szakértelme.

(#19) Fecogame válasza 8th (#18) üzenetére


Fecogame
veterán

Akkor még nem tűntek fel ezek a hibák. Mivel az előző tulajok vigyáztak az autóra (tényleg nagyon rendben van külsőleg az autó), így azt gondoltam, hogy a motor és a többi része is rendben van. Hát, nem. :U

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#20) plömplöm


plömplöm
őstag

"- Hőmérséklet érzékelő beragadva (gépre rádugva mutatta ki), tehát nem méri a hűtőfolyadék hőmérésékletét"

olyan nincs, hogy nem méri, vagy szakadt, vagy rövidzár, vagy valami, mert értéknek szerepelnie kell a fedkompban, ezt kéne megnézni, hogy mennyi az annyi, egypálcás obd kütyü csodákra képes. hűtőventilátor nem meglepően lelkes?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#21) Fr@nkieWilde


Fr@nkieWilde
senior tag

Az autó melyik település kereskedéséből származik?

Nem lehet nékem nagyobb tolvajom, mint aki az én időmet eltolvajolja!

(#22) FoLey-v


FoLey-v
addikt

Szia!

Minden létező hibát írd le és azt add oda a kereskedőnek amiket javíttatni kell.
Ingadozó alapjárat,erőtlen motor motorolajfogyasztás szelepfedél membra okozhat. Ezt úgy tudod megállapítani,hogy motorjáratás közben kihúzod a nívópálcát és ha nagy vákom hangot add ki akkor az.
Ha Z16XER motorkód akkor okoskerék probléma is.
A hűtőnél meg valószínű olajfogyás.

Mindenképpen megcsináltatnám velük az említett hibákat. :)

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#23) dj79 válasza FoLey-v (#22) üzenetére


dj79
senior tag

Itt a rozsda a legnagyobb kérdés, mert a többi egyszerűen javítható, bár nem olcsón, de amúgy esélyes az olajhűtő rumlija is (valszeg XER motorkód lesz a leírás alapján).

[ Szerkesztve ]

(#24) 8th válasza FoLey-v (#22) üzenetére


8th
addikt

Viccelsz? Szerinted milyen minőségben végeznék el a szükséges javításokat? Vissza kell vinni az autót, ami költség volt vele eddig azt benyelni veszteségnek és legközelebb jobban figyelni. Ez egy pénztemető.

(#25) FoLey-v válasza dj79 (#23) üzenetére


FoLey-v
addikt

Igen a rozsda lesz a kérdés mivel Ausztriában szeretik sózni az utat és az autó is onnan jött.
Ha XER motorkódos akkor valószínűleg az lesz a probléma. Kmásolom opelműhelyből a XER motorkódról.

Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj.
Ennek szemmel látható nyomai vannak, egyrészt fogy a víz a kiegyenlítő tartályból de nincs nyoma az autó alatt, másrészt a kiegyenlítő tartályban olajfoltok nyomai találhatóak, rosszabb esetben a kupakon megjelenik a "kávéhab" ami a víz és olaj keverékének kicsapódása.

Ilyenkor a legtöbb szerelő egyből hengerfejtömítés átszakadását mondja, azonban első körben a szóban forgó olajhűtőt kell ellenőrizni.

Maga az olajhűtő a leömlő/katalizátor mögött található felfogatva a blokkra.

Ha a hiba fennáll akkor cserélni kell a hűtőt és a későbbiekben már nem fog előfordulni ez a hiba, mert az új hűtőnél már kijavították a hiba okát.

Membra szakadás is egy érvágás és az sem könnyű kicserélni. Maga a ház +membra.

8th Ez a második opció,de ha ezeket a hibákat megjavítják vagy is a kereskedő ahonnan vette,de valószínűleg kevés az esély rá akkor vissza kell vinni és mindenáron manit visszakérni.

[ Szerkesztve ]

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#26) lsebestyen válasza FoLey-v (#25) üzenetére


lsebestyen
addikt

Első opció legyen. 10 évre venni olyan autót, ami már rozsdás...Karosszériások konkrétan utálnak rozsdás autóval foglalkozni, mert nekik sem éri meg. Árat sem tud mondani rá, mert amin hozzányúl kiderül, hogy 3x annyi meló lenne vele. Aztán van a másik, aki nagyjából megcsinálja, de két műszakit nem bír ki.

szerk.: főleg úgy, hogy telibe lett fújva az alja. :W Mondja azt a szaki, h neki 8 órába van rendesen lekaparni róla az egészet, tehát még hozzá sem kezd a melóhoz, de máris 8*12k-t ki lehet csengetni? :U

[ Szerkesztve ]

(#27) Integrale válasza plömplöm (#20) üzenetére


Integrale
veterán

Hallhatóan megy a klíma, azért megy a ventilátor is.

"Bad reklám is reklám too"

(#28) plömplöm válasza Integrale (#27) üzenetére


plömplöm
őstag

értemén, de kikapcsolt légkondival is megy az a ventilátor?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#29) FoLey-v válasza mephi666 (#11) üzenetére


FoLey-v
addikt

Ne is mond én is 224km-re távol vettem kereskedéstől az autót. Azóta amiket ki kellett cseréltetnem.
- Első lengéscsillapító,toronycsapágy,toronyszilent,rugó
- Mivel LPG-s az autóm elsőnek nem értettem miért ette a vizet. Kiderült hogy reduktór gáznál eresztett,azt elzártam probléma megoldva. Majd ha kell LPG akkor felújítom. :)
- Hátsó lengéscsillapító +hozzávaló. A rugó maradt. 17 éves autómon mindig gyári volt fent GM márka(?)
- Azóta membránt is cseréltem az kínlódás volt.
- EGR-t kitakarítottam
- Lassan a vízcsövek lesznek kicserélve,az alsót már kicseréltem

Most meg ezt kell :DDD

A golfos magánszemélyi sztoriról nem is említem az rosszabb volt. :DDD

lsebestyen Legtöbb tizenéves autóknál sajnos ilyen. Amúgy nagy gány melo ha csak telibe fújja. Olyan mint ha otthon csinálnák volna. :(
Szerencsére nekem van megbízható szerelők akihez nyugodt szívvel elvihetem és hamar el is hozhatom.

[ Szerkesztve ]

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#30) mephi666 válasza FoLey-v (#29) üzenetére


mephi666
nagyúr

az még a legjobb, ha ott rohad, mert nem sok meló cserélni :DDD F-nél is rohadt szét középdob csöve... természetesen eladás előtt nem sokkal... ja és mikor? persze hogy amikor elutaztunk pár napra pecázni :DDD szálláson találtam drótot, azzal kötöttem fel a dobot, hogy ne szakadjon le hazáig... kibírta

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#31) bambano válasza Hieronymus (#16) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

alapos tájékozatlanságra valló hozzászólás...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#32) FoLey-v válasza mephi666 (#30) üzenetére


FoLey-v
addikt

Én le vettem és csomiba dobtam,tudod ki kötözgeti fel. Két kipufogó tartó gumi tartotta csak a dobot. :DDD
Amúgy megszerettem az autót. Amit kicserélek megéri. Fogyasztása is nagyon jó. :D

#16 Hieronymus Majd 10 év múlva is mond. :))

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#33) sh4d0w válasza Fecogame (#14) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Egyik sem normális, plusz ha ez benzines, akkor a motor dízelhangja pláne nem normális.

Mielőtt ezt visszaviszed és másik kotúba nyúlsz: a kiszemelt autót vidd el egy általad választott szervízbe állapotfelmérésre.
Ha nem tetszik a kereskedőnek, hagyd ott - már úgy értem az egész kereskedést.

[ Szerkesztve ]

https://www.coreinfinity.tech

(#34) Grafiqs


Grafiqs
őstag

Tégy meg mindent annak érdekében, hogy elállhass a szerződéstől!
Ha csak egy kicsit is hajlik rá a kereskedő akkor ütni kell a vasat.
Ausztriából nem szabad használt (főleg idősebb) autót venni, mert nagyon durván sózzák az utakat télen. Zabálja a kocsi alját a só okozta rozsda. Ezt fedték el alvázvédővel.

Ennyire felmentek az autó árak? Én egy 2013-mas B Zafit vettem tavaly ősszel, majd 1 millióval kevesebbért.

G

szerk: Ha van kiszemelt autó akkor hívj egy állapotfelmérőt, kb 20e Ft és sok-sok minden kiderül az autóról.

[ Szerkesztve ]

És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss

(#35) Fecogame


Fecogame
veterán

Köszönöm a tippeket!

Visszavittük az autót a kereskedéshez, elsoroltam neki az összes hibáját, ő elviszi szervízbe, és az összes felsorolt hibáját javítják. Erről kértem papírt is (tételesen felsorolva az autó hibáit), amin meglepődött, de adott. Munkalapot is fog adni.

Most kb 1 hét pihi, addig járunk a régi autóval.

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#36) FoLey-v válasza Grafiqs (#34) üzenetére


FoLey-v
addikt

Ennyire felmentek az autó árak? Én egy 2013-mas B Zafit vettem tavaly ősszel, majd 1 millióval kevesebbért.

Igen sajnos durván felmentek az árak. :(
Én meg több mint három évvel ezelőtt vettem 1,1 millióért 2005-ös évjáratú H Astrát. Jó az évjárat nem friss,de hát én úgy voltam vele,hogy motor legyen jó az tényleg jó. Most már semmi értelme lecserélnem frissebbre ha már lassan ezt rendbe rakom.

Fecogame Kíváncsi leszek a végeredményre,mert ennyiért patika állapotút kellett volna kapnod. :Y

+1 szavazat az állapotfelmérőre

[ Szerkesztve ]

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#37) 8th válasza Fecogame (#35) üzenetére


8th
addikt

Szerintem hülyeséget csináltál. El kellett volna állnod a vásárlástól de minimum be kellett volna menni vele egy opel szervizbe egy teljes átvizsgálásra és az ott kapott hibalistát lobogtatva visszatérni a kereskedőhöz. Ne legyen igazam de most az fog történni, hogy az autó nyilvánvaló és a laikusok számára is észrevehető hibáit megtaknyolják, hogy bírjon ki egy évet neked meg néhány év múlva kezdődik a mélytorkozás mert ki tudja mi fog még kiderülni az autóról. Eleve onnan indult a sztori, hogy hülyére próbáltak venni egy hamisított szervizkönyvvel. Ez a kereskedő egy sunyi hazug geci. Ilyen embertől akkor sem veszünk autót ha az történetesen teljesen makulátlan. Ehelyett 2.4M forintért mit kaptál... Félek ennek a sztorinak nem lesz a végén happy end. :(

[ Szerkesztve ]

(#38) dj79 válasza Fecogame (#35) üzenetére


dj79
senior tag

Nem gondolom, hogy ez az ideális megoldás, de remélem, az alvázvédő alatti állapot miatt nem fogsz nagyot szívni egy-két tél múlva :(

(#39) vince válasza Fecogame (#35) üzenetére


vince
őstag

Az összes hibába beletartoznak ezek is?
- Az alja frissen lett lefújva alvázvédelemmel, de hogy minden is, igénytelen módon. Még fogott az alja, vagyis nemrég fújták le
- Az alját azért fújták le, mert el akartak rejteni hibákat, többek között azt, hogy lyukas, csak be lett fújva valami sárga anyaggal (purhab-szerű, csak keményebb)

Ha 10 évre tervezel az autóval, akkor azon persze lehet rozsda, de a frissen telibefújt alváz nekem nem férne bele. Már az is rengeteg munkát emésztene fel, hogy a valós állapotát megláthasd. Cseréltethetsz motort vagy bármely fődarabot az autón, de egy szétmálló karosszériával senki nem fog érdemben foglalkozni (normál pénzügyi lehetőségeket feltételezve).

[ Szerkesztve ]

"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal

(#40) Tikakukac válasza Fecogame (#35) üzenetére


Tikakukac
titán

Nem fogja kijavítani az összes hibáját, a rozsdát amit eltakartak a rücsivel tutira nem.

Ez a kocsi nyugodtan maradhat is nála, mert egyértelmű, hogy eladásra kiglancolt hulladék.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#41) F_Zolee válasza Tikakukac (#40) üzenetére


F_Zolee
veterán

Ez valószínűleg nem opció, hogy vissza vegye mivel nem hatalmas hibákról van szó. Főleg, hogy ezt a részét meg elfedte. Ha működne gondolom már rég visszavetette volna. Hiába írja ezt le mindenki neki.
Inkább a haszon egy részét bukja csak.

[ Szerkesztve ]

(#42) Tikakukac válasza F_Zolee (#41) üzenetére


Tikakukac
titán

Akkor a kedves vásárlónak van egy rossz hírem: ezt besz0pta.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#43) Foglalt név válasza FoLey-v (#25) üzenetére


Foglalt név
addikt

Mivel a fősodorra többen leírták, folyamatosan, hogy mit kellett volna/kéne csinálni, ezt hagynám is.

Mivel a membrán típusbetegségnek számít az XER-nél, ezért kapni hozzá külön membránt is, nem egész 10 euróért. A másik opció a teljes szelepfedél, ami kb. 10 ennyi.
Ha az utóbbit választod, akkor nem egy nagy mutatvány a csere, kell egy kicsit bontani hozzá, mert pár vezetéktartó rá van erősítve, de kb. egy maroknyi szerszám és kényelmesen egy órás meló.
Ha lent van a fedél, akkor azon belül van még egy kisebb henger, ami ránézésre nem arra lett tervezve, hogy sűrűn nyitogassák. Kb. 1 óra küzdés után adtam fel célszerszám hiányában, mivel nem szerettem volna benne kárt okozni.

(#44) Fecogame válasza F_Zolee (#41) üzenetére


Fecogame
veterán

+1, az eladó nem fogja visszavenni az autót, ez nem opció. Így jártunk, próbáljuk belőle kihozni a legtöbbet.

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#45) FoLey-v válasza Foglalt név (#43) üzenetére


FoLey-v
addikt

Tudom milyen érzés szétszedni a membránházat. Volt már szerencsém. Nekem szerencsére volt hőlégfúvóm meg 6 laposfejú csavarhúzóm meg ugye ügyeskéz kell. Ha lehet akkor kereskedéstől ezt is kérnék ha már pénzt nem adják vissza. Még toronycsapágy csere is kellemesebb volt számomra.

Szelepfedél csere drága,de a legkönnyebb módszer amit szerelők is javasolnak.
Membrán meg membránház 15-20k. Az sokáig tart meg célszerzám kell hozzá.

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#46) ncc1701


ncc1701
veterán

Ez ilyen hogyan ne vegyünk autót topik? LEgalább valakit vittél volna magaddal, aki ért is hozzá... De rengeteg autó revizor cég van, aki átnézi a vasat.

(#47) mephi666 válasza ncc1701 (#46) üzenetére


mephi666
nagyúr

megszokott szervizben nálunk 6ezerért vizsgálták át a kinézett kocsit... :K és be is jött, ami véleményt mondtak róla... kritikus dolgokat tényleg meg kellett csinálni... a többi pártízezres apróság meg mindig benne van egy 14éves kocsinál

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#48) ncc1701 válasza dj79 (#23) üzenetére


ncc1701
veterán

Ugyanezt gondolom. Nyilvánvalóan rohadó autót én nem vennék, mert sosem lehet tudni, mi lesz a javítási történet vége.

(#49) sh4d0w válasza F_Zolee (#41) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Nanana.

Ha Fecogame be tudja bizonyítani, hogy az elfedett hibák életveszélyesek, akkor a kereskedő örüljön, ha megússza a börtönt.

https://www.coreinfinity.tech

(#50) F_Zolee válasza sh4d0w (#49) üzenetére


F_Zolee
veterán

Na de most ki fogja levakarni az alvázvedőt róla?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.