Hirdetés
- Android másképp: Lineage OS és társai
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Linuxos topikok Összefoglalójának szerkesztése
- Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Amerigo57 #7896 üzenetére
Ennyiért már autóaksi is van!
Kérdés, hogy a benne levő Li aksi mennyire szereti ha teljes töltöttségen van tárolva. (mert üresen ugye nem sok haszna van) Amennyiben nem bírja tovább sokszorosan, mint egy aksi, semmi értelme.
Inkább 4-5 évesen aksicsere, ha érzed, hogy gyengélkedik.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7905 üzenetére
A bikakábelről annyit mondott nekem egy autóvillamossági szaki 2 éve egy kempingben, hogy ha modern autóm van (kb. 2005 utáni), semmi esetre sem bikázzak más autót. Ha meg nagyobb az autó (ott egy furgont tologattak, ahol próbáltunk segíteni), mint az enyém, akkor meg szigorúan tilos.
Nem tudom milyen alkatrészt mondott ami elromolhat, de azt mondta, hogy könnyen előfordulhat, hogy mindkét autó ottmarad.
Köszi a hivatkozást.
Nah ja. Gondolom a bikázót azért nem kell mindig tölteni. Off, de van xiaomi power bankom, ami 1 évre eltűnt. Nem merült sokat. Viszont nem volt max töltöttségen, és soha nem is tárolom maxon, mert csak lakáson belül kell. (azaz melegen) Viszont a bikázót általában télen kell használni
hidegben, és ott ha az nem maxon van, haszontalan. Kérdés, hogy mennyi ideig marad használható. Tippelem, hogy 3 év után max 70-80%-on lesz majd a cucc. 5 év után kuka. (mert utána gyorsul az aksi degradálódása) Pont ennyit bír egy aksi,ami pont ennyibe kerül. Ergo ha valaki nem autónepper, ez a cucc, emmit nem ér, de legalább drága! -
tibcsiworld
aktív tag
Az aksim (Bosh s4 72Ah) 5 éves! Csere érett? 1 éjszaka ennyit csökken a feszültség.
Azt is látni, hogy töltés közben is csökken annyit, hogy újra tölt. Ez talán 1 hete van, amióta először volt hajnali mínusz. Előtte bírta a fesz 3-4 napot. (12,50V-nál már töltöm) Az autó most pihen (pont azóta, hogy mínuszok vannak) mert sajna karanténban vagyok. Tehát nem tudom, hogy indulna e.
Rendelhetem a köv. aksit?embe
köszi. arra gondoltam. azt még tudom kezelni.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7938 üzenetére
Ami azt illeti, 3-4 napig benne volt. A kulcsot nem találtam, de annyira nem kellett az autó (karantén), hogy el is felejtettem kihúzni. De nem volt gyújtáson. Ami a vicc, hogy 1 éve szívja valami az akkut, ezért is töltöttem 3 naponta, de amint bejöttek a mínuszok, bedurvult.
Édesapám tanácsára tegnap este levettem az akkusarut, ma reggel visszatettem, és (5 perce néztem), az akku 12,70V-on áll most is. (az akkusaru visszatételekor leesett 12,6V-ra)
Pár éve mintha már lett volna ilyenem. Passz.
Lauda:
igen, nagyon úgy néz ki, de hogy mi lehet, ami pár évente jön elő, ... Még jó, hogy van ez a bluetoothos cucc az akkun, amit a Ti tanácsotokra vettem. -
tibcsiworld
aktív tag
Köszi kérésed. Miattad visszaolvastam 2019decemberére. Hmm. Akkor vettem, Brogyi ajánlotta:
BM2 Battery Monitor Analyzer Tester Bluetooth
Életem legjobb vására volt!
Lauda, Inhouse:
Ennek a visszaolvasásnak köszönhetően rájöttem, hogy 2019. decemberében ugyanez volt a gondom, akkor a tanácsotokra vettem le az akkusarut, és megszűnt a gond.
Tehát az akkum kb 6-7 éves.
Illetve az autó ugyanazt a hibát produkálta. -
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7953 üzenetére
Az igaz. De ha ott is csak 4-5 naponta megy az autó, akkor bőven jó. Egy éjszaka is csodát művelhet szerintem. De ha reggel rádobja, estig tuti tol bele bőven, hogy induljon.
Apropó van itthon egy 1A-es kíni csoda vész esetére az autóban. Viszont sajna 14,8V-ost küldtek. (gondolom ez agm-es töltő) Azt rá lehet engedni az akkura? Még nem mértem. (Egy ismerősöm egyszer tolta az akkut az autóban a tescós töltővel, amikor rámértem 16V fölött volt. Azonnal kapcsoltattam ki vele. Nem panaszkodott utána. De nem is az a fajta.) Vész esetén megteszi? Miben okozhat kárt, ha kárt okoz a 14,8V?
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #7969 üzenetére
Holnap lemérem.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7945 üzenetére
A probléma újra előállt.
Aksisaru le, feltölt, saru vissza, tartotta a feszt. Harmadnap rátöltöttem 12,55V-nál (lehet nem kellett volna, majd este is, mert zuhant a fesz), és éjfélre nagyon bezuhant pár óra alatt 12,38V-ra!
Mivel másnap hajnalban épp kellett az autó, megkockáztattam, és töltőre tettem éjszakára:
Amint látni, vagy 20x rátöltött a reggeli indításig. Aznap kapott vagy 5-6 indítást Ez után jön az érdekes része. Másnap délutánra 12,55V-ról 12.46V-ra csökkent a fesz(tehát sokkal kisebb mértékben, mint eddig), és
molnarpeter:
Rátoltam az 1A-es töltőre.Este viszont 14.09Vnál leszedtem, mert éjszakára "vadiúj" töltőn nem hagytam. Ami meglepett, hogy másnapra "csak" 12,73V-ra csökkent a fesz. Végig rákötött sarukkal! Hmmm. Az autómnak női lelke van A probléma oka soha nem lesz meg!
Jelenleg is tölt, de nagyon lassan halad a fesz. felfelé az 1A nem siet.
Viszont lehet, estig sem megy fel 14.8V-ra, már csak azért sem, mert nagyon enyhe pezsgést hallok az aksiból.
Kemény 4,5dodó volt pár éve. Az életem nem bíznám rá, de működik. Azaz majd a köv. indításkor meglátom.
-
tibcsiworld
aktív tag
Gajdán tanár úr tegnapelőtti cikke a tőle megszokott alapossággal:
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #8141 üzenetére
Az baj az akkunak, ha nem használom, hanem feltöltve az autóban van?
Nah de van fejlemény! 1 perces töltés után az éjszaka felment a csepptöltés feszültsége. Le is kaptam a töltőről hajnalban. Másnap újra!
Csepptöltés nálam soha nem volt több 13,01V-nál! Mitől lehet most ilyen magas?
Asszem ezt meguntam. Hagyom merülni, ameddig merül, aztán kuka!
Veszek valami jó kis bannert. Mert varta, bosh, egy kalap xar az összes (már mindkettő volt/van)!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #8145 üzenetére
Most a fiam robotozik a telefonommal, utána megnézem, hogy lehet e nagyítani. Talán nem. Elég nehéz elkapni azt a csíkot, amit meg szeretnék jelölni. Amikor élőben mutatja, az tuti
Ez az akku soha nem volt 12,5V alatt. Azaz nagyon pici ideig, és épp hogy csak. Az is csak ezen a télen. (elég betegesen néztem naponta)
Miért fontos, hogy használat nélkül? Ezt nem értem.
Akkor nem aggódom. Bár nekem 5 év alatt a csepptöltés megállt 13,01V-on. Gyakorlatilag most is visszaesik, és onnan csepptöltésen emelkedik a fesz. 13,67V-on inkább lehúztam. Nem tudom, meddig ment volna. Nah de majd kipróbálom.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #8141 üzenetére
Igazad volt. Nem idított vasárnap. Ma reggel a töltőről levéve is nehezen indult. Inkább mentem gyalog, nehogy hazafelé nem indul aztán el. Rendelem is az új aksit.
2016.októberi az aksi. Bosh s3. Ha nem töltögetem, akkor ez már fél éve halott aksi. Előtte varta volt. talán kék. Most mást próbálnék, mert ez nekem kevés az ilyen nagy nevektől.
Exide Premium 12V 72Ah 720A
Erről kinek mi a véleménye?
Vagy legyen banner? Passz.
[ Szerkesztve ]
-
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz herdsman12 #8203 üzenetére
Ha alkalmi rátöltésre kell, akkor simán jó a lidlis. Egy éjszaka az is feltolja az aksit, ha off rotty is.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz herdsman12 #8208 üzenetére
Nekem 4-5 éve a 3.8-as lidlis nyomja. Hibátlanul. (csak idén kapott egy biztosítékot. az ördög nem alszik)
A tescoshoz vegyél egy 6-700ft-os (a legolcsóbb jó) multimétert, és néha mérj rá. Ne engedd 14,4V fölé!
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz villifog #8225 üzenetére
Én minden új aksit, mielőtt beteszem az autóba, feltöltöm. Legutóbb most áprilisban adta meg magát a régi. kb. 7-8 óra volt a teljes töltés. Utána 12.9V-ot mértem rajta.
(#8224) fecke78
Pont most áprilisban ment tönkre az aksim. 12,4V-os volt. Én új korától hetente töltöttem, de a végén csak töltés után volt hajlandó indulni. Azzal elindulni már nem lehetett. A vicc, hogy a telet "simán" bírta.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz fecke78 #8233 üzenetére
5-6 éve szintén zenész. Elvittem akkushoz, rámért, azt mondta, először generátor. Elvittem szervizbe, egy vagyonért cseréltek generátort, meg akkut is egy vagyonért. Hazaviszem, (közben beszereztem egy 7-800ft-os multimétert) rámérek, és xar. Hívom a szervizt, hogy ez nem jó! Visszavittem, és valami 300ft-os testkábel volt elrozsdásodva! Kérdezem, akkor nem is kellett volna generátort cserélni? Azt mondja, hát, ezt most már nem tudjuk megmondani!
Nah azóta engem ott többet nem láttak! Ez Felvidék, azaz szlovákia! Van gond mindenhol!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Zoli bácsi #8273 üzenetére
Ha a fél nap az 6 óra töltés, akkor az még rendben van! (Gondolom a 3,8A vagy az 5A-essel toltad)
Azért másnap nyugalmi állapotban mérj rá az aksira.
-
tibcsiworld
aktív tag
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #8284 üzenetére
Ezt én sem tudtam. Kösz az infot!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- RPI 4 és 5 Service: komplett gépek (2, 4 és 8 GB RAM) összeállítása, alkatrészek
- AKCIÓ! HP ProDesk 600 G5 SFF számítógép, CPU: i7-9700, 16 GB RAM, 512GB SSD, Win10/11 PRO, telepítve
- 31.5" 2K QHD AORUS FI32Q G-Sync Super Speed (SS) IPS Panel 170Hz HDR400 + HLG Valós 1ms Garancia
- Hibátlan Lenovo Thinkpad X270 (I7-7500U, 16GB/256GB, 12,5 FHD) eladó!
- -50% Bontatlan Lenovo Yoga Slim 7i Pro Prémium Fémházas Ultrabook 14" i5-1240P 16/512 2,2K
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest