Hirdetés
- gerner1
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iRiver: Prehistorik 2 - Retró Játékpercek! 1. rész
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- joghurt: frenda dsttöytoi
- Steven: Miért váltottam TV-ről projektorra?
- moongoose: Hajópadló (nem parketta) felújítása a realitások talaján maradva!
Új hozzászólás Aktív témák
-
cybercide
tag
Ezt a Lidl ULG 12 B3 akkutöltőt érdemes megvenni? Van valakinek már tapasztalata vele? Ez valami olyasmi töltő lehet, mint a GLOBAL CH611?
-
troll81
addikt
sziasztok latom porog a topik
Globál CH611 es fortex T1232TFT melyik lenne idealis ezekhez Hawker Enersys PowerSafe Front Terminal 12V92F 12V - 92Ah (10h) az akukhoz?mert egy globalt sikerult vennem ugy nez ki
-
hegefe
csendes tag
-
hegefe
csendes tag
AGM akkuknál a Globál CH611 kicsit kíméletesebb a vízbontási határ fölött - az alacsonyabb 15.8V végfesz miatt - mint a F. szulfátoldó (16V).
Teljesen zárt - karbantartás mentes - szabad folyadék elektrolitios akkuknál, meg pont fordítva van. A Forex szulfátoldó (15V) v. a Forex T1232 töltő (felezős áramú 15.5V) jóval kíméletesebb.
Erre is célszerű figyelni, ha már több töltő közül választhatsz. -
csiga8
senior tag
Most úgy csinálom, hogy deszulfátorozás után merítek, aztán CH611-el töltőm fel, megint merítek, aztán megint deszulfátor, stb.
Ez a második Passat AGM akku nagyon megállt 40Ah, 480A EN értéknél. ( a 3*15 mp 220A-t 10,4 V feszültségen leadja)
Még pár alkalom, aztán ha nem lesz változás, akkor ez ennyit tudott, megy csepptöltőre, nyárra jó lesz valamibe.
-
hegefe
csendes tag
"Ezt a gondolatmeneted már múltkor is néztem."
Tömörem zanzásítottam a lényeget. Mert sokan joggal gondolják (sokáig én is), hogy egy ilyen CTEK univerzális töltő minden töltési feladatra és szitura jó választ ad.
Sajna a kommersz árazású CTEK töltők még nem ezt a kategóriát jelentik.Mindenhol leírja a CTEK, hogy lehozták ebbe az ákategóriába is a csúcs töltőik tudását.
Mi meg benyaljuk ezt a marketing szöveget, mert ellenőrizni nagyon kevesen tudják. -
hegefe
csendes tag
A Forex deszulfátor után célszerű lehetőleg impulzus töltéssel egy fél napos - vagy amíg vesz még fel az akku 0.5A -1A között áramot - 13.6 V-os fenttartó töltést futtatni.
Oka, hogy ez a Forex töltő töltési karakterisztikájában egy 'fapados' állandó áramú, feszültség határon kikapcsoló töltő.
Kell utána egy befejező rátöltés a teljes töltöttséghez. Én azt láttam, hogy szulfátoldás után nő még a kapacitás ilyenkor. (Akkor is mérhetően nő még a kapacitás, ha nem impulzus töltővel fejezed be a töltést.) -
csiga8
senior tag
Ezt a gondolatmeneted már múltkor is néztem.
Még nem biztos, meg nem is jegyzeteltem le úgy, ahogy Te, de szerintem az Optimate6 sem tölt fel annyira, mint pl a Battery Tender csepptöltőm. ( bár Optimate6-ot hagyni kéne 12 óra után ismét tölteni, mert addig csak figyel állítólag, ha jól értettem)
Fogok méricskézni én is, ha lesz időm. Lesz Aldis Ctek klón, Optimate6, Ch611, Akkukrfat, és a csepptöltő.
Azt már észrevettem, hogy a deszulfátor utáni merítésnél bő 10%-al kevesebbet mér a kapacitásmérő, mint a CH611 után. A mértjét nem tudom, de így van.
-
hegefe
csendes tag
válasz
Mr Bond 007 #4507 üzenetére
Most utoljára írom le neked. Gyanítom hogy tök feleslegesen. De szeretném fellebbenteni a nagy rózsás CTEK ködöt benned.
A szakirodalom minden nyelvén le vagyon írva, hogy IUu töltési karakterisztikával soha nem lehet teljesen feltölteni egy akkumulátort. Nagy pont. Állandó egyenárammal pláne nem. Még egy nagy pont.
A CTEK meg így működik. (Ebben se korrekt módon, mert ha egy kicsit már szulfátos az akku, túl gyorsan végez a töltéssel, a helyzetet nem felismerve.)
Remélem eddig érted az elméleti részét.A gyakorlatban saját 2 éves vizsgálatomnak a témában jobban hiszek, mint a CTEK fórumok laikus ömlengéseinek. (Vettem a fáradságot és 2 évig mértem, jegyzeteltem a CTEK töltések körül.)
Ezért bizton állítom még egyszer, hogy a CTEK kommersz töltők soha nem indulnak meg impulzus töltő üzemben. Szulfát kristályt csak kerülgetni tudják, vissza oldani nem. Ezért nem tudják meghosszabbítani egy akku élettartamát.Ezek a kommersz CTEK töltők nem alkalmasak töltés karbantartásra. Ha ezt gondolod róla, és mindig csak ezt használod, akkor elmarad a valódi töltés karbantartás.
Remélem a gyakorlati részét is érted már.
Remélem segítettem. -
hegefe
csendes tag
válasz
zoltannovak #4525 üzenetére
Szóba került mindkettő itt. Vissza keresve találsz róluk infót.
-
ddsteel
aktív tag
Nekem is a carstel van. Csepptöltésnél néha 12,7 V-ot mérek (ez szerintem a feltöltött akku feszültsége nálam, tehát gondolom ilyenkor teljesen lekapcsolja a töltést) és néha 13,6 V-ot (ekkor csepptölt gondolom). Azt nem néztem, milyen gyakran kapcsolgatja ide-oda, mert annyira nem érdekel, de néha néha, ha a motortérben matatok, hallom, hogy kattan egyet, szerintem olyankor vált.
-
hegefe
csendes tag
válasz
DamnedOne #4528 üzenetére
4-5 óra töltés után a Carstel töltődnek nem 13.6V fenttartó töltő feszre kellene kapcsolnia?
Fura, ha nem így van - lehet hibás a töltő.
Kellene az akkunak egy karbantartó töltés, egy másik tuti töltővel. Lehet csak ennyi az akku baja.
(Garis reklamáció esetén teljesen feltöltve kell az akkut bevizsgáltatni. Elég ciki, ha ott derül ki, hogy nincs teljesen feltöltve.) -
csiga8
senior tag
A Bosch, Varta, Optima, Perion márkanevű akkumulátorokat is a Johnson Controls gyártja.
A Bosch S4= Varta Blue, az S5= Varta Silver. A premiumok között is vannak hibás, vagy akár szállítás hibás darabok .
A Blue és a Silver szerintem nem rossz akku, de azért mindent azok se bírnak ki.
-
wrox
őstag
válasz
DamnedOne #4528 üzenetére
Hááááát, nekem most cseréltek gariba egy 77Ah-s Bosch S5-öt. 11 hónapos volt.
Ugyanez volt a gondja. Látszólag feltöltve, aztán hip hopp 12.4 Volt.
Azt mondták a boltban, hogy határeseten van, 680A-t tudott indítóban (770 amit újkorában tudna), de bevizsgálták és mondták hogy csere. Adtak helyette egy Varta Silver Dynamicot (nem volt Bosch, de nem is kellett volna, mert kb. aki látta az autóban, mindenki csak a fejét csóválta, hogy nem ilyet kellett volna venni) -
DamnedOne
csendes tag
Sziasztok!
Egy Bosch Silver Plus S5 74Ah akkumulátor van a kocsimban (kb 1 éves) rendszerint rövidebb utakon használom a kocsit ( napi kb 2*7km) ezért kb 2 havonta a munkahelyemen fel szoktam tenni töltőre olyan 7-8 órára az akkut.
Egy 4A carstel töltöm van, az akku marad a kocsiban töltés közben. A gondom az hogy ha elindítom a töltés kb 4-5 óra után a töltő jelez hogy az akku fel van töltve, és visszaáll 12.7V-os feszültségre; ha leveszem az akkuról a töltőt akkor az akkun 12.4 V-ot tudok mérni (a multiméter rendszeresen kalibrálva van tehát jól mér). Az lenne a kérdésem, hogy én csinálok valamit rosszul vagy a töltőnek esetleg az akkunak lehet valami gondja, mert ha jól tudom feltöltve nyugalmi állapotban olyan 12.7V környékén kellene hogy legyen a feszültsége.A segítséget előre is köszönöm!
-
troll81
addikt
sziasztok GLOBAL CH611 25 k ért találtam megéri a pénzt?
-
Kernel
nagyúr
válasz
nederlanden #4522 üzenetére
Elég levenni a negatívot, gyakorlatilag töltéshez is. Már ha olyan a töltő, de a Ctekhez nem fontos levenni.
Ha a töltő földelt dugós lenne, aminek negatív kimenete a védőföldre csatlakozik, ha az autó nem állna szigetelt gumikerekeken, ha az alváz leérne a földre stb., vagyis túl sok a "ha" ahhoz, hogy záródni tudjon az áramkör. Erre értem, hogy gyakorlatilag nincs ennek jelentősége.
-
zoltannovak
tag
Forex cuccokkal van valakinek tapasztalata? http://forex.hu/webshop/akkutoltok/t1232-cikk ezzel vagy a szulfátoldóval.
-
nederlanden
senior tag
Koszi mindenkinek!Meg egy kerdes,.ugye az biztos,hogy le kell vegyem a sarukat ahhoz,h ne szivja a tachograf megint,mivel 2-3honapig is all az auto.Eleg ha csak a negativot veszem le ha sokat all az auto?,illetve tolteskor mindketto sarut le kell venni?(csak mert a pozitiv eleg nyugos,mert egy nagyobb biztositek tablaval egyutt jon le csak)
-
csiga8
senior tag
válasz
molnarpeter #4518 üzenetére
1800W azért odab.sz. Az szgk-ba építhetők 600-800W körüliek szoktak lenni.
Mennyibe volt, ha szabad megkérdezni?
-
csiga8
senior tag
válasz
molnarpeter #4514 üzenetére
Rá ér lógni rajta.
Semmi baja nem lesz semminek.
-
Gézengúz
addikt
válasz
molnarpeter #4518 üzenetére
Fogyasztás csökkenés is van igaz? (Gyorsabban bemelegedő motor miatt) Milyen mértékű?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Gézengúz #4517 üzenetére
[link] ez a szaki csinálta, jópár éve megvan, és gond nélkül üzemel. Őszintén szólva nem tudom, túlmelegedés ellen van-e benne védelem, ha most vennénk, rákérdeznék, de így is elégedetten használjuk
Autóba építésnél a csatlakozó kihelyezés érdekes kérdés lehet, vannak ledugózható spec ilyesmi célra szánt aljzatok kábellel. Nekünk a gép fülkéjébe van csak behúzva a 230V szabvány dugasz.
-
Gézengúz
addikt
válasz
molnarpeter #4514 üzenetére
Motormelegítőn én is régóta gondolkozok, mesélsz róla pár szót?
-
norrberth
addikt
válasz
molnarpeter #4514 üzenetére
Más üres akkut tölteni, és más karbantartó töltést végezni.
-
Kernel
nagyúr
Autós téren még nem láttam, attól persze lehet, csak nem látni bele.
Ahol ez elterjedt (az erősáramú alkalmazások mellett), az 500 W feletti komolyabb PC-tápok, valamint meglepő módon egy Lidl Tronic AA stb. akkukhoz való univerzális töltőben láttam ilyen áramkört, ami több góliát akkut is kezel párhuzamosan, ehhez pedig kis feszültség mellett sok áramot igényel.
Itt gyakorlatilag egy komolyabb hűtőbordát és a vele járó fűtést / veszteséget küszöbölték ki egy szinkron-egyenirányítóval (SP6018).
(#4510) p300
Túl kis áram sem lenne jó, mert akkor sokáig tartana. A kapacitás tizedrészének megfelelő áram nagyjából alkalmas. Ha több időt szánsz rá, lehet kevesebb is.
-
Kernel
nagyúr
válasz
nederlanden #4503 üzenetére
5A x 13h = 65 Ah ment bele addig, ráadásul a veszteség miatt a névlegesénél is többet kell bevinni. Ez persze nem zárja ki, hogy már indítóképes az akku, többit megkaphatja útközben is.
5A tartós áram, aktív hűtés nélkül jól fel bírja fűteni a Schottky-diódát a szekunder oldalon, ehhez jön még a primer kapcsolótranzisztor kisebb, de nem kevés melegedése.
Ez a zárt konstrukció hátránya is sajnos, esetleg kívülről tudsz ráhűteni ventilátorral.
Ezért jó találmány a szinkron-egyenirányító, ami diódák helyett FET-ekkel kapcsol (a frekvenciával szinkronban), sokkal kisebb rajta a feszültségesés. Csak az további IC-s vezérlést is igényel, valamivel bonyolultabb.
(#4504) p300
Nagyobb kisütőáramon jobban megmutatkozik az esetleg megnőtt belsőellenállás következménye, ettől függetlenül regeneráló célú kisütés-töltésénél nem fontos ragaszkodni nagy áramhoz.
Nagy terhelésnél nagyobb feszültség esik a belsőellenálláson, ezért látszólag hamarabb eléri a kívánt szintet, de a terhelés lekapcsolásakor ismét felugrik a feszültség, mert valójában még nincs kisütve.
Kisebb árammal lassabban sül ki, mégis több töltéstől lehet megszabadítani, azonos alsó feszültségküszöböt feltételezve.
Lényegesebb, hogy sokan szeretik elintézni izzólámpa rákötésével, amit könnyű úgy felejteni, akkut túlmeríteni, károsítani.
-
norrberth
addikt
válasz
nederlanden #4503 üzenetére
Neked az Mxs-10 kellett vóna
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
nederlanden #4503 üzenetére
Teljesen normális.
Hegefe: Nekem onnantól vicces az egész hogy a ctek fel se tölti az aksikat.. Az egész világon mindenhol ismerik és elismerik, nem csak északon mint ahogy beállítottad. (és nem véletlenül nyertek meg kb mindent ahol elindultak neves független teszteken..) Bocs de jobban hiszek azoknak meg kb az egész internetnek. Ezzel nem vonom kétségbe a globalt, hanem azt hogy a ctek annyira rossz lenne mint ahogy te megint csak beállítottad.
-
Sanyo77
tag
válasz
nederlanden #4503 üzenetére
A kézikönyv max 20 órát ír erre a fázisra, ezt ki is kell bírnia. Ekkora, csontra merült akkunál meg is lesz annyi.
Azért ne tűzveszélyes helyre tedd a töltőt.
-
Sanyo77
tag
válasz
nederlanden #4498 üzenetére
Az enyém töltés fázisban langyosnál kicsit melegebb. A durván melegedés nálam nem férne bele.
Ez mit jelent, kezed bírja?
-
csiga8
senior tag
Ez már bírja a 2 db fényszóró izzót.
Én még ezeket használom hozzá: tájékoztató jelleggel méri és mutatja a feszültséget: [link] valemint egy relé, amit előtte tetszés szerint beállítok 10,5-11V közé [link]
Egy 69 Ah új és teljesen feltöltött akku nagyjából sacc 190-210 percet világít 2 db 55W-os izzóval 11 V-ig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! ASUS ROG Strix G513IE 15 Gamer notebook - R7 4800H 16GB RAM 512GB SSD RTX 3050Ti 4GB WIN
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Pro Max - Gold - Használt, szép állapot
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest