Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Ba.G válasza Doze (#48) üzenetére


Ba.G
aktív tag

Azt elméletileg végigpróbálták több alkalommal (több szervizben) is, remélhetőleg falsot nem szív. Hogy a légtömegmérőt hogyan lehet kimérni, azt nem tudom, én már úgy vettem az autót, hogy egy gurigázott benn a csomagtartóban, tehát ez már korábbi probléma lehetett. Elsőre vettem egy harmadikat használtan, azt mondta az adott (márkaspecifikus, egyébként jó hírű) szerviz, hogy "az a legjobb a három közül", bár az elhangzottakból következően talán az sem teljesen pontos. (Viszont azzal úgy vettem észre, többet fogyaszt.)

Knight666
Kösz a tippet, de ez úgy látszik, más rendszerű: valami platinaszálas mérőhíd lehet, 3 + 2 húrszerű szál van a kör felezőéig kifeszítve. Köztük ellenállás. Ilyen. A többit is használtan vettem, de statisztikai alapon 5-ből egynek csak hibahatáron belül kellene lennie. :) Izopropil-alkohollal meg szoktam pucovláni beépítés előtt, alkalmasint egy akkusaru-levétellel a CE-t is tudom törölni, de 100 km múlva előjön. A motoron nem veszek észre változást, megy, ahogy kell.

[ Szerkesztve ]

(#52) Doze válasza Ba.G (#51) üzenetére


Doze
aktív tag

Alapjáraton, az oszcilloszkópon ezt a görbét kéne látni (gázlengés)... egyébként magas fordulatszámon is ugyan ilyen csak "sűrűbbé" válik. Kitérése is azonos kell hogy legyen.

(#53) atesss válasza Doze (#52) üzenetére


atesss
addikt

Az autóelektronikában általában előforduló jelek milyen frekvenciatartományig mennek ?
Ha jól gondolom ide nem kell 100M-s szkóp...
Mert egy olyanom amúgy van (bár elég öreg darab már, és elég sok kapcsolója kontaktos). Csak autóban nem túl kényelmes használni egy böhöm, képcsöves szkópot... Na meg mivel analóg, egy "kicsit" körülményes is.
Léteznek "USB-s szkópok", illetve direkt autódiagnosztikára valót is mintha láttam volna már.
Ezek közül árban mi lehet az a kategória, amit már megéri megvenni, mert lehet is használni ?

(#54) atesss válasza Doze (#46) üzenetére


atesss
addikt

Ha jól kerestem rá, az Astra G (Z16XEP) már OBD-2-es.
Akkor működnie kellene pl. az általad vett adapterrel is, ugye ?
Mennyi idő alatt jön meg kb. az ebay-es rendelés hozzánk ?

Az Android jó ötlet, de mivel nekem is egy Blade-em van, félek hogy nem igazán birkózik meg vele hatékonyan...
Milyen PC-s szoftvert tudsz ajánlani ?
És esetleg Linuxra valami GUI-val is rendelkezőt ? (Ubuntu/Mint)

(#55) Stirlitz válasza atesss (#54) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Melegen ajánlom az OBD DROID SCAN PRO programot androidra. 2 éve használom ZTE Blade telefonomon, sokkal jobban használható a mindennapokban, mint a Torqe Scan a kisebb erőforrásigénye miatt. Minden OBD II protokolt támogató autó lekérdezhető. Akinek euro 3/4 minősítésű az autója, az nyugodtan próbálkozhat ezekkel a cuccokkal, de felhívom a figyelmet, a nagyon olcsó klón adapterek veszélyeire. Találkoztam már olyan autóval aminek az ECU-ja megdöglött a hibás adapter miatt. És tartsátok szem előtt azt is, nem letettek autószerelők, megérteni is tudni kell, amit láttok.

(Még valami a klón adapterekről, FIAT Ecu Scan okos kis program, csak van egy kis gond az olcsó adapterekkel. Itt végül is a jelszintek illesztése nem megfelelő, ezért can bus rendszereket nem tudd a program kezelni. Az olcsó adapterek kvázi kijavítása után, már működik megfelelően ez a program is a klón adapterekkel.)

[ Szerkesztve ]

(#56) Doze válasza atesss (#54) üzenetére


Doze
aktív tag

Picoscope ha oszcilloszkóp, hohó árban? Alsó hangon olyan 100e :DDD

Autocom ez azért okosabb szoft mint a torque :) de csakis a hozzá való interfésszel megy

De a ScanXL professional sem rossz választás, szoftvereknél azért az ELM 327 kompatibilitást is figyelembe kell venni. De ott a moDiag is.

Linuxban sajnos nem tudok segíteni..

Ebay rendelés: nekem standard shipping volt 7 nap... a feladástól számolva. Összességében olyan 10 nap

Ha OBD 2 akkor nyugodtan viszi a multi interfész is.

(#55) Stirlitz : azért az már valami über brutál gagyi cucc, bár user error is esélyes

Egyébként a cikkben is leírtam meg kell nézni mit vesz az ember..

[ Szerkesztve ]

(#57) Stirlitz válasza Doze (#56) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Már a csatlakozó maga is gagyi ezeken, azért egy 16 pines obd csatlakozót nem olyan bonyolult elviekben gyártani, ezeken mégsem sikerül valahogy pontosan legyártani. Próbáld meg a gagyi elm interface-t pl egy Octavia I.-es obd csatijába bedugni, hogy az normálisan érintkezzen is. Elébb esik be a csatlakozó, mint ez sikerül. Én vettem is csatlakozót külön, és átforrasztottam.

(#58) ESP


ESP
senior tag

Végigfutottam a cikket. De annyi ilyen BT-s cucc van említve hogy fogalmam sincs melyik kéne nekem.

2007-es Octavia 1.9pdtdi 105le :F

Elvileg ez megfelelne nekem igaz?

[ Szerkesztve ]

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#59) atesss válasza Stirlitz (#55) üzenetére


atesss
addikt

Az erőforrás igényben igazad van. A csili-vili felületek nem biztos hogy mindig előnyösek...

És tartsátok szem előtt azt is, nem letettek autószerelők, megérteni is tudni kell, amit láttok.
Na igen...
Részemről elektronikai szempontból még talán ok lenne pár dolog, de hiába az elektronizálás, a főbb mechanika és kémiai törvényszerűségek, és az ez alapján működő eszközök nem fognak csak úgy megváltozni. Illetve az autó mechanikai működése sem "alakul át" elektronikaivá...
Márpedig abban aztán nem kis tudásának kell lennie egy autószerelőnek, amit nagyon becsülök is. :R

Itt végül is a jelszintek illesztése nem megfelelő, ezért can bus rendszereket nem tudd a program kezelni.
Pedig manapság nem lenne egy költséges feladat egy rendes szintillesztést összerakni.
De amikor arról beszélünk, hogy a BT modullal, csatlakozóval, dobozolással, szállítással együtt kerül valami 10 dollárba, akkor pl. egy normális tűrésű alkatrész tized centjén, vagy egy pár tized dolláros IC árán is spórolnak...
Na meg a nem kókányolt tervezői munka gondolom Kínában sincs ingyen...

(#60) Doze válasza ESP (#58) üzenetére


Doze
aktív tag

nézd át ezt is elméletileg bármelyik adapter jó lesz. 2003-tól minden dieselt OBD-2-vel gyártottak... ezért nézz utána

[ Szerkesztve ]

(#61) ESP válasza Doze (#60) üzenetére


ESP
senior tag

Igen, jó lesz :R

Ezzel akkor elvileg csak a motor adatait fogom tudni nézni igaz? Legalábbis a cikkből ezt hámoztam ki.

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#62) Doze válasza Stirlitz (#57) üzenetére


Doze
aktív tag

Vgate nekem ilyen van... de még az elején kis fólia is volt. Csatijai is elég jó...

Szerintem te beleválasztottál és 24.4$ volt szállítással..

(#61) ESP: igen ami a szabványban foglaltatik, de szervizkönyvben (ha van) az is le van írva mit látsz és mit nem.

[ Szerkesztve ]

(#63) Knight666


Knight666
aktív tag

Megnéztem mennyi hely van a borítás alatt, hát szinte semmi. Kénytelen leszek kiszerelni a helyéről a csatlakozót szerintem, hogy vissza tudjam pattintani majd a takarólemez. Viszont egyből mellette van a biztosítéktábla, szóval gyújtásra kapcsoló 12V szálat nem lesz nehéz találni :) .

(#64) Raucher


Raucher
tag

2009-es Ford Focushoz akarok egyet venni. Elég sok fajta kapható. Kérdés melyik a tartósabb és megbízhatóbb.

GUMP Mini Bluetooth ELM327
ATC OBD 2 Auto Diagnose Interface V1.5 (Ez miben más mint a V1.4?)
Tinxi Bluetooth EOBD OBD 2 (Az EOBD többet tud vagy csak vakítás?)
Diagnose Interface Wireless Bluetooth V1.5 VAG CAN BUS OBD2 inkl. Software 2011,
Supper-Mini Bluetooth EOBD OBD 2 Auto Interface Diagnose Version 1.5
De van még SainSpeed, Yamozon, GumpTrade, csak kapkodom a fejem.
Csábító lenne még a Elandpower G-EZTB-OBDDROID-1, bár nem derül ki, hogy a szoftver free vagy a teljes.

Ezek között van megbízhatóbb fajta?

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

(#65) ThunderBoy


ThunderBoy
tag

Én egy ilyet vettem 2002.08-havi TDCI Mondeohoz, de sajnos nem kommunikál a kocsival. A torq felismeri, van kapcsolat a telóval, viszont az ECU felé már nincs kommunikáció.
Ötlet hogy milyet vegyek? BT-s jó lenne..

''és ide jönne valami szenvedős, szerelmes, költői, vagy suicide idézet'' (jelen esetben gépkonfig?) :)

(#66) Doze válasza ThunderBoy (#65) üzenetére


Doze
aktív tag

2003-tól jó csak sajnos.. írták itt fentebb a FoCom-ot szerintem olyan kell neked..

[ Szerkesztve ]

(#67) tpmportal válasza ThunderBoy (#65) üzenetére


tpmportal
tag

2003 előtti TDCi-k, amikben külön van az ICM és a PCM nem mindig szeretnek kommunikálni ilyen cuccokkal. De az is lehet, hogy maga az ELM gagyi, és nem tudja a J1850 protokollt. F-Superrel több szerencséd lenne (de ahhoz laptop kell).

(#68) Doze válasza Raucher (#64) üzenetére


Doze
aktív tag

Cikket végigolvastad? Általad felsorolt interfészek mind megfelelőek, lényeg hogy megbízható forrásból vásárolj..

Jó sok fantázia neve van :))

[ Szerkesztve ]

(#69) ThunderBoy válasza tpmportal (#67) üzenetére


ThunderBoy
tag

Azon bátorodva vettem meg, hogy egy 2001-es TDDI-s fórumos vett ilyet, és neki kommunikált.
Elvileg SAE J1850 PWM(41.6Kbaud), és SAE J1850 VPW(10.4Kbaud) protokollokon kellene működjön. Gyakorlatilag nem. :)

''és ide jönne valami szenvedős, szerelmes, költői, vagy suicide idézet'' (jelen esetben gépkonfig?) :)

(#70) bogibrain


bogibrain
csendes tag

Sziasztok!

Gondolkozom én is egy ilyen beszerzésén FIAT Grande Punto-mhoz, csak WIFI-set szeretnék, mert egy WAYTEQ XTAB-50-es android navival akarom kijeleztetni az adatokat, azon meg nincs BT :(.

Valakinek van esetleg tapasztalat WIFI-s működéssel kapcsolatban?
Továbbá a cikkírót kérdezném, hogy ez a Vgate Icar iV350 (van ugye Wifi-s is) ez hogy értve nem szívja az akksit álló helyzetben? Ki kell kapcsolni álló helyzetben, vagy ténylegesen nem kell hozzányúlni, tehát folyamatosan lehet bedugva?

Az lényeg lenne számomra, hogy ne kelljen folyton ki be dugdosni :D

Előre is köszönöm a segítséget :)

(#71) Doze válasza bogibrain (#70) üzenetére


Doze
aktív tag

Hello

Lényegében fizikailag van rajta egy kis on/off gomb.. kihúzni nem kell csak kapcsolgatni.

Egyszer bekapcsolva felejtetettem. Háromnapi állás után kicsit döcögös volt az indulás. Rövidebb akàr fèlnapos bekapcsolàs is belefér..

Bocsi teloròl ìrok

(#72) bogibrain válasza Doze (#71) üzenetére


bogibrain
csendes tag

Köszi a választ!

Frankó...az a baj, hogy én is félek, hogy úgyhagynám :(
Akkor végülis az a megoldás lehetséges, hogy valahogy szétbarmolom az adapter csati részét és 12V-ot valahonnan a biztosítékdoboz környékéről keresek neki, ami csak akkor ad áramot, ha gyújtáson van a kocsi.
Ahogy nézem a 12V pont a csati egyik szélén helyezkedik el, szóval ott kellene az adapterbe belebarmolni:D

Azért nem akarok 100$-ért venni adaptert, hogy legyen benne sleep mode ;]

(#73) antikomcsi


antikomcsi
veterán

Rádugtam az usb kábeles változatot egy citroen jumpy-ra, a másik végét meg a telefonra, de csipogott, és kiírta, hogy a töltés megszakadt, túl nagy feszültség.

Inkább széthúztam, mert nem tudom, hogy ez normális e?

(#74) aicon


aicon
senior tag

Én egy ilyet használok több mint két éve,igaz USB-s.
A progi is más, scan xl pro GM-hez notebookon.

======== Sim kártyás routerek olcsón ======== https://hardverapro.hu/tag/aicon#aprohirdetesei

(#75) Doze válasza antikomcsi (#73) üzenetére


Doze
aktív tag

Szerintem az USB-s töltést tiltsd le. Lehet hogy az adapter fesz leadása kicsit bajos :(

Ha ellenőrizted a dolgot? adapter beállítások--->USB, majd ugyan itt kiválasztani a kívánt usb-s eszközt. Ha megvan akkor Torque restart.. onnantól megy. Még max annyit hogy a protokoll felismerésnél hagyd automatán.

Még annyit ha kiválasztottad az USB-t, majd az USB-s eszközt a beállításokban.. Van egy olyan lehetőség hogy az USB átviteli sebesség: hagyd automatikuson...

(#76) Doze válasza aicon (#74) üzenetére


Doze
aktív tag

Scan xl pro: Jófajta? Valamelyik nap tesztelem...

(#77) aicon válasza Doze (#76) üzenetére


aicon
senior tag

Ezt ajánlották GM-hez, nem tudom mit takar az, hogy jófajta... Ki kell próbálni, van trial/demo változata.

======== Sim kártyás routerek olcsón ======== https://hardverapro.hu/tag/aicon#aprohirdetesei

(#78) lacam


lacam
aktív tag

Sziasztok,

Nekem van egy Fiat Punto 2 -m (2000 októberében született "Fiat Eper" szerint -alvázszám alapján) de ezidáig még egyetlen kinai ELM kütyüvel SEM tudtam kommunikációra bírni...próbáltam már USB-ssel, Bluetooth-ossal (v1.3, v1.5) de semmi, nem találta a protokolt.

Bevittem szakszervízben seperc alatt rajta volt, ki is olvasták, hogy az óra és a valós kilóméter állás között van kb 30.000km...sajnos (természetesen) felfelé.

Régóta próbálok már találni valamit, amivel olvashatóvá teszem az ECU-t otthon, és ami nem százezres szerkezet, még nincs eredmény.

Tudtok esetleg tippet adni, hogy melyikkel kéne próbálkoznom? (ebay nem akadály! :D)

Szép napot! :R

(#79) Doze válasza lacam (#78) üzenetére


Doze
aktív tag

MODIFIED ELM 327 ehhez kell MultiECUScan / FiatECUScan szoftver...

Ezek jönnek szóba.. Fiatnál a lábkiosztás nem stimmel szerintem az OBD-2 szabvánnyal.

[ Szerkesztve ]

(#80) lacam válasza Doze (#79) üzenetére


lacam
aktív tag

Huh.....köszönöm szépen!

Ahogy nézem, van amelyik kezeli az "erbeg" hibakódokat is?! :O

(ezidáig már háromszor voltam légzsák hibakód törlésen.....valamiért kontakthibás a cucc, de kód alapján nem hiba, így a kódtörlés után - merem remélni :D - vész esetén rendesen fog funkcionálni.)

No, akkor jövőhavi fizum egy részét már gondolatban el is költöttem! :DD

Köszönöm szépen! :R

(#81) Outlander


Outlander
őstag

Fiatosoknak üzenném, h olvasgassák a fórumot

Mert itt úgy látom nagy a katyvasz a fejekben, és iszonyat lusta vagyok 4-5 oldalt írni...
Nagyképűség OFF

Én kb 5 éve foglalkozom velük, alapból az elm327 csak a motorhoz fér hozzá, és nem csak a lábkiosztás miatt, minden máshoz kell kiegészítő kábel, ami itt a legolcsóbb...

Az blutútós és wifi-s cumokat nem ajánlom, mert folyamatos mérésre megbízhatatlanok, ráadásul a torque, alapból inkább játék, mintsem szoftver... tehát ha már mégis ilyet venne valaki, akkor is inkább pc-vel akarja használni...

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#82) Doze válasza Outlander (#81) üzenetére


Doze
aktív tag

Semmit sem ér. Akkor vegyen mindjárt 1000-2000 dollárért szerviz diagnosztikát nem? :F Anyagilag sem üti földhöz ha nem megy.

Egyébként egy ilyen cuccal még mindig többre megy az ember mint 10000Ft-s hibatörléssel.

(#83) Outlander válasza Doze (#82) üzenetére


Outlander
őstag

Te miről beszélsz, én csak a bluetooth/wifi és az android párosításról beszéltem, amit a torque-vel bolondítottatok meg... ha már bluetoot vagy wifi akkor legalább pc-vel használjátok. :U :Y

Vagy 1-2000 ft-al többért, vagy jobb helyről ugyanannyiért, tud venni kábelest is, ami biztos h jó. senki nem beszélt itt 1-2000 dolláros dolgokról, csupán csak a felesleges mérgelődéstől akartam megóvni a kollégákat, de nekem teljesen mindegy..

Végülis magyarok vagyunk, mindig a legolcsóbb és/vagy a lopott kell mindenből akkor is ha nem jó..

[ Szerkesztve ]

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#84) Doze válasza Outlander (#83) üzenetére


Doze
aktív tag

Nem sarkaltam én sem olyan dologra, hogy vegyen gagyi cuccot... nézegetve a weboldalt (amit linkeltél én is leírtam a válaszomban fentebb). Weboldalon is le van írva, módosított elm 327 interfészt használnak, cikkben is leírtam az über olcsó elm 327 felejtős.

Gyakorlatilag azért kellett leírnod, mert 5 éve foglalkozol ezzel.

[ Szerkesztve ]

(#85) Pharaoh válasza Outlander (#83) üzenetére


Pharaoh
aktív tag

A PC valóban komolyabb cucc, de nem lehet felcsippenteni a szélvédőre, vagy beszerelni a műszerfalba, ha valaki menet közben akarja használni. Erre van a torque + android

(#86) Outlander válasza Doze (#84) üzenetére


Outlander
őstag

Csupán a kiegészítő kábelt mondtam h ott kell megvenni, mert egyrészt olcsóbb mint az ebay-en, ráadásul raktáron is van...

(#85) Pharaoh

Én magányban notival használom, cégesként meg ixplore-ral... mind kettő elfér ölben, ráadásul mivel nem egy programot használok, mind kéznél van... míg androidnál ez az egy van, ami rengeteg autóval nem is kommunikál...

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#87) Knight666


Knight666
aktív tag

Nekem még olyan beteg dolog is eszembe jutott, hogy saját építésű műszert rakok a kocsiba PIC vezérléssel, de ennyire most nincs kedvem belemélyedni a dologba :D . Ez a tabletes/mobilos virtuális "műszerkedés" szerintem sem az igazi. Lehet, hogy az lenne a legegyszerűbb, hogy azt a pár hiányzó mutatót, amit még elnézegetnék a kocsiban megpróbálnám fixen beépíteni, hiszen ha jól tudom, lehet ilyesmit kapni és gondolom bekötni sem nagy művészet egy canbus-os kocsiba. Kérdés, hogy mennyire baráti az ára és találni-e a műszerfalhoz illő megjelenésűt.
Viszont a diagnosztika része tényleg hasznos tud lenni a cikkben is bemutatott eszközöknek.

(#88) Balsac


Balsac
csendes tag

Remek írás! :) Igencsak elgondolkodtam egy ilyen beszerzésén

(#89) Doze válasza Knight666 (#87) üzenetére


Doze
aktív tag

Amit mutatókat/órákat lehet venni abból én csak analógot láttam...
Viszont hobbielektronikán láttam megoldást a PIC-es megoldásra kis LCD beépítve a műszerfalba elég szép volt :K...

Bár ehhez tudás kell, házi cuccokkal én személy szerint nem mennék közelébe egy X millás autónak :DDD

(#90) Knight666 válasza Doze (#89) üzenetére


Knight666
aktív tag

Nekem tökéletesen megfelel az analóg műszer. Szerintem még jobb is, mert látod rajta a dinamizmust és jobban is mutat a legtöbb autóban. A digitálissal sincs bajom, annak is megvannak az előnyei. Építeni anyagilag nem hiszem, hogy megéri (kivéve ha nagyon sok a szabadidőd :) ), viszont akkor kapsz egy egyedi testre szabott megoldást, amire büszke lehetsz mert te csináltad :D .

(#91) Raucher válasza Doze (#68) üzenetére


Raucher
tag

OK egyszerűsítem a kérdést.
Kicsi és kék színű.
Nagy és kék színű.
Nagy és fekete, matricával.
Átlátszó és közepes méret.
Melyikről feltételezhető a tartósabb használhatóság?

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

(#92) Doze válasza Raucher (#91) üzenetére


Doze
aktív tag

:)) :)

Egyformák, legalábbis belül.. max. méretben különbségek

Pl ő elég jó eladó értékelései

vagy ez

Vagy ez-de ő különösképp leírásban van hogy NO CHEAP design :DDD

[ Szerkesztve ]

(#93) kelly7 válasza Doze (#35) üzenetére


kelly7
aktív tag

2008-as Focus. Olyat keresek ami látja a légzsákot ABS-t stb, mert nem mindegyik látja.

(#94) footy


footy
addikt

Letezik olyan univerzalis intreface amit tudok hasznalni a kovetkezo autokhoz? :
Fiat punto 2002 1.2 benzin
Mazda 6 2003 2.0 benzin

Koszi

(#95) Doze válasza footy (#94) üzenetére


Doze
aktív tag

Csak a Motor adatokat éred el vele... azonban mindkét autó 2001 után gyártott ezért OBD2 (nem kőbevésett, ellenőrizd) Bármelyik elm 327-es adapter megfelelő

(#96) Outlander válasza footy (#94) üzenetére


Outlander
őstag

Punto-nak mi a felszereltsége, motorszáma?

Mert lehet h 3 pin-es a csatlakozása neki... olaszéknál sose tudni... AS szabvány szerint dolgoznak, pláéne foci vb idején. :)

[ Szerkesztve ]

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#97) footy válasza Doze (#95) üzenetére


footy
addikt

A motoradatokba a lambdaszonda is beletartozik? A puntonál már volt vele gond ezért jönne jól ha ki tudnám olvasni a hibakódot. A mazdánál is csak a motoradatot lehet lekérdezni?

(#98) footy válasza Outlander (#96) üzenetére


footy
addikt

Motorszámot most nem tudok mondani, de valami jobban felszerelt fajta, mert 6 légzsák, abs, klíma van benne. Hol találom amúgy a csatlakozót?

(#99) Doze válasza footy (#97) üzenetére


Doze
aktív tag

Igen,,, meg ami összefügg az emisszióval.

A csatlakozót az nem tudom Fiaték hova tették, általában a műszerfal alsó traktusában, esetleg a lábtérben.

[ Szerkesztve ]

(#100) Raucher válasza Doze (#92) üzenetére


Raucher
tag

Akkor marad a matricás fekete.
Megrendelem valamelyiket a kínálatból.

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.