- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoeYi
őstag
ajánlom figyelmedbe az éves autó költség elemzéseimet
https://logout.hu/bejegyzes/joeyi/ford_fusion_2017_koltsegei_lopas_tores_fenntartas.html
Szerintem 4 kerék télre csak akkor lehet indokolt, ha olyan helyen lakik az ember ahol jelentős emelkedő van és ritka hótolás, vagy ha ő maga akar hóekét rakni a kocsi elejére
Spórolással kár számolni, csomót buksz az átíráson, meg azon, hogy megjavítgatod az "új" kocsi kis hibáit. Évekig tartani míg a feltételezett fogyi csökkenés behozza
Én a helyedben megtartanám a mostanit. Ha a hó a legnagyobb para, akkor meg venni 4 darab frankó téligumit, meg egy készlet hóláncot arra az évi 5 darab napra mikor erre szükség lehet
-
bambano
titán
válasz
AllTheBest #41 üzenetére
hát ha neked a #39-ből nem az jön le, hogy dízelt vettél, (oké: fogsz venni), akkor te nem beszélni magyar.
-
bambano
titán
válasz
AllTheBest #39 üzenetére
"nem árt a nyomaték": akkor miért dízelt vettél?
-
AllTheBest
őstag
Elnézést, hogy eddig nem reagáltam, csak a munka mellett nem igen volt időm felnézni
(később majd alaposabban átolvasom a kommenteket és megpróbálok mindenkinek válaszolni
)
Alapvetően én is fújok a dízelekre, de az amit a baráti körökben láttam az meggyőzött, kifejezetten járkálós autónak kell, kopó alkatrészek benzinnél is vannak, ugyan úgy brutális pénzeket lehet locsolni egy benzines felújítására is. Az autóimat magam szerelem, az alkatrészeket is olcsón be tudom szerezni autószerelő ismerősön keresztül, rengeteg vw dízeles haverom van, még használtan is egyszerűen be tudok szerezni bármit.
Utánfutózni is fogok valószínűleg sokat vele, oda meg nem árt a nyomaték, mert nagy súly alatt a szívó benzinek azért tudnak szenvedni
7-800k-nál többet nem tervezek erre, mert nem ez lesz az elsődleges autóm, amit egy dízellel megspórolok, azt majd a másik többszörösen megeszi -
hhenry
őstag
Osztom a véleményed a mi Prius 2-önk 270.000 ezer kilométer alatt csak alapdolgokat kellett benne cserélni fékbetét féktárcsa stb.
Elképesztő megbizható autó jelen pillanatban nekem is 5,1-es az átlag fogyazstásom vele autó pálya tempónál is 6 liter körül fogyaszt!
És igen minden alkatrész van hozzá igen jó áron! -
-
-
Coyot
őstag
Én úgy tudom minden motoron van EGR másképp nem teljesítené a környezeti normákat. És ahogy nézem az alkatrészkatalógust lehet is venni hozzá.
Valamint itt is elmondható, hogy minden elhanyagolt autón lesz mit cserélni, ahogy a tiptronic is lehet nagyon hosszú életű, úgy a toyota vezérlése is mehet tönkre, de ha jól láttam van ebből is szíjas is.
-
buherton
őstag
A Prius-ban nincs kuplung, sem EGR szelep, se turbó, a hibrid hajtás igencsak kíméli a fékeket (hátsóféket azért szoktak cserélni, mert elrohad), nincs vezérműszíj, az e-CVT kb örökélet szemben a Triptronic és társaival szemben, aminél borítékolt a csere. Mindez 2 millióért.
Ismerősöm vett egy jó állapotú (egy gramm rozsda nem volt rajta!!!) dízel Mazda 6-t. A vételár + szervíz (DPF csere, stb..) annyi volt, mint nekünk a Prius. Csak ő eddig ment kb 1000 km-t, addig mi már 10.000 km-en is túl vagyunk.
-
Coyot
őstag
Egy autót nem megvenni, hanem fenntartani drága. Gondolom ezzel újat mondtam.
Akkor most példánál maradva ha a kocka swiftre veszel 4 felnit jóféle gumival az autó árának simán otthagyod 30%-át, szaros négy kerékért, akkor most gazdasági totálkár a suzukira jó gumit meg alufelnit venni? -
8th
addikt
Ezt sosem értettem miért akadnak ki ezen emberek. Ugyan olyan kopó alkatrész mint egy kuplung vagy féktárcsa. Ha tönkremegy ki kell cseréltetni és menni tovább. Sachs kettőstömegű hozzá való kuplung készlettel 180ezer forint ha utcáról mész be megvenni (a LUK még olcsóbb de az nem bír annyit). Nem olcsó, ez tényleg tud fájni főleg ha különösebb előjel nélkül megy tökre. Viszont klubtag szerelő ember akihez viszed megrendeli az ő kedvezményével és 200k alatt megáll beépítéssel együtt a történet. Azért az nem egy fú de jajj összeg főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy a beépített alkatrészek ilyen futásteljesítmény mellett kiszolgálnak vagy öt hat évet (a lendkerék inkább a dupláját). Ez van aki olcsón akar tankolni és nincs pénze 4milliós hibridre az vágjon jópofát ha beüt a gebasz.
-
Jokerdapro
senior tag
Természetesen tiszteletben tartom a véleményed.
De (és ezzel nem kezdünk mondatot, vagy mégis? ), azért amit felsoroltál alkatrészek azokból az egr az egyetlen ami diesel specifikus cucc tudtommal (kettős tömegű van bengás gépekben is). Én arra próbáltam reagálni, hogy egy ilyen korú egyszerűbb technikánál azért nem ördögtől való a diesel.
Tényleg nem kötekedés de:
Lengéscsillapító---> bárhol benne van a pakliba
Kettős tömegű---> mint irtam benziesben is van , aláírom dieselnél talán gyakrabban cserés(többször hallani)
Féktárcsák elől, betétek mindenütt---> Szerintem szintén kopó lakatrész kategóri
EGR szelep---> tiszta sor itt lukra lehet futni
Belső ventilátor hiba---> abszolut random (kivéve ha tipus nyűg)
Gömbcsukló---> szintén minden autóban van...No offense!, nem annak szánom.
Természetesen sok hiba mentes km-t kivánok , ha már ennyi minden új a gépben.
(Én elfogyasztottam már az alábbiakat: golf2 1.6 TD ,golf3 1.9D/TD, Audi A4 1.9TDI 110le)
#21 #22 hozzászólásSzerk. Látom a gombokért rész megragadt itt ott, vegyük úgy hogy nem szóltam....
-
8th
addikt
válasz
AllTheBest #4 üzenetére
A hátsó hajtás komplett súlya annyit dob a fogyasztáson mint ha lenne egy tisztességes hifi installáció az autóban. Ha rárak valós fél-egy litert az azonos motorral szerelt fwd verzióhoz képest akkor már sokat mondok. Golf 4 Variant 4motion TDI (a sima adagolós 90 lovas) rövid ötös váltóval felénk* lazán elgurul 5,5L körül vegyesben normálisan közlekedve. Finoman hajtva kevesebbel is beéri.
* Itt délmagyarisztánban nincsenek nagy megmászandó dombok ahol különösebben erőlködnie kéne és odaverne a fogyasztásnak.
-
8th
addikt
válasz
alkatraz3000 #9 üzenetére
Márkaszervízben nyilván nagyon sok de tdi fórumon a kemény magban van pl. adagolós ember, befecskendezős ember, turbós ember, több autóvillanyász, autószerelő is vagy egy tucat szóval megvan rá az olcsón gyorsan és jól dolgozó, valóban hozzáértő szakember ha bármi probléma merülne fel. És ezek mind fanatikus márkabuzik. Az adagolós motor amúgy is faék egyszerűségű és dízeles mértékkel nézve az alkatrész is kifejezetten olcsó hozzá. És lássuk be arra sincs sok esély, hogy a felsorolt alkatrészek tönkremenjenek. Lehet simán elmegy vele öt évet úgy, hogy csak tankolnia kell. Az ilyen old school dízel fenntartási költségét sose mérd egy mai szaros agyonbonyolított sokadik generációs common rail motoréhoz...
-
bul07
nagyúr
válasz
Jokerdapro #18 üzenetére
2005-ös Touran 1.9Tdi, öcsém egy év alatt
Lengéscsillapító
Kettős tömegű
Féktárcsák elől, betétek mindenütt
EGR szelep
Belső ventilátor hiba
Gömbcsukló
Meg még apróságok300.000Ft-nál többe volt, persze nem a lwgolcsóbb alkatrésszekkel.
De ha neked ennyi csak gomb akkor legyen igazad
Ezért is vettem meg én tőlle mert tudom hogy mennyit költött rá
Ja és a szerelő közölte hogy kb még 20e Km és bütyköstengely csere, 120e FT környéke
Kocsiba most van 220000Km (valós)
-
A legnagyobb hülyeség évente cserélni az autót.
Kivéve, ha M5-ös BMW-t / AMG / stb. hozol nyugatról jó áron és jársz vele amíg eladod. -
Jokerdapro
senior tag
Csak úgy halkan kérdezném a nagy diesel szakikat, hogy használtak is ilyen gépeket vagy csak az urban legends kategóriába dolgoznak? (1.9 TDI 90-110Le) Igazából gombokért van minden hozzájuk. A rettenetes nagy meghibásodásokra (turbó, porlasztó,adagoló), meg csak annyit hogy a benzines gépeknél is vannak ilyen finomságok. (gyújtó trafó, injektor, lamdba szonda etc.)
-
Somatom
veterán
Eddig három gázos autóm volt (Citroen BX 1.4, Honda Prelude 1.8, Toyota 4Runner 3000), amikkel letoltam párszázezer Km -t. Sztem is jól gondolja meg, mert vannak a gázautózásnak árnyoldalai is.
Kellemetlen szag.
A gyengébb üzemanyag miatt a gyujtásrendszer kényesebb.
A vízképződés miatt a kipuffogórendszer gyorsabban elrohad.
Az üzemanyaggal érintkező gumialkatrészek (pl. a szelepszárszimmeringek) anyagösszetételtől függően hamar megkeményedhetnek.
Mélygarázsokba tilos behajtani.
Hiba esetén megy az egymásra mutogatás a szervíz és a gázbeszerelő műhely között. -
bul07
nagyúr
Gondold meg a gázossá alakítást
220Ft egy liter gáz
Persze többet eszik 15-19%-al de akkor is nagy megtakarítás
170-200e az átalakítás20e km esetén 7.5l fogyasztás esetén
Benzin 400Ft-al számolva 600.000Ft
Gáz +% 220Ft-al számolva 392700Ft
Egy év alatt megtérül simán és utána tiszta haszon5l dízel fogyasztással számolva 400.000Ft-ra jön ki 20e Km, és akkor benne van hogy veszel egy használt kocsit és csomó hibája jön elő ami plusz költség
Én a helyedben gázt tetetnék bele, és spórolnék egy fiatalabb kocsira, és a gáz miatt még az értékét is jobban megőrizné későbbi eladásnál
Ha nem az Alpokban laksz két kerék meghajtással bárhol meglehet lenni, főleg a kemény magyar teleket nézve
Évente pár nap hó -
Ha ilyen jól le van szigetelve, akkor mehet is bele a komoly hifi
-
buherton
őstag
Oh, igen az összkerék meghajtást később vettem észre, hogy feltétel.
45 kg szerintem nem olyan sok. Egy teli tank dízel.
Szerintem nem kell sokat várni és jönnek a hibrid terepjárók. Vagy talán már vannak is.
(#12) bambano: teljesen elektromos túl drága és egyelőre nem alternatíva a benzinesnek. Egyébként is elég drága volt én pedig összességében spórolni szeretnék.
-
7L soknak számít fogyasztásba?
-
buherton
őstag
válasz
AllTheBest #6 üzenetére
Javaslom a Prius 2-est. 5 liter fogyasztása (4,9-nél járok vegyes használatban) és kb 2 millióért nagyon jó darabok vannak. Az egyetlen drága alkatrész benne, az a nagy akku és azt 250k-ért cserélik ki a márkaszervízben. Ezen kívül nincs más benne, ami tönkre szokott menni. Egyébként az akku sem megy olyan könnyen tönkre. A dízeles sokkal hamarabb cserél DPF, EGR, turbó, vagy hasonlóan drága alkatrészt, mint a Prius tulaj akkumulátort.
-
alkatraz3000
senior tag
100.000 ft?
Adagoló, turbó, porlasztócsúcsok és egyéb mókák felújítása mennyi?
-
ncc1701
veterán
válasz
AllTheBest #2 üzenetére
Ez nálam elv kérdése. Büdös, füstölő dízelt sosem vennék (az új is büdös), benzinnel elvagyok, míg emészthető lesz az elektromos autó ára. A nagy menésből már kinőttem rég, közlekedésre kell csak, és magamnak, nem a szomszédnak veszem...
-
bambano
titán
válasz
AllTheBest #6 üzenetére
teljesen téves hozzáállás a megtakarítást a tankolási költséggel egyenlővé tenni.
-
AllTheBest
őstag
Számolgattam, nagyjából 20-21000km-et megyek egy év alatt, üzemanyag áraktól függően minimum 100000ft megtakarítás lenne ha azzal számolok, hogy 6 liter körül enne a dízel alattam a mostanihoz képest. Ha azt nézem, szerintem nekem megéri a csere, mert összkerék az kell mindenképpen, ha benzines összkerekes autót vennék akkor még nagyobb lenne ahhoz képest a megtakarítás egy dízellel. A mostani autómmal is jól ellennék ha nem sima elsőkerekes lenne
-
Somatom
veterán
válasz
AllTheBest #4 üzenetére
Én is azonos kategóriára értettem. Sztem napi 50Km -ért nem éri meg dízelt venni. Drágább, a régiek a magasabb kompresszió miatt nehezebben indulnak hidegben, az újak lassabban melegednek be, stb. Gondolom, az az 50Km 2X25. Az két bemelegedés. Addig a fogyasztás is magasabb. A kérdés az, hogy mennyi idő (hány Km) alatt térül meg fogyasztásban a dízelre fordított többletköltség.
-
AllTheBest
őstag
Miért ne enne kevesebbet egy összkerekes dízel mint a mostani golfom? Én azt tudom, hogy egy összkerekes mindig többet fog enni mint egy sima első vagy hátsó kerekes, de a mostani 7,2 vagy klímával 7,7literes fogyasztás helyett ha egy összkerekessel 6-6,5 körül meglennék, már örülnék( az enyém az 1.6 8v benzin...)
Összkerekes benzin 1.8t motoros van amit vennék max, de az meg lazán tudná nyelni a 10 litert is, mert kevés kis autóban van ez a kombó, főleg kombi octaviákat találtam ezzel a kombóval. Napi 50km-et vezetek csak melóba, ha csak 1 literrel eszik kevesebbet a következő autó, már akkor is elég sokat tudok spórolni hosszú távon.Haveromnak sima 1.9 tdi-je van, kicsit nagyobb turbóval, nagyobb nyomáson is megy, több anyagot is kap mellé és így jön ki neki vegyesbe 5,5l körülre a fogyasztása.
Másrészt ha jól tudom, akkor a 4motion-os golfok is haldexes összkerékhajtással vannak, ami meg alapból első kerék, ha szükséges akkor kapcsolja a hátulját is. De lehet rosszul emlékszem -
Somatom
veterán
válasz
AllTheBest #2 üzenetére
4WD és alacsonyabb fogyasztás? Ezek nem passzolnak össze.
-
-
ncc1701
veterán
Használt dízel nálad nem lesz olcsóbb, mint egy szívó benzines, a beépített szopó szorzók miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dobozos HP Pavilion Plus 14-eh Fémházas Ultrabook -35% i7-13700H 16/512 Intel Iris Xe OLED 2,8K 90Hz
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG321QR 32 165Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel - használt
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 üzleti notebook - i7 1360P 24GB DDR5 RAM 512GB SSD Iris Xe W11
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG CROSSHAIR X670E GENE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged