Eleinte én is szívtam ezekkel. A legegyszerűbb, ha ezt megjegyzed:
- az első két motoron a propellerek éle mindig egymáshoz képest kifele áll
- a hátsokon pedig befele
- motor sorrend bal felülről, óra járásával egy irányban (és fordítva is): CCW, CW, CCW, CW
Ez csak a quadokra igaz.
A csavarok az alábbiakra kellenek: a vázgyártónak rendszerint fogalma sincs arról, hogy te a motort hogyan fogod felfogatni. A motorokon általában valóban 4 luk van, de a vázkaron nem biztos. Ezért a gyártó nem tudja, hogy te pontosan milyen vázra milyen motort akarsz felfogatni, ezért adnak több csavart (kerestél már 15 cm fűben és fekete földön 3 mm átmérőjű csavart? Na ezért van 5 és nem négy), és profil(okat) mert a furattávolság is változhat. Egyszerű példa:
- V2216 920KV motorra felmennek az alábbi progok: 8-12", csak éppen az nem mindegy, belever-e a vázba, e szerint lehet 330-550 mm-es a váz. Na most az tuti, hogy nem minden vázon ugyan olyan távolságra és ugyan ott helyezkednek el a furatok, plusz még motortól is függhet, mert ha megfordítod, különböző átmérőjű motorok is felmehetnek pl. egy 450-es vázra: 2204-3530-ig kb. mindenféle. Értelemszerűen egy 22 mm-es motornál nem ott van a furat ahol egy 35-ösnél
Szóval ne foglalkozz vele, tedd fel ahogy tudod, a többi cuccot meg tedd el, jó lesz majd később.
A kis csövek szűkítők, a prophoz járnak, attól függően, milyen vastag a motor tengelye. A lényeg, hogy úgy tedd fel, hogy ne lötyögjenek.
A 3 önszorító anyát nem értem, de gyanítom, hogy más a keresztmetszetük, ugyan ebből az okból kifolyólag. A lényeg, az hogy önszorító egy dolog, húzd rá kulccsal, mert ha lerepül menet közben, az kellemetlen. Én már törtem így össze a DJI F330-amat.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu