Nem rezeg valami?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Nem rezeg valami?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Patics,
megerősíti pill. ragasztóval, ahol el szokott engedni, meg a zsugorcső. Filléres tuning, de az a tapasztalat, hogy eléggé jól bírja vele az antenna.
Jackal,
fura, olyan, mintha mászna el a freki. Rakok fel másik vtx-et meglátjuk ki volt a hunyó.
Lehet a led csak simán megadta magát, de lehet a rázkódástól is, vagy nagyobb ütközésnél a becsapódások sem használnak neki.
Most fogom egy kicsit átépíteni a racert. A vezérlőt lehet felrakom gumibakos felfogatással amíg esek-kelek. A ledeket, egyéb cuccokat kétoldalú ragasztóval rakom fel, ami szivacsos. Propot gondolom senki nem centíroz raceren, pedig nálam a karokon is érzem, hogy ráférne. A rezonanciát remélem valamennyire szeparálni tudom az elektromos alkatrészektől, így remélhetőleg az occó kínai forrasztás nem enged el menet közben.
A VTX volt szar (tök új volt, most építettem be először), vettem gyorsba' és persze aranyárban egy FX799-et. Na az, mint az álom. Annyira igényes az egész adó, a kábelezés*, amíg nem szeretek ki valamiért belőlük, csak ilyet veszek. "Szerencsére" épp van úton ugyanebből egy nagyobb is, de eladom a meglévő ET600-at, úgyse passzol az antenna csatija a többihez, helyette meg veszek egy állíthatót ugyanebből a sorból.
Durva a ccd kamera is. Simán naplemente után szürkületben is olyan képe van, csak pislogok. A rezonanciákkal majd kezdeni kell valamit, ez a vékony lemez keret nem annyira fini, majd próbálok mást is. A múltkor linkeltem egy filmecskét a videojel szűrésről, jelentem az alacsony esr-ű kondival az alap pdb-szűrt táp HIBÁTLAN, egy reccenés nincs a képen!
* amikor megláttam, hogy a vtx csatlakozója nem a megszokott 1.25-ös jst, azt hittem kikukázom. Mostanra sikerült összevadászni 2-8 tüske között mindből szerelt kábelt, erre megint jön valami új... De ez sajnos jobb, pici kapcsos, magától nem fog kirázódni, ilyennek kéne mindnek lennie.
Na most az SP F3 racing vezérlővel jó a Kingkong 210GT, de szerintem a rev5-tel is jó lett volna, de egyszer próbáltam proppal aztán fejrevágta magát, de szerintem fel volt cserélve valamelyik motor, de most már vissza nem rakom.
Szóval asztalon most is összevissza mozognak a motorok cleanflight-ban ha távról adok gázt, de propokkal szépen repül és stabil marad.
Most még ilyen nyugdíjas módban mentem pár kört, egyszer odab*szcsiztam olyan 5 méterről és sikerült is majdnem levinnem a fejemet közben, mert néztem a gépet is meg a monitort és nem tudtam eldönteni melyiket nézzem, szóval ezért gondolom jobb a szemcsi. Meg hát az ujjaim és az agyam is még a loiter módra vannak beállítva
Erősnek erős, bőven félgáz alatt lebeg, akkuval 480gramm és gyorsan ki is végzi ezeket a gazdaságos 40C zop power akkukat még ezzel a nyugdíjas forgolódással is csak 3-4 perc volt és sípolt 3.5V-nál. Szóval el kell kezdeni kicsit szimulátorozni és jövőre csak szemüveget meg erős akkut veszek, ja meg propot
Az én VTX-em is haldoklik, vennem kell egy újat.. Melyiket javasoljátok, please.. és milyen antennát?
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
Szerintem nem para a jó F1-es vezérlő még mindig. Az összes hiszti, ami itt megy a minél magasabb frissítésekről csak divat.
Szerintem2: az elején, tanulósba' még jó lehet a 3.5V alsó limit, de ha vereted neki, már kevés. Egy erősebb forduló vagy fék úgy meghúzza az akksit, csak néz az ember. Én simán tárolási körül szoktam hazahozni az akksikat, 3.7 a leszállós szint.
Patics,
antennát én spironetet vettem, írok levelet, mert van felesleges belőle.
Ahogy lentebb írtam, az fx799 jött be, ismerősök sokan szeretik. Volt Aomwayem, az is népszerű, de egyszercsak megsült (antennával), nem gondolom, hogy újra megvenném. Szintén sokan használnak Eachine ET600-at, azzal csak az a baj, hogy fordított a csatlakozója, tehát nem jók ugyanazok az antennák hozzá, vagy csak közdarabbal.
[ Szerkesztve ]
"Az asztalon most is összevissza mozognak a motorok cleanflight-ban ha távról adok gázt, de propokkal szépen repül és stabil marad"
Érdekes, nekem is ezt csinálja az SP F3... Teszteléskor 2-3 motor forog csak, de élesben, minden rendben... Ez mitől lehet?
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
Airmode és/vagy horizon mód bekavar?
Ne cseszessétek távval prop nélkül. A motor fülön illetve a blhleli suitban be lehet mindent állítani, amit a motorokhoz/ESC-khez kell, a vevő fülön meg lehet variálni a távot.
Nekem se azért kellett az F3 mert valami szuperképességű versenyző vagyok, csak azt hittem rossz a rev5 és ez akciós volt épp banggood-nál EU-ból, 3800Ft és ma néztem, hogy már 8900Ft.
Szerk.:
Airmode-ot nem kapcsoltam be, de a többiben mindegyikben hülyeségeket mutatnak a motor értékek prop nélkül, mondjuk rev5 azt is csinálta, hogy kicsi gázadástól max.-ra ugrott és az kicsit ijesztő volt proppal, szóval lehet mégis hibás, franctudja.
[ Szerkesztve ]
Mekkora teljesítményű VTX javasolt? 25-200 vagy 600 mW.
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
Ha egyedül repülsz, akkor nagyjából az határozza meg, mennyire messzire, zegzugos részen akarsz menni.
Ha többekkel és/vagy zárt térben, akkor meg 25mW.
Kell venni egy TBS Unifyt 50 dolcsiért, az állítható (25-200-500-800mW) :-O
Ez a GPS Tracker TK 102B milyen kártyával megy? Azt írják csak 2G? Ilyet még kapni?
Hány gramm a cucc, drónt nem zavarja? vevőt, compasst, stb.
thx
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
Bedobtam egy sima simkártyát és ment gond nélkül. Súlyt lemérem majd. Gsm frekin megy. 2,4ghz-es távot nem zavarja, 5,8-as vtx-et sem. Gps-t állítólag az 1.2-1,4ghz körüli vtx bolondítja. Ez max a 915mhz-es telemetriákkal akadhat össze.
Urak!
Bx2212 920kv motorra szeretnék 1238-as propot ráhekkelni. A motor lapított tengelyes @ dji style. Propból viszont nem találok ilyet. Tudtok valahol nem aranyárban megfelelő proprllert, vagy egy sima tengelyest fúrjak ki megfelelő átmérőre? Az jó lesz úgy, vagy nézek más motort?
Ecalc szerint 1238-as proppal 4-500gr-os váz+ 250gr gimbal+ kamera quad vázon 10 perc feletti repidő lenne 5000-es 3S-es akkumulátorral. Ezek vannak itthon.
Ja és ecalc szerint az x380 sem repül annyit amennyit most, így lehet jobb repidőm lenne... remélem.
Van valakinek tapasztalata Flytrex Core V2-vel? Vettem egy iosd minit a phantomhoz, és ez benne volt az árban. Kábel nincs, elméletileg tudok csinálni. Csakhogy sima Y kábel, vagy van valami trükk/aktív elem/keresztbe kötés benne? +5, test adott, csak a gps rx/tx egy az egyben, vagy keresztbe kötve kell neki. Max bekötöm, ha nem megy megfordítom és háta nem lesz baj belőle.
Üdv: Fóka
Tudsz igy keress ra "Dji style propeller"
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Gearbesten volt, máshol nem láttam 12"-os méretben. 1045-el meglesem, de ecalc szerint 1238-al járnék a legjobban 3S-nél.
ok köszi
és használod, megbízható?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
Szerintem ami adaptergyűrűs az kerek belül.
Nekem van lapított és adaptergyűrűs a 1045-ösök között, annyira koppincs, hogy LJI a márkája DJI karaktertípussal.
Amit Jackal linkelt mind kör belülről, rájuk néztem a neten.
Üdv: Fóka
De akkor mitől DJI? Kamuznak?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Nem, inkább pofátlanul másolnak. Csak egy betű a különbség. Azt gondolják ennyi változtatás elég, és hogy a népek ugyanúgy megveszik, nem érzik ez már mennyire gáz.
Üdv: Fóka
Kösz, ennek utána nézek. Jó lenne olyan propot venni amihez ilyen adaptergyűrűt adnak.
Ma rászórom egy vázra a motorokat, elsőre f3-as vezérlővel és lesúlyozom annyira mint a véglegest, így kiderül meddig bírja repidővel. Ha megvan a megfelelő motor-prop kombó felrakom a pixhawkot és utána jöhet a végleges vázra költözés. ☺
Egyébként nekem van vagy 100 db ilyen adaptergyűrűm de egyik sem lapított, szóval nem ez az általánosan elterjedt cucc. Bosszantó, hogy nem képesek egyféle szabvány szerint gyártani motorokat és hogy állandóan nyomozgatni kell utánuk...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Kimaradt egy hónap repülés, hát, visszahülyül az ember... De kész az új gép, végre összeállt, hétvége óta naponta szedtem szét valamit átépíteni, de most már talán végleges, és vállalható is. Nagyon nehéz volt a visszaszokás mellett a megváltozott látószög, eddig 2.8-as lencse volt a kamerán, most 2.5-ös. Tetszik, marad ez, váltogatni biztosan nem fogom.
Nem tudom, mitől van, a kisebb váz, az alacsonyabb tömeg, vagy az erősebb motorok miatt sokkal jobban fordul, kevésbé driftel, mint a zmr. Jajj! Ez is zmr, csak "kicsit" más. Amúgy nyilván a bika motor miatt, olyanokat lehet vele menteni, már fogom két kézzel a fejem, csutkagáz és megúsztuk a reccset.
Na, így repül, nem mondom, hogy minden másodpercére büszke vagyok a filmnek, de mindenesetre vigyorogva szálltam le a végén. YT minőségrontást ismerjük, ez van.
Felhívnám a figyelmet a videojel minőségére, szerintem baromi jó. Nincs csík, nem ugrál, kafa, jó lett a táp szűrés. Az mondjuk durva, hogy egy nagyobb bokor mögött már leromlik. Rakok fel egy 600-ast kíváncsiságból (ez "csak" 200mW), de nyilván lehet vele élni.
Jol repül a kicsike es tenyleg nem driftel.
Gratulálok hozzá!
Szerintem amuhy semmi baj a kamera képével. Bár. En is 200mw-osat használok.
[ Szerkesztve ]
távirányító: kapcsolónál a LS1,stb mit jelent, melyik kapcsolót, ill a dt-thk ?
Srácok f3 vezérlőnél feszriasztást elérve csak csipog, vagy a failsafe is életbe lép?
Taranisnál megszoktam, hogy riaszt, öcsinél flysky táv nem riaszt, eddig időben leszálltunk vele, de kap egy kamerát még osd nélkül és nem akarom hogy potty legyen a vége amíg a micro osd ideér.
Csak csipog bután.
Érdekesség: próbáltam LiHV akksit úgy, hogy nem nyúltam a max értékhez (16.8?). Ahogy megkapja az akksit (17.4) azonnal elkezd nyafogni, s nem hagyja többé abba, hiába merül a "normális" szint alá. Le kell húzni az akksit, újra fel, aztán csend.
Van valami olcsó és ócska esc+motor kombó 2000kv körül? Maradt plusz cuccom ezek kivételével, akkor már legyenek egyben
Kösz, akkor jól sejtettem. ☺
Max értéket átírod akkor is csinálja?
[ Szerkesztve ]
Egy kérdés hogy jól értem-e:
- FPV-t ácsolok XK Detectre, kihoztam a tápot a gyári osztón (piros-fekete) és bele nyomtam az FPV adóba. A másik három kábel a sárga-fekete-piros a video in/cam V out+/ föld, tehát ezt kell rádugnom az AV OUT kábelre, DE:
- nekem a kamerába menő osztókábelen a piros feketén van a dupont csatlakozó, amin az 5V kellene, erre nincs szükség,de a csatlakozóra igen
- a sárga-fekete lenne az AV OUT de ezen valami általam nem ismert csatlakozó van, innen a kábel kell, de a csatlakozó nem
Tehát le kell vágnom az 5V ág csatlakozóját és átforrasztanom az AV OUT ágra, az ismeretlen csatlakozó helyére, de csak két kábelre van szükségem, a Video IN-re (sárga) és a földre (fekete), a pirosra nincs. Képek itt:
Jól mondom?
Jah még egy dolog, mivel a dupont csatlakozón a + - egymás mellé van bekötve, de az FPV adó oldalán a szélre, ezért ki is kell vinnem a kábelt, egy pinnel balra, különben az AV IN az AV OUT lesz.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Videonak nem kell a föld ha közös föld van a kamerának és az adónak. Én is csak kikaptam az 5V out-ot és bemegy a 12V meg a sárga az kamerából.
Ok, de akkor jól gondolom?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Ha jól látom akkor mindkettő kb jr/ futaba szervó kábel csati féleség.
Kamerából kijövő piros-fekete egy szervó apa (pöcse van) a sárga-fekete pedig egy kicsúszásgátlóval felszerelt. Pontos nevétől tekintsünk el, mert korán van.
XK-tól lehoztad a piros-fekete kábel csatijától a 12V-ot és rákötötted elosztó kábelen az adóra.
A kamera piros-fekete csatiját levágnád és ráforrasztanád a fekete sárgára, hogy rá tudd rugni, de a két szélső csatiba tennéd, mert ott van a GND és AV in a videó adón... Azt nem tudom nézted-e, de nálam az ilyen csatik szétszedhetetlenek, legalábbis nekem nem sikerült.
A gyári kábelt én kihúztam a VTX-ből fogtam egy szervó kábelt (jr/futaba) és az egyik csatit kikötöttem és bele a sárga-fekete kábelt a két szélére és mehet a VTX-be, a maradék szervó kábelt ráforrasztottam a gimbalnál a bemenő kábelhez (12V), a csatlakozó felőli oldalt ami a VTX-be megy ott a szélső csatit levágtam a végéről (szervo kábel 3 erű és 12V-nál 2 ér kell)
Lényeg a lényeg ha jól értem jól írtad, csak az a csatlakozó nem szétszehető, hogy a szélére rakd a fekete-sárgát.
Ill. AV in AV out-ot írtál VTX-nél, pedig csak AV in van, gondolom vmi félreértés lehet...
Jut eszembe bx2212 motorokból az egyik nehezebben fordul. Darálósabb, ami lehet erősebb mágnes, vagy csapágy is. Szerinted érdemes bg-n reklamálni, vagy ha nem melegszik ne foglalkozzak vele? (még nem néztem)
Próbáld meg, vedd fel videóra...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
A fekete piros kábellel nincs gond, azt adja az XK, meg lehet osztani a gimbal betápról, nem is tudod elrontani, mert ilyen bapattintós csati, ott kijön a 12V és betápolja a VTX-et, ezzel nem kell foglalkozni.
A VTX-ről 5 pin jön ki, bal oldali piros fekete a 12V táp (dc in +-), jobb oldali sárga-fekete-piros (ha jól emlékszem fejből) AV IN GAM OUT + (szerintem ez CAM OUT akart lenni, csak chinglish lett belőle) és még egy GND?? (már nem emlékszem és nincs előttem), igen és van csati amit le lehet szedni és van amit nem.
A lényeg nekem csak AV IN kell, szóval akár azt is lehet, hogy a sárga kábelt összeforrasztom a másik oldalival, a többit meg levágom a picsába és akkor nem kell dupont csatit se bontanom nem? Táp nem kell neki, mert az akciókamera saját akkuról megy, csak egy szaros AV IN (ami onnan nézve AV OUT ugye).
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Max értéket átírod akkor is csinálja?
Csúnya lenne!
Én a feketét is bekötöttem, de elvileg a sárga is elég neki.
Bg-nek írtam konyhanyelven, kíváncsi vagyok mit írnak. Nem szoktam suppurtot zaklatni feleslegesen, remélem küldenek egyet. 😀
Utolsó kérdésem a témában :
radiolink at9
Működnek a kapcsolók AETR-ben.
Sikerült az egyik billenő kapcsolóra átrakni az arm-t.
Ami furcsa: a clean fightban az aux1-n(ezen van az arm is) két kapcsoló is kapcsol a swg és swd is. Ez normális ?
Viszont csak a G armol.
Ami viszont nagy baj, hogy arm hatására, a motorok elkezdenek max fordulaton pörögni, és csak disarmmal lehet kikapcsolni
Mit lehet a hiba?
Configuration-nál a motor stop legyen bekapcsolva. A kapcsolókat meg nézd meg a távban, mert lehet mindegyik ugyanarra a csatornára van állítva.
Nah, igen ez volt a hiba, most már nem mennek ész nélkül a motorok.
Most már csak a kapcsolókat kellene kibogarászni, össze vissza működnek Talán lesz belőle vmi.
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/222197819395
Ilyet honnan?
Van pár versenydrónom, menő telefonom, atomerős gamer laptopom, kocsim, motorom. Ide ezeket kell írni, nem?
Sziasztok!
Az mitől lehet, hogy nem max gázon úgy oszcillál a quad, mintha hullahoppkarikát látnék egy hastáncos derekán?
Motor kalibrálva, acc. kalibrálva. Propok, motor forgásirányok jók.
Motor timinget állítsak, vagy a pid lesz rossz?
Sp f3 vezérlő s500 váz, 2212 920kv motorok.
Szerintetek mi lehet a baj?
Túl magas vagy PID P érték. De lehet valaki mást fog mondani. Az sp túl gyors ilyen nagy géphez alapbeállításokkal. Az racerre való. Neked nsza kellett volna.
[ Szerkesztve ]
Ha bekapcsolja a motorstoppot akkor arm-nál nem pörögnek fel a motorok. Ezt nem mindenki szereti, pl. én sem. Azt javaslom kapcsolja ki a motor stoppot és állítson be alapjáratot, pl. 1050-es értéket (van akinél 1100 a jó). Ha arm-ra felpörög maxi gázzal a motor akkor bizonyára az alapjárat van magasra álítva a cleanflightnél.
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Fimi drónok
● Drón topik
● DJI topic