Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10701) tboldi válasza tibbike01 (#10700) üzenetére


tboldi
nagyúr

Miért ne lehetne egy tizenéves autóba egy legmodernebb technológiával készült olajat betölteni?
Én is API SP és Dexos 1 Gen3 olajat töltöttem a 17 éves Hondámba, ha jól emlékszem arra, amit olvastam, a két szabvány közül valamelyik csak 2022. szeptembere óta van érvényben.

Mint amikor ETZ-ztem, mindig a kipufogóban legjobban lerakódó ásványi 2T olajokra akartak rábeszélni, mert hogy “ehhez tervezték”. Igen, a ‘80-as években még nem volt más, de mi rosszat lehet tenni egy mérföldekkel jobb olajjal? Csak előnye van, amiből egy 30-40 éves motorkerékpár is profitálhat.
Egyébként Castrol Power1 Racing 2T-vel használtam, érdekes mód megszűntek a hidegindítási problémáim vele, első próbálkozásra járt a motor, azelőtt legalább 3-4x el kellett játszanom a szokásos szekvenciát*. :D

*Gyújtás nélkül, teljesen kihúzott szívatóval 2-3-t rúg, majd szívató vissza, gyújtás, még egyet rúg, és ha beröffent, pici gáz.

[ Szerkesztve ]

(#10702) bul07 válasza tboldi (#10701) üzenetére


bul07
nagyúr

De ez fordítva is igaz, mi értelme nagy felárral megvenni az új fejlesztésű olajat ha olcsóbb is teljesíti a gyártói követelményeket és pont olyan jó mint egy új fejlesztés
pl
XY olaj régi fejlesztésű olaj 5W-30 1000Ft/l
XY olaj új fejlesztésű olaj 5W-30 2000Ft/l
És az adott kocsiba teljesen megfelel a régi fejlesztésű olaj, az új se jobb semmibe abba a motorba, se nem eszik kevesebbet benzinből, se nem ég meg kevésbé, se nem eszik kevesebb olajat már ha egyáltalán van olajfogyasztás

Akkor mégis miért kellene a drágább olaj

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#10703) tibbike01 válasza tboldi (#10701) üzenetére


tibbike01
őstag

Egy szóval sem mondtam, hogy ne tölts modern olajat egy tineznéves autóba. Én azt írtam, hogy azok a motorok, amelyekbe olajat keresnek a fórumtársak még valószínüleg Castrol olajjal gurultak ki a gyárból. Ez csak egy infó, ettől még tehet bele azt, amit akar.

(#10704) tibbike01 válasza bul07 (#10702) üzenetére


tibbike01
őstag

Nem!
A kb 20 éve előírt követelményeket nevetve teljesíti az osszes mai olaj...ami azon túl van, na azt kell megfizetni!
Az indításkori védelem, a 15ezer kmig való használhatóság, a magasabb környezet kíméletesség...stb.

[ Szerkesztve ]

(#10705) tboldi válasza tibbike01 (#10703) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az egész hsz-edet úgy értelmeztem, hogy idősebb autóba a kevésbé modern olaj (is) jó. Vagy nem ez lenne a lényege?

Ha félreértettem, akkor elnézést kívánok! :R

[ Szerkesztve ]

(#10706) tboldi válasza bul07 (#10702) üzenetére


tboldi
nagyúr

Attól, hogy a kedves user nem tapasztal semmi különbséget, még vannak előnyei egy újabb fejlesztésű olajnak, a kémiai és fizikai tulajdonságai mindenképp jobbak egy régebbihez képest.

Távol áll tőlem a pénztárcákban való kutakodás, de lábjegyzetben hadd hagyjam itt, hogy nekem a 0W20/0W30 4-5000 Ft literenként, ehhez képest minden olcsó. :D

[ Szerkesztve ]

(#10707) Qru válasza bul07 (#10702) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jobb korrozio vedelem, a kevesebb lerakodas, stb. Erdemes haladni a korral. Persze a 20 eves Swiftbe azert nem kell Mobil vagy LM olaj viszont egy kozepes minosegu modern adalakeolasu olaj jot tesz a motornak.

#nincsbennetarcsi

(#10708) K Norbi válasza tibbike01 (#10704) üzenetére


K Norbi
addikt

Szerintem mindegy az olaj.
A pilóta és felhasználás a perdöntő, mennyit kap a szájára naponta. ;]
Bárdis céges autókba szerintem mindegy milyen olaj kerül bele, az befog rakódni.
Zabálni fogja az olajat.
Még ha 10 ezrenként is cserélik akkor is.

Adja nekem egy Caddy-t
20 év múlva is autó lesz :DDD

Példa
10W-40 et kapott kb 15 évig a golfom.
Mégse eszi, nincs semmi baja.
Más korabeli golfok meg a belüket húzzák, volt motor generál stb.

[ Szerkesztve ]

(#10709) Qru válasza K Norbi (#10708) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jo de te kb extrem modom vigyazol ra. Az atlag meg rugja neki hidegen is.

#nincsbennetarcsi

(#10710) Asbee válasza tibbike01 (#10700) üzenetére


Asbee
veterán

Az a baj te egységesen ráhúzod a Mobilra pl hogy elavult szar, a Castrol meg a csoda. Adott specifikációra, motorra kell nézni az olajakat. Minden gyártónak van modernebb, újabb fejlettebb olaja, és régebbi kevésbé modern, amit már nem éri meg annyira fejleszteni. Egy 0w-20 Castrolt nem lehet összehasonlítani egy 5w-40 Mobillal, ahogy fordítva sem. Specifikációt, motort kell nézni, és azon belül válogatni. Semmi baj nincs a Castrollal, de VW fronton amik szóba jöttek, vannak jobb olajak. Egyébként azért nagy dolgokat ne képzeljünk abba bele, hogy amivel kijön a gyárból az valami extra speciális, kifejezetten arra a motorra sok mérnöki órával tervezett olaj. Marketing nagyrészt….

De ezért is mondtam hitelesített labor analíziseket kell nézni. Vannak mendemondák, amiket ezernyi tényező befolyásol. A labortesztet nem.

(#10711) Qru válasza Asbee (#10710) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, es az adalekolas az egyik. A masik, hogy az sem veletlen, hogy sok esetben a gyarto utolag modosit az olajkovetelmenyeken akar viszkozitasban is. Mikor kijott az enyem (2007) 5W30/5W40 volt az ajanlas, most mar 0W30/0W40-at is engedik.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#10712) K Norbi válasza Qru (#10709) üzenetére


K Norbi
addikt

Drága az autó javítás :DDD

(#10713) tibbike01 válasza Asbee (#10710) üzenetére


tibbike01
őstag

Konkrétan a Mobil 1 ESP 5w30 és Castrol Edge 5w30 olajat összehasonlítva mondtam, hogy jobb a Castrol (nem a 0w20-es olajokat hasonlítgatom). Az 5w30 olajok között a Total, Shell és Castrol dobott piacra az emlúlt években újabb olajakat, újabb előállítási technologia, adalék..stb (ez persze nem egyenlő azzal, hogy jobb is, de újabb, frissebb tudásu olajok).
A Mobil 1 ESP flakonában pontosan ugyanaz az 5w30 olaj van, amit 20 éve gyártanak. Ettől még lehet jó, de én szeretek haladni a korral.
U.i,: lehet, hogy pont azon dolgozik a Mobil, hogy frissítse az olajait és 1-2 éven belül dobbant.

[ Szerkesztve ]

(#10714) Asbee válasza tibbike01 (#10713) üzenetére


Asbee
veterán

Konkrétan nem igaz amit mondasz. A mobil 1 esp folyamatosan változik, és változott is nem olyan régen. Leírtam neked múltkor miben. Lényegesen jobb , modernebb olaj mint a Castrol Edge 5w-30 LL.

A Mobil 1 ESP flakonában pontosan ugyanaz az 5w30 olaj van, amit 20 éve gyártanak.

Ez sem igaz. Én szívesen dobok be ide labor analíziseket a 2 olajról, amivel bizonyítom àllításom. Te ezeket a mendemondákat mivel tudod bizonyítani? Mert ezek konkrétan hazug állítások.

[ Szerkesztve ]

(#10715) K Norbi válasza tibbike01 (#10713) üzenetére


K Norbi
addikt

Én a Mobillal nem voltam elégedett.
Az a 5W-40 3000X1 olyan mint az étolaj..
Le engedtem hamar a golfból, mert hangos volt vele.

Haverom is ugyanezt mondta használta a Seatba.
Motul eddig nagyon bejön neki.
Opelbe öntöttem a híres ajánlott sztárolt ESP 5w-30 at annó.
Hát az se jött be..
Még a gyári GM olajjal is jobban tetszett a hangja.

De a hang az csak egy dolog ugye. :D

[ Szerkesztve ]

(#10716) Qru válasza K Norbi (#10712) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Villany Golf, abba olaj sem kell. :D

#nincsbennetarcsi

(#10717) tibbike01 válasza Asbee (#10714) üzenetére


tibbike01
őstag

Tapasztalatom kb pont ugyanaz, mint K Norbinak.
Évekkel ezelőtt, amikor kalandozó kedvemben voltam próbáltam a Mobilt is, de nagyon nem jött be és voltak/vannak rajtam kívül emberkék akiknek szintén nem jött be. Lehet van fejlődés a Mobilnál, de hogy ebből semmi sem látszik, az tuti :)

(#10718) K Norbi válasza Qru (#10716) üzenetére


K Norbi
addikt

Villanyautók is csak szemfényvesztés.
Óvni a környezetet mi soha nem fogjuk tudni.
Látod Debrecenbe is megépül az akksi gyár.
Amig ilyen vezetői lesznek az Országoknak.
Addig mi mindegy mit csinálunk..

Szartak az elődeink is a fejünkre.
Szétszennyeztek mindent, nem törődtek semmivel.
És nem is fognak ezután se.:D

(#10719) Asbee válasza tibbike01 (#10717) üzenetére


Asbee
veterán

Mi az hogy semmi nem látszik? Olvass bele egy tfsi csoportba, milyen fikahadjárat van a Castrollal szemben. Akkor ott is jelentsük ki hogy semmi nem látszik, szar olaj ? Tapasztalata mindenkinek van, kinek ez kinek az. Amióta Titanium FST a castrol, főleg fikázzák. Akkor jelentsük ki, ez a fejlesztés? :U De ne beszéljünk butaságokat. Folyamatosan olyan kijelentésed van, ami nem igaz, tényekkel cáfolható. Mindenkinek van ezzel azzal tapasztalata. Csak ismételni tudom magam. Labor vizsgálat. Ennyi. Mutasd be ezek alapján nem fejlődött a Mobil semmit. Főleg az ESP.... Nem tudod...

Elfogadom a véleményed, hogy neked a Mobil nem szimpatikus, de ne állíts valótlanságokat. És aki egy csomagolás alapján, mondja, hogy az olaj 20 éve ugyanaz, az bocs de vicc kategória. Ez az a szint hogy a Castrol hamis.

(#10720) Asbee válasza K Norbi (#10715) üzenetére


Asbee
veterán

Sokaknak meg bevált az 3000X1. Mindenkinek más a tapasztalata, nincs ezzel semmi baj. Az én autómban is volt Mobil 1 ESP. Az LM Toptec 4200 valahogy nekem is hang alapján jobban tetszik. Viszont vizsgálatok alapján tudom, ha a legjobbat akarnám neki adni, Mobil 1 ESP vagy Shell Helix ultra 0w-30.
Faternak meg ott a 20 éves 1.4 vvti corollája, még az olajevős széria. Új kora óta mobil 1 esp, városban van 90% használva. Van 1-1 nyár mennek vele 2-3 ezer km-ert nyaralni, 0 olajfogyasztás, semmi hangja, mint a doxa úgy jár. Olajcserénél olyan az olaj leengedve mint az új.
Valótlanságokat nem kell állítani, hogy 20 éve ugyanaz az ESP és társai. (Nem rád értem).

[ Szerkesztve ]

(#10721) Gyula84 válasza Asbee (#10696) üzenetére


Gyula84
veterán

2018 március akkor még castrol lehetett mert a könyvben is azt ajánlják :D

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#10722) molnarpeter válasza Asbee (#10720) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.9 SDI első tulajnál longlife szervizt kapott, 2 év/50e km max, gyakorlatban 30-40 körül voltak a cserék durván évente, VW506.00 előírás asszem, és 150e km tájékán van az utolsó bejegyzés a könyvben. Nálunk 10 (pár alkalommal gyári előírás szerinti 15) ezres ciklusban van, fapad 505.00 olaj, gyakorlatilag a periódus fele-kétharmada tájékán kér 1 litert. Persze autópályás használat függvénye is, rövid a váltó.

[ Szerkesztve ]

(#10723) Gyöször


Gyöször
senior tag

Na félre az olajtémát :D mondjatok nekem 1.4 2002thalia váltó olajat mennyiséggel. fingom nincs milyen motor de nyilván 16V mert adtak neki 4 liter olajat a forgalmira boltban és kevés lett :-) Sógor kitalálta, hogy én leszek a szerelő és folyik a váltó és nincs is benne elég. Meg lengéscsillapító fék meg ilyenek lesznek. Műszakira. Garázs szélébe találtam egy rekord dot4et az jó lesz? Nem akarja cserélni de átnézéskor megnézték műszerrel, azt mondták vizes. Szemrevételezésre meg egy fos és lepörög a fúrószárról, én kicserélem neki.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#10724) Qru válasza Gyöször (#10723) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

3.4 liter az olajvalaszto alapjan.

#nincsbennetarcsi

(#10725) Gyöször válasza Gyöször (#10723) üzenetére


Gyöször
senior tag

Ja az olajat ők cserélték otthon, én kb fél éve láttam a kocsit, még nincs itt.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#10726) Gyöször válasza Qru (#10724) üzenetére


Gyöször
senior tag

Mi az ami hoz 2002es autót? Nekem a 2008 -2012 est adja a castrol, motul.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#10727) molnarpeter válasza Gyöször (#10723) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nézz be Renault topikba esetleg :R
DOT 4 kiváló, ha a kupakot is 3 vagy 4 szerepel (márpedig az lesz ott szerintem :D).

(#10728) Qru válasza Gyöször (#10726) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Total, hozza pl.

TotalEnergies Traxium GEAR 6 75W-80 - 3.4 liter

#nincsbennetarcsi

(#10729) zeus_2k14


zeus_2k14
senior tag

Sziasztok.

Segítséget, tippet szeretnék kérni.

Adott egy 1.9 PDTDI BXE ( részecskeszűrő nélküli ) VW Jetta , 2007-es. Jelenleg 270.000 Km van benne.
Nálam az autó 2 éve van, még 200.000 km-rel vettem. Előző tulaj valami Shell olajat rakott bele. Én akkor, mikor megvettem Motul olajra váltottam ( Motul Specific VW 505.01 / 502.00 / 505.00 5W-40 <—— erre ) . Mivel jelenleg készlethiányos ez az olaj, elgondolkodtam, hogy váltok esetleg erre az olajra: Q8 5W-40 FORMULA EXCEL 4L.
Az autó 2 évig nálam napi szinten pályázott, most ez már ritka lett, nem megyek már annyit.

Mi a vélemény az olajról? Bele merjem rakni?

Egyéb tippet, véleményt meghallgatok!

Danke :R

(#10730) Qru válasza zeus_2k14 (#10729) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Q8 nem rossz. De nézhetsz bele Shell vagy Mobil olajat vagy LiquiMoly-t ha vmi nívósabbat szeretnél.

#nincsbennetarcsi

(#10731) beci


beci
őstag

Sziasztok.
2,2-es 120 kw-os dízel mazda 6-ba keresnék pár dolgot.
2011-es évjárat.

-olaj
-olajszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
-üzemanyagszűrő

Olajból Mazda original dpf 5w30 at fogok venni, olajszűrőből Mann filter w811/80 szűrőt.
A többihez kérnék segítséget.
Köszönöm.

Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....

(#10732) Qru válasza beci (#10731) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A tobbi szurobol is vehetsz Mann-t nyugodtan. :K

#nincsbennetarcsi

(#10733) troll81


troll81
addikt

Sziasztok.

Nem találtam másik topikot az adott témában.

Váltóolajat keresek Ford Focus St Mk2 be.

Kapja a speert és nem tudom határoz e valamit a gyári előírások miatt.
Vagy édes mindegy ha gyári olaj milyen differenciál van benne?

Köszönöm a segítséget

(#10734) molnarpeter válasza troll81 (#10733) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Torsen/lamellás?

(#10735) troll81 válasza molnarpeter (#10734) üzenetére


troll81
addikt

Torsen,mert kemény vagyok :D

(#10736) molnarpeter válasza troll81 (#10735) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mi a gyári előírás, milyen olaj van most pontosan? Lehet igényelné pl GL5-öt, de gyártó (Quaife?) felé is körül lehetne nézni, hátha írnak valahol valami okosat. [link] meg is van, lényegében nem kér eltérőt.

(#10737) Qru válasza troll81 (#10733) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Motul Gear300.

#nincsbennetarcsi

(#10738) troll81 válasza molnarpeter (#10736) üzenetére


troll81
addikt

szia elvileg [link] difi [link]

(#10739) molnarpeter válasza troll81 (#10738) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Linkelt márkától létezik ahogy nézem majdnem ugyanez, ami teljesíti a GL5-öt is, de egyben GL4/75W80/M2C200-D2 tehát gyárinak is megfelel [link] GL5 miatt nagyobb nyomaték alatt is jól kellene viselkednie, összességében többet tud, de gyárihoz nagyon közel marad, szinkront nem eszi meg mint egy sima “csak” GL5 esetén, stb. De ez csak papírforma, fórumokat nézve 75W90 és Gear300 terén vannak pozitív tapasztalatok [link]

[ Szerkesztve ]

(#10740) troll81 válasza molnarpeter (#10739) üzenetére


troll81
addikt

akkor akar eredeti olaj vagy a motul is mehetne?
nyomaték van bőven pluss olvasok még kicsit :R köszönöm

iletve [link] ezt ajánlották

[ Szerkesztve ]

(#10741) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

olaj ACEA vonalon kellene kis segítség Az alany egy Kia Venga 1.6 benzín. Nincs DPF. MPI nem direkt befecskendezős. A motor uaz volt 2019ben mint 2009ben.

ACEA vonalon madness van:
gépkönyv (2009es 2019es vengahoz is azt adták)
For Europe
API Service SL or SM, ACEA A3 or above*4
Except Europe
API Service SM*3, ILSAC GF-4 or above

Kia Honlap 3 olajat dob fel. [link]
"védelem" 5W-30 A5/B5
"teljesítmény" 5w-30 A3/B4
"teljesítmény+védelem" 0W30 C2

Itt bejön a képbe az is, hogy egy 2009es A3 az nem ugyanaz mint egy 2023as A3... és nekem az annyira nem jön össze, hogy mehet bele A3, A5, B4, B5 és C2 is.

btw viszkozitásra 2009es manual 5w20tól (kivéve middle east) 5W40ig ír mindent. Ez tiszta egy 0W30al nem lehet mellé lőni.

Szívem szerint vennék bele egy 0W30as SPt de az 99%ban C2 amit ír honlap de "nekem az annyira nem jön össze, hogy mehet bele A3, A5, B4, B5 és C2 is."

Ha valaki segítene kibogozni, mi mehet bele mert 14év historikus ACEAhoz nem értek.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#10742) Qru válasza Dare2Live (#10741) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szinten zenesz?! Ugyanez vergodtem vegig csak egy benzines Subaruval. Vegul erre jutottam:

Tavolkeleti auto engedd el az ACEA minositest, azt csak kb muszajbol irjak bele a kezelesibe az EU-s forgalmazas miatt.
API, ILSAC legyen teljesitve es a viszkozitas. A tobbi nem erdekes. Sok-sok evig hasznaltam C2/C3 olajjal semmi baja.

Ha nagyon szurja a szemed a C-s szabvany akkor Motul Eco-Lite pl.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#10743) TommyY2


TommyY2
tag

Sziasztok!

Véletlenül találtam egy cikket (igaz, hogy 2020-as), ami teljesen felboritja az eddigi elképzeléseket.

95-öst, vagy 100-as benzint tankoljunk? [link]

Mit szóltok hozzá?

TommyY

(#10744) pepucs válasza TommyY2 (#10743) üzenetére


pepucs
tag

Kicsit, marketing szagú nekem. A 100-as rÓóÓsZ, használj 95-öst és tegyél bele spurit mer' az majd jó lesz.

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#10745) csiga8 válasza TommyY2 (#10743) üzenetére


csiga8
senior tag

Nem olvastam végig, megnézem ki írta. Farkas Kálmán, a Spuri megalkotója.
Így nem is fogom végig olvasni. :)

Ettől függetlenúl a Spuri nem rossz, a 100-as Etanol mentes benzin ( OMV-t használok) meg még jobb. :)

Kisgépbe meg kifeejezetten csak a 100-as benzin a jó, ha hosszútávra tervezel a géppel.

(#10746) TommyY2 válasza csiga8 (#10745) üzenetére


TommyY2
tag

"Ettől függetlenúl a Spuri nem rossz, a 100-as Etanol mentes benzin ( OMV-t használok) meg még jobb."

Hajszálra ugyan így gondoltam eddig én is, de a cikkben leirja az égési folyamatokat (95 és 100 esetén is) és azt, hogy a 100-as benzin túlhevülést, szelep és injektor beégést okoz, valamint a katalizátor túlterhelését, stb.

Amíg 530Ft körül volt a 100-as benzin, én is csak OMV 100-ast tankoltam (a 20 éves autónkba meg főleg, mivel abban elvileg nem etanol van), most meg kijárok tankolni a horvátokhoz, ott E5-ös a 95-ös benzin, kB. 530Ft-ba kerül.

TommyY

(#10747) Asbee válasza TommyY2 (#10746) üzenetére


Asbee
veterán

~40 ezer km-en át csak 100-ast tankoltam, vegyesen mol és omv. Minden felhasználás volt bőven. Mikor a motorfelújítást készült, igaz egy mai szemmel már ős 1.6 bse motor, néztük a szelepeket, mondta szerelő barátom is, hogy gyönyörű szép tiszták a szelepek, semmi rendellenes égés és egyéb nem volt rajtuk, csak az olajfogyi miatt egy kis kox. Nem is kellett volna cserélni.
Az injektorok is szép tiszták voltak, még pucolva sem lettek semmilyen szinten, mentek vissza ahogy voltak.
Marketing szöveg.

[ Szerkesztve ]

(#10748) Qru válasza TommyY2 (#10743) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Marketing bullshit nagyreszt.

100-as tobb hot termel de ekkora tures boven van a motorokban. Meg a 105-108-as oktannak megfelelo autogazzal sincs bajuk.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#10749) bul07 válasza TommyY2 (#10743) üzenetére


bul07
nagyúr

Akkor kell 100-ast tankolni, ha pont beleesik az autó hogy nem szereti a 10% bioetanolt ami kárt is tehet, de erről van lista mely régi autók érintettek

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#10750) Lauda


Lauda
félisten

Látom a mann filter szűrőknél egyre jobban terjed a bosniai gyártású. Levegő és pollenszűrőben is találkoztatok már vele? A bárdinál még azt írja gyártási helynek (a levegő és pollenszűrőmnél), hogy németország, persze ez lehet nem jelent semmit. Ettől még a szűrő lehet bosniai. Mondjuk max nem hozom el, más gond nem érhet. Nem tudom miben bízhatna manapság az ember. A mann filter egy stabil minőséget hozott, ha azt vásárolta az ember, nyugodt lehetett, hogy az egyik legjobb minőséget kapja.

Persze aztán lehet csak mi kombináljuk ezt túl, mert a mann filter pontosan ugyanazt a minőséget gyártja mindenhol (elvileg így kellene lennie). :F

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.