Az Ego motorban észlelhető probléma teljesen más. Az attól következik be, mert a hardvert túlterheli a játék. Azért alakult ez ki, mert az Ego motort teljesen Radeonra írták, ahol a VGA-k hardveres védelemmel rendelkeznek a túlterhelés ellen, így ez a probléma nem tud rajtuk kijönni. Ha a kód túlterheli őket (márpedig azokat is túlterheli), akkor a hardver gondoskodik arról, hogy ne történjen crash. Az NV-nek ezt szoftveresen kell korrigálni, de nyilván az összes termékre lehetetlen jó megoldást alkotni, mert ha tulságosan visszafogják a hardvert, akkor sokat vesztenek a tesztekben. A dolog egyébként a Furmarkhoz hasonló, csak kíméletesebb formában.
A mostani hibát szerintem az okozza, hogy a 2D órajelváltások nagyon gyorsak. A GeForce eleve nagyon alacsony 2D-s órajeleket alkalmaz, és ez nagyon megterhelő. A GPU-k úgy vannak specifikálva, hogy ha egy órajelváltás történik, akkor az minimum 20 másodpercig nem változhat. Ez abból adódik, hogy nagyon nehéz stabilan 1000+ MHz-eket ugráltatni egy terméken, így kell valami kompromisszum. Az új driverek ezt a 20 másodperces limitet csökkentik, mert egyre több netes tartalmat gyorsít a GPU-val, és az bizony meglátszik az üzemidőben, ha egy 3D-re váltás minimum 20 másodpercig él, miközben a terhelés esetleg megszűnik 1-2 másodpercen belül, vagy szimplán nincs szükség 3D-s órajelekre.
Az AMD például nem alkalmaz annyira alacsony 2D-s órajeleket, pedig megtehetnék, csak jobbnak látták, ha a GPU másodpercenként képes órajelet váltani, így a terhelés megváltozására nagyon gyorsan lehet reagálni.
Mindkettőnek van pró és kontra oldala. Az NV az alacsony órajelből sokat nyer, de csínján kell bánni a váltásokkal. Az AMD nyerhetne többet is a fogyasztáscsökkenésnél, de inkább engednek valamennyit, hogy a hardver gyorsan reagálhasson a körülményekre. Emellett a nagyon alacsony órajel a DPC késleltetésre sincs minden konfigurációban jó hatással. [link] - Ezzel már évek óta küzd pár felhasználó, de az NV nem tud vele mit kezdeni, mert az alacsony órajelszint okozza. [link]
Az ehhez hasonló hibák többsége konfigurációhoz kötött, de az NV-nek az extrém alacsony órajelek miatt nagyon nehéz dolga van, mert számos körülmény alatt nem teljesít úgy a kártya, ahogy illene. Ettől függetlenül meghozták a döntést anno, hogy az idle +10-20 watt nem éri meg, így felvállalták az extrém alacsony órajeleket a velejáró apróbb gondokkal együtt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.