- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
fpatrik17
senior tag
Üdv!
Van egy 2006-os 1.4 Nissan Note-om. Érdeklődni szeretnék, hogy a szervízperiódusokról, kötelező szervízekről hol találok információt? Egyedül olaj/szűrő cserére szoktam figyelni többit ismerős szerelő szokta évente átnézni, de szeretném tudni a gyártói előírásokat. Tudnátok ilyenben segíteni? Köszönöm!
-
konyi79
addikt
Na meglett, hátha később más is keresi: Először töröld a hibakódokat, ha lehet. Utána tanítsd fel a gázpedál 0 állását: 2s gyújtás, 10s szünet, 2s gyújtás, 10s szünet. Következő, az alapjárat: Gyújtás rá, 3s vár. 5s-en belül 5x lenyomni a gázpedált, majd várni 7s. Lenyomni padlóig a gázpedált, és várni 20s, ekkor kb elkezd villogni a check engine. Amikor folyamatosan világít, elengedheted a gázpedált, és indítsd be az autót. Ekkor feltanul az alapjárati motor 700RPM-re.
#alapjárat, tanít, fojtószelep
-
konyi79
addikt
Valaki nem tudja, hogy lehet alaphelyzetbe hozni \tanítani az alapjáratot fojtószelep tisztítás után? köszi!
-
goldon
újonc
Sziasztok!
Valaki találkozott már olyan hibával, hogy az autó csak hidegen nem indul el? Illetve csak sok indítgatás után...
,A/C cserélve, gyertya csere, rotor csere, üzemanyagszűrő csere...stb. Semmi hibakód nem olvasható ki..
Nissan Almera N15 1,4 1999A jótanácsok nagyon jól jönnének..
-
rup1u5
nagyúr
Látom ez a topik döglött.
Mondjuk 12 évvel ezelőtt sem volt pörgős. -
Firstaye
tag
Ezt a mondatot le tudnád írni, úgy hogy értelme is legyen?
Most a 2017-es frissített kiadás 1,2-es motorjának nincs baja, vagy általában az 1,2-esnek?
A j11 megélt jópár frissítést, nem a klasszikus modellciklusa van, amelyben 1 ráncfelvarrást él át az adott modell.
Csak keressen rá bárki az 1 2 dig-t problems vagy tce keresőszavakra, és látja, hogy nem a legjobban sikerült széria. Amúgy ha ugyan ez a csomag van Renault Kadjar néven, amelynek a beltere valszeg igényesebb, és a magyar piac francia árazása miatt olcsóbb is a hasonló Nissanoknál. -
rup1u5
nagyúr
Sziasztok!
Van itt 2005-2006 Primera P12 1.8 tulaj?
Érdekelnének tapasztalatok. Egy kombival szemezek. -
Firstaye
tag
A 2012-es még lehet j10 illetve 13-tól már j11.
Nekünk a családban van egy 12-es 1,6 dci. A belseje kicsit hitvány, picit zörög is, de aki japán vonalról érkezik annak nem lehet nagy probléma, de egy 2000-es évekbeli franciától visszalépés. A zajszigetelése nem olyan rossz. A futóműve - lévén még első suv generáció - elég buta, elpattog stb. A hátsó segédalváz (vagy mi a neve) szeret rohadni, erre figyelni kell. Ami a hátránya, hogy dög nehéz, 1,6 dci-vel sem megy túl jól és fogyaszt is, mondjuk a francia 1,5 dci ebből a szempontból jobb. A benzinesekkel ez a generáció elég torkos lehet. Az 1,6-os ereje valszeg elég városban, de autópályán nem lesz halk.
A következő széria 1,2 turbós motorja nem áll jó hírben, én kerülném. Amúgy ha konkrét példány van kiszemelve, akkor a motorról, hajtásról érdemes a renault topikban kérdezni, mivel van átfedés.
Én a városban lehet néznék egy jazzt, vagy priust, pl előbbiben sem kell túl mélyre ülni, lévén a tank az ülés alatt. Ha nem a japán dacia mint márka a preferencia, én néznék mást típust, bár benzines vonalon nem jut eszembe tuti tipp ebből az évjáratból suv vonalon. -
Dan-szan
senior tag
Szia.
Konkrét kérdést még nem igazán tudok,azért vártam volna a tapasztalatokat .
De próbáljuk meg. Az évjárat tekintetében 2012-től kezdtem nézegetni,csak benzines . Évjárat szinten melyik az ahol már kijavították az első szériákra jellemző hibákat, vagy melyiket érdemes elkerülni?
Melyik motorral az ajánlott? 1.6-t olvastam, hogy az jobb választásnak tűnik esetleg. A többivel mi a gond,miért nem ajánlott?
Automata vs kézi váltó? Erről semmit sem tudok.
Szinte teljesen városi közlekedés, a szokásos többször- rövid távok, ami a használatot illeti.leslieke : Köszi
-
leslieke
Jómunkásember
válasz
Dan-szan #379 üzenetére
Nekem 2017-es 1.2 QQ van, motor rendben, 90e km van benne. Mediapadot cserélték gariban, mert le-le fagyott párszor. Akksit a Start-Stop rendszer használata megeszi, nekem azt is gariban cserélték, azóta kikapcsolom. Napi 80 km-t megyek vele átlagban. Kb. fele-fele arányban város és pálya, így a fogyasztás 7 liter körül van, de mindenhol a maximumhoz közel autózom, azaz 110-es úton 125 körül megyek.
Voltunk vele jópár hosszú úton is, 4-5 órát sem kényelmetlen ülni benne.
Három fős a család, nekünk ideális, jól elférünk benne. -
Dan-szan
senior tag
Sziasztok.
Ennyire kevés a Nissan tulaj,hogy lassan 2 hónapja nincs hozzászólás..? Vagy ez azt jelenti nincs gond az autókkal (ez jobban tetszene) ?
Pedig segítségre lenne szükségem. A kiszemeltem Qashqai (benzines) . Minden információt legyen az negatív vagy pozitív várok amit tudni érdemes vagy kell az autóról
.
-
konyi79
addikt
válasz
BlacKSouL #377 üzenetére
Elvileg nem.
Inkább a légszűrő csere közben ott az alapjárati léptetőmotor, vagy légtömegmérő környékén babrálhatott el valamit.
Ellenben a békamicránál a gyertyával óvatosan, pont a gyenge pontja, tökéletes legyen benne. Ha nem jó az égés, a katalizátort kinyírja, az EGR-en keresztül az égéstérbe visszajutó kerámiapor pedig kinyírja a motort. -
BlacKSouL
addikt
Ismerősnek békaszem Micrában gyertyát, olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt cserélt a szerelő, azóta 1800 az alapjárat. Ezek bármelyike okozhatja? Pl. túl magas hőértékű gyertya?
-
moleculez
veterán
válasz
leslieke #374 üzenetére
Amúgy annak ellenére, hogy tank, a következő Qashqai lesz
Ja, mondjuk 2.5 év alatt egy akksicsere annyira nem rossz, a benzinen még akkor is spóroltál (persze ez felhasználó függő), a károsanyag kibocsátást (ami pénzben nehezen mérhető), nem beszélve. Én 1.6 benzinről (Note 2009) váltottam 1.2 -re (Pulsar 2017), és érezhetően kevesebbet tankolok, havonta egy tankkal kevesebb. Összeadtam, múltkor, 3 órás munka alatt 20 percet állt a motor S/S-ban. És ez csak egy nap. -
moleculez
veterán
Sziasztok! 2017 Pulsar tulaj vagyok. A start/stop elég esetlegesen működik. Megállok egy hosszú pirosnál, motor vagy kikapcsol vagy nem. (Ugye ha ez be van kapcsolva, akkor a motor leáll, ha felemelem a fekrol a lábam akkor indul). Gondolom az akksi töltöttséggel függhet össze, mert ha megy a klíma/fűtés akkor szinte soha nem áll le, előnyben részesíti az indítást, hogy arra legyen szufla. Ez igy normális, vagy az akksi gyengélkedik ilyenkor, és egy egészséges akksival ennek nem így kéne kinézni?
-
Jakab66[hun]
senior tag
Sziasztok!
Párom autójában szeretnék hátsó fékeket illetve izzítógyertyákat cserélni. Tudnátok egy pici segítséget adni az alkatrész rendeléshez?
Egy Nissan Almera az autó, 2000-es évjárat 2.2Di motorral.
A fékeket összeválogattam, kíváncsi lennék van-e valakinek tapasztalata ezzel a márkával:Az izzítógyertyával kapcsolatban pedig több méret is megtalálható ehhez a típushoz. (177.8mm, 179mm, 180.1mm, M10x1.25, meg M10x1) szerintetek melyik a megfelelő?
-
konyi79
addikt
Legyen igazad, nekem mind1.
Nálam abból az időből a jó futómű a Focus. Mert akkor már létezett olyan is.
Ezzel együtt nem azt mondtam, az Almera futóműve rossz, szerintem lágy. Azt se mondtam, hogy rossz az úttartása, azt mondtam, hogy jól nyeli az úthibákat, mondjuk egy Astrához mérten.. Mondjuk ez is relatív, mert az N16 hátuljában egy vasdarab van csak nehezéknek a kettővel előtti N14 független felfüggesztéséhez képest. Ahogy ahhoz képest mondtam a motort is, hogy fele annyit se bír. -
vzsryl
nagyúr
Tökéletes állapotban van az enyémben, pár havonta átnézetem a fékekkel együtt.
Ehhez még hozzájön az is, hogy mindenhol az én véleményemmel egybehangzó állítást olvasok (népítélet, autonavigator, régi tesztek stb.). Gyárilag is direkt ilyenre készült. Pontosan a szöges ellentéte az állításodnak. Viszont összeszerelésben jobb a Golf 4/G Astrahoz képest, kevésbé nyekereg ugyanannyi idősen és futásteljesítmény mellett, sőt a motorja is kellemesebben ketyereg alacsony fordulatszámon. -
konyi79
addikt
Ha olyat nézel, amiben normális állapotban van a lengéscsillapító, és vele egykorú Astrához vagy Golfhoz nézed, akkor igen. Persze ha egy mai SUV-hoz, akkor nem.
Az is igaz, a facelift után kicsivel keményebb lett ez is. Ahogy valamivel erősebb is, de ez inkább csak a fogyasztásán látszik. A facelift előtti kifejezetten takarékos országúton és pályán a hosszú váltójával, de ez is a saját generációjára értve. -
vzsryl
nagyúr
válasz
Scrake^;DD #362 üzenetére
Ez borzasztó naiv felfogás. Anno kutyának se kellett újonnan, így használtan sincs értéke. Ugyanígy járt a Lancer is, pedig annak elég komoly brandértéke volt.
Amúgy az Almera az 1.5-ös benzin motorral megbízható és egyszerű konstrukció, viszont alul nagyon lusta a hosszú váltó miatt, a fogyasztása mégis magas. Olajcserére oda kell figyelni, mert én már hiába cserélgetem max 10k km-enként, az előző tulaj elvileg 15-ös intervallumot tartott, de városban használta, és emiatt zabálja is az olajat. A lánc kb. 200k km-t bír, az enyém 193k-val még első láncos.
A futómű feszes, tehát az úttartással nincs gond, de a vesét hajlamos szétverni.konyi79: “A fútómű lágy, újhiba elnyelő képessége átlag feletti.”
Ültél már Almerában? -
konyi79
addikt
válasz
Scrake^;DD #362 üzenetére
Nem rossz autó, de semmi pertizs nincs mögötte.
Pont a Nissan bukdácsolása idején született mostohagyerek, Renault nyomásra meg eléggé megvágták a fejlesztési költségeket, még motorból is a rosszabbik 1,5-ös jött európába. A Renault-Nissan megállapodás értelmében a Nissan Európában a C és D szegmenst átengedte a Renaultnak. Ezért marad el pár kortárstól a beltér, meg kisség nehéz is lett, ami hatására a hosszú áttételű váltóval a lefojtott motor nem is túl virgonc.
A facelift után kicsit erősebb lett, de fél literrel többet is eszik. A faceliftes hátsó lámpa búrája főleg öregedve nagyon sérülékeny, aranyáron mérik. Ha egy pici repedés van rajta, a szín miatt csak párban cserélheted, ami százezres tétel.
A QG motorok -japán szemmel, meg az előd GA és SR sorozatok után- eléggé problémásak, a vezérműlánc hajlamos nyúlni, gyújtótrafó bajok előfordulhatnak. Ennyi idős korára a szelepfedél tömítés alól szinte biztos, hogy van valami olajosodás. Nagyon fontos az előélete, ha nem volt neki jó gazdája, enni fogja az olajat.
Kormányművet nézd meg, sokszor szivárog az olaj.
A fútómű lágy, újhiba elnyelő képessége átlag feletti. Tartóssága közepes, a régi Almera jobb volt, egy francia szintet hoz kb.
Az 1,5dCi ugye Renault motor, akkoriban még az se volt problémamentes. Megint a szervíz a lényeg. A Delphi befecskendező rettentő érzékeny az üzemanyagra, meg leginkább annak szűrőjére és cseréjére. Ha mindig gyári került bele, sokáig el tud ketyegni vele és marha keveset eszik. Ha utángyártottat raktak bele, egy rossz tankolás elég, hogy kinyírják a rendszert. A 100LE alattiakban nincs kéttömegű.
A 2,2 dCi-t kerüld messzire.
Behozottat messziről kerüld el, zabálni fogja a rozsda.A fapados magyarnál viszont ügyelj arra, a facelift előttiben még ABS sincs.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Scrake^;DD #360 üzenetére
Csúnya.
Szvsz. összességében jobb, mint egy Golf 4, mégis olcsóbb. -
Scrake^;DD
aktív tag
Sziasztok! Nem tudom esetleg van-e Almera guru közöttetek, az lenne a kérdésem, hogy nézegetem most az Almerákat 1.5 benzin ilyen 2002-2005 évjáratig és azt veszem észre, hogy nagyon olcsón kínálják őket. Van valami a háttérben?
-
ClunkyChip
csendes tag
Sziasztok! Olyan embert keresnék, akinek van R32-es Skylilne-ja, és vállalna egy kis élményautóztatást. Egy barátomnak gondoltam ajándékba, mert oda vanaz R32-ért. Ha netán ismersz olyat akinek van R32-je és vállalná a dolgot, légyszi írj.
-
Némo69
friss újonc
válasz
leslieke #326 üzenetére
Én azt vettem észre, hogy két különböző fogyasztása van télen és nyáron! Télen képes brutál 9 - 10 L -es fogyasztásra is míg nyáron volt, hogy 4,7 Literes fogyasztást is képes volt produkálni. 1170 km -ert mentem el egy tank benzinnel.
A nyári átlag a 6 - 7 liter. Idén megjártuk görögöt 4 fő + tetőbox és 7.4 lett az átlag. A Görög határnál kellett csak tankolni (Macedon olcsóbb benzin végett) de akkor is volt még több mint 10 liter a tankban! -
vecseii
friss újonc
Sziasztok! Tudna valaki segíteni?! Vásároltam a napokban egy Nissan pickup-ot 2005 gyártmányú. Sajnos az udvaron elromlott álló helyzetében. A sárga izzógyertya jel nem alszik ki és nem indul az autó. Egy kapcsolási rajz kellene nekem, vagy hasznos tanács mitévő legyek. Az izzítórelé nem kap testet így az nem húz be aztán az izzógyertyák sem kapnak feszültséget. Meg a fene sem tudja mi lehet a baja, de ezt sikerült kiderítenem, valamint, hogy 1 db izzógyertya nem jó. Valami javítási kézikönyv is jól jönne de nem találok sehol a neten ilyet. vagy olyan linket, ha tud valaki ahol foglalkoznak ezzel a típussal megköszönném!
-
konyi79
addikt
válasz
mrbarbrady #350 üzenetére
Szia,
megbízható helyről származó rendesen karbantartott nem túl sokat futott példányt keress.
Ez már nem a régi vasdarab, érzékeny a motorolajra, elég drága való bele.
Kipufogó ne legyen nagyon kokszos, figyelj oda a nyúlványokra stb.
Németből behozottat kerüld. Ha lehet Magyarországi, kevés sérüléssel. Akkor nem fog rohadni.
Csodát ne várj, elég vérszegényen veszi a lapot a faceliftes motorok nagyon le vannak fojtva, pörgetve a hangja is kellemetlen.
Felszereltségre figyelj, elég gagyi a fapados kárpit, meg nem is olyan tartós. Meg abban a hátsó üléssor se tologatható stb.. -
konyi79
addikt
válasz
kissdvid01 #349 üzenetére
Szia,
annál még nem kerestem épp, de nagyjából minden korabeli Nissannál a szellőző motorra felcsavarozva alulról, a kesztyűtartó mögött.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Yettel topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude 7420 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" 4K I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! Beszámítás! Intel Core i9 13900K 24 mag 32 szál processzor garanciával működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest