Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Társadalom, közélet  »  BKV topik

Hozzászólások

(#401) tomazin válasza sasa311 (#399) üzenetére


tomazin
veterán

De szted ezt az átlag bunkó paraszt felfogja?Mikor arra veri magát,hogy ő már 20éve bérlet nélkül utazik,és én még akkor meg sem születtem,mikor ő már bliccelt..magyarázd meg neki.

A bérletvásárlás meg olyan dolog,h mikor felkerültem bp-re 1600volt asszem a bérlet,most meg már majd' a duplája.Hát lehet meggondolom vegyek-e,de sok kollégista nem gondolkozik rajta,mert egyértelmű:Nincs már rá pénze.És ezek nem eliszom stb. emberek... :(

(#402) tomazin válasza V.Stryker (#400) üzenetére


tomazin
veterán

BKV monopol helyzetben van
Hát elég vicces lenne,ha mondjuk Te személy szerint állnál a megállóban,és jönne az X társaság 50es busza majd az Y-é...ezt nem lehet csak így megoldani,hogy 1 van,és kész.

(#403) V.Stryker válasza tomazin (#402) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Ezt hogy érted? : Hát lehet meggondolom vegyek-e,de sok kollégista nem gondolkozik rajta,mert egyértelmű:Nincs már rá pénze.És ezek nem eliszom stb. emberek...

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#404) Jester01 válasza tomazin (#402) üzenetére


Jester01
veterán

Pedig régebben volt több közlekedési társaság Budapesten.

Jester

(#405) tomazin válasza V.Stryker (#403) üzenetére


tomazin
veterán

Lehet én sem fogok venni,mert már eléri azt az árat,amikor már úgy döntök,hogy nem alszok reggel a buszon,hanem ellenőrt vizslatok.
A kollégiumomban lakó emberkék közül sokan vannak úgy,hogy nincs pénzük rá.Mondjuk ők már mióta itt vannak pesten nem vesznek,mert a koli-nak az ára is megterheli a családjukat.Azaz nagyjarészt nem azért nem vesznek,mert a bérletpénzt,amit (ha) kapnak elverik baromságra,hanem,mert eccerűen nincs.

Jester:Erről nem tudtam,de logikusan belegondolva sztem nem lenne értelme több társaságnak...de ha neked erről más a véleményed szívesen meghallgatom :U

[Szerkesztve]

(#406) Jester01 válasza tomazin (#405) üzenetére


Jester01
veterán

Annak lenne értelme ha a vonalakat szétosztanák. Mondjuk évente valami felmérés alapján megállapítanák, hogy melyik társasággal mennyire elégedettek az emberek és azoknak több vonalat adni. Persze ezt így nem lehet kivitelezni. :B

Jester

(#407) tildy válasza V.Stryker (#374) üzenetére


tildy
nagyúr

KB az emberek 40% bliccel.
Mellesleg hovatovább velem még sosem bunkóskodtak az ellenőrök, nem ráncigálak satöbbi.Mindemellet naponta 2 órát töltök bkv-n(2 átszállás!! ), és egy kezemen meg tudom számolni, hogy egy hónap alatt hányszor volt orrfacsaró bűz valamelyik járművükön. Szóval szerintem a hiba nem biztos , hogy az én készülékemben van.

[Szerkesztve]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#408) tomazin válasza Jester01 (#406) üzenetére


tomazin
veterán

ez jó esetben megint monopolitást eredményezne.Viszont megnőne a csalás lehetősége,meg a kiadás is,mert több cég több könyvelés,etc.És valszeg megbeszélt árak lennének. :U

(#409) tomazin válasza tildy (#407) üzenetére


tomazin
veterán

lásd pl. a mávos csak jeggyel léphetsz be a peronra...mondjuk ki tudja mi igaz abból is,hogy ennyi meg ennyivel lett több a bevétel :F

(#410) tildy


tildy
nagyúr

v. stryker: nagyon nicns igazad, a távoktatásos bérlet esetén. Arra még a volánnál sem kapsz egy kanyi kedvezményt se, miért várod el , hogy a bkvtól kapj?! A szabály az szabály én is nyeltem, mikor a levelezős diákomra nem fogadták el a bérletem. MEg fizettem mitn a köles, de nem pofáztam.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#411) V.Stryker válasza tildy (#410) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Én nem mondom,hogy nincs igazad,de külömbözőek vagyunk. Van aki nyel és fizet. Más meg nem. Én úgy voltam, hogy vettem a diákbérletet, csak vettem és amikor folyamatosan megb@sztak érte, akkor mondtam, hogy oké, akkor ezt sem veszem meg. Mert egyetlen egy irritáló van a dologban, hogy engem, akinek legalább az megvolt, mindenképpen meg akar büntetni, de azt amelyik elmegy mellette vagy fellöki vagy ne soroljam és etnikai hovatartozzásukat ne firtassam, azokkal meg nem tudnak csinálni semmit és gondolom ezért próbálnak meg mindenkit megböntetni,akinek egy kis szándékos melléfogása is van, hogy az ott kiesett büntiket behozzák.

[Szerkesztve]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#412) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Mielőtt végleg bitófára itélnétek a lógás miatt, hadd tegyek hozzá annyit, hogy nemrégiben én voltam az aki felkerestem a BKV-t, hogy az elmúlt pár évben megbüntettek és mivel egy rohad levelet nem kaptam vagy felszólítást(ezt mondjuk nem értem,hgoy miért nem,pedig jó címet adtam meg, vagyis a személyimet adtam oda neki) és hogy szeretném, ha a köztünk lévő anyagi dolgokat rendeznénk. Szóval azért amit lógtam, azt most szép lassan kifizetem, mert voltak olyan kedvesek és adtak részletfizetést.

[Szerkesztve]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#413) sasa311 válasza tomazin (#401) üzenetére


sasa311
veterán

Nem, valószínűleg nem fogja fel. De próbálkozni szabad :)

Nemtudom mikor kerültél fel pestre, meg arra sem emékszem már, hogy mikor volt ezerhat a bérlet. De arra emlékszem, hogy pár éve még ~100 forint volt egy kiló kenyér, most ~180. Nem a bérletár nő drasztikusan, az életszínvonal esik.
Azt meg értem én, hogy vannak, akik kényszerből bliccelnek, mert egyszerűen már nem fér bele pl. a koleszosnak a bérlet, de:
- Általában ők ezt szégyellik, nem büszkék rá és főként nem hencegnek vele, hogy b@meg én már X éve bérlet nélkül járok mert csak és kapják be.
- Ők nem küldik el az őseibe fennhangon az ellenőrt, mikor az a bérletüket meri kérni (micsoda pofátlanság mi?) hanem inkább csöndben megbújnak a sarokban / leszállnak gyorsan stb..
- És talán a legfontosabb amikor lesz rá akkor meg fogják venni a bérletet.

Az általános paraszt meg szörnyen büszke rá, hogy ''aköcsögellenőr az aztán mit képzel'':
- hogy mer személyit kérni tőlem?
- egyáltalán hogy meri a jegyemet kérni tőlem?!
- sőt, hogy van pofája megfogni mondjuk a karomat vagy beszólni ha bunkó módon meg sem állok az ellenőrzésnél...
- meg egyébként is minek bérlet? szar a BKV, szar a színvonala, meg úgy alles cuzamen. meg még gonosz mód monopol is / itt jegyezném meg, hogy a BKV mint személyszállító vállalat egyáltalán nem monopol, millió egyéb személyszállító cég van csak budapesten, úgy hívják őket, hogy taxi ill. sofőrszolgálat/, sőt büdös is van rajta meg tömött. De azért használom, mert ócsó (főleg úgy, ha nem fizetek érte semmit) meg amúgy is ki vagyok én, hogy gyalog járjak? :U

A javaslatom, hogy takarodjon el mindenki a BKV-ról aki úgy érzi színvonaltalan és ezért nem vesz jegyet. Mindjárt 40%-al kevesebb utas lesz ugyan annyi bevétel mellett. Nekem komfortosabb lesz, az biztos. Ellenőr is kevesebb kell majd, meg biztonsági őr is (kétlem azok basznák szét a buszt / trolit / villamost / buszmegállót akik havonta veszik a bérletet), és úgy összességében tisztább, kényelmesebb és jobb lesz a tömegközlekedés. éljen!


V.Stryker:
Ezt becsülöm benned, hogy legalább a büntetésekhez adtad a neved és befizeted őket

[Szerkesztve]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#414) Vandit. válasza Zewa (#396) üzenetére


Vandit.
addikt

Na igen.a sok szegény nyugdíjas.persze hogy utazgatnak,van idejük és fizetniük sem kell.ez vicc.a 3 gyerekes nagycsaládos meg vegye a bérletet+ a tanuló akinek nem biztos hogy van keresete.

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#415) Palkó válasza Vandit. (#414) üzenetére


Palkó
tag

Az a ''sok szegény nyugdíjas'' végigdolgozta ám az életét, ők építették fel ezt az országot, ahol Te most nagy arccal flangálsz.....

Annyi mindenhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít...

(#416) Vandit. válasza Palkó (#415) üzenetére


Vandit.
addikt

Ó,hát persze :C :REz tetszik.Kiragodk 3 szót és sarkítok.a többit miért nem kommentálod?

[Szerkesztve]

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#417) Palkó válasza Vandit. (#416) üzenetére


Palkó
tag

''...van idejük, és fizetniük sem kell...''
Legyen neked is ilyen jó dolgod, mint nekik !
Egyébként valóban sok szemétség van a tömegközlekedés körül, de ugye Te sem gondolod komolyan, hogy a nyugdíjasok megvámolása fellendítené az ágazatot?

Annyi mindenhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít...

(#418) Vandit. válasza Palkó (#417) üzenetére


Vandit.
addikt

nem gondolom,viszont ők ugyanúgy +vehetnék a nyugdíjas bérletet,mint ahogy a diákok is +veszik.elég sok pluszbevétel bejönne belőle.igenis töröljék el a 65 év feletti ingyen utazást.akkor minek van nyugdíjas bérlet?akkor a diákoknak is legyen ingyenes,mert nincs keresetük.

[Szerkesztve]

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#419) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Szerintem nem lenne rossz megoldás, hogy esetleges bevezessenek egy olyant, mint a gázártámogatás.(tudom,hülye példa). De a lényeg,hogy ha rászorult vagy és ezt igazolni is tudod, akkor a felnőtt bérletből engednének valamennyit. És merek fogadni rá, hogy ezzel sokan élnének is(azzal,hogy jogosan vagy nem, nem foglalkozom most),de sokan akik lógnak,mert nem tudják megfizetni, azok valószínűleg élnének a lehetőséggel. És ha megkapják 5000-ért a bérletet, akkor valószínűleg már többen megvennék. És ez talán jobb, mintha egyáltalán semmit nem vesznek meg.

Pl. Én keresek netto 67.000Ft-t, albérletben lakom és távoktatásos fősulira járok. Távoktatásos diákra nem vehetek diákbérletet.Viszont 5000 forintért megvenném,akárhogyan is. De ez a 8000 forint sok, nekem sok.Mert amíg nappalis voltam, egyszer sem fordúlt elő,hogy ne legyen bérletem.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#420) sasa311 válasza V.Stryker (#419) üzenetére


sasa311
veterán

csakhogy a gázár az államilag alakított tényező, mint nemzetgazdasági befolyásoló, viszont a BKV egy vállalat, aki mint minden profitmaximalizálásra törekszik (más kérdés, hogy kevés sikerrel)

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#421) V.Stryker válasza sasa311 (#420) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Akkor ilyen alapon mi a f@sz köze van a budapesti önkormányzatnak, ahhoz, hogy milyen diákigazolványra lehet diákbérletet venni és milyenre nem. Ugyanis közlöm veled, hogy a budapesti önkormányzat szabta meg az,hogy csak és kizárólag nappali tagozatos diákigazolványra lehet diákbérletet venni. Mert legalább akkor annyit megtehetnének,hogy azt mondják, hogy a távoktatásos és levelezős hallgatók is megvehetik,amennyiben első alapképzésben vesznek részt és koruk nem haladja meg a 25. életévet. Mi van ebben olyan, ami nem humánus vagy hibás? Elmondom neked, hogy ha csak ennnyit megengednének, már akkor nőne a BKV bevétele. Mert ahogy azt az alábbi hozzászóló is mondta, az egyetemista nem buliból nem veszi meg, hanem mert nincs rá kerete.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#422) dr faustus válasza sasa311 (#420) üzenetére


dr faustus
senior tag

csakhogy a gázár az államilag alakított tényező, mint nemzetgazdasági befolyásoló, viszont a BKV egy vállalat, aki mint minden profitmaximalizálásra törekszik (más kérdés, hogy kevés sikerrel)

Hogy pontosak legyünk, a BKV egy alulfinanszírozott állami vállalat, és ennek megfelelően viselkedik a jegyárak tekintetében és a szolgáltatás színvonalát illetően is.

Warning: Explicit Content

(#423) macskuliusz válasza Vandit. (#418) üzenetére


macskuliusz
csendes tag

Azért a nyugdíjasok ledolgoztak egy életet, a diákok még el se kezdték a melót.
Nézd meg hány diák utazik, és hány 65 év feletti nyugdíjas.
Nem hiszem, hogy a 65 év feletti nyugdíjasok ''hordái''-nak ingyen utaztatása termelte meg a BKV 30 milliárdos hiányát.
Persze ez csak az én véleményem, de én is diák vagyok nem nyugdíjas.

[Szerkesztve]

(#424) ÉM


ÉM
tag

Sziasztok!
Mostanság aki jár az Örs Vezér terén a metrónál, felfigyelhet egy-két dologra a bkv-s biztonsági őröket kapcsolatban. Mégpedig, a jól megszokott bomberdzseki és a majdnem térdig érő (vasalt?) bakancs mellett, egy újabb kiegészítővel lett felszerelve az egyenruha. Ez nem más, mint a gumibot. Hát könyörgöm! Mire föl? Elrettentésnek? Aki nem vesz jegyet,annak odasuhintanak egyet? Az elkapott bliccelőt meg jól megverik vmelyik sarokban?

(#425) Jester01 válasza ÉM (#424) üzenetére


Jester01
veterán

Elvileg nem kifejezetten a bliccelők ellen van a biztonsági őr.

Jester

(#426) Calibos


Calibos
addikt

Melyik európai városban nyereséges a Tömegközlekedés a városokban?

(#427) Jester01 válasza Calibos (#426) üzenetére


Jester01
veterán

Azért nagy T mert nagy a tömeg? :DD

Jester

(#428) macskuliusz válasza ÉM (#424) üzenetére


macskuliusz
csendes tag

A gumibot a csövesek/részegek/kéregetők eltávolítására kell.
A bliccelővel szemben csak a rendőr intézkedhet (verheti meg a sarokban).

(#429) rocket válasza Calibos (#426) üzenetére


rocket
nagyúr

Sehol, egyszeruen nem lehet nyeresegesse tenni onmagaban (kulfoldon is mindenhol az allam segiti ezeket a cegeket az adofizetok penzebol), csak ugy lehetne ha olyan idokozonkent jarnanak a jaratok, hogy mindig tele legyenek, es ehez olyan rendszer kellene amivel minden utast fizetesre lehetne kotelezni, ez meg ugye nem kivitelezheto.
Metroban meglehet csinalni belepteto kapukkal azt, hogy aki utazni akar fizessen, csak ennek a megvalositasi koltsegeit sok evig terhelnek a BKV-t amit nem eppen engedhetnek meg maguknak jelenleg, adofizetok meg mar nem tudnak erre penzt adni.(direkt nem az allam szot hasznaltam).

Persze vannak olyan vonalok, ahol tenyleg szinte mindig minden jarat tele van (nem azert mert 30 percenkent jar :) ), de ezekbol nem lehet ellensulyozni azokat a vonalakat ahol 20-30%-os csak a jarmuvek kihasznaltsaga, es ennek a keves utazonak a nagy resze meg log is raadasul.

[Szerkesztve]

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#430) Calibos válasza Jester01 (#427) üzenetére


Calibos
addikt

:D Jester! tudtam hogy ezt a magas labdát levered

(#431) Calibos válasza macskuliusz (#428) üzenetére


Calibos
addikt

Nem teljesen igy van!
A sarokban, a rendőr és a biztonsági őr együttes erővel gumibotozzák meg az arra méltó civileket! :R


(#432) degu válasza dr faustus (#422) üzenetére


degu
senior tag

csakhogy a gázár az államilag alakított tényező,

Tevedsz! Nem az allam alakitja,hanem a nacik! Az allam csak asszisztal a kifosztasunkhoz! Mit gondolsz miert vettek meg a nemetek a gazt,meg a villanyt? :W :F

[Szerkesztve]

verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga

(#433) macskuliusz válasza Calibos (#431) üzenetére


macskuliusz
csendes tag

Remélem a tanulság mindenki számára egyértelmű: Sohase állj a sarokba!!!!

[Szerkesztve]

(#434) czappa válasza degu (#432) üzenetére


czappa
aktív tag

Ezt a hsz.-t még el kell olvassam párszor, hogy értelmezni tudjam. ;)

(#435) Calibos válasza czappa (#434) üzenetére


Calibos
addikt

pedig egyértelmű!!!
A náci szó nem illik oda.

(#436) V.Stryker válasza czappa (#434) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Most akkor ha a nácik megvették a villanyt meg a gázt, akkor mi kinek fizetjük?vagy lopjuk a náciktól és a mi kormányunknak tömjük a zsebét. Nevetséges. Remélem az illető, maga sem hiszi, amit ír.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#437) degu válasza Calibos (#435) üzenetére


degu
senior tag

Ez egy *humor tortent* /Ha a vh.maitt nem is,de a Gazmuvek,es Elektromos Muvek felvasarlasa miatt...igen! A modszereiket tekintve,amiket volt szerencsem megismerni.ez az analogia remlett fel bennem/
/V.S.-nek sajnos nem tudok segiteni! A problemajaval birkozzon meg egyedul! Nem lesz nehez,ha elolvassa,amit irtam!/

verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga

(#438) Calibos válasza V.Stryker (#436) üzenetére


Calibos
addikt

Kicsit nézzél utána(pontos infom nekem sincs viszont tegnap este erről beszélgettem a szomszédommal aki ugyan ezt mondta,- ellektromos .M).

Szerinted a szarunkat magyar cég tűnteti el? Nem, hanem Veolia waters egy francia cég!

(#439) sasa311 válasza V.Stryker (#421) üzenetére


sasa311
veterán

olyan alapon van köze a bp-i önkormányzatnak, hogy ők (is) pénzelik a BKV-t, mert mint olyan, hogy tömegközelekdés nem lehet nyereséges.
Vagyis látsd át a dolgokat:
Az állam azzal, hogy pénzeli a tömegközlekedést nem veszít pénzt. Vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy jóval nagyobb bevételkiesés lenne, hogyha nem pénzelné. Miért?
Mert ha nincs tömegközlekedés --> az emberek nem mennek dolgozni --> nincs termelés, kakukk - kabát.
Vagyis (most egy hasraütésszerű összeget mondok, nem megkövezni) ha BP város 30 milliárd forintal támogatta a BKV-t azt nyilván azért tették, mert ha nem tették volna és a BKV a járatai felét megszünteti 60 milliárdos állami bevételkiesés következett volna be, ami ugye roszabb, mint a 30.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#440) degu válasza Calibos (#438) üzenetére


degu
senior tag

Ezek a nagy,biztos,fizetos bulik! :W
Ezert volt aljassag,hazaarulas eladni oket,mert futeni,vilagitani,vizet inni,szr*ni mindenkinek muszaly! :Y Senki nem mondhatja azt,hogy akkor nem szr*unk!mert draga...
A BKV-t vajjon miert nem veszik meg a nemetek? Vagy a menhelyeket?,vagy az
egeszsegugyet? :F ;] :(

verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga

(#441) dr faustus válasza degu (#432) üzenetére


dr faustus
senior tag

Nem igazán értem, hogy passzol ez az én hozzászólásomhoz. Csupán a BKV, mint profitmaximalizáló vállalat véleményt próbáltam árnyalni egy kicsit, a gázárról egy szót sem említettem.

Warning: Explicit Content

(#442) Zenty válasza Jester01 (#425) üzenetére


Zenty
őstag

Elméletileg a nálunk szépen elszaparodot benszülötök ellen ,és az utasok védelmére találták kih.
Nah most ezt nem látják el ,mert ahoz már nudlik és gyávák ,hogy a törzsel harcoljanak! Igy szivatják a diákokat ,meg a normal embereket akik néha elvesztik a jegyüket :)

Guild Wars - Zenty a survivor

(#443) degu válasza dr faustus (#441) üzenetére


degu
senior tag

Igazad van! :R De valaki bedobta itt a gazarat is,es igy kanyarodott el a tema!Azert mentem el a *kitero* iranyaba,mert ez a mi eletunk! Fontos,es dontoen befolyasolja az eletunket...a szolgaltatasok altalaban! :R De be is fejezem az Offot! :Y

verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga

(#444) tomazin válasza macskuliusz (#428) üzenetére


tomazin
veterán

és ezt Te el is hiszed...na ne nevettess pls... :(

(#445) tomazin válasza sasa311 (#439) üzenetére


tomazin
veterán

nincs tömegközlekedés --> az emberek nem mennek dolgozni --> nincs termelés
Ez azért elég kemény implikációs lánc...pláne a nincs tömegközlekedésből a nem mennek dolgozni.Mennek azok akkor is ha cigánygyerekek potyognak az égből...ha mást nem kicsi lábukkal,biciklivel,mert ha nem akkro kirúgják őket.Na de ekkor is lesz termelés,mert vesznek fel olyat,aki hajlnadó bejárni.So sztem egy picit gyenge lábakon áll,amit állítasz,de jöhetnek az ellenérvek.
Ha nincs támogatva a bkv,akkor egy idő után elkopik az egész.Nem lesz pénz benzinre,gázolajra vagy ami kell,kevesebb járat lesz,esnek ki a járművek.Ezt egy normális ország nem engedheti meg magának...

(#446) Zenty


Zenty
őstag

MIért nemcsinálják azt ,hogy minden jarmüre 1 ellenőrt legaláb állandoan?
Az állomány szerintem most is meglene rá a költségek meg ugyis elég gázak ez már nem oszt nem szorozzna :D

Guild Wars - Zenty a survivor

(#447) sasa311 válasza tomazin (#445) üzenetére


sasa311
veterán

Ezt annó nekem így tanították közgazdaságtanból és szociológiából is :)
És ezt úgy hidd el, hogyha nem lenne tömegközlekedés, akkor mondjuk az a 1,5 millió ember aki bejár budapestre ill. környékére dolgozni nem tudna bejárni. Vagy bármelyik másik ''csomópontot'' mondhatnám az országban. Vesznek fel helyettük mást? Ki a tökömet vesznek fel ilyen mennyiségű ember helyett?
Akinek van kocsija az nagyrészt így is azzal jár (legalább az állomásig). De vegyünk egy példát:
Ittvan mindjárt Józsi, 30 éves átlagpolgár egy lakással. Józsi bejár Budapestre, a Blaha Lujza térre dolgozni Érdről, mert helyben nincs munka. Keres havonta 110.000 forintot. Ebból elmegy X összes a megélhetésére, megtakarít mondjuk 15-20 ezer forintot havonta.
Hirtelen leáll a tömegközlekedés (mert csak). Mit tesz Józsi ezentúl?
Otthonról a munkahelye mondjuk 25 km, az oda - vissza 50. Gyalog vagy biciklivel ez elég sok, ezt kilőttük. Taxit szintén.
Akkor vegyen Józsi a megtakarított pénzén egy autót. Autó volt y forint, mondjuk a nagymama örökségéből megvette, ne is vegyük számításba. Fogyaszt 8L / 100Km, tehát csak a napi benzinköltsége kb. 1000 forint. Dolgozik egy hónapba 24 napot, azaz 24.000 forint a benzinje. + az autóval járó járulékos költségei. Maradjunk ca. 35.000 forint / hó-ba. Akkor már nemhogy megtakarítani nem fog tudni, hanem megélni se. Tehát ez az opció is kilőve.
Ott tartunk éppen, hogy Józsi helyhez van kötve, helyben nincs munka, ha pedig bejár dolgozni pont ugyan úgy éhenhal, mintha nem járna be dolgozni.
Ezért szvsz logikus lépés lenne Józsitól felmondani, felvenni a munkanélküli segélyt amíg lehet, közben a környéken (mivel utazni ugye nem tud max. biciklitávba) felvenni akármilyen feketemunkát / lopni / csalni / kurvapecérkedni. Ezek az elfoglaltságok mint ahogy azt már a #439-ben is írtam nem termelnek az államnak semmiféle bevételt.
Oké, Józsit (és azt a pár százezer hasonló cipőben) utazót kirugták a munkahelyéről
Akkor vegyünk fel új embert? Kit? Magas a munkanélküliség, de messze nem annyira, hogy ekkora hirtelen felmerülő igényt kielégítsen.
Budapest az ország vízfeje, ha leáll a BKV akkor meghal a város. Vidéken helyben limitált a munkalehetőség.
Hogy megy a 11 éves Pistike iskolába 5 km-re? Gyalog? Elviszi apuci kocsival? Akkor hogy ér be apuci 8ra a munkahelyére? stb..stb..
És akkor megint ott tartunk, hogyha az emberek nem tudnak dolgozni menni akkor az lényegesen nagyobb bevételkiesés az államnak, mintha támogatja a tömegközelkedést annyira, hogy épphogy ne menjen csődbe.

[Szerkesztve]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#448) sasa311 válasza sasa311 (#447) üzenetére


sasa311
veterán

Ja és azt még ki is felejtettem, hogy a probléma fokozottan igaz pl. a közalkalmazottakra, mert ha Józsi nem jár be a Tutti-frutti KFT-be az baj a Tutti-Frutti KFT-nek és Józsinak, de másnak nem.
Viszont hogyha a tanárok / orvosok / mentősök / tűzoltók / hivatalnokok / rendőrök nem jutnak be a munkahelyükre az vegytiszta káosz.

[Szerkesztve]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#449) RapUGround


RapUGround
tag

Tömören összefoglalva ennyi: [link]
Máshogy nem is lehetne. :D

(#450) V.Stryker válasza Zenty (#446) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Mert egy ellenőr nem bírna ki egy órát sem épségben egy járaton sem. De legalábbis nem tudna büntetni olyan szinten, mint amikor hárman+egy agyoniskolázott biztonsági őr együtt.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

Útvonal

Fórumok  »  Társadalom, közélet  »  BKV topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.