Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #92176 üzenetére
Azert csekkold le, mert lehet benezett valamit.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #92167 üzenetére
Van olyan, ami utcai hasznalatnal 30 e kmt kibir.
Van, amelyik 1000 alatt elkopik. Fugg a betet osszeteteletol. Gyari ilyen hamar nem szokott.
Mint korabban emlitettem, nem markat kell nezni. A brembonak ahogy nezem, 3 kevereke van ehhez a motorhoz. Most talald ki, melyik milyen...Hany mm van meg hatra?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
A szivato valszeg mukodik. En innen a netrol az eroben erzekelt zavarok alapjan azt mondom, hogy - mostfigyejje - befolyt a karbi. Miota varom, hogy olyan szavakat hasznaljak, mint a nagy szakemberek.
Szoval ez alapjan, te most uzemmelegre melegitetted egy hengerrel, mikozben a masik henger vegig kapott benzint, es azert folyik orran- szajan. Szepen lemosattad az olajat a hengefalrol benzinnel, es felhigitottad az olajadat is, ugyhogy nyertel azonnal egy olajcseret is a fo hibaelharitas melle.
Akkor itt az ideje, hogy elvidd szervizbe. Nem egy hengerrel, hanem futoval.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Karbibol csopog valami- ez nem a benzin hibaja, hanem valamilyen tomites.
Ha 1 henger megy, az sok minden miatt lehet, de benzin ilyet nem csinal. Esetleg valamilyen uszobaj, ami miatt az egyik henger rengeteg benzint kapott es nem gyulladokepes a keverek. De lattam en mar olyat is, hogy kifujt a hengerfejtomites egyik pillanatrol a masikra, es egyhengerezett, stb. Eleg sok dolog lehet, es 100 hogy nem a benzinExplosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #92063 üzenetére
Utana meg fizetos lesz a vizsga.
Meg van hatarozva, hol legyen a fenyvisszavero prizma, es a rendszam. Azert szuletnek ezek a megoldasok.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #92046 üzenetére
Igen, gondoltam, de a hang miatt felaldozod a motorfek utani finom gazreakciot, amit ugyancsak megerzel, mint negativ videlkedes kanyarban. (Bar sokan eszre sem veszik)
Altalaban a japanok elolre raknak puha rugot. Az, hogy a vazat meg a lengovillat erezd, ahhoz szerintem gyorsabban kene menni.
De nekem tokmindegy, kitalalhatunk ezer ellenervet, de ez nem annyira bonyolult es draga dolog.
annyit kell csinalni, hogy a sulyodra legyen belove a rugo, mert ezt 2006 ig a japan motorok nem tudjak. 2006 tol is csak korlatozott tipusok.
Csupan rugo cserevel sokkal jobb lesz egy gyarilag szar motor.Fekbeteteknel a marka nem igazan szamit.
egy newfren keverek valamelyik motornal a legjobb, valahol a trw, es valahol a brembo. Illetve a neves gyartok mint brembo, nem fognak jo minosegu beteteket gyartani olyan tipusu motorokhoz, amihez nem kell. Pl 125 os kategoriahoz, es olyan motorokhoz, amikkel nem mennek gyorsan, es ahol nincs nagy szukseg ilyenre. Ezert irtam, hogy ezt tapasztalattal lehet megtudni, mashogy nem.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #92039 üzenetére
Ezt nem neveznem tuningnak, ez beallitas. Es ez hoz a legtobbet a konyhara. Ez az egyetlen, amit te jobban meg tudsz csinalni, mint a gyar. Nem ugy, mint a kipufogo. De ez az en becsipodesem, azt a penzt en siman rugora koltenem, nem hangosdobra. De mindannyiunknak mast jelent a motorozas.
4-500 ezerbol azert elegge gatyaba lehetne razni. Abbol induljunk ki, hogy egy ohlins fgr 43 nitrites villahoz hozzajutsz 200e kornyeken...
Azt megertem, ha nem akarsz vele szarakodni, de ahhoz, hogy ne legyen egy szar beomlo eleju motor, amit nem gyozok hangsulyozni, mennyit jelent, ahhoz nem kell ennyi penz.Ugye a kinoves. Ezt nem tudom hova rakni.
Sokszor segit a betetcsere. Egy 08 as kawasaki z750 nel van tapasztalatom, amit palyara hasznaltak uszonyereggel. A betet a lenyeg. Ott pl a tarcsa nem birta az iramot, nem a nyereg.
Termeszetesen egy monoblock sok szempontbol jobb, nem akarom nyujtani a dolgot, foleg, hogy igen kicsi az informacio arrol, hogy palyakorulmenyek kozott regi naked motoron melyik betet mit tud, mivel senki nem hasznal ilyet erre. Igy probalgatni kellene ami hatalmas szarakodas.Minel ujabb motor, annal jobb. Olaszt vegyel!
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #92026 üzenetére
Pogacsat biztos nem raknek, az sima elofeszites, azzal nem lesz erosebb a rugod.
Mivel nem volt gsxf em ezert nem csereltem venne rugot. Nem tudok cikkszamot mondani. De a dolgod annyi, hogy utananezel milyen rugo van elol-hatul, te hany kilo vagy, es hol a bibi.
Sag et is merhetsz, felmesz youtube-ra, megnezed hogy kell csinalni.
Kellek en ehhez?Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #92013 üzenetére
Szerintem egy kis foglalkozassal a te motorod is sokkal elvezhetobbe valna. Rugocserevel pl a himbilimbit ki tudod iktatni, egy jobb fekbetettel pedig erosebb is lehet a feked. Sajnos akkor joval gyakrabban is kell cserelni, de fel lehet ezeket az oregeket is hozni olyan szintre, hogy normalisan tudj vele motorozni. Nem lesz vadonat uj motor, de nem lesz akkora kulonbseg, amennyivel dragabb az uj motor. Sot!
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #91988 üzenetére
SP - 164 kg 226 lo.
Akkor ezt kernem. Hasztakurva.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Laraxior #91960 üzenetére
Lancsprebol olyat hasznalok, ami nagyon kicsi, es utan lehet tolteni. Igy nem kell magaddal vinni a nagy flakont. Polo-ban vettem.
Hogy mennyire dobja le, az engem annyira nem erdekel, mert 270 nel akarmit le fog dobni. Nekem a szempontom az volt, hogy elferjen. Bar nincs bajom a tapadasaval, szerintem teljesen jo az is.Az emelo szerintem jo
A ponyvaval vigyazni.
Louisban tudsz venni meret alapjan.
Le kell merd az A B C D E mereteket, es nem tevedhetsz.
Ez belteri. Nem tudom neked milyen kell.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #91953 üzenetére
Na igen, de te a masik veglet vagy, a hitelre uj motort.
Aki nem akar hitelt felvenni egy olyan dologra, ami viszi a penzt, es erteke csokken, az hasznaltat fog venni. Amivel nincs baj, tovabbra sem. Bar ezt mar egyszer levitaztuk.Az utolso elmenyem nekem is magyar kereskedesbol eladott bmw volt. A korabban emlitett.
A nagyerteku premiummotoroknal hatvanyozott a veszely, mert azt osszelapatolva is dragan el lehet adni. A fenyezo es muanyagmunkak arat boven behozza. Egy kiserteku japanon ez mar nem feltetlen rentabilis. Tehat a madarra lehet ramelegiteni az ilyesmit. Viszel magadfal hozzaertot, es meg van oldva.
Egyebkent a nagy balesetek nyomat mindig eszre lehet venni, mert nem rentabilis felmillioert fenyszorohazat venni nehany letort ful miatt. Stb.
Nem kell messzire menni, a forumos szerelesekbol kiindulva sok kedvem nincs hasznalt magyar motort venni. De sok ellenpelda is van, gondos gazdara. Tehat nem feltetlenul veszel egy kolbasz motort.
Nekem a kedvencem pont a balesetes, tobb evre lerakott motor. Keves km szokott lenni benne, es mivel nem hasznaltak, ezert nincs is rajta ganyolas.
Ezek a legjobbak. Olcso, latod, mi munka van vele.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #91892 üzenetére
Egy kormanyutkozo serult motort nem lehet gazdasagosan megjavitani, ezert mindig lesz valami jel.
A legutobb egy bmw r1200s nel lattam hogy kapott a motor. Minden helyre lett allitva, kiveve a fejidomban a fenyszoro fulek. Azok le voltak torve. A tulaj azt mondta hogy ez az egy baja van, de biztos nem estek vele. Hat nem hiaba nem csereltek ki... Es a motor egy hangyanyit kolbasz volt. Valamerre huzott, de ezt alig lehetett erezni.
A motor magyar volt. Termeszetesen.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #91890 üzenetére
Tapasztalatom szerint nem cserelik ki. Elmondjak, hogy eldolt a motor. Ha esetleg balesetes volt a motor, es nem a motoros volt a hibas, a biztosito itt egy vazcseret is megfinansziroz, amit meg is csinalnak.
Ha kereskedesbol veszi ott a hasznalt motorok azert dragabbak mert van ra gari.
A problemak talan a torok-lengyel-roman-cseh-orosz-magyar privat hirdeteseknel lehetnek. De olyat, hogy osszelapatoljanak egy szar motort. Szerintem kicsi az esely ra. Marcsak a TÜV miatt is. Ott nem fog kolbaszban menni semmilyen motor.
nemettol scheckheftes motornal ilyennel nem fogsz talalkozni, nemet kereskedesbol pedig plane nem veszel hulladekot.A balesetes motorok hirdeteseinel is odairjak, hogy exportnak szanjak. Es beszelnek romanul, lengyelul stb.
Azok a motorok magyarorszagon landolnak.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Laraxior #91881 üzenetére
Ha havi 1300 akat mentel, akkor szerintem nem lesz akadaly sportmotorral hazamenni. De ezt tenyleg te dontsd el. Ebbe nem szolnek bele.
Teleszkopnal a tomitettseg annyi, igen. altalaban ha sokat allt, es regi, akkor egy ilyen menet utan fog ereszteni, tehat a menes utan nezd meg. Ha ereszt, akkor az is cseres.
Also villakiflin szokott lenni. (Az utkozo)
Nem eletszeru, hogy helyrehozzak ilyen eses utan. Odakint ez tul sok penz lenne. A labtarton a dekliken, a kormanysulyokon elobb eszreveszed, ha foldet ert.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Laraxior #91874 üzenetére
Meg jo hogy az RR t is kerdezted, es azt ajanlottam.
Te nem a Vendingo haverja vagy? Ilyenkor azt kell irni, hogy az F4 tetszik. Nem kell egy kamu kompetitort behozni a kepbe. Vagy elotte ird meg, hogy van az RR, meg az F4. Kerek mindenkitol egy szavazatot az F4 re.Ez, amit most linkeltel joval jobb, ugyanis nem superbikelenkeres, mint az elozo linked. (Az a fos egyeneskormany, ami miatt belereszelnek a fejidomba)
Szoval mit kell nezni.
21 e km... , milyen koltsegekre szamithatunk?
Gyari fekbetet, gyari lanc, gyertya. Ezek cseresek lesznek lassan ennel a futasteljesitmenynel. Egyes (angol) manualok szerint szelephezag ellenorzes jon. (Scheckheftet nezd at, mit csereltek, elofordul, hogy a teljes kopas elott kicserelnek alkatreszeket. Nemetorszagban ez elofordul. Tiszta hulyek, mi?)
En miutan megvettem a nemettol es megneztem a fuzetben, mikor volt olajcsere, legszuro, lanc, gyertyacsere, nem csereltem azonnal, mert minek, ha nemreg volt.Es minden csapagy, fek kuplungkar kenve volt! Sosem lattam ilyet magyar motornal. Szoval orom ranezni az ilyenekre.
A fekfolyadekok akkor is lehetnek szarok, ha nem feketek. Sot. Szin alapjan semmit nem allapitasz meg.
Ha egy lancot nem tudsz megnezni, akkor egy nyakcsapagyat nem tudom hogy fogsz. Kozepallvany segit mindenben amugy, remelem elboldogulsz.
De tok mindegy, ha ra vagy izgulva megveszed.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Laraxior #91861 üzenetére
Az F nem forog annyit, mint az RR
Egybeuleses kenyelmesebb, az F bol van egy masik variacio, aminek osztott az ulese, annak erosebb (vagy dupla?) szeleprugoi vannak, ami altal a siman F nel tobbet forog.
Mindket motorra jellemzo a puha elso rugo. Az F nem felforditott villas, ami nyaknal gyengebb. Himbilimbi. Kb 6-7000 nel ugy raz, mintha odaverted volna a fotengelyet, sornegy letere! Felul kisimul.
Mindket tipusra jellenzo a vezlancfeszito elhullas kb 30e km kornyeken.
Illetve RR nel fesszab generator.Ha sportra kell akkor RR, rugocserevel. Ha nem sportolni, csak utcara, akkor RR rugocserevel, mert jobban nez ki.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #91862 üzenetére
A telthazas mernok ur!
Vettel RSt vegul?
Vagy mi lett a projektmotorral, 4T 600 vagy 2T 125 lett?[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #91784 üzenetére
En fordszamjelet neznem, az inditozas az olyan 350rpm kornyeken van, az alapjarat meg 1250. Egyertelmu a kulonbseg.
Azoknal a motoroknal, ahol meg lekapcsolja, probakepp megneznem, hogy jaro motornal rainditozok, (nem art neki, szabadonfuto kimozogja, tobbszor csinaltam) ha akkor is elcsukja a lampat, akkor az inditogombhoz van koze, nem a feszultsegeseshez ezeknel a motoroknal.
A legelterjedtebb megoldas 90es evek japan sor4 motoroknal, a fotengelyrol impulzusjeladoval levett jel. Ugyanaz az elv, mint az abs nel, vagy a sebesseg jeladonal.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Meg imrufo
Oke, akkor batran nyomom a buy gombot. Igazabol, mint mindig, azert akarom sajatkezuleg csinalni, mert legalabb en bszom el. Es akkor ugrok neki, amikor akarok. Es ugy csinalom, ahogy akarom. A felnit annyira nem sajnalom, amig nem PGM, de volt olyan gumis, aki megtagadta a munkat, amikor valami fura meretet akartam ratetetni, es eletvezetesi tanacsokat is azonnal kaptam... volna, ha nem lepek le.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Azert kerdezem, mert akarok venni en is szerelo szerszamot.
Valami ilyesmit neztem kiViszont ezzel pl slick gumit nem tudtak levenni RS 125 rol euroringen a szemem lattara. Valoszinuleg lamak voltak, de kerdezem, hogy gyakorlattal teljes erteku szereloszerszam tud lenni? (Jo minosegu szerelovassal, es peremvedovel)
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #91742 üzenetére
De van.
Az oxidreteg, ami az otvozet tulajdonsaga. Mivel ezek altalaban valamilyen rozsdamentes acelbol vannak jo esetben. Ezeket pedig hegesztesnel is savval szoktak megtisztitani. Akar ezzel is neki lehet menni. (Fluor hidrogensav es saletromsav)
Ha nem rozsdamentes, akkor megmarja. Szoval a kart azonnal latni fogod[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #91728 üzenetére
Persze hogy leegyszerusites. Egyreszt fogalmam sincs az egesz motorrol, gumikrol. Ha lenne sem lennek elorebb, semmi adatom nincs gumik tapadasarol.
Te 350 kg os motort hoztal peldanak, egy joval konnyebbhez, meg tapadas, stb.
Annyit akartam mondani, hogy ket kerekkel elol nem lesz duplaakkora tapadasunk. Ugy tunt, hogy ez nem tiszta.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Akar becsmerlo is lehetett volna, nem vennem magamra, evekig hulladek 250, 125 tel nem gondolnam, hogy azert motorozok, mert valahova tartozni akarok, vagy valamit mutatni szeretnek
Az tokeletesen tiszta motorozasrol szol.Egyszeruen a szokatlan technikai megoldasok megragadnak.
Lehet ezert lett crossplane...Gondolom eppen ezert egy aprilia area51 et akarok beszerezni szaladgalosnak, magyarorszagra. Mert az is fura, de legjobb robogo ever. ditechet azert nem, mert eladtam sajnos a gameboyos diagnosztikat, es a szoftvereket is. Pedig azt is szerettem. azzal sem szoptam, pedig mindenki azt csinalja vele.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #91656 üzenetére
Valoban tetszik, egyaltalan nem tunik hatalmasnak. terepkepessege jobbnak tunik, egy batar csillagrombolonal, a sulyara is kivancsi lennek.
ha a pipeburnon beirod keresoszonak a desert-et, ilyen finomsag is kijon. Majdnem OT, de megis hasznalhato, es szep, visszafogott.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Hat lattad te is ezt a gepet.
Annak idejen a supermoto versenyeken lattam sxv vel Kokenyesit (a faterja irta a porban az igazsag c. konyvet)
Aztan nemreg lattam a delsvajci turamnal egy hasznaltmotor kereskedesben, csak felrebszva. Akkor kijott ez a becsipodesem, de azonnal.Akkor vegyuk sorra, mi kell ahhoz, hogy kialakuljon a kemeny fasz misztikum.
Supermoto ob, podiumon kivul nem lattam? pipa.
Franciaorszagban ugyancsak taroltak supermotoban? Pipa.
Jol nez ki, es papiron nagyon nagy szamokat irtak minden rublikaba? Pipa.Es mindezeknek semmi koze a szeriagephe, jol tudom. Egy versenymotor akkor lesz elso egy versenyen, ha eleg penz all mogotte.
Nekem tetszik nagyon. Valszeg inkabb azert mert szokatlan megoldast alkalmaz, es hordozza magaban azt az iranyvonalat, amit en elismerek. a nyitott, szeles latokoru gondolkodast, ami egy husdaralo penzkereses es fillerbaszas lett mara.Egy oltonyos emberhez tudnam hasonlitani ezt az allapotot. Sok penzt kap, kussol, nincs velemenye, segget nyal, es sosem gondolkodik. Nem feszegeti a hatarokat, nem meri, es a politika miatt amugy is inkabb azzal foglalkozik, hogy a hatalmat tartsa meg, minthogy valodi munkat vegezzen. versenysportnal a jarmutervezesnel. Kb leirtam a legtobb nagy ceg kozep-felsovezetojenek profiljat
Szoval amire nekem felall az nem ez.Valami olyasmi, mint a gp ben a szarnyak, az sbk ban a burkolt hatso kerek. Egy kozvetlen befecskendezesu ketutemu, egy v2 es supermoto es enduro, a legelso can rendszeres motor, meg sorolhatnam meg. Ha meg elromlik, nekem nem szivbaj megcsinalni. Ugyis ott van mellette meg 3 motor, amit tudok hasznalni.
Ha levelet kene kezbesiteni, ha zombitamadas eseten a maradek bonyolult jarmuparkot nem lehetne uzemeltetni, ha a napkitores miatti ionaramlas akkora feszultseget indukalna minden jarmu ecujaban, hogy elfustolne, akkor raulnek egy olcso, jozan, keveset fogyaszto, nagyon egyszeru jarmure. Mert akkor nem menne mas. Addig meg minek?Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Szet lesztek ultetve a p*csaba. Be lesz irva egy warn az ellenorzobe.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91617 üzenetére
Rosszul fejeztem ki magam, kormany csapkodasrol van szo. Amikor utkozotol-utkozoig megy a kormany. Arra a kis idore te csak egy utas vagy, es igazabol semmit nem tudsz csinalni, ilyen esetben a legjobb, amit tehetsz, hogy nezegeted a tajat, amig abba nem hagyja. Utana pumpalj ra harmat a fofekhengerre, hogy legyen feked, es tudj megallni.
Kover gaznal fordul elo, amikot elkonnyul az eleje a motornak, es megdobja az elso kereket valami.
Kanyarkombinaciokban is elofordol jobbrol-balra vagy balrol-jobbra dobasnal, amikor nagygazzal segitesz felegyenesednie a motornak.Bogyoba, te meg nem mentel utana az elofeszitett elejenek a seggevel???
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Igen, a marketing szerint termeszetesen ez van, de sajnos... Nem. Egyreszt teljesitenie kell minden kornyezetvedelmi eloirast, igy a vezerlesi ideje, vezerlesi modja, kompresszioviszonya mas. Meg az is lehet hogy a gyujtassorrend sem stimmel. Saccolom. Az a loeromennyiseg a lampaval pedig szerintem vicc. 159 LE-200 000€
Amugy a verseny, azaz az original rcv nek pneumatikus vezerlese van, amit az aprilia hozott ki mindenki szamara elerheto verzioban.
Szoval vakitva van a paraszt nagyon.
Amugy egy gyonyoru, minosegi targy.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
500 darab a vb miatt.
Mint regen minden homologizacios motor. Pl ducatinal az R szeria.
Nagyobb fordulatra tervezett motor, toltescsere, mas meretu szelep, mas anyagbol, draga fek, draga futomu, minden allithato minden fele. nem hasonlithato ossze manapsag sok mindennel. Talan az sp verziok, R verziokhoz. Az rcv nem homologizacios motor, nem azzal mennek vbn. Az olyan mint az nr750. Vagy a superleggera. Versenyre szabalytalan, utcara kar. Gyujtoi darabok.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91585 üzenetére
kimerem neked a henger-dugot, ha hazajovok. Kb november. Gondolom addig raer. Visszafele utbaesel.
Furat nagysaga mennyi egy sima tolomerovel? Csak hogy tudjam, jo-e hozza a mikrometerem es az intom.
Ha szerzel lakatosprizmat akkor a hajtorudat is.
Ha csucsbakot szerzel, vagy eszterga van a kozelben akkor a fotengely uteset is.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91580 üzenetére
Nem kene leirnom ujra, lehet tenyleg en vagyok tul maradi.
De. Merd ki. Onnan fogod tudni, hogy honolni kell, vagy meg azt sem. Az alakhibat ki lehet merni, ha van. Es johet a dugattyu gyuru szett, a megfelelo meretu. Nem biztos hogy furni kell!
Erre valo a hibafeltaras, hogy ne kolts tobbet a kelletenel.
Sajnos a motorszereles az ilyen. Most epp generalozol egy ketutemut. Ehhez kellenek szerszamok. En mindent megvettem, amikor szereltem, mert nem birom elviselni, ha valami szarul van osszerakva.
Ha nem mered ki, csak osszerakod ugy, ahogy gondolod, azt ne ird le ide, csak tedd meg.
(Soha tobbe nem veszek magyar motort)[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91574 üzenetére
csapagy temahoz: ha 1 mm jateka van a fotengelynek, akkor mindket csapagynal baj van, ugyanis a masik csapagynak attol meg fognia kellene. a masik csapagy fogja, akkor nem lehet ekkor jateka. tehat nem csak az egyik csapagy rossz.
nem tudom elkepzelni, hogy ne lehetne kapni csapagyat. barhol. mi a merete? kerested mar?
olajterelo lemezhez nem tudok hozzaszolni, nem latom, de annak tok mindegy hogy forog vagy sem, ne legyen roncsolodva, az a lenyeg.
tehat a gyuru kopashataron van.
a henger dugattyu illesztest ha szakszeruen intoval es mikroval kimerted, akkor dugattyut is kell venned. ez nem kerdes. amugy altalaban minden motoronal 0,04 az illesztes. ha 0,15 el uzemelteted, kockaztatsz egy dugattyuszoknya torest, mert nagyot billen a dugattyu, es ezert is jar zajosan.
bar most olvasom, hogy ugy merted, hogy bent van a dugattyu a hengerben. egy hezagmerot beszuszakoltal a henger es a dugattyu koze?
ezt szakszeruen kellene kimerni intoval es mikroval. nem gyozom hangsulyozni.ez a hobbi nagyon egyszeru. merni kell az alkatreszeket, megkeresni a hibat, azutan azt elharitani. nem kell gondolkodni, hogy mit vegyel. ki kell merni, ami cseres azt kell venned. amivel baj van, azt kell cserelni.
ha nincs hozza szerszamod, hogy ezeket a mereseket elvegezd, akkor nem tudsz jo munkat vegezni. egyszeru szakma. tenyleg csak ennyi az egesz. ehhez meg tapassztalat sem kell.a gyuru szoknyajarol nem nagyon tudod megalalpitani hogy mennyire fujt le. kb 0.3 a gyuruveghezagok egy uj motornal. szerinted 0.9 el nem fujt le? dehogynem. csak nem latszik.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91548 üzenetére
Ahhoz, hogy ennyit mozduljon a fotengely, mindket csapagynal nem stimmel valami, nem csak az egyiknel.
Most az ontvenyben megforgott a csapagy? A csapagyrogzitot ilyen esetben kiprobalhatod, de nem garantalt hogy bent marad.
Ez volt mar szetszedve, es valaki kieroszakolta a csapagyat, hogy ilyen? Hany km van benne?Lehet hogy kap uj gyurut? Miert nem mered ki? Raksz ra uj gyurut, mikozben a henger-dugo illesztes tul nagy mar esetleg? Ne talalomra dolgozz, hanem szakszeruen merd ki!
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91493 üzenetére
Hat ez igy jelenleg blokk ki, szet-ossze.
Annak a fotengelycsapagynak nem kene elforognia a fotengelycsapon. Kihezagolhatod, de ennek igy nem jo az illesztese. Nem egy fotengelyanyanak a feladata, hogy ez ne mozogjon. Es arra is kivancsi lennek, hogy a fotengely anyaga ennyire puha, illetve mennyit ut, hogy ekkora hezagok vannak, illetve mitol tudott elofordulni, mitol valtozott ott meg az illesztes. Ezt meg kell vizsgalni, ki kene merni.
Szoval fotengelycsapagycsere elso lepesben.Hogy a hajtorud csapagy milyen allapotban van, azt nem tudhatod. Van egy edzett reteg a hajtorudon, az ha lekopik, hirtelen fog megragadni a csapagy. Kezzel ezt nem tudod kimerni, el kene mosni, hogy olaj ne legyen a csapagyon, majd indikatororat kene rakni a hajtorudhoz, es merolegesen a hajtorud csapjara kellene nyomogatni. (Manualokban igy szokta irni) A fotengely szetnyomasa utan, kulon a hajtorudat eszterga prizman, esetleg az egesz fotengelyt kiveve es rogzitve tudod megmerni ugy, hogy hasznalhato erteket kapj.
csak a nagy bajt tudod szemrevetelezessel eszrevenni.1 cm a hajtorudszemnel az rengeteg. Ott kb 0,5 tizedes hezagolo szokott lenni ket oldalt.
Hiaba 45 eves technika, ugyanazokat az anyagokat es illeszteseket hasznaltak akkor is.
A femes zorges nagyon sok mindentol lehet. Dugattyu illesztes pl.
Megneznem a dugattyugyuruk veghezagait. Vedd le a dugattyurol, majd a hengerbe nyomva a dugattyuval hezagmerovel merd ki.Legjobb lenne intoval a hengert, es a dugattyut kulon mikroval, hogy megis mi a helyzet.
Ha 40 evet tulelt akkor kapja meg a szakszeru hozzaallast.
Es a fotengelycsapagyat ne usd ki a blokkbol, ha nincs szerszamod, inkabb melegitsd az ontvenyt. Berakasnal ugyanez.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #91470 üzenetére
Miert kurod fel magad?
Nekem nehez megerteni, rossz a felfogasom, nincs meg hozza a kello intellektusom. Ismersz. Szoval mintha egy hulyegyerekkel beszelnel, alacsonyodj le kerlek.
itt, egy africa twinre azt mondjak az emberek, elmegy mindenhol. Nem. Nem megy el mindenhol. Lajtos terep. Oke.
Mosquito azonnal belinkel valamit egy lajtos tereprol, hogy el lehet ott menni, es attol essen le az allam, meg cafolva van, az hogy ezek kurva nehezek. Szoval erre a reszre reagaltam.Lajtos terepre nem ertem a tomeget. A mostani scramblerekre csak ratrat gumit raknak, es mar terepmotor. Erre ertettem. Lajtos terepen azzal is elmesz, ahhoz nem kell ekkora hatalmas szarnak lennie.
Nem gsxr re gondoltam, bar van egy ember, aki R1 el kerulte meg a foldet, es a fold nincs leaszfaltozva mindenhol. nem kell bemutatnom, szelsoseg, de ez sem ide tartozik.Szoval minek? Egy f 650 gs jobban elmegy barhol, mint ezek, es nem szopsz vele. suzuki djebel, slr, dominator. Konnyebb dolgod van veluk, csak nulla presztizs. Meg nem mesz 180al autopalyan.
Mentem 1150-1200 gs el. Meg enduroztam is 100 kg os meg 140kg os motorral. Nekem a suly mindennel fontosabb. Es nem ertem ezeket, akkor sem ha egy hulye vagyok emiatt.Bar eleg sok ertelmetlen dolog van a vilagban, pl az en motorjaim sem epp jozan valasztasok, szoval egy baromi nagy turaenduro elfer a vilagban, csak a velemenyemet le fogom irni rola. Ha lehet. Ugye lehet?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #91454 üzenetére
Igy van! Konnyu terepen. Altalaban az emberek ezt nem latjak be. Teljes erteku terepmotornak tekintik, holott messze van tole.
Amugy meg terepen allsz mindket fajta motoron, nem ulsz. Ha ulsz terepen, azt utcai motorral is vegigulod.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #91443 üzenetére
Nem tudom elolvasni, leirnad a lenyeget?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #91440 üzenetére
Es mit tudna csinalni egy normalis 100 kg os valoban terepmotorral.
Ezek a nagy nehez szarok meglatnak egy ket napja azott foldet, es ekalakzatban csapodnak bele elso kerekkel, hogy meg sem tudsz mozdulni. Meg egy drz is nehez terepre, nem hogy ezek...
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #91433 üzenetére
Mindketto forgatokonyv szar ugy, mert ha az ontvenyben mozog a gorgoscsapagy, akkor a kovetkezo vadonatuj csapagy ugyanugy mozogni fog benne.
Azt ilyenkor perselyeztetni kellene, de utalom az ilyen megoldasokat. Akkor fordul ez elo, ha hidegen bele van kalapalva az ontvenybe a fotengelycsapagy, illetve kivetelnel nem szerszammal huzzak ki. Remelem neked van hozza minden szerszamod.
Viszont felmerul bennem a kerdes, hogy a fotengely ket vegen van gorgoscsapagy. Egyik sem tudja fogni, es mindkettoben megforgott? Egyszerre?
Megvizsgalnam jobban azt a lendkereket.
Ha a fotengely csapja mozog a belso csapagygyuruben, az lenne a legjobb hir, de mint feljebb emlitettem, ahhoz mindket csapagynal ugyanannak a hibanak kellene lennie, mivel a masik oldal fogna. de ilyet eletemben nem lattam meg, nem egy eletszeru, nagy esellyel elofordulo hiba.
A legjobb lenne ha szet lenne esve a fotengelycsapagy, de semmiben nem tett kart, csak ekkora jateka van, es most kaptad el, de erre sem tennek nagy teteket.
Kivancsian varom, mi volt a hiba.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Vajon Ben Spies mit csinal a Ducatinal?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #91219 üzenetére
Menetszel vedelem nakeden nem lesz. A motorberlest ne gondold tul. Egy 600 japan nakedet kiprobaltal, akkor az osszeset kiprobaltad, nincs kulonbseg koztuk. Puha elso rugo, (bar a te testsulyodhoz lehet jo) nagy ritkan usd villa, kozepszar fek, amugy hagyomanyos, himbilimbi mindegyik. Ami magyar tipusu utakra nem hatrany.
Ugyanolyan jo/megbizhato az osszes. Ezert kell olvasni markaforumokon a gyakran elofordulo hibakat.Kulfoldi motort csak ugy vegyel ha szamlakkal igazolt szervizkonyve van.
Termeszetesen a legjobb egy uj lenne, arra egy ideig nem kell kolteni, max garancialis hibakert szervizbe vinni. De az nem otthon szerelos, mint a mostani!
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #91162 üzenetére
Ilyen keretbol leginkabb 600 sornegyekben gondolkodnek, kifejtenem, bar szerintem nem megvenni draga barmilyen motort, hanem uzemeltetni.
4000 chf ert vettunk legutobb 2011 es k9 es bandit 650 abs t. 20e valos km. Ezzel fogok peldalozni vegig, ezert jegyeztem meg, nem rongyrazok, vagy valami.
Mivel sokat turazol, ezert mindenkepp sor4 et valasztanek. Az ennel kevesebb hengert felejtsd el, mert ez az epitesi mod a legkenyelmesebb turahoz. Ennel mar csak a sorhat a jobb.
A te 400 asod 60 loerejet ne is hasonlisd egy pl sv 650 v2 erejehez, mert a 400 utan egy karbis sv 650 nel is fenyt ugrasz, plane also fordulaton, tehat igy csak nyersen ne a szamokbol indulj ki. Illetve ha ezt teszed, nezd meg a nyomatekot es a valtoattetelt, mert a loero az csak a vegsebesseget jeloli.
Szoval milyen konstrukcio a bombabiztos, mire kell keveset kolteni?
Mint mindig, a vilag tul bonyolult. Illetve nem. Az emberek tul egyszeruek.Megvettuk a fent emlitett k9est. Ebben az evben 10e km ment bele. Mivel 20e kmnel jart a megvetelnel, lehetett szamitani jopar dologra. a kovetkezo koltsegek merultek fel:
Villaszarszimering leterdelt, szimering, teloolaj csere, lanc-lanckerek leterdelt (meg a gyari) csere, gumigarnitura csere (2 darab ebben az evben) fekbetet csere. Ez az egesz dolog megkozelitoleg ezer frankot kostal. (Vagy tobbet, mert muszaki is volt)
A muszakin kimertek a fektarcsakat, es utnek. Jovore csere.Az elozo gazda alig ment vele, svajci nemdohanyzo idos orvoshazaspar telekrejaros bandit volt.
Ezek csak es kizarolag kopo fogyok. Ez egy fiatal megkimelt motor, amire magyarorszagon ugy tekintenek, hogy egyszer kell megvenni jo sok penzert, es onnantol egy fityinget nem kell kolteni ra. (Vagy ha igen, akkor azt le kell tagadni, kulonben szarul jossz ki egy peniszmeregeto beszelgetes kozepen, hogy micsoda szart vettel. az effajta beszelgetesek miatt vannak az emberek teljesen eltevedve egy jarmu fenntartasaval kapcsolatban)
Szoval se egy fesszab, se generator, se lancfeszito nem terdelt le, mert japan motornal ezek is kopo-fogyo alkatreszek, ezt vedd figyelembe.
Most vasarolnal egy dinoszaurusz leg-olajost, amirol csak a papak meg a ludditak allitjak, hogy sosem mennek tonkre. Hallgatnal olyan emberekre akik ha bemennek egy moziba, ahol egy vonat van lefilmezve, fekete-feherben, amint epp felejuk halad, kirohannak a mozibol, ijedtukben?
Kb ennyi a kompetenciajuk.Az en tuti tippem: Sornegy 600. Marka mindegy. Lehetoleg 2005 kornyeki nyilt hurkos befecs, (azaz lambda nelkuli) minnel kevesebb valos km. Ennyire egyszeru a recept. Akarmi. Hornet, fazer, akarmi. Nagybandit a termeted miatt nem javaslom.
Mielott vennel, javaslom, menj fel markaforumra, es nezz utana, milyen betegsege van a kiszemelt gepnek! Nagyon fontos, ne kerdezz, olvass! Sokat. Melozz meg erte. Ha jol csinalod, megeri.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #91150 üzenetére
Mert egy leg olajosban cserelsz 4 tuszelepet a karbiban darabjat 40 ezerert az aztan jo olcso. Meg egy kikopott fojtoszelep, amitol falsot sziv mindig, es egesz karbisort cserelsz, az is peldaerteku sporolas. Az elobb felsorolt koltsegek eleresehez nem kell 100e km. Joval kevesebb is eleg.
Semmi koze a leghutesnek meg a vizhutesnek a megbizhatosaghoz. Injektornak plane nem. Ja de! Az injektoros mindig be fog indulni, a karbissal jatszani kell.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mike- #91088 üzenetére
Tobb magyarnyelvu markatopicban (emlekezeteim szerint legalabb 4 ben azok kozul, amiket olvastam) azert adta el valaki a sportmotorjat, mert nem ment 270-80 nal tobbet, mig a tobbiek a forumban azt mondtak, az oveik akasztjak a 299 et...
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Dobbenet, hogy ennyien kozuletek kimentek a nemet autopalyara a vegsebesseget kiprobalni
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest