Hirdetés
Aktív témák
-
Integra
titán
juj de izgi, már csak 5 nap és megjön a tehén
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
veterán
válasz Daywalker #43574 üzenetére
A víz nem összenyomható, mert folyadék. Ha csökken a forráspont, akkor a víz gőzzé válik, ami légnemű, így összenyomható. szar érzés, amikor nincs fékhatás...
mod: mármint fékezés közben válik gőzzé.
Teló témához. Én most cserélem a viffer hátsó darabját egy 929-es cbrére. Felújítós címet tudok adni, ha kell valakinek. Olcsón, faszán megcsinálják. 5-6 évente érdemes olajaztatni, gázzal töltetni. Első teló rugóját 8-10 évente. Olajat 2 évente. Vagy 3, km függő.
Féktárcsa. Ismerős 600Fjében 52ezer km van, de még a gyári nyomok szemmel láthatóak. Szinte csak autópályán megy
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zin
senior tag
Putoline 2t racing power
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
-
TayRol
veterán
Dirt tanfolyam Hondaeknál.
-
alvaro
senior tag
Telóolaj: most lesz 2 éves, így a 70 ezres szervizen cseréltetem (amikor hozzám került Teresa, az első, 30k-s szervizkor került bele új). Hátsó féklé vele egykorú (az első meg tavalyi), nemtom mi legyen vele, mert annál aztán nem fenyeget a forráspont. Igaz, nagyon az elsőnél se: ha nem kottázom el, a munkábajárós utam úgy néz ki, hogy 25-ről fék az utca végén a stoptáblánál (sajnos lejtő végén van), aztán végig 2 falun meg a város szélén a 811-esen, ipari park, fék 10-ről megálláshoz. A többit simán kigurulom
Jó, ha mondjuk bemegyek városba, azért nem úszom meg ennyiből (meg mondjuk az Alpokban se), de az alapelveim ellenkeznek a fékgyilkolás gyakorlatával -
Steven
addikt
kössz srácok ekképp fogok eljárni ... azért jó hogy van ilyen fórum
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
veterán
válasz alvaro #43611 üzenetére
Hát nézd. Igazából olajat több dolog miatt kell cserélni. Persze mindez km függő, mint majdnem minden karbantartási dolog a motoron. Akármilyen porvédő meg szimering van a telószáron, a bogár rátapad a csúszó részre. Ebbe (mivel még élt) beletapad a por, mocsok, szirszarok amikor közlekedsz. Most elgondolod, hogy ez a takony átmegy mindenen, és közvetlenül érintkezik az olajjal, amibe a dzsuva belekerül... Ez eltömíti a szelepelést, tönkreteszi az olajat. Extrém esetben megkarcolódhat a teflonos rész is, ami olcsó dolog... Aztán a savas bogármaradványok kikezdik a tömítéseket, főleg a felső részen. Elkezd folyni az olaj, amit a teló kinyom magából. Ez ráfolyhat a féknyeregre... Tök mindegy mit csinálsz, kátyúkat nem tudod kikerülni, szar tömítésen át fogja nyomni az olajat, az meg enged a gravitációnak, és lefolyik. Én cserélem ezeket a dolgokat. Most két-három évente az a 6-7ezer huf nem vág földhöz. Ráadásul jobban is csillapít az új olaj, életre kel az eleje. Tudom, tapasztaltam. A vifferben előttem (10évig) sose volt cserélve a telóolaj. Dőlt orrán-száján, mászott az eleje mindenfele. Meg lett csinálva rendesen, azóta tök jó. Csak kicsit puha. 11 éves a rugó is, az is cserés lesz idén. (ez egyéni ötlet, ill szaki mondta, hogy érdemes. meglássuk)
Egy megoldás van, ha van telóvédő fityfiritty a telószár előtt az jó. Lehet fokozni. Magasítani kell. Ez okos dolog, mert véd a bogaraktól, meg véd a kövektől is. De az olajmolekulák a szelepek között ugyanúgy össze fognak töredezni...más:
közúti közlekedésnél nem fenyeget a forráspont amúgy sem. Ha megereszted a gépet egy szerpentinen, akkor a több éves olaj csinálhat furcsaságokat. Főleg az Alpokban egy túramotor a maga kis 250-300 kilójával, + pilóta + utas + bőrruhák + dobozok + holmik. Na most ez elérheti a fél tonnát. Aztán amikor 10 kmen át csak fékezel, a végén már felváltva az elejével, hátuljával, mert puhul a fékkar, és még van hátra 4km...[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Djuree
félisten
a telószár nekem is mindig tiszta bogárhulla. van védő előtte, de nem elég magas, gondoltam már rá hogy magasítom.
én az MZ-vel anno majdnem meghaltam így kezdő koromban. kékesre fel még nem volt gond, lefelé annál inkább. semmi fékhatás nem volt már egy idő után, én meg természetesen üresben gurultam lefele, már közel 100-al (nem tudom mennyivel, nem volt jó a km óra) . még akkor nem tudtam hogy motorfék is van mint olyan. már a szembejövő sávba is átmentem, így is alig tudtam bevenni a kanyarokat, mákom volt hogy nem jött semmi. szerencsére elfogyott a szerpentin, ha még lett volna pár kanyar, akkor most nem biztos hogy itt írogatok na itt be voltam szarva, halálfélelmem volt...
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
veterán
válasz Djuree #43614 üzenetére
Mondjuk nekem egy kétgangos babetta kivételéven a 2T korszak kimaradt. Annyira nem bánom. De 2T-n motorfék? Nálam a 400as puhult egyszer fel. Cseszneken asszem. Nem volt kellemes élmény. Húztam a fékkart, és lófitty fék volt a normálhoz képest. 20 perc után folytattam a kergetőzést
Tavaly fogadtam meg, hogy idén megcsinálom a telóvédő izét. Belementem Fehérvár előtt egy olyan árva-szúnyograjba, mintha előttem egy teherautóról lapátolták volna a pofámba a őket. Brutális volt. Első kúton megálltam, és a kutas nem értette, hogy látok ki a plexin. Mindez 2km alatt. Az, hogy a motor hogy nézett ki az egy dolog, de észrevettem, hogy a teló is zöldellik. Olyan igazi, jól elkent dzsuvaszőnyeg. Na mondom remek, lemostam azt is a bukó után. Nem volt a kútnak gazdaságos tankolás, szerintem egy guriga papírt eltörölgettem
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Steven
addikt
jó hát nekem még csak 9000km van a motoromba ... fék meg félelmetesen harap...
Novba volt nagy szervizen a motor viszont a számlát nem láttam hogy mit cseréltek, mit nem... azt átnézem ha nem volt fékolaj akkor max megy szervizbe...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Integra
titán
válasz TayRol #43609 üzenetére
most megyek majd rá, viszont mondták, hogy ha már voltál az aszfalt tanfolyamokon, akkor az 1 naposra kell jelentkezni, mert a 2 napos dirt-en azért sok ismétlés és alap van, ami az aszfaltban szintén benne van.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TayRol
veterán
válasz Integra #43617 üzenetére
en meg az aszfaltra sem jutottam el, remelem ami kesik az jon.
egy szep hetszamjegyu osszeget eltapsoltam az uj lakas berendezesere, szoval meg csak ezutan kovetkezik a tobbi dolog.jah, vennek riasztos tarcsafekzarat, vagy ugyanezt lanccal egyutt. mit erdemes nezni es hol?
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
"Telóvédő fityfiritty" - ezt anno ajánlották az f650.hu-n is, föl is szereltem egyet egész az elején. A telóolajat egyébként nekem se cserélték az előző tulaj alatt, a szerelőm szerint valami ramaty pimpós szuttyot szedett ki a szárakból az első szervizem alkalmából (5 év, 46 ezer km, ez volt a "30 ezres").
-
Djuree
félisten
válasz alvaro #43622 üzenetére
én egyszer éjszaka mentem a tisza mellett elég sokáig, pont a szúnyogos időszakban, másnap megláttam a motort világosban nem hittem a szememnek. nem lehetett látni a lámpabúrát a szúnyogok alatt, de szó szerint
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
yodamastah
őstag
A telo olaj akkor is mocskolodik ha semmi nem jut be. A belso alkatreszek (pl rugo) folyamatosan ahogy csiszolgatjak egymast a finom fem dolgozodik bele az olajba. Nekem ilyen total fem szinu olaj szokott kijonni pedig gyakran cserelem. Persze ha hagynam mocskolodni is akkor lehet mar inkabb fekete lenne
Par honapja talaltem egy videot ahol 1 palyanap utan kiszedtek az olajat a rugostagbol, es mar benne volt a mocsok. Ezek miatt, meg a terheles miatt szepen elhasznalodik az olaj es kesz. A rugostagban amugy nem csak a gaz es az olaj mehet el. A rebound lemezek is el szoktak faradni, neha azt is erdemes kicserelni, mar szejjel van szedve. Persze attol fugg milyen rugostag van a motorban. En jopar eve ohlinst hasznalok, ezt konnyu szerelni, de van biztos sok amit meg szetszedni se nagyon lehet csak ugy.
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
hát figy, MZ-nél pl. a 30 év alatt egyszer nem nyúltunk a telóhoz, és semmi baj vele az lehet hogy már kocsonyás az olaj benne, meg fekete, meg nem olyan a teló amilyennek lennie kéne, de nincs vele probléma, max kényelmesebb lenne.
gondolom ettől még bőven megy a motor, egyfajta kényelmi szempont csak, az üzemre nincs hatással, valszeg ezért nem írja a könyv
ha csak kenőolajat meg szűrőt cserélsz egy mai korszerű motornál, elvileg akkor sem szabad már komolyabb bajának lennie alap igénybevétel mellett. legalábbis ezt mondják. lehet tiszta kényelmetlen meg szar lesz a motor, csörögni fog minden meg csattogni rajta, de menni lehet még vele ilyen volt a tanulómotorom is, hozzá nem nyúltak soha, olajcsere meg szűrőcsere volt csak, olyan állapotban is volt, de pöccre indult és egyszer sem állt le alattam
az enyémet viszont rendesen fogom szervizelni, szeretném rendben tudni minden szempontból, mind kivül mind belül...[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Djuree
félisten
válasz Integra #43629 üzenetére
28k.
valszeg még a telóhoz nem volt nyúlva, még most nem is akarok, egyenlőre jól működik, amennyire meg tudom ítélni. de 50k-nál mindenképp meg lesz ejtve.LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Integra
titán
válasz Djuree #43630 üzenetére
tudod vagy csak gondolod? természetesen használat függő, de mondjuk valóban 28k van benne. azért azt én cserélném már. persu megmutatta nekem anno, hogy miért volt szar a fézerben az olaj. ijesztő, mennyire nem értettem hozzá...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Djuree
félisten
válasz Integra #43631 üzenetére
"ijesztő, mennyire nem értettem hozzá..." asszem ezt én is elmondhatom magamról, csak nem múltidőben
28k van benne ténylegesen, 4 évig absz. nem volt használva a motor, akitől vettem volt egy gyönyörű állapotú africa twinje is, azt használta, ez a fazer bent volt a fészer mélyén eltemetve, 3 cm vastag porral úgy halásztam ki, méltatlanul elfeledett mivoltából
úgyis viszem majd szerelőhöz, lehet akkor azt is megnézetem vele...[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
TayRol
veterán
válasz Integra #43627 üzenetére
meg egy pár hét, amig keszen lesz itt az uj lakasnal a motor helye, addig az udvarban lesz a fedett teraszon. oda kellene valami. es persze utcan is hasznalnam.
Djuree: ezt is neztem, eleg jo lehet. riasztot nem akarok kulon, tartok tole, eddig csak rosszat hallottam roluk.
-
Daywalker
addikt
Huh, tegnap kimotoroztam magam. Sőt, egyenesen sietős tempóban kellett dolgokat kellett elintézni, ezért menni kellett tempósan, tehát élvezet volt minden perc. Nem tudom, hogy az aszfalt volt hideg, vagy én voltam túl merész, de körforgalomból 1-2 erősebb kigyorsításnál túrta a hátulját
Voltam a Kawánál. Kicsit vicces árak vannak:A féktárcsát mégegyszer megkérdeztem. 44K/db az utángyártott (new fren) és 110K/db (!!!) a gyári. Hol élnek ezek? A Marson? Egyébként meg azt mondták, hogy a New Frent ajánlják, mert tökéletesen megfelel, semmivel sem rosszabb a gyárinál. Viszont kell új betét is + alaposan ki kell takarítani a rendszert, hogy határozottabban lehessen adagolni (szerinte picit levegős ).
Vettem egy olajszűrőt, ez 3500 Ft volt. Az olajcserére 15K-t mondtak az olajra, plusz egy óra munkadíj (6K). Ha én viszek olajat, akkor egy óra munkadíj (6K) + 2K olajmegsemmisítési, környezetvédelmi költség. Namost ezek után ki lehet számolni, melyik az olcsóbb
Megnézettem a telókat is, azt mondta, hogy jól mozog, bár neki icipicit puha Mondom nekem meg keménynek tűnik, szóval ízlések. Majd ki fogom cseréltetni abban is az olajat valamikor a biztonság kedvéért (jövőre mondjuk).
MOD: Az ajánlott Steelhorse motor gyári tárcsát 58K-ért hozza darabját, EBC-t 55K-ért. A DMC ennyire lehúzós lenne?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Gaboman
nagyúr
válasz Daywalker #43634 üzenetére
15 ezer az olaj?
Milyen olajat tesznek neked a motorba és mennyi kell bele ami ilyen rohadt drága?
A szakszervizbe biztos hogy nem viszem ilyenek végett a motoromat, sőt nagyobb dolgok végett sem, inkább egy jó márkafüggetlen szakihoz aki töredékéért dolgozik.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
yodamastah
őstag
Telen kell olajat venni nem ilyenkor
-
runner 125
nagyúr
válasz Daywalker #43634 üzenetére
Miért nem veszel rá valami hullámos tárcsát? Szerintem annak darabját még 40 alatt is megúsznád. Ebay-en nézd meg, tuti van.
...egyébként, miért nem csinálod meg otthon?
21 évemmel abszolút nem vagyok egy tapasztalt szaki, de ezeket egyedül simán kivitelezem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Integra
titán
válasz Gaboman #43637 üzenetére
örülök, hogy egyáltalán volt... egyszerűen kifogytak 300v-ből és ami volt az meg 4400-ről 4800 lett, ez van. yodának van igaza, időben kapsz, okés. bár akkor sem húdeolcsóbb.
yoda: ja, de ilyen részletkérdések csak akkor jutnak eszembe ha szerviz van, örülök, hogy egyáltalán a szervizbe időben eljutok..
mondtad, hogy szólsz ha motulozol, aztán nem szóltálRoli: olvasom bakker
azért bizakodó vagyok[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
válasz runner 125 #43639 üzenetére
Igen, néztem és találtam, de félek, hogy valami kínai szar jön. Hesszöld meg te is aztán véleményezd: [link]
Bár a Kagizume asszem japán cucc, nem kínai, tehát lehet, hogy be kéne vállalni ennyiért. Ha csak feleaddig tart, mint a gyári, akkor is jobb vételt csináltam Az EBC meg többi cucc jóval drágább. Ennél olcsóbban viszont tényleg csak kínai van.Olajcsere: magam szoktam megcsinálni autónál (sőt, már HF tömítést is cseréltem), motornál sem más, csak még féltem hozzányúlni
Hogy milyen olajat raknak vele? Castrol (mert olyan hordót láttam) vagy ELF (mert most hivatalosan a Kawa csapatot támogatják) 10W50. 10-12ért lehet kapni 4 litert és még óradíj sincs[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Integra
titán
válasz Daywalker #43643 üzenetére
azzal hogy melyik gyártó melyik márkát támogatja, meg közös csapat, ebből ne indulj ki, mert mindenki azt támogatja ahol megéri neki. gp-ben repsol van, wsbk-ban castrol, ssp-ben egy harmadik gyártó csak a hondánál.. ha elmész szervizbe akkor meg azt az olajat látod nagy hordóban, amire az adott szerviz leszerződött az adott olajcéggel, ennyi.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TayRol
veterán
válasz Daywalker #43643 üzenetére
de pl. a Fuchs olaj sem rossz. Kutya arulja, akinek zzr1400-ese van, gondolom o is azt tankol bele.
-
Gaboman
nagyúr
válasz TayRol #43645 üzenetére
Ezt az olajat ajánlottam havernak is, de ő Repsol Moto 4T 10W-40 vesz aminek 1575Ft literje.
Most talán a legjobb áron kapható 10W-40.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz Daywalker #43643 üzenetére
Maradjunk annyiban, h manapság már az a gáz, ha valami nem kínai.
Fősuli mellett elkezdtem melózni egy elektrotechnikai cégnél, tegnap gyárrészen mászkáltam, amikor az egyik polc feliratán a doboz alatt ez állt; "BMW China modul"
Szaki felvilágosított, h BMW több belső vezérlő panelja kint készül.Egyébként megnéztem. Mivel, én sem ismerem a gyártót, így biztos konklúziót nehéz levonni, esetleg típusspec. fórumban nem kérdezed meg? Sportmotoron tuti van topikja. Biztosan más is járt már ebben a cipőben.
A véleményem viszont az, h 160 fontért simán jó vétel. ..én ezt venném. S, ráadásul még optikailag is előnyösebb.
Ok értem én, de hidd el nem nagy ördöngőség, ha vajnyi affinitásod van a gépekhez, lazán menni fog.
Egyébként félre ne érts, semmi problémám a szevizekkel, viszont amire nem muszáj, arra én nem költök."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Djuree
félisten
válasz runner 125 #43648 üzenetére
a mai kínai cuccok már elérik a legjobb minőséget nincs gond velük. persze azért nem minden, de gyorsan javulnak
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
Aktív témák
Hirdetés
- iPhone 13 128GB Starlight, Beszámítással
- Uhh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" Bivaly i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" Bivaly i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS
- Prémium minőségű Samsung, Micron SSD meghajtók (frissítve: 2024. 09. 24.) - MEGA akciók!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen