Hirdetés
Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #43929 üzenetére
..sajna a második fele volt igaz rám is.
Arra emlékszem konkrétan, h mentem úgy 130 környékén, láttam a kanyart, visszavettem - elkezdtem dönteni, majd éreztem, h még jobban kellene, mert nem fogok beleférni a sávomba. De, nyilván ezek a másodpercek voltak, s aztán a következő pillanatban megláttam a Zafira-t - ráadásul ő is elég frankón lecsapta a kanyart, szóval kb. a felezőt érintette. Amikor megláttam, hátsófékkel ráfékeztem, meg is csúszott a motor hátulja és úgy éreztem, h sikerült szűkíteni az ívet..., de a kanyart - ahogy a rajzon is látszik - a másik sávban fejeztem be.Utána rendesen remegett kezem lábam. Meleg volt, na.
mod. Tény, h a motorozáshoz annyi közöm van még, h van jogsim.
A tréningekkel egyetlen probléma van. Nem tudom itt Sopron - Szombathely környékén van-e rá lehetőség. Hüle kérdés, de esetleg Pannónia-ringen nem szoktak ilyet tartani? Az közel van.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Prof01
veterán
Sziasztok!
Nézitek a MotoGp-t? Itt egy nagyon jó minőségű angol adás: [link]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
-
Prof01
veterán
Most olvasom, hogy 21 vagy és 190cm, pont mint én. Hát így nem nagyon ajánlanám sem a cbr 125öt, sem a cbf125öt. Túl kicsi lenne neked!
Én a jó öreg 93-as FZR 250R mellett döntöttem. sor4 45le, megy mint a golyó!
Neked milyen jogsid van? Mert ha korlátlan, akkor lehet jobban járnál egy idősebb 400 vagy 600as géppel.Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
runner 125
nagyúr
válasz boogie84 #43930 üzenetére
Hidd el, h nekem elég volt egy ilyen mértékű "tanulópénz" is. Azóta én sem járok úgy, persze nem úgy kell elképzelni, h minden kanyart, az útra merőleges motorral veszek be, de jóval megfontoltabban közlekedem.
Visszatérve még a kanyarvételre. Nem tudom Ti h vagytok vele, - az okát én sem tudom - , de én balra sokkal könnyedebben - magabiztosabban döntök, mint jobbra. Ezt mondom még az ominózus esettől függetlenül. Valszeg ez is közrejátszhatott, h nem mertem letenni teljesen.yoda
Ha, meglesz a Gixer komolyan tanulnék tőled.
Pl. ez a követlek motorozás mennyire jó trükk erre? Nyilván pályán gondoltam, hisz biztonságosan csak ott lehetne űzni..mf
Jaja, nekem ösztönösen jött a hátsófék, abban biztos voltam, h ha elsőt húzok, akkor kimegy alólam a motor, mint a szar. Logikusan végig gondolva, ahogy megcsúszott a hátulja, tény, h még beljebb raktam a seggét, viszont egy új - szűkebb ívre helyeztem.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Steven #43957 üzenetére
21 évesen nincs sok értelme, de így kijelentve nem igaz.
Ha, az ember 16 évesen csinál A1-et, vagy 18 évesen Ak.-t, akkor rá két évre ~ 20k-ért megvan az A. - Így viszont nem az."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Steven
addikt
válasz runner 125 #43958 üzenetére
jó igazad van
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
alvaro
senior tag
válasz runner 125 #43955 üzenetére
Nálam ez pont fordított, szerintem én jobbra vagyok bátrabb. Balra valahogy tartok az út szélétől is (ami könnyen lehet küvecses, retkes, töredezett, mittu domain), meg a közepétől is (nem jó átfejelni a felezőn, a szembejövő meg tőlem függetlenül is átlóghat) - szerintem ezért. Aztán lehet, hogy nem.
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
válasz Gaboman #43945 üzenetére
A lent vagy lapon yodánál azt jelenti, hogy onnan nincs tovább dönteni, ilyenkor egy utcai gumival utcán én nem próbálkoznék még a hátsó fékkel se nagyon, bár a hátsó keréken elvileg nagyobb a tapadás olyankor is. Stabil gáznál mindkét kerék egyformán tapad, ha ilyenkor a hátsó féket finoman lenyomjuk, akkor a hátsó felfüggesztés megnyúlik, a hosszabb tengelytáv pedig szűkebb ívre kényszeríti a motort.
Ha nincs totál lapon a gép, akkor lehet fékezni. -
yodamastah
őstag
válasz Gaboman #43945 üzenetére
Egy jo gumit eleg extrem mod lehet terhelni, szoval siman belefer hogy lapon nem huzod a gazt. Viszont legtobb tapadasod akkor van lapon ha kicsit, nagyon kicsit gyorsitasz. Egyszeruen azert mert nagyobb altalaban joval nagyobb a hatso kerek tapado felulete, es ha el van csukva a gaz akkor lassul a motor es tobb suly megy elore. Szoval ha kerdeses hogy eleg lesz a tapadas (kozuton ez mindig kerdeses), akkor stabil gazzal erdemes ezt a muveletet csinalni.
PL palyan egy jol bemelegitett payagumival van eleg tapadas arra hogy kanyarba befele elcsukott gazzal motorozza bele eszement tempoban a kanyarba. Ott meg arra is van tapadas hogy egeszen a kanyar kozepeig meg fekezel befele ovatosan.
De persze alapvetoen igaz, hogy a benezett kanyar szituban a lenyeg hogy probalj bekanyarodni, nem pedig fekezni. AKinek van verseypalyan berogzott tapasztalata a kanyaba fekezeshez (trail braking) az utcan is meg fogja csinalni, de alapvetoen a gond hogy egy benezett kanyar az panik szitu, es sokan panikolas kozben nagyot fekeznek az elsove, az meg kanyarodas kozben erinto iranyban kuldi kifele a motort.
Szoval a lenyeg ha jon a kanyar meg kell probalni befordulni es kesz
A fent emlitett stabilgazas kanyarodas amikor nagyon picit gyorsitasz (0.1G koruli gyorsitas) igaz a csuszos szitukra is. Tehat amikor kanyarban meglatsz valamit amire ugy gondolo hogy csuszhat (pl poros) akkor is gazt kell huzni, nem elcsukni. Fekezni meg vegkepp nem szabad.
Egyebkent ezek mind benne vanna a twist of the wrist 2-ben, szoval erdemes azt olvaasgatni, rengeteg info van a jarmi dinamikarol, es a legfontosabb vezetestecnikai tudas onnan beszerezheto. Utana mar csak gyakorolni kell
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #43955 üzenetére
A palyan oktatasnak egy baja van csak, hogy draga De mondjuk iden is lesznek MERSZ estek, ahol altalaban lassu emberek szoktak probalkozni, es ki szoktam menni neha gurulni. Ilyen szituban par kort segitek ha osszejon, de alapvetoen szerintem ugy kellene hozzalni ehhez, hogy el kell olvasni es megerteni 1-2 palya vezetestechnikai konyvet, es utana kimenni gyakrolni, majd ujra elolvasni es ujra gyakorolni. Ezzel rengeteg penzt lehet sporolni. Szoval ne a versenypalyan kezdjek el mondani neked, hogy mi az a fekezesi pont, meg az ellenkormanyzas, meg mik a motoros jarmu dinamika alapjai, hanem mar ugy mesz ki hogy mindent ertesz, csak gyakorolni kell
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #43964 üzenetére
Én elkezdtem elolvasni amiket korábban adtatok, de túl sok a szakszó, meg angolul se vagyok annyira jó.
-
runner 125
nagyúr
válasz alvaro #43960 üzenetére
Hm, érdekes - ezek szerint mindenkinél más.
_
Visszatérve még a 2011-es kis CBR-re, rákerestem én is. Tényleg pofás - sokkal szebb, mint a régi. Illetve, végre elkezdték ezeket is hizlalni/vastagítani, ami nagyon az előnyére vált.
yoda
Nah jah.
Könyvek terén utánanézek, esetleg 1-2 tipp?
Köszi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
yodamastah
őstag
Keith Code: Twist of The Wrist 2, Andy Ibbot: Performance Riding Techniques.
-
.mf
veterán
"pénz függő is a dolog."
Akkor egy rossz hírem van: a motorozás, amennyiben nem smkp-t vagy robogót veszel, eléggé az. Add hozzá a védőfelszerelést (rendes bukó, minimum protektoros kordúra kabát, protektoros csizma és kesztyű, +100k), gyakoribb és drágább szerviz, magasabb kgfb.
A helyedben még gyűjtenék, és keresnék egy használt Hyo vagy Ninja 250R-t.
"egyébként a motor mérete miatt tartok én is egy kicsit ettől.."
192cm vagyok, láttam már 125-ös CBR-t, de még a 250-es Ninja is elveszik ekkora ember alatt; sőt, újabb 600-asokon is ülve meg tudom nézni, hogy mennyire tiszta a fényszóró plexije A Hyo 250R-nek ugyanaz a váza, mint a 650R-nek, talán az már kényelmesebb / arányosabb.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz yodamastah #43968 üzenetére
ill. miután ezeken átrágtad magad, az elmélet után nézd meg az ötvözetet, egy kicsit gyakorlatiasabb oldalról bemutatva: egy sorozat a Keith Code által alapított iskola angol ágáról, Andy Ibbot mint oktatóval: Superbike School UK. Már csak néhány lényeges motívumot ragad ki, de azoknak a gyakorlására használt módszereket is mutatja (pl. menj végig a pályán fék nélkül: csak gázt és motorféket használva).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Gaboman
nagyúr
válasz yodamastah #43963 üzenetére
Sok jó dolgot leír benne, majd megpróbálom így is gyakorolni.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
xmad
senior tag
bukó, ruha az most részlet kérdés..
a motor a lényeg... zéro motoros tapasztalattal meg nem akarok nagy motort venni..
cbf 125 is olyan kicsi mint a cbr? az gyengébb is gondolom...
na mind1... egyiknap elmegyek a honda szalonba megnézem élőbe is őket, és ha van rá lehetőség ki is próbálom.kymco quannon is tetszetős
persze ha több pénzem lesz 250 est veszek
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
"bukó, ruha az most részlet kérdés.."
először én is így gondoltam, de hamar rájöttem hogy nemkevés pénz megy el a védőfelszerelésre ha komolyan veszed, és nem TESCO-s sisakot vásárolsz 8k-ért.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
runner 125
nagyúr
Részletkérdés?!
Az életed múlhat rajta...én azt javaslom, addig ne vegyél motort, míg nincs az össz felszerelésre ( normális bukó, kabát, de legalább egy gerincprotektor, nadrág, magas szárú cipő / csizma, kesztyű) egy 80 rongyod. S, ez az összeg nagyon-nagyon az alsó határ. Ennyiért már talán össze lehet válogatni (akár használtakból is) egy középkategóriás felszerelést.
mod.
Megelőztek.
yoda
Köszi a tippeket, magyar vagy német fordítás nincs ezekből? Az angolom elég kezdetleges.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Steven
addikt
bazd olyat motoroztam ma felmentünk a Hármashatár hegyre egy cimborával ...
Egy egyenes szakaszon felfele emelkedőn gyorsultunk egyet... hát nem gyengén jobban gyorsul az r1 .. nem számítottam ekkora különbségre kib@szott jó motor...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Steven
addikt
válasz runner 125 #43977 üzenetére
jó hát azt hittem ,hogy csak nagyobb tempónál nincs esélyem hát ... tévedtem... ha sok pénzem lesz lehet két motorom lesz egy r1 és egy túra .... mondjuk sv-t nagyon szeretem egyenlőre semmi pénzért nem adnám el...
2006 os van a srácnak ezüst ..... gyári kipufogóval is állat hangja van...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
xmad
senior tag
válasz runner 125 #43975 üzenetére
a ruhára már megvan a cash... ezért van a motoron a hangsúly
-
Integra
titán
jó volt ma a mátra, bár óvatosan kellett menni, reggel esett, viszont felszáradt, szép idő lett, napsütés, lángos még mindig isteni
jó sokan voltak, az elmebeteg brigád 9-10 fő vonatozott ijesztő sebességgel az autók között a szerpentinen, volt motor ami gyakorlatilag pályaversenygép volt slick-kel, na az már úgy jött el otthonról hogy ha rendőrt lát, húzza nyélgázon..
persze a sportkipuffokban egyben se volt a tompító, már mátrafüredről hallottad a motorokat. kivételesen baleset mentes nap volt....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Djuree
félisten
"bukó, ruha az most részlet kérdés.."
"zéro motoros tapasztalattal"
na ez a 2 nem jön össze. én 10 éve motorozok, mégis elcsúsztam tavaly, ha nincs ruhám akkor szépen néznék ki, csontig horzsolódtam volna. először ruhád legyen, aztán motorod. csak egy jótanács...LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Djuree
félisten
erre valaki?:
nektek az első-hátsó rugózás hogy van beállítva? hogy a legjobb ezeken a kátyús szar utakon? legkeményebb legyen? most nekem kb. 70%-on van, ha a 100%-ot vesszük legkeményebbnek. nem szállítok személyt, csak magamatLEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Kígyó
senior tag
Hali!
Cseresek a papucsai a 99-es 750-es Gsx-F-emnek. Ha valakinek van valami javaslata milyen gumit vegyek ra, ne tartsa magaban. Nem baj ha tapadas, a kopas es az ar aranyai korrektek..
udv,
Kígyó -
Kígyó
senior tag
válasz zsoltee10 #43988 üzenetére
Ez egy tobb mint 80ezer forintos paros. Ennyire jok ezek, hogy meg annak fenyeben is jok az aranyok, vagy csak ugy vagy vele hogy gumin nem sporolunk?
Integra: ezt ugy erted, hogy ennek a motornak mindegy? Gondolom a nevesebb gyartokra gondoltal. Ennyire nincs kulonbseg szerinted?
-
Djuree
félisten
na ez a mai motogp nem volt egyszerű, mindenki kihullott
de yamaha győzelem[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
runner 125
nagyúr
válasz Djuree #43994 üzenetére
Hjah, csak könnyen megeshet, h egy totál káros motorról származik - szálszakadásos, vagy szimplán ütni fog.
Soha nem voltam használati cikk terén az új híve, de a gumi kivétel. Élet múlik rajta."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
shiNIN
tag
válasz yodamastah #43963 üzenetére
Hm, s ezt a jobb tapadást vagy valami mást megérezhet az ember igen szolid kanyarodásnál is...? Csak mert én feltűnően jobbnak érzem, ha gázt húzok (többnyire szolidan gyorsítok kanyarban kezdettől fogva). Alvaro nagyon gyakran gurul kanyarban, nálam az kiélezett helyzetben nem jó érzés, persze lehet, hogy csak meg kell szokni. Motorfékkel kicsit jobb, de gázzal nagyságrendekkel jobb, felfekszik az ívre, meg minden Viszont ha közvetlenül kanyar előtt fékezek, akkor a maradék sebességemet is soknak érzem, így erről igen hamar leszoktam, csak akkor fékezek kanyar legelején, ha látszik, hogy túl gyorsan mentem bele magamhoz képest. Sokkal jobb, ha inkább gyorsítok, mert akkor jobban érzem a kanyart.
-
doc
veterán
nehany ora mulva megyek KRESZ vizsgara, szoritsatok plz
szerintetek ZZR400 vagy RF400? olyan '96-'97 kornyeki evjarat fer a keretbe. en a ZZR fele huzok, de eszervekkel meggyozheto vagyok
illetve talaltam egy ilyet: [link] a gep pont jo lenne elso bringanak, az ara is nagyon jo, bar eleg picinek tunik, es kozel sem olyan impozans mint egy gyonyoru ZZR... -
shiNIN
tag
válasz runner 125 #43955 üzenetére
Nem tudom, nekem melyik kanyar a jobb, igen változó... Annak idején, amikor nyolcasoztam, balra nagyságrendekkel jobban ment
Nálam inkább a lejtő/emelkedő számít. Emelkedőn sokkal gyorsabban veszem az éles kanyarokat. Teljesen logikus, hogy bátrabban csinálom, elvégre sokkal gyorsabban esik a sebesség, ha nem húzom a gázt, lefelé viszont ütközik a gurulás-ösztön az előző postomban taglalt dolgokkal, miszerint a gurulás nekem bizonytalan érzés, gázt húzva sokkal jobban megy a kanyarodás. Különösen a beláthatatlan lejtős jobbkanyarokban vagyok rossz, kiváló példa erre a vértesacsa felőli lovasberényi első 40-es kanyar. Ráadásul a kezdeti bénázások emléke is ott lebeg. Úgyhogy ott nagyjából betartom a táblát, pedig az úgy elég hervasztó. Visszafelé sokkal szórakoztatóbb, pláne hogy véget ér a falu. -
shiNIN
tag
válasz Steven #43957 üzenetére
Én szerintem már írtam, hogy miért csináltam korlátozottat - 34 évesen Alacsony és könnyű motorra volt szükségem kezdőként, nem volt más választásom. Igazán bevezethetnék, hogy ne kelljen külön vizsgázni a korlátlanhoz, egy kisebb, szolid nagymotort pont ugyanúgy kell vezetni, mint egy kisebbet, jobb helyeken nem is választják így szét, de akárhogyan is, túlélem. A pénz a legkisebb probléma, szerintem attól mennék a falnak lélektanilag, hogy óra szerint 42-vel menjek a városban (50-nél mindig rámszóltak, hogy rohanok). Az a sebesség úgy a lehetetlen és a hihetetlenül nehéz között van normál egyenes szakaszokon...
No de minimum jópár évig elleszek nagymotor nélkül. Bár az érdekel, hogy Teresát milyen vezetni -
Djuree
félisten
válasz runner 125 #43995 üzenetére
ebben igazad van. vigyázni kell vele, csak annak érdemes aki ért hozzá, és meg tudja állapítani hogy hibás-é.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
Aktív témák
Hirdetés
- iPhone 13 128GB Starlight, Beszámítással
- Uhh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" Bivaly i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" Bivaly i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS
- Prémium minőségű Samsung, Micron SSD meghajtók (frissítve: 2024. 09. 24.) - MEGA akciók!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen