Nem hallottam még olyat, hogy a Kawák en bloc nagyon szervizigényesek lennének. Én mondjuk most fogom vinni nagyszervizre, de az előző tulaj sztem csak tankolt, olajat töltött és gumit cserélt rajta, meg a gyárit sportdobra. Más Kawa-tulajoktól se szoktam hallani.
125-ös ETZ után literes sportgép sztem túl nagy ugrás. Teljesen máshogy viselkedik a kettő, nem csak erőben és sebességben, de manőverezésben is -- tömeg, tengelytáv, súlyeloszlás, forgótömeg, futómű, motorfék, fék, stb. Egy 600-ast sem hiszem el, hogy 3-4 év alatt ki lehetne nőni, nem a gép határait fogod elérni. Utcára sok az ezres, sőt, a 600-asokat is csak pályán lehet igazán használni. Persze túl lehet élni egy nagyvasat is, de nem csak nagyon nagy önuralom kell, hanem az a véletlen hibákat is kevésbé tolerálja, ha pl. rosszul kuplungolsz vagy belenyúlsz a gázba; ill. a fentebb írt manőverezésben még itt is van a kettő között különbség, hiába csak pár tízkilóval nehezebbek az ezresek, ezek jelentős része a forgótömeget gyarapítja, ami miatt nehezebb bedönteni egy ezrest.
Az árat pedig hiába nézed, a motor és saját felszerelésed, fenntartási költség, kopó alkatrészek, szervizek, állami bürokrácia mellett ez pár év után már eltörpül.
Szerk: Na lemaradtam, mint a borravaló, míg a húgommal beszéltem
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/