Hirdetés

2024. június 27., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)

Hozzászólások

(#17928) Tüzi válasza bajnokpityu (#17921) üzenetére

Nézd. Én elhiszem, hogy a Gyár ezt-meg-azt mond, persze, hogy ezt teszi, mert a vásárló örül amikor a 3-4-5milliós autójában 30ezrenként kell cserélni 10ezerért az olajat, nem 15ezrenként. Marketing az egész, én a marketingnek sose hittem.

Tényeket vegyük figyelembe. Fém érintkezik fémmel, sok-sok m/s-al közlekedik a dugattyú a hengerfalon. Lennt ott vannak a csapágyak, stb. Alapvető dolog, hogy oda olaj kell, ami megakadályozza a fémes kopást. Namármost az olajban olajmolekulák vannak (milyen meglepő). Ezek, ahogy érintkeznek a fémmel, szállítják a hőt, szívja őket az olajpumpa, egyre inkább szétszakadoznak, ergo nem fog úgy kenni, mint ahogy a nagytudású mérnökök patikamérlegen miligrammos adalékanyag hegyekkel kitalálták. Tehát az idő előrehaladtával egyre kevesebb kenőképes olajmolekula lesz, ennek következménye, hogy pontosan ellentétes mértékében fog jelentkezni a fémes kopás.
Ezen nincs mit szépíteni, ez így van.
Most én nem fogok utánaszámolni, meg utánanézni a suzuki lökethosszának, meg egy 600as sportmotorénak sem, de az tuti, hogy a mai 600asok közelítik a fizikai maximumot, ami a fordulat*lökethossz = m/s-ból adódik, és valahol 22-22.5 m/s környékén tanyázik.
Aki komolyan veszi azt, hogy egy ilyen csúcsra járatott blokkban, ami rendelkezik 2.5-3 liter olajjal, elég 12ezrenként olajat cserélni, az csak tulaja a motornak, de nem gazdája, és keményen beette a marketinget. (pl: volt is az új r6-nál égése a gyárnak, mert minden fordulatszám-mérő olyan értéket mutatott, ami lehetetlenség volt azzal a lökethosszal. vissza is hívták, és kalibráltatták úgy tudom, de ez jelzi, hogy bármit kitalálnak a gyártók azért, "mert ez több" "mert ez jobb" "mert ez csillogóbb" mint a másik... :( )

Mondok egy példát. Ugyan nem tom, hogy a szuziba mennyi olaj kell, de anno a 300ZX-be 2.5-3 liter között, és maximum 5ezres csereperiódust írt elő a Nissan. Mondom, maximum, de tanácsolták a koraibbat.

Szóval. Én elmegyek, és veszek egy új motort. Akármilyen gyártástechnikát találnak ki, sose lesz olyan a gyárból kijövő dugattyú (sem), mint az amiben van 15-20ezer km. Mikroszkópikus sorják, egyenetlenségek, stb, amik az első párszáz km-en fognak lekopni. Ezért van az első olajcsere 1000km-ben meghatározva, én betartanám, sőt, a 125ösben 800nál megcsináltattam. Ha van egy 1.5-3-5milliós motorod, akkor nem kurvára mindegy az a pár ezer forint a motorod lelki békéjéért? Szerintem igen. Én szeretem a használati tárgyaimat, vigyázok rájuk, és a vfr-ben is max 5ezrenként lesz a csere, fullsynt olajjal, de ha hajtom, akkor 4.500.

Ébredés után most hirtelen ennyi jött ki a fejemből.
Égessetek meg :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.