Hirdetés

2024. június 22., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)

Hozzászólások

(#17901) zsoltee10 válasza Jodanovich (#17900) üzenetére


zsoltee10
addikt

na igen. szélsőséges eset az, hogy ilyen "vigyél egy kört" csajból komoly kapcsolat lesz. :)

(#17902) zsoltee10


zsoltee10
addikt

Ezt keressétek meg a Shox honlapján:

Név: Ceramic Power Liquid 100 ml Több, mint 9eFt.

Ceramic Power Liquid motorápoló, a kenőanyagban elkeveredő a súrlódást csökkentő, felület kezelő adalék a kerámia utolérhetetlen tulajdonságaival.

A Ceramic Power Liquid az olajbetöltő nyílásán kerül a motorba és az egymáson elmozduló (súrlódó) felületeken fejti ki hatását. A Ceramic Power Liquid nem olaj adalék!

Működési mechanizmusa a következő: A motor belsejében fellépő nyomás és hő hatására megtapad a fémek felületén, és egy kerámia bevonatot hoz létre. Az így kapott réteg csökkenti a súrlódást, kijavítja az esetleges felületi egyenetlenségeket (sérüléseket-kopásokat). A kezelt felület jobban ellenáll a motorban fellépő nem optimális üzemállapotoknak (hideg indítás, olajhiányos állapotok).

Hatása: Csökkenő fogyasztás, mérséklődő károsanyag kibocsátás, kevesebb motorkopás, csendesebb motorjárás, alacsonyabb olajfogyasztás, magasabb kompressziós végnyomás, magasabb teljesítmény és akár 100. 000 Km-ig megmaradó hatás.

Az adalék két fő összetevőből áll: Szintetikus hordozóolaj és kerámia összetevők, amelyek 0.2 µ méretűek. A Ceramic Power Liquid minden típusú olajjal elkeveredik. Nem befolyásolja az olaj kenőképességét és viszkozitását. A kerámia szemcsék egymáshoz nem tapadnak, így nem képes az olajjáratokat elzárni, vagy szűkíteni.

Miért érdemes használni? Új motorok estén a kopások csökkentése és a motor jó állagának hosszantartó megőrzése miatt. Használt, kopott motorok esetében az elveszett teljesítmény visszanyerése miatt. A motor a kezelés után csendesebben fut, csökken az üzemanyag és olajfogyasztás, csökken az olajhőmérséklet és növekedik a teljesítmény. A kezelés hatása akár 100.000 Km-ig is megmarad.

Mikor érdemes használni: Az olajcsere alkalmával illetve az olajcserét követő 3.000 Km-en belül.

Gyanús, leírva szép és jó, de ha a henger falára tapad, akkor a gyári hónolás során kialakított olajnak szánt barázdákkal mi lesz? :F

(#17903) Boci_83 válasza zsoltee10 (#17902) üzenetére


Boci_83
őstag

Igen, és a kuplunggal mi lesz? Ha egy kicsit kopottabb, tuti elcsúszik. Én nem tennék ilyet a motoromba, egyszer tettem üzem anyag adalékot, soha többet. :((( :W

**********

(#17904) NINJA_V válasza zsoltee10 (#17902) üzenetére


NINJA_V
tag

Szerintem nincs szüksége a motornak ilyenre. Épp elég adalék van a mostani olajokban. (Lehet hogy használ bár én még nem hallottam semmi csodatörténetet.) Ilyen szutykok nélkül és elmegy a motor ~100E-t Múltkor egy 65 körüli öreggel dumáltam egy R100-assal jött, 148E volt benne.

Two Strokes and Four Jokes

(#17905) Jodanovich


Jodanovich
aktív tag

emberek álljunk már meg egy szóra! hát mi van a prolonggal? :DDD azért azt már bebizonyították ha egy rakat homokot, kavicsot szórnak a viper motor szelepei közé az még mindig megy :DD szóval nah, csak lehet bennük valami csoda anyag!!! :D

Life is Short... Ride Hard!!!

(#17906) Boci_83 válasza Jodanovich (#17905) üzenetére


Boci_83
őstag

Minden bizonnyal, és azt se felejtsük, hogy a főtengelyt akár vizzel is locsolhatjuk alúlról, az sem tesz kért! :DDD :C :W

**********

(#17907) Pocee válasza bajnokpityu (#17897) üzenetére


Pocee
senior tag

:B :B :B Jólvan na...Nem láttam bele a lelkébe azt hittem csak a hidrotőke tud utánállítani :F ,de akkor ma is tanultam valamit.
A lapka tud ciripelni?mert ha már szar volt az olaj akkor úgy ciripelt mint egy autó...

Mr.Brightside

(#17908) Tüzi válasza Pocee (#17907) üzenetére

Csak a hidrotőke tud, mert mindig annyi olaj megy a furatba, amennyi kell. Ahogy kopik, úgy egyre több olajjal pótolja a kopást. Ellenben a lapka kopik,, ezért cserés.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17909) zsoltee10 válasza Jodanovich (#17905) üzenetére


zsoltee10
addikt

Hát igen, akár betont is önthetsz bele. :D

NINJA_V: Jaja, mondjuk a BMW-k szerintem átlag feletti futásra képesek felújítás nélkül. Kíváncsi vagyok, az ER-6 mennyit fog kibírni, terveim szerint marad, amíg szét nem esik. Ha nem nyerek a lottón, akkor azért, ha nyerek akkor meg azért marad. :)

Néztétek a holnapi Shox akciót? Azért elképesztő, hogy mennyi haszon van a bukósisakokon, ha 53e helyett 18k-ért is tudják adni, hogy nem sül le a pofájukról a bőr. :D
Kellene vennem sisakot, de innen vidékről próba nélkül nehéz. :(

(#17910) Pocee


Pocee
senior tag

Én egyszer tettem a Hornetbe plussz anyagot,ez voltNOS
na ebben nem csalódtam mert repült tőle a masina,mondjuk iszonyatosan is melegedett.
De csak nagy oktános benzinnel volt érdemes használni,hogy kijöjjön a +7 oktánszám növekedés.
Amúgy isten ments,hogy idegen anyagot tegyek a blokkba.

Mr.Brightside

(#17911) Pocee válasza zsoltee10 (#17909) üzenetére


Pocee
senior tag

és mi az átlag? ;]
igazából ezt csak a régi bmwkről tudom elképzelni amik még "össze" voltak rakva,ma már minden sorozatgyártású,nagyobb hibaszázalékkal.Régen mondták,hogy a Honda 100.000 km-ert szavatol a blokkokra,már ezt sem hiszem el,de nekem 40ezernél nem volt bajom a hornettel csak az egyik telószimering adta meg magát meg 36nál a kuplunglamellák.
Barátomnak van egy BMW R 1200 ST-je(eladó :P ),és már rengeteget szívott vele.pedig újjan vette és pöpecül bejáratta.

Mr.Brightside

(#17912) zsoltee10 válasza Pocee (#17911) üzenetére


zsoltee10
addikt

Lehet, hogy csak sztereotípia, de a régi K sorozatú BMW-k legendásan sokat bírtak, a rendőrmotorokban több százezer km is volt, és oktatáson beszéltem rendőr motorosokkal, akik megerősítették ezt. Sokan ragaszkodnak a régi, használt K-hoz, minthogy új motort kapjanak, és a soknak közülük a magán motorja is K BMW. :)
Az új BMW-k tartósságát még nem lehet megítélni, de nyilván nem olyan tartós már semmi, mint régebben. Hiszen akkor miből élnek a szervizek? :(

(#17913) Tüzi válasza Pocee (#17911) üzenetére

Minnél jobban kiélezed a technikát, minnél jobban táncoltatod az anyagokat a határon, annál hamarabb fog meghalni a szerkezet. Ennyi.
Itt meg ultra könnyítés, meg ultra csúcsra járatás, meg tököm tudja. Sose fog elmenni a blokk 100-150ezet. Hacsak nem 100al gurulsz :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17914) Pocee válasza zsoltee10 (#17912) üzenetére


Pocee
senior tag

Elég csak megnézni a régi cápákat,még mindig nyírják őket az újakon meg nem győznek váltót meg motort cserélni,

Mr.Brightside

(#17915) Pocee válasza Tüzi (#17913) üzenetére


Pocee
senior tag

Márpedig nem 100-al gurulunk ;]

Mr.Brightside

(#17916) NINJA_V válasza zsoltee10 (#17912) üzenetére


NINJA_V
tag

Ennyi erről van itt szól BMW K100 195000 Km..és nagyon szép állapotban van. Egyébként csak itthon a bevett szokás hogy az emberek nem vesznek ~30E km fölött motorkat.

Two Strokes and Four Jokes

(#17917) zsoltee10 válasza NINJA_V (#17916) üzenetére


zsoltee10
addikt

nem rossz. Amúgy mégis hogyan akarsz te 30000 kilinél többet futott motort venni, ha egyszer itthon nem létezik ilyen? :DDD

Ez, hogy sok kilivel is érdemes motort venni, ez olyan dolog, hogy a magyarországi motorok zömét nem tartjákl karban tisztességesen, nyírják, hajtják. Az országba özönlött rengeteg szemét miatt pedig az emberek óvatosak. A belpiacos japán vasak is rengeteget kibírnak, de itthon az a tapasztalat, hogy mégsem, mert ami hozzánk kerül, az zömében már túl van a rengeteg probléma mentes használaton. :(
Az pedig megint típusfüggő, hogy mernék-e sokat futott mocit venni. Megfelelő áron egy Honda VFR, egy BMW K, vagy R, egy nagy Bandit, stb. megérheti. Viszont egy sor4 250 50000 kilivel, vagy egy sor4 600 70-80ekm-rel már erősen rizikós. Nem tudhatod, hogy mit kapott már az élettől... Ismerek olyan embert, akinek a Fazerjében 80ekm van, és a blokk belseje újszerű, de olyat is, akinek 70ekm van benne, és eszi az olajat. Szóval divat, nem divat, itthon egyszerűen túl nagy rizikó egy ismeretlen előéletű sokat futott motor. :(
Az enyémet meg merném venni 36ekm-rel, de sok embert ismerek, akitől nem vennék ennyit futott motort. Van egy konkrét ismerősöm ER6-tal, annyira nyírta a motort, hogy 36ekm-nél a blokk felrobbant. Egykerék, autópályás nyelezés, gumifüstölés. Az enyémen a gumi elment 21500 kilit hátul. Neki a 6000-es szervizen szövetig volt kopva. Ez a baj, nem a sok km önmagában. Egy német moci, autópályán, kíméletesen, túrázásra használva újszerű lehet 100ekm-rel is. Itthon..... :(

(#17918) bajnokpityu válasza Tüzi (#17898) üzenetére


bajnokpityu
félisten

van, CB750.meg újabban nagy V2esekben is előfordul.
a körreelvivős csajokból bizony lehet tartós kapcsolat.

hidrotőke akkor ciripel tudtommal(nehezen tom leellenőrizni),ha inditásnál egy előző durván húzós csapatásnál megnő a szelepvezérlés holtjátéka.és ilyenkor állitólag rövid ideig lehet valami izét hallani.

amúgy ha nem láttál a lelkébe,akkor miért kellett ellenőrizetlen valós adatokat tényként leirni? biztosan én is elkövetem néha,de ez nekem nagyon durva volt.sokan járnak ide totál tapasztalatlanok, és félre vezeted őket.node fátylat rá.

hogy a francba tud egy motor érezhetően jobban menni nmagasabb oktánnal?pláne,egy hornet,amiből a régi karbis volt.pláne,hogy a apcsikat általában 86 oktánara tervezik.
az oktán összesen annyit jelet,hogy mennyire lehet összenyomni önrobbanás előtt.de hogy a magasabb oktánszám miatt nagyobbat robbanna,számomra nem világos.

te komolyan leirsz egy márkát,azért mert eldurrantak a szimmeringek?meg hogy kuplunglamellák? tejóég...
szerintem,de csak találgatás:amennyivel jobban kihasználják a köbcentiket a teljesitményhajhászásban,annyival jobbak a megmunkálások is.10-15éve is ezt mondogatták,mikor kijöttek a 100lovas 600asok,hogy tejóég,biztos megdöglik 2 év alatt.és a mai napig mennek a 92es CBRek.1-2 feszszabit,meg fezműt elkoptattak,de ennyi.

[ Szerkesztve ]

eladó Kawasaki j300 robogó

(#17919) Pocee válasza bajnokpityu (#17918) üzenetére


Pocee
senior tag

lassítsunk cimbora,azért ennyire ne ess nekem,hol vannak azok a valótlan adatok amiket tényként közölve esetleg félrevezetek embereket?a hidrotőke?gondolom tévedhetek,nem vagyok szerelő nem mondta el senki hány század miliméter hézagok vannak a motorban.el is magyarázhatod higgadtan meg fogom érteni.miért írtam volna le egy márkát is?mondtam én valamelyikre,hogy szar?nemhinném,azt mondtam kétlem,hogy a mai motorok is tudják azt a futásteljesítményt mint ezelött 7 évvel,tisztába vagyok azzal,hogy súlyorientáció folyik és a teljesítmény is nő és az anyag egyre kevésbé bírja,de nem írtam le semmit.képzeld következőnek is hondát vennék utcára krosszban jobbnak tartom a kawat.ennyi.
az az oktánszámnövelő meg nem egy mezei itthon összeöntögetett szar hanem egy speciális igen robbanékony anyag,műanyag tankba pl nem is szabad rakni mert megeszi festésről is azonnal törölni kell mert a lakk mattul azonnal,gyorsulási versenyeken használják és a NOS felirat nem véletlen van rajta,nitrogén oxidot tartalmaz.
Légyszíves ha én normálisan írogatok és tévedek akkor azzal a hangnemmel ahogy én írtam javíts ki,de ennek igen lebaszás szaga van.
ennyit akartam és nem haragszom

Mr.Brightside

(#17920) Tüzi válasza bajnokpityu (#17918) üzenetére

Cb750? Na, akkor ma megint tanultam valamit :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17921) bajnokpityu válasza Tüzi (#17920) üzenetére


bajnokpityu
félisten

ez alapján 91óta nyomja a honda:amcsiban hivták nighthawknak,sima tárcsa,és dobfék volt rajta ott.nálunk normálisan szerelték.
[link]

mindenki azt vegye fel,ami inge.nincs harag,csak olvass vissza elmult 1 napban miket irtál.én is meg teszem,felülvizsgálom magam.

nemrég irtátok,h télleg 10e a swift csereperiódusa:

emmeg a CBRé:

szal bármilyen hihetetlen,elvileg a 6500ig pörgő swiftben gyakrabban kell olajat cserélni,mint a 14000et pörgő CBRben.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#17922) Topiccsendőr válasza Tüzi (#17920) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Goldwing.
Azt hittem az az egyetlen. Hidrós.
Amúgy rég jártam erre, Pityunak igaza van, nem kellene köpködni olajat azért mert a nemlétező hidrotőkék ciripelnek. A témát korábban hármoszor kiveséztük, a fullszint olajokat pl a yamaha nem ajánlja. A lényeg hogy a minősítése meglegyen. Az éves olajcsere értelmetlen. A Mami, vagy M force tanárait kérdezték egy cikkben, be is volt ide linkelve. Értelmetlenül álltak az első 1000 km es olajcserével kapcsolatban, az is parasztvakítás a mai megmunkálási technika mellett. Ez jött ki, okos emberek írták, nem én találtam ki. A Fazer olajevés-, en mint naiv fanatikus- a régi fazer eszi az olajat, mivel ugyanaz a blokk van benne, mint a 99-03 r6 ban ami nekem volt. Az ette, de semmi baj nem volt vele. Az újak nem eszik. Ezt nem hallottam senkitől, nekem volt ilyenem. Most van egy 04-05 ös blokkosom. Sztm télleg vigyázni kellene ezekkel a legendekkel. Meg ez, hogy nsr megbízhatóbb egy mitonál? Ez honnan jött? Ha karban van tartva az is megbízható. Ahhoz a koncepcióhoz évtizedek óta nem nyúltak, kiforrott cucc.

Gyerekek figyeljetek oda egy kicsit, mert kezd elmenni sztereotipiák felé az egész. i

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#17923) Topiccsendőr válasza Topiccsendőr (#17922) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Jah Tüzi, neked csak a Goldwing ment :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#17924) NINJA_V válasza Topiccsendőr (#17923) üzenetére


NINJA_V
tag

Csak hogy még egy legyen a nagy Vulcan is hidrós. :)

[ Szerkesztve ]

Two Strokes and Four Jokes

(#17925) emvy


emvy
nagyúr

Kerdes:

motoromban 1000 km-nel volt kotelezo szerviz, olajcserevel. Aztan a kovetkezo evszak elejen, kb. 3000 km-nel csereltek benne olajat. Most 4000 km van benne. Csereljem-e az olajat az evszak elejen, majd par het (max) mulva a 6000-es szerviznel, vagy raer a 6000-esnel?

while (!sleep) sheep++;

(#17926) zsoltee10 válasza emvy (#17925) üzenetére


zsoltee10
addikt

Bőven ráér a 6000-esnél szerintem. :)

(#17927) ALI_G válasza emvy (#17925) üzenetére


ALI_G
veterán

parasztvakítás, ahogy előtted is írták.
ja és utánad is írták :)

(#17928) Tüzi válasza bajnokpityu (#17921) üzenetére

Nézd. Én elhiszem, hogy a Gyár ezt-meg-azt mond, persze, hogy ezt teszi, mert a vásárló örül amikor a 3-4-5milliós autójában 30ezrenként kell cserélni 10ezerért az olajat, nem 15ezrenként. Marketing az egész, én a marketingnek sose hittem.

Tényeket vegyük figyelembe. Fém érintkezik fémmel, sok-sok m/s-al közlekedik a dugattyú a hengerfalon. Lennt ott vannak a csapágyak, stb. Alapvető dolog, hogy oda olaj kell, ami megakadályozza a fémes kopást. Namármost az olajban olajmolekulák vannak (milyen meglepő). Ezek, ahogy érintkeznek a fémmel, szállítják a hőt, szívja őket az olajpumpa, egyre inkább szétszakadoznak, ergo nem fog úgy kenni, mint ahogy a nagytudású mérnökök patikamérlegen miligrammos adalékanyag hegyekkel kitalálták. Tehát az idő előrehaladtával egyre kevesebb kenőképes olajmolekula lesz, ennek következménye, hogy pontosan ellentétes mértékében fog jelentkezni a fémes kopás.
Ezen nincs mit szépíteni, ez így van.
Most én nem fogok utánaszámolni, meg utánanézni a suzuki lökethosszának, meg egy 600as sportmotorénak sem, de az tuti, hogy a mai 600asok közelítik a fizikai maximumot, ami a fordulat*lökethossz = m/s-ból adódik, és valahol 22-22.5 m/s környékén tanyázik.
Aki komolyan veszi azt, hogy egy ilyen csúcsra járatott blokkban, ami rendelkezik 2.5-3 liter olajjal, elég 12ezrenként olajat cserélni, az csak tulaja a motornak, de nem gazdája, és keményen beette a marketinget. (pl: volt is az új r6-nál égése a gyárnak, mert minden fordulatszám-mérő olyan értéket mutatott, ami lehetetlenség volt azzal a lökethosszal. vissza is hívták, és kalibráltatták úgy tudom, de ez jelzi, hogy bármit kitalálnak a gyártók azért, "mert ez több" "mert ez jobb" "mert ez csillogóbb" mint a másik... :( )

Mondok egy példát. Ugyan nem tom, hogy a szuziba mennyi olaj kell, de anno a 300ZX-be 2.5-3 liter között, és maximum 5ezres csereperiódust írt elő a Nissan. Mondom, maximum, de tanácsolták a koraibbat.

Szóval. Én elmegyek, és veszek egy új motort. Akármilyen gyártástechnikát találnak ki, sose lesz olyan a gyárból kijövő dugattyú (sem), mint az amiben van 15-20ezer km. Mikroszkópikus sorják, egyenetlenségek, stb, amik az első párszáz km-en fognak lekopni. Ezért van az első olajcsere 1000km-ben meghatározva, én betartanám, sőt, a 125ösben 800nál megcsináltattam. Ha van egy 1.5-3-5milliós motorod, akkor nem kurvára mindegy az a pár ezer forint a motorod lelki békéjéért? Szerintem igen. Én szeretem a használati tárgyaimat, vigyázok rájuk, és a vfr-ben is max 5ezrenként lesz a csere, fullsynt olajjal, de ha hajtom, akkor 4.500.

Ébredés után most hirtelen ennyi jött ki a fejemből.
Égessetek meg :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17929) #25954560 válasza zsoltee10 (#17917) üzenetére


#25954560
törölt tag

amikor az yzf-et kerestem meg az fzr-be blokkot, ezeket allapitottam meg en is. mindenki hazudik. (bar en 32000km koruli motorokat lattam rengeteget) egyszeruen hihetetlen hogy mi van.
a masik meg, amit szinten sokadszor irunk le (tenyleg kene mar az az osszefoglalo) h a motor eloelete nagyonnagy aranyban hatarozza meg a tovabbi varhato futasteljesitmenyt (ez de szep mondat :) )
raadasul itthon az a szervizesek tapasztalata is az h az emberek nem akarnak kolteni a motorjukra a legszuksegesebb esetekben sem, nemhogy az olyan 'luxus' esetekben, mint a gyari olajcsere-periodusnal surubb csere vagy a vezermulanc stb csereje. itt a forumon legalabb olyan csapat gyult ossze, akik belatjak es magukenak erzik a kotelezo karbantartas szuksegesseget es nagy vonalakban egyet is ertunk ezekben. ha pl nem volt penzem olajcserere, inkabb allt egy hetig godzilla, de nem hajtottam 5500km-es olajjal.

mar nekem is nagy az arcom, en is belevagnek egy hasznalt yzf v meginkabb fzr1000 megvetelebe, de csakis azert, mert ezeket ismerem. tudom h mit kell meghallgatni, megnezni, erezni rajta ahhoz h ne vegyek rosszat (jo esellyel). de egy r6-hoz elhivnam persut, egy er6-hoz teged, stb. szoval hasznalt mocit szerintem is vagy megbizhato forrasbol vagy rettento hozzaertessel erdemes venni, a tobbi zsakbamacs.

most szeretnenk majd venni asszonynak egy 250-es v 400-as sportgepet. itt a forumon ettol majd mindenki a fejehez kap :D en sem gondolom kis feladatnak egy joallapotu darab kifogasat, de ez a cel. pont ez az a kategoria, amit altalaban a fiatalok vesznek, akik aztan meg kevesebbet koltenek karbantartasra, tehat exponencialisan csokken az eselye egy korrekt darab letezesenek. bizom a mazlimban es a szerelomben. a mazlimban azert kell h talaljak egy jo darabot es meg is tudjam venni, a szerelomben meg azert ha a mazlim megis cserben hagyna :D

(#17930) Boci_83


Boci_83
őstag

Azért marhafasza, hogy a shoxban felvásárolt akciós sisakokat 65 K-ért adják a Képes moor apróban. :((( :( :W

**********

(#17931) Topiccsendőr válasza Tüzi (#17928) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

R6R t nem hívták vissza. Csalt az órája ennyi. Életszerűbb, hogy egy dyno padon vették észre gyújtás alapján, nem pedig lökethossz számítással. Tudna pörögni az többet is, kérdés meddig.

Érdemes lenne visszaolvasni ebben az olajcsere-bejáratás ügyben.
Kicsit ismétlődnek a témák, mintha mindenkinek amnéziája lenne :D
Valószínűleg jobban értenek hozzá a MAMI s meg MForce-os tanárok, mint mi együttvéve . Azok a finom reszelékek, amiről te beszélsz, valószínűleg a hidegjáratás során eltávoznak, még bent a gyárban. Ha egyáltalán vannak azok a finom reszelékek. Fém fémmel nem érintkezik. Azért van az olaj. A csapágyakban is a sok bar os olaj "lebegteti" a főtengelyt pl. Ugyancsak egy belinkelt cikk volt arról, hogy mennyire 0 kilóméteres egy szalonjármű. Ott olvashattuk, hogy semennyire. Szóval rengeteg magyarázat van erre is, meg arra is. Egy biztos. Mi kategórikusan nem jelenthetjük ki, hogy ez, meg ez így van.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#17932) Gaboman


Gaboman
nagyúr

Milyen motorolajat ajánlotok a KTM SMC 625-be?
Nekem a Repsol Racing Full Sintetik 15/50 ajánlották,van ennél jobb?

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#17933) TayRol válasza Boci_83 (#17930) üzenetére


TayRol
veterán

Szeeep... :(

(#17934) sowi válasza Gaboman (#17932) üzenetére


sowi
őstag

Motorex KTM Racing 4T (20W60) vagy motorex 10w60 is jo, szal szerintem ilyet rakjal bele

[ Szerkesztve ]

Anytime, anywhere, any war ... if the price is right

(#17935) Gaboman válasza sowi (#17934) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Milyen árban mehetnek ezek az olajak?

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#17936) sowi válasza Gaboman (#17935) üzenetére


sowi
őstag

olyan 70 dollar 4 liter, otthon nem tudom

Anytime, anywhere, any war ... if the price is right

(#17937) Gaboman válasza sowi (#17936) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Köszönöm,utánakérdezek mannyi lehet itthon.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#17938) bajnokpityu válasza sowi (#17934) üzenetére


bajnokpityu
félisten

az 1 hengeresek ennyire forrófejűek? hűű,sor4ben nem túl gyakori a W40fölötti igény.
és Tüzi:azzal kezdtem,hogy mivel évente cserélem az olajat a CBRben(és uccsó 2 évben összesen mentem vagy 6ezret),ezért nem rólam van szó.csak ment az okoskodás,mondom irok már le 1 tényt.
6ezer után szedtem már ki olajat az előző CBRből,és az bizony keményen vizszerűen folyós volt.én azzal magyaráztam,hogy elnyiródott az olajmolekula,de lehet ez még teljesen normális.tartom az előirást,vagyis annak dupláját,nagy baj nem lesz.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#17939) NINJA_V válasza Topiccsendőr (#17931) üzenetére


NINJA_V
tag

Megpróbálok kicsit hozzátenni, és tisztább képet adni erről az egészről. Amúgy én is MAMI-t végeztem és több órát vitatkoztunk ezen az olajkérdésen, sőt hetekig visszatért a dolog. Ez az 1000-res csere, már kicsit más értelmet mutat mint régen. Ugye az volt hogy dobjuk le az olajat hogy ami ledarálódott a blokkban az jöjjön ki. Így a XXI. században azért már elég pontos tűréshatáron belül jönnek le az alkatrészek a szalagról. Túl sok esélye nincs annak hogy egy alkatrész tizzedel nagyobb legyen és darálódjon. DE!!! és amiért még most is van 1000es. Mivel a blokkot nem húzhatod szét hogy minden rendben van-e, ezért neked az olajból kell megállapítani hogy minden oké. Nincs-e benne idegen folyadék, reszelék, stb...egyszóval ellenörző szerepe (is) van. Az olaj gyakorlatilag birná tovább, hiszen olaj vagy nem??!! A gyárak manapság arra törekszenek hogy egy olajjal minél több km-t lehessen megtenni.(környezetvédelem, költségek stb.) nem véletlen írnak sok motornál 12-et.

A másik dolog meg, hogy ne hasonlítgassuk már az autók olaját a motoréhoz. A motor olajának kicsit több dologra kell "odafigyelni": komplet forgattyús hajtómű kenés, váltó kenés + a kuplung. Ezzel szemben az autó olaja a forg hajtóművet keni (csak). A motor olajában teljesen más adalékok vannak.

Az olajnak a nagy ellensége a hőmérséklet és az állás. Amit Pocee írt hogy hangosodik a blokk az meg azért van mert mivel blokk felmelegedik ezért az olaj is (lehet nem kellett volna beleönteni a NOS-t :F , nem volt meleg a blokk?? :DDD ), és egy idő után az olaj elhigul. (Gondolom láttatok már ilyet olajcserénél, úgy folyik ki mint a víz.Ha meg nem engedjetek le egy RSV-t :DDD ) Nem lesz akkora a hézagkitöltő képesség, ezért van az autónál-motornál hogy amikor friss olajat raksz bele csöndesedik a blokk. A nincsenek itt varázslások csak egyszerű fizika az egész!! :D

Two Strokes and Four Jokes

(#17940) sowi válasza bajnokpityu (#17938) üzenetére


sowi
őstag

nemtudom a KTM-et, de ez a gyari ajanlas

Anytime, anywhere, any war ... if the price is right

(#17941) [lAyCsI]


[lAyCsI]
addikt

Sikerült bescannelni a VFR tesztet, szal rajongók figyelem:)

page1
page2
page3
page4

-= No way back from Here =-

(#17942) jasszer válasza NINJA_V (#17939) üzenetére


jasszer
senior tag

Jó hogy említetted a környezetvédelmet, sztem ma ez az a fogalom, ami a legtöbb téves elméletet szüli. (na nem mintha értenék hozzá :DDD ) Nem akarok választ adni a kérdéssel, de mi lehet környezetbarátabb:
- egy x futásteljesítményű CBR, 12ezres olajcserével
- egy x*y futásteljesítményű CBR, 6ezres olajcserével?

Lehet hogy japánban a végleg leharcolt motorok biz. részét újrahasznosítják (de inkább jön konténerben ide), de hogy itthon nem foglalkoznak vele rendesen, az hótziher. Greenpeace rulz.

Apokalipszis? Ezeknek?!

(#17943) Pocee


Pocee
senior tag

Nem olvastam vissza,hogy volt-e,csak ha valaki nem ismerné vagy olajvásárlás elött állók figyelmébe ajánlanám,hogy itt csomó jó olaj beszerezhető.
Nyílván vannak ettől a helytől is olcsóbbak,de jó cuccaik vannak.
Sorry ha már volt.

Mr.Brightside

(#17944) Tüzi válasza Topiccsendőr (#17931) üzenetére

Jó, csalt egy óra. Aztán még egy, aztán még vagy 8-10. Egy japán műszer lehet hibás, egymás után kettő, már lottó 5ös, de 8-10 nem fog csalni :)
No mindegy, ne vitatkozzunk ilyenen. Mindegyik gyár átbassza valahol a vásárlóit, ki így ,ki úgy.

Pityu:
Nem rád értettem azt, hogy megeszi a marketinget, hanem főként a nyugati (amerikai) piacra. Mivel ott a pénz, ezért ez van, ami kialakult. :(

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17945) Tüzi válasza [lAyCsI] (#17941) üzenetére

Geez, köszönöm :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17946) Topiccsendőr válasza Tüzi (#17944) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Dehogynem. Az összes csal. Ez valszeg marketingfogás. És mondhatjuk megtévesztésnek is, akárcsak a robogók felfelé csaló km óráit a nagyobb placebo élvezetfaktor miatt.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#17947) Tüzi válasza Topiccsendőr (#17946) üzenetére

Mármint úgy értettem, hogy 8-10 a véletlen miatt nem fog csalni, ott manipuláció van.
Tetszikérteni :)

Megvettem a Kushit. Hozzá a kesztyűt, meg térdkoptatót. (ez minek, azt nem tom), meg deklit, meg hűtőt :) remélem holnap-holnapután megjön kuplungom, és vasárnap röff :))

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17948) zsoltee10 válasza Tüzi (#17947) üzenetére


zsoltee10
addikt

vasárnap beindul a gép? képeket, video-t készíts. :)

(#17949) Gaboman válasza sowi (#17940) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Ami most van nekem benne az:
MOTOREX KTM RACING 4T 20W60 Full Szintetikus 5100Ft/liter.
Igaz hogy gyárilag 10W50 írnak itt a Horvath Motorsnál,hogy ilyen kell bele,most lehetséges hogy kipróbálom ezt:
MOTO RACING 4T 10W50,erre azt mondják szinte a legjobb olajak egyike és csak 3000Ft/Liter.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#17950) ALI_G válasza NINJA_V (#17939) üzenetére


ALI_G
veterán

írhatsz még ilyeneket, ha ráérsz, olyan mintha a MAMI-ra járnánk távoktatásban :C
Mit tudunk még a 4t olajakról?

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.