- Út Korea turistaparadicsomába, amiről talán még sosem hallottál: Csedzsu-sziget
- Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- Adattár lemez előkészítése távlati Windows telepítéshez
- Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- ATK Blazing Sky X1 Ultimate Metallic Red gamer egér
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- sellerbuyer: Te tudod, mi mennyit fogyaszt az otthonodban?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Doky586: Adattár lemez előkészítése távlati Windows telepítéshez
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
Új hozzászólás Aktív témák
-
And
veterán
válasz
Zolexx #14628 üzenetére
Kezdjük azzal, hogy az akkuk nem 450 és 850mA-esek, hanem mAh-sak! Az akkuk alapjellemzője ugyanis a kapacitás, nem az áram. Az más kérdés, hogy mennyivel terhelhetőek, és hogy esetleg 20*C-nek írjuk a maximális áramot (pedig a két mértékegység mást takar, ez csak egyszerű megszokás még akkor is, ha a C-ből /matematikailag hibásan/ egy dimenzió nélküli szorzóval számítunk áramot).
Amúgy milyen (kémiájú) akksik ezek? A feszültségükből következtetve két soros Li-ion vagy még inkább Li-polimer lehet, ha már ekkora áramokat adnak le, vagy mégis valami más, például nikkel-kadmium (NiCd)? Utóbbi esetben a névleges feszültség nem stimmel. Akármilyenek is azok az akkuk, feltöltve nem 7,4, hanem 8,4V-osak (Li-xx) vagy 8,5..9V-osak (Ni-xx), tehát nagyobb áramot is képesek a motoron áthajtani. A motor ekvivalens ellenállása a normál üzemi pontban:
R= 7,4V / 6A= 1,233Ω. Ehhez az értékhez képest az akkupakkok belső ellenállása elhanyagolható, majd' két nagyságrenddel kisebb. A belső ellenállásokon eső feszültség minimális, 0,16 illetve 0,12V lehet, utóbbi esetben a nagyobb kapacitású akku 9A-es lehetséges áramával számolva. Tehát ha valóban ennyi a belső ellenállás, az nem lehet a második akku nagyobb áramának oka, mert a két akku - természetesen azonos üresjárási feszültségnél - terhelt árama közötti különbség ebből sehogyan nem következik.
Tehát első körben felejtsük el végre, hogy az akkuk "mA-esek", mert ez nem igaz. Fontos lenne tudni, hogy a motor egy kis belső ellenállású feszültségforrásról (például labortápegységről) mekkora áramot vesz fel különböző üzemi feszültségeken, például a névleges 7,4V-on vagy épp 8,4V-on vagy 9V-on. Lehet, hogy az üzemi feszültségén is nagyobb az árama, mint a névleges 6A, és az is elképzelhető, hogy a kisebb kapacitású, 450mAh-s akku belső ellenállása is nagyobb, mint amit megadtak rá.
Ezek az belső ellenállásértékek mellesleg nagyon alacsonynak tűnnek akármilyen kémiájú akkukhoz, amelyeknek ennyire (viszonylag) kicsi a kapacitásuk, <1Ah.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3507
- Új Dell 5330 Latitude 13.3 FHD IPS i3-1215U 4.4Ghz 6mag 16GB 256GB Intel UHD Win11 Pro LTE Garancia
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 9000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Samsung Galaxy S24+ / GyáriFüggyetlen / 12/256GB / 12Hó Garancia
- Akció! Sérült! Corsair Icue 5000X RGB Számítógépház! Olvass leírást!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest