- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- New Game Blitz - 2025
- Digitális Állampolgárság Program
- Notepad++
- Android másképp: Lineage OS és társai
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #208481 üzenetére
DPF kiiktatást sem sokszor nézik, innentől kezdve elég laza a gyeplő... Szívósor csappantyú szvsz nem egy nagy hatású dolog, maga a motor létezett is gyárilag nélküle, sőt, mai napig euro 6-ot teljesítő blokkok elvannak enélkül. Ami gyárilag DPF mentes, azzal egyrészt kisebb az esély korábbi mókolásra, nem juthatott úgy gázolaj az olajba sem, és jóformán csak a katalizátor és EGR marad, mint kötelező nyűg. Kati nem problémás, EGR tisztítható és tartós, összességében még mindig kulturált szintén marad szerényebb fenntartási keretből. (Sokan a kipufogógáz visszavezetést is kiiktatják, én inkább a tisztítást ajánlom.)
-
Pfiucska
aktív tag
válasz bandi0000 #208469 üzenetére
Ahogy Tboldi irta a kinalat tetejerol (legalabb a felso harmadban) erdemes nezegetni, ha az ember az adott tipuson belul a megbizhato(bb)akat keresi. Konkret arat nem tudok mondani, ennyire nem ismerem a b8-t. Multritronic valto es tsi motorok kerulendok abban a generacioban, erre emlekszem.
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #208479 üzenetére
Pre LCI igen. Aminek egyenesen kiáll a kipuja az már részecskeszűrős ha jól rémlik. A befecskendező rendszer jó fajta, lánc tartós, veszélyt a szívósor lapkák jelentik - kiszedni, ledugózni, jóidő. N47-hez képest jóval baráti b fenntartás.
Autostrong-m YouTube csatornán találsz videókat típusról, motorról (felirat lehet kell).[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #208461 üzenetére
E90 M47? DPF nélküli kivitelben vállalható technika, lánc is egész sokat elketyeg és elöl van legalább.
A4 B7 1.9 PD szintén DPF nélkül nem rossz, első futóműre lehet költögetni azért. Valószínű jobban megéri egy szép B7, mint kínálat legaljáról B8, értelmes fapados 3-3,5 belőlük
Kisebbek kiesnek? C Klasse, A3, Jetta? Esetleg egy Superb/Passat B6(2.0 BKD)?[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz bandi0000 #208469 üzenetére
elhiszem, hogy kell a német presztizs, de egy Accord matematikailag megbízhatóbb választás, főleg, ha már az elején felmerült a fenntartásnak a költsége
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Pfiucska
aktív tag
válasz bandi0000 #208461 üzenetére
7gen accord?
A felsoroltaknal megbizhatobb, velhetoen olcsobb fenntartani is. Mind a 3 motorral veheto (2.0, 2.4 benzin es 2.2 dizel).Szeria vegi, fl (2006-2008) peldanyokat neznek. 2.4 ennyiert valoszinuleg csak sokat futott lesz (illetve az mar eszik is szepen) de az elobbi 2-bol mar szerintem szepet is fogni.
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
vzsryl
nagyúr
válasz bandi0000 #206337 üzenetére
A Passat a legnagyobb a felsoroltak közül, de ez inkább a hátul ülőknek tűnik fel.
Szvsz. minden európai, modern autó szűk széltében. Nekem a B7-es Passat tesója van Superb-ből, de a G Astra-m is, és előtte az Almera-m, illetve F Astra-m is szélesebbnek érződtek, és jobban tudtam terpeszkedni. Ez két dolog miatt van. Egyrészt mocsok szélesek a középkonzolok, másrészt az ajtók/oszlopok is hatalmasat szélesedtek, ami egyenesen arányos az oldal irányú ütközésben való nagyobb biztonsággal.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #206334 üzenetére
Szvsz 2010 pont a határ az egyszerűbb dízeleket illetően, az ezelőtti euro 4 motorok még voltak részecskeszűrő nélkül, eggyel kevesebb a nyűg. E90 pre LCI 2 literes dízel (M47) DPF nélküli kivitelben szerintem nem egy rossz opció, szívósor dugózás árát érdemes beleszámolni. A4 B7 esetén 1.9 PD TDI, itt talán hajtókar csapágyat érdemes megnézni, bár az inkább a keresztmotoros típusokat érintette. Ha kell az euro 5, akkor néznék Passat B7-et (CFFB motorkód rémlik, hogy ajánlott), illetve A4 B8-at.
-
Qru
MODERÁTOR
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #200886 üzenetére
Passat B6 kiesett teljesen, csak B5/B7?
E90 M47-tel korrekt szerintem.
Audi vonalon A4 B7 volt még 1.9 PD (de az csak euro 4) és 1.8T is (ott meg turbó reped) ha benzin kell. Alatta a technika jó régi padlólemez tovább reszelve, alkatrész sem vészes hozzá szerintem. 1.6 lehet gyenge hozzá, próbáld ki, kérdezz árat (mondjuk az olajat szereti enni és hengerfej tömítés gond is előfordul, de legalább ugyanúgy van benne kettőstömegű). -
BigBlackDog
veterán
válasz bandi0000 #200894 üzenetére
Német vonalon annyira nem vagyok otthon, de hirtelen átgondolva;
- kisebb méretben Jetta (pl. 1.6 szívóval)
- 2-es Octavia sem sokkal kisebb, mint egy Passat szerintem
- C Vectra (pl. 140 lovas 1.8-al)
- Volvo S60, első generáció végéből, 2.4-es szívóbenyávalVagy nem német vonalon néznék még Accordot, Avensist (esetleg Camryt), széria végi 407-et/C5-öt is. Vagy, ha bátor volnék, akkor a Lexus GS is felkerülne a listámra.
-
BigBlackDog
veterán
válasz bandi0000 #200890 üzenetére
Ha napi 120+120 kilométerre kéne autó, akkor próbálnék minél fiatalabb és egyszerűbb szerkezetet keresni elsősorban a kompakt méretosztályban (pl. hármas Megane 1.6 szívóval, Prius). Ha nagyobb bódé kell, akkor benzines választék erősen csökkenni fog szvsz és fogyasztás miatt is ideálisabb lesz ott már egy dízel.
Ha sok az autópálya és van időd szerelőnél letenni néha az autót (esetleg van tartalékautó), akkor elgondolkoznék már valami "komolyabb" típuson is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz bandi0000 #200888 üzenetére
Szerintem ilyen idős autóknál, ennyi futás után és ilyen használat mellett 3-4 havonta elő fog jönni folyamatosan valami hiba, ami miatt lesz -jó esetben- egy utad a szerelőhöz.
Ilyen "kettes Prius", vagy valami szívóbenyás közlekedőedény nem játszik?
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #196262 üzenetére
Ülésről jut eszembe, Volvo S80/V70 esetleg még érdekes lehet.
Technikailag "mindig odaérni" szerintem adagolóssal lehet legnagyobb eséllyel, mert ott ha van a csomiban egy tartalék relé és résolajcső, étolajjal is elgurul a civilizációig. Csak adagolós 1.9 TDI B5-ben volt utoljára[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #196252 üzenetére
Ha megfelel a beltér, akkor a C Vectra nem rossz vonal. Tucat motor, megbízható Bosch rendszer van rajta, M32 váltót kerülném (facelift 120 LE 6 gang), az F40 váltóval nincs gond.
1.9 PD stabil szerkezet, PD elem para a 2.0 motorokkal van (meg még más nyűgök is). Hátrány, hogy egy B5.5 korból fakadóan már nem lesz keveset futott, tömítés és kopás is előfordul. Jó olajjal nem lesz különösebb gond, kérdés a korábbi karbantartás. Viszont VAG esetén a rozsda kevésbé probléma, mivel galvanizált a bódé.
B6 esetén csak az 1.9 PD részecskeszűrő nélküli változatát keresném (ebben hajtókarcsapágyak preventív cseréje ajánlott), vagy fiatalabb 2.0 CR TDI motorost.
A6 C5 is volt 1.9 TDI motorral, bár a felszereltség melléje lehet szerényebb.
Superb 1.9 TDI is jó lehet még, Laurin&Klement kivitelt keresd, az a "fullos".
Kissé megoldva a keretet Ford Mondeo mk4 még jó lenne, 2.0 TDCI is megbízható szekér, gyakorisága miatt alkatrész olcsó, bontott cucc van minden második bokorban.
Mondeo mk3 már rozsdás szerintem, és a Puma motoroknak is lehet 1-2 nyűgje, ami szakértelmet kíván... -
őstag
válasz bandi0000 #184812 üzenetére
az a baj, ha ennyit mész, akkor neked több kiadásod lesz szervizre, javításra egy használt autónál mint ami az értékvesztés egy újnál...meg gondolom hogy nem kéne napokig szervizben állnia az autónak
azt csak óvatosan jegyzem meg, hogyha ennyit kell utazni egy munkahelyen, akkor elég alap elvárás a céges autó, és cég sokkal olcsóbban be is tudja szerezni (áfa vissza, nagyon kedvező bérleti konstrukciók stb.)cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz bandi0000 #184789 üzenetére
évi 36-60e km az sok
tiszta sor hogy dízel autó kell (vagy ha ez városban megy bele akkor hibrid)
de véleményem szerint ez már a munkára használom az autót kategória, itt sehogysincs értelme egy 1 millás lefutott vacaknak
eleve csak olajszervíz minimum évi 3-4 alkalom
itt újat kell venni és szépen leköltségelni a lízingdíjat, aztán meg 5-6 éves korában újra cserélnicryptot minden termékemért elfogadom
-
Goose-T
veterán
válasz bandi0000 #184789 üzenetére
Ennyi futástól szerintem bármilyen 10-15 éves autó letérdel két éven belül. Főleg azok, amiket 1 milláért árulnak.
Szerk.: köszi az ajánlásokat, eddig úgy néz ki, hogy a Roomster lesz a befutó a méhész barátomnak.
[ Szerkesztve ]
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
félisten
-
-
válasz bandi0000 #171361 üzenetére
Miért kéne? Ha nem kannázták bele az okosba szerzett pancsolt gázolajat akkor nincs annak semmi baja 350ezer kilométernél sem. A tömítést rögtön ajánlott cseréltetni vásárlást követően ami egyébként nem olyan vészes tétel és remélhetően sokáig nem lesz gond vele. Ha mégis akkor sincs para mert elég olcsó hozzá a befecskendező. B5 után változtattak sok dolgon. Pl. kukázták a bonyolult első futóművet és alátettek egy teljesen kommersz tartós és olcsón felújíthatót. Jellemző elektromos típushibáról én nem hallottam B6-nál de azt gondolom a minden rendelhető extrával teletömött korai példányokra lehet jellemző, hogy 10+ évesen előjön ez az. Egy alap felszereltségű belépőmotorral szerelt példánytól egyáltalán nem kell félni. Abban jó vw szokás szerint nem sok extra lesz cserébe ami nincs benne az nem is romlik majd el soha. És ezek a fapadosságuk miatt jóval olcsóbbak is mint a 2.0 dsg-s jól felszerelt példányok. Win-win. Az az 1.9 motor lehetne erősebb mert az a 105 ló és 250 Nm elég hoki 1.4 tonnához de az első három fokozatban (~100km/h-ig) még egész jól viszi a nagy tepsit és csak felette fogy el látványosan. De erre is van gyógymód (Füsti).
vzsryl ezért írtam, hogy 1M+ ért. 1.4M-ért teljesen jót is ki lehet fogni belőle. Sokkal felnőttebb összeszedettebb jobb autó mint egy öregecske B5/5.5. Biztonságosabb komfortosabb fiatalabb problémamentesebb.
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
-
von toth
tag
válasz bandi0000 #163091 üzenetére
Észrevételed jogos, de a világ megváltozott, tehát már senkit nem érdekel, hogy a könyvtárban a tárgykereső hogy működik, ha minden interneten van. Hasonló az analógia ez a gépjárművekkel kapcsolatban is. Nem a sofőr tartja a kanyarívben az autót, hanem a fejlett kormányzás, az ESP és a gumi, aminek az összetétele már nem is hasonlít arra, amivel az autósok a hetvenes években jártak.
Amúgy meg régi kombi baleno. Még azzal is jobban jársz.
[ Szerkesztve ]
-
von toth
tag
válasz bandi0000 #163088 üzenetére
Én nem tudom melyik világban élsz (viccen kívül) de nálunk egy működőképes ezeröcsi olyan félmillába kerül mert gyűjtők veszik. Nem tudom ennek fényében mennyire komoly a kérdésed, de ha tudsz 1500-ös ladát, akkor a helyi szakemberrel kicsit költsetek rá, mert például egy szépen helyreállított 1978-as 1500-as konkrétan másfél milla körül járt tavaly. A kockalámpást nem tudom mekkora renoménak örvend, DE!...és itt egy hatalmas de. Értem, hogy egy olyan autó kell, amire nem kell költeni, de cserébe azért mondjuk működőképes, de gondolj bele a mai világban, ahol a 10+ éves autók zöme 10-12mp/100 gyorsulást tud, abs felszerelésű, légzsákos, ESP van a zömében, vajon milyen közlekedési biztonságérzeted lesz egy negyven éves autóban? Mert ezzel másokat is veszélyeztetsz. Az oké, hogy néhanapján papa elindul vasárnaponként egy négyütemű Wartburggal horgászni, na de itt napi szintű rohangálásról beszélünk. Azért az enyhe kifejezés, hogy a vezetés fárasztó lesz. 100-200E forintért a decathlonban egy bicót tudok javasolni.
Úgyhogy kérdéseddel valóban jogos volt félelmed.
-
Vesztor87
senior tag
válasz bandi0000 #156999 üzenetére
Ha láncos motorja van a kinézett autónak akkor az helyből már több mint egy 100-as, de akkor se olaj semmi nem lett cserélve... Én tavaly vettem egy N16-os Almerát, 300k-t költöttem rá.... Téli-nyári gumi, olajak, szűrők, klíma töltés, tisztítás, rugó csere, önindító felújítás, tárcsák, betétek cseréje elöl, plusz felni szett hogy ne kelljen a gumit le/fel szerelgetni állandóan... És nem márkaszervízben csinálták egyiket se
-
HKorn
veterán
válasz bandi0000 #156999 üzenetére
Valahol kötnöd kell kompromisszumot, 1M-ből tuti állapotú kompakt se nagyon jön ki, hát még nagyobb.
De sajnos 1.5m-ből sem fogsz olyat találni, amire nem kell költeni.
Amúgy szerintem minimum egy 100-assal számolj, annyi elmegy egy vétel utáni első szervizre.
Run&Ride
-