Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5251) nozs23


nozs23
addikt

New Japanese market share data: Fuji on the rise and OM Digital on the fall: [link] [link]

(#5252) tvamos válasza nozs23 (#5251) üzenetére


tvamos
nagyúr

Kicsit szomorú, hogy a Nikon az 5. Remélem, össze szedik magukat, és kitalálnak valamit! Nem egyszerű. Lenne egy-két ötletem, de mindenkinek más szuper ötlete van.

[ Szerkesztve ]

"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János

(#5253) OPiiPO válasza tvamos (#5252) üzenetére


OPiiPO
addikt

Az első 10ben nincs Nikon váz, nem sok jót jelent szerintem.

[ Szerkesztve ]

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#5254) nozs23


nozs23
addikt

A Techno System Research adatai szerint 2020-ban összesen 5,65 millió cserélhető objektíves kamerát gyártottak: 3,26 millió tükör nélküli kamerát és 2,39 millió DSLR kamerát.
A MILC-ek közül a Sony 1,15 milliót, a Canon 1,05 milliót, a Nikon pedig 250 000 darabot gyártott.
A fennmaradó 810 000 MILC megoszlik más gyártók között, de hozzájuk nem adtak meg konkrét gyártási számokat.

[link]

(#5255) p_adam válasza Stauffenberg (#5250) üzenetére


p_adam
addikt

Most kapta meg a beígért Canon Log 3 frissítést, ezért nem hiszem, hogy változik az ára.
Pár hónap múlva az R6-hoz (1DX III-hoz) is elkészül majd.

A nagyobb méret és súly miatt az R5 C már inkább videós gép lesz, mint fotós, és az ára is az Sony A1, Nikon Z9 szinten fog mozogni. (A Panasonic S1H is sokkal drágább, mint az alapjául szolgáló S1.)

(#5256) Stauffenberg


Stauffenberg
Topikgazda

Baszki... Pentax K-3 III ára 2000 USD/EUR vagy 729.990 Ft.

Ezért már hasonló vagy jobb tudású, de full-frame MILC-et lehet venni, de egy Fujifilm X-T4 is körberöhögi lazán, miközben jelentősen olcsóbb nála.

A Ricoh megérdemli a sorsát, de a Pentax márkanévért fáj a szívem.

(#5257) Neck válasza Stauffenberg (#5256) üzenetére


Neck
veterán

A márkanévért nekem is, de amit most csinálnak, az nettó önsorsrontás, és meglesz a következménye, nem tudom sajnálni a jelenlegi céget.

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#5258) Mr.Csizmás válasza Stauffenberg (#5256) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

2010-es szint, ugyanitt vennék hasonló évjáratú árfolyamon bitcoint ;]

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#5259) vihartigris válasza Stauffenberg (#5256) üzenetére


vihartigris
őstag

Jó, hogy lehet kapni :DDD

bármi reciproka a semmi

(#5260) madgie válasza Stauffenberg (#5256) üzenetére


madgie
titán

Na de a Fujin kívül végre más is megkapta azt a 26-os szenzort :D

(#5261) Stauffenberg válasza madgie (#5260) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Így már simán venném! :D Ja nem... Előbb fanyalodnék rá egy X-T4-re nagy duzzogva és a maradék pénzt elverném kokainra.

(#5262) PuMbA


PuMbA
titán

Na, EOS R3. Saját BSI stacked szenzorral. Canon még egyiket se alkalmazta szenzoroknál, de a szükség utat tör.

[ Szerkesztve ]

(#5263) Mr.Csizmás válasza PuMbA (#5262) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

épp időben ;]

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#5264) nozs23


nozs23
addikt

Pár hír a pangó topicnak:

Canon EOS R3 fejlesztés bejelentése: [link]
Lumix GH6 2021-re megerősítve (GH5 már discontinued Japánban): [link]
OM Digital interjú (volt Olympus, nagyon ígérgetnek valamit idénre): [link]
Panasonic interjú (M43 és FF-ről): [link]
Sigma FP L: [link]
Sony ellen csoportos kereset indult az USA-ban A7III zárszerkezet miatt: [link]

(#5265) tvamos válasza nozs23 (#5264) üzenetére


tvamos
nagyúr

OMDS - nyomja a corp bs-t...

"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János

(#5266) Stauffenberg válasza nozs23 (#5264) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Az R3-nál öröm lesz majd mindenféle beszélgetésekben a kavarodás, hogy most melyik szemkövető fókuszra gondolunk. :D

Volt egyszer Redditen, hogy ott is valami amerikai DSLR fanboy csóka mondogatta, hogy nem érti mi ez a nagy felhajtás a MILC-ek szemkövető fókusza miatt, nem is nagy dolog, neki már 15 éve is volt a filmes gépében... :D Mondom neki itt valamit nagyon benézett.

A GH6 meg olyan szempontból biztató, hogy legalább látszik, hogy nem állnak le az MFT érdemi fejlesztésével. Ha nem kap PDAF-et akkor nem fogom érteni, hogy hova akarnak lőni vele, mert a low-budget profi produkciós videózásban még szódával elmegy, hogy az S1H nem tud PDAF-et, mert ott megy a kézi pull, de a GH-sorozat esetén minden eltelt évvel egyre kevésbé védhető a PDAF hiánya, főleg ekkora ellenszélben a konkurenciával szemben. Az interjúban rá is kérdeztek, hogy terveznek-e nyitni a PDAF felé, de csak a süketelő mellébeszélés jött válaszul (értjük: Nem).

(#5267) nozs23 válasza Stauffenberg (#5266) üzenetére


nozs23
addikt

A PDAF kérdésre nem nagyon van épeszű magyarázat. Szerintem nincs olyan mérnök, vezető, aki visszanézi a gépek tesztjeit és elégedetten hátradől, hogy milyen fasza munkát végeztünk. Tisztában kell lenniük azzal, hogy gyakorlatilag ez az egyetlen feature, amit kérnek tőlük a felhasználók.
Valamelyik rumor site-on olvastam egy érdekes kommentet valakitől, akinek állítólag vannak belsős infói és elmondása alapján a Sony moduláris licencszerződés alapján értékesíti szenzorokat, lebutítva: 4k 8bit license = $; 4k 10bit license = $$$; Non PDAF Contrast license = $; PDAF License = $$$.
Persze kérdéses és nem egyértelmű, hogy az olyan dolgokat, mint a színmélység vagy mintavételezés, amik inkább szoftveres limitációk hogy kötik szerződéshez.
Mindenesetre ha most visszanézem, akkor 20mp-es MFT szenzor PDAF-al van az Olykban, míg Panánál nincs PDAF, de van 10bit internal (G9, GH5).
A 24mp-es FF szenzor a Nikonokban szintén nem tud 10bit internalt, de van PDAF, ellentétben a Panákkal, ahol nincs PDAF, de van 10bit. Az A7III-ban azért nincs 10bit, mert a BIONZ X nem képes feldolgozni.

Nyilván nem biztos, hogy ez az igazság, de a sok teória közül talán ez tűnik a legértelmesebbnek. Azt hitték megoldják majd a DFD-vel és lesz nekik a 10bit, amit sokan értékelni fognak és legalább megkülönbözteti őket a piacon.

(#5268) vihartigris válasza nozs23 (#5267) üzenetére


vihartigris
őstag

A megkülönböztetést összehozták ;]

bármi reciproka a semmi

(#5269) hibavissza válasza nozs23 (#5267) üzenetére


hibavissza
veterán

Biztos így értékesít a Sony. Nem tudom. Ellenben a pdaf megléte nem ennyire egyszerű kérdés. Nikon z5-ben nem sony szenzor van. Pana gyàrtott màr PDAF-es érzékelőt (Oly EM1). Valamint az Olympus és Fuji példàjàn làthatjuk, hogy hiàba a pdaf hardver, ha nincs jó algoritmus. Véleményem szerint a Pana S5 APS-C módban, 60p-vel símàn veri az Olympus fàzis alapújàt. Egy megfelelően gyors kiolvasàsú szenzorral lehetne életképes a dfd-is. Persze ma még egy Fuji szintű af is előrelépés lenne az új GH6-ban. Sony-Canon nagyon elhúzott fókusz megoldàsban. A legtöbb hibrid vàsàrlónak ez nagyon fontos szempont.

[ Szerkesztve ]

(#5270) nozs23 válasza vihartigris (#5268) üzenetére


nozs23
addikt

Más kérdés, hogy ki vett volna egy 8bit-es FF Panát PDAF-el, mikor akkor már ott van a Sony olcsóbban, valószínűleg még mindig jobb PDAF implementációval és egy teljesen kiépített obi parkkal. Így legalább pár videóst behúztak. Ugyanez MFT-re, kétlem, hogy egy 8bit-es PDAF GH5 sikeresebb lett volna az Olympus mellett.

#5269hibavissza

Másik topicban írtam 10,5ms readout jelenleg az APS-C crop, tényleg tűrhető AF-al (24p-nél is).
Egy A7SIII szenzor fps/crop-tól függően 7,7-8,7ms. Azzal már tényleg meg lehetne békélni DFD-vel, ha nem lesz PDAF, remélem lesz ilyen szenzorral szerelt Lumix gép.

(#5271) madgie válasza nozs23 (#5267) üzenetére


madgie
titán

És ahol van 10 bit és PDAF is?

(#5272) nozs23 válasza madgie (#5271) üzenetére


nozs23
addikt

Egyedül a Fuji ilyen jelenleg (leszámítva a két-két Sony, Canon vázat, akik ugye a saját szenzorjaikat használják). A 4:2:2, ami talán a legkevesebb potenciális vásárlót érdekel ezekből a funkciókból mondjuk ott is hiányzik (internal). Gondolom ők többet perkáltak és/vagy nagyobb rendelést adtak le, plusz sok faktor játszhat még.
Feltéve, hogy igaz ez a felvetés.

[ Szerkesztve ]

(#5273) hibavissza válasza nozs23 (#5270) üzenetére


hibavissza
veterán

Amit nem tudok, hogy az AF folyamatosan 10,5 ms-ként olvassa a teljes szenzort vagy a képi információból veszi az adatot? Mert ha nem folyamatos a fókusz kiolvasás csak frémenként elemez akkor a szenzorsebesség nem lesz megváltás és a mostani fejlődés inkább az algoritmusnak köszönhető. Kicsit ráoptimalizálva a tesztekre á lá német dízel.

[ Szerkesztve ]

(#5274) nozs23 válasza hibavissza (#5273) üzenetére


nozs23
addikt

Nem hinném, hogy csak képkockaszám alapján csinálná. APS-C módban (10,5ms) 24p-ben is jobb mint az FF (21ms) 24p. Ha 60p-re váltva még jobb lesz. Egyik sem Sony-jó azt hozzá kell tenni, de érezhető a javulás ha végigzongorázod ezeket az opciókat. Az MFT-n tapasztalható folyamatos pulzálás, akár statikus témánál már nincs egyik módban sem. Ez mondjuk az új algoritmusnak köszönhető, amit a G-s vázak nem kaptak meg.

[ Szerkesztve ]

(#5275) MrChris válasza hibavissza (#5273) üzenetére


MrChris
nagyúr

Nekem eddig úgy tűnt, hogy videó alatt az AF a képsebességgel dolgozik, annak fügvényében gyors vagy lassú. A G9 240Hz kiolvasással fotó módban nagyon fürgén fókuszál. De már GX80-nál is markáns különbség volt videó és fotó között. (Emlékeim szerint HDMI-re kötve is lelasult, majd kipróbálom, nem mintha sok jelentősége lenne.)
Szerintem fókuszra egy alacsony felbontású képet használ, kb olyat amit HFR-ben is látni, ha ezeket a gyors képhez használt pixeleket külön lehetne működtetni (kiolvasás és érzékenyítés) videó módban akkor jelentősen jobb lenne a videó fókusz.

(#5276) Stauffenberg válasza nozs23 (#5267) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Az interjúban is elmondták, hogy a DFD algoritmust akarják pofozgatni tovább. Én aláírom, hogy a kellően gyors mintavételezés és az AI-ra (is) építő jövőbeli algoritmusok mellett egyszer valamikor ez is lehet majd annyira harapós, mint egy jól belőtt PDAF.

De engem jobban érdekel az, hogy ez a technológiai áttörés jön előbb, vagy az a pont, amikor már mindenkit elüldöztek más rendszerekre. Szerintem a Panasonic nincs abban a helyzetben, hogy azt a réteget elveszítse, ahol a videózás jellemzően "one crew per camera" mutatvány és a téma is kiszámíthatatlan (pl: rendezvényvideó, esküvő, vlog, stb).

(#5277) hibavissza válasza Stauffenberg (#5276) üzenetére


hibavissza
veterán

Én nagyon drukkolok, hogy a gh6 legalàbb Fuji szintű af képességgel rendelkezzen. Ha ez kimarad akkor az S széria sem fog jobb lenni a következő pàr évben. Egyetértésben veled szerintem is a Lumix màrka halàla lenne a következmény.

(#5278) nozs23 válasza Stauffenberg (#5276) üzenetére


nozs23
addikt

Algoritmus pofozáson kívül új hardware-t is említett (improving the processing capacity with new hardware), ami gondolom egy új processzort jelent ebben a formában.
Ha valaha jönne tőlük PDAF váz, azt biztos nem jelentenék be előre, csak akkor ha jelenlegi modellek árukészlete már fogyóban lenne, mert abban a pillanatban elkezdenének kivárni a potenciális vevők.

Szerintem a Panasonic nincs abban a helyzetben, hogy azt a réteget elveszítse, ahol a videózás jellemzően "one crew per camera" mutatvány és a téma is kiszámíthatatlan (pl: rendezvényvideó, esküvő, vlog, stb).

A GH5 a gyenge AF ellenére is elég népszerű modell lett, aki bevásárolt nyilván tudta milyen AF-t fog kapni, amit beáldozott a normális internal codecért és extra funkciókért.
Most gyakorlatilag ugyanazon az áron lehet S5-höz jutni FF szenzorral.

Van az réteg, akiknek ezek a funkciók fontosabbak, mint a normális AF. Jelenleg Sonynál még mindig 1.6misit kell pengetni ha kéne a 4k/60, vagy a 10bit. Nikonnál csak külsővel megy. Ha raw-t is szeretnél az +200USD és szervízbe kell küldeni a gépet. Canon szintén szinte dupla áron megy és azért ott is vannak problémák, amik már 100x ki lettek itt is beszélve.
Jelenleg minden gyártónál kompromisszumos a fasza video, leszámítva talán az A7SIII-at, csak az árából 3db S5-öt vesz az ember.

[ Szerkesztve ]

(#5279) Stauffenberg válasza nozs23 (#5278) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

De a GH5 mellé tegyük azt is, hogy amikor az megjelent, még egyáltalán nem volt a PDAF sem azon a szinten, mint az utána érkező gépeken és az akkori felhozatalban a 10 bit, HLG, HFR, magas bitráta, ezek mellé még IBIS is és egyéb nyalánkságok sem voltak okvetlenül annyira elterjedtek ezen az árszinten.

Tudott olyan nyalánkságokat, amiket a kortárs PDAF-es vázak még nem és persze már az akkori konkurencia is lelépte videós AF-ben, de mérlegre téve a fícsöröket, nem volt annyira rossz a helyzet. Ma már kicsit másabb világot élünk.

(#5280) nozs23 válasza Stauffenberg (#5279) üzenetére


nozs23
addikt

Ma már kicsit másabb világot élünk.

Egyetértek, mindenki jön fel videóban, a Pana meg toporog egyhelyben a DFD-vel.
Viszont az internal 10bitet, 6k-t, korlátlan rögzítést, 4K/60-at, programozható linear MF-t, 4:2:2-őt, vagy RAW-t még mindig nem dobálják utánad a gyártók, külső felvevő nélkül meg pláne nem. Ezen az áron meg abszolút senki. Lehet, hogy ez mind rétegigény, de azért van belőle pár.

[ Szerkesztve ]

(#5281) Stauffenberg válasza nozs23 (#5280) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Tökre egyetértek, csak pont a GH5-ről A7 III-ra váltó ismerős mondta, hogy cseszheti a 10 bitet meg az egyéb finomságokat, ha közen a témája nincs fókuszban. Kézzel fókuszált mindent adapterezett Canon üvegekkel (azt is csak azért, mert nincs lineáris manuál fókusz Pana MFT vázakon, teljes agyrém), aztán egyszer kapott kölcsön egy A7 III-at egy EF adapterrel és onnantól kész, elindult a vezérhangya, rá 2 hónappal váltott. Volt amiben visszalépést kellett megélnie, de marha sok terhet levesz a válláról egy olyan AF rendszer, amire számítani lehet és ez nem azt jelenti, hogy mindig tökéletes, hanem legalább kiszámítható, ha hibázik pontosan érted miért csinálta. A Panával az a baj, hogy néha egyszerűen meglep téged valamivel, amit nem láttál jönni.

A GH5-nél újabb Pana vázakat nem próbálta. Őt már elveszítette a gyártó, már nézegeti az A7 III helyett az A7S III-at. Na pont az ilyen elvándorlástól féltem a Panasonicot.

(#5282) madgie válasza Stauffenberg (#5281) üzenetére


madgie
titán

"Na pont az ilyen elvándorlástól féltem a Panasonicot."

Féltheted, emailben keresnek most nagyköveteket :D

Egyébként minden focus-by-wire MILC cuccal agyrém a kézi fókuszálás, linear focus ide, vagy oda :(

(#5283) Stauffenberg válasza madgie (#5282) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Ja, csak van a bénácska, meg a tökéletesen mindenre alkalmatlan foskupac és a kettő közül nem utóbbit választanám... ha már. :D

A tekerés sebességén alapuló non-linear nagyon jó fotóra, ahol nüanszokon is sok múlik, de videózni nemhogy kényelmetlen vele, hanem egyenesen lehetetlen.

(#5284) madgie válasza Stauffenberg (#5283) üzenetére


madgie
titán

Szerintem a linearral se nagyon lehet, túl darabos az elektronikus átélezés, akármit csinálsz vele.

(#5285) nozs23 válasza Stauffenberg (#5281) üzenetére


nozs23
addikt

Okés, de az A7III-at egy FF szenzor is elválasztotta a GH5-től, nem csak a jó AF.
Én meg A7III-ról mentem S5-re és bár a videó AF köszönőviszonyban sincs, minden más videós funkció, beleértve az IBIS-t is sokkal jobb.
Már a Sonyval rákaptam az utómunkára, de a kreatív grade azért nem egyszerű 8bit-es loggal, volt, hogy egy sima conversionnel blokkosodott, főleg bőrön, vagy az égen, tehát maradt a HLG, de az közel nem olyan rugalmas.
Többet kell manuálozni, de szerencsére engedi a MF-t AF módban és vica versa. Teljesen megértem azt aki csak AF-ért bevállalja az A7III-at, egy A7SIII-ra én is szó nélkül elcserélném, de az meg rohadt drága.
Leginkább arra vagyok kíváncsi, hogy mit hoz majd A7IV, hajlandóak-e felfalni az SIII eladásokat egy 10bit-es 4K/60-al, vagy mindent külső felvevőre száműznek-e.

#5282madgie

Azt hiszem ilyet opciót csak a Fuji, meg Panasonic S kínál fel. Fujinál nem tudom, hogy hogy van, de a Panasonic-on azt is ki tudod választani, hogy hány fokos legyen. Egész használható és az S obikon a focus breathing is nagyon szépen korrigált.
Sonynál meg talán összes nem túl régi obi lináris, de nem pont ugyanolyan.

(#5286) madgie válasza nozs23 (#5285) üzenetére


madgie
titán

Nem a fok a lényeg, nem is az, mennyire tervezhetően tekerhető, hanem az, hogy darabosan, kis lépésközökkel "ugrálva" húzza a fókuszt, nem smooth, mint az "analóg" módszer, mikor tényleg az élességállító lencsetagot mozdítod el, nem egy motornak adsz utasítást.

(#5287) p_adam válasza madgie (#5284) üzenetére


p_adam
addikt

Ez változó, pl. a Sony FE 24-70 2.8 GM vagy a L-es Canon RF objektíveken is elég jól megoldott az elektronikus kézi élességállítás, persze biztos van sok más, ahol nem ilyen.

[ Szerkesztve ]

(#5288) nozs23 válasza madgie (#5286) üzenetére


nozs23
addikt

Lehet én vagyok igénytelen, de ezt nem látom. Nem a stepping motor miatt van, ami a legtöbb Fuji-ban van?

(#5289) madgie válasza nozs23 (#5288) üzenetére


madgie
titán

Azt nem tudom, de ha AF-fel dolgozik, akkor nem ilyen.

(#5290) p_adam válasza Stauffenberg (#5281) üzenetére


p_adam
addikt

Alapvetően az "internet" megítélése általában sokkal negatívabb, mint a valóság.
Nyilván egyértelműen gyengébb, de sokaknak ez teljesen elfogadható, ha ehhez ennek megfelelően alacsonyabb árcédula társul.
Lehet böngészni YT-on az S1/S1H/S5 felhasználói véleményeket, úgy tűnik, hogy a nagy többség, aki használja is, elégedett vele, az A7SIII megjelenése után sem lett tele a használt piac S1H gépekkel, mert sok olyan dolgot tud, amit egy A7SIII nem.
Már most sem mondható kifejezetten rossznak az AF működése, messze jobb mint a GH5-é volt, és még tudnak mit fejleszteni rajta, egyelőre még az első generációnál tartunk.

Elvándorlások meg mindig lesznek, de már semmiképp nem tömegesen és ugyanúgy történhetnek a másik irányba is.
Az összes többi gyártóhoz hasonlóan a Panasonic is a felhasználók igényeinek figyelembevételével tervezi a következő vázait, és a jelenlegi gépek sem mondhatók rossznak, ezért én a többi FF MILC gyártóhoz hasonlóan a Panasonic jövőjét sem látom negatívnak egyáltalán, főleg ha profi videokamerák is elkezdenek megjelenni az új rendszerben.

(#5291) nozs23 válasza madgie (#5289) üzenetére


nozs23
addikt

Én úgy tudom, hogy kb. 3 Fuji pro zoomban van lináris motor (az összes Sonyban, vagy Lumixban ilyen lináris van amúgy), minden más obijuk a fotóra kihegyezett stepping motorral van szerelve. Nekem AF-nél is észrevehető az ugrálás: [link] pedig ez nem is egy teszt. Lehet nem viselkedik minden szituációban így, nem tudom.

[ Szerkesztve ]

(#5292) Neck válasza nozs23 (#5291) üzenetére


Neck
veterán

Ez inkább focus breathing.

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#5293) nozs23 válasza Neck (#5292) üzenetére


nozs23
addikt

Igazad van. Itt Gerald videojaban latszik, hogy viselkedik a stepping motor: [link] kb. 12 perctol.

(#5294) Stauffenberg válasza p_adam (#5290) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Szerintem az A7S III nem konkurenciája az S1H-nak abban az értelemben, hogy valaki az AF miatt váltson oda, akit példának hoztam csak egy GH5 - A7 III váltást zavart le, az A7S III-ra felfelé váltás már csak a GAS-beszopódás nála.

Aki S1H-t vesz, az pontosan tudja mire vásárolja, mivel számol és azért az nem egy esküvővideós kamera nah. Inkább egy budget production cucc valahol félúton a Sony MILC-ek és a Blackmagic között.

A Panasonic nem az FF oldalról van szorongatott helyzetben, hanem inkább MFT fronton. Valami nagyon durvát kell villantania a GH6-nak (pl: 4K 120 fps kuriózum lenne ezen az árszinten), különben nehéz lesz meggyőzni az embereket arról, hogy érdemes ilyet venni. Főleg ha ott van az S5 is.

(#5295) p_adam válasza Stauffenberg (#5294) üzenetére


p_adam
addikt

A GH5/GH5S szenzorok eddig is élen jártak rolling shutter tekintetében, ezek alapján egyáltalán nem elérhetetlen a 4k120p egy következő generációs, még gyorsabb szenzorral (ami valószínű a FF vonalon is megjelenik ebben az évben a 2. generációban, csak nyilván sokkal többért)
A Panasonic szempontjából meg kifejezetten előnyös, ha valaki a márkán belül maradva S5-re vált (pontosan ezért csinálták arra az árszintre), mert a jövőre nézve biztos elkezd majd objektíveket is venni hozzá, míg a GH6 vásárlók nagy része a vázakat cseréli le, mert a többi már kéznél van.

A lényeg, hogy szvsz egyik gyártó sincs vészes helyzetben, csak az internet már minden negatív dolgot megjósol előre, mert nincs türelme kivárni, ha valami ezt vagy azt nem tud, meg ez meg az hiányzik a rendszerből. Az Z6II és Z7II nem volt nagy ugrás, de ez is csak azt jelenti, hogy következő modellek majd a Z9-ből tanulva nagyobbat lépnek (árban is) és rövidebb a modellciklus.

Az A7IV lesz majd a nagy kérdés. Az A7III-al ellentétben már valószínűleg nem fogja újradefiniálni a középkategóriát (ami azért árban is folyamatosan megy felfelé), de arra bőven jó lesz, hogy a Sony felhasználók jelentős részének legyen miért váltani rá, ill. nem nézni másik irányba.

(#5296) Stauffenberg válasza p_adam (#5295) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Én nem a Panasonic halálát vizionálom, de jelenleg azon múlik az egész MFT rendszer sorsa, hogy ők mit hoznak ki belőle. Ráadásul ekkora vállalatok két esetben szoktak lenyesni gyengébben teljesítő részlegeket: Amikor nagyon szarul, meg amikor nagyon jól megy.

Előbbit azért, mert meg kell szabadulni a nehezéktől (lásd még: Olympus), utóbbit meg azért, mert egyszerűen rontja a portfóliót egy olyan részleg ami a többivel ellentétben nem megy annyira (lásd még: LG kiszállása a mobiliparból). Az LG-nek nagyon durván jól megy most, covid alatt az emberek sokkal többet költenek otthoni szórakoztató elektronikára és a világ legnagyobb akkumulátor gyártói között vannak (abból meg pillanatnyilag képtelenség eleget gyártani). A Panasonic ilyen szempontból most az LG-hez hasonló helyzetben van.

(#5297) p_adam válasza Stauffenberg (#5296) üzenetére


p_adam
addikt

Nem csak rajtuk múlik. A nagy egészet nézve az újabb, jobb modellek egyre inkább magasabb árszintre tolódnak és ha a felhasználók nem hajlandók ezt megfizetni és inkább egy APS-C/FF stb. irányba mennének több pénzért, akkor nyilván nekik is jobban megéri követni ezt az irányt.

Hiába várnak a felhasználók valami hipermodern megfizethető árú MILC gépre rengeteg hozzá passzoló objektívvel, ilyet egyik gyártó sem fog készíteni ami olcsó az igazából régebbi is, pl. A6100, M50 "Mark II", stb.), mert már nem igazán éri meg, és az objektívekkel kapcsolatosan is ez a jellemző, ha nem a Tamron/Sigma/Samyang stb. gyártókról beszélünk, a Canon is a vártnál hamarabb kezdi beszüntetni az EF vonalat. Valószínűleg nem azért, mert nem venné senki, hanem azért mert nincs rajta elég haszon és egyszer majd a terméktámogatást is meg kell szüntetni.

(#5298) madgie válasza nozs23 (#5291) üzenetére


madgie
titán

A Fuji zoomok nagy részében LM van, de én pl a 18-55-nél is hallom, hogy kis lépésekben ugrál, ahogy élesítek. Látni ott nem nagyon látom, APS-C F4-en azért elég szűk a DoF :D

(#5299) nozs23 válasza madgie (#5298) üzenetére


nozs23
addikt

Én sokáig szemeztem a Fujival, engem ez tartott vissza főleg (fixeket szeretem). Nekem DPreview Fuji fórumon azt írták, hogy egyedül a 2.8-as zoomoknak nincs ilyen kínja és egy-két tesztet megnézve, azok tényleg szépen kezelik. Most az új fixük is linárissal jött, de még ez sem tuti ([link] 4:02; 4:15).
A Lumixoknál nem látom ezt, még a legolcsóbb 20-60kit is egész szépen csinálja ([link] 3:34). Mondjuk biztos izzadnak rajta, hogy legalább a MF használható legyen. :D

(#5300) madgie válasza nozs23 (#5299) üzenetére


madgie
titán

AF-fel szépen működik, fixekkel is, odabökök valahová és vajsimán átélezi. Fujinál egyébként az X-T4-gyel* nagyon sebesség irányba vitték el az AF-et, elég sok minden rovására, így videónál nekem -4/-5 körülre vissza van véve, úgy működik normálisan (nyilván objektív, gyutáv és DoF függő is, milyen sebesség kell).

Ha meg az ügyes kézi fókusz lenne a cél, vennék pár Samyangot, azok szerintem tökéletesek erre a célra.

*: az X-T3 is megkapta ezt az AF-et, elsőre nem is örültem ennek :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.