"Mondjuk ezekkel lehet fotózni is legalább."
Az tény és való. Ezért sem aggódik szerintem a Sony ezen, az FX9 (meg a többi CineAlta kamera) csak videózásra van kitalálva, de azt magas szinten tudják (kodek, bitráta, funkciók, csatlakozók, kezelőszervek, esetenként beépített eND-vel), akinek meg fotózásra is van szüksége, akár csak kicsit is, az meg jobban jár a hibrid vázzal. De azt is el tudom képzelni simán, hogy ügynökségi munkában vagy dokumentumfilmezésben ahol a fotó-videó igények kéz a kézben járnak az adott produkción/megbízáson egyszerűen egy féltucat hibrid váz jobban beválik. Az AP ugye tavaly jelentette be, hogy a belsősöknek szánt felszerelést teljesen lecseréli Sony MILC-ekre és CineAlta kamerákra, ugyanezen okból.
"Egyébként in camra proxy már egy A6300-ban is volt."
Ja, tud proxy fájlt létrehozni, de ki is tudja adni külső forrásba szimultán a teljes felbontású felvétel rögzítésével együtt? Broadcast, live event, stb környezetben ez számíthat.
"Timecode is van már a milc gépekben."
Manuális szinkronnal a belső órajelre hagyatkozva, de mivel nincs sync terminál, nem tudja a külső TC boxok folyamatos szinkronjelét fogadni, kimenet nélkül pedig nem tud master TC módban működni. De nem ismerem egyesével az összes Sony vázat, javíts ki ha azóta már van ilyen. Mindenre van valamilyen megoldás és a manuális szinkronnak sem kell okvetlenül szarnak lennie. Csak aki ezeket a MILC gépeket használja talán nem is érti ezeket a limitációkat (nem is baj, nem azért mondom), csak van az a környezet, ahova továbbra is is a "proli" 6K szenzoros FX9 lesz az ideálisabb munkaeszköz, mint a 8K szenzoros új MILC.
Na meg ugye miből gondoljuk, hogy mondjuk ezt a szenzort nem fogja megkapni aztán az FX9 II.