Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4901) Mercutio_ válasza Neck (#4898) üzenetére


Mercutio_
félisten

Akkor ez nem az első A7 méretű és súlyú váz lesz, mai szenzorral és AF-fel, jó EVF-fel, de IBIS nélkül és olcsón :( (pedig az ami még talán elgondolkodtatna :B )

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#4902) kovsol válasza Stauffenberg (#4900) üzenetére


kovsol
titán

Mondjuk ezekkel lehet fotózni is legalább. :D

Egyébként in camra proxy már egy A6300-ban is volt.
Timecode is van már a milc gépekben.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#4903) Neck válasza Mercutio_ (#4901) üzenetére


Neck
veterán

Hát nem :)

Az egyik "pletykás" azt mondja, látták a cuccost, és brutál jó a szenzor magas ISO mellett is. "Látni lehet vele a sötétben".

Szeretem az innovációkat, kiváncsi vagyok, mit gurítanak.

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#4904) madgie válasza Neck (#4903) üzenetére


madgie
titán

Az már az A7S III-nál is adott és - meg leszek kövezve - tök szarul néz ki, mikor fény nélkül fényképezünk, videózunk :D

(#4905) PuMbA válasza madgie (#4904) üzenetére


PuMbA
titán

Sötétképezés ;]

[ Szerkesztve ]

(#4906) vihartigris válasza madgie (#4904) üzenetére


vihartigris
őstag

"tök szarul néz ki, mikor fény nélkül fényképezünk, videózunk"

Ezt egyszer én is kipróbáltam, majd az objektívről levettem a védőkupakot :DDD

bármi reciproka a semmi

(#4907) madgie válasza vihartigris (#4906) üzenetére


madgie
titán

Kapcsolj át Log módba, akkor szürke lesz :D

(#4908) Stauffenberg válasza kovsol (#4902) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

"Mondjuk ezekkel lehet fotózni is legalább."

Az tény és való. Ezért sem aggódik szerintem a Sony ezen, az FX9 (meg a többi CineAlta kamera) csak videózásra van kitalálva, de azt magas szinten tudják (kodek, bitráta, funkciók, csatlakozók, kezelőszervek, esetenként beépített eND-vel), akinek meg fotózásra is van szüksége, akár csak kicsit is, az meg jobban jár a hibrid vázzal. De azt is el tudom képzelni simán, hogy ügynökségi munkában vagy dokumentumfilmezésben ahol a fotó-videó igények kéz a kézben járnak az adott produkción/megbízáson egyszerűen egy féltucat hibrid váz jobban beválik. Az AP ugye tavaly jelentette be, hogy a belsősöknek szánt felszerelést teljesen lecseréli Sony MILC-ekre és CineAlta kamerákra, ugyanezen okból.

"Egyébként in camra proxy már egy A6300-ban is volt."

Ja, tud proxy fájlt létrehozni, de ki is tudja adni külső forrásba szimultán a teljes felbontású felvétel rögzítésével együtt? Broadcast, live event, stb környezetben ez számíthat.

"Timecode is van már a milc gépekben."

Manuális szinkronnal a belső órajelre hagyatkozva, de mivel nincs sync terminál, nem tudja a külső TC boxok folyamatos szinkronjelét fogadni, kimenet nélkül pedig nem tud master TC módban működni. De nem ismerem egyesével az összes Sony vázat, javíts ki ha azóta már van ilyen. Mindenre van valamilyen megoldás és a manuális szinkronnak sem kell okvetlenül szarnak lennie. Csak aki ezeket a MILC gépeket használja talán nem is érti ezeket a limitációkat (nem is baj, nem azért mondom), csak van az a környezet, ahova továbbra is is a "proli" 6K szenzoros FX9 lesz az ideálisabb munkaeszköz, mint a 8K szenzoros új MILC.

Na meg ugye miből gondoljuk, hogy mondjuk ezt a szenzort nem fogja megkapni aztán az FX9 II. :)

(#4909) madgie válasza Stauffenberg (#4908) üzenetére


madgie
titán

A Fuji TC összevissza el szokott állítódni, mondjuk az órája is :D

(#4910) Stauffenberg válasza madgie (#4909) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Ez szokott lenni ugye a fő kritika, hogy a belső órajel megbízhatatlan és a szerkezet minőségétől függően rövidebb-hosszabb idő után bekövetkezik a drift, amit ugyan ki lehet korrigálni utómunkában, de akkor meg pont a TC szinkron lényege veszik el.

Ahol a TC szinkron megbízhathatósága és folyamatossága (ne kelljen mindig utánállítani manuálisan) fontos, oda kelleni fog a sync terminal a kamerára, ami egy minőségi TC jeladóra tud szinkronizálni. De ez csak egy példa volt a sok közül, hogy miért csinálja jól a Sony, hogy nem félti annyira a CineAlta sorozatot.

Na meg egy nagy produkción nem a kamerák ára, bérlési díja lesz a nagy költség, hanem a stábtagok munkaóradíja és amikor valamivel úgynevezett szarakodást kell művelni, az egyszerűen a végén többe fog kerülni, mint amennyit a kamera bérlésen/vásárláson megfogtak.

(#4911) Neck válasza Stauffenberg (#4910) üzenetére


Neck
veterán

Kell bele egy óránkénti atomóra szinkron, á'la Radio Wave Citizen. :D

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#4912) Stauffenberg válasza Neck (#4911) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Szerintem az a baj, hogy annyira feszített a piac, hogy a marketingesek remegő kézzel húznak le tételeket az alkatrészlistákról, mert nem fér bele a gyártási költségkeretbe. A gépek többségében valamilyen kvarc megoldás adja az órajelet és persze lehet azt mondani, hogy a 8 ezer forintos Casio karórában is van egy "tökre pontos" kvarc szerkezet, emiatt ezt valami nagyon olcsó dolognak tekintjük, de azt is látjuk, hogy az igazán nívós és kifejezetten pontosságra kihegyezett kvarc szerkezetek a többszázezer forintos karórákba kerülnek bele.

Ha le is hámozzuk ezekről a csittifitti tokozást, számlapot meg a prémium körítést, akkor is ezek a szerkezetek bekerülési költségen néhány tízezer forintot tesznek ki. Kevesebbért is ment már kukába költségoptimalizálás miatt alkatrész. A marketinges meg úgy van vele, hogy az Exif adatok beírásához nem kell annyira drága alkatrész, míg a TC szinkron úgyis csak rétegigény. Pipa, kuka, job done.

(#4913) Neck válasza Stauffenberg (#4912) üzenetére


Neck
veterán

Persze, tök igaz, csak poén volt :B

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#4914) PuMbA válasza Neck (#4913) üzenetére


PuMbA
titán

Sony A1....miért kell lopni a nevezést a Canon-tól ;)

(Új hozzászólás akart lenni.)

[ Szerkesztve ]

(#4915) nozs23


nozs23
addikt

(#4916) PuMbA válasza nozs23 (#4915) üzenetére


PuMbA
titán

Szép gép lett, a proci és szenzor fejlesztésben ők az elsők. A specifikációból látszik, hogy mennyivel előrébb járnak ezekkel, mert minden neki köszönhető, hogy meg tudták oldani. És végre olyan eddigi adósságokat beleraktak, hogy lossless compressed raw, ami no-brainer. Ja és a javított menürendszer és végre rendes touchscreen....

#4917 nozs23 Jaja, javítottam.

[ Szerkesztve ]

(#4917) nozs23 válasza PuMbA (#4916) üzenetére


nozs23
addikt

Lossless compressed RAW amire gondolsz, Lossless és compressed eddig is volt.
De szerintem a 8k/30 és a 4k/120 fps 10 bit 4:2:2, meg a 30 fps shooting meg a totál banding mentes eshutter itt a nagy durranás, persze a lossless compressed raw is hasznos. :D

[ Szerkesztve ]

(#4918) kovsol válasza nozs23 (#4917) üzenetére


kovsol
titán

Amikor az A7R A7S és az A9 vonalat egybe gyúrod, és még rá is licitálsz egy kamerában.
1/500 sec vaku szinkron, és elektronikus zárral is. Hamarosan a mechanikus zárra nem is lesz szükség remélhetőleg.

May the Force be with you!

(#4919) Mirman válasza kovsol (#4918) üzenetére


Mirman
őstag

1/400 mechanikus és 1/200 eshutteres vakuszinkron van , de így is nagyon nagyon baba . :Y

(#4921) madgie


madgie
titán

Arra már nem maradt energia az R&D-nél, hogy kétfélmilkóért elengedjék végre ezt a formatervet :D

(#4922) Stauffenberg válasza madgie (#4921) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Signature! :D

Már messziről látszik, hogy Sony. Szerintem a Nikon sem véletlenül csinált ilyen csumpi EVF házat, ezek a Z gépek is könnyen felismerhetők.

(#4923) p_adam válasza madgie (#4921) üzenetére


p_adam
addikt

Vagy az LCD-t. Logikus, amit csinálnak: a szenzor és feldolgozóegység önmagában eladhatóvá teszi, a többi dolog nem elsődleges, még lehet frissíteni, ahogy az A9->A9II váltás is történt és akkor engedélyezhető a 8k60p is, ezek a szenzorok már valószínűleg erre is képesek.
Mondjuk az R5 ára ezek után aligha fog lejjebb menni és továbbra is jól fog fogyni, meg egy GFX 100S is olcsóbb lesz már, ha valakinek nem a sebesség vagy videó az elsődleges és emellett (a jelenlegi helyzetben is) ennyi pénzt tud egy rendszerbe invesztálni.

Jobban örülnék ha lenne egy "unlimited" 24 megapixeles kamerának.
Ha kell az összes videós képesség, akkor gyakorlatilag muszáj megvenni egy 45-50 megapixeles gépet, vagy pluszban egy A7SIII-at 12 megapixellel.

[ Szerkesztve ]

(#4924) p_adam válasza p_adam (#4923) üzenetére


p_adam
addikt

Persze egy 1DX Mark III pontosan ugyanilyen áron nyitott, és így már majdnem két generációval régebbinek hat az A1 mellett, ezért árazták így be.

(#4925) Stauffenberg válasza p_adam (#4923) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Szerintem az Sony A1 pont olyan váz, mintha az ügynökségi megrendelők kívánsága szerint lenne megtervezve. Erre a piacra az AP megcsípésével már nem csak fél lábbal léptek be, hanem teljes jogú beszállítói egy igen jól fizető vevői/lízing rétegnek.

Sokan az A9 -> A9 II váltást kritizálják amiért nem adott túl sok pluszt, de azok a változások pont a hírügynökségi munkát könnyítő fejlesztések voltak és rá nem sokkal nyélbe is ütötték az üzletet az AP-vel és mit ad isten, pont az A9 II lett a cég elsőszámú munkagépe amit a belsős/szerződött fotósoknak osztogat.

(#4926) topikk válasza Stauffenberg (#4925) üzenetére


topikk
senior tag

Volt egy cikk nemrég Biden fotósáról, ő is két A9 ii-t használ. Amúgy ez mekkora piacot jelent kb?

(#4927) kovsol válasza topikk (#4926) üzenetére


kovsol
titán

Három a9II van neki.

May the Force be with you!

(#4928) p_adam válasza Stauffenberg (#4925) üzenetére


p_adam
addikt

Akkor áttervezték volna a váz kialakítását is, hogy legyen több hely a jobb oldalt, de ez még várat magára, ahogy írtam a technológia ami eladja (pont úgy, ahogy az R5-öt is).
Ezek a dolgok, amivel kampányolnak nem sok ember számára szükséges dolgok, itt tényleg az a lényeg, ami a névből fakad, az "egy" kamera, ami már nincs lekorlátozva sem videóban, sem fotóban, utóbbira már egy A9II is tökéletes.

Arról még nem esett szó, hogy mikor várható DPreview stb. teszt, mivel ugyanolyan mint az A7SIII de 8K a szenzor nem 4.5K, ezért valószínű melegszik ez is (itt 30 percet írnak 8K felvételre), meg a video rolling shutter is kérdéses (az A9 esetében is fotóban alig volt érzékelhető, de videóban már igen).

(#4929) Stauffenberg válasza topikk (#4926) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Csak az AP esetén ez az üzlet azt jelenti, hogy:

1. Több száz szerződött fotós a világ 250 pontján (pontos számot nem találtam, de egy interjúban a "több száz" volt említve)

2. Mindenki fejenként két vázat kap, többségük A9 II-t és egy kisebb részük A7 IV-et (feladattól függően)

3. Fejenként átlagosan 5 objektívvel lehet számolni (feladattól függő összeállításban)

4. Professzionális support is jár a géppark mellé és nagyobb rendezvényeken (pl: olimpia, foci VB, stb) szerviz kitelepüléssel együtt, ennek természetesen megvan az ára

5. Külsős fotósoknak is ki kell adni néha kölcsön felszerelést, erre is van egy tartalék mennyiség mindenből

6. Még meg sem említettük a videósokat, ők kevesebben vannak, de az ő cuccaik még drágábbak

Szóval azért annyira nem szar üzlet megcsípni egy nagy ügynökséget beszállítóként. De lokális lapokat, portálokat, kisebb ügynökségeket is be lehet húzni. Meg ugye ott van az a hatás, hogy pár éve még mindenki gúnyolódott azon, hogy csak azért fogy annyi CaNikon belépő DSLR, mert mindenki őket látja lógni a profik nyakában nagyjából bármilyen nagyobb rendezvényen. Ebben is van valami, ennek a marketing értéke sem kevés.

(#4930) p_adam


p_adam
addikt

DPreview: "Like the a7S III, it can shoot 4K at up to 120p in 10-bit 4:2:2 quality. Sony says it uses 5.8K pixels in its Super 35 (~APS-C) mode, but there's no talk of a 4K-from-8K mode."

Elég nagy érvágás lenne, ha ezt nem tudná, mert pont ennek a módnak van a legtöbb értelme, nem a 8K-nak :U

(#4931) madgie válasza p_adam (#4930) üzenetére


madgie
titán

Marketingszempontból? Dehogy. A 8K volt a lényeg, meg hogy az R5-re legyen válaszuk.

Lett is, elég vastag áron :D (a holnapi középformátumú GFX 100S olcsóbb lesz... tudom, teljesen másra való a két gép)

(#4932) p_adam válasza madgie (#4931) üzenetére


p_adam
addikt

Gyakorlati szempontból viszont ez egy *** nagy veszteség lenne, és nehezen értelmezhető azon kívül, hogy így tényleg nem melegszik...

(#4933) p_adam válasza p_adam (#4932) üzenetére


p_adam
addikt

Ezt a FF 4K felvételi módokat érdekes lesz kideríteni, nem adnak elég információt.

APS-C 1.5x crop módban mindenesetre a 4K120p is full 5.8K kiolvasás egy másik forrás szerint, ami azért elég komoly (ha ez sem elírás, a termékinformációkból nem derül ki)

[ Szerkesztve ]

(#4934) Neck válasza Stauffenberg (#4925) üzenetére


Neck
veterán

Itt a sok millió dolláros kérdés az az, hogy azért váltott az AP, mert jött egy ilyen váz, vagy azért jött egy ilyen váz, hogy kedvezzen az AP-nek? Az árazás meg ezen a szinten már nem tétel.
Covid előtt sokan business trip címszó alatt is lőttek el ilyen pénzeket...

[ Szerkesztve ]

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#4935) Stauffenberg válasza Neck (#4934) üzenetére


Stauffenberg
Topikgazda

Én itt most arra gondoltam elsősorban, hogy az A9 II megjelenése nem volt véletlen, mert a flagship szegmensben nem cserélgetünk 2 évente modelleket. Szerintem már tudták, hogy az AP-vel sínen vannak a dolgok és miattuk, illetve a hozzájuk hasonló ügyfelek kedvéért kicsit kipofozták a meglévő A9-et. Például olyan csatlakozókkal bővült a váz, ami pont jól jön, ha valaki olimpiáról tudósít és a megállapodást is úgy hozták tető alá, hogy a 2020-as tokiói olimpiáról már csupa Sony cuccal tudósítanak. Persze a Covid bekavart a rendezvénynek, de az már más tészta.

(#4936) nozs23 válasza p_adam (#4930) üzenetére


nozs23
addikt

In terms of 4K capture, the camera can't produce over-sampled 4K from its 8K footage, so you'll have to do that in 'post if you wish. Instead it offers pixel-binned 4K from the full width of its sensor at up to 60p, or up to 120p with a 1.1x crop. These can be captured as up to 10-bit 4:2:2. [link]

#4921

Ez eleg szubjektiv. Gyakorlati szempontbol sokkal rosszabb vazak is vannak a piacon, de szepek, szoval ok. Annyira nagy problema nem lehet ezzel, ha ennyien veszik.

[ Szerkesztve ]

(#4937) madgie válasza nozs23 (#4936) üzenetére


madgie
titán

Az nem szépség kérdése, hogy egyes embereknek nem fér el az ujja a markolat és az objektív között, az egyértelmű ergonómiai baklövés... amit tetéz, hogy fél évtizede b@szik ezzel foglalkozni a Sony, a tervezők kicsi japó kezeihez jó, az a lényeg.

A fogd másképp, mint érv, már az Apple-nél sem működött, ráadásul ezt tényleg nem lehet másképp fogni, akinek vastag ujja van, az minden egyes alkalommal be kell, hogy gyömöszölje a markolathoz az ujjait.

De ha nem látszik a képeken és odébb rakták végre fél centivel a bajonettet, én lennék a legboldogabb (komolyan).

(#4938) nozs23 válasza madgie (#4937) üzenetére


nozs23
addikt

Szerintem az A7III-ról láttam thread-et ilyen problémáról. Azóta picivel nagyobb hely van a bajonett és a markolat között és a grip és mélyebb/nagyobb lett, lehet ez kicsit javít a helyzeten: [link]
Én még nem ütköztem ilyen problémába a III-ason az átlagos kezemmel, bár a legszélesebb obim a 85 FE.

(#4939) madgie válasza nozs23 (#4938) üzenetére


madgie
titán

Az A7II óta tele van ezzel az internet, mégse foglalkozik ezzel a Sony. Itt van ez az A1, szinte biztos, hogy az Canon 1Dx, Nikon D5 szintet használó userek kezébe szeretnék adni... de ahhoz nem ártott volna olyan vázat csinálni, hogy megfoghasd rendesen, akár kesztyűben is.

Nyilván nem én vagyok a célcsoport, illetve de, mert én pont a kisebb vázakat szeretem, na de nem ennyiért :DDD

(#4940) kovsol válasza nozs23 (#4938) üzenetére


kovsol
titán

Ezért mondják a gépajánlós topicba is, hogy mielőtt megveszed a gépet kézbe kell venni előtte.
Egyébként amint kézben tartja az ember a cucc súlya miatt rá kell erősebben markolni, meg az ujjak is kilapulnak kicsit. Nekem van 70-200 és 200-600 is. Mind a kettő szélesebb, mint a 85-ös, és mégse okozott soha gondot. Persze el tudom képzelni, hogy az átlagosnál nagyobb kezű ember tudja úgy fogni, hogy gondot okozzon. Ez van venni kell fujit azon úgyis csak a vicc kedvéért raktak valami markolatnak tűnő kinővést. :D

madgie: A7II óta minden generációban változtattak. Ha fogtál volna a kezedben ilyen gépeket lehet tudnád.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#4941) hibavissza


hibavissza
veterán

Én még nem tartottam olyan fényképezőgépet a kezemben amit ne tudtam volna normálisan megfogni. 11-es a kesztyűméretem. Szerintem nem hülyék tervezik ezeket a vázakat (kivéve a nyomógombokat, még nem volt a kezemben váz amin normális nyomógombok lettek volna). Az biztos, hogy mindet szokni kell. Amit elsőre is jó kézbe venni az méretével és súlyával válik teherré a későbbiekben.

(#4942) p_adam válasza kovsol (#4940) üzenetére


p_adam
addikt

Ezen most az A9II-höz (A7RIV, A7SIII) képest gyakorlatilag semmi jelentőset nem változtattak, csak a súly lett megint kicsit több. Sokkal logikusabb lenne A9III-nak nevezni ahogy eredetileg is kiszivárgott, így mégis sokkal nagyobb a hype, hogy az A1 nevet kapta.

Egyébként a Sony-nak már nem nagyon kell foglalkoznia a Canon-Nikon vázakkal, elég user van a táborukban, hogy elsősorban nekik tervezzék a gépeket (ez az egész bejelentés nekik szól, nem annak, hogy ne vegyél többet Canon vagy Nikon gépeket, annyira nem szeretnék a közvetlen összehasonlításokat, mint a DSLR váltás korszakában), és ha eddig is megfelelt, akkor ezután is meg fog.

(#4943) madgie válasza kovsol (#4940) üzenetére


madgie
titán

Aha, változtattak rajta, az A7II után ha lehet, még kevesebb lett a hely az ujjvégeknek az A7III-nál :D De nem, baj a két és fél milliós A1 is jó lesz úgy, végül is nem lehet úgy megcsinálni, mint ahogy más gyártók a csúcs MILC-eiknél... más még programozható gombot, gombokat is tud oda rakni :DDD

Nem hiszem, hogy többet kéne erről beszélni, szerintem elbaltázott konstrukció, más szerint is (sportfotós ismerős pl), ha szerinted nem, lelked rajta, nem fogjuk meggyőzni egymást.
(csak mondom, próbáltam már Sony-kat, köszönöm, nem, hamarabb vennék kb bármilyen más gyártótól milcet)

[ Szerkesztve ]

(#4944) vihartigris válasza madgie (#4943) üzenetére


vihartigris
őstag

El kell fogadnod, hogy a Sony mérnökei nem a Te igényeidnek megfelelő vázakat terveznek.
Szerencsére van több gyártó, gép a piacon, így mindenki megtalálhatja a számára legkevésbé kompromisszumos megoldást.

bármi reciproka a semmi

(#4945) Neck válasza madgie (#4937) üzenetére


Neck
veterán

Ezt mindig leírod, biztos nagyon bánt, de szerintem ez tényleg szubjektív dolog.
Nekem pl a Fuji táskarádiós retro design-ja, meg a markolat nélküli "grip" nem sül.

Persze nekem is kicsi kezem van, lehet japán vagyok.

Arigato! :)

Az A1-en egyébként az általad linkelt képen is látszik, hogy még nagyobb a grip, ergo kevésbé "érnek be" az ujjaid a bajonettig.

Ha annyira elbaltázott konstrukció, majd maximum nem veszik meg, akiknek nem jön be.
Te sem veszel ilyet, és kész :) Attól még sok embernek bejön.

[ Szerkesztve ]

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

(#4946) madgie válasza Neck (#4945) üzenetére


madgie
titán

A Fujinak ott az X-H1, elbaltázott hardver, rossz időzítéssel, de azt tervezték professzionális gépnek. Az X-T széria nem az, sose volt az, az olyan, mint a Sonynál az A7 II-A7 III: mindenes játszós mid-level range, messze nem professional izé.

Az Olympusnál az E-M1 széria is hasonlóan markos, megfogható, jól kezelhető, profiknak való formavilágú, a Panasonic S1 szériája is, minden-minden gyártó profinak címzett gépe... kivéve a Sony-é.

Canonnak, Nikonnak nincs Pro level MILC-e, még, szóval azt kár lenne idehozni.

De biztos nekem kéne elfogadni, hogy a gyártó se tudja, mik egy professzionális kategóriájú fényképezőgépnél az elvárások... nem, nem a 8K videó :DDD

Szerintem kár ezen ennyit ugrálni, meg a sértett lelkivilágú Sony-userek sirámait olvasni ;]

[ Szerkesztve ]

(#4947) p_adam válasza Neck (#4945) üzenetére


p_adam
addikt

Sony jobb: specifikációk, specifikációk, specifikációk üldözése, rendszer nagysága = objektív
Sony rosszabb: grip, kezelés, színek, bajonett, IBIS, konstrukció = szubjektív
:))

(#4948) madgie válasza p_adam (#4947) üzenetére


madgie
titán

Ez tök jó összefoglaló, ámen.

(#4949) topikk válasza p_adam (#4947) üzenetére


topikk
senior tag

Az utoldó három a szubjektív sorból eléggé objektív

(#4950) Neck válasza madgie (#4946) üzenetére


Neck
veterán

Akkor ne sértegesd őket :D :R

Tök jó Sony A1 összefoglaló a DPReview-os srácoktól.

Néhány érdekesség:

- Kiváló eredmény S-LOG-ban ISO4000-nél --> valószínű dual gain szenzor, de nem erősítették meg.
- A 30fps 14-bit lossy RAW-ban érhető el. Uncompressed RAW és Lossless RAW 20fps.
Hagyományos zárral 10fps.
- A Lossless RAW 20-50%-al kisebb, mint az uncompressed.
- A Lossless RAW elérhető lesz-e a korábbi vázaikban? kérdésre az a válasz érkezett, hogy "nem kívánjuk kommentálni a jövőbeli fejlesztéseket, de meghallgatjuk a vásárlóink kéréseit". --> szerintem nem :(
- eShutter - vaku kombó 1/200-as záridőig működik. APSC módban 1/300.
- Mech. zárral 1/400, APSC módban 1/500. Ezek a sebességek csak hot shoe-n, X-syncen nem.
- a 9.44M EVF ilyen felbontáson 120Hz-en működik. Ha bekapcsolod a 240-et, a felbontás leesik 1600x1200-ra. 2 üzemmód van: Full screen (0.9x nagyítás) és "zoom out" , ez utóbbi is bekapcsol 240 Hz-nél.
- a melegedésre annyit mondtak, hogy a hűtés működése hasonló az a7SIII-hoz. 5x jobb az a7RIV-nél. Több mint 30 perc 8k anyagot fel lehet vele venni. Hőmérséklettől és beállításoktól függően "lényegesen több, mint 30 percet" is fel lehet vele venni.
- S-LOG3-ban 15EV érzékenység
- 4k 120fps 10bit 4:2:2 1.1x croppal.
- a Pixel shift mód 2 féle üzemmódban megy ugyebár, 50MP (4 fotó R G és B), vagy 200 MP.
Mivel baromi gyors az eShutter, ezért hamarabb végez a váz, emiatt sokkal használhatóbb, mint eddig. Ezen felül, mivel működik a vaku + eshutter, lehet vakuzva pixel shiftelni (ez tárgyfotónál érdekes lehet). Be lehet állítani az expok közötti szünetet, hogy a vaku vissza tudjon tölteni.
- a zár kikapcsolt állapotban csukva van.
- Képes közvetlenül USB-ről tápellátást nyerni, de ekkor nem tölti az akkut.

[ Szerkesztve ]

An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.