Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Öregszem
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
maajsz
senior tag
válasz patomi #49297 üzenetére
Valóban a józan ész ezt diktálja, ha erőteljesen lassul a sor nem előzök ki, mert annak valami oka van (max ha így tudom elkerülni az ütközést), de itt nem látszik, hogy erősen lassulna az előtte lévő, bár a féklámpája ég, ebből már sejthetett volna valamit.
Viszont a fentebb linkelt kanyarodási szabály még mindig áll, meg kell győződni, hogy a járművedet más már nem kezdte meg előzni vagy kikerülni, ergo ha áll a sor akkor sem vágok ki elé. Szóval ha nem is volt logikus előzni és inkább türelmetlenség miatt volt, attól még az előző kvázi betartotta a feltételeket a rendőr pedig nem.
Itt mondhatnánk ugyan, hogy de a rendőr már hamarabb indexelt.. no de ezt te mint több autóval hátrébb lévő hogyan láthatod? Mondhatni ha akarnák se nagyon tudnák kivitelezni ezt az elsőbbségi jogot természetéből adódóan, így marad amit végre tudsz hajtani 100%-ig, a tükörbe nézés.
Egyébként a rendőre ott is birkaságot csinál, hogy nem húzódik rá a felezőre, mert azzal kvázi készteti is a mögötte lévőket, hogy jobbról próbálják kerülni, aminek eredményeképp egyre több ember veszi észre, hogy mit is akar. Ennek ellenére ő olyan szépen a sáv jobb oldaláról akar bekanyarodni lendülettel, hogy az csodálatos. Ezek az irányadó helyezkedések nem viccből vannak kitalálva.(#49299) syberia Ha a kereszteződés nem volt kitáblázva, akkor Ön is vétett a szabályok ellen. Tiltott helyen előzött, hiszen arra csak akkor lett volna lehetősége, ha a kereszteződést tábla jelzi előre.
Ezt hogy? Nincs értelme a mondatnak. Ha nem volt tábla miért volt kereszteződés?? Ha nem volt kitáblázva akkor kvázi simán főuton haladsz és előzhetsz bárhol (ahol nem tiltja), mert nem számítasz bekötő útra. Ha pedig ki volt táblázva (mint alárendelt út) akkor megint csak előzhetsz, mert az pont a kereszteződésben tilos előzni alól ad kivételt.[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
válasz maajsz #49294 üzenetére
Baleset esetén ki a hibás?
Az életszerűtlen szabály baleset esetén válik fontossá. Ön előzni kezd egy autót, mely hirtelen balra fordul. A sofőr nem nézett a tükörbe elég alaposan, nem figyelte, hogy a mögötte haladó autó már előzni kezdte. Fordul balra, és durr, csattan az előzést megkezdő autóval. Ki a hibás?
Nézzünk egy másik gyakori baleseti szituációt! Ön egy lassan haladó kocsisort előz. Megkezdi az előzést, erre egy autó a sor elejéről hirtelen balra fordul. Lehet, hogy jelzett, de Ön nem látta az indexlámpát a mögötte haladó autóktól. Megállni már nem tud, jön az ütközés. Ismét csak itt a kérdés: ki a hibás?
Természetesen a balra forduló autó a hibás, igaz? Hiszen Ön a mögötte haladó autóban szabályosan kezdett előzni, ő volt az, aki nem jelzett időben, vagy nem figyelt a mögötte megkezdett manőverre.
Igen ám, de Ön vajon szabályosan kezdett előzni? ÉS itt jön a KRESZ ismeretlen szabálya! Ha a kereszteződés nem volt kitáblázva, akkor Ön is vétett a szabályok ellen. Tiltott helyen előzött, hiszen arra csak akkor lett volna lehetősége, ha a kereszteződést tábla jelzi előre.
(#49297) patomi : A földút kereszteződésnek számít ebben az esetben? A záróvonal a videón szaggatott festésre vált, ahol lekanyarodik a rendőr.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
-
Mr.Csizmás
titán
un. kozlekedesi moral. Igazan oldalba verhette volna a nagyvassal :U [link]
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
syberia
veterán
Nice. Előbb megijed a piros járgánytól, még a záróvonalra is rámegy, mert az elkezd jobbra kisorolni a belsőben érkező kamerás miatt, pedig volt elég távolság köztük. Az utána következő megleckéztetés, a fekete lovagnak is dicsőségére válna.
(#49294) maajsz: Így már világos, köszönöm. Több mint húsz éve volt egy nagyon hasonló balesete az öregemnek, főúton előzött kocsisort, annak a végén egy Dacia kanyarodott be balra egy földútra. Nem volt nagy erejű az ütközés, de a régi járgány hátsó fele rendesen összetört személyi sérülés nem volt. A rendőrök apámat akarták kihozni vétkesnek, de végül nem érkezett meg a bírság (külföldről).
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
maajsz
senior tag
válasz syberia #49293 üzenetére
Elvileg minden feltétel adott volt az előző autósnak, jobbról csak a közvetlen előtted balra bekanyarodó járművet előzöd. Ha belekezdesz több autó előzésébe szabályosan, onnantól kezdve az előrébb lévő autósnak kell figyelni a tükröt.
31. § (6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.
-
syberia
veterán
A kocsisor előzésnél rémlik nekem valami szabály a visszasorolás feltételéről, ugye ha ez nincs meg, akkor az előzés is szabálytalanná válik.
(#49290) patomi: Tehát akkor mégis az előző lesz a hunyó?
(#49291) mephi666: Erre a közlekedési szituációra hozhatnának valami letisztultabb szabályozást. A józanság is azt diktálja, hogy lassításban lévő kocsisort nem előzünk meg, mert balesetveszélyes, főleg mert látjuk, mi miatt lassítanak a többiek.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
titán
Ezek a ruszkik tényleg nem komplettek. Majd 170-nél "rálegyez": https://www.youtube.com/watch?v=Kxy37KdFPMM Bár én úgy látom, hogy a kamerás autó vezetője meg kicsit jobbra pöckölt. Ezek megint egymásra találtak úgy néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz patomi #49290 üzenetére
...igen, csak a balra kanyarodást meg akkor szabad megkezdeni, ha nincs senki előzésben a hátulról induló látta 6 autón keresztül, hogy a rendőr nem indexel? vagy a rendőr még azelőtt kezdett indexelni, hogy bárki előzésbe kezdett volna 6 autóval hátrébb?
érdekes ez, guglizzatok rá: csomó eset van, amikor a balra kanyarodni szándékozót hozták ki felelősnek... még ott is utólag, ahol a baleset helyszínén a szabálytalanul előző elismerte a felelősségét, amit rendőrök papíron rögzítettek
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
patomi
őstag
-
Elemental
addikt
válasz Chris Kiki #49287 üzenetére
Pedig nincs annál jobb, amikor egy 5-6 autóból álló konvojt előzök meg.
Jut eszembe, mi a különbség az autókígyó (hosszú autó sor) és az igazi kígyó között?
Az autókígyóban a farok van elöl -
maajsz
senior tag
Nekem országútnak tűnik ami kvázi mindenhol főútvonalnak számít. Egyrészt a rendőrnek rá kellett volna húzódni a felezőre (ennek ellenére szinte a sáv jobb oldaláról kezdi meg a manővert), hogy esetlegesen lássák hátulról a szándékát és mivel ebben az esetben az előző előtti közvetlenül nem jelez így az szabályosan kezdte meg az előzést így a zsarunak el kellett volna engedni. (Illetve azt nem látom ki, hogy az szilárd burkolatú út e, mivel azzal szemben ugye automatikusan elsőbbséged van)
(#49287) Chris Kiki Több jármű előzését semmi nem tiltja.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
válasz syberia #49284 üzenetére
A rendőr volt a hibás...nem győződött meg róla,hogy előzik-e. (tükör?)
Az előzést nem tiltotta semmi,legalábbis nem látok táblát,záró vonal nincs.mod: mondjuk az is leeshetett volna az előző autónak,hogy a Fabia kielőzésekor a fekete SUV már fékez és az az előtti autók is...nem véletlenül...
[ Szerkesztve ]
-
titán
Így van, ez lenne a biztonságos. Csak hát a gyakorlat teljesen más. A német rendőr egyébként szokott is ilyenekért büntetni. Nincs rögzítve a gázpalack pl.
Előfordult, hogy "ugrattam" egyet vasúti átjárón és konkrétan úgy nézett ki a beltér mint ha bomba robbant volna. Kávé szétfröccsenve , befolyva mindenhova, ruhák, edények, papírok ameddig ellátsz. Hiába no, az ember megszokta, hogy osztrák/német részen nem kell miattuk lassítani. Aztán az egyik cég mögött megröptetett mégis egy.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
Illetve ahogy a pár oldallal korábbi távolsági buszos eset is jelzi az M3-asról, az utas sokszor még ott sincs bekötve, ahol kéne és a lehetőség is adott. Abban az esetben érdekes, hogy a buszvezetőt is hibáztatta a rendőrség, pedig figyelmeztette az utasokat.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
titán
válasz Mr.Csizmás #49277 üzenetére
Én ezért nem is akartam és fogok ezután sem buszozni például. Ha a nyergest befektetem az árokba/falba stb, max összetörik az árú/a jármű. Nagy dolog. Biztosítva van minden. De ha egy buszt fektetsz be oda teli emberekkel, na ott más gondok is lesznek...
Vagy elég egy ilyen eset is. A kaminyonnál' ha jó a kötözés stb, nem lesz semmi gond a rakománnyal egy satuféknél. Csináld ezt meg egy városi buszon.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
titán
pontosan, mérlegelni kell. ha egy bimmer jön be eléd szabálytalanul, azt eltolhatod nyugodtan kb., mert kihozzák hibásnak. ellenben egy gyalognál már centiken múlhat, hogy 50-50 vagy 100% hibás lesz. (és az se mindegy, hogy melyik fél, ofc)
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
samujózsi
senior tag
Kíváncsi leszek, ha lesz belőle "ügy", milyen eredménnyel zárul.
Viszont örülök, hogy legalább itt még maradt pár józan gondolkodású ember, akik látják, hogy ebben a gyerek is benne volt, nem csak a sofőr.Sajnos a sofőr felelősségét itt nem lehet vitatni, mérlegelni, mert a KRESZ-be bekerült, hogy a gyalogátkelőhelyet olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy... (bocs, nem tudom szó szerint)
Ez a szabály persze csak arra jó, hogy könnyebb legyen felelőst találni egy zebrán történő gázolásnál, mert elég életszerűtlen.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
titán
válasz syberia #49272 üzenetére
Én azt is elképzelhetőnek tartom, hogy nem nyomott teljes satuféket.
Ezeknek a helyijáratosoknak nem könnyű azért a munkája. Ha besatuzik és eltörik pár kéz meg láb, akkor is vizsgálgatják indokolt volt-e a satuzás. Persze ha nem hibás egy helyzetben nem lesz belőle elvileg baja, de volt itt nálunk is, hogy a busz elé kifutottak, a sofőr besatuzott és eltört a néni keze. A sofőrt meg vizsgálgatta a munkáltatója, hogy mikor lépett le a gyalogos, enélkül nem lett volna-e megoldható stb. Szóval szar az egész. Persze ez csak egy mellékzönge, eszembe jutott erről az esetről.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
Bizonytalan volt a buszos is meg a gyerek is. Én is azt hittem megáll a zebra közepén és megvárja a buszt. Ettől függetlenül a buszosnak meg meg kellett volna állnia ha már valaki a zebrán van.
Switch Tax
-
syberia
veterán
Igazad van, ezt akkor benéztem. Azért gondoltam erre, mert rögtön utána már jól hallható a -gondolom-féktárcsák nyikorgása, és láthatóan erősen lassul már a busz közben.
De azt tartom, hogy nagyon későn lépett rá határozottabban a fékpedálra. Esetleg ennek a járműnek ennyi lenne a maximális fékereje? A lassulás mértékét látva, ez nagyon messze van a blokkolásgátló aktiválásához szükséges fékerőtől, szerintem itt vizes aszfalton is rövidebb lenne a fékút.
A nyáron rendszeresen kigyulladó buszokból kiindulva, félő hogy a fékberendezéseik műszaki állapota is hagy kívánnivalót maga után.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
nyikszi
őstag
válasz Mr.Csizmás #49267 üzenetére
"...csak erős fékezésnél." Tehát nem fékezett erősen, ergo nem akarta elkerülni az ütközést? Azért kíváncsi lennék a végére. Remélem mindkettővel elbeszélgetnek.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
titán
válasz syberia #49268 üzenetére
Igaziból ezek a mai légfékek akkor szisszennek, mikor elengeded a féket, mert akkor engedi ki a hengerekből a levegőt. Tehát mikor megnyomod a féket nem sziszeg. Az a hang lehetett akár egy légrugó szintállítása is, szerintem nem mérvadó. Rengeteget jártam légfékes/légrugós dögökkel, ezért írom ezt.
-
addikt
válasz Ironizer #49260 üzenetére
Mint írtam, én nem látom kicsiben, elfogadom hogy megtudott volna állni normálisan is, nyilván ez függ az érzékelési távolságból, mert ott 50-el mehet, és pár méter ide-oda megvan mennyi méter alatt áll meg adott sebességről (gondolván a buszon lévő utazók testi épségére is!)
-
mezis
félisten
válasz MasterDeeJay #49177 üzenetére
"... Kár hogy nincs olyan hogy ha beküldeném megkapnám a befizetett bírság x%-át,..."
Júdáspénzt azért NE!
DE kár hogy a bíróságoknak törvény tiltja a kamera, stb felvételeknek bizonyítékként való felhasználását. (Vannak kivételek.) És nem kellene annyira védeni a személyiségi jogokat "arcátlan" (pimasz, megbotránkoztató,...) cselekmények, viselkedés esetén. Ha nem védené ennyire a törvény a törvényszegőt, akkor a nagyvárosokba (közutakra) is juthatna abból a visszatartó, nevelő erőből, ami a kis közösségekben még többé-kevésbé létezik. (Ismerik, kibeszélik,...)
(Pl.: Egy nagy faluban nőttem fel, de csak a nagyvárosba kerülve hallottam először azt, hogy vannak "mutogatósok", pedofílek. Bizonyára akadt ilyen hajlamú abban a kb 5000 lakosú faluban is, de vissza tarthatta a "felismernek", "megtudja az egész falu",....)mezis
-
titán
-
-
addikt
Kár ezt csűrni csavarni, a gyalogosnak is meg kell győzödnie, hogy megadják neki az elsőbbséget, mert csak akkor van elsőbbséged ha azt megadják, különben baleset, és hiába neked volt előnyöd, jó esetben kórház, rosszabb esetben temető lesz belőle...
A videót nem néztem meg (idebent nem tudom), a fenti tényen ez mit sem változtat.Ha erről a videóról beszélünk (telefonról megnéztem), ott hülye volt a kislány, bár így kicsiben nem látom, hogy mekkora a távolság, hogy a busz meg tudott volna állni, azon lehet vitatkozni.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ezért kértem. Kb. ezt látta a buszsofőr, mikor a kislány lelépett.
A Google fotón viszont látok egy bácsit, aki nem, nem fog elmenni a zebráig, ott fog átmenni....Sokadszorra megnézve, valószínűleg azt gondolta a sofőr, hogy megáll a zebra közepén a gyalogos és majd utána megy át, mikor a busz elhaladt.
[ Szerkesztve ]
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
titán
válasz philoxenia #49255 üzenetére
-
t72killer
titán
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
syberia
veterán
válasz MasterMark #49251 üzenetére
Sejtem mire gondolsz, észnél kell lenni ha olyan helyzet adódik, szerencsére velem nem fordult elő hasonló. Utaztam régebben olyan környéken, ahol lehetett számítani hasonló eshetőségre-mesélték- hogy váratlanul a kocsi elé szalad a gyerek, és utána a felnőttek "kárpótlást" zsarolnak ki a sofőrből.
(#49252) t72killer: Horvátország, Károlyváros rémlik nekem, a fent említett trükközéssel kapcsolatban. De Erdélyben is nagyon észnél kell lenni bizonyos településeken. Viszont ott a zebrát nagyon tisztelik, ha a gyalogos ránéz, már áll a forgalom mindkét irányból. A közlekedési kultúra amúgy balkáni, de mit várok, itthon sem egy leányálom.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
t72killer
titán
válasz BigBear #49250 üzenetére
Autós vagyok, 25-35ekm-t vezetek évente. És nem vasalom ki a "gyengébbet", merthogy vas mögött ülök.
#49251: "veszélybeen? Azt hittem, hogy az ilyen közbiztonsági problémák csak a romlott nyugat nogo-zónáira jellemzők)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
BigBear
senior tag
válasz Elemental #49247 üzenetére
Ez így helyes.
Később, tapasztalattal már úgyis érzékelni fogja, mikor ér át, illetve elég messze van-e a jármű, hogy elinduljon. De alapnak ahogy mondod, tökéletes és helyes szerintem is.Más. Autósok szemében tuti én vagyok a gyökér, de autóval közlekedve ahol számítok gyalogosra, ott nem azt figyelem, hogy lelép-e a gyalogos, hanem azt nézem, hogy közelít-e a zebrához. Ha igen, elveszem a gázt. Nem kell azonnal fékezni, ez sokszor éppen elég.
Sajnos nap mint nap látok barmokat, akik inkább gázt adnak, nehogy lelépjen a gyalogos. Na ezeket simán el lehetne tiltani egy kis időre.[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
válasz syberia #49241 üzenetére
Itt egy példa, amikor mind a két fél hibásnak tekinthető. A gyalogos az átkelőre lépés előtt nem győződik meg az átkelés biztonságosságáról. A buszvezető pedig nem helyesen megválasztott sebességgel közelít, a táblákkal és felfestéssel jelzett zebra felé.
(#49246) t72killer: A cserbenhagyás talán a legdurvább eset, arra nincs mentség.
(#49242): A kislány elnéz balra, majd lelép! a zebrára és csak akkor néz el jobbra.
Ez sem jött be.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
t72killer
titán
válasz syberia #49241 üzenetére
A debreceni eset még egy jó kis cserbenhagyással is meg van fűszerezve, nyilván elsősegélyben is csak akkor kell a mocsok gyaloggert részesíteni, ha a telehold előtt áthalad a Plútó...
#49245: a féktávot szajkózom én is, ami a túlsó sávban közlekedő járműnél automatikusan megvan, hacsak nem a kokszért rohanó Usain Bolt a gyalogos.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
BigBear
senior tag
válasz philoxenia #49231 üzenetére
Az kb. 50 m.
[kép]
De nem ez a lényeg. Ahogy látom, sokan keverik a zebra miatti elsőbbségadást az úttesten való áthaladással.
Igen, a zebra az úttest része, csakhogy azon speciális része, ami kimondottan gyalogosok áthaladására szolgál, s ahol a gyalogosnak elsőbbsége van. Az autós pedig köteles úgy közlekedni, hogy meg tudjon állni. Pont. Igen, a gyalogos a puhatestű, de könyörgöm, ezen elvek mentén haladva mindenki álljon meg a zöld lámpájánál, vagy legalábbis intenzíven lassítson, mert ugye a piros lámpa is csak egy lámpa, lehet, hogy átmegy rajta egy tank. Tegnap láttam is egyet. -
-
Elemental
addikt
Mellesleg nézzétek már meg normálisan azt a videót. A kislány elnéz balra, majd lelép! a zebrára és csak akkor néz el jobbra. Ez valóban felelős viselkedés.
De én is leírom, hogy ebbe ne tudjon senki belekötni, szerintem is a buszvezető vétett szabályt. Ugyanis a gépjármű vezetőknek van egy ilyen kötelezettsége, hogy a gyalogos akarmilyen felelőtlen, akár öngyilkos jelölt, meg kell védeni.syberia
Lol, azt mondod, szétnézett alaposan és csak utána lépett le, erre bevágsz egy olyan képet, ahol lelép a zebrára, miközben jobbra néz. Uramatyám."Ötéves kisfiút gázolt el egy nő a zebrán Debrecenben"
Egyelőre erről az esetről beszélek, mert itt látható a videón, hogy mi történt. Arról nem tehetek, hogy nem veszed észre a lényeget. Van gyereked?"Amúgy a jogsidat melyik aluljáróban vetted?"
B+[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
Balról a kerékpáros megadta neki az elsőbbséget,, miután erről meggyőződött jobbra nézett, és csak ezután indult el. A közeledő busz kicsit lassít, de továbbra is tempósan haladt a már régóta a zebrán haladó gyerek felé, aki ettől láthatóan megriadt, szerintem ezért a megtorpanása. Ha egy idős néni ment volna ugyanott át, és elbotlik mielőtt átér, az utolsó pillanatban fékező busz simán átmegy rajta.
(#49238) Elemental: Ötéves kisfiút gázolt el egy nő a zebrán Debrecenben Ezt mond a gyerek apjának, utána lehet hogy neked is a túlélésen kéne filóznod. Amúgy a jogsidat melyik aluljáróban vetted?
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Chris Kiki
senior tag
válasz philoxenia #49231 üzenetére
Jó a kivágott kép, szerintem nincs miről vitatkozni!
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
philoxenia
MODERÁTOR
Megnézettem a fiammal most a videót, (Ő buszsofőr) azt mondja a buszvezető is hibázott, hasonló szituációban Ő inkább vészfékezett volna.
Viszont szerintem általában véve a bizalmi elv csak irányadó, én gyalogosként és autósként is inkább óvatos vagyok, mert sokszor adódik olyan, hogy akár nem szándékosan, de nem adják meg az elsőbbséget, akár kerékpárral, akár autóval, akár gyalog. Ad abszurdum, még a járdán is ütközhetsz gyalogosként gyalogossal....
Anno úgy mondták, hogy elsőbbséged akkor van, ha megadják....Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
válasz syberia #49226 üzenetére
Senki nem vitatja a buszvezető felelősségét (remélem. Én biztos nem). Konkrétan megszegte a KRESZ 43. §-t, hogy úgy kéne megközelíteni az átkelőt, hogy a gyalogos elsőbbségét ne sértse meg.
De miért tabu leírni, hogy a kislány is hibás? Felőlem elemezhet kedves öreg bácsika jogszabályokat, sőt, én, te, Lauda is elemezheti, az csak vélemény lesz, akkor is ha nekem három éve van jogsim, ő meg 30 éve ezt oktatja (amúgy szerintem a linkelt videódban nincs olyan példa amit egyértelműen rá lehetne húzni erre a helyzetre).
Elemezzek én is? (sokadjára, ha már Laudának kiemeltétek hogy hányszor írja még le? )
16. § p) „Gyalogosátkelés” (83. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úttesten útburkolati jellel kijelölt gyalogosátkelőhely van;
21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
OK, szerencsétlen lány csak tapasztalatlan volt, berezelt, stb. Akkor legyen jogszabály szerint szabályos (lásd még: sírfelirat).
Objektíven harmadik félként nézve a szituációt, ez veszélyes helyzet volt a nagy sebességgel közeledő busz miatt (igen, a sofőr hibája - de kinek a problémája lehetett volna ha baj történik?), az hogy ő tapasztalat hiánya / berezelés stb. miatt nem tudta ezt észrevenni (ebben a megtorpanás miatt mondjuk kételkedem)... azt ráfoghatjuk.
És a kedvencetek
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van[...]
Vajon el tudná magyarázni nekem a kedves professzor úr, hogy a 6-7. pont nem egyenrangú közlekedési szabály-e a másikhoz képest?
Mindegy, én balra el. Szóljatok ha születik bírósági ítélet, az indokolást megnézném.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Elemental
addikt
válasz t72killer #49218 üzenetére
Épp ez a butaság, hogy menjé mee eesőbséged van. Bazzeg, nézzél szét, érjél haza épségben. Én erre tanítom. Azt, hogy más hogy küldi a gyereket a halálba, azzal nem tudok mit kezdeni.
Mellesleg azt is pofon vágnám, amelyik azt tanítja neki, hogy menjél, mert elsőbbséged van...
[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
válasz philoxenia #49232 üzenetére
Én sem szoktam lassítani, ha féktávolságon kívül jól belátható a zebra környéke, és nincs ott átkelésre készülő gyalogos. Ha viszont a látási viszonyok megkövetelik, esetleg épület vagy más jármű takarása közrejátszik, akkor mérsékelt sebességgel hajtok át kocsival a gyalogátkelőhelyeknél.
Engem jó pár éve majdnem elütöttek zebrán, csak rajtam múlt hogy nem lett tragédia. Nem állítom, hogy minden hasonló közlekedési szituációban a gyalogosnak lesz igaza, de a szabályok szerintem elég világosan fogalmaznak. Amúgy a kifogásolt idézet nem tőlem származik, hanem egy ezzel hivatásosan foglalkozó szakembertől.
Kőbányán, az Ihász–Harmat kereszteződésben történt.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz t72killer #49233 üzenetére
Amikor a buszsofőr már látja a gyalogost, az van a linkelt képen. A gyalogos a buszt sokkal messzebbről látja, mint a busz a gyalogost ez evidens. Az a távolság egy oszlopköz kb. meg egy kicsi. Nyilván, ha azonnal fékez még simán meg kell tudnia állnia ötvenről, csak nem tudom, hol van ez a szituáció helyileg, ötven-e a megengedett...
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
t72killer
titán
válasz fjudors #49227 üzenetére
Egy eddig nem kifejtett momentum: a busz ugyebár a távolabbi sávban mászott rá a gyalogra: amennyiben féktávon belül lett volna, akkor már rég áthaladt volna azon a szakaszon, és a gyalogos a busz mögött megy át! Ergo a busz teljes mértékben, kényelmesem meg tudott volna állni még azelőtt, mielőtt a már zebrán haladó gyalog a zebra felőle lévő részére ér.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
syberia
veterán
válasz t72killer #49213 üzenetére
Pontosan, nem elmélkedni kell azon, hogy miért nem egyenletes tempóban kell át, megijed a zebrán a gyalogos, ugyanúgy elsőbbsége van a járművekkel szemben.
(#49214) Elemental:
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
titán
válasz fjudors #49227 üzenetére
Oké, elmondtuk mindketten amit gondoltunk, csak egy dologra reagálnék.
hiszen szerinted minden gyalogos gázolásnál a gyalogos a hibás, mert nem győződött meg a veszélytelenségről..
Ezt kérlek ne, alaptalan baromságokat ne írkáljunk a másikra. Én ilyet soha nem írtam és nem is céloztam rá.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
hiába, te azt íród, amit mindenképp bele akarsz magyarázni.
nem lépett le a busz elé. A másik oldalon lépett le.ahol megkapta az elsőbbséget.a busz pedig kellő távolságnak volt, hogy megadja szintén az elsőbbséget.
tehát értelmezésed szerint egy többsávos úton csak akkor indulhat el a gyalogos, ha minden sávban megállt a forgalom, és nincs 50-100 méteren belül mozgó jármű, ami odaérhet az átkeléd ideje alatt?
te teljessen más helyzetről beszélsz. ez az eset kb a golfos kölökéhez hasonlít pár hónapja, az idősebb nővel.
nem lépett le a gyek a busz elé.hiába mondod, akkor sem.és az indulási oldalon megkapta az elsőbbséget. Ugye, ilyen esetben ez még súlyosbító tényező a buszsofőr szempontjából...a gyerek körülnézett, balról megkapta az elsőbbséget, jobbról kellő távolságra volt a busz.csak az nem akart megállni.a te kifacsart értelmezésedben csak álló járművek mellett lehet lelépni...
hiszen szerinted minden gyalogos gázolásnál a gyalogos a hibás, mert nem győződött meg a veszélytelenségről..
a bizalmi elv azt jelenti, hogy bizunk abban, hogy megadja a busz az elsőbbséget..ami„jár",és lehetősége is van rá
-
syberia
veterán
Lehet csűrni- csavarni, valójában nem velem vitatkozol most, hanem úgy általában a KRESZ-el.
Kreszprofesszor világosan elmagyarázta, miért van a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége.
Amikor meglátjuk a zebra táblát, akkor köteles a járművezető a járművet lelassítani. Fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel kell a gyalogátkelőhelyet megközelíteni. Olyan sebességgel szabad csak haladni, hogy ha érkezik gyalogos, meg tudjunk állni előtte. A gyalogos zavartalan áthaladását biztosítani kell!
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
titán
válasz t72killer #49224 üzenetére
Háromszor írtam le, ebből kétszer a neked írt reakciómban. Én csak úgy kelek át az úttesten, hogy megvárom amíg lassít/megáll nekem az autó mindkét sávban. Addig nem lépek le amíg nem fékezte kb nullára az autót vagy meg nem állt. Én ezt tartom biztonságosnak. De még ekkor is pásztázok, mert ezekbe is belemehetnek hátulról/kielőzheti/kerülheti egy faszkalap robogós stb.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
"Csak akkor léphetsz le az úttestre, ha meggyőződtél annak veszélytelenségéről" -ezt kb 5ödjére írod le: amennyiben az elsőbbségadásra kötelezett jármű féktávolságán túl van, akkor az úttest "veszélytelen". Uis kutya kötelessége megállni.
#49223: Ja, balkanisztánban egy T-X modellt használnék a kísérletekhez, helyből megoldaná a gázpedálon kívül egyéb kontrollt nem ismerő sofőrök helyreigazítását, illetve mérsékelhető lenne a hullaházi számla (bár ez a T-X aktuális kedvétől is függ). Nagyon érdekes, hogy pl egy délnémet kisvárosban kificamodott bokával sántikálva is áttessékel a sofőr...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Mr.Csizmás
titán
válasz t72killer #49218 üzenetére
zebrától 1méterre lévő, orrát a zebra irányába tartó gyalogos = sárga, a zebrára lépett gyalog = piros.
kandi kamerás bizonyítási kísérleteket szívesen látnánk - itt a közép-balkánon ez valami scifi lehet(ne).
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
m3tr0
őstag
válasz BigBear #49215 üzenetére
Egyetértek.
Én is elindultam volna csak én átkeléskor is mindig nézem a forgalmat, ahol a kislány megtorpant ott én kb.megálltam volna vagy eggyel vissza is lépek,mert szerintem meg tudtam ítélni,hogy bizony a busz nem fog megállni/"tud megállni"/"akar megállni".
Anyáztam volna egyet és megyek a dolgomra.Velem hasonlót játszottak el itt a 3.kerületben reggel és délután szintén a zebrán a BKV buszosok...csuklóssal simán nagy ívben rám kanyarodott a busz mikor már a gyalogátkelőhelyen mentem át és nem lassított...ő kanyarodik és kész én meg megiramodtam,futottam.
Gondolkodtam,hogy vissza fordulok és zebra után lévő megállóban megkérdezem,hogy ezt hol tanítják. -
Siriusb
veterán
válasz BigBear #49215 üzenetére
Én nem léptem volna le a zebrára ebben a helyzetben, de hogy ezen egyetlen felvétel (látószöge) alapján mennyire torzul kép a valódi helyzethez képest, azt nem tudom.
Mindenesetre szerintem az emberek 99%-a nem vitatja, hogy a buszvezető is hunyó volt.
Sajnos az is igaz, hogy időnként(?) a gyalogosnak kell "kikényszeríteni", hogy átengedjék. Tavaly például majdnem belémjöttek hátulról, mert megálltam a zebránál (mielőtt megkérdeznéd, nem vészfékezéssel), hogy a túloldalon várakozó gyalogost elengedjem, az utánam jövő meg nagyon nem akart foglalkozni ilyen úri huncutságokkal.(#49218) t72killer
Ha azt tanítják, hogy elsőbbsége van, nyugodtan lépjen le a járdáról, az nagy baj.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz fjudors #49217 üzenetére
másik jogait és kötelességeit mindenki kívülről fújja, csak a sajátja képlékeny..
Na ez az. A gyalogosnak mi a kötelessége? Egyrészt őt is kötelezik a szabályok, másrészt a saját ösztönének is működnie kellene, hogy nem lépek le egy autó vagy egy busz elé, mert ott csakis én húzhatom a rövedebbet. Inkább várok egy percet és átmegyek biztonságosan. Én még átkelés közben is pásztázom a sávokat, hogy minden oké-e. Nem kerül semmibe, de biztonságosan átérek.
-----------------------
Hát ha csak ezt tanították neki, akkor a tanítónak is járna egy nagy pofon. Három dolgot kell tudnia ez esetben a gyalogosnak:
1. A gyalogos átkelőhelyen elsőbbséged van
2. Csak akkor léphetsz le az úttestre, ha meggyőződtél annak veszélytelenségéről
3. A legfontosabb a saját testi épséged védelme (hisz hiába volt elsőbbséged, ha mondjuk egy kerekesszékben élsz majd életed végéig)
[ Szerkesztve ]
-
válasz BigBear #49215 üzenetére
"Imádnivaló, amikor egyesek az azonos helyzetre vonatkozó szabályok közül csak az egyiket hajlandóak figyelni / tudomásul venni, mintha az autósokra nem vonatkozna semmiféle szabály." érdekes, én ugyanezt érzem csak fordítva (konkrétan (#49213), (#49212), (#49208) stb., soroljam?) ki van emelve hogy gyalogos elsőbbsége így meg úgy. Érdekes módon hiába idéztük a KRESZ-t ugyanennyien, hogy nem csak elsőbbsége van de felelőssége is abban, hogy megállapítsa hogy meg is kapja-e majd, azt elég nagyvonalúan figyelmen kívül hagyjátok. Vagy az autósokra jobban vonatkozik a KRESZ mint a gyalogosokra?
(#49217) fjudors
Na tessék, ezt mondom... tehát az a baj, hogy mindenki bunkón és szabálytalanul közlekedik, kivéve a gyalogosokat? Nice.[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
t72killer
titán
válasz Elemental #49214 üzenetére
" hiába nem szokott pofont kapni, akkorát lekevertem volna neki, hogy biztos nem köszöni meg."
Bravó. Tehát elindult, mert azt tanították neki (iskolában, oviban), hogy elsőbbsége van és éljen vele - erre megbünteted.
#49215: Én sem értem a topikcímmel szembeni topikhangulatot... Ahogy fentebb is írtam, kicsit finomítva: zebrától 1méterre lévő, orrát a zebra irányába tartó gyalogos = sárga, a zebrára lépett gyalog = piros. Ennyi. Nem érdekel, hogy "amásikishibázott" (nem, az elsőbbségével élt), itt egy hivatásos sofőr művelt olyat, amit néhány "kopaszbömbis" szokott művelni. Aki a tagot a legkisebb mértékben is felmenti, indulhat kiradírozni az országban lévő összes zebrát és csatlakozhat az elsőbbségadás táblákat a MÉH-be szállító lelkes gyöngyösi úttörőörshöz.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
fjudors
aktív tag
válasz BigBear #49215 üzenetére
az a baj, hogy pont az ebben a topikban uralkodó szemlélettel közlekednek sokan.nem állnak meg/nem lassítanak a zebránál, mert a gyalogosnak meg kell győződnie a lelépés előtt, és úgyse mer lelépni..féljen csak, mert a sofőrt védi a vas ...
ugye, ebben az országban a másik jogait és kötelességeit mindenki kívülről fújja, csak a sajátja képlékeny.. -
mephi666
nagyúr
válasz maajsz #49212 üzenetére
+49207+49208: értem én, csak a másik oldalról nem egyszer inkább távolabb állok a zebrától, hogy elmenjen inkább a busz/forgalom, utána kelek át... én veszítek mondjuk 5-10 másodpercet, busznak nem kell megállnia-elindulnia, vagy nem állítok meg mindkét oldalról 5-6 autót... akkor csinálok általában ilyet, ha előre látom, hogy utána tiszta lesz a terep minden irányból... erre gondoltam előzékenység alatt... másik oldalról meg ha látom a zebrához közelítőt, már időben mérsékelem a sebességet, hogy meg se kelljen állnom, csak 2-be visszarakom és haladok tovább... mindkét esetben egyértelműen mutatom a viselkedésemmel, hogy: elengedem a gyalogost, vagy nem kívánok még átkelni a zebrán... gyalogosként viszont fel tud bosszantani nagyon, ha folyamatos a forgalom és nem próbálok így jófejkedni, aztán a túloldalon már megállnak elsőbbséget adni, balról viszont áthúznak még páran az orrom előtt...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
BigBear
senior tag
Aha.
Akkor a te gyereked ~ 150000 budapesti kereszteződésben csak 23 és hajnali 4 óra között megy át a zebrán, mert egyébként mindig lesz hasonló távolságban valamilyen jármű.
Imádnivaló, amikor egyesek az azonos helyzetre vonatkozó szabályok közül csak az egyiket hajlandóak figyelni / tudomásul venni, mintha az autósokra nem vonatkozna semmiféle szabály.
Igen, kiment a kislány a busz elé. Körül is nézett, ahogy kell. Biztos vagyok benne, hogy úgy ítélte meg, hogy a busz elég távol van (~50 m, le lehet mérni, amikor a zebra szélén van a kislány), illetve mivel zebrán halad, elsőbbsége van. Lehet, hogy siethetett volna jobban, csakhogy a buszvezető a pöcsvakaráson kívül (mert ki tudja mivel foglalkozott éppen) semmit sem csinált. Ennyi. Ha hibás a kislány, akkor abban, hogy hezitált, nem pedig abban, hogy kiment a busz elé. Én is kimentem volna. -
Elemental
addikt
válasz t72killer #49213 üzenetére
Még egy észrevétel a videóhoz. A kislány megtorpan, majd majd mégis elindul. Tehát megtorpan, mert úgy érzi, a busz lehet, hogy nem áll meg, de aztán valamiért úgy dönt, hogy mégis elindul, holott nem lehet biztos abban, hogy meg tud állni a busz.
Videón minden másképp hat, de úgy érzem, ha az én lányom csinálta volna ezt, hiába nem szokott pofont kapni, akkorát lekevertem volna neki, hogy biztos nem köszöni meg.[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
Ha a busz 50+(?) méterre/féktávon kívül van, jogosan feltételezem, hogy veszélytelen az átkelés ugyanis neki kutya kötelessége megállni. Mivel nem ütötte el, jogos a feltételezés, hogy féktávon kívül volt.
#49212: ha bárhol a zebra tájékán (mondjunk reális számot ~3 méteren belül) gyalogost látsz, fogod és szépen elveszed a lábad a gázról, ha közelebb van esetleg fékkészenlétre teszed, ha mégközelebb lassítasz jó előre! Így bizony. Miért? Mert az elsőbbség elsőbbség, akkor is ha gyorsvonatnak (<-ld Lauda kolléga figyelmébe...) akkor is, ha egy 3éves ovodásnak kell megadni. A sofőr szemszögéből/büntethetősége szempontjából ZÉRÓ különbség van, a zebrára lépett gyalogos azonos értékű egy piros lámpával.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
maajsz
senior tag
válasz mephi666 #49206 üzenetére
Való igaz, hogy érdemes mérlegelni, hisz ha elcsapnak és kampó akkor részedről már kvázi mindegy kinek volt igaza.. de ahol elsőbbséged van, azt nem kell "kiharcolnod" az szimplán megillet és kész.
Belinkelhetem én is mégegyszer ami már egyszer feljebb szerepelt:
"Azt a helyet, ahol a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."Tehát ha bárhol a zebra tájékán (mondjunk reális számot ~3 méteren belül) gyalogost látsz, fogod és szépen elveszed a lábad a gázról, ha közelebb van esetleg fékkészenlétre teszed, ha mégközelebb lassítasz jó előre! Azért pontosan, hogy ne borítsd meg a terhes nőt, ez pont főleg helyijáratos buszosoknak kell érezni, hisz ott lehetnek ilyenek. Persze értem, hogy szorítja őket a menetidő, meg leb.sszák ha késik stb. de sajnos ilyen esetekben mindenképp őket büntetik, kivétel ha tényleg nagyon hirtelen ugrik elő a semmiből valaki futva vagy nem tudom. Ergo ha "kietlen" a környék és a kutya nem járkál kilométereken belül persze menjél nyugodtan 50-el, de ha már emberek cirálnak a járdán, minden zebra előtt (ami persze nincs kilámpázva) jobb ha felkészülsz/lassítasz ha biztosra akarsz menni.
"A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok" igen, a gyalogosokra, nem is azt írtam, hogy nem azokra, hanem azt, hogy nem leginkább a zebrára hanem az útesten bárhol máshol ahol tényleg nincs elsőbbségük.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz syberia #49200 üzenetére
"váratlan úttestre lépésről nem beszélhetünk" nem is írtam ilyet
Idézem a kiemeléseimet:
"úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről" erre írtátok, hogy gyerek, nem tudja megítélni... Mit, hogy jön egy nagy kék vasdoboz viszonylag gyorsan? (most tökmindegy hogy a sofőr a telefont nyomkodta, vagy aludt, vagy beszélgetett, vagy vak) Hát akkor bizony anyuka kéredzkedjen el minden reggel munkából és fogja kézen az iskola kapujáig, vagy kérje meg a szomszéd gyereket/szülőt hogy menjenek együtt stb. amíg meg nem tanulja, hogy a gyors nagy kék fémdobozok veszélyesek, főleg ha nem látszik hogy aki vezeti, az észrevesz-e egyáltalán."köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti." vagyis attól hogy megáll toporogni a gyalogos a zebra közepén (ahogy azt tette), máris nem automatikusan neki van igaza.
Ráadásul - ha már mindenki kikockázva végignézte, akkor én is újra elővettem a videót. Számoljátok már meg hány másodpercig mérlegeli a lányka, hogy leléphet-e az útra. Talán 1 másodpercig, de konkrétan egyáltalán nem állt meg....
(#49203) maajsz
"itt a jogalkotó akarata pont hogy nem a gyalogos átkelőhelyen történő magatartás szabályozására irányult leginkább" - akkor valamit én nagyon félreértettem a vonatkozó jogszabályrészletből, aminek a címe: "A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok"" egész nap állhatnék a zebra előtt mivel az autósok 90% nem lassít eléggé"
Ettől függetlenül mint látod, konkrétan jogszabályba van foglalva, hogy "OK hogy az autósok bunkók és kevesen fognak átengedni, de attól még ne az legyen a sírköveden hogy <<akkor is nekem volt elsőbbségem>>, te is felelősséggel tartozol a dologért".[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
fjudors
aktív tag
válasz mephi666 #49206 üzenetére
már a lelépés előtt lehetett tudni, hogy át alatt kelni.semmilyen erős fékezésre nem lett volna szükség.a semmi közepén a zebra fejé tartott, körül is nézett, majd lelépett .
naponta látni ilyeneket.csak ritkán kerül videóra, és kap nyilvánosságot, pláne gyerekkel.az elsőbbségét nem harcolta ki.a bal oldalról megkapta.ezt valahogy mindenki elfelejti.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
+#49197: nem úttestre lépett, hanem zebrára.
#49206: "elsőbbségének kiharcolásával" - de miért kell kiharcolni? Ha mindenki sunnyog és elengedi "az erősebbet, merthát kocsija van" akkor mégis, mi értelme a zebrának? Ha egy busz ("profisofőr", "hivatásos", "példamutató") nem tartja be a szabályokat, akkor hogy számítson az ember arra, hogy bárki más betartsa??
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
mephi666
nagyúr
válasz maajsz #49203 üzenetére
viszont a gyalogosnak azt sem ártana mérlegelni, hogy az elsőbbségének kiharcolásával milyen lassításra/fékezésre kényszeríti a járműveket ahelyett, hogy pár másodpercet várna és úgy lépne a zebrára... mert ha erősen lassítania kell a busznak és borulnak az utasok, a terhes nők pedig vetélkedőt tartanak, ez is az ő felelőssége lesz mindkét oldalról azt mondom, hogy autósként és gyalogosként is sokszor előzékenységgel lehet a legtöbbet tenni a forgalom zökkenőmentes haladásáért
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
tibcsiworld
aktív tag
Első megtekintésre majdnem elítéltem a buszost!
3-4x néztem meg, mire láttam, amit láttam!1. a kislány bár látszólag körül nézett, de nem tudatosította, hogy ott egy busz jön, és az nagyon, de nagyon közel van!
2. bár nem szabály, de nem állt meg! Ha megáll, tudatosítja, amit látott!
3. akinek van kamerája az autóban, az tudja, hogy a nagy többségük ezeknek "távolabbra mutatja" az eseményeket, mint az valóságban van! (Volt egy majdnem balesetem, amiben 30-40cm-re állt meg a sávom előttegy autó. Az ütő megállt bennem! Otthonról végignézve egyáltalán nem tűnt vészes helyzetnek!)Szerk.:
fjudorstipikusan nem az az eset! A másik irányból nem jött senki! A biciklis ugyanabból az irányból jött, mint a gyalogos!
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz maajsz #49203 üzenetére
és azt se felejtsük el, hogy a másik irányból megkapta az elsőbbséget a biciklistől..
ez tipikus esete, amikor a zebránál megálló jármű mellett a másik sávban elhúznak...a buszos nem akart megállni.tipikus az az eset, amikor el akarja ijeszteni a gyalogost.még ha a adott oldalán lépett volna le a gyerek..de így, hogy a túloldalt..
ezen nincs mit magyarázni.ha pedig nem észlelte a gyereket, vagy telefont nyomkodott, akkor nem alkalmas hivatásos sofőrnek.egyébként, ki kell próbálni: ha megállsz a zebránál, hanyadik autó enged át..nem véletlen vannak olyan gyalogosok, akiknek nem elég a lassítás, megvárják, hogy megállj.vannak helyek ahol szinte életveszély átkelni, meg „sunnyogó" utak, mindenki arra akar levágni.
[ Szerkesztve ]
-
maajsz
senior tag
Pontosan emiatt van a "dupla" biztosítás, hogy minél jobban próbálják elkerülni az ilyen eseteket. DE még mindig a gyalogosé az elsőbbség! Olyan nincs, hogy ezt a paragrafust hozzuk fel, minden zebrás balhénál, hiszen itt a jogalkotó akarata pont hogy nem a gyalogos átkelőhelyen történő magatartás szabályozására irányult leginkább, hanem általánosságban az úttestre bárhol, főképp ott ahol nincs zebra. Ha ezt lebegtetnénk állandóan gyk egész nap állhatnék a zebra előtt mivel az autósok 90% nem lassít eléggé és ergo azt veszélyesnek kellene megítélnem.
Ebben az esetben mondhatni 100%-ig a buszos a hibás, a kiscsaj szétnézett majd lelépett. A busznak úgy kellett volna megközelíteni az átkelőt, hogy eleget tudjon tenni az elsőbségadási kötelezettségének, amit egyértelműen nem tett meg. Ráadásul a gyalogos átkelő tábla még rikító kerettel ki is van emelve, illetve kb 50m-el előtte útburkolati jellel jelölve, kvázi tudják, hogy ez problémás hely amúgy is.
-
Siriusb
veterán
A ritka kivétel, amikor egyetértek Laudával: a kislány is hibás volt. Elég közel járt a busz, nem kellett volna elindulnia amíg nem látja, hogy az készül a megállásra. A buszvezető nem tudom hova figyelt, de lehet nem az útra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest