Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- GoodSpeed: Így lettem telekomos, mégsem lettem telekomos, és vagyok telekomos...
- lezso6: Frutiger Aero
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz
lajafix #19493 üzenetére
A nyomvájúk oka a rossz minőségű út. Az ország úthálózatának minimum a fele nem alkalmas arra,hogy 11 tonna tengelyterhelésű járművek közlekedjenek rajta. Az autópályáink műszakilag ennek az elvárásnak megfelelően épülnek, aztán nézd meg az M1 Óbarok-Budaőrs szakaszt,helyenként az M3ast, a 4es út 4 sávos szakaszait...
Egy komolyabb busz tengelyterhelése is lehet 11 tonna,nézz meg néhány buszmegállót. -
lajafix
addikt
válasz
fekeandras #19490 üzenetére
a nyomvájúk fő oka a túlterhelten menő teherautók, ilyet Svájcban egyet se látsz, mert lemeszelik 3 km alatt és a bírság borzasztó összeg.
-
tomcsi23
veterán
válasz
Winner_hun #19489 üzenetére
Ez az óra és gps viszonya gondolom, egész "pontos".
210? Kiforgattad a 3-ast? -
fekeandras
őstag
Dunapataj előtt van egy rész ami még nincsen kész. A maradék hajam kihullik mikor valaki 25-30al szüttyög pedig simán biztonságos ott egy 60km/h. Le van marva az útról kopóréteg de ettől eltekintve egy tökéletes sík felület, sehol egy kátyú erre mindenki megy 30al meg spontán ok nélkül belefékezget.
Aztán dudálnak, villognak mikor megelőzi őket valaki. Kalocsa környékén rettenetes utak vannak. Kiskőröst Kalocsával összekötő utat is néhány éve adták át de már nyomvájús mint a picsa. Egy 195/50 gumit már csúnyán megvezet, arról nem is beszélve ha abba télen belefagy az eső/havas latyak elég szépen el lehet dobni a kocsit és még csak gyorsan sem kell hozzá hajtani. A Solt-út monnyon le...
Meg kéne már végre tanulni utat építeni magyarországon vagy ha nem megy el kell lesni hogyan csinálják pl. svájcban.
-
Calogero
addikt
válasz
Szplöttyy #19481 üzenetére
Nekem H Astrám van, és abban is van. Test Mode-nak hívják
- Kiírja, hogy hány liter van a tankban
- Akksi feszültséget
- Hűtővíz hőmérsékletét
- Sebességet
- Tárolt hibakódot
- és még pár dolgot, amire még nem jöttem ráSzerintem ezek már a mao modernd autókban benne vannak, csak a nem nagyon szokták a használati utasításban az tulajok órára kötni
Rick4: Ha szerinted BP-n rossz utak vannak akkor Debrecent kerüld el. Itt Hajdú Biharban még rosszabb a helyzet
[ Szerkesztve ]
-
Bubu79
addikt
Ejnye no - azok a fránya gének...
Csak tudnám miért áll fel a szőr a hátamon már pusztán attól is, hogy megint amerikai kutatókról van szó - autentikus hírforrások, mint a Blikk és társai
-
jerry311
nagyúr
válasz
kételkedem #19473 üzenetére
Csak akkor engedek el gyalogost, ha látszik rajta, hogy nagyon menni akar vagy rossz idő van. Többiek szépen várják meg míg nem jön senki. Kiharcolták maguknak, hogy így viselkedjem. Eleinte szépen elengedtem mindegyiket. Ahogy szaporodtak a semmibe bambuló balfaszok, akik látványosan az üres utat nézték, nem azt ahonnan autó jött és állt meg (pl. én), úgy szoktam le a felesleges megállásokról. Az ilyen viselkedés egyenlő azzal, hogy lemond az elsőbbségéről.
-
Rick4
félisten
Én szerdán megint megyek egy 900 km-es kört, nem lesz unalom, de komolyan csak azt látom, hogy erre (+ BP) a legrosszabbak az utak. Nyáron 215/65R15-ös gumik vannak fent, érzem, hogy jobb lenne egy peresebb, de ilyen helyekre? A téli 205/60-asok már jobbak, de az se az igazi, múltkor Mezőtúr meg Kisújszállás között kb 100-zal beleszálltam egy akkora lyukba, hogy azt hittem, ott menten kiszakad a jobb első gólyaláb, de semminek se lett baja. Legalábbis elsőre nem látszik, azóta sem. Szegedi M5/5 bevezető a tuti, a sok kamion szépen kinyomja a jó minőségű anyagot maga alól... Egy Marutival kész életveszély végigmenni ott...
-
Pety
senior tag
Biztosan betartottad a 40km/h-t az volt a baj
Nyáron Solt-Kalocsa utat már csinálták elől egy kamion 4-5 autó majd én a Dailyvel,mindeki 50 körüli tempóval haladt,jött valami paraszt audis vagy 100-zal végig előzött mindenkit szurkoltam,hogy a kamion menjen be középre és bejöttKalocsáig nem engedte előzni
-
Pety
senior tag
Nem is kötekedésből írtam,ne légy sértődékeny
Egyébként általában váltóból jön az a spirál esetleg jeladó,de ezt a kerékméret azért befolyásolja,megfelelő méretű e a gumi,kopott/új.Ma is sikerült autókáznom 320km-tBács-KK és Csongrád megyében de jók ezek az utak
Esküszöm egy jobban ültetett autónak lassan leér az alja olyan nyomvályús némelyik főutvonalunk,röhejes. -
zsid
senior tag
válasz
kételkedem #19473 üzenetére
Tegnap este 7 körül Zsámbékon,gyalogosátkelő, 40es tábla,nem belátható útszakasz;csak ketten előztek meg minimum 70nel. (kamionnal voltam)
No comment... -
kételkedem
addikt
A lakott területen található kijelölt gyalogos-átkelőhelyeknél mért "sebességrekord" 102 km/óra volt.
innenNo comment kategória! Azon már meg sem lepődöm, hogy 10 autóból alig 1-2 akad aki lassít a zebra előtt és ezek között nincsen egyetlen női sofőr sem!, de 100-al menni lakott területen a zebrán?
-
Szplöttyy
senior tag
Na mert ám a Tachográf-ban nem szokták hajlítgatni a tűt, áramtalanítani menetközbe, stb ugye?
Amúgy, az autó pontosan mér, de mást mutat. Nemrég láttam youtubeon egy D Corsa videót, amin valami szervízmódba volt, és a középső kis digit kijelző kilométer helyett sebességet és fordulatot írt. És óraszerint 140-nél az csak valami 135öt írt.
-
zsid
senior tag
Az enyém pontos, hitelesített. Én nyertem XD
-
-
Rick4
félisten
Miért, szerinted miből számol egy kmóra? Kerékfordulatból, váltófordulatból vagy bowdennel, vagy szenzorral, de nagyon más alternatíva nincsen. Ha meg így csinálja, akkor lineárisnak kell lennie..
Egyébként nagyon kevés autóban halálpontos az óra és nem kevesebbet mutatnak
állítottam én bármelyiket is? Persze, hogy nem. Eleve többet mutatnak..
[ Szerkesztve ]
-
Pety
senior tag
válasz
neduddki #19462 üzenetére
Eléggé felcseszhetett ha még a rendszámát is megjegyezted
Még az írás sem megy
Ilyenkor szuszázni kell meg lelassítani és elengedni vagy gyorsan megelőzni.
Ma elém is bevágódtak hasonlóan épp a temetőben voltam,anyámat vittem csak nyeltem egyet és szépen lassan továbbgurultam[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
Szeetnem a KYN-595 noi soforjenek a kedvesedesanja egessege felol erdeklodni, ill. ha vki ismeri akkor legyen kedves extra surgosen eltitani a vezetrestol, remalom ami taz a no ma muvelt az m3ason naffalu fele, aloszor elem vagott be a hatvann kelei felhajto utan satufekkel, ugy hogy a hejj amire bevaott kb 3 auto befert volna, majd par percen belul savvaltas imitalas kozben 2x is csak az egiek mentetek emg attol hogy a mellette levpore nem huzta ra a kormanyt:- (((
udv
neduddki
-
Rick4
félisten
válasz
tomcsi23 #19457 üzenetére
Az mindegy, hogy ő hogy mondja, attól úgy van ahogy írtam. Azért fontos a 10%-os határ, mert elvileg 10% sebességtúllépés az elnézett gyorshajtás kategória, ami a gyártól eltérő kerékátmérőből, sebességmutató csalásából adódó nem szándékos jellegű sebességtúllépés is lehet, ezért nem büntetendő. Egyébként meg májustól lazítottak a szabályokon, a megengedett sebesség + 15 km/h-nál ( plusz ehhez jön a 3 km/h vagy 100 fölött a +3% km/h) történő bemérés még szabálysértés kategóriája, tehát ott ha nem állítanak meg, akkor megy/ mehet egy adatkérő lap, hogy az adott időpontban ki vezete a kocsit. Itt lehet hivatkozni a szabálysértési törvény 57.§-ára, miszerint magadrta, és közeli hozzátartozódra nem vagy köteles terhelő vallomást tenni. Ha a mért érték és a számtani egyenlet rosszul jön ki, akkor már közigazgatási bírság. Az erre vonatkozó törvény egyértelműen hivatkozik pl az 50-es határnál 65km/h és így tovább. Itt egy friss cikk erről: [link]
[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
válasz
fekeandras #19438 üzenetére
Húsvétkor sose szoktam autóba ülni. Bevallom őszintén félek a sok kezdőtől, és részeg sofőrtől.
Ez ma se lesz másképp, maradok a seggemen.
Karácsony, szilveszterkor sajnos muszáj a kocsiba ülnöm, bár tavaly Németországban voltam 31.-én, remélem idén is sikerül külföldön tölteni.[ Szerkesztve ]
-
Skót
aktív tag
-
#67688960
törölt tag
ja, utolért ma egy román rendszámú ferrari fenetudja hányas
üdítő jelenség volt az m1-en
kimentem a jobbosba had menjenlehet kövezni érte nyugodtan nem izgat, én élni és élnihagyni elven működök
[ Szerkesztve ]
-
#67688960
törölt tag
semennyire ha csak 70 volt, 75-től után lett volna 30e az első lépcsőben
iu.: közben megelőzött tibi666 200-al
én csak 180-ig merészkedtem ma
egész nap kerülgettem a népeket, jó hogy a bp-n busznyi helyeket hagynak egymás közt meri muszáj volt nem a 0-áson menni
legkomolyabb az volt amikor mindenki a belsőben pedig évekig ugyanarra ment a külső is, ott meg vígan haladhattam[ Szerkesztve ]
-
Skót
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Volna egy gyors kérdésem.
Ha levillantottak ma, mikorra számíthatok a csekkre?
Meg nagyjából mennyire, ha 60 helyett 70-80 körüli tempóval mentem?
A km óra nem túl pontos hangulatától függően csal 3-5-10km/h-t, uh azért hagytam ilyen tág intervallumot de 70km/h sztem tuti megvolt. -
Szplöttyy
senior tag
Autópályán 90-el menő, 4litert fogyasztós
-
tibi666
senior tag
magyarországon kis távok vannak, tehát tényleg csak max 1 órát lehet spórolni, ha kinyomom a szemét is. figyelem a hidakat, meg a pihenőknél mindig visszaveszek.
de ilyen sietős út ritkán van, fél évben egyszer.
egyébként tempomat 135-re, és annyi. régebben 150-re állítottam, de úgy fél literrel többet is eszik.
az enyémnek óra szerint 245 a vége, de valójában 225-230-nál biztos nincs több. -
Pety
senior tag
válasz
tibi666 #19442 üzenetére
Nem félsz a traffitól egyébként?
Én város max 55-60 de ez is ha nagyon elbambulok kint 95-100 autópályán nyáron voltam utoljára 140 volt a max,az is leejtőn.pedig az én autóm is megy 200-zal(németországban mentem ennyivel anno) csak fosok a bírságtól,meg annyit vezettem,már hogy rájöttem semmivel sem érsz oda hamarabb(max 5 perc) ami mind benzinköltségben és stesszben viszont a többszöröse. -
tibi666
senior tag
én nem hiszem, hogy olyan jól vezetnék. finoman vezetem az autóm, évente egyszer elmegyek vezetéstechnikai tréningre, de egyébként sosem mondtam, hogy jól vezetek. eddig még nem volt balesetem, és remélem ez így is marad.
tudom, hogy 200-nál ha nincs valami erős őrangyalom, meghalok.
de a magyar autópályákon egy jó autóval lazán lehet tartani a 200as tempót, nincsenek nagy kanyarok. hidd el, tömött úton én sem megyek annyival, pont amiatt, mert kijöhetnek elém. -
Pety
senior tag
válasz
tibi666 #19428 üzenetére
Tényleg nem csesztetésből írtam de hidd el nincs olyan autó amiben biztosan semmi bajod sem lesz 200-zal való ütközésnél.A belső szerveid nem bírják azt a lassulást ami ér.
Nincs kedvem senkit sem tanítani,elhiszem,hogy jól vezetsz de vannak más képességű emberek akikkel egy úton kell közlekednünk.(bár némelyik tényleg rejtély,hogy szerzett jogosítványt) -
Pety
senior tag
válasz
fekeandras #19436 üzenetére
Miért láttál már tanulóvezetni akár egyet is,miért vagytok meglepődve ezen
-
Fryskitt
addikt
A jogosítvány megszerzéséhez pszichológiai vizsgálat kellene, plusz némi intelligencia teszt. Kevesebb paraszt lenne az úton.
-
tibi666
senior tag
válasz
fekeandras #19431 üzenetére
ha elhaladok valaki mellett, visszaveszek, ha látom, hogy előzni készül, visszaveszek.
a közlekedés a kölcsönös bizalmon is kellene alapuljon, én pedig bízok abban, hogy belenéz a tükörbe.én 135tel szoktam járni pályán. tegnap a nagyon ritka kivételek egyike volt.
-
fekeandras
őstag
válasz
tibi666 #19430 üzenetére
,,nyugodt szívvel nyomtam tövig a gázt" Pedig nem kéne. Nem mindenki ül másfél tonnás 1000lufis merciben. Ha bármilyen okból is egy kis szuzukinak vagy egy kisebb öreg autónak nekicsattansz semmi bajod nem esik, te kiszállsz leporolod magad de a szerencsétleneknek esélyük sincs a túlélésre. Ezen elgondolkodtál már? És a ,,jól vezetek" meg ,,új téligumim van" és ,,jó műszaki állapotú az autóm" stb... szöveggel mindenkinek kár áltatnia magát. Ha valaki szabálytalanul elévág, befékez stb és te éppen 130 helyett 190el mész akkor ott csattanás lesz nem is kicsi.
Komolyan nem tudom mi ütött az emberekbe. Újabban menő dolog lett a gyorshajtás vagy mi?
-
tibi666
senior tag
nekem is van gps-em az autóban, megmondja mikorra érek oda. de azt nem tudja, hogy péntek délután a halottak napja miatti népvándorlásnak hála az m3 kivezető teljesen bedugul, és gödöllőig reménytelen haladni. és a belvárosban is nehezebben lehetett haladni, mint máskor...
ideges én is csak a 70el a belsőben tökölő tatterekre voltam. miután kicsit tisztult az út, nyugodt szívvel nyomtam tövig a gázt.
-
Rick4
félisten
válasz
tibi666 #19426 üzenetére
a találkozómat meg égő pofával lemondtam.
Én meg előző este beütöm a célpontot a GPS-be, kiszámolja, hogy mikor érek oda a megengedett sebességgel, és innen tudom, hogy mikor kell elindulnom. Ennyire egyszerű. Csütörtökön 8:45-re kellett a fóti Coránál lennem, 8:43-ra ott voltam. Se ideges nem voltam, se életveszélyben nem voltam, kockáztatni sem kockáztattam sem magam, sem mások testi épségét. Tudom ajánlani ezt a mentalitást.
-
tibi666
senior tag
pályáról kiérve ha nem kell lassítani, akkor tempomattal beállított 140es tempó mellett 140es átlagot lehet menni. nézd, 3 és fél órámba telt megtenni azt az utat, amit máskor kettőbe.
nem számoltam a pénteki csúccsal, ez tény. de pályán 200, vagy afeletti tempó egy jó autóban semmi. tudom, hogy nem biztonságos, de ez van.
-
Pety
senior tag
válasz
tibi666 #19426 üzenetére
Furcsának tartom,hogy 140-es átlagot akarsz menni,azt versenypályán is alig érik el.
Nem értem miért hiszed-hiszik sokan ha 200 mennek akkor bármi is megvéd egy esetleges ütközéskor.Nem vagyok mártír sem rendőr de evvel szerintem nem dicsekedned kellene illetve még felháborodnod.
Ha találkozót beszélsz meg akkor indulj el időben ne másokra kend saját hibádat.[ Szerkesztve ]
-
tibi666
senior tag
de utálom a hétvégi sofőröket.
ma m3 kivezetőn az a kemény 70-80 körüli tempó a belső sávban, miközben a külső üres...azt hittem, tökön szúrom magam, ráadásul haladnom kellett volna.
de senkit nem érdekel, hogy üres a külső, tolják bent 70nel.ezeknek tehetem ki a balra indexet, villoghatok, eshetek 15 centire a lökhárítójuk mögé, teljesen balra húzódva. semmi. de egyáltalán, ma haladni nem lehetett. 140es átlagot nem tudtam jönni. 200 felé is csak vagy kétszer tudtam menni, rögtön beértem valakit, aki a végeláthatatlan sort előzte 135tel.
mire az m35höz értem, feladtam, és beálltam 130-ra, szépen hazacsorogtam, a találkozómat meg égő pofával lemondtam.
-
jerry311
nagyúr
-
zsid
senior tag
válasz
deicide #19420 üzenetére
Ha jobban belegondoltok,az emberek nagy része jobb kezes,ha egy kézzel fogják a kormányt akkor az a jobb kéz. Na azzal nem nagyon tudod jobbra rántani,ha "4 óránál" vagy feljebb fogod a kormányt.
Ma totál káosz volt az utakon. A péntek amúgy is sz@r,de ünnepi hétvége előtt...
-
just
aktív tag
-
deicide
veterán
Hát igen, de veszélyhelyzetben a kevés idő alatt az ember azt teszi, amit az agya diktál, nem tud logikusan belegondolni. Ehhez az kellene, hogy mindenki egy szimulátorban gyakorolja a vészhelyzeteket és lássa mindkettőnek a lehetséges kimenetelét, hogy az agya a jobbra rántást raktározza el.
-
Rick4
félisten
válasz
mephi666 #19415 üzenetére
Van valami olyasmi teszt a vadászpilótáknál, hogy akármi történik, a legutolsó gondolata is az legyen, hogy a repülőt vész esetén balra rántja. Vagyis ha szembe mennek, és mindketten jobbra rántják, akkor nincs gond. Itt is az volt a baj, hogy balra rántotta...
De miért a másik sávba?
-
mephi666
nagyúr
ez is durva, főleg ha a fekvő bringás csak józanodni feküdt le és 3an meghaltak miatta
-
adyh
tag
ez elég GTA-s
[link]
-
Calogero
addikt
válasz
jerry311 #19410 üzenetére
Tudom, nálam már rég kimentek divatból a 3 pedálos autók....
És ezzel a páromat is sikerült megfertőznömAmikor Focusról áttértünk Astra H Easytornicra voltak eleinte "gondok"
A leényzónak nehéz volt megszokni hogy a bal lábát felejtse el, ezért eleinte nem is nagyon vezette. De forgalomtól elzárt területen gyakoroltunk és a probléma megoldva. Eleinte rendesen taposta a semmit keresve a kuplungot, de azért féket soha nem tévesztette el gázzal. -
jerry311
nagyúr
válasz
Calogero #19409 üzenetére
Ha leugrik a fékről akkor nem indul meg így. Oké, hogy az automata váltós autók szépen lassan gurulnak D-ben, ha nem fékezel, de nem ennyire. Simán elbaszta és a fék helyett a gázra lépett, nem is kicsit. Leginkább arra tippelek, hogy kezdő volt, valamiért hirtelen fékezni akart, csak éppen másik pedálon volt a lába.
(#19406) Calogero
Inkább egy ilyet, mint egy alvó kamionost.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Helyben felkötni.....
-
#47053824
törölt tag
-
kételkedem
addikt
válasz
Winner_hun #19402 üzenetére
Suzuki gixer az van, józan ész nincs! A 47-es nagyjából 3 naponta kerül be a híradásokba baleset miatt. Épp az ilyen önjelölt Rossik hiányoznak oda!
-
Winner_hun
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- NBA és kosárlabda topic
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- AliExpress tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- LED világítás a lakásban
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Yongnuo 85mm 1.8 (legújabb modell) - Sony E
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Yoga Gen1 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Meike 55mm 1.8 Pro objektív - Sony E
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 370 - i7-G7 I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I W11 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Gen2 - i7-1165G7 I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I W11 I Cam I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest