- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Húha !!
Sok sikert hozzá, ez nagyob bonyolult fejlesztés !
De szép gondolat, kívánom, hogy sikerüljön meg valósítani !!
A HHO-n már én is gondolkodtam, készítettem is befőttes üvegben, de elég gyorsan ette az elektródokat, és csak asztalon ment, be még nem építettem.
LPG-hez hasonlót Zsolti barátommal próbáltunk, egy PB palackból nyomattunk egy kis gázt a szívó csonkba, de sokat nem értünk el vele.
Előszőr kicsit emelkedett a fordulat, aztán táncolni, fulladozni kezdett a motor.
Biztos valamit nem jól csináltunk.
Pedig bíztató dolog a benzinesben elégetett LPG mennyiség és teljesítményhez képest egy jóval nagyobb kompressziójú (pláne előkamrás) dízelben való elégetése !!
(nagyobb teljesítmény, kisebb fogyasztás)A szívó cső hőjével való alaktromos táplálást Peltier elemmel gondoltad megoldani ?
A fék-energiának a felhasználása is jó ötlet, de nehezen kivitelzhető !
Mondjuk egy szuper kondi bankban lehetene talán leghatékonyabban tárolni.Üdv.
-
bexxter
tag
Akkor látom, alaposabban készülsz, mint elsőre gondoltam
Kiváncsi leszek. Az én autóm nem olyan érdekes, mégcsak gyári állapotban sincs, ráfér a felújítás. Mondjuk én pont a kasznit oldom meg magamnak, a többit lassan mások segítségével.7mm-es elemet céloztam meg, de az 57€/db ár nem a legszebb. Mondjuk azt válaszolta a srác, hogy nem kerülne észrevehetően többe a 7.5mm. Hmm. Elsőre kompresszor+turbo megoldáson gondolkoztam, de ez talán csak nagyon távlati terv. Egyelőre maradnék a gyári turbo emelt nyomással 7-7.5mm adagolóelemmel. Szerintem így is tudna üzembiztosan 170paci körül, az meg már kellemes a hazai utakon, főleg, ha a nyomatéknövekedést nézem.
Mondjuk nálam a tudásbeszerzés is folyamatban, vagyis még csak most kezdem a járműmérnökit, de mechatronikai alapok már vannak hozzá..
-
válasz
Batman2 #8297 üzenetére
Üdv ismét mindenkinek.
Batman2 - Nekem az eredeti gyári Bosch-okkal soha nem volt gondom. (befecstű)
Nekem volt egy kb 20 cm-es vastagabb áttetsző szilikoncső-szakasz a rendszerben , a szűrő és az adagoló között. Így könnyű volt ellenőrizni hogy az adagolóba ne kerüljön buborék / levegő.
Ez teljesen maszek, általad készített látványterv, vagy valahol találtad ?
Az alapot a netről vettük és egy grafikus kolléga segített a fejlesztésben . Kb 1 nap alatt végzett a munkával. Van több verzió is
A gép nem lesz ilyen alacsonyra ültetve - vagy ha mégis akkor air-ride rendszer lesz alatta.
---------------------------------------------------------------------------
t.zsolti - Félreértesz valamitA motor nem hajtja állandó jelleggel a kompresszort ! Alaphelyzetben a kompresszor meg sem mozdul.(elektromágnes a kompresszor végén lévő szíjtárcsában ki van kapcsolva). Nincs töltés, nincs magas terhelés viszont van alacsonyabb fogyasztás.
Ha sürgős dolgom van akkor a kompresszor bekapcsol (elektromágnes a kompresszor végén lévő szíjtárcsában bekapcsol és létrejön a hajtás) és van "visítás"
Hogy ne szökjön el a túlnyomás , bezár egy pillangószelep a szívócsatornában . Ekkor a kompresszor kb 1,7 - 2,2 bar nyomással tölti a motort és egy kis "plusz üzemanyag" is kerül a rendszerbeMég egy apró észrevétel - nem csak a kompresszor emészt fel valamennyit a motor teljesítményéből hanem a turbo is.
----------------------------------------------------------------------------
Mintcar - A visszatérő csőben természetes a buborék ! Ezt én is tudom és ismerem az okát is (nagy nyomás-különbségeknél mint pl az inkektorknál , az üzemanyagból kiválnak bizonyos gázok).
Az is köztudott hogy lényeg az , hogy az adagolóba buborékmentes gázolaj kerüljön !
Az észrevételem az volt hogy Batman2 kösse ki a tankot a rendszerből és ellenőrizze a rendszer szivárgás mentességét. Ezt megteheti a már említett szilikoncső-megoldással is.
----------------------------------------------------------------------------
bexxter Megnézném az autódat
Igen , ismerem a BSR-t de nem hozzájuk fordulok. ("szerencsére" autó-mérnökim van)
A cél , nem egy extrém tuning (a neten vannak 400-600 LE-s tuningpéldányok kérdéses élettartammal) hanem egy a hétköznapokban is használható szép , ízléses , takarékos -de igény esetén brutál teljesítményre képes autó.
Azt ugye tudod hogy az adagoló elemei több méretben rendelhetők :
6 mm
6,5 mm
7 mm
7,5 mm
8 mmÉrtelemszerűen ahogy nő az elem furata , nő a befecskendezett üzemanyag mennyisége , nő a teljesítmény.
A 8 mm-es verzió , megfelelő kiegészítőkkel (turbo , kompresszor , intercooler,stb) már 400+ LE teljesítményre képes.Neked ki és miből építi ezt?
Nameg milyen injektorokkal?
Én építemA kasznimunkában nem nagyon vagyok jártas ezért arra még keresek szakembert aki tud alut is hegeszteni. Szükségem lesz még komoly CNC-marósra is aki érti a szakmáját.
Injektor-típusból már van elképzelésem de az én esetem elég "nehéz" mivel a motor nem csak gázolajjal fog üzemelni hanem más "dolgokkal" is.
Itt a HHO gázra célzok (elektrolízis útján nyert hidrogén gáz és oxigén keveréke) amihez az energiát részben a rozsdamentes anyagból készült leömlő és kipufogó hője adja és másik részben a fékező-energiát visszanyerő rendszer adja.
Gondolkodom még folyékony LPG gáz befecskendezésén is (víz és alkohol keverékkel)
Esetleg Mahle acél dugattyúk felhasználása is szóba jöhet - de ez még közel sem végleges.Úgy tervezem hogy kb 2 év alatt épül fel teljes egészében és a költségvetés kb 3-4 M Ft.
Ennek egy része megtérül az alacsony fogyasztás formájában - másik része meg az általam fejlesztett szabadalmakbólMára ennyi elég volt , megyek aludni mert 3:30 van
-
Batman2
őstag
Igen, a befecskendező tű az bizony egy jó kérdés !??
Mert hogy mai acélból készítettek igen hamar elkopnak, eddig akármelyik márkát próbáltuk, nagyon hamar romlik a szóráskép !!
Próbált, vagy hallott már valaki Bosio csúcsról, mit produkálnak, valóban jobbak mint a többi ?
Ebay-ről beszerezhető, bár nem olcsó, és nincsen kifejezetten 200-ashoz való, csak 240, 300-as-hoz írják, mivel az amcsiknál csak ez a két típus ismert.
Üdv.
-
bexxter
tag
Üdv!
Szép terv!
Gondolom, akkor biztosan ismered a finneket, BSR-t stb.. nekem 250 turbo 124-em van. Ebbe azt írta a kedves finn úriember, hogy küld hozzá nagyobb adagolóelemeket, amivel a gyári motorból enyhe nyomásemeléssel a 126 helyett kihozható 170le gond nélkül. Utána egy 300-as turbójával (vagy 350td-vel) 200körüli is elérhető. És csak utána érdemes 2lépcsős töltést építeni, alulról kompi, fenti tartományra pedig egy nagy csiga. Ezeket mind kiszolgálja az általa épitett adagoló.
Neked ki és miből építi ezt?
Nameg milyen injektorokkal?Mert ugye a gyári az hamar elfogy..
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #8293 üzenetére
Szevasz
Ez érdekes dolog, nem olvastam még !
Mondjuk ha a Go maga nem is, de a benne oldott nagyon kevés víz mindenképpen gőzzé válhat nyomás utáni dekompresszióra.A szűrőház tetején levő elágazó csatlakozónál már régen tanakodtam, hogy van e benne átjárás a nyomó és visszavezető ág között, nem volt egyértelmű !
Már nem emlékszem, hogy az enyémben van e.Üdv.
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ez teljesen maszek, általad készített látványterv, vagy valahol találtad ?
Nagyon jól néz ki szerintem !
Modernebb vonalvezetésű, kompakt kis járgány, ugyanakkor az eredeti elenagnciája és vonásai is benne vannak !
Mondjuk kicsit alacsonyra van tervezve, ez csak sport, vagy országúti, városi furikázásra lenne jó, mindenes, teherhordónak nem.Üdv.
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Az adagoló túlfolyó csövében teljesen természetes a buborék! Az ellen nem lehet tenni! Az adagolóba menjen buborékmentes üzemanyag, az a nagyon fontos. Azt az üzemanyag csövezést, amit a Mercedes alkalmazott úgy nevezik, hogy „befecskendező berendezés kiegészítő áteresztő fojtóval az üzemanyagszűrőn”. A motor rezgése, és a magas hőmérséklet miatt buborék képződik a gázolajban, és mivel az üzemanyagszűrő a motor közelében van, és jelentős mennyiségű gázolaj van benne elkerülhetetlen a buborék képződés a szűrőben is. Pontosan emiatt van egy vékony furat a szűrő háztetején (ahol a 3 ágú bendzsó van csatlakoztatva, kitekered az áteresztő csavart láthatod is), ami a visszamenő gázolajvezetéket összeköti az tápoldallal. Tehát folyamatos a gázolaj cirkulációja, pontosan azért, hogy a keletkező gáz és gőz buborékok vissza legyenek vezetve a tankba, egyaránt az adagolóból és szűrőből is. Ezért kap az adagoló jóval több gázolajat, mint amit elhasznál. És nem véletlen az sem hogy pontosan az ellentétes oldalán van a tanknak táp, és visszatérő cső.
Amit nem tudok kideríteni, hogy mennyi buborék képződés természetes? De az is biztos, hogy a megengedettél nagyobb motor vibráció, és hőmérséklet erősebb gázképződést eredményez, de hogy ez jelent-e problémát, vagy kellőképpen túl van méretezve a buborék elvezetésre a rendszer?Vélemény????
-
Batman2
őstag
Szevasz
Régebben átlátszó szilikon csövek voltak az adagolónál, amin ugyan jól látszott, mi megy a csőben és valóban gyakran előfordult, hogy buborékok is mentek benne, viszont a szilikon csövet már kezdetben is nehezen lehetett légmentesen megbilincselni, mert a gázolajtól rögtön csúszós lett, idővel pedig megkeményedett, amikor meg végképp nem lehetett légmentesre húzni, ezért lecsréltem rendes, olajálló, dupla falú gumicsövekre.
Ezen sajna nem látszik mi megy a csőben, de nagyobb az esélye a légmentes működésnek.Azon viszont gondolkodtam már, hogy valami kis ablakot, pl. egy átlátszó csőszakaszt kellene beiktatni a gumicsőbe, ahol lehet látni a lét.
Ez vagy valami kemény, átlátszó műanyag, vagy egy üveg cső lehetne.Már régóta gondolkodom, hogy jó lenne beiktatni egy nyomásmérő órát az üzemanyag csőbe, az üzemanyag pumpa után, hogy lássam, hogy alakul a nyomás indításkor és üzem közben az adagoló tűzterében !
Egy T elosztással be is lehetne tenni, de nincs ilyen mérőm.Üdv.
-
válasz
Batman2 #8288 üzenetére
Üdv
A leírtak alapján a következőt javaslom:
- szerezz be egy áttetsző üzemanyag visszafolyó csövet és nézd meg hogy járás közben nincs-e buborék benne. Az a gyanúm hogy valahol az autó üzemanyag rendszere levegőt kap és ez a dieseleknél problémát jelent.
Ez lehet:
-hajszálrepedéses fém-üzemanyagcső
-szűrőknél nem tőmít rendesen valamelyik gumigyűrű
-a tan alján lévő fém-üzemanyagcső korrodálódott és nem tömít
-valamelyik bilincs nem zár rendesenAz ideális az volna ha az egész rendszert le tudnád nyomáspróbázni.
A két üzemanyagcsövet lekötöd a tank aljáról és a visszafolyót ledugaszolod majd a másikra rákötsz egy nyomásmérőt és gázolajat vagy levegőt fújsz a rendszerbe (kb 1-2 bar nyomásig)
Ha a rendszer tartja a nyomást akkor rendben van - de ha nem akkor hamar kiderül mert a résen majd szivárog a gázolaj. -
Batman2
őstag
Szevasz
Úgy vagy 1 perc járásig csinálja intezívebben, de még utána is előfordul egy-egy döccenés, kihagyás.
De nem rögtön kezdi, hanem csak 4-5 másodperc járás után.
Amúgy a megfelelő idejű izzítás után indul rendesen és az első fordulatokat hibátlanul is teszi.
Ez után viszont már szabálytalan csörrenések is előfordulnak a járásában.
Viszont kicsit melegszik, olyan 40foktól már kezd ereje is lenni és csendesen, szépen jár és húz.
Bemelegedetten kicsit hangosabb a motor, de akkor is szépen jár és jól húz.Adagoló a 3. használt van rajta, állapotáról nem sokat tudok, de a kezdeti döcögéseket mindeegyikkel csinálta, csak legfeljebb változó mértékben. Ez most egy 240-es adagolója, ami rajta van.
A motor komplett felújított.
Az adagolón nyáron cseréltünk nyomástartó szelepet, az előző egyértelműen folyamatosan áteresztett, a mostani megtartott 1 bar-t, a fölött nyitott csak. Azután könyebben indult a motor és nyáron kezdeti döcögést sxem produkált, minimum alapjárat mellett.
Azóta persze már lehet, ez a szelep sincsen rendben.Üdv.
-
Batman2
őstag
Szevasz
Üdv. a fórumon !
Asszem elég nagy fába vágtad a fejszédet, de persze megfelelő kitartással, tudással és elegendő pénzzel kivitelezhető mindenképpen !A kompresszorosítás, turbósítás egyelőre marad csak elmélet nálam, előbb hozzam össze rendben az egész autót !
A motor még mindíg nem teljesen az igazi, mert sajna, ahogy bejöttek a hidegek, megint csak játsza a hideg indítás utáni döcögést.
Gondolom, a befecskendezők már megint nem tökéletesek és ezért teszi.Én most jelenleg inkább az utóizzítás megoldásán gondolkodom, ami talán megoldaná ezt a problémát.
Mivel csak pár másodprec után kezd el kihagyogatni, így arra gondolok, hogy visszahül az előkamra és akkor hibázik, tehát ha vagy legalább fél percig utóizzítok, akkor át lehet hidalni ezt az időszakot.Erről van valami tapasztalatod ?
Üdv.
-
Egy másik problémám is van
A váltó mindenképp egy hatsebességes manuális lesz - és itt a probléma.
Egy olyan kellene ami legalább 400-500 Nm-t is hosszútávon elbír.És elég komoly a kínálat. Ami biztos - a W210 (2002-ig) , 203 , SLK (2002-ig) , VITO 639 (2005) , Sprinter és még legalább 14-15 modell váltója felszerelhető az OM606-os motorra.
Ennek a váltó-családnak azonosítószámai 716-ossal kezdődnek. Itt jön a probléma !
Sehol nem találtam leírást hogy melyik típusszámú hány Nm-re lett tervezve.Pár példa:
- 716.642 - ilyen van a W210 270 CDI-n
- 716:652 - ilyen van a 639-es Vito-n
- 716.608
- 716.620 W210,E200, (1999)
- 716.668 2002 C230 kompressor
- 716.663 2002 C230 kompressor
- 716.628 - 2003-2009 E200 kompresszor
- 716.663 - CLK 230 kompressor (2002)
- 716.603 és 716.604 - (200-230 C osztály)
- 716.654
- 716.621 W210 , 220-430 MOTOR
- 716.651 SG-S370 fitted to 200CDI 220CDI 270CDI C CLASS E CLASS CLK CLASS etc etc including VITO and more
- 716.640 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 E220CDI W/T210 OM611 4 cylinder
- 716.641 SG-S370/6.1 E270CDI W/T210 OM612 5 cylinder
- 716.643 SG-S370/6.1 208/308/408CDI 211/311/411CDI 213/313/413CDI 216/316/416CDI 901/2/3/4/Sprinter OM611 4 cylinder OM612 5 cylinder
- 716.644 SG-S370/6.1 ML270CDI W163 OM612 5 cylinder
- 716.646 SG-S370/6.1 E280CDI W/T211 OM642 6 cylinder
- 716.647 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 E220CDI W/T210 OM611 4 cylinder
- 716.648 SG-S370/6.1 C270CDI W/T203 E270CDI W/T210 OM612 5 cylinder
- 716.649 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 C270CDI W/T203 CLK270CDI C209 E220CDI W210 W/T211 OM646 4 cylinder OM612 5 cylinder OM611 4 cylinder OM646 4 cylinder
- 716.651 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 E220CDI W/T210 OM611 4 cylinder OM646 4 cylinder
- 716.652 SG-S370/6.29 109CDI 110CDI 111CDI 113CDI 115CDI 116CDI 120CDI 122CDI 119 123 126 639 Vito V350 2.0 2.2 3.0 3.2 3.5 639 Viano M112 6 cylinder M272 6 cylinder OM642 6 cylinder OM646 4 cylinder OM651 4 cylinder
- 716.653 SG-S370/6.1 C320CDI W/T203 CLK320CDI C/A209 E280CDI W/T211 OM642 6 cylinder
- 716.654 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 C270CDI W/T203 CLK220CDI CLK270CDI C209 E200CDI W/T211 OM646 4 cylinder OM612 5 cylinder
- 716.656 SG-S370/6.1 C180CDIBE C200CDI C200CDIBE C220CDI C220CDIBE C250CGI C250CGIBE W/T204 E200CDI W/T212 OM651 4 cylinder M271 4 cylinderA 716 jelöli a rögzítés módját/geometriáját.
A 6-os jelöli a sebességek számát (esetünkben 6)De melyik hány Nm-t tud elviselni ?
Találtam egy linket a váltóáttételekről:
The 716.6xx gearboxes have the following ratios
1st gear - 5.014
2nd gear - 2.831
3rd gear - 1.789
4th gear - 1.256
5th gear - 1.000
6th gear - 0.828
Reverse - 4.569- 716.663 2002 C230 kompressor áttételei viszont :
1) 4.46:1
2) 2.61
3) 1.72
4) 1.25
5) 1.00
6) 0.84
Revers - 4.06Vajon melyik volna a legmegfelelőbb ? Talán egy W210 270 CDI váltó ? Alapból 170 LE és 370 Nm tud a motor.
-
válasz
!Overdose! #8283 üzenetére
Szerencsére van hozzá gyári kitt amivel kapcsolhatóvá lehet tenni a kompresszort
A CLK sorozatba be is volt építve.
Nem kell görcsölni vele , csak fel kell hajtani egy ilyen kittet. -
válasz
!Overdose! #8281 üzenetére
Igen , nekem is szimpatikusabb az OM606-os csak kicsit körülményesebb hivatalossá tenni .
A turbo helyett inkább kompresszor lesz. Nem egyszerűbb mint a turbo , de sokkal ésszerűbb.
A turbo szinte állandóan terheli a motort és lássuk be hogy a teljesítménytöbbletet amit a turbo nyújt csak néha veszi igénybe az ember. Az esetek többségében "ECO" módban használom az autót.
A kompresszornak megvan az az előnye hogy nem terheli a motort csak bekapcsolt állapotban és akkor kapcsolom be amikor valóban szükség van a "kakaóra"
Értelemszerűen a bekapcsolt kompresszornál több üzemanyagot kell az égéstérbe juttatni (másképp nem sok értelme volna az egésznek) - de már erre is van tervem.
És az sem mellékes hogy a kompresszoros verziónál kevesebbet fogyaszt az autó.
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- LEGO klub
- OLED monitor topic
- További aktív témák...
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Artemisz ART-230L-EL "A" Minősített Laptopszéf
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest