- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Egy korszak vége
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy a 123-as merci féltengely porvédő gumit hogy lehet kicserélni?
Azért akadtam meg mert most akartam megvenni az alkatrész, de van olyan szett amibe ad hozzá valami két nagyobb karimát is, meg van csak a porvédő zsír bilincs verzió! Néztem az enyémet, mind a két oldalt rajta van az a karimás valami difi felől, kerék felől, de úgy néztem hogy az össze van préselve gyárilag, de annak semmi baja csak a gumi szakadt ki! Viszont azt le kell szedni mert más kép nem lehet felrakni a porvédő gumit, csak azt nem tudom hogy azt szét lehet szedni úgy hogy utána vissza lehet rakni?
Aki tud valami infót ezzel kapcsolatba kérem írjon!
Köszönöm a segítséget!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #11374 üzenetére
Szia!
Én fél éve cseréltem az autómba első lengéscsillapítót vaico gyártmány ment bele, azt mondták az jó lessz német gyártmányú, hát egy rakás szar ez a márka! Gázos kivitel, de annyira kemény mint az állat! Amikor ki lett cserélve minden át lett nézve, egy összekötő lógott még az is csere futómű állítás utána, mondom ezzel nem lessz gond pár évig! Hát most ott tartok hogy mindent szétvert ami létezik, minden lóg, fékezésnél már kemény fémes csattanás hallatszik! Fura volt már amikor be lett építve a próba utón hogy nagyon merev az autó eleje! Előtte fékezésnél olyan kellemesen kicsit lement az autó eleje volt rugózása, ezzel a lenyóval semmi, hiába nyomkodom az autó elejét meg se moccan, annyit rugózik amit a gumi enged! Úgy voltam vele lehet használni kell hogy a lenyó kicsit be legyen járódva, de nyílván ez nem jött össze! Tehát nekem az új lenyó nyírta ki a futóművet! A régi még tökéletes volt, nem fojt, az alsó gumi szilent verődött ki belőle, persze ami nincs külön hozzá!
W 211 igen alu az eleje, de csak a motorháztető, sárvédő, zárhíd ami 3-részből áll, meg az ütés elnyelő cucokk!
Régóta használják már az alut, de természetes spec ötvözet ami nagyon merev, nagyon nehéz vele dolgozni,ha kicsi sérülés van rajta azt még lehet javítani, de ha nagyot kap akkor gyűrődik kicsit és inkább szétszakad! Nem csak a merci használ alut, audi, wolksvagen! A japán maradt a lemeznél a francia csinált műanyag elsősárvédőt! Sokan mondják hogy a német autó drága és nem ér annyit, de azt sokan nem tudják hogy mekkora külömbség van a minőségben! Kasznis vagyok csináltam már 211-est, meg most is csinálok egyett amivel őzikét fogtak! Természetesen van hozzá jó kis utángyártott sárvédő, motorháztető, ami lemez, és kb 2-3 év elteltével kezd rohadni! Utángyártva nincs hozzá alu!
Nekem az első váznyúlván alján található a kürt, mind a két oldalt van! Még a német rakta oda, tehát ez a gyári helye!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!
Nézelődtem a neten főtengelycsapágy ügybe és lenne pár kérdésem!
Kolbenschmidt csapágyat néztem alap méretbe de két félét hoz hozzá!
Részletezi a készletet úgy írja 4-4-2
Csapács párakra gondol szerintem!
Mindenhez ír cikszámot is!
Két féle alap méretet ad!
A külömbséget a 2-esnél írja, a szélességbe!
Az egyiknél 1:27
A másik 1:33,9
Mind a két alap méretet írja az én autómhoz!
Igazából az lenne a kérdésem hogy 2-féle főtengelyel szerélték őket?
Vagy mi ez a különbség??
Természetes semmit nem rendelek amég nincs szétszedve!
De nagyon kíváncsi vagyok, hátha tudjátok!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!
Azt az érdekességet el felejtettem mondani hogy a csapágynak csak a jobb fele van elkenődve!!!
Már bánom hogy nem csináltam fényképet, de siettem az összerakással!!
Tehát amikor lent volt a kezembe a csésze a csapággyal, felülről ránézve kb a felétől volt elkenődve kifele, a jobb oldala! A felső résznek is csak a jobb oldala lehetett elkenődve!! Elképzelhető hogy ezért nem csinált még nagyobb galibát, mert a bal fele az hibátlannak nézett ki szemre, gondolom az fogta a főtengyelyt, azért nem verődött még szét!
Lehet hogy ennek nincs semmi jelentősége, de azért beszámoltam róla!
Ha szét lessz szedve csinálok képeket!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Templomegere #10861 üzenetére
Szia!
Amikor szét volt szedve és levettem a csészét a csapágy fixen normálisan állt a helyén!
Ki is vettem a csészéből, nem csináltam vele semmit, csak szemügyre vettem!
Visszarakásnál szinte bele pattant a csészébe nem mozgott egy század milimétert sem!
Remélem azóta nem fordult át!
Igen én is ezt tervezném hogy azt az egy csapácsat kicserélni hátha jó lessz!
Kérdés majd mit mond az öreg szerelő akit tudtam szerezni!
Nagyon köszönöm a címet amit adtál, ha itt nem megy a dolog akkor elviszem hozzá!
Megpróbálom itt helybe mególdani előszőr!
Láttam hogy te is meg t.zsolti is szakemberek vagytok, legszivesebben hozzátok vinném, de sok az a 200-km amire vagytok!
Meg igazából a másik nagy rejtély hogy mióta lehet ez ilyen?
Az is lehet hogy már évek óta ilyen, vagy a patkázás előtt 1-héttel adta meg magát!
Meg igázából honnan tudom hogy nem verte ki megint?
Minden héten le kéne szedni a kartelteknőt megnézni?
Máma délelőtt húztam ide a mi házunkhoz a barátom opel astra-ját!!!
G asta 1.6 benzin, december elején vette, elkezdte használni 350-km után megszórúlt neki a negyedik hengernél a szívó szelep! Szét lett szedve hengerfej le összes szelep csere, nem tudom mit cserélt benne a gyerek még akkor! A szerelő mondta hogy kicserélte az összes szelepet , meg kapott egy síkolást a hengerfej!
200-ba fájt a barátomnak, de úgy volt vele legalább most már tudja jó a motor!! Csak a hengerfejet javították!
Máma húztam délelőtt ide az autót a házunk elé szem előtt legyen, tőlünk 100-méterre robant le!
Nagy csattanás, leállt vége az opelnak!
Csörög csattog nem indúl!
6000-km tett meg a felújítás óta!!
Levettem a vezérlésről a felső műanyagot, hátha lehet látni valamit!!
A szíj nincs elszakadva,de a szívó sor felőli vezérműtengely az mozog!
Ott lesz valami megint a szívó résznél!
Én nem is foglalkozok vele tovább, nem vagyok szerelő!
Csak azért írtam hogy sajnos az én környékemen ilyen jó megbízható szerelők vannak!
Előre is köszönöm a segítségeteket!!!
Ha elakadnánk az öreggel majd lehet még kérek segítséget tőletek!
Majd csinálok képeket az alkatrészekről!
Nézegettem a csapágyat a neten de úgy láttam hogy csak készletbe van!
Ha arra kerül a sor hogy csak azt az egyett kell cserélni, véletlen nincs nektek elfekvőbe ilyen csapágy pár??
Megvenném!!! Nem sajnálom a pénzt a csapágysorra, de ha lenne bontott és talán még gyári lenne az lenne az igazi! Még csárik a nyugvók, benne a jel az összesbe,és akkor gyári is maradna az a része végig!
Mindent köszönök!
Be fogok számolni mire jutottunk!
Szia!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz t.zsolti #10860 üzenetére
Szia!
Igen számomra is fura volt hogy csak az az 1-csapágy a rossz, nem tudtam mire vélni!
A többin akkor még semmi nem látszódott, direkt levettem őket hogy szemügyre tudjam venni mindengyiket!
Azért is kérdeztem tőletek hogy mi a véleményetek ezzel kapcsolatba, mert ha nem ütöm szét a patkával a teknőt, akkor igazából nem is tudnám hogy ilyen baj van! Nem mértem semmit csak szemre néztem meg, de a többin semmi sérülés nem volt, a sérült csapágynál a főtengyely szemre hibátlan, semmi karc semmi égési nyom!
Az autó több mint 20-éve van a családba, 10-éve örököltem meg én! Magyarországi forgalombahelyezésű!
A motor már 4-5 éve volt megbontva először, tök gyári volt minden, nálam volt az első megbontása!
Azokat a csapágyakat még németországba a gyárba rakták be, nem lehet rossz méretű! A hajtók lettek cserélve a gyűrűsor miatt!
Ha minden igaz én fogom csinálni ha szabin leszek!
Találtam itt a közelbe egy öreg szerelőt aki régen precíz 123-as szerelő volt!
Máma délelőtt beszéltem vele, már évek őta nem dolgozik, de rá tudtam beszélni hogy ha szétszedem akkor elmegyek érte elhozom, és akkor megnézni mi a helyzet vele!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Templomegere #10857 üzenetére
Szia!
Jövőhéten dolgozok utána szabadságon leszek 1-hétig akkor szétbontom megint a gépet!
Sajnos itt nincs normális szakember akihez el tudnám vinni, ezért inkább én szoktam javítani!
Régebben vittem szerelőhöz de brutál módon kaptam vissza mindig, fél napot szereltem utánuk, erre rá untam ezért én javítom! Volt már javítva a motor, kapott egy alapméretes gyűrűsort, meg a hajtó csapágyak ki lettek cserélve annó! Nem volt a csapágyakon semmi sérülés de azt mondta aki csinálta hogy az új gyűrűsor miatt ilyenkor a hajtó csapágyakat is ki szokták cserélni! Rendbe van amúgy a motor, sajnos nincs garázs télen is kint alszik de indul normálisan hidegbe is!
Azt szeretném megkérdezni tőled hogy mit ellenőrizzek le ha szétbontom?
És a másik hogy mitől lehet ez?
Olajat normálisan cserélem, nem folyik, nem eszi!
Előre is köszönöm a segítségedet!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!
3-hete sikerült úgy be állnom a parkolóba hogy megütöttem az olajteknőt a patkával!
Sajnos elég nagyot kapott az eleje, el is folyt az olajam, megsérült a nagy kartel teknő is.
Tudtam hozzá másikat szerezni ki is cseréltem őket!
De viszont amikor le volt bontva az alja körbetakarítottam a belsejét kicsit ha már ott vagyok és észrevettem valamit! Észrevettem hogy az utolsó csészénél ami a főtengelyt fogja valami picit kiáll! Hiába néztem nem voltam előrébb, mondom leveszem azt a csészét! Levettem és akkor láttam hogy a benne lévő csapács szét van nyalva de rendesen! Nézegettem tovább a felső része is ugyan úgy el van nyalódva! Oldalra kiáll végig 1-mm a csapácsból! Levettem a töbitt is azok tökéletesek! CSak az utlsónál van probléma a váltó felöl! Megnéztem a főtengelyt semmi nem látszódik, tök sima egy darab karc nem volt rajta! Visszaraktam, átforgattam nem szorúlt semmi, összeraktam a teknőt is olaj bele indít. Tökéletesen jár semmi kopogó csattogó hang nem jön belőle szépen megy! Hozzáteszem muszály volt összeraknom anyám jött haza Amerikából, kellett az autó! Anyám itthon tartoszkódása alatt mentem 2000-km két hét alatt tökéletes szépen megy az autó, volt benne minden pálya 130-al, pesten is a dugóba ülés megvolt járó motorral!
Szerintetek ez mitől lehet hogy az utlsó csapács így kivan?
Mit csináljak, kicseréljem őket, vagy ne foglalkozzak vele?
Vegyek hozzá csapágysort és csak az utlsót cseréljem ki?
Az olajnyomás 1.5- bár alá nem megy még a pálya után sem!
Hozzáteszem alap méret a főtengely gyári csapággyal!
Benne a nagy merga jel az összes csapágyba!
Várom a tanácsokat tapasztalotak!
Köszönöm!
Sziasztok!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Templomegere #8208 üzenetére
Szia!!
Arra szeretnélek megkérni hogy írd már le nekem a pontos munkamenetet! Ha megteszed! Arra gondolok hogy a láncot hogy kell meglazítani, elég ha kiveszem a lánc feszítőt? Mire kell figyelni amikor rakom be az új burmant? Nagyon remélem hogy nem a blokkal van baj, előtte a 34-éves burman nem folyt, nem is szivárgott de ahogy hozzányúltak azóta csinálja, pedig Viktor féle tömítés ment mindenhova tehát a minőséggel nem lehet baj szerintem !! Az a fő bajom hogy itt a környékemen nincs normális szakember!! Amikor visszakaptam az autót a felújítás után nem volt a motor lecsavarozva sehol sem!! A bakokra gondolok!! Egyedül a váltó fogta a motort de úgy hogy ott is kihagytak 3-csavart!! Még jó hogy alámentem másnap körülnézni!! Persze már akkor is okádta hátul az olajat!! Ezért én megfogadtam hogy többé rajtam kívül nem nyúl más az autóhoz!! Bármikor vittem valahova soha nem tökéletesen kaptam vissza!! Előre is köszi!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!
Olyanban kérném a segítségeteket hogy a hátsó főtengely szimeringet ki lehet-e cserélni a motor kivétele nélkül?? Nekem nemrég csinálták a motoromat az is lett cserélve de azóta folyik az olaj!! Visszavittem ismét kivették a motort új szimering bekenték pasztával úgy rakták be de semmit nem ért mert ugyan úgy folyik!!
Azt mondták nem tudnak vele mit csinálni!! Elvittem máshoz az majd csak másfél hónap múlva tudja csinálni! Akkor inkább megcsinálom én csak nekem nincs motorkiemelőm!! Mert azt tudom hogy nem nagy ügy kivenni a motort, csak amikor nincs mivel az már problémás! Igazából arra lennék kíváncsi hogy le lehet-e venni a kartel teknőt meg a főtengelyt bent a helyén? Addig nem állok neki a még nem tudom biztosra!! Ha lehetséges írjátok már le hogy kell!! És azt esetleg tudjátok-e mi lehet a baj ha az új szimering illetve burman gyűrűnél folyik az olaj?? hogy lehet azt rosszul berakni?? Előre is köszi!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni!!
Régebben írtam hogy jártam az autómmal, az izzítógyertya szétpukkant és belesett a hengerbe egy darabja!!
Sajnos nem jött ki belőle, ezért szét lett kapva a motor!! Hozzáteszem ez volt az első megbontása a motornak!Ha már szét lett szedve akkor kapott egy új gyűrűsort, hajtókarcsapágyat, mert a gyűrű már meg voltak kopva!! A hengerfal teljesen jó nem volt válla még a gyári honolás van benne! az adagoló is le lett véve mert tömítést kellet cserélni mert ott kezdett folyni az olaj! Minden frankó össze lett rakva a motor, próba semmi!! Megy a nézelődés miért nem megy!! Levettük a nyomócsöveket, megy az indítózás,és akkor látjuk hogy az adagoló csak két helyen nyomja a gázolajat a négy helyett!! Most én kérdezem hogy ilyenkor mi van??? Mert a szerelő aki csinálja már eldobta az agyát,mert nem tudja mi van!! Az adagoló már 15-lett levéve, visszarakva és mindig ugyanaz!!! minden jelen van!! Az adagoló biztos jó mert lábon ment oda az autó semmi nem volt az adagolóval! Nekem már megáll az eszem!! Ti tapasztaltatok már ilyet?? Meg van köztetek szakember mi van ilyenkor?? Vigyem el máshoz?? Papírforma szerint menni kellene!!! Minden jelen van jó helyen áll!! Bár mi tippetek van az is jó! Remélem tudtok segíteni! Előre is köszönöm!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Balazs831 #7985 üzenetére
Szia!! Hasonló gondom már nekem is volt, nekem az aksi lett zárlatos!!! Néha csak katogtatta az önindítót de néha elkapta!! Persze nem biztos hogy nálad is az a gond!! Én először önindítóra gondoltam de nem az volt a baja hanem akkumlátor! Ha van másik akksid én azt próbálnám meg először átcserélni és megnézni hogy van-e változás!!
Szia!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7983 üzenetére
Szia!!
Jövőhéten tudok majd foglalkozni az autómmal, majd elvélik mire jutok!! Ha nem megy a dolog akkor elviszem valahova!! Arra egyébként és is gondoltam hogy esetleg valamelyik szelep sérült meg, ezt mondtam is amikor mutattam szakembernek az autót, de ő azt mondta hogy biztos hogy nem mert akkor nem lenne normális alapjárat se!! De máma visszatért a zárlat is a tűzfaltól számított második gyertyánál sajnos!! Abba az elő kamrába biztos hogy szét van törve valami és ott van egy szilánk! Majd ha kint lesznek a csúcsok akkor elválik hogy mit látok!! Ezt az elő kamra kiszedő szerszámot is kérdeztem de az nemigazán van itt a környékbe!! Nekem is ment már szét az az első gyertyám de még így nem jártam!! Viszont az után már érdeklődtem én is hogy az mitől lehet, de nekem azt mondták hogy az kizárt hogy a csúcs teszi tönkre!!! Ott valami más baj van!! Mondom jól van!! Hála istennek nem szokott sűrűn előfordulni! Köszönöm a tanácsokat, majd beszámolok mire jutottam!!
Boldog Újévet Kívánok Mindenkinek!!!
Sziasztok!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7978 üzenetére
Szia!
Köszönöm az ötletet szerintem először megpróbálom a csúcsok kivételét, majd elválik hogy mi lesz! Én is azt kérdeztem először hogy a hengerbe is be tud esni a gyertya darabja és mondták hogy igen! Ha olyan kis méretű a darab! Csak egy dolgot nem értek hogy egy ilyen kis darab hogy tud ilyen kemény hangot adni! Olyan a hangja az autónak mintha géppuskával lövöldöznének menet közbe!! 40-a max sebesség attól jobban nem hajtom mert elviselhetetlen hangja van még a fülkébe is! Alapjáraton viszont alig lehet hallani valamit csak egy nagyon finom kis kopogást!! alapjáraton a motor is szépen jár de menet közbe mintha nem lenne meg az a teljesítmény ami előtte volt!! Néha egy kicsit beszaggat meg ilyenek! Egyenlőre köszönöm a segítséget majd beszámolok mire jutottam!!
Szia!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!!
Rég írtam már ide, de most olyan problémába ütköztem amiről szeretném ki kérni a ti véleményeteket is!!
Hurkos izzításom van a gépen, a tűzfaltól számított második gyertyám lezárlatosodott, lezárta az áramkört!!
Az a probléma meg is oldódott nagy nehezen egy fémszilánkot szedtem ki az elő kamrából ami néha le testelte a gyertyát!! De előtte még volt egy kis kaland mert a legelső gyertya szétpukkant!! Azóta olyan kemény fémes kopogása van a motornak!!!! Jártam már szerelőnél nem egynél, a hiba megállapítása mindenütt egy volt a gyertya vége beleesett a hengerbe!!! Mondom én is arra gondoltam!! De az a kérdés hogy mit lehet ilyenkor csinálni?? Több verziót is mondtak!! Az egyik hogy ki kell venni a porlasztókat és tekertetni a motort és van rá 5% esély hogy kiköpi!!! A másik helyen azt mondták hogy motor szét dugattyú kampó meg hasonló dolgok mert biztos hogy a dugattyú tetejébe állt bele a gyertya darabja!! Azzal én is tisztába vagyok hogy így nem igazán lehet sok mindent csinálni a motor szétszedése nélkül!! Csak meg szeretnélek titeket kérdezni erre a problémára nincs-e valami praktika amit hallottatok? Igazából erre a manőverre olyan árat kaptam mind két helyen hogy leültem!! Nem tudom mit csináljak!! Nagy ügy levenni a hengerfejet?? Én látni láttam már hengerfej levételt de még sose csináltam! szerszán nem gond meg tudom oldani! Neki merjek állni egyedül a szétszerelésnek??
Véleményeket tapasztalatokat várok!!
Előre is köszi!!
Sziasztok!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7704 üzenetére
Szia!
A trapéz gömbfejfez van fogatva az alsó lengőkar a keréknél!
A trapéz gömbfej van belepréselve a csonkállványba! Nem lehet akármilyen préssel kiszedni a helyéről!! Le kell venni a féknyerget, féktárcsát, fékporvédőlemezt!! Szét kell ütni a fölső lengőkarnál, az alsónál is és akkor jön ki a csonkállvány! Ha így alánézel a kerék belsejénél nézed az alsó lengőkart és a végén látsz egy nagy anyát,alatta a lengőkar és alatta van a trapéz gömbfej!! Megfogod ismerni mert van rajta porvédő gumi!! Na azt kell onnan kinyomatni!
Én ahol voltam mindenki elmenekült előle!! Akkor nehezen végül kaptam hozzá célszerszámot és megcsináltam magam!! Így is hogy hozzá való prést kaptam alig jött ki, de a végén megadta magát!! És ha emeled akkor a lengőkarnál emeld mert ha a kaszninál emeled csak befeszül a futómű!! Amit te mondasz az a gömbfej kitámasztó bak! Az van a kasznihoz fogatva 3-csavarral! Azzal nem lesz gondod,még bírnia kéne!! Azt én is kb. 2-éve cseréltem!! Nekem az bírja most nemvolt azzal gond nekem! Nem olcsó mulatság a munkadíja arra készülj fel, ha ezzel lesz neked is gondod!! Én megtudtam oldani végül saját kezűleg!! Meg ha veszel alkatrész csak jó minőségűt vegyél mert a csere nagyon drága!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7701 üzenetére
Szia!
Én is futóművet csináltam nemrég a gépen!!
Ha kotyogó hangot hallasz azt nem a kormányösszekötő gömbfej csinálja! Az csak csattog ha szeded a kormányt!! Nekem jobb oldalt a trapézgömbfej (talpas) lógott mint az állat!! Az ad olyan hangot! Nem igazán szokták elvállalni mert préselve van a csonkállványba!! Én is alig kaptam hozzá szerszámot kölcsön! Félelmetes kicserélni!! Baloldalt meg a fölső lengőkart cseréltem mert ott meg az zuhogott! Még a gyári volt benne! Nézd meg ezeket biztos hogy ezek közül adja valamelyik a kotyogó hangot!! Az alsót úgy tudod megnézni hogy felemeled az alsó lengőkarnál az autót egy kicsit hogy a kerék a levegőbe legyen, alá pájszerolsz a keréknek és megmozgatod le föl! Érezni fogod hogy lóg-e meg ha aknából csinálod akkor látod is hogy lóg-e! Meg kell emelni mindenféle képen mert amúgy az autó súlya miatt nem tudod megnézni! A kerékcsapágyon lehet húzni!! Ha búg akkor csere! Ha nálad is ezekkel lesz a gond akkor cseréld ki mind a négy kormányösszekötő gömbfejet is ha mondod hogy lassan végük, mert ott is állítja a futóművet és nehogy az az egy amit benne hagysz fél év múlva elkezdjen lógni. mert akkor csere után ismét futómű állítás! Az enyém is 16-osal van szerelve ha a belső jobbos akkor a külső bal menetes!! Nézd meg jól!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz t.zsolti #7593 üzenetére
Szia!!
Bosch csúcsok mentek bele, de nem az Indiai!! A fogyasztásom az sokkal jobb lett tőle!! Most 8-literrel megyek el a városba padlógázon! Amikor hoztam el akkor azt mondták hogy 2-3- ba ha meleg már a motor húzassam ki padlóig és úgy váltsak!! Nagy a motor és nem árt neki, hanem szinte használ mert legalább ki kormolódik a bele!! Az volt még az érdekes hogy voltam ott amikor kint voltak belőle a csúcsok, és mutatták az izzítógyertyákat hogy a 4-ből 2-tő alig ér be az elő kamrába!! Azok is Bosch gyertyák de viszont az Indiai fajta!!Gyorsan elmentem hozattam bele Berut, ki is cseréltük hogy normális legyen!!Mondták hogy a Bosch gyertyával is lehetne játszani, elvinni esztergályoshoz levetetni a nút részéből hogy beljebb menyen, de nem tököltem ilyennel!Belement a beru az tökéletesen áll!!Igen a váltóval még sehogy nem állok!! Sajna még nemvolt rá idő!! Az autó is mindennapi használatba van és így nehéz összehozni!!Én is melózók mostanában igen sokat valamikor hétvégén is!! De nem tettem róla le!! Legkésőbb január végéig megoldom valahogy!
W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!!
Megvolt a porlasztó csúcsaim cseréi!! Félelmetesen jó lett az autó!!Meg természetesen az adagoló állítás is!! Azt tudtam hogy már volt benne csúcs cserélve,de nem akármilyen módon!!
Aki most csinálta az majdnem elájult!! Ő mondta hogy már látott egy pár dolgot de még ilyet nem!!
A porlasztó nyomások nem voltak egyformák de nem kis eltérések voltak köztük!! Van ott a csúcsnál valami tűzkarika azok most ki lettek cserélve mert előtte a csávó szerint ami benne volt az sima 10-es alátét volt!! Mutatta nekem is tényleg egy sima alátétnek nézett ki ,és mutatta azt is amit belerakott!! Gyárit rakott bele hála istennek volt neki hozzá való!!Hát másképpen nézett ki az amit belerakott az biztos!!Utána még csináltam egy szelephézag állítást is, ott se akármilyen szelephézag volt!!Ráfért a gépre egy kis generál!! Félelmetesen jól megy az autó!! Húz mint az állat!! Ismételten megkellet szokni a verdát!! Teljesen másképp megy mint előtte meg a hangja is sokkal finomabb!! Nem füstöl tökéletes lett!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz lalamille35 #7579 üzenetére
Szia!!
Igen megnéztem én is azt a kábelt és rendesen elvolt okszidálódva!!! Nem gondoltam volna hogy ott ennyire el tud koszolódni!! Megtakarítottam fémtisztára a kis kábelt meg a hengerfejet is, és visszaszereltem!! Azt egyből észrevettem hogy az izzítás visszajelző lámpa azóta világosabban ég ha izzítók!! Gondolom a rendes test sokat számít neki!! Remélem nekem is megoldódik a probléma!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!!
Utólagosan Boldog Karácsonyt mindenkinek!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Alkalmas #7568 üzenetére
Szia!!
Remélem nekem nem lesz ilyen gondom a csapággyal mert gyárit hozattam hozzá!! Még nem tudtam megcsinálni mert nem jött meg hozzá a szimering amit még cserélni akarok!!! Nekem a gyári csapágyra FAG- van írva!! Nem tudom, de lehet hogy kapsz ilyet is sima csapágyboltba!! Nekem a gyárit haverom hozta Németből, kint nemvolt drága!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz lalamille35 #7566 üzenetére
Szia!!
Nagyon köszönöm a tanácsot!! Megfogom vizsgálni én is azt a testkábelt!! Azokat a porcelán szigeteléseket mindig megtisztítottam de azt a testkábelt sose néztem!! Remélem nálam is megfog oldódni a probléma!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz t.zsolti #7561 üzenetére
Szia!!
Hát én a kinyomócsapágyat zártam ki először!! Nálam szerintem nem az a gond mert a kinyomócsapágynak akkor lehet hangja ha benyomod a kuplunkgot!! Nekem akkor van problémám amikor nincs benyomva a kuplung!! Hogyha benyomom akkor tűnik el a zaj!! Menetközbe ha forog a váltó végig van hangja!! Ha állok és üresbe van akkor van hangja, és ha benyomom a pedált akkor szűnik meg a hang!! A kinyomócsapágy csak akkor forog amikor benyomom a kuplungot!! Voltam már vele pár helyen hogy hallgassanak rá ,és nekem azt mondták hogy két dolog lehet! Az egyik a nyelestengely csapágy, ezt mondták 90%-ra! A másik dolognak a kuplungtárcsát mondták hogy lehet hogy eltörtek benne a rugók és az csinálja a hangot!! A kuplunggal semmi baj nincs jól fog, nem üt, semmi baj vele!! Még a gyári van benne!! A hangja nem csikorgós hanem kemény daráló hangja van a váltónak!![ Szerkesztve ]
W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz t.zsolti #7558 üzenetére
Tökéletes a hely!! Akna, emelő, satupad minden van!! Alámegyek belekapaszkodok és leveszem!! Abból gondolom hogy csapágycsere, mert kemény reszelő hangot ad a váltó hogyha üresbe felengedem a kuplungot!! Meg sebességbe is van hangja!! Hogyha benyomom a pedált akkor eltűnik a hang ,mert nem forog a nyelestengely!! Természetesen álló helyzetbe! A piros lámpánál mindig benyomott kuplunggal állok mert ha üresbe felengedem a fülkébe elviselhetetlen a zaj!!Meg már nagyon zavar hogy reggel is amikor járatom brutális a hangja!! Hát akkor hétvégén lehet hogy nem csinálom ha a szimeringre ilyen sokat kell várni!! Holnap reggel azért rákérdezek hátha estére lelehet hozatni!! Hogyha nem akkor elteszem a szerelést két ünnep közé!!Addigra csak megszerzem a szimeringet!! Meg akkor bevásárolok O gyűrűből is!! Meg még a papírtömítés sincs meg!! De lehet hogy tömítőanyag lesz helyette!!Köszönöm az információt!! Te is automata váltó olajat raktál bele?? Én azt vettem mert ha igaz az való bele!! Én Mobil ATF 220-ast rakok bele!!
W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz t.zsolti #7553 üzenetére
Szia!!
Természetesen van gyári új csapágy!! Akkor veszek hozzá szimeringet is, meg utánanézek a papírtömítésnek is!! A váltót egyedül veszem le, sajna nem lesz segítségem!! Gondolom jó lesz a súlya!! A kihajtásvégnél arra a csonkra utalsz amihez a gardán van csavarozva?? Mert ott tiszta szutykos a váltó!! Ott is van szimering??Könnyen lejön az a csonk??Mert akkor azt is kicserélném ha már benne vagyok a melóba!! Hogyha már szét szettem a váltót a csapágy könnyen lecsúszik?? Vagy feszegetni kell??W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!!
Érdeklődnék hogy nyelestengely csapágy cserével volt e már dolga valakinek??
Nekem pénteken beállítják az adagolót, csúcsokat, hétvégén pedig megcsinálnám a csapágycserét!! Lehúzó nélkül kilehet venni a csapágyat??Vagy hogy lehet kierőszakolni??
A váltót tudtommal nem kell szétszedni, előről hozzá lehet férni ha igaz! Csak egy csapágyfedőlap van rajta, tudtommal azt kell levenni!! Gondolom ott lesz valami szimering az lejöhet sérülésmentesen vagy vegyek azért újat?? A váltóolaj nem folyik belőle!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7533 üzenetére
Igen elég érdekes nálam ez az izzítógyertya kérdés!! Az a helyzet hogy nálam mindig a 4-dik hengernél szokott elégni a gyertya!! Nem tudom egyébként mire vélni mert van hogy elmegyek 3000-km és semmi gondom, de volt olyan hogy a városba használtam elhiccent a gyertya beraktam az újat a helyére egy napot bírt utána annak is vége lett!! Utána megint raktam bele és azzal elmentem több mint fél évet!! Volt benne autópálya meg város is és semmi gondom nemvolt vele!!Nem tudom neked hogy néztek ki e gyertyáid amelyek szétégett de nekem a hurkos része szétnyílt kettőbe!!Mondjuk az is igaz hogy azóta csinálja amióta csúcsok lettek benne cserélve!! Én voltam vele villamosság szerelőnél is az azt mondta hogy a relé kampó és folyik a gyertyára az áram!! Én már akkor kételkedtem de mondom akkor az összes gyertyának szét kéne menni nem?? Ő azt mondta hogy nem attól szétéghet csak az első!! Akkor mondom csinálja meg!! Relét azt cserélt, bele kókányolt valami szart ami másfél percig izzított, jóvolt kb:5-hónapot, utána megint kezdődött minden az elejéről!! Utaná raktam bele vissza gyári új relét, de már azóta volt vele egyszer ismételten bajom!! Egy pesti út után hazaértem másnap reggel indulnák nincs izzítás!! Gyertya ki másik be azóta megint jó!! Igen az biztos igaz hogy menetközbe gyorsabban melegszik csak én is olyan cípőbe vagyok mint te hogyha elindulok akkor egyből forgalmas útra hajtok ki!! A nagy öregek azt mondták hogy diesel autót nem szabad hidegen hajtani!! Én se várom meg hogy teljesen üzemmeleg legyen!!
W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz t.zsolti #7527 üzenetére
Igen hallottam már én is hogy lehet bele építeni előmelegítőt, csak az a baj hogy panelba vagyok és kellene egy 100-méteres hosszabbító hozzá!! Azzal meg nem sok kedvem van vacakolni!Az olajfogyással egyenlőre nem foglalkozom kihúzom tavaszig és akkor normálisan rendbe teszem a motorját!!
W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz t.zsolti #7524 üzenetére
Hát az autó már nálunk van 20-éve a családba, de én hat éve használom!! Akkor csináltam meg és lett az enyém!! Azóta csak én használom!! Ez a probléma eddig soha nem állt fenn, és most meg is szűnt azzal hogy kiszedtem a szilánkot!! Amikor restauráltam 6-éve akkor cseréltem benne ki az izzító gyertyákat még bosch gyertyák voltak benne!! És bosch ment is vissza bele!!Nálunk előtte nemvolt benne gyertyacsere amióta nálunk volt!! Igen a 10-literhez hozzá tartozik hogy nekem a téli viszonyok közt többet eszik 1-literrel meg én padlóig nyomom a városba hogy haladjak!!Sajnos csak csillag garázsom van és reggel többet kell járatni is mire bemelegszik!!
W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz t.zsolti #7514 üzenetére
Szia!!
De igen hurkos gyertya van benne!! Csak az az érdekes hogy nekem is égett már szét gyertyám de még abba a hengerbe soha amelyik szívatott!! Azt a kis fémszilánkot kiszedtem és azóta jó!! Csak azt nem láttam hogy honnan tört ki!! Igen láttam már én is hogy ehhez a típushoz is lehet kapni az újfajta gyertyát!! Annak a berakása jár valami + átalakítással?? Relé vagy ilyesmi?? A relém az fél éves gyári új!! Sajnálnám kivenni!! Ennél a tempónál most fölment 8,5-re azért akarom a csúcsokat cseréltetni!! Előtte volt hogy megúsztam 8-alatt a fogyasztást! Városba 9,5 max:10-et eszik!!Hogyha leveszem a hengerfejet csavarokat érdemes cserélni újra??? Még az életbe nemvolt levéve tehát sok nyúlása nem lehet a húzgálástól a csavaroknak!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz t.zsolti #7512 üzenetére
Szia!!
Igen valószínűleg nálam is ez lesz mert van más gondom is a hengerfejjel!!
Olyat csinált hogy az egyik izzítógyertyám állandóan zárlatos lett, nagy nehezen megtaláltuk a hiba okát egy kis fémszilánk volt az elő kamrába ami néha zárlatot csinált!! Az nem lett meg hogy honnan tört le de szerintem az elő kamra darabja!! Arra gondolok hogy már szétégett az elő kamra!! Azért inkább majd levesszük és rendbe rakjuk normálisan! Én is bosch csúcsot rakatok bele már megvettem hozzá!! Remélem bírni fogja mert én ha megyek pestre akkor a pályán 140-nel döngetek végig!! Remélem nem megy hamar tönkre!!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7510 üzenetére
Hali!
Köszönöm a segítséget!! Máma beszéltem egy szakműhellyel és jövőhéten megcsinálják!!
Csúcsokat is cseréltetek benne mert amik benne vannak már nemigazán jók!! Ez a műhely ahol voltam ma ott ránéztek géppel és az azt mutatta hogy 26-fokon van az adagoló és azért megy szarul!!Mondták hogy 24-fokra kell állítani!!De lehet hogy azért megpróbálom én belőni az adagolót és ők csak a csúcsokat tegyék be mert anyagilag már kezdek legatyásodni!!
Az előző helyen nem foglalkoznak velem mert akkor autószerelővel vetettem le és külön vittem el csak az adagolót és ők csak egymásra mutogatnak!! Ebbe már belefáradtam!! Kompressziót és veszteséget is akarok benne méretni mert szerintem már a motor kezd odalenni!! Télen indul azzal elvégre nincs bajom csak eszi most már az olajat!! De lehet csak szelepszár szimering lesz mert még a gyári van benne!! Még nemvolt cserélve soha!!
Köszönöm a segítséget!!
Üdv!W123 240D 1978
-
sasa83
csendes tag
Üdv mindenkinek!!
A segítségeteket szeretném kérni!
Van egy jó állapotba lévő w123 Mercim 240D!
Olyan bajom van hogy nemrég csinálták az adagolómat és azóta igen hitványul megy az autó!!
Füstöl mint az állat meg nem úgy megy ahogy előtte!!
Hogyha nyomom neki elkezd picit rángatni de utána kisimul a járása egy bizonyos fordulatszám felett!! Alapjáraton jár az autó álló helybe és 2-perc múlva már kormos a beton a kipufogónál!! Annyira kokszol!! Tegnap voltam vele műszaki vizsgán de a környezetvédelmi plakett nemvolt egyszerű mire összehoztuk!! Tiszta füstvolt a vizsgabázis de végül meglett 45-per után!!Szegény autóm majdnem kiköpte a lelkét annyi padlógáz volt benne a mérés során! A szerelő aki levette az azt mondta hogy az adagoló jó helyen van!! De akkor kérdeztem hogy miért megy ilyen szarul, akkor azt mondta hogy az adagolós szarul csinálta meg az adagolót!!
Az adagolónak nemvolt különösebb baja csak annyi hogy szivárgott belőle a motorolaj!! Csak tömítéseket cserélt!!Utána beszéltem az adagolós csávóval az azt mondta hogy nem jó helyen áll az adagoló!!Szerintem is a szögekkel lesz baj hogy nem jó helyen áll!! Amikor odalépek neki kő kemény fekete füstöt húzok!! Véleményeket illetve ilyennel kapcsolatba tapasztalatot várnák!!W123 240D 1978
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest