Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Toomy: Majdnem banki adathalász csalás áldozata lettem.
- sziku69: Szólánc.
- vrob: 1991 - játék a PC-n
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
JColee
őstag
(#1393) concret_hp nem
(#1389) mobal nem /pontosabban így nem lehet eldönteni/[ Szerkesztve ]
-
Löncsi
őstag
Hát, egy olyan függvény ami eltűnik egy négyzet peremén, az csak is az egységugrás (Heaviside) függvény lehet.
Ha jól értelmeztem a feladatot, akkor fel kell írnod egy olyan egységugrás függvényt ami kétszeresen differenciálható.
Egységugrásra példa: Szignum függvény
De ez láthatóan nem lesz megoldás, mert csak egyszeresen differenciálható.
Remélem kiindulásnak jó.
[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
készítsünk olyan kétszer folytonosan deriválható fv-t,ami eltűnik egy négyzet peremén!
erre valami ötlet, hogyan is kellene nekiállni?
-
válasz
cellpeti #1374 üzenetére
ez a feladat nem trigonometrikus alakban van megadva. ott az árulkodó - jel. ugyebár a komplex számok trigonometrikus alakja igy néz ki: z=r(cos(fi)+isin(fi)).
2(cos 20° - i sin240°)
ha felirod a 240 fok szinuszát és a 30 fok koszinuszát akkor ezt kapod:
szinuszra: sin 240° = -0,866025403
koszinuszra: cos 30° = 0,866025403 és ez az érték egyenlő (√3) / 2 -vel.visszairva az eredeti egyenletbe ezt kapod: (2√3)/2 + i (2√3)/2. ezzel az algebrai alakkal már tudsz mit kezdeni
. csinálsz belőle egy trigonometrikus alakot:
r=√([(2√3)/2]^2+[(2√3)/2]^2)
z=√6(cos 45° + i sin 45°)a fi értéke pedig: 45 fok lesz. ezt úgy tudod szerintem a legkönnyebben meghatározni ha felrajzolod koordináta rendszerbe a pontokat és háromszög módszerrel kiszámitod de ha jó a rajzod akkor látszik alapból. legjobb tudomásom szerinte igy kell csinálni.
OFF: szerdán ZH?
-
sziasztok!
lenne egy kérdésem a konvergens sorozatok határértékével kapcsolatban. egyszerű csak nem tudom
a végtelen / 0 "értékű" (inf/0) sorozat az ugye divergál végtelenbe?
-
Lacika001
aktív tag
Nem tartozik ide, de valaki tud segíteni műszaki ábrázolásban?
Konkrétan síkok (háromszögek),metszésvonala, és a láthatóság okoz gondot.
A rajz félig kész csak nem tudom befejezni, lefényképezem majd ha lesz értelme, vagy ha valaki tud egy olyan rajzprogramot ami tud ilyen dolgokat is az nagy segítség lenne.
-
cocka
veterán
Pont az a probléma, hogy matek szakon sem a hogyan és mire jó, hol tudod alkalmazni kérdésekre válaszolnak. Most szűkebb értelemben is: egyik feladattípus megoldása melyik másikban segít stb..
Hanem a miértekre koncentrálnak, a bizonyításokra és az alkalmazás tényleg elsikkad vagy úgy is mondhatnám, hogy a bizonyítások mennyiségéhez képest minimális.
-
Jester01
veterán
válasz
concret_hp #1380 üzenetére
Nehéz eldönteni, hogy hülyéskedsz vagy nem
-
cocka
veterán
válasz
concret_hp #1378 üzenetére
Képzeld, vannak akiknek igen.
-
cocka
veterán
válasz
Jester01 #1376 üzenetére
Hát ez az, hogy ilyen idétlen értékekkel nehézkes számolni.
Miért nem azt adják, hogy írja fel trigonometrikus alakban mittomén a 2+3i-t.
Na annak lenne értelme. Akkor innen r=gyök 13 a phi=arctan(3/2)
Felírva r*(cos phi + i* sin phi) és kész a trigonometrikus alak.
[ Szerkesztve ]
-
MR. Anderson
tag
válasz
concret_hp #1368 üzenetére
azé kössz.... tudod rengeteg feladatlapot kapunk és ha megakadok valahol akkor félreteszem későbbre és megyek tovább mert nincs időm agyalni rajta, általában ezeket szoktam ide beírni..... meg amúgy is ahogy löncsi írja: "sokan nem reál beállítottságúak" de nekik meg a humán megy jobban ENNYI bocs az offért
-
cellpeti
nagyúr
Az a gond,hogy sok egyetemi tanár,bejön,azt felidézi saját magának,hogy mit is tud erről meg erről a témáról. Nem tanít,nem oktat! Elmondja magának azt hello szia. Főleg az öregebb tanárok ilyenek. A fiatalok sztem jobban magyaráznak,igaz jobban is szivatnak ZH-n.
-
Löncsi
őstag
válasz
concret_hp #1368 üzenetére
Sokan nem reál beállítottságúak, (igazán én sem), és felsőoktatást kivéve sem erőltetik a természettudományokat,matematikát.
-
cocka
veterán
Na ezért érdemes volt.
-
cocka
veterán
válasz
MR. Anderson #1362 üzenetére
És te mikor fogsz gondolkodni?
Pl. az elsőt miért nem rajzolod meg Geogebrában, ha nagyon nem bírod elképzelni? Ott ugyanis azonnal kiviláglik, hogy a szögfelező a szöggel szemközti oldalra merőleges. Tehát innen nagyon egyszerűen meghatározhatók az oldalak.
A szögek ugye a feladat szövegének felolvasásakor már be kell hogy ugorjanak: 60 fok mind.
De nemcsak ez derül ki, hanem az is, hogy ha felírod a szögfelező által kapott két derékszögű háromszögre a Pitagorasz-tételt, akkor onnan kapod, hogy a szögfelező éppen felezi a szemközti oldalt. De ez mondjuk abból a tételből is adódik, hogy egy háromszögben egy adott szög szögfelezője a szemközti oldalt a másik két oldal arányában osztja.
Mi a másik két oldal aránya? a:a = 1 és a/2:a/2 = 1
Ezenkívül azt is tudjuk, hogy cos 30 fok vagy sin 60 fok = 5/a ahonnan a = (10/3) * (gyök 3)
A terület meg gyerekjáték: (a^2* sin 60 fok)/2 vagyis 25/3*gyök3 ~= 14.43
Kerület meg 3a = 10*gyök3
A köv. feladat a tiéd.
-
Löncsi
őstag
válasz
MR. Anderson #1362 üzenetére
1.
Egyenlő oldalú 3 szög szögei rendre: 60 fok.
Szögfelező -> felezi az egyik szöget ill szemközti oldalt.
Kapsz 1 kis 3szöget, 30fokos szöggel 5cmes befogóval.Tg(alfa)=szöggel szemközti befogó/szög melletti befogó
Tg(30)=szöggel szemközti befogó/5 -> szöggel szemközti befogó kifejezhető
3 szög oldalainak hossza = 2*szöggel szemközti befogó.
2.
Henger térfogat:
Alap*magasság= Pi*r^2*m ; m=0.5l=0.0005m^3
8cm átmérő=4cm sugár=r
0.0005=Pi*4^2*m
m=0.0005/Pi*4^2
Tessék, de ezeket a dolgokat önállóan kell megoldani, attól szép az egész.
[ Szerkesztve ]
-
euchi
aktív tag
válasz
MR. Anderson #1362 üzenetére
Akkor mondom a módszert is, hogy legközelebb egyedül is menjen:
1. Rajzold le a háromszöget! Esetünkben a szögfelező pont felezi a szemközti oldalt, így rendelkezünk egy derégszögű háromszöggel, aminek az egyik befogója 5, a másik befogója "a/2" az átfogója pedig "a".
Ebből könnyen felírhatjuk a Pitagorasz-tételt: (a/2)^2+(5)^2=a^2
Az egyenlet megoldását rád bízom, a végeredmény:10/gyök(3)
A területe: 5*10/gyök(3)/2
A kerülete: 3*10/gyök(3)2. Ehhez két dolog kell:
A kör területkiszámító képlete t=r^2*pi
Hasáb (henger) térfogata alap*magasság.
Az egyenlet a következő:
500cm^3=(4cm)^2*pi*m
500cm^3/(16*pi)cm^2=m
Tehát 9,95cm magas a pohár.Egyszerű feladatok. Azért voltam ilyen szájbarágós, hogy kicsit önállósítsalak.
[ Szerkesztve ]
-
MR. Anderson
tag
válasz
Lacika001 #1361 üzenetére
köszike
olyan jó h megtaláltam ezt topicot
1,
egyenlő oldalú 3szög egyik szögfelezőjének hossza 5cm adja meg a 3szög szögeit oldalait kerületét területét
2,
egy henger alakú pohár térfogata fél liter a pohár alja az asztalon lévő 8cm átmérőjű korongott éppen lefedi milyen magas a pohár? -
Lacika001
aktív tag
válasz
MR. Anderson #1359 üzenetére
1, (25*82+19*76)/44
2,
kedvező/összes=0.25
kedvező=5
5/összes=0.25
összes=5/0.25
amit bele kell rakni=összes-5Ha nem jó így, majd kijavít valaki.
[ Szerkesztve ]
-
Löncsi
őstag
válasz
MR. Anderson #1359 üzenetére
Szia
2,
0.25 valség azt jelenti, hogy 4 golyóból 1 húzás jó. - 1/4
5 "jó" golyó van dobozban azaz hogy megtartsd a 0.25 valséget 20 golyó kell összesen. (5/x=1/4..)
Azaz 20-5=+15 golyót kell belerakni.
Az 1es feladat meg nem egészen egyértelmű számomra, inkább nem válaszolok.
-
MR. Anderson
tag
válasz
lajafix #1328 üzenetére
majd meglátjuk mi sül ki belőle.......az még a jövő zenéje
apropó kellene egy kis segítség ismét:
1, egy 25fős csoportban a matekdogák átlaga 82pont egy másik 19fős csoportban 76pont mennyi a 44 tanuló átlaga2,egy dobozban 5fehér színű golyó van. hány golyót tegyünk a dobozba hogy a fehér golyó kihúzásának valószínűsége 0,25 legyen
-
cocka
veterán
válasz
Tulipanti #1355 üzenetére
Hát ez fontos ám. Ha információkat hallgatsz el, úgy vagy egész más a feladat megoldása vagy jelen esetben valószínűleg sokkal bonyolultabb lett volna. Azért vette bele a nullát, mert valószínűleg analízisről van szó.
Nos nagyon egyszerű átalakításokkal adódik, hogy
an= (1+n)/(2*n^(k-1))
Na most végigzongorázod, hogy mik a határértékek. Először megnézed k>=1-re, hogy (k=1 esetén)
an= (1+n)/(2*n^0) = (1+n)/2 ennek mi a végtelenben vett határértéke, mivel sorozatokról és nem általános függvényekről van szó, mindig a +végtelenben nézed a határértéket, mivel ugye sorozatoknál az értelmezési tartomány a pozitív egész számok halmaza.
Ez az első esetben tehát +végtelenbe tart.k>1 esetén viszont a helyzet egész más lesz. A nevezőben n legalább első fokú lesz.
an=(1+n)/(2*n) vagy an=(1+n)/(2*n^2) stb..
Itt az első esetben, amikor k=2 a leosztásos mókával határozod meg a határértéket. Vagyis (1/n+1)/2-nek ugyanaz lesz a határértéke a végtelenben, mint az (1+n)/(2n)-nek. Vagyis 1/2. A többi esetben pedig úgy határozod meg a határértéket, hogy a leosztást n legmagasabb nevezőben előforduló hatványával végzed.
Vagyis k=3 esetben (1+n)/(2*n^2) határértéke egy n^2-es leosztással nyerhető. Tehát ugye számlálót és nevezőt is leosztod, a maradványtörtnek pedig ugyanaz a határértéke mint az eredetié.Annyit kell még hozzá tudni, hogy 1/(n^k) +végtelenben vett határértéke n és k € Z esetén mindig 0.
Mi történik k<1 esetén?
Akkor kapunk egy (1+n)/(2/(n^k)) alakot, na most miután n eleve nem lehet nulla ezért megtehetjük hogy a nevező reciprokával szorozzuk a számlálót. Magyarul:(n^k)/2*(1+n) ahol ugye a k=1..végtelenig akkor ez mindig +végtelenhez tart.
Tehát összefoglalva:
Nincs határérték, ha +végtelenhez tart, van ha konkrét számhoz.
k=2-nél 1/2
k>2-nél 0
k<=1-nél +végtelen -
concret_hp
addikt
válasz
Tulipanti #1351 üzenetére
megnézed mihez fog tartani, k különböző értékeinek esetén (segítek k=0, 0 és 1 közt, 1, 1 és 2 közt, 2nél nagyobb (lehet hogy van ami egybe lenne ezekből de, most nem fogom végigszámolni))
de amugy ez visszavezethető egy tételre aminek a neve nyílván nem jut eszembe, és pontosan leírni se tudnám.
a lényeg, hogy a 1+...+n <= n^2 , és innen azt nézzük, hogy n^2/n^k mihez tart
na ha meg N-en van értelmezve, akkor csak azt kell nézni, hogy k=0, 1, 2, 2nél nagyobb
[ Szerkesztve ]
-
Tulipanti
tag
Sziasztok!
Valaki tud nekem segíteni ebben a feladatban?Vizsgálja meg, hogy mely esetben konvergens az (an) sorozat, és konvergencia esetében határozza meg a sorozat határértékét is!
an:= 1+2+3+...+n/n^k n=1,2...
Lehet, hogy nagyon egyszerű feladat, de most látok ilyet először és nem tudom, hogy kezdjek neki.
-
lajafix
addikt
válasz
concret_hp #1349 üzenetére
szerintem ez, a magolásra nevelés a matek oktatás legnagyobb hibája.
Emléxem 14 évesen(több mint 20 éve
) bejött a matektanár az 1.b. gimnáziumi alap matek csoportba (a mi 'advanced' csoportunk tanára 2 hétig nem volt és így én is ott ültem) kb szeptember 5én és elkezdte lediktálni(kb jambusokban, félig énekelve, hogy jobban rögzüljön a szóalak!!! ) az összeggel hogy szorzunk és emelünk négyzetre meg az osztás tulajdonságait tételszerűen, a következő órán röpdoga... Na abból a 20 emberből 15en szereztek diplomát, abból 2en közgazdászok lettek, a többiek valamiért bölcsészek...
Emléxem még harmadikban sem tudtam elmondani egy matek tételt se rendesen, de alkalmazni tök jól tudtam az addig tanultakat.
-
concret_hp
addikt
mindig újra és újra meg tudok lepődni, hogy egyesek mennyire nem értik meg, hogy az ilyeneket nem bemgaolni kell, hanem megérteni, hogy miért úgy kell csinálni, ahogy
-
sagesz93
addikt
válasz
Jester01 #1346 üzenetére
Mikor kéne tanítani? 9.-ben is volt elvileg, de a fele új anyag. Az ezelötti tanárunk majdnem meghúzott, pedig 8.-ban csak ötösöm volt...
Most ezt a kivitelt vágom, a bevitelt most nézem
Majd a végéről mondok, elég nagy hülyeségek vannak matekból...
mod: amúgy könyvbe úgy van hogy gyökvonás ..
Jajj megvan a másik... gyöktelenítés...
Ez meg úgy van hogy a számlálóval kell bőviteni nem?[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz
sagesz93 #1345 üzenetére
Azok négyzetszámok lesznek
És ha ismered a szorzótáblát, akkor nem okozhat gondot a lista előállítása 1*1=1, 2*2=4, 3*3=9, 4*4=16, 5*5=25, stb.
Amikor a gyök alá beviszed akkor kell szorozni önmagával (ez a négyzetre emelés). Ha kiveszed akkor nem osztani kell, hanem gyököt vonni.
6*gyök(valami) = gyök(36 * valami)meg vagyok döbbenve, hogy ezt 10.-ben tanítják ...
[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
Hi!
Matektopik
Most tanuljuk ezeket a gyököket(10. osztály)
Naszóval. Hirtelen most nem tudom ezeket a gyökszámokat. Valaki leirná nekem? azt tudom hogy 4-9-.... Asszem 4-9-18-36-49-81... Ezek vannak?
Holnap írunk. Bevitel a gyök alá, kivitel a gyök alól, gyökvonás, asszem ezek.
Eléggé bele vagyok keveredve. bevitelnél kell szorozni vagy a kivitelnél? Asszem ugy van hogy egyiknél szorozni kell, másiknál osztani... vagy rosszul mondom?
mod: most nézem a füzetet, a kivitelt értem ott kell osztani.
a bevitelt most nézem, elsőre nem vágom most. Pedig nagyon ment kb 1 hete.
Csak annyi kis apróságot veszünk, hogy nem tudom már melyiket hogy kell.[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz
lajafix #1335 üzenetére
Igen hát talán még a számelmélet az hagyján is (bár én utálom, de vannak benne érdekes részek), de amit egyszerűen ki nem állhatok az az algebra. Annak is kifejezetten az algebrai struktúrákkal foglalkozó része vagy úgy is mondhatjuk, hogy absztrakt algebra.
Hát épelméjű ember hol használ ilyen fogalmakat, hogy csoport, gyűrű, integritástartomány, háló, test, vektortér, algebra?
Meg nem kommutatív csoportok vagy gyűrűk. Meg mi az a képtér meg mag.. szal. súlyos. De valaki valahol biztos látja ezeknek is értelmét, különben nem lenne tudomány. Kell, hogy legyen valami gyakorlati értelme is, mert ha nincs, akkor ilyen alapon bármilyen elmélet gyártható, ami megfelel a tudományság kritériumainak.
-
cellpeti
nagyúr
Sziasztok!
Van egy ilyen feladatom,hogy:
2(sin225°+icos225°) => ez ugye így nem ok,mivel isin-nak kéne lennie,mit lehet ezzel csinálni?
-8(cos330°-isin330°) => ez se ok,mert ide meg '+' jel kellene,vagy nem? Hogyan lehet ezt átalakítani?
-
cellpeti
nagyúr
üdv!
Nekem olyan progik kellene,amely tudja a komplex számokat,sorokat és sorozatokat,integrál és derivál.
Ellenőrzés céljából kellene nekem ilyen program. Elég fontos lenne! -
cocka
veterán
Na pl. maradékos osztás Z-ben. Test feletti polinomgyűrűkben. kongruencia, maradékosztályok, lineáris és magasabb fokú kongruenciák
egész számok gyűrűjének, racionális, valós és komplex számok testének kiépítése
számelméleti függvények, diofantikus egyenletek, Pell-egyenlet stb.. -
lajafix
addikt
a közgázos matek tényleg basic és még azt se nagyon tudják alkalmazni.
mondjuk mérnöki végzettséget értek matekra épülőnek, merthogy az.szerk: mármint egy alap közgazdász, azért aki ott belemélyed pl az alkalmazott valszámba top10es állást remélhet ha tudja alkalmazni.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Szeva all!
XI. ker-ben - Móricz környékén jó volna
- keresek olyan matematika tanárt, aki felvilágosít analízisből.
Aki tud írjon rám, köszönöm.
-
cocka
veterán
válasz
lajafix #1328 üzenetére
Mint pl. matematikus vagy matematikatanár? Azok matekra épülnek.
A többi az lófika matek.
Pl. a közgázos matek az inkább csak gyógymatek.
Persze nem azt akarom ezzel sugallni, hogy én hú de baromi magas szinten vagyok matekból, csupán annyit, hogy azért bizony láttam dolgokat, amiket egy közgázos, de még talán egy műszakis se láthat, mert egyszerűen nem foglalkoznak vele. (lásd pl. számelmélet)
-
lajafix
addikt
válasz
MR. Anderson #1327 üzenetére
földrajzzal el lehet majd helyezkedni? merthogy matekre épülő végzettséggel jól el lehet az talán még biztos.
-
MR. Anderson
tag
-
cocka
veterán
Én meg záróvizsgázni fogok matek szakon. Szóval én irigyellek.
Te viszont engem nem biztos.
[ Szerkesztve ]
-
MR. Anderson
tag
lehet röhögtök idén érettségizek
én szeretem a matekot csak holt hülye vagyok az egész osztályommal együtt mert drága matektanárnő úgy magyaráz hogy senki se érti ha egyáltalán elmagyaráz valamit
..... a multkor is itt a fórumon egy kolléga jobban megértette velem a lényeget mint a tanár....
am kössz még egyszer mindenkinek aki segített a megoldásokban
-
JColee
őstag
válasz
MR. Anderson #1321 üzenetére
uff
a6-a5=d
kb ez a számtani sorozat definíciója
amúgy hányadikos vagy?[ Szerkesztve ]
-
lajafix
addikt
válasz
MR. Anderson #1318 üzenetére
1. a 20 cm átfogójú, 3:4 arányú befogójú derékszögű háromszög befogóinak hosszát számold ki
(3x)^2+(4x)^2=20^2
25x^2=400
x=412 és 16 cm
-
cocka
veterán
válasz
MR. Anderson #1318 üzenetére
Az elsőt azt passzolom, kijött valami, de nem biztos, hogy jó. Tizedestörtek kb. 12 és 16 (amúgy tényleg annyi)
De szétszámoltam az agyam, míg idáig eljutottam.
2. a1=-27 és d=12
3. az egyikben 40, a másikban meg 50
4. 17 alatt a 2-t. Vagyis (17*16)/2=136-ot.
-
MR. Anderson
tag
hali ismét kéne egy kis segítség
1,egy 10cm sugarú körbe írt téglalap oldalainak aránya 3:4 mekkorák a téglalap oldalai?
2,egy számtani sorozat ötödik tagja 21 a hatodik tagja 33 határozza meg az első tagot és a diferenciát
3, két ládában együtt 90kg alma van. mennyi alma van az egyes ládákban ha tudjuk hogy az elsőp ládában lévő almák 25%a ugyanannyi mint a 2. ládában lévő almák 20%a
4, hány egyenest határoznak meg a szabályos 17szög csúcspontjai?
előre is köszi
[ Szerkesztve ]
-
lazlo8
tag
2148-at ti hova kerekítenétek 2100 vagy 2200?(8-at fel az ugye lesz 50. 50ben a 0 lefelé megy ugy tudom 55től kerekítunk 100 ra nem,?
-
cocka
veterán
válasz
horvathd #1313 üzenetére
Én azért használom a polár-koordináta funkciót is. Főleg a komplex számoknál jön jól, hogy azonnal kiköpi a hosszát és az x tengellyel bezárt szögét.
egyetemen meg már szinte ki sem kell számolni semmit, elég a végső képlet.
Azért számelméleti feladatoknál rohadtul nem mindegy, hogy a végén mennyi jön ki.
-
Arms
csendes tag
Köszönöm a kimerítő válaszokat. Arról ,hogy lehet e használni középsuliba annyit találtam, hogy érettségin olyan gépet nem lehet használni aminek grafikus a kijelzője és programozható.
-
horvathd
aktív tag
A leírása alapján egyismeretlenes tetszőleges műveleteket tartalmazó, y = f(x) alakú egyenleteket tud megoldani numerikus módszerrel.
Bár szerintem felesleges az egyenletmegoldás egy számológépen, elég ha tud összeadni, szorozni, meg tudja a trigonometriát.
Középiskolában pedig lehet, hogy nem is engedik használni dolgozatok alatt, az ilyen tudása miatt, egyetemen meg már szinte ki sem kell számolni semmit, elég a végső képlet.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Nos én nem ismerem a Casio gépeit, mert elég volt egyet is kipróbálni ahhoz, hogy tudjam ilyet soha az életben nem használnék. Egyszerűen nem tudom megszokni a kezelését.
Viszont van nekem egy Sharp EL-506W-m, ez gyakorlatilag ugyanazokat tudja, mint az általad említett típus, viszont szerintem ha már lúd és tényleg kövéret akarsz vegyél inkább:
Casio FX-991ES-t. Az már napelemes. Mellesleg az 506w is. Észre se vettem, hogy sötétben már alig látni, mert hogy sima elem is van benne.
Viszont az EL-531LH-mban nem gombelem van, hanem egy normál ceruzaelem és kb. 10 éve működik ugyanazzal.
egyenletszámítás
Amit az enyém tud: Általános egyenletmegoldás tetszőleges nyolcféle változóval, de ugye magasabb fokú egyenleteknél csak egy megoldást köp ki. De valószínűleg valami közelítő eljárást alkalmaz, mert megadható a dx is, ami gondolom az alapegyenlet (természetesen 0-ára van rendezve) deriváltja.
Van külön egyenletmegoldó mód: Típusok: két- és háromismeretlenes elsőfokú egyenletrendszerek, ahol nem csak x, y és z megoldásokat írja ki, hanem gondolom vázolja "magában" az együtthatómátrixot és megmondja annak determinánsát is. Ja és általános másod- és harmadfokú egyismeretlenes egyenleteket is meg tud oldani. (mindhárom gyököt kiírja)
Természetesen ez utóbbiakat a komplex számok halmazán. Ha a komplex szám két tagú, akkor lehet váltogatni a valós és a képzetes részek között. Bár mivel csak valós együtthatók adhatók meg, ezért ha netán komplex gyökei lennének az egyenletnek, akkor ugye másodfokú esetén, ha már van egy komplex megoldása, akkor annak konjugáltja is megoldás vagy van egy valós megoldása, akkor viszont nincs komplex. Harmadfokúaknál pedig általában 1 valós és 2 konjugált komplex, mindenesetre a komplex gyökök általában a konjugáltság miatt párosával fordulnak elő.Valószínűleg ezeket a típusokat tudja a Casio is.
[ Szerkesztve ]
-
Arms
csendes tag
Sziasztok!
Mivel a mostani számológépem elromlott, elkezdtem nézelődni és találtam egy egész jót (casio fx-570se). A leírásban van olyan, hogy egyenletszámítás és az lenne a kérdésem, hogy milyen egyenleteket tud kiszámolni, esetleg ha valakinek pont ilyen gépe van írhatna róla valamit. Köszi a válaszokat!
Arms -
Löncsi
őstag
válasz
MR. Anderson #1305 üzenetére
"Kis" segítség
2a.
Számtani átlag = a5+a6+a7= 72 -> 72/3 = 24 = (24-d)+24+(24+d)... (24-d)+24+(24+d) ...
2b.
Lásd fent.3.
a6=100-5*d
a6=d= ...Remélem menni fog.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz
MR. Anderson #1307 üzenetére
És a többiben mi a nehéz?
Vannak akik abszolút intuitívan állnak a matematikához, arra viszont nem lehet alapozni.
-
cocka
veterán
válasz
MR. Anderson #1305 üzenetére
Ezek elég egyszerű feladatok, bár a két középső szerintem nem egyértelmű.
A megoldások magyarázat nélkül:
1. a1=60
2. a1=24-5*d
3. a1=29-10*d
4. a2=75
-
MR. Anderson
tag
válasz
MR. Anderson #1304 üzenetére
ja bocsi az elsőnél a1=?
és lehet hogy megsikerült fejtenem
ha jól tévedek akkor a 10=2d-vel
akkor:
a1+2d=a3
a1=a3-2d
a1=40
javítsatok ki ha tévedtem.....
a többiről még mindig nincs halvány lila....... -
MR. Anderson
tag
sziasztok!
ismét kellene egy kis segítség mert gőzöm sincs mit csináljak1,
a3=50 a 10.tag 10-el kisebb mint a 8.tag
a3=?2,
a5+a6+a7=72
a1=?a10+a11+a12=87
a1=?3,
a1=100 a6=d
a2=?ezeken agyalok de nem jutok semmire csak tépkedem a lapokat a füzetből
a segítséget előre is köszönöm -
cocka
veterán
válasz
concret_hp #1302 üzenetére
A legszörnyűbb az egészben az, amikor egy átlagember azt hiszi, hogy a matematika a fejszámolásban ki is merült.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- OHH! Lenovo ThinkPad P15v Tervező Vágó Laptop -65% 15,6" i7-10850H 32/512 QUADRO P620 4GB
- Asus TUF Gaming F15 i5-12500H RTX 3050 16 GB RAM 512 GB SSD 2026.09 -ig GARIS Újszerű állapotban
- Sok garis AMD Gamer Config: Ryzen 9 9900X, 32 GB DDR5, 7900 XTX 24GB, 3TB SSD+ 2TB HDD
- HP Elitebook 850 G2 i5 5600u / 8Gb / 15,6" FULL HD / 256Gb SSD / szép állapot
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest