Új hozzászólás Aktív témák

  • fatpingvin

    addikt

    Valószínűsítem láma kérdés de hátha...

    Adott egy multimonitor setup, két FHD monitor egymás mellett, illetve egy 1280x1024-as harmadik. A kérdés a következő:

    ugyebár ezt a három monitort nem lehet úgy lerendezni, hogy egy szabályos téglalapot adjanak ki a pixelek. Jelenleg így néz ki:

    ez szép és jó, működik, viszont a kis monitor izikailag nem egy vonalban van a másik kettővel, ráadásul nem is közvetlenül mellette. a bezel jump nem zavar, nem akarok a kávák alatt halott asztalterületet, viszont az elrendezést szeretném a következőképpen módosítani:

    és itt kezdődik a bánat. amit az arandr közepes szürke területtel jelöl, a bekerítő téglalap "holttere". Alapesetben ugyebár elvárom, hogy ide ne tudjam betolni a kurzort, ugyanis nincs kijelzőfelület. Ez az esetek többségében hibátlanul működik is... de nem mindig. van úgy, hogy az X úgy dönt hogy a hasznos képernyőterület márpedig egy teljes téglalap, és az ablakok maximalizálását leszámítva mindenben úgy viselkedik, mintha a holttér is képernyőterület lenne.

    Ezzel a jelenséggel találkozott már valaki? A legbosszantóbb az egészben az, hogy nem mindig jelentkezik és nem tudtam rájönni mi a szabályszerűség mögötte. Arra rájöttem, hogy ha a kijelzők pixelterületei nem érintkeznek (azaz a bal szélső kis monitor csak "lebeg" a másik kettőtől szeparáltan) akkor mindig jelentkezik ez a probléma (ami érthető és logikus több okból is) viszont érintkező képernyőterületek esetén is előfordul hogy előjön.

    Előre is köszi!

    (ja, sima xorg tetején egy openbox, ha ez számít bármit, bár nem hiszem.)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés