Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz DigitXT #30173 üzenetére

    Sisak még egyetlen balesetet sem előzött meg.

    A hamis biztonságérzet mellett sem a látást, sem a hallást nem javítja, sőt inkább ront rajtuk.

    Sisak az a fejsérülésekkel járó baleseteknél a fejsérülés mértékét csökkenti.

    A konkrét szabályozás pedig meg sem említi a bérrollereseket. Minden elektromos rolleresre vonatkozik. Ha konkrétan azokról szeretnél beszélni, ám legyen. De szögezzük le, ez a szabályozás nem csak rájuk vonatkozik.

    Ilyen elven elő lehetne venni az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) friss iránymutatását is:
    Az ETSC új jelentése kötelező műszaki követelmények kidolgozását szorgalmazza az Európai Unióban értékesített összes e-robogóra vonatkozóan a nemzeti követelmények és az önkéntes szabványok jelenlegi sokfélesége helyett. A szabványoknak tartalmazniuk kell egy 20 km/h-ra beállított maximális sebességet, valamint a stabilitási, minimális fékezési és legmagasabb gyorsulási követelményeket.

    A városi területeken a 30 km/órás sebességkorlátozás az egyik fő eszköz, amellyel a városok csökkenthetik az e-robogó használóinak kockázatait a városi területeken. A 30 km/h vagy annál kisebb sebességgel közlekedő személygépkocsik, kisteherautók és teherautók vezetői sokkal kisebb valószínűséggel veszélyeztetnek olyan úthasználókat, mint az e-robogósok, a gyalogosok és a kerékpárosok.

    Ők azt javasolják, hogy a rolleresek, kerékpárosok, gyalogosok közelében a gépjárműveket is csökkentsék le 30 km/h-ra.

Új hozzászólás Aktív témák