Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz R a y #15206 üzenetére

    Egyébként a töltés egyáltalán nem konstans 60W-on megy. Az max. a névleges
    teljesítménye a töltőnek... Az elején, amikor a CC szakasz van, akkor még kicsi
    a teljesítmény (áramkorlát van, a feszültség meg alacsony), és folyamatosan nő,
    majd amikor a CV szakaszba ér, a max. teljesítménytől folyamatosan csökken...

    Pont az szokta a töltés végét jelenteni (zöld LED tipikusan), amikor az akku által
    felvett áram bizonyos szint alá csökkent. Ami egy viszonylag kicsi, de nem nulla
    érték, mivel a Li-Ion nem szereti a csepptöltést... Ha a BMS és a töltő nincsenek
    összehangolva (vagy baja van az akkunak), simán lehet, hogy a BMS lekapcsolja
    a töltést, s a töltő zöldre vált, hiszen nem folyik áram egyáltalán. Normál esetben
    viszont nincs szükség a BMS beavatkozására, hiszen a töltő is úgy van beállítva*,
    hogy adott áramerősség alatt szépen befejezi a CV szakaszt, ezzel a töltés kész.

    *: ez gyári töltőknél nem gond, akkor probléma, ha valami saját gyorstöltőt akarsz
    használni, az meg ugye nem tudja, hogy mekkora akkut tölt: van, hogy beállítható
    emiatt a lekapcsolási áramerősség. Mondjuk 100 mA, és kész.:D Az egy 36V-os
    akkunál (végfeszültség 42V) kevesebb, mint 5W, de nem nulla.:N Ha meg sokkal
    nagyobb ez az érték, akkor egy kis pakkot nem fog teljesen feltölteni. Igaz, hogy
    amúgy sem ajánlott egy túl nagy áramú töltővel egy kis pakkot hergelni.:))

    Megjegyzem, a 42V 1.7A csúcsteljesítmény (leadott!) 71.4W-ot jelent, viszont az
    elején a töltésnek ilyen 30V körül indul a történet, ami még "csak" 50W körül van.
    És erre jön rá a töltő hatásfoka, meg úgy általában a töltés hatásfoka. De persze
    plusz mínusz 5 Ft-okon nem fogunk összeveszni. Elhanyagolható egy ilyen kicsi
    akku otthoni töltése, akár naponta kétszer is... Senki nem fog belerokkanni.:R
    (Amikor mondjuk a plug-in hibrid cégautó otthoni töltésére kötelez a cég, az picit
    már necces kezd lenni, mivel az sok kW-os történet: havi szinten "észrevehető".)

  • PociAti

    őstag

    válasz R a y #15206 üzenetére

    Nekem is 50 fillér kilométerköltség jött ki, más számolás alapján.

    Lakossági áram ár az EON-nál: 35,29 Ft/kWh.
    (A1 - I. tömb, tehát normál lakossági fogyasztást alapul véve, azaz 1320 kWh/év fogyasztásig.)

    Más oldalakon is bruttó 36 Ft/kWh körüli díjat találtam.
    hrweb.hu oldalán például 2021-es árak vannak, de a 4 legnagyobb szolgáltató szerepel.

    És én a töltőmet tettem 2 különböző fogyasztásmérőre, és a megtehető hatótávolság növekedését vettem alapul.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés